abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:50:40 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87391325

Welkom in alweer deel 262 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 49% gewijzigd door Ofyles2 op 10-10-2010 19:49:56 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:51:25 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87391344
FIPO.

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:49 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Was dit onderdeel van de winterdienstregeling?
Nee, dat niet. Blijkt loc 1710 op spoor 8 te zijn.
pi_87391441
Wat een stomme TT's de laatste tijd -O-
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:56:17 #4
111382 Ofyles2
pi_87391478
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:55 schreef Ireyon het volgende:
Wat een stomme TT's de laatste tijd -O-
Ik heb de OP wel licht bijgewerkt...
pi_87391534
Beetje kinderachtig.

Maar vandaag ging het op zich prima. Zag wel in Amersfoort een helemaal lege IC naar Amsterdam vertrekken, want die had niet gewacht op de treinen uit Zwolle en Apeldoorn/Deventer etc. Maar met de stoptrein haalde ik verderop in de route alsnog dezelfde aansluiting en kwam ik alsnog op de geplande tijd aan. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2010 18:58:52 ]
pi_87391788
Even wat foto's van de wintertest :)

Argosbord in Utrecht Centraal.

Op alle stations waar ik langskwam waren de gele vertrekstaten op deze manier overplakt met een velletje info. Dit is in Amersfoort.

In Zwolle zag het er overigens zo uit.

Daar stond, net als op veel andere stations, ook een tekstkar.

CTA in Amersfoort die correct aangeeft dat de IC ook in Weesp stopt. CTA-fouten heb ik eigenlijk niet gezien vandaag.

Erwtensoep *O* op Amsterdam Centraal. Later in Den Haag nog een bak genomen. In Utrecht heb ik niks zien staan, maar daar zal het ook wel geweest zijn. In Rotterdam was ook soep. Je kon trouwens ook tomatensoep kiezen :) En het was erg goed te nassen :9 _O_

Enige minpuntje van de dag. Ik begrijp het niet zo goed. Mijn spoorboekje doet dat nooit :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87392101
Ik heb het bij een kopje thee gehouden van de Kiosk in Groningen. :+

Later volgen nog wat foto´s van mijn kant.
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 19:17:07 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_87392198
Morgen weer tot de orde van de dag... Treinen, werken, treinen... Ik wil alweer op vakantie!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87392258
Ik ben benieuwd of dit nu ook echt gaat werken als er weer flinke sneeuw komt. Ik was vorig jaar 1 van de reizigers die voor kerst naar Nederland ging met de trein en het gezeik begon toen destijds vanaf Rotterdam Centraal. Niets liep meer op de goede manier en heb toen uren en uren vertraging gehad vanwege een beetje sneeuw. (Van brussel zuid naar drenthe) Enorm drama maar best gezellig toen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87392604
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:58 schreef Igen het volgende:
Beetje kinderachtig.
Eensch.
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:30:08 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87392669
Gister had ik met 21 andere treinliefhebbers een excursie naar Shunter Waalhaven. Hierbij heb ik uiteraard een aantal foto's gemaakt.
Deel 1, gemaakt te Rotterdam Centraal aldaar ik van 6:00 tot 10:00 stond om later in Rotterdam Lombardijen te verzamelen:

Terwijl de zon net op komt komen Plan V 480v en 480a als stoptrein 5125 aan te Rotterdam Centraal met als eindpunt Dordrecht

NMBS 2833 met Prio-rijtuigen komt als trein 9216 binnen te Rotterdam CS

Terwijl Fyra 1013 met HSA 186 117 + Priorijtuigen vertrekt komt ICM 4246v en 4076a binnen als trein 20518

HSA 186 119 rangeert naar het opstelspoortje om later Fyra 1017 te rijden.

Terwijl SLT-VI 2615 met trein 5120 vertrekt komt VIRM-VI 8645 als trein 2129 binnen te Rotterdam

Terwijl het zonnetje steeds betere posities opzoekt komt NMBS 2840 binnen als trein 9220 opweg naar Brussel.

Terwijl de iets vertraagde Thalys 9318 met stel 4343 vertrekt naar Parijs staat SLT-VI 2629 klaar om naar Dordrecht te vertrekken als trein 5131.

Thalys 9307 staat te Rotterdam gereed met stel 4537 om even later zijn eindpunt Amsterdam Centraal te bereiken. Met op de achtergrond DD-AR 7409 die als trein 4027 binnen kwam.

Terwijl trein 9205 met de NMBS 2842 vertrekt naar Amsterdam Centraal komt Fyra 1018 met voorop de HSA 186 121 met Priorijtuigen binnen te Rotterdam

HSA 186 119 wordt van het opstelspoortje gehaald om later met Fyra 1017 weer naar Amsterdam Centraal te vertrekken.

Terwijl ik net beneden stond op het perron om een wat andere foto's te maken van de werkzaamheden kwam er DBSRN 1604 voorbij met een aantal Shimmms als trein 61601 opweg naar de Kijfhoek.

Een DD-AR in de serie 4000 zie je niet vaak, maar hier had de 7409 het recht om trein 4028 en 4027 te mogen rijden.

Terwijl trein 5124 met Plan V 469v en 480a wacht op vertrek te Rotterdam staat iemand van TBI Mobilis Infra de Plan V 469 zorgvuldig te bekijken. Sinds begin september is dit planmatig op zaterdag om een omloop met Plan V te hebben in de Stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal.

Trein 2824 en 2835 hadden het recht om gereden te worden door ICM-IV 4240, die voorzien is van de NOC*NSF bestickering. Hier vertrekt hij weer naar Amersfoort.

Terwijl trein 9224 richting Brussel met NMBS 2802 binnen komt te Rotterdam vertrekt SLT-IV 2416 als trein 4224 naar Maassluis West

In het volgende deel: Bezoek aan Shunter Waalhaven
pi_87392680
Oh trouwens, ik heb dus vanochtend om half tien de HTC van de lader af gehaald, helemaal vol, en ik heb nog geen 4 uur dat MyTracks aan gehad. Ik kom net rond half zeven thuis en de accu is dus SCHOON leeg :N
pi_87392944
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Eensch.
Wat is er in de OP anders/ kinderachtig dan?
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:42:40 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87393084
Olyfes is dit vergeten aan te passen: Welkom in alweer deel ### ......
pi_87393192
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh trouwens, ik heb dus vanochtend om half tien de HTC van de lader af gehaald, helemaal vol, en ik heb nog geen 4 uur dat MyTracks aan gehad. Ik kom net rond half zeven thuis en de accu is dus SCHOON leeg :N
Tja.. accuduur blijft een probleem bij elke smartphone vrees ik.. Vooral met veel mobiel internet gaat 't er gauw doorheen.
pi_87393306
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:37 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat is er in de OP anders/ kinderachtig dan?
Dat Failra gedoe.
pi_87393348
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:46 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Tja.. accuduur blijft een probleem bij elke smartphone vrees ik.. Vooral met veel mobiel internet gaat 't er gauw doorheen.
Nee dat trekt best weinig. De GPS receiver trekt drie keer zo veel stroom als alle andere apps bij elkaar, inclusief het OS zelf :X
  zondag 10 oktober 2010 @ 19:53:18 #18
111382 Ofyles2
pi_87393480
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:46 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Gecombineerd met het dataverkeer van een applicatie.
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:07:17 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87394087
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat trekt best weinig. De GPS receiver trekt drie keer zo veel stroom als alle andere apps bij elkaar, inclusief het OS zelf :X
Hij zuipt wel lomp veel, die reisplanner in Google-maps werkt wel wat langer heb ik het idee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87394189
heb jij ook een Desire dan? :?
pi_87394211
Ik gebruik nu Everytrail, die kun je pauzeren en hervatten, zodat het niet teveel energie slurpt.. (iphone app en voor android, gratis versie is erg goed te doen, foto's bij locatie opslaan etc. http://www.everytrail.com/mobile )
dag
pi_87394251
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ook Duvel is een koning :7
pi_87394286
Ik heb gewoon een Nokia 8210. Ik kan bellen of een SMS sturen in de trein. :D
pi_87394339
Heb ik hier al van mijn nieuwe foon verteld? Nee he? O+

die is gewoon de BAAS van jullie allemaal. EN van mijn HTC. :7
pi_87394672
Ja ja, ik heb WEER een nieuwe tefeloon :D

Kan nog niet eens SMSsen, maar WAT een bazen-apparaat is het zeg :D

In dat boekje op de achterkant zitten ook wat blaadjes voor "Text messages" die je los kan scheuren en aan iemand kan geven :D die messages mogen zelfs langer dan 160 karakters zijn :D

En er zit ook een Game op: helemaal achterin het boekje een blaadje waar je kruisje-rondje op kunt doen. In drie levels :D _O_

Oh, en een standbyduur van een MAAND. 80 euri, simlockvrij, gratis thuisbezorgd.

Hier moejjekijke :D

8-)
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:24:32 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87394865
quote:
Nee, een Hero.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 10 oktober 2010 @ 20:24:45 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87394871
quote:
* dennistd meldt zich met zijn Desire

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik ben weer thuis. Het ging best goed, alle aansluitingen waren redelijk strak en bij die paar kleine plusjes werd alles overgenomen. Meeste ritjes had ik een halve bak voor mezelf (als 1e klas reizende), dat viel wel op. Voorts was iedereen enorm vrolijk en hard zijn best aan het doen en zo *O*

Geloof dat alle conducteurs ook als servicemedewerkers ingezet waren, want ik heb alleen vanochtend bij Barneveld iemand gezien. Verder nooit meer :D
Op zo'n dag moet er ook meer aan service dan aan controle gedaan worden vind ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_87394882
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja, ik heb WEER een nieuwe tefeloon :D

[ afbeelding ]

Kan nog niet eens SMSsen, maar WAT een bazen-apparaat is het zeg :D

In dat boekje op de achterkant zitten ook wat blaadjes voor "Text messages" die je los kan scheuren en aan iemand kan geven :D die messages mogen zelfs langer dan 160 karakters zijn :D

En er zit ook een Game op: helemaal achterin het boekje een blaadje waar je kruisje-rondje op kunt doen. In drie levels :D _O_

Oh, en een standbyduur van een MAAND. 80 euri, simlockvrij, gratis thuisbezorgd.

Hier moejjekijke :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

8-)
Dat had ik nou nooit achter je gezocht, dat je zo'n rebelse hippie was :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:25:33 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87394904
Die telefoon is alweer oud, Fles. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87395032
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:25 schreef Duvel het volgende:
Die telefoon is alweer oud, Fles. :P
die is net een week op de markt flipse :P
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:28:29 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87395050
Werkzaamheden romdom Roosendaal van 23 Oktober tot 31 Oktober

Wegens werkzaamheden is er onder andere beperkte perroncappaciteit, alleen spoor 4 is in dienst.

Daardoor:
2700 Stoptrein Roosendaal-Antwerpen rijdt niet in Nederland en rijdt Esn-Atw
3600 Intercity Roosendaal-Zwolle, is opgeheven Roosendaal-Breda en rijdt Breda-Zwolle
5100 Stoptrein Den Haag CS-Dordrecht-Roosendaal vertrekt richting Den Haag CS uit Roosendaal 2 minuten later, Oudenbosch en Zevenbergen 1 minuut later.
12100 Stoptrein Roosendaal-Vlissingen, rijdt richting Vlissingen 7 minuten later

(69)2100 Interity Amsterdam-Dordrecht-Vlissingen is rondom Roosendaal ongewijzigd.

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 10-10-2010 20:47:07 ]
pi_87395166
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:28 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden romdom Roosendaal

Wegens werkzaamheden is er onder andere beperkte perroncappaciteit, alleen spoor 4 is in dienst.

Daardoor:
2700 Stoptrein Roosendaal-Antwerpen rijdt niet in Nederland en rijdt Esn-Atw
3600 Intercity Roosendaal-Zwolle, is opgeheven Roosendaal-Breda en rijdt Breda-Zwolle
5100 Stoptrein Den Haag CS-Dordrecht-Roosendaal vertrekt richting Den Haag CS uit Roosendaal 2 minuten later, Oudenbosch en Zevenbergen 1 minuut later.
12100 Stoptrein Roosendaal-Vlissingen, rijdt richting Vlissingen 7 minuten later

(69)2100 Interity Amsterdam-Dordrecht-Vlissingen is rondom Roosendaal ongewijzigd.
Lekker nuttig om dat nog te melden voor die paar uur weekend resterend.
pi_87395457
net alsof het waar is ook. de 3600 rijdt helemaal niet Breda - Zwolle. Er rijdt Breda - Eindhoven, Tilburg - Den Bosch, Den Bosch - Nijmegen, Nijmegen - Arnhem en Arnhem - Zwolle
pi_87395543
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Zelfde gold voor de 16.04u en 17.04u van Groningen naar Leeuwarden. Was proppen, gangpaden stonden vol.

Zelf toen nog maar een half uurtje gewacht en met de 17.34u van Groningen naar Leeuwarden gegaan. :P
Oh 18:04 uit Groningen naar Leeuwarden was bijna leeg. Ideaal.

Oh ik was trouwens in Oost-Grunn voor dit:

De dagen worden steeds korter en dat is goed te merken aan het licht aan het eind van de middag. Gemiddeld nog slechts eenmaal per 1,5 a 2 maanden rijdt SBB Cargo de DBM (Dead burned magnesia) trein vanuit Mainzlar naar Veendam. Op de zonnige 10 oktober 2010 heeft de 186 181 20 SNCF Tads'n afgeleverd in Onnen. Na lokwissel heeft de ACTS 7107 de trein, die naast de standaard bruine wagens ook veel nieuwe rode wagens mee heeft, het laatste gedeelte getrokken. Terwijl de boer druk doende is zijn land winterklaar te maken, passeert het geheel als trein 347724 de Tussenklappenpolder gelegen tussen Zuidbroek en Menterwolde, op weg naar Nedmag te Veendam.
pi_87395683
Oh ja ik heb tussen Zaltbommel en Geldermalsen nog even stilgestaan omdat er een fotograaf op het schouwpad toegesproken moest worden. :r :(

Rij toch gewoon te barsten die gasdebielen :X
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:47:34 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87396012
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Lekker nuttig om dat nog te melden voor die paar uur weekend resterend.
Datum erbij vergeten. Moet 23 Oktober tot 31 Oktober zijn.

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
net alsof het waar is ook. de 3600 rijdt helemaal niet Breda - Zwolle. Er rijdt Breda - Eindhoven, Tilburg - Den Bosch, Den Bosch - Nijmegen, Nijmegen - Arnhem en Arnhem - Zwolle
Niet dat weekend :P
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:52:22 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87396232
Dat MyTracks ken ik niet, gebruikt dat toevallig GPS? Dan is het niet gek dat de accu zo snel leeg is, GPS slurpt energie.

Ik haal meestal wel een dag met m'n Desire, maar dat is met redelijk intensief gebruik (Push mail, wifi, tussendoor internetten enzo). Als ik in het buitenland ben en het ding alleen maar bij me heb gaat hij ook ineens 2x tot 3x zo lang mee. :)

En wat was er nou met dat Failra gedoe? :')

En wat vinden jullie van mijn UI? :+
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:54:25 #38
111382 Ofyles2
pi_87396319
Ik hoop voor NMBS en Siemens Mobility Services de Desiro ML sneller in dienst komt dan de HLE18. De laatste jaren zijn geen mooie reclame voor Siemens (denk aan ICE-treinstellen en Combino's)...
pi_87396339
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Datum erbij vergeten. Moet 23 Oktober tot 31 Oktober zijn.
Ah dus dat is de reden dat ik straks in de bus mag bidden dat ik nog op tijd kom voor m'n tentamens. Weet je toevallig ook wat voor werkzaamheden? Voorkomen dat die gammele voetgangerstunnel instort?

Ik dacht dat er alleen iets tussen Roosendaal - Breda aan 't spoor zou gebeuren.
pi_87396362
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Erwtensoep *O* op Amsterdam Centraal. Later in Den Haag nog een bak genomen. In Utrecht heb ik niks zien staan, maar daar zal het ook wel geweest zijn. In Rotterdam was ook soep. Je kon trouwens ook tomatensoep kiezen :) En het was erg goed te nassen :9 _O_
Utrecht -> er werden gevulde koeken uitgedeeld. En koffie en een gevulde koek bij de AH to go.
pi_87396363
Vandaag naar Weener (D) geweest. Een prachtig station in Duitsland vlakover de grens bij Nieuweschans.

Hieronder een aantal foto´s.

GTW 10346 rijdt na Weener door naar Leer.

Het perron van Weener.

Een stootjuk aan de andere kant bij zich op het eind van het perron.

Het station uitgelopen zicht op het bordje `Naar de treinen´.

Het oude stationsgebouw, inmiddels ook omringd met begroeiing, met een oud stationsbordje.

Zicht op het station vanaf een afstandje.

Het perron met het `nieuwe´ stationsbordje.

Het aan het station grenzende oude emplacement van Weener.

Nog eens kijkend naar de andere kant.

Zicht op het emplacement vanaf een afstandje.

Een spoorwegovergang aan het eind van het emplacement.

Een oude wagon in de begroeiing. Op de achtergrond het station.

Een oude foto gevonden met zicht op Weener:

Tegenwoordig ziet het er heel anders uit. Minder sporen en meer begroeiing.

Maar... Dat oude bruine wagonnetje rechts in het midden... Dat lijkt wel heel erg op de wagon die ik vandaag gefotografeerd heb! De plek is ook hetzelfde! Dat ding staat gewoon al 30 jaar op die plek.
pi_87396372
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Dat MyTracks ken ik niet, gebruikt dat toevallig GPS? Dan is het niet gek dat de accu zo snel leeg is, GPS slurpt energie.
Zoveel is inmiddels duidelijk ja :')
quote:
Ik haal meestal wel een dag met m'n Desire, maar dat is met redelijk intensief gebruik (Push mail, wifi, tussendoor internetten enzo). Als ik in het buitenland ben en het ding alleen maar bij me heb gaat hij ook ineens 2x tot 3x zo lang mee. :)
Met mijn John's haal ik een maand :{w denk ik :P
quote:
En wat was er nou met dat Failra gedoe? :')
Dat dat kinderachtig was.

quote:
En wat vinden jullie van mijn UI? :+
Prima ^O^
pi_87396442
Weener moet ik ook nodig weer heen ja. Gelukkig staat dat gebouwtje met oud bordje er dus nog :)
pi_87396609
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh 18:04 uit Groningen naar Leeuwarden was bijna leeg. Ideaal.

Oh ik was trouwens in Oost-Grunn voor dit:
Haha, dan waren we in dezelfde regio vandaag. :P
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:03:06 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87396758
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoop voor NMBS en Siemens Mobility Services de Desiro ML sneller in dienst komt dan de HLE18. De laatste jaren zijn geen mooie reclame voor Siemens (denk aan ICE-treinstellen en Combino's)...
Mee eens... ICE's die door hun assen zakken, Combino's die bijna instorten, de 18 die nu nog steeds niet rijdt (al ligt dat naar het schijnt ook aan de NMBS omdat zij een hele hoop afwijkende eisen hebben), de SLT's die flink vertraagd zijn en de nodige softwareproblemen hadden/hebben...

Bombardier kan er ook wel wat van, met die SLT's, en het gedonder wat zij hebben met de ERTMS-installaties op o.a. de Traxx-locomotieven. En de ERTMS op Asd - Ut die het nog steeds niet doet. En de problemen op de Betuweroute waarvoor zelfs bakens verplaatst zijn.

AnsaldoBreda... tsja. IC4, V250, te zware trams voor Amerikaanse steden, problemen met andere stellen... de lijst gaat door en door. Het lijkt er haast op dat van de 'big 5' alleen Alstom en Stadler nog redelijk goede performance opleveren... ik ken i.i.g. geen negatieve verhalen rondom GTW's of AGV's.
pi_87396961
quote:
Reisvoorbeelden van zondag 10 oktober:

* Reist u van Schiphol naar Zwolle dan duurt uw reis 17 minuten langer en moet u 1 keer extra overstappen.
2 keer dus. Weesp en Amersfoort.
pi_87397041
Kruidvatkaartje van vandaag is nog geldig. Ik ga nog even een extra avondreisje maken. :P
pi_87397108
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
T18: De NMBS vroeg een loc die werkt op hun systeem, maar er zijn blijkbaar nog problemen. Siemens betaald een boete omdat ze nog steeds geen werkende kunnen leveren..
Er waren onder andere problemen met de remmen, de remblokken waren van een zachter materiaal gemaakt waardoor ze sneller slijten.

Met de Desiro ML gaat het wel de goede weg op, er zijn al een hele reeks testen geweest op bepaalde lijnen.
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:14:59 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87397394
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

die is net een week op de markt flipse :P
Ja, maar een maand geleden al aangekondigd. Dus oud. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:18:33 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87397576
Alstom heeft trouwens ook een partij gezeik gehad met de Reeks 13.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87397684
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef Duvel het volgende:
Alstom heeft trouwens ook een partij gezeik gehad met de Reeks 13.
Klopt, elke loc heeft wel last van kinderziektes, maar bij de 13 duurde het toch wel lang..
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:21:01 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87397707
Mja, en met de reeks 41. Die soms in brand vlogen :')
  Redactie Sport zondag 10 oktober 2010 @ 21:21:36 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87397731
Vandaag nog even een aantal foto's gemaakt:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:22:13 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87397773
Zo, ze maken geen grappen wanneer ze zeggen dat ze doen alsof het winter is. :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:31:44 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87398365
Gelukkig was ik ff niet in de buurt van een spoorlijn vandaag.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87399367
Zo zo, de HTC Desire is populair onder de treinfappers zie ik!

Ben trouwens wel godse blij met dat ding, wat een heldige telefoon _O_
pi_87399669
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:31 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig was ik ff niet in de buurt van een spoorlijn vandaag.
precies :7
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:50:41 #58
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87402413
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:03 schreef James1988 het volgende:

Het lijkt er haast op dat van de 'big 5' alleen Alstom en Stadler nog redelijk goede performance opleveren...
Ik vind het sowieso een hele prestatie dat Stadler, door het ontwikkelen van een goed doordacht en goed uitgevoerd LightRail-concept, als relatief kleine fabrikant nu blijkbaar tot de 'big 5' gerekend wordt. Ik mag dat altijd wel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:32:51 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87405934
De ontwikkeling van Stadler is sowieso opzienbarend te noemen. In 21 jaar tijd is het bedrijf gegroeid van 18 naar 1000 man, na de overname van het bedrijf door medewerker Peter Spuhler. De producten die ze op de markt zetten zijn ook goed... zowel de GTW als de FLIRT kom je in veel landen en uitvoeringen tegen, waaronder Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Italië en sinds 2006 zelfs in Nederland.
pi_87406082
http://www.twitvid.com/WJ0QF

Van een vriend van mij, opzich wel tof filmpje van een stoomloc in gouda :)
pi_87408117
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:21 schreef dennistd het volgende:
Vandaag nog even een aantal foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
idd, dik pak sneeuw hier in de regio :o
  maandag 11 oktober 2010 @ 08:42:34 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87408639
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Tijd voor 12V "sigarettenaansteker" aansluitingen op treinen en fietsen?
pi_87408833
Mn zusje was gister zo slim; heul a4tje vol met reisinformatie mee. Maar dat was de normale dienstregeling. :')
Komt ze vanuit Maarssen, op Utrecht aan het wachten om richting Bhv te gaan & dan stapt ze in de trein terug naar Maarssen.
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:01:11 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87408938
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:

[..]

Er zijn al stopcontacten in ICMm, ICRm en V-IRM 95xx (de nieuwst gebouwde viertjes).
pi_87409094
quote:

[..]

Extra accu bestellen. Of een extra grote capacitieit nemen. Al hebben die het nadeel ook extra volume te hebben. Voor mijn G1 is er zoiers beschikbaar, wordt geleverd met een extra achterkantje want je foon wordt er een cm dikker van.
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:12:31 #66
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87409154
Oh, voor mij hoeft het niet hoor :P. Laad eens in de twee dagen op, en als het moet kan dat ook wel op het werk of in de ootoo.
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:38:55 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87409627
quote:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam C-Schiphol

Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Leiden C rijden geen treinen door een brandmelding.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.

Reisadvies
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 09:46:56 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_87409761
Hee, perror 8 en 9 in Arnhem is weg! Zijn ze de nieuwe overkapping aan het maken :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:51:20 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87409854
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee, perror 8 en 9 in Arnhem is weg! Zijn ze de nieuwe overkapping aan het maken :Y
Wat feestelijk! Maak eens foto's? :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2010 @ 09:55:53 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87409945
Toevallig net een linkje langs zien komen op somda: http://stefanverkerk.nl/w(...)09__10_oktober_2010/
PM mij!
pi_87410113
Ik zag gister een BK 186 rijden tussen Zevenaar en Doetinchem. :D
Er zat niemand in, dus het was waarschijnlijk gewoon een showritje ofzo.

Dat bracht me wel op het idee dat ze die misschien kunnen inzetten om het tekort aan treinstellen op dat traject in te zetten.
Maar toen bedacht ik me dat dat vast niet mag omdat je de deuren tijdens het rijden open kunt maken.
Dat waren deze treinen toch? Weet iemand dat?
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, wat een mooi gat is het geworden hč? :D
Ze hebben nu aankomst- en vertrekspoor van de treinen naar/van Doetinchem en naar/van Utrecht weer eens omgedraaid. Het is zo'n beetje om de week weer anders. :')
pi_87410201
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:51 schreef Duvel het volgende:
webcam :Y)
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2010 @ 10:20:06 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87410429
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik zag gister een BK 186 rijden tussen Zevenaar en Doetinchem. :D
Er zat niemand in, dus het was waarschijnlijk gewoon een showritje ofzo.

Dat bracht me wel op het idee dat ze die misschien kunnen inzetten om het tekort aan treinstellen op dat traject in te zetten.
Maar toen bedacht ik me dat dat vast niet mag omdat je de deuren tijdens het rijden open kunt maken.
Dat waren deze treinen toch? Weet iemand dat?
De DE-II 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek heeft gisteren roestgereden op Ede-Barneveld.
PM mij!
pi_87410614
quote:

[..]

Ik had best een hoop 220V stopcontacten. Want 1e klas. Toch maar de lader mee volgende keer?
pi_87410721
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

De DE-II 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek heeft gisteren roestgereden op Ede-Barneveld.
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.
Roestrijden is neem ik aan gewoon een ritje maken zodat alles weer in beweging is?
Wel logisch dat dat op een wat minder drukke lijn gedaan wordt, ja. :)
Was wel leuk om zo'n oud dingetje te zien.
pi_87410801
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Roestrijden is neem ik aan gewoon een ritje maken zodat alles weer in beweging is?
Alle wissels moeten in Nederland minstens elke 24 uur een keer bereden worden. Om ze roestvrij te houden zodat de treindetectie niet in gevaar komt :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:37:19 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87410840
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Roestrijden betekent het roest van de rails rijden en de wisseltjes berijden. Hiervoor worden regelmatig museale stichtingen voor gehuurd, die het geld gebruiken voor opknappen van het materieel.

Zie voor meer informatie Roestrijden.nl
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:45:09 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87411051
Mja, op veel emplacementen wordt het ook gewoon met reguliere treinen gedaan. Zou anders veel te duur worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2010 @ 11:01:59 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87411541
Het gaat hierbij om roestrijden na werkzaamheden, wanneer er dus meer dan 24 uur geen trein heeft gereden. De detectie is dan niet meer gegarandeerd, waardoor er op zicht gereden moet worden en overwegen aangereden moeten worden.

Als je dat door de eerste gewone trein laat doen loopt deze teveel vertraging op, en daarom wordt er dus een extra trein voor ingezet. Dat kan gewoon een werktrein zijn, maar als de aannemer die zelf nog nodig heeft kan er museummaterieel ingehuurd worden via roestrijden.nl. Hierbij gaat een gedeelte van de opbrengsten naar een fonds waaruit stichtingen geld krijgen.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 11:18:37 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87412012
De werkzaamheden op station Groningen zijn duidelijk zichtbaar, want het perrongedeelte van 6a/7a wordt op dit moment aangepakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87412034
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik had best een hoop 220V stopcontacten. Want 1e klas. Toch maar de lader mee volgende keer?
Met wat pech doen die stopcontacten het niet. Mijn ervaring doen die dingen in VIRM het maar 10% van de tijd.
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:24:00 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87412170
Hoppa, ordertje erbij voor het Zwitserse Stadler:

Luxembourg orders Stadler double-deck trains
11 October 2010

LUXEMBOURG: State railway CFL announced an ¤60m order for eight Stadler Rail double-deck electric multiple-units on October 7.

CFL said they will be similar to the double-deck units ordered by Swiss operators SBB and BLS, which Stadler Rail launched under the brand name KISS during InnoTrans.

The three-car CFL sets will provide an hourly service from Luxembourg to Koblenz in Germany from 2014. This will require equipment for two signalling systems and both 25 kV and 15 kV AC electrification. They will have a top speed of 160 km/h, 300 seats and space for 24 bicycles and three wheelchairs.

Bron: Railway Gazette

Edit: en het 5e vogelbekdier is onderweg naar de Watergraafsmeer, wordt daar morgenmiddag verwacht. Hij is afkomstig uit Wenen, ik denk na een bezoek aan de klimaatkamer? Ik ben benieuwd of die Italiaanse meuk wel winterproof is, of dat ze binnen een half jaar na het starten van de Fyra-dienstregeling aan de kant staan met sneeuw in de elektrische ruimtes. :')
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:29:03 #83
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87412298
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:

Edit: en het 5e vogelbekdier is onderweg naar de Watergraafsmeer, wordt daar morgenmiddag verwacht. Hij is afkomstig uit Wenen, ik denk na een bezoek aan de klimaatkamer? Ik ben benieuwd of die Italiaanse meuk wel winterproof is, of dat ze binnen een half jaar na het starten van de Fyra-dienstregeling aan de kant staan met sneeuw in de elektrische ruimtes. :')
Of Eurostar-style stilvallen omdat ze ontdooien ergens onder het Groene Hart.
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:34:12 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87412418
Over Eurostar gesproken:

quote:
France demands re-think of Eurostar’s train order
Monday, 11th October 2010 | TRANSPORT

FRANCE has demanded a re-think of a Ŗ700m order for new trains from Eurostar after the Channel Tunnel train operator gave the deal to German manufacturer Siemens.

The French government claimed the 10 e-320 trains that Eurostar is buying do not meet tunnel safety rules.

Unlike Eurostar’s current trains, which have electric locomotives at each end and were built by French group Alstom, the Siemens trains have motors under each carriage, which Paris warned could jeopardise safety.

“Eurostar must bring the contract tender into compliance with current safety rules,” the French energy and transport ministers said.

Eurostar plans to use the new 200 mph trains and refurbished existing rolling stock to launch new services to Amsterdam, Cologne and Geneva.

German state railway Deutsche Bahn is demanding changes to tunnel safety rules to allow it to use Siemens trains for its own new services from London St Pancras to Cologne and Frankfurt starting in 2013.
bron
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 11:40:36 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_87412611
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zal ik vanavond eens doen :)
pi_87412640
Waarom zou motoren in elk rijtuig minder veilig zijn? Zou het er juist niet voor zorgen dat de trein niet regelmatig IN de tunnel stil komt te staan omdat er meer motoren zijn, en wanneer er 1 stuk is de andere het gewoon nog doen?
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:43:32 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87412699
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:19 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Met wat pech doen die stopcontacten het niet. Mijn ervaring doen die dingen in VIRM het maar 10% van de tijd.
Bij mij helpt vaak het wissel/gelijkstroom knopje bij dat stopcontact ook. Zit aan de voorkant van het stopcontact, onderzijde zeg maar.
pi_87412747
Bedankt voor de uitleg van roestrijden, mijn dag is weer leerzaam begonnen.
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:00:18 #89
45532 ziggyziggyziggy
pi_87413239
Om helemaal precies te zijn: als een spoor 24 uur niet door minstens tien assen is bereden, kan er niet meer vertrouwd worden op een juiste treindetectie (dat houdt in het ergste geval onder meer in dat de treindienstleider de trein niet meer op het scherm ziet en dat overwegen niet meer sluiten bij de nadering van een trein). In dat geval moet het spoor met twintig assen worden bereden om het weer roestvrij te maken. Als een spoor zeven dagen niet is bereden, is regulier roestrijden met twintig assen niet meer afdoende en moet er door de storingdienst ontroest worden.

Dit alles geldt alleen voor sporen met de gebruikelijke treindetectie d.m.v. een spoorstroomloop. Bij prikspanningspoorstroomloop (PSSSL) en assentellers gelden andere voorschriften.
pi_87413259
Ik wil een keer treinen in België en dan vooral in Wallonië. Helaas hebben ze, volgens volstrekt Belgische logica, wel speciale kaartjes voor zeelieden op zoek naar werk, maar geen dagkaarten. Iemand ideeën hoe ik toch voor een redelijk prijs in de rondte kan treinen? En heeft iemand nog tips voor waar ik heen kan?
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:05:15 #91
45532 ziggyziggyziggy
pi_87413412
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef KapiteinT het volgende:
wel speciale kaartjes voor zeelieden op zoek naar werk
_O- Typisch Belgische logica inderdaad. Net als kaartjes voor journalisten, zwangere vrouwen en vaderlandslievenden. :')
pi_87413600
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om helemaal precies te zijn: als een spoor 24 uur niet door minstens tien assen is bereden,
Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen? :?
pi_87413617
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Bij mij helpt vaak het wissel/gelijkstroom knopje bij dat stopcontact ook. Zit aan de voorkant van het stopcontact, onderzijde zeg maar.
Volgens mij is dat een automatische zekering, het indrukken van dat knopje heeft bij mij niet geholpen. Lijkt vaak alsof de hele coupé zonder stroom zit.
Ik heb ook wel eens gehad dat in één coupé in de zomer de airco het niet deed, maar de stroomvoorziening wel, en in een andere coupé was het andersom.
Ik vind het maar vervelend, omdat de stroomvoorziening eigenlijk de voornaamste reden is dat ik eerste klas reis.
pi_87413656
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef KapiteinT het volgende:
Ik wil een keer treinen in België en dan vooral in Wallonië. Helaas hebben ze, volgens volstrekt Belgische logica, wel speciale kaartjes voor zeelieden op zoek naar werk, maar geen dagkaarten. Iemand ideeën hoe ik toch voor een redelijk prijs in de rondte kan treinen? En heeft iemand nog tips voor waar ik heen kan?
Ik gebruik altijd een Rail Pass, dat is een tienrittenkaart voor (inmiddels) 75 euro dacht ik. Moet je zelf invullen van waar naar waar je reist. Is voor de lange afstanden wel voordelig. Maar ja, tien ritten. Meer dan drie heb je er doorgaans niet nodig op een dag.
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:16:07 #95
45532 ziggyziggyziggy
pi_87413728
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen? :?
Inderdaad. En bij een spoor dat 24 uur niet is bereden moet hij er dus drie of vier keer overheen. :) Ikzelf probeer altijd roest te laten rijden met de goederentreinen die we uit de Eemshaven krijgen. Dat is redelijk effectief, zeker als er weer eens een sleep van 500 meter langs komt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 12:20:36 #96
Maffe Fries
pi_87413828
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De DE2 heeft 6 assen
pi_87413888
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De DE2 heeft 6 assen
Oh okee, dank je :)
pi_87413995
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
Hoppa, ordertje erbij voor het Zwitserse Stadler:

Luxembourg orders Stadler double-deck trains
11 October 2010

[ afbeelding ]LUXEMBOURG: State railway CFL announced an ¤60m order for eight Stadler Rail double-deck electric multiple-units on October 7.

CFL said they will be similar to the double-deck units ordered by Swiss operators SBB and BLS, which Stadler Rail launched under the brand name KISS during InnoTrans.

The three-car CFL sets will provide an hourly service from Luxembourg to Koblenz in Germany from 2014. This will require equipment for two signalling systems and both 25 kV and 15 kV AC electrification. They will have a top speed of 160 km/h, 300 seats and space for 24 bicycles and three wheelchairs.

Bron: Railway Gazette
Ik snap die CFL niet, ze hebben totaal geen structuur in hun materieelpark, maar juist allerlei verschillende treinen. Dat betekent dus hogere onderhoudskosten (immers meer verscheidenheid), en mensen moeten op meer typen treinen worden opgeleid. Ook is het materieelpark daardoor minder flexibel, omdat niet al het materieel gecombineerd kan worden (mocht dat nodig zijn).

Waarom hebben ze niet gewoon 1 type dubbeldekker & 1 type "gewone" trein, dat zou toch veel handiger zijn? Of voor mijn part 2 type's van de dubbeldekker en "gewone" trein (1x voor de diensten naar Frankrijk / België en 1x voor naar Duitsland).

Simpel, electrische locs alleen maar de TRAXXen gebruiken + en als dubbeldekker alleen maar de "duitse" Dosto's. Dan heb je nog de kleine 2-delige elektrische treinstellen voor de rustige routen, en je bent klaar. Maar nu hebben ze 3 verschillende type's dubbeldekkers (Traxx + dosto, Duplex en straks de Stadler).

Vooral voor zo een klein land is het een extra belasting om met veel verschillende typen te gaan rijden, en tegenwoordig is het goed mogelijk om met 1 type locomotief op verschillende systemen te rijden. Ik snap dat echt niet, maar dat kan er ook aan liggen dat de CFL een staatsbedrijf is en daarom geen enkele prikkel heeft om zo efficient mogelijk te functioneren.
pi_87414027
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:26 schreef von_Preussen het volgende:
dat kan er ook aan liggen dat de CFL een staatsbedrijf is en daarom geen enkele prikkel heeft om zo efficient mogelijk te functioneren.
Je moest eens weten wat treinreizen in Luxemburg kost. Het hoeft ze simpelweg niks op te leveren :D
pi_87414218
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd een Rail Pass, dat is een tienrittenkaart voor (inmiddels) 75 euro dacht ik. Moet je zelf invullen van waar naar waar je reist. Is voor de lange afstanden wel voordelig. Maar ja, tien ritten. Meer dan drie heb je er doorgaans niet nodig op een dag.
Ja dat zou inderdaad kunnen. Nadeel is dat je wel je reis precies moet plannen. En hoe zit het met het onderbreken van je reis? Dat mag toch eigenlijk niet?
pi_87414230
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat treinreizen in Luxemburg kost. Het hoeft ze simpelweg niks op te leveren :D
Heb een half jaar in Luxemburg gewerkt en ook regelmatig van de trein gebruik gemaakt, en je hebt wat de prijzen aangaat helemaal gelijk, dat is echt zeer schappelijk. ^O^

Maar goed, stel je voor je wilt elk station minimaal 1x per uur verbinden met Luxemburg stad, dan maakt het qua treindienst niet uit of je 30 stammen TRAXX + Dosto's hebt of 10 stammen Dosto's, 12 stammen Duplex en 8 stammen Stadler (even ervan uitgaan dat je de Dosto's naar de gewenste treinlengte kunt aanpassen).

Qua kosten zit je echter wel een stuk hoger:
- inkoopkosten zijn wat hoger
- onderhoudskosten zijn hoger
- opleidingskosten personeel is hoger
- flexibiliteit van het materieelpark is lager (je kan niet alles combineren)

Daar komt bij dat je Dosto's, mocht de reizigersvraag dat verlangen, gemakkelijk kunt uitbreiden door nieuwe wagons te bestellen. Je kan dan ook stapsgewijs (elke wagon) uitbreiden, terwijl je dat bij treinstellen veel moeilijker kan.

Kijk, dat het niet kostendekkend hoeft te zijn is me duidelijk, en dat het doel is om een bepaalde maatschappelijke functie te vervullen. Maar je kunt die maatschappelijke functie ook op een zo goedkoop mogelijk manier vervullen (1x per uur een trein), zonder dat je maar met geld in het rond gaat smijten.
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:39:39 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87414374
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:34 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja dat zou inderdaad kunnen. Nadeel is dat je wel je reis precies moet plannen. En hoe zit het met het onderbreken van je reis? Dat mag toch eigenlijk niet?
eigenlijk niet nee. Maar als je gewoon een beetje in de aangegeven richting reist vinden ze het al snel goed.

En ZO extreem hoef je ook niet te plannen hoor. Maar je moet wel een idee hebben wat je wil ja, van tevoren. Maar dat moet je sowieso, tenzij je vlakbij de grens woont. Toch?
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:41:11 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87414417
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:34 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk, dat het niet kostendekkend hoeft te zijn is me duidelijk, en dat het doel is om een bepaalde maatschappelijke functie te vervullen. Maar je kunt die maatschappelijke functie ook op een zo goedkoop mogelijk manier vervullen (1x per uur een trein), zonder dat je maar met geld in het rond gaat smijten.
Da's waar natuurlijk. Zou er misschien een schimmige component als "EU-subsidie" bij betrokken zijn waar wij geen zicht op hebben? :?
pi_87414611
Het siert een spoorbedrijf juist als ze met veel verschillend materieel rijden! :D
pi_87414668
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Da's waar natuurlijk. Zou er misschien een schimmige component als "EU-subsidie" bij betrokken zijn waar wij geen zicht op hebben? :?
Heb eventjes wat gelezen, en het vermoeden ligt voor de hand dat de politiek zijn invloed doet gelden:

quote:
Tegenwoordig bezit de Luxemburgse overheid 92% van de aandelen van het bedrijf. De Belgische overheid bezit 6% van de aandelen en de Franse overheid 2% van de aandelen van het bedrijf.
Dat zou verklaren waarom er Frans materieel bij de CFL is, wat schijnbaar meebesteld wordt met de Belgische (reeks 13) en Franse spoorwegen (Duplex dubbeldekkers).

Dan zitten we alleen nog met de treinen van Stadler in de maag, immers spelen de Zwitsers geen rol in Luxemburg. De reden hiervoor zal zijn oorsprong vinden in jouw verklaring, omdat de CFL kleine series besteld, zullen ze steeds weer een nieuwe uitschrijving moeten doen voor materieel. En daar zal dan steeds weer een andere fabrikant mee aan de haal gaan.

Eigenlijk is het van de zotte dat de EU daarmee een inefficient systeem in stand houdt. 8)7
pi_87414677
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:47 schreef Socios het volgende:
Het siert een spoorbedrijf juist als ze met veel verschillend materieel rijden! :D
Waarom?
pi_87414730
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:50 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom?
Dat is veel leuker. Al die eenheidsworst op het spoor is maar niets.

De 3600 bijvoorbeeld is nu echt nice. V-IRM, ICM en ICRm. Veel beter dan dat er alleen V-IRM rijdt ofzo.
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:54:23 #108
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87414810
Luxemburg is natuurlijk een land dat het moet hebben van de grensoverschrijdende verbindingen. Veel van het materieel van de CFL is besteld in samenwerking met 'de collega's aan de overkant': ze hebben Duitse Dosto-wagens, NMBS Reeks 13-locs en Alstom Coradia's die samen met de SNCF besteld zijn. Dat lijkt me in een land als Luxemburg veel nuttiger dan een eenduidig materieelpark.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87414819
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is veel leuker. Al die eenheidsworst op het spoor is maar niets.

De 3600 bijvoorbeeld is nu echt nice. V-IRM, ICM en ICRm. Veel beter dan dat er alleen V-IRM rijdt ofzo.
Het is je bewust dat een spoorwegbedrijf de functie heeft om tegen zo laag mogelijke kosten een bepaalde dienst aan te bieden?

Als je veel verschillende treinen wilt zien, dan ga je maar in een museum kijken. Klinkt mischien lullig om te zeggen, maar vanuit bedrijfskundig perspectief is een grote verscheidenheid aan materieel dodelijk. En laat een spoorwegbedrijf nu net een bedrijf zijn, waar op de kosten moeten worden gelet.
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:56:29 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87414871
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
Over Eurostar gesproken:
[..]

bron
En een paar dagen geleden zei ik nog dat het me verbaasde dat de Fransen het zomaar toestonden dat Eurostar Siemens-treinen ging kopen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:01:39 #111
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87415028
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het is je bewust dat een spoorwegbedrijf de functie heeft om tegen zo laag mogelijke kosten een bepaalde dienst aan te bieden?
Zoals ik hierboven al zei, het zou goed kunnen dat de grensoverschrijdende samenwerking en het meebestellen met de drie omliggende landen de kosten juist lager houdt dan het aanhouden van één type trein per treinsoort, waarna je vervolgens veel moeite moet doen in de andere twee landen. Of drie, als je een maatschappij als de NS bent en alles ook nog eens een eigen gezicht wilt geven. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:01:41 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87415031
quote:

[..]

Nee. Een spoorwegbedrijf is er enkel en alleen om spoorhobbyisten te plezieren. Met dagtrajectkaarten, schouwpaden met fototips op van die bordjes, dat soort zaken allemaal *O*

Verder nergens voor :P
pi_87415064
quote:
Tot op zekere hoogte!

Men dient veel meer rekening te houden met de treinreiziger en niet alleen maar `naar de kosten´ te kijken. Neem bijvoorbeeld de wantoestanden van Sprinters waar geen toilet meer aan boord is of Intercity´s waar geen restauratiewagen meer meerijdt. Puur om de kosten zeker. Het gaat er NIET om wat op papier of op een computerscherm staat. Op het SPOOR, daar bevindt zich de werkelijkheid.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:03:52 #114
45532 ziggyziggyziggy
pi_87415106
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte!

Men dient veel meer rekening te houden met de treinreiziger en niet alleen maar `naar de kosten´ te kijken. Neem bijvoorbeeld de wantoestanden van Sprinters waar geen toilet meer aan boord is of Intercity´s waar geen restauratiewagen meer meerijdt. Puur om de kosten zeker. Het gaat er NIET om wat op papier of op een computerscherm staat. Op het SPOOR, daar bevindt zich de werkelijkheid.
Ik mis ook de asbakjes en het bier...
pi_87415205
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik mis ook de asbakjes en het bier...
Zelf rook ik niet en drink ik weinig, maar kan mij voorstellen dat er treinreizigers zijn die dat ook willen hebben, ja.
pi_87415244
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte!

Wat heeft het gemis aan toiletten te maken met het stroomlijnen van het materieelpark? Geen ene flikker, en laten we eerlijk wezen, het spoorwegnet in Nederland heeft meer het karakter van een uitgebreid stedelijk netwerk waar ook geen WC's en restauratiewagens aanwezig zijn. Mensen zitten gewoon te kort in de trein om de nutscurve van deze twee functies te laten renderen (WC's in Intercity's uitgezonderd).

Schijnbaar kan een restauratiewagen er in landen zoals Duitsland wel af, puur omdat mensen daar wél bereid zijn er geld voor uit te geven.

Geef je wel gelijk dat ik het uitermate jammer vind dat het in Nederland niet meer zo is, maar ik vind het asociaal om een samenleving met kosten op te zadelen waarvan het praktisch nut voor dezelfde samenleving niet gerechtvaardigd kan worden.

@Fles, hoe kan ik dat nu vergeten, je hebt helemaal gelijk, de Nederlandse Spoorwegen zijn in feite 1 groot museumtraject. :D
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:22:09 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87415718
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wat heeft het gemis aan toiletten te maken met het stroomlijnen van het materieelpark? Geen ene flikker, en laten we eerlijk wezen, het spoorwegnet in Nederland heeft meer het karakter van een uitgebreid stedelijk netwerk waar ook geen WC's en restauratiewagens aanwezig zijn. Mensen zitten gewoon te kort in de trein om de nutscurve van deze twee functies te laten renderen (WC's in Intercity's uitgezonderd).

Schijnbaar kan een restauratiewagen er in landen zoals Duitsland wel af, puur omdat mensen daar wél bereid zijn er geld voor uit te geven.

Geef je wel gelijk dat ik het uitermate jammer vind dat het in Nederland niet meer zo is, maar ik vind het asociaal om een samenleving met kosten op te zadelen waarvan het praktisch nut voor dezelfde samenleving niet gerechtvaardigd kan worden.

@Fles, hoe kan ik dat nu vergeten, je hebt helemaal gelijk, de Nederlandse Spoorwegen zijn in feite 1 groot museumtraject. :D
Gouda - Amsterdam Centraal is 54 minuten in een SLT. Dat is langer dan wat NS beloofde dat reizigers in een stoptrein zonder wc zouden zitten. Mensen met een slappe blaas zijn dus de lul.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87415816
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gouda - Amsterdam Centraal is 54 minuten in een SLT. Dat is langer dan wat NS beloofde dat reizigers in een stoptrein zonder wc zouden zitten. Mensen met een slappe blaas zijn dus de lul.
Bij het berekenen van die tijd zal de NS niet uit zijn gegaan van de lengte van de treinseries, danwel de gemiddelde lengte van de treinseries, maar eerder van de gemiddelde tijd die een passagier in de trein zit.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:28:04 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87415914
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:25 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Bij het berekenen van die tijd zal de NS niet uit zijn gegaan van de lengte van de treinseries, danwel de gemiddelde lengte van de treinseries, maar eerder van de gemiddelde tijd die een passagier in de trein zit.
Zal best, maar NS zegt dat het weglaten van de plee geen problemen oplevert, en zet vervolgens SLT in in deze treinserie. SLT zou daar niet toegestaan moeten zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87415967
Ik heb even een overzichtje gemaakt van de Koplopers die planmatig over de IJssellijn rijden. Wat vroege en late treinen die niet het hele traject Zwolle - Roosendaal v.v. rijden heb ik weggelaten.

ICM van Zwolle naar Roosendaal:
07.18u - 10.11u (ma-vr)
09.18u - 12.11u (ma-do)
09.48u - 12.41u (vr en zo)
10.48u - 13.41u (ma-vr)
12.48u - 15.41u (za)
13.48u - 16.41u (ma-vr)
15.48u - 18.41u (ma-vr)
16.18u - 19.11u (ma-vr + zo)
17.18u - 20.11u (ma-vr)
18.48u - 21.41u (zo)
19.18u - 22.11u (za)
20.18u - 23.11u (vr)

ICM van Roosendaal naar Zwolle:
05.51u - 08.43u (ma-do)
07.21u - 10.13u (ma-vr)
09.21u - 12.13u (za)
10.21u - 13.13u (ma-vr)
12.21u - 15.13u (ma-vr)
12.51u - 15.43u (ma-vr + zo)
13.51u - 16.43u (ma-vr)
15.21u - 18.13u (zo)
15.51u - 18.43u (za)
16.51u - 19.43u (ma-vr)
18.51u - 21.43u (ma-vr)
19.21u - 22.13u (ma-vr + zo)
20.21u - 23.13u (ma-vr)
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:29:46 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87415992
Weer allemaal afkortingen. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87416289
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:29 schreef Duvel het volgende:
Weer allemaal afkortingen. :{
ICM = InterCityMaterieel
ma = maandag
do = donderdag
vr = vrijdag
za = zaterdag
zo = zondag
v.v. = vice versa

De tijden geven de vertrektijd vanaf het eerstgenoemde station aan en de eindtijd van het laatstgenoemde station. Tussenstations en -tijden zijn in het Spoorboekje te vinden.
pi_87416342
"Ik ben 12, wat is een spoorboekje? Kun je dat downloaden?"
dag
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:41:11 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87416385
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:38 schreef Socios het volgende:

[..]

ICM = InterCityMaterieel
ma = maandag
do = donderdag
vr = vrijdag
za = zaterdag
zo = zondag
v.v. = vice versa

De tijden geven de vertrektijd vanaf het eerstgenoemde station aan en de eindtijd van het laatstgenoemde station. Tussenstations en -tijden zijn in het Spoorboekje te vinden.
Hoi. PI.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:41:40 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87416402
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
Vanaf december: ja.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87416428
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
Toen ik 12 was had ik lessen Nederlands in het 1e jaar van de middelbare school. Daar werd zelfs lesgegeven over het Spoorboekje. Hoe men tabellen moest lezen enzo. Geweldig lessen, al wist ik het zelf natuurlijk allemaal allang.

Absurd dat dat tegenwoordig niet meer onderwezen wordt blijkbaar.
pi_87416467
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:41 schreef Duvel het volgende:
Hoi. PI.
Ow, hehe. Ik gebruik nooit en lees nooit de PostIcons. :+
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:46:28 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87416556
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zal best, maar NS zegt dat het weglaten van de plee geen problemen oplevert, en zet vervolgens SLT in in deze treinserie. SLT zou daar niet toegestaan moeten zijn.
Oh dan niet. Heffen we die treinen gewoon op ^O^
pi_87416755
Fles, voor als je in Deventer woont: Een bordje dat je waarschijnlijk nog niet hebt .

link naar het plaatje

[ Bericht 23% gewijzigd door Peter op 11-10-2010 14:02:43 ]
dag
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:00:39 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87417025
plaatje izzie no workin :N
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:06:03 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87417209
Nee, die heb ik idd nog niet. Ik dacht eigenlijk dat je een andere bedoelde :X

maandag 11 oktober 2010 @ 14:13:36 #132
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_87417462
mag ik toch een keer positief over zowel ns als t-mobile zijn.. Heel netjes dat internet in de trein, (als het werkt ja) je komt op een soort landingspagina waar staat wat de komende stations zijn en ook staat er welke trein nummers naar groningen gaan en welke naar leeuwarden.
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:13:47 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87417475
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dan niet. Heffen we die treinen gewoon op ^O^
Krijg jeuk aan je naad, jij trol. :{w
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87417520
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, die heb ik idd nog niet. Ik dacht eigenlijk dat je een andere bedoelde :X

[ afbeelding ]
D'r zijn eigenlijk best veel oude stationnetjes waar geen spoor meer ligt, als ik verschillende site's bekijk. Of vallen die niet binnen jouw bordjes-scope?
dag
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:17:16 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87417604
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:42 schreef Socios het volgende:

[..]

Toen ik 12 was had ik lessen Nederlands in het 1e jaar van de middelbare school. Daar werd zelfs lesgegeven over het Spoorboekje. Hoe men tabellen moest lezen enzo.
Dan had ik zeker een vooruitstrevende school, ik kreeg 15 jaar geleden les in reizen plannen met de elektronische reisplanner!

"Ik ben 12, wat is een diskette? Kun je die downloaden?"
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:17:52 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87417632
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:15 schreef Peter het volgende:

[..]

D'r zijn eigenlijk best veel oude stationnetjes waar geen spoor meer ligt, als ik verschillende site's bekijk. Of vallen die niet binnen jouw bordjes-scope?
Oh jawel hoor, als ik ergens langs kom dan pik ik ze graag mee :s) Maar ik ga er (nog) niet speciaal een excursie voor inrichten. Maar idd het hele Woldjerspoor en ook veel van de stations aan de Haarlemmermeerlijnen ligt er nog *O*
pi_87417933
Misschien een rare vraag:
Hoeveel stations/stopplaatsen zijn er in Nederland (in dienst)?
Hoeveel zijn er waar geen sporen meer liggen?

Of simpeler:
Hoeveel bordjes zijn er nog te vinden in actieve dienst en hoeveel daarbuiten...
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:31:01 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87418133
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:25 schreef trainfreak het volgende:
Misschien een rare vraag:
Hoeveel stations/stopplaatsen zijn er in Nederland (in dienst)?
Hoeveel zijn er waar geen sporen meer liggen?

Of simpeler:
Hoeveel bordjes zijn er nog te vinden in actieve dienst en hoeveel daarbuiten...
Dat is een heel andere vraag natuurlijk. Er zijn verschillende stations met meer dan 1 verschillend bordje. Dat is bij jullie nog veel erger trouwens.

Maar bon: er zijn ongeveer 370 stations in actieve dienst in Nederland en ik denk een stuk of 100-150 oude stations waar nog bordjes te halen zijn. Hoezo? Kom je me inhalen? :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 17:05:38 #139
Maffe Fries
pi_87423753
Kijk- en leesvoer over het treinongeval bij Stavoren: http://www.rtl.nl/%28/act(...)ongeluk-stavoren.xml
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:08:43 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87423875
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
Kijk- en leesvoer over het treinongeval bij Stavoren: http://www.rtl.nl/%28/act(...)ongeluk-stavoren.xml
Ah, de slager zegt zelf wat over zijn vlees. Toch interessant om even te bewaren en TZT langs het IVW-rapport te leggen :)
pi_87424757
Is het IVW rapport over dat megaongeluk bij rotterrdam/barendrecht nu al openbaar?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 17:33:08 #142
Maffe Fries
pi_87424876
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:29 schreef Fixers het volgende:
Is het IVW rapport over dat megaongeluk bij rotterrdam/barendrecht nu al openbaar?
nee
pi_87425513
k vind t tijd worden dat ik weer eens een rondje maken ga.. vrijwilligers voor de periode van 25 oktober tot 29 oktober? :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:13:23 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87426278
Dan is mijn vakantie allang afgelopen :P Ik ga tussen 16- en 24 oktober 'massaal' op pad :)

[ Bericht 20% gewijzigd door greavy op 11-10-2010 18:25:27 ]
pi_87426390
ja k kan dr ook niks aan doen hoor :w :+
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:17:32 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87426399
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:13 schreef greavy het volgende:
Dan is mijn vakantie allang afgelopen:P Ik ga tussen 16- en 24 oktober 'massaal' op pad :)
Ik ook. Te beginnen en eindigen met een slagje Utrecht - Zürich. Hoe zeg je dat :')
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:26:40 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87426707
Ik houd het (jammer genoeg) binnen Nederland. Ik zal de kop van Noord Holland, Limburg etc gaan bezoeken. De havens van Rotterdam komen ook aan bod. Een 'Fotovakantie' maak ik er dit maal van.
pi_87427107
`Echt ver weg´ ga ik het eerste weekend van december pas weer (München Hbf). Ik pak wel nog weer even een keer de ICE mee tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven volgende week.
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:38:44 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87427191
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:36 schreef Socios het volgende:
`Echt ver weg´ ga ik het eerste weekend van december pas weer (München Hbf). Ik pak wel nog weer even een keer de ICE mee tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven volgende week.
Hmm, goed idee. Zal ik denk ik ook doen. En dan denk ik terug met ICR (Dordrecht) *O*
pi_87428038
Ik ben toch wel benieuwd wat ze in Roosendaal gaan doen.. Veel sporen zijn gemarkeerd, nieuwe sporen liggen er al los naast en perronranden zijn opengebroken en vervangen door houten plankjes.. :?
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:04:10 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87428152
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:01 schreef Ireyon het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd wat ze in Roosendaal gaan doen.. Veel sporen zijn gemarkeerd, nieuwe sporen liggen er al los naast en perronranden zijn opengebroken en vervangen door houten plankjes.. :?
Nou :') "Ra ra...?" :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 19:05:21 #152
Maffe Fries
pi_87428198
Een deel van het antwoord is 76 centimeter
pi_87428433
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou :') "Ra ra...?" :D
Wat? Heel het perron en spoor/wissels vervangen? 't Lijkt me sterk dat ze dat binnen een weekje redden maar 'k sta open voor wonderen natuurlijk.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:14:57 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87428683
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Een deel van het antwoord is 76 centimeter
en een ander deel "Perronhoogte" :s)
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:17:43 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87428832
De infrastructuur op Roosendaal wordt dusdanig aangepast dat van 23 t/m 31 oktober spoor 1, 2 en 3 onbereikbaar zijn. Heeft onder andere met de perronhoogte te maken, maar ook aanpassingen aan de wissels.
Werkzaamheden Roosendaal-Breda zijn er dan ook, zoals de afgelopen weken ook al elk weekend was.

Werkzaamheden romdom Roosendaal

Daardoor:
2700 Stoptrein Roosendaal-Antwerpen rijdt niet in Nederland en rijdt Essen-Antwerpen
3600 Intercity Roosendaal-Zwolle, is opgeheven Roosendaak-Breda en rijdt Breda-Zwolle
5100 Stoptrein Den Haag CS-Dordrecht-Roosendaal vertrekt richting Dordrecht uit Roosendaal 2 minuten later, Oudenbosch en Zevenbergen 1 minuut later.

(69)2100 Intercity Amsterdam-Dordrecht-Vlissingen is rondom Roosendaal ongewijzigd.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:58:43 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87430802
Gaan ze toch de perrons aanpassen zodat men die Belgische M6-meuk in Roosendaal kan ontvangen?
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:01:30 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87430932
Zaterdag 9 Oktober, excursie naar Shunter Waalhaven en de havens, deel 2.
Hier bespreek ik voornamelijk de treinen die bij Shunter binnen stonden.

De ingang van het terrein, aldaar de locomotieven naar binnen gereden worden.

RN 6429 te Shunter Waalhaven

3x D-loc 6400 te Shunter Waalhaven

Draaistel van een 6400

Motor van een Br363

Hier worden E-locs geplaatst. Het gele ding kan aangehaakt worden aan een werknemer die in een 'beugel' hangt, en vervolgens boven de locomotief kan werken. Hij is door draad veilig om niet naar beneden te pleuren.

Motor van een D-loc 6400

Motor van een Br 363

Hiermee worden locomotieven in de loods gereden

Motor uitgenomen voor revisie

MRCE 500 1607 te Shunter Waalhaven

ERS 1616 die betrokken was bij de aanrijding bij Barendrecht staat bij Shunter Waalhaven

En nog een aantal foto's

D-loc Shunter 301 'Monica'

Overzichtsfoto van het terrein van Shunter. De rails en het hoogteverschil die je op de voorgrond ziet is er aangelegd om een soort wagen te maken die zich over de rails verplaatst, en locomotieven opgereden kan worden. Zo kunnen ze op een ander spoortje gezet worden, want veel ruimte is er niet.

Br363 en G2000

Later deze avond zal ik het laatste deel posten.
pi_87431313
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Gaan ze toch de perrons aanpassen zodat men die Belgische M6-meuk in Roosendaal kan ontvangen?
Het is ook wel weer typisch Nederlands dat er meteen moeilijk wordt gedaan als het perron een centimeter hoger is dan de treinvloer. :{
pi_87431395
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb ik bij haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Yreal op 11-10-2010 20:29:17 ]
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:14:22 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87431496
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs :o
Crientj. ZOnder e en met ene hoofdletter C :P
pi_87431557
quote:
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs :o
Carina. :) Rood haar, met een lok over mn rechteroog, paars/zwarte veter om mn nek & veel armbandjes + roze/zwarte studsband.
Stond tussen 15:00 / 19:00 in de winkel; maar ook op kassa 10.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 20:16:05 #162
Maffe Fries
pi_87431576
quote:
Je hebt haar meegenomen?
pi_87431601
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je hebt haar meegenomen?
nee. Ik zit gelukkig thuis. ;D
pi_87431614
Ennn; wat heb je gekocht? ;o
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 20:18:43 #165
Maffe Fries
pi_87431705
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:16 schreef Crientj het volgende:

[..]

nee. Ik zit gelukkig thuis. ;D
Gelukkig maar, want de tekst in de post stond zo vreemd.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:19:49 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87431757
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je hebt haar meegenomen?
Strikje eromheen, zoooo :')
pi_87431858
@greavy, bedankt voor de interessante foto's!
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:22:43 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87431891
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef von_Preussen het volgende:
@greavy, bedankt voor de interessante foto's!
Oh ja idd. ^O^

Vooral die van die 66 bij Barendrecht :Y
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:23:21 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87431917
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is ook wel weer typisch Nederlands dat er meteen moeilijk wordt gedaan als het perron een centimeter hoger is dan de treinvloer. :{
Daar klaag ik niet over hoor, ik was alleen verbaasd omdat eerder het M6 in Roosendaal-verhaal niet doorging want te duur en kwetsbaar?
pi_87432241
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:15 schreef Crientj het volgende:

[..]

Carina. :) Rood haar, met een lok over mn rechteroog, paars/zwarte veter om mn nek & veel armbandjes + roze/zwarte studsband.
Stond tussen 15:00 / 19:00 in de winkel; maar ook op kassa 10.
Ja :D

Ik ga altijd bij de mooiste cassiere staan als ik de tijd heb :P . Het was om 10 over 6, ik kocht een broodje ei :P
pi_87432285
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar klaag ik niet over hoor, ik was alleen verbaasd omdat eerder het M6 in Roosendaal-verhaal niet doorging want te duur en kwetsbaar?
Nee, ik klaag erover. :P

Maar mooi dat men dan nu tenminste ook het geld ervoor heeft om alles aan te passen aan die regeltjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2010 20:32:20 ]
pi_87432296
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelukkig maar, want de tekst in de post stond zo vreemd.
Als ik moe ben heb ik altijd moeite mijn gedachte volledig uit te schrijven :@
pi_87432424
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja :D

Ik ga altijd bij de mooiste cassiere staan als ik de tijd heb :P . Het was om 10 over 6, ik kocht een broodje ei :P
Ben ik de mooiste dan? :o
pi_87432453
Enn. Hoe zie jij druit dan ;D Ik zag wel iemand naar mij kijken van; Harr. Ik ken jou.
maar dan niets zeggen heh.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:51:21 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87433281
@von_preussen en Fles, bedankt!

Die loc van Barendrecht staat daar momenteel maar te staan. Ze zijn er niet actief mee bezig. ERS heeft op dit moment wel genoeg locomotieven, en herstel is duurder dan lease, zo vertelden hun mij.
Tot nader order is hij daar de bezichtigen, en zelf van de weg redelijk goed te bekijken.

Shunter zit hier: Google Maps
Als je dan de van Graftstraat in loopt kom je aan je rechterhand een hek tegen, en valt die locomotief gelijk op.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:01:42 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87433710
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Crientj het volgende:
Enn. Hoe zie jij druit dan ;D Ik zag wel iemand naar mij kijken van; Harr. Ik ken jou.
Ik was het niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87433729
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Crientj het volgende:
Wel van de gene die er stonden :Y . Maar ik stond een beetje zo te kijken van he wacht even.. even kijken op dat naamplaatje.. zou het? :@ Half lang donkerblond haar, stoffe zwarte jas, vingerloze handschoenen, guns'n roses shirt en spijkerbroek :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:02:09 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87433733
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:51 schreef greavy het volgende:
@von_preussen en Fles, bedankt!

Die loc van Barendrecht staat daar momenteel maar te staan. Ze zijn er niet actief mee bezig. ERS heeft op dit moment wel genoeg locomotieven, en herstel is duurder dan lease, zo vertelden hun mij.
Tot nader order is hij daar de bezichtigen, en zelf van de weg redelijk goed te bekijken.

Shunter zit hier: Google Maps
Als je dan de van Graftstraat in loopt kom je aan je rechterhand een hek tegen, en valt die locomotief gelijk op.
Nou jippie, een loc die iemand heeft doodgereden. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87433788
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wel van de gene die er stonden :Y . Maar ik stond een beetje zo te kijken van he wacht even.. even kijken op dat naamplaatje.. zou het? :@ Half lang donkerblond haar, stoffe zwarte jas, vingerloze handschoenen, guns'n roses shirt en spijkerbroek :)
Oh. Cewl. Thx ;D Maar nee, die beschrijving zegt mij niets. ;D Dat ging de eerste keer ook goed fout met Duvel xD.
pi_87434060
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:03 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oh. Cewl. Thx ;D Maar nee, die beschrijving zegt mij niets. ;D Dat ging de eerste keer ook goed fout met Duvel xD.
http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000707055444

Heel veel meer dan facebook foto's kan ik niet bieden :P
pi_87434133
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000707055444

Heel veel meer dan facebook foto's kan ik niet bieden :P
Ooooh. Ja, wacht. Dat gezicht komt mij wel voor. xD
Precies de persoon waarvan ik dacht dat ie mij zou kennen. :P
pi_87434224
Alleen het broodje ei ben ik kwijt. Leuk, een fotografisch geheugen. Maar ik zie een triangelbroodje.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:16:47 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87434474
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik was het niet.
Hoe zie jij eruit dan? :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:16:53 #184
146033 ReisT
pi_87434483
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij? De perrons in Roosendaal worden 76 cm, net over de grens zijn de perrons twee centimere hoger!. Dat is het probleem dus niet. Voor de Nederlandse treinen is het best handig dat alle perrons hier verder allemaal even hoog zijn. Maar dat past men alleen aan als er toch al werkzaamheden zijn.

Wat wel een probleem is met die Belgische dubbeldekkers: de Nederlandse bovenleiding hangt te laat. Daar passen die treinen niet onder!
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:21:25 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87434698
Ach, je weet wat ze zeggen: Rekt het niet, dan scheurt het wel

:')
pi_87434707
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:11 schreef Crientj het volgende:
Alleen het broodje ei ben ik kwijt. Leuk, een fotografisch geheugen. Maar ik zie een triangelbroodje.
he bah. Zout en mayonaise :9 :9 :9~ *O*
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:28:30 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87435071
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe zie jij eruit dan? :P
Dikke bril, ringbaardje, haar in een staart.

En jij?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87435253
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij? De perrons in Roosendaal worden 76 cm, net over de grens zijn de perrons twee centimere hoger!. Dat is het probleem dus niet. Voor de Nederlandse treinen is het best handig dat alle perrons hier verder allemaal even hoog zijn. Maar dat past men alleen aan als er toch al werkzaamheden zijn.
Ik dacht dat het perron in Roosendaal naar 76 cm verlaagd moet worden zodat je geen stap naar beneden moet doen bij die deuren in de benedenverdieping van de dubbeldektreinen. Of heb ik dat nou helemaal fout?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 21:40:03 #189
Maffe Fries
pi_87435683
Zou kunnen. Niet ieder perron in Nederland is op dezelfde hoogte. Daar gaan ze nu verandering in brengen.

Het komt er nu op neer dat Arriva samen met ProRail de standaard hebben bepaald.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:42:22 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87435812
Wat is 'de standaard' dan? De Europese 76 cm?
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:44:41 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87435934
Arriva en Prorail bepalen de Europese standaard? :D _O-
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:46:17 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87436005
Zaterdag 9 Oktober, excursie naar Shunter Waalhaven en de havens, deel 3.
Dit derde, en gelijk laatste deel gaat over het bezoek aan de havens.

Gelijk bij aankomst viel ons op dat het 'rustig' was. Weinig cargo's voorbij zien komen. Achteraf bleek het probleem duidelijk, een storing of iets wat daar op leek.
Als eerste gingen wij bij het RSC (Rail Service Center) in de Waalhaven staan. Er stonden 3 treinen binnen de hekken, en één trein bij de poort, om later toegelaten te worden.
Ruim drie kwartier tot een uur daar gestaan, en géén goederentrein voorbij zien komen.
Een paar foto's van de cargo's ter plaatse:

RN 6434 en RN 6439 met elk een containertrein bij het RSC

ERS 1202 met een redelijk beladen containertrein bij de poort van het RSC, wachtend op toestemming voor betreden terrein

RN 6433 was aan het rangeren met containers bij het RSC

Daarna ons maar verplaatst. Niet echt mooie stekken gevonden, of activiteiten waargenomen.
Wel kwamen wij onderweg het volgende tegen:

2x DBS 189 met (vermoedelijk) ertstrein gereed te Waalhaven

RRF 23 met een redelijk beladen maar ook korte containertrein opweg richting de Waalhaven, te Botlek (locaties niet 100% zeker)

Nadat wij weer rechtsomkeert maakten met de bus, kwamen wij dezelfde trein weer tegen.
Wij maakten rechtsomkeert omdat er zeer weinig activiteit te vinden was.

Inmiddels was ACTS 7101 met een redelijk beladen containertrein aangekomen bij het RSC, waarbij ik niet kon zien of hij het terrein op wou of rechtdoor ging. Zelf denk ik gewoon rechtdoor.

RN 6422 met een beladen containertrein rijdt net het terrein van het RSC Waalhaven op, om daar gelost te worden.

Vervolgens doorgereden naar een andere locatie, langs de A15. In 40 minuten tijd hebben wij hier ook niks waargenomen, en vanaf ongeveer half 2 tot kwart over 4 zeer weinig gezien.
Omdat ik 's ochtends had waargenomen dat het NSM een extra rit reed met een gezelschap met blokkendozen, had ik 's ochtends al aangegeven over de tijd.
Wachten zou de moeite niet zijn. Besloten werd om weer met de bus naar station Lombardijen te gaan, en daar te wachten op de Blokkendozen, voor foto's, en daarna naar huis.

Maar eerst kwam er nog een SLT-VI langs:

Toen mochten de Blokkendozen, achter het SLeTje aan:

Jammer genoeg was de foto van dichterbij mislukt. De camera bewoog ik iets teveel.

En tijdens het wachten op het SLeTje als stoptrein naar Zwijndecht & Dordrecht kwam er ook een Thalys langs, op weg naar Amsterdam:

En tot je verrassing krijg je 2x Plan V (469v en 480a) voorgeschoteld in je stoptrein, wat achteraf ook planmatig bleek te zijn! Daar heb ik echter geen foto van.
pi_87436054
k dacht dat de GTWs toch door STADLER gemaakt werden? dus zou Stadler en prorail de boel bepalen :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 21:47:49 #194
Maffe Fries
pi_87436100
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:42 schreef James1988 het volgende:
Wat is 'de standaard' dan? De Europese 76 cm?
Dat is de Europese standaard.

Er wordt nu eindelijk voor gezorgd dat die in Nederland consequent toegepast wordt. Laat ik het zo zeggen.
pi_87436239
is de EU toch ergens goed voor :p
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 22:01:34 #196
Maffe Fries
pi_87436950
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de EU toch ergens goed voor :p
Een standaard is goed, maar na lang zoeken kom ik er op dat de Arrivastellen een vloerhoogte van 84 centimeter hebben en dus aan de inmiddels afgeschafte Nederlandse standaard voldoen.
pi_87438011
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een standaard is goed, maar na lang zoeken kom ik er op dat de Arrivastellen een vloerhoogte van 84 centimeter hebben en dus aan de inmiddels afgeschafte Nederlandse standaard voldoen.
och.. mischien kunnen ze voor de nieuw aan te schaffen stellen nog wel wat regelen ;) :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:33:26 #198
111382 Ofyles2
pi_87438914
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

och.. mischien kunnen ze voor de nieuw aan te schaffen stellen nog wel wat regelen ;) :P
Arriva heeft nog tot 2012 de tijd voordat de concessie-Achterhoek ingaat, nog tijd genoeg...
  maandag 11 oktober 2010 @ 23:54:57 #199
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87442649
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:34 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Geen idee hoe oud je bent, maar mocht jonger dan 26 zijn dan heb je de GoPass (6,50 voor welk eender traject enkele reis)
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/gopass1/index.php
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87443148
Leuke foto's hoor Greavy!!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:10:09 #201
111382 Ofyles2
pi_87443177
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Ik weet het niet, maar ik hoop het wel.

De Belgische M6-rijtuigen zijn overigens beperkter in te zetten dan de VIRM hier heb ik het vermoeden...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:24:22 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87443648
quote:
AW_Bos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:44:

[...]
Ik heb gehoord van iemand die bij de NS/NedTrain werkt dat die V250 nog zo brak is dat de deuren spontaan bij 200 km/h zelf nog opengaan :X . En dan nog pas geleden de koolstof-strips op de stroomafnemers afgebrand, en de profiel-problemen in België...
"What's next :X... " ?
Schijnt zelfs dat de ATB stabieler is dan de rest van de trein, heb ik van horen zeggen van een andere NedTrain-engineer.

Toch blijf ik van velen horen zeggen: Hadden ze maar de Velaro van Siemens (de ICE) genomen. Kost wat meer, maar dat verlies zou NS HiSpeed vast wel weer ingehaald hebben, gezien die dan inmiddels vast en zeker zouden rijden.

Maar goed, we wachten af wat de V250 zal gaan doen komende jaren.
Als dit waar is... lekker treintje dan. :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:27:33 #203
111382 Ofyles2
pi_87443752
Ik zal mijn mond erover houden...
pi_87443769
Treinstation Enschede op de schop

Het treinstation in Enschede gaat in 2012 ingrijpend op de schop. Dat is nodig om de verbinding van en naar Gronau beter te laten aansluiten.

Nu komt de trein op spoor 5 binnen, aan de kant van het stadskantoor, waardoor je een eind moet lopen als je over wilt stappen. Over twee jaar moet de Duitse trein binnen komen op spoor 4. Dan kan eenvoudiger worden overgestapt op een Nederlandse trein. Ook krijgen de verschillende intercity's een vast perron. Met de herinrichting is het station in Enschede zes weken niet bereikbaar per trein. Dat komt voornamelijk doordat er oude rails en wissels worden vervangen. GroenLinks wil weten hoe Enschede dan bereikbaar blijft en stelt voor een tijdelijk station aan te leggen bij het Volkspark. De wethouder geeft maandagavond meer duidelijkheid.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=116512&rubriek=1
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:36:33 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87444068
ZES WEKEN???

Doe es normaal joh dat heb je in een weekend gefikst

Voor 6 weken een tjdelijk station aanleggen is trouwens ook totale onzin.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:38:56 #206
111382 Ofyles2
pi_87444149
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ZES WEKEN???

Doe es normaal joh dat heb je in een weekend gefikst

Voor 6 weken een tjdelijk station aanleggen is trouwens ook totale onzin.
Als je verder leest, dan lees je dat er ook rails en wissels vervangen worden...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:39:53 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87444181
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je verder leest, dan lees je dat er ook rails en wissels vervangen worden...
ja, dat heb ik gelezen ja. dat zeg ik, dat heb je in een weekendje gefikst. Of gaat heel Almelo - Dortmund vervangen worden of zo? 8)7
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:43:58 #208
111382 Ofyles2
pi_87444326
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, dat heb ik gelezen ja. dat zeg ik, dat heb je in een weekendje gefikst. Of gaat heel Almelo - Dortmund vervangen worden of zo? 8)7
Dat betwijfel ik.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:56:23 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87444723
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
Dat kan :)
  Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 04:14:28 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87446340
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:28 schreef thats-me het volgende: Over twee jaar moet de Duitse trein binnen komen op spoor 4. Dan kan eenvoudiger worden overgestapt op een Nederlandse trein. Ook krijgen de verschillende intercity's een vast perron
Ja, laten we de IC's van spoor 3 laten vertrekken, dan hebben we een nog betere spreiding.... Spoor 3 moet dan trouwens wel verlengd worden, die is nu zo'n 270 meter als ik me niet vergis.
PM mij!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:04:23 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87446557
Ik ben daar niet zo bekend, maar kunnen de IC's niet vķķr die trein staan? Spoor 4 is volgens mij wel erg lang.
pi_87447751
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De Belgische M6-rijtuigen zijn overigens beperkter in te zetten dan de VIRM hier heb ik het vermoeden...
Bedoel je de inzet van M6 in België of Nederland?
Hier zijn er wel een aantal lijnen waar M6 niet op mag..
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:47:19 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87448413
Crien, moet je volgende week ook werken? Dinsdag en Woensdag ben ik 7:00-14:00 in Utrecht, verwacht ik.
pi_87449878
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De sneltrein Antwerpen - Essen wordt gereden met M6. Het zou tof zijn als die ook tot Roosendaal zou rijden. Zou de aansluiting ook wat beter maken dan de huidige situatie.
pi_87450165
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:47 schreef greavy het volgende:
Crien, moet je volgende week ook werken? Dinsdag en Woensdag ben ik 7:00-14:00 in Utrecht, verwacht ik.
Woensdag. :) 07:00 / 14:00 dienstje.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:27:32 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_87451088
Ooh, misschien kom ik woensdagochtend ook wel even een chococookie scoren O+ Goed excuus
pi_87451262
Haha, gezellig. *O*
pi_87451751
Welkom in het date met Carina topic deel 262. *O*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:01:27 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87452094
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:49 schreef KapiteinT het volgende:
_O-
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:06:20 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87452232
quote:
_O_ :W
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:08:14 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87452295
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood :6
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:09:30 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87452330
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood :6
Hopelijk is er V250 op ontspoord.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:09:46 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87452337
quote:
Vanwaar trouwens die smiley?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:14:45 #224
176916 Karrs
2007-2017
pi_87452491
Heren treinkenners, wat is in Nederland de kleinste trein in de passagiersdienst? Is dat de GTW2/6 (41x2,95) of is er nog een kleinere?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_87452622
denk de 2/6 of de Lint/41.. :) ze ontlopen elkaar niet echt.. maar het lijkt me stug dat de GTW2/6 exact 41 meter is :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:22:45 #226
Maffe Fries
pi_87452684
Duidelijk de GTW 2/6. De lengte is 40,89 meter volgens Stadler.

http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf

De Lint is een meter langer.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:24:51 #227
176916 Karrs
2007-2017
pi_87452749
Mijn dank grenst aan hondsdolheid. ^O^
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:31:05 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87452936
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:24 schreef Karrs het volgende:
Mijn dank grenst aan hondsdolheid. ^O^
Zo lang je niet bijt...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87453117
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo lang je niet bijt...
en ingeent bent ;)
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:38:42 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_87453153
quote:
Misschien is het ook iets om stil te staan bij de mens in kwestie...? Of anders de machinist
pi_87453303
quote:
_O- _O-
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:46:51 #232
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87453400
Had nog geen fotootje gedaan bij deze dus, ik was aan het opruimen en deze zat helemaal in een verkeerde map, behoorlijk exotisch of komt dit vaker voor? Excusez pour le baggerkwaliteit

[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 12-10-2010 13:33:13 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87453872
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:14 schreef Karrs het volgende:
Heren treinkenners, wat is in Nederland de kleinste trein in de passagiersdienst? Is dat de GTW2/6 (41x2,95) of is er nog een kleinere?
Weliswaar niet meer in dienst, maar de DH1 is 22,3 meter lang.

pi_87453900
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:46 schreef bork het volgende:
Had nog geen fotootje gedaan bij deze dus, ik was aan het opruimen en deze zat helemaal in een verkeerde map, behoorlijk exotisch of komt dit vaker voor? Excusez pour le baggerkwaliteit

[ afbeelding ]
Dit is toch gewoon één van de twee stammen met Belgische rijtuigen van de Benelux?
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:14:00 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_87454183
quote:
Treinverkeer station Arnhem aangepast

Uitgegeven: 12 oktober 2010 12:04
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2010 12:06

ARNHEM - Door werkzaamheden bij station Arnhem is het treinverkeer naar de Gelderse hoofdstad vanaf zaterdag 16 oktober tot en met zondag 24 oktober aangepast. Zaterdag is er de hele dag geen treinverkeer mogelijk, aldus de Nederlandse Spoorwegen (NS) dinsdag.
Š NU.nl/Hans Korteweg

In Arnhem gaan de sporen, de bovenleiding en het beveiligingssysteem op de schop. Zaterdag en zondagochtend rijden er bussen op alle trajecten van en naar Arnhem.
Vrijdag- en zaterdagavond vindt in stadion Gelredome in Arnhem Symphonica in Rosso plaats. De NS adviseert bezoekers ander vervoer te kiezen om lange reistijden te voorkomen.

Zondagmiddag rijden er weer treinen richting Ede en Nijmegen. Tot en met 24 oktober rijden er echter geen treinen vanaf het Arnhemse station naar Zevenaar en Zutphen. Wel rijden er treinen vanaf station Arnhem Velperpoort in oostelijke richting.
Afgelopen zomer reden er twee weken lang ook al geen treinen van en naar Arnhem. Ook toen waren er grootschalige werkzaamheden aan de gang.
Š ANP
:') Kom vooral allemaal met de auto naar Gelredome! Alsof je reistijd dat korter is...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:17:46 #236
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87454293
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Weliswaar niet meer in dienst, maar de DH1 is 22,3 meter lang.

[ afbeelding ]
Ik wilde de Kameel noemen, maar die is nog langer dan dit ding, met 25,55m :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:18:02 #237
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87454299
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon één van de twee stammen met Belgische rijtuigen van de Benelux?
Kijk eens aan dat wist ik dus niet, thx!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:20:35 #238
45532 ziggyziggyziggy
pi_87454395
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Duidelijk de GTW 2/6. De lengte is 40,89 meter volgens Stadler.

http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf

De Lint is een meter langer.
Inclusief buffers? Die zijn bij de GTW belachelijk lang.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:23:01 #239
Maffe Fries
pi_87454505
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Inclusief buffers? Die zijn bij de GTW belachelijk lang.
uhuh.

De lengte die ze aangeven is volgens mij die over de koppeling, want bij de GTW 2/8 weet ik dat die bijna 56 meter is.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:52:24 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87455557
quote:
Ietsje meer respect alsjeblieft?
pi_87455894
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hopelijk was het een V250, is de trein kapot en overleeft degene die ervoor stond?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:08:09 #242
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87456073
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mja, lastig. Ik ken iemand die psychologisch onderzoek heeft gedaan onder machinisten die met springers te maken hebben en als je ziet hoeveel effect zoiets op een persoon kan hebben is het lastig nog respect te hebben voor zo'n, in wezen, zelfzuchtige actie. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mensen die er last van hebben...

Natuurlijk, als je zo'n besluit neemt heb je vast een rotleven en reden tot klagen, maar dat mag in mijn optiek nooit reden zijn tot zo'n stap.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:14:32 #243
146033 ReisT
pi_87456302
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik dacht dat het perron in Roosendaal naar 76 cm verlaagd moet worden zodat je geen stap naar beneden moet doen bij die deuren in de benedenverdieping van de dubbeldektreinen. Of heb ik dat nou helemaal fout?
Het heeft helemaal niks met dubbeldektreinen te maken, die 76 cm is voor gelijkvloerse instap in enkeldeks stoptreinen.

Bij dubbeldekstreinen met een deur op de benedenverdieping zit de deur overigens op een hoogte van 55 cm, dus een perron van 76 cm is nog steeds te hoog. Maakt ook verder niet uit want zulke treinen rijden nergens in Nederland en België.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:14:52 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_87456314
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Mja, lastig. Ik ken iemand die psychologisch onderzoek heeft gedaan onder machinisten die met springers te maken hebben en als je ziet hoeveel effect zoiets op een persoon kan hebben is het lastig nog respect te hebben voor zo'n, in wezen, zelfzuchtige actie. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mensen die er last van hebben...

Natuurlijk, als je zo'n besluit neemt heb je vast een rotleven en reden tot klagen, maar dat mag in mijn optiek nooit reden zijn tot zo'n stap.
Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.
pi_87456444
Serieus, wat boeit de perronhoogte nou. :')

Waar de instap niet `gelijkvloers´ (dat is ´ie sowieso vrijwel nergens) kan gewoon een `karretje´ met loopplank de hoogte overbruggen.

76, 55 of 20 cm. Een trein past naast het perron, gewoon laten rijden. Niet dat moeilijke gedoe. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:22:21 #246
Maffe Fries
pi_87456581
En bij bijvoorbeeld de GTW wordt de loopplank gewoon meegenomen, dus minder valide mensen kunnen altijd in- en uitstappen ook al is het perron niet helemaal op de juiste hoogte.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:31:05 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87456899
quote:
Vanmiddag nog langsreden op weg van de ene naar de andere werklocatie. De passagiers werden net met bussen verder vervoerd. De TRAXX loc was afgedekt met rood plastic. Brandweer + KLPD ter plaatse.

Ongeval is overigens gebeurd op de plaats waar de HSL de A4 kruist: google maps link
So we just called him Fred
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:31:13 #248
146033 ReisT
pi_87456903
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:19 schreef Socios het volgende:
76, 55 of 20 cm. Een trein past naast het perron, gewoon laten rijden. Niet dat moeilijke gedoe. :')
Welk moeilijk gedoe? Treinen rijden gewoon als het perron te laag of te hoog is, en die hoogte wordt alleen aangepast als er toch al werkzaamheden zijn op een station.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:31:23 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87456909
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.
Klopt, helaas hebben sommige mensen er nogal een handje van om suīcidalen te bespotten en weg te zetten als egoīsten. Terwijl ze 'gewoon" ziek zijn. Jammer is dat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:32:17 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87456950
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vanmiddag nog langsreden op weg van de ene naar de andere werklocatie. De passagiers werden net met bussen verder vervoerd. De TRAXX loc was afgedekt met rood plastic. Brandweer + KLPD ter plaatse.

Ongeval is overigens gebeurd op de plaats waar de HSL de A4 kruist: google maps link
Het was toch de bedoeling dat het HSL-spoor totaal ontoegankelijk was?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:33:40 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87456997
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mja, daar heb je inderdaad gelijk in.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:34:36 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87457027
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:32 schreef Duvel het volgende:
Het was toch de bedoeling dat het HSL-spoor totaal ontoegankelijk was?
Dat is het in het feite ook, er staat een hek om heen.
Maar dat hek is voorzien van onderhouds openingen (met "hekdeuren"), en die zijn op zich niet al te moeilijk te forceren.
(en het zal me niks verbazen als er lopers in omloop zijn die ook op deze hekken werken)
pi_87457338
Dus die gozer wilde persé door een fyra aangereden worden ofzo?
Lekkere dood, aangereden worden door het grootste faalproduct in de geschiedenis van de spoorwegen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:48:00 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87457492
Misschien kwam hij wel uit Lansingerland en was hij de geluidsoverlast beu? :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:57:08 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87457817
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:14 schreef Guppyfriend het volgende:
:') Kom vooral allemaal met de auto naar Gelredome! Alsof je reistijd dat korter is...
Dar had ik ook gelezen ja :') _O-

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:18 schreef bork het volgende:
Kijk eens aan dat wist ik dus niet, thx!
Vorig jaar heeft er één (niet twee) stam met Belgische I6 en I10-rijtuigen in de Benelux gezeten. Maar die is er alweer een tijdje uit dacht ik.
pi_87457957
Als ik mij niet vergis is er juist een tweede bij gekomen en gaan deze er in december uit, omdat de NMBS ze dan zelf nodig heeft. Greavy weet je hier vast wel meer over te vertellen. :P
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:08:41 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87458255
oh daar heb ik nooit van gehoord dan :)
pi_87458379
En dat is twee... :|W

quote:
Tussen Arnhem en Elst rijden geen treinen door aanrijding met een persoon. Traumaheli is onderweg. Vertraging > 60 minuten. (via @omroepgld)
Bron
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:17:04 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_87458583
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dar had ik ook gelezen ja :') _O-

Ik woon in de buurt van het Gelredome, wat een drama zijn die evenementen toch altijd!
pi_87458609
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:11 schreef KapiteinT het volgende:
En dat is twee... :|W
[..]

Bron
Dinsdag meest depressieve dag ...
dag
pi_87458730
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:45 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

De sneltrein Antwerpen - Essen wordt gereden met M6. Het zou tof zijn als die ook tot Roosendaal zou rijden. Zou de aansluiting ook wat beter maken dan de huidige situatie.
Hmm nee dat zou niet tof zijn, een paar maanden geleden is al besloten dat dat niet gaat gebeuren omdat de betrouwbaarheid van die trein (die eigenlijk uit Charleroi komt) veel te laag is. Bij vertraging richting Essen wordt in Antwerpen Centraal al gekeerd en dat schijnt, vooral in de spits, regelmatig voor te komen.
pi_87458957

Dat enzo.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:35:08 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87459194
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Vorig jaar heeft er één (niet twee) stam met Belgische I6 en I10-rijtuigen in de Benelux gezeten. Maar die is er alweer een tijdje uit dacht ik.
Sinds dit jaar rijden er twee stammen van de NMBS rond, omdat HiSpeed rijtuigen voor Fyra nodig had.
Omdat het huurcontract per 13 december 2010 afloopt, heeft NS HiSpeed geprobeerd langere huur voorelkaar te krijgen, maar NMBS heeft aangegeven de rijtuigen zelf nodig te hebben.
Daarom rijdt de Benelux nu 1 rijtuig korter....
pi_87459226
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Sinds dit jaar rijden er twee stammen van de NMBS rond, omdat HiSpeed rijtuigen voor Fyra nodig had.
Omdat het huurcontract per 13 december 2010 afloopt, heeft NS HiSpeed geprobeerd langere huur voorelkaar te krijgen, maar NMBS heeft aangegeven de rijtuigen zelf nodig te hebben.
Weet je toevallig ook in welke omlopen die I6/I10 stammetjes rijden O-) ?
Wil er nog wel even in zitten eigenlijk, beste rijtuigen sinds jaren in dit land.
pi_87459469
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Wouw, ik had het gewoon helemaal goed. w/
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:47:01 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87459584
Ze rijden onder andere in deze omloop:
ma-vr: 9201, 9232, 9237, 9264
za,zo: 9205, 9236, 9241, 9268

Waar de andere stam rond rijdt, is mij momenteel even onbekend..
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:47:13 #267
45532 ziggyziggyziggy
pi_87459595
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:17 schreef Peter het volgende:

[..]

En het is ook nog herfst...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:48:51 #268
Maffe Fries
pi_87459651
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Met name dinsdagmiddag doet vreemde dingen: Dinsdagmiddag in been gestoken!
pi_87459703
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:47 schreef greavy het volgende:
Ze rijden onder andere in deze omloop:
ma-vr: 9201, 9232, 9237, 9264
za,zo: 9205, 9236, 9241, 9268
Pakt SPOORBOEKJE erbij. Gelukkig bestaat dat nog, wat een handig boekwerk! In één overzicht de treinen die met Belgisch materieel gereden worden.
pi_87459806
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Pakt SPOORBOEKJE erbij. Gelukkig bestaat dat nog, wat een handig boekwerk! In één overzicht de treinen die met Belgisch materieel gereden worden.
Staat er in het spoorboekje serieus met wat voor materiaal er gereden wordt?

Oh bedankt trouwens ^O^ . Trein van 07:30 is wel fijn :7
pi_87459884
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:52 schreef Ireyon het volgende:
Staat er in het spoorboekje serieus met wat voor materiaal er gereden wordt?
Nee, er staan wel treinnummers boven de tabellen. In één opslag te zien dat de treinen uit Amsterdam van 10.53u en 18.53u met Belgische rijtuigen gereden worden.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:56:47 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87459929
En met mijn overzicht heb je dus het treinnummer. Spoorboekje vermeld geen materieel.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:38:14 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87461343
de mobiele planner vermeldt gene treinnummers :r
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:39:27 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_87461392
Ben ik nou heel slecht als ik zeg dat het me ook niet zoveel uitmaakt, in de treinplanner?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:53:51 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87461983
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik nou heel slecht als ik zeg dat het me ook niet zoveel uitmaakt, in de treinplanner?
Nee hoor :)

En helemaal dood ga ik ook niet zonder treinnummers. Ik zet het er altijd wel bij als ik een rondje gemaakt heb, maar het is niet informatie waar ik iets mee doe of zo. Hoewel dat natuurlijk altijd zou kunnen :)

Level 1: Maak een rit door het land met treinen waarbij elk treinnummer afwiselend hoger en lager is dan het vorige.
Level 2: Maak een rit door het land waarbij de eindcijfers van alle treinnummers de reeks 0-1-2-3-4-5-6-7-8-9 vormen.
Level 3: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers priemgetallen zijn.

Dat zijn nou echt leuke dingen om te doen :Y Maar die mogelijkheid wordt ons nu ontstolen door die lakse lapzwansen van de NS :{w :N
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:58:45 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_87462175
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:

Level 1: Maak een rit door het land met treinen waarbij elk treinnummer afwiselend hoger en lager is dan het vorige.
Level 2: Maak een rit door het land waarbij de eindcijfers van alle treinnummers de reeks 0-1-2-3-4-5-6-7-8-9 vormen.
Level 3: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers priemgetallen zijn.

:D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:01:03 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87462263
Op Twitter, van een machinist die proefrijdt met de V250:
quote:
Panto V250 4881 defect. Metingen afgebroken. Dus nu richting Wgm
Wat een gefaal. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:06:29 #278
Maffe Fries
pi_87462480
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:01 schreef James1988 het volgende:
Op Twitter, van een machinist die proefrijdt met de V250:
[..]

Wat een gefaal. :')
Prima toch? Hoe meer problemen hoe duidelijker het wordt dat het rommel is.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:08:54 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87462588
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Prima toch? Hoe meer problemen hoe duidelijker het wordt dat het rommel is.
Is de OV-chipkaart al afgeblazen dan? Of hoe duidelijk moet dat nog worden? :?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:11:08 #280
146033 ReisT
pi_87462678
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
de mobiele planner vermeldt gene treinnummers :r
De mobiele planner van 9292 doet dat dan weer wel :Y
Alleen snapt die dan weer geen verkortingen... :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:12:27 #281
Maffe Fries
pi_87462735
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is de OV-chipkaart al afgeblazen dan? Of hoe duidelijk moet dat nog worden? :?
Goed punt. Heb geen idee wanneer het ding verknipt kan worden.
pi_87463062
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:11 schreef ReisT het volgende:

[..]

De mobiele planner van 9292 doet dat dan weer wel :Y
Alleen snapt die dan weer geen verkortingen... :X
*O* Geen verkortingen *O*
Waarom heeft een reiziger die überhaupt nodig :{w
dag
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:22:14 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87463097
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Omdat het handig is. Voor wie?

VOOR IEDEREEN DIE DAT DING VEEL EN VAAK GEBRUIKT.

Wie had dat gedacht? :')
pi_87463108
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Zeker via een mobiele website is het makkelijker om afkortingen te kunnen gebruiken.
of ben ik de enige die zich eraan irriteert als ik ooit driebergen-zeist moet invullen? :')
pi_87463167
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:22 schreef Crientj het volgende:

[..]

Zeker via een mobiele website is het makkelijker om afkortingen te kunnen gebruiken.
of ben ik de enige die zich eraan irriteert als ik ooit driebergen-zeist moet invullen? :')
Tegenwoordig is er auto-aanvullen hč. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2010 17:24:01 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:24:05 #286
45532 ziggyziggyziggy
pi_87463177
Wat zou je in vredesnaam in Driebergen of Zeist te zoeken hebben?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:28:11 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87463347
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jullie bouwen stations daar :{w

Dan mag ik er ook naartoe willen :P
pi_87463385
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Euh. De Peppel?
pi_87463430
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Tegenwoordig is er auto-aanvullen hč. :)
Niet overal/altijd even handig. Sommige doen het wel netjes door bij meerdere letters die opties door te geven; maar het is hatelijk om door een lijst te moeten scrollen omdat de maker ervan niet even een stel afkortingen erin heeft gesmeten.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:32:42 #290
45532 ziggyziggyziggy
pi_87463495
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:29 schreef Crientj het volgende:

[..]

Euh. De Peppel?
Verdomd, er is cultuur in Zeist.
pi_87463908
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:22 schreef Crientj het volgende:

[..]

dan typ je 'drieb' en dan krijg je vanzelf de keuze of je naar driebergen-zeist wil :P
dag
pi_87463928
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:45 schreef Peter het volgende:

[..]

dan typ je 'drieb' en dan krijg je vanzelf de keuze of je naar driebergen-zeist wil :P
[TREIN]#262 Let op omroepbericht
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:48:30 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87463988
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:30 schreef Crientj het volgende:

[..]

Niet overal/altijd even handig. Sommige doen het wel netjes door bij meerdere letters die opties door te geven; maar het is hatelijk om door een lijst te moeten scrollen omdat de maker ervan niet even een stel afkortingen erin heeft gesmeten.
Verkortingen zijn veel makkelijker én sneller.
Db of Driebergen-Zeist uittikken. Ik heb de keuze dan snel gemaakt hoor *O*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:50:46 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464062
Owh, en station Nijmegen-Lent is aan het wegroesten, aldus dit artikel: http://www.gelderlander.n(...)enLent-roest-weg.ece
pi_87464131
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:50 schreef greavy het volgende:
Owh, en station Nijmegen-Lent is aan het wegroesten, aldus dit artikel: http://www.gelderlander.n(...)enLent-roest-weg.ece
Lekker laten instorten, niemand die 't mist. Onzinstations altijd voor die ene boer die er woont.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:54:10 #296
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87464182
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:01 schreef James1988 het volgende:
van een machinist die proefrijdt met de V250:
Arme man, het kortste strootje getrokken waarschijnlijk. Hopelijk krijgt hij gevarentoeslag.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:54:55 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87464205
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Of je hebt al "Amsterdam S" getypt terwijl dat schijtding nog STEEDS niet weet wat je bedoelt.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:57:26 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464287
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Arme man, het kortste strootje getrokken waarschijnlijk. Hopelijk krijgt hij gevarentoeslag.
Hij rijdt vaker testritten met de V250. En heeft vaak problemen meegemaakt volgens mij :+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:58:45 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87464324
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Level 4: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers palingdromen zijn?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:00:58 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464388
Zit je in een SLT vanmiddag: Wegens een storing aan dit materieel zullen wij met beperkte snelheid doorrijden. Excuses voor het ongemak.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:01:09 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464390
En dan zijn wij ook vol zeker :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')