Nee, dat niet. Blijkt loc 1710 op spoor 8 te zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Was dit onderdeel van de winterdienstregeling?
Tja.. accuduur blijft een probleem bij elke smartphone vrees ik.. Vooral met veel mobiel internet gaat 't er gauw doorheen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh trouwens, ik heb dus vanochtend om half tien de HTC van de lader af gehaald, helemaal vol, en ik heb nog geen 4 uur dat MyTracks aan gehad. Ik kom net rond half zeven thuis en de accu is dus SCHOON leeg
Dat Failra gedoe.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is er in de OP anders/ kinderachtig dan?
Nee dat trekt best weinig. De GPS receiver trekt drie keer zo veel stroom als alle andere apps bij elkaar, inclusief het OS zelfquote:Op zondag 10 oktober 2010 19:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja.. accuduur blijft een probleem bij elke smartphone vrees ik.. Vooral met veel mobiel internet gaat 't er gauw doorheen.
Gecombineerd met het dataverkeer van een applicatie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja.. accuduur blijft een probleem bij elke smartphone vrees ik.. Vooral met veel mobiel internet gaat 't er gauw doorheen.
Hij zuipt wel lomp veel, die reisplanner in Google-maps werkt wel wat langer heb ik het idee.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat trekt best weinig. De GPS receiver trekt drie keer zo veel stroom als alle andere apps bij elkaar, inclusief het OS zelf
* dennistd meldt zich met zijn Desirequote:
Op zo'n dag moet er ook meer aan service dan aan controle gedaan worden vind ikquote:Op zondag 10 oktober 2010 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik ben weer thuis. Het ging best goed, alle aansluitingen waren redelijk strak en bij die paar kleine plusjes werd alles overgenomen. Meeste ritjes had ik een halve bak voor mezelf (als 1e klas reizende), dat viel wel op. Voorts was iedereen enorm vrolijk en hard zijn best aan het doen en zo![]()
Geloof dat alle conducteurs ook als servicemedewerkers ingezet waren, want ik heb alleen vanochtend bij Barneveld iemand gezien. Verder nooit meer
Dat had ik nou nooit achter je gezocht, dat je zo'n rebelse hippie wasquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja, ik heb WEER een nieuwe tefeloon
[ afbeelding ]
Kan nog niet eens SMSsen, maar WAT een bazen-apparaat is het zeg![]()
In dat boekje op de achterkant zitten ook wat blaadjes voor "Text messages" die je los kan scheuren en aan iemand kan gevendie messages mogen zelfs langer dan 160 karakters zijn
![]()
En er zit ook een Game op: helemaal achterin het boekje een blaadje waar je kruisje-rondje op kunt doen. In drie levels![]()
Oh, en een standbyduur van een MAAND. 80 euri, simlockvrij, gratis thuisbezorgd.
Hier moejjekijke![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker nuttig om dat nog te melden voor die paar uur weekend resterend.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:28 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden romdom Roosendaal
Wegens werkzaamheden is er onder andere beperkte perroncappaciteit, alleen spoor 4 is in dienst.
Daardoor:
2700 Stoptrein Roosendaal-Antwerpen rijdt niet in Nederland en rijdt Esn-Atw
3600 Intercity Roosendaal-Zwolle, is opgeheven Roosendaal-Breda en rijdt Breda-Zwolle
5100 Stoptrein Den Haag CS-Dordrecht-Roosendaal vertrekt richting Den Haag CS uit Roosendaal 2 minuten later, Oudenbosch en Zevenbergen 1 minuut later.
12100 Stoptrein Roosendaal-Vlissingen, rijdt richting Vlissingen 7 minuten later
(69)2100 Interity Amsterdam-Dordrecht-Vlissingen is rondom Roosendaal ongewijzigd.
Oh 18:04 uit Groningen naar Leeuwarden was bijna leeg. Ideaal.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Zelfde gold voor de 16.04u en 17.04u van Groningen naar Leeuwarden. Was proppen, gangpaden stonden vol.
Zelf toen nog maar een half uurtje gewacht en met de 17.34u van Groningen naar Leeuwarden gegaan.
Datum erbij vergeten. Moet 23 Oktober tot 31 Oktober zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lekker nuttig om dat nog te melden voor die paar uur weekend resterend.
Niet dat weekendquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
net alsof het waar is ook. de 3600 rijdt helemaal niet Breda - Zwolle. Er rijdt Breda - Eindhoven, Tilburg - Den Bosch, Den Bosch - Nijmegen, Nijmegen - Arnhem en Arnhem - Zwolle
Ah dus dat is de reden dat ik straks in de bus mag bidden dat ik nog op tijd kom voor m'n tentamens. Weet je toevallig ook wat voor werkzaamheden? Voorkomen dat die gammele voetgangerstunnel instort?quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Datum erbij vergeten. Moet 23 Oktober tot 31 Oktober zijn.
Utrecht -> er werden gevulde koeken uitgedeeld. En koffie en een gevulde koek bij de AH to go.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Erwtensoepop Amsterdam Centraal. Later in Den Haag nog een bak genomen. In Utrecht heb ik niks zien staan, maar daar zal het ook wel geweest zijn. In Rotterdam was ook soep. Je kon trouwens ook tomatensoep kiezen
En het was erg goed te nassen
![]()
Zoveel is inmiddels duidelijk jaquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Dat MyTracks ken ik niet, gebruikt dat toevallig GPS? Dan is het niet gek dat de accu zo snel leeg is, GPS slurpt energie.
Met mijn John's haal ik een maandquote:Ik haal meestal wel een dag met m'n Desire, maar dat is met redelijk intensief gebruik (Push mail, wifi, tussendoor internetten enzo). Als ik in het buitenland ben en het ding alleen maar bij me heb gaat hij ook ineens 2x tot 3x zo lang mee.
Dat dat kinderachtig was.quote:En wat was er nou met dat Failra gedoe?
Primaquote:En wat vinden jullie van mijn UI?
Haha, dan waren we in dezelfde regio vandaag.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh 18:04 uit Groningen naar Leeuwarden was bijna leeg. Ideaal.
Oh ik was trouwens in Oost-Grunn voor dit:
Mee eens... ICE's die door hun assen zakken, Combino's die bijna instorten, de 18 die nu nog steeds niet rijdt (al ligt dat naar het schijnt ook aan de NMBS omdat zij een hele hoop afwijkende eisen hebben), de SLT's die flink vertraagd zijn en de nodige softwareproblemen hadden/hebben...quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoop voor NMBS en Siemens Mobility Services de Desiro ML sneller in dienst komt dan de HLE18. De laatste jaren zijn geen mooie reclame voor Siemens (denk aan ICE-treinstellen en Combino's)...
2 keer dus. Weesp en Amersfoort.quote:Reisvoorbeelden van zondag 10 oktober:
* Reist u van Schiphol naar Zwolle dan duurt uw reis 17 minuten langer en moet u 1 keer extra overstappen.
T18: De NMBS vroeg een loc die werkt op hun systeem, maar er zijn blijkbaar nog problemen. Siemens betaald een boete omdat ze nog steeds geen werkende kunnen leveren..quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoop voor NMBS en Siemens Mobility Services de Desiro ML sneller in dienst komt dan de HLE18. De laatste jaren zijn geen mooie reclame voor Siemens (denk aan ICE-treinstellen en Combino's)...
Ja, maar een maand geleden al aangekondigd. Dus oud.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die is net een week op de markt flipse
Klopt, elke loc heeft wel last van kinderziektes, maar bij de 13 duurde het toch wel lang..quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef Duvel het volgende:
Alstom heeft trouwens ook een partij gezeik gehad met de Reeks 13.
preciesquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:31 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig was ik ff niet in de buurt van een spoorlijn vandaag.
Ik vind het sowieso een hele prestatie dat Stadler, door het ontwikkelen van een goed doordacht en goed uitgevoerd LightRail-concept, als relatief kleine fabrikant nu blijkbaar tot de 'big 5' gerekend wordt. Ik mag dat altijd wel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:03 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt er haast op dat van de 'big 5' alleen Alstom en Stadler nog redelijk goede performance opleveren...
idd, dik pak sneeuw hier in de regioquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:21 schreef dennistd het volgende:
Vandaag nog even een aantal foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tijd voor 12V "sigarettenaansteker" aansluitingen op treinen en fietsen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh trouwens, ik heb dus vanochtend om half tien de HTC van de lader af gehaald, helemaal vol, en ik heb nog geen 4 uur dat MyTracks aan gehad. Ik kom net rond half zeven thuis en de accu is dus SCHOON leeg
Er zijn al stopcontacten in ICMm, ICRm en V-IRM 95xx (de nieuwst gebouwde viertjes).quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd voor 12V "sigarettenaansteker" aansluitingen op treinen en fietsen?
Extra accu bestellen. Of een extra grote capacitieit nemen. Al hebben die het nadeel ook extra volume te hebben. Voor mijn G1 is er zoiers beschikbaar, wordt geleverd met een extra achterkantje want je foon wordt er een cm dikker van.quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd voor 12V "sigarettenaansteker" aansluitingen op treinen en fietsen?
quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam C-Schiphol
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Leiden C rijden geen treinen door een brandmelding.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Reisadvies
Wat feestelijk! Maak eens foto's?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee, perror 8 en 9 in Arnhem is weg! Zijn ze de nieuwe overkapping aan het maken
Ja, wat een mooi gat is het geworden hč?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee, perror 8 en 9 in Arnhem is weg! Zijn ze de nieuwe overkapping aan het maken
De DE-II 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek heeft gisteren roestgereden op Ede-Barneveld.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik zag gister een BK 186 rijden tussen Zevenaar en Doetinchem.![]()
Er zat niemand in, dus het was waarschijnlijk gewoon een showritje ofzo.
Dat bracht me wel op het idee dat ze die misschien kunnen inzetten om het tekort aan treinstellen op dat traject in te zetten.
Maar toen bedacht ik me dat dat vast niet mag omdat je de deuren tijdens het rijden open kunt maken.
Dat waren deze treinen toch? Weet iemand dat?
Ik had best een hoop 220V stopcontacten. Want 1e klas. Toch maar de lader mee volgende keer?quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd voor 12V "sigarettenaansteker" aansluitingen op treinen en fietsen?
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
De DE-II 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek heeft gisteren roestgereden op Ede-Barneveld.
Alle wissels moeten in Nederland minstens elke 24 uur een keer bereden worden. Om ze roestvrij te houden zodat de treindetectie niet in gevaar komtquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.
Roestrijden is neem ik aan gewoon een ritje maken zodat alles weer in beweging is?
Wel logisch dat dat op een wat minder drukke lijn gedaan wordt, ja.![]()
Was wel leuk om zo'n oud dingetje te zien.
Roestrijden betekent het roest van de rails rijden en de wisseltjes berijden. Hiervoor worden regelmatig museale stichtingen voor gehuurd, die het geld gebruiken voor opknappen van het materieel.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.
Roestrijden is neem ik aan gewoon een ritje maken zodat alles weer in beweging is?
Wel logisch dat dat op een wat minder drukke lijn gedaan wordt, ja.![]()
Was wel leuk om zo'n oud dingetje te zien.
Met wat pech doen die stopcontacten het niet. Mijn ervaring doen die dingen in VIRM het maar 10% van de tijd.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had best een hoop 220V stopcontacten. Want 1e klas. Toch maar de lader mee volgende keer?
Of Eurostar-style stilvallen omdat ze ontdooien ergens onder het Groene Hart.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
Edit: en het 5e vogelbekdier is onderweg naar de Watergraafsmeer, wordt daar morgenmiddag verwacht. Hij is afkomstig uit Wenen, ik denk na een bezoek aan de klimaatkamer? Ik ben benieuwd of die Italiaanse meuk wel winterproof is, of dat ze binnen een half jaar na het starten van de Fyra-dienstregeling aan de kant staan met sneeuw in de elektrische ruimtes.
bronquote:France demands re-think of Eurostar’s train order
Monday, 11th October 2010 | TRANSPORT
FRANCE has demanded a re-think of a Ŗ700m order for new trains from Eurostar after the Channel Tunnel train operator gave the deal to German manufacturer Siemens.
The French government claimed the 10 e-320 trains that Eurostar is buying do not meet tunnel safety rules.
Unlike Eurostar’s current trains, which have electric locomotives at each end and were built by French group Alstom, the Siemens trains have motors under each carriage, which Paris warned could jeopardise safety.
“Eurostar must bring the contract tender into compliance with current safety rules,” the French energy and transport ministers said.
Eurostar plans to use the new 200 mph trains and refurbished existing rolling stock to launch new services to Amsterdam, Cologne and Geneva.
German state railway Deutsche Bahn is demanding changes to tunnel safety rules to allow it to use Siemens trains for its own new services from London St Pancras to Cologne and Frankfurt starting in 2013.
Zal ik vanavond eens doenquote:
Bij mij helpt vaak het wissel/gelijkstroom knopje bij dat stopcontact ook. Zit aan de voorkant van het stopcontact, onderzijde zeg maar.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:19 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Met wat pech doen die stopcontacten het niet. Mijn ervaring doen die dingen in VIRM het maar 10% van de tijd.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef KapiteinT het volgende:
wel speciale kaartjes voor zeelieden op zoek naar werk
Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om helemaal precies te zijn: als een spoor 24 uur niet door minstens tien assen is bereden,
Volgens mij is dat een automatische zekering, het indrukken van dat knopje heeft bij mij niet geholpen. Lijkt vaak alsof de hele coupé zonder stroom zit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij mij helpt vaak het wissel/gelijkstroom knopje bij dat stopcontact ook. Zit aan de voorkant van het stopcontact, onderzijde zeg maar.
Ik gebruik altijd een Rail Pass, dat is een tienrittenkaart voor (inmiddels) 75 euro dacht ik. Moet je zelf invullen van waar naar waar je reist. Is voor de lange afstanden wel voordelig. Maar ja, tien ritten. Meer dan drie heb je er doorgaans niet nodig op een dag.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef KapiteinT het volgende:
Ik wil een keer treinen in België en dan vooral in Wallonië. Helaas hebben ze, volgens volstrekt Belgische logica, wel speciale kaartjes voor zeelieden op zoek naar werk, maar geen dagkaarten. Iemand ideeën hoe ik toch voor een redelijk prijs in de rondte kan treinen? En heeft iemand nog tips voor waar ik heen kan?
Inderdaad. En bij een spoor dat 24 uur niet is bereden moet hij er dus drie of vier keer overheen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen?
De DE2 heeft 6 assenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen?
Ik snap die CFL niet, ze hebben totaal geen structuur in hun materieelpark, maar juist allerlei verschillende treinen. Dat betekent dus hogere onderhoudskosten (immers meer verscheidenheid), en mensen moeten op meer typen treinen worden opgeleid. Ook is het materieelpark daardoor minder flexibel, omdat niet al het materieel gecombineerd kan worden (mocht dat nodig zijn).quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
Hoppa, ordertje erbij voor het Zwitserse Stadler:
Luxembourg orders Stadler double-deck trains
11 October 2010
[ afbeelding ]LUXEMBOURG: State railway CFL announced an ¤60m order for eight Stadler Rail double-deck electric multiple-units on October 7.
CFL said they will be similar to the double-deck units ordered by Swiss operators SBB and BLS, which Stadler Rail launched under the brand name KISS during InnoTrans.
The three-car CFL sets will provide an hourly service from Luxembourg to Koblenz in Germany from 2014. This will require equipment for two signalling systems and both 25 kV and 15 kV AC electrification. They will have a top speed of 160 km/h, 300 seats and space for 24 bicycles and three wheelchairs.
Bron: Railway Gazette
Je moest eens weten wat treinreizen in Luxemburg kost. Het hoeft ze simpelweg niks op te leverenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:26 schreef von_Preussen het volgende:
dat kan er ook aan liggen dat de CFL een staatsbedrijf is en daarom geen enkele prikkel heeft om zo efficient mogelijk te functioneren.
Ja dat zou inderdaad kunnen. Nadeel is dat je wel je reis precies moet plannen. En hoe zit het met het onderbreken van je reis? Dat mag toch eigenlijk niet?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd een Rail Pass, dat is een tienrittenkaart voor (inmiddels) 75 euro dacht ik. Moet je zelf invullen van waar naar waar je reist. Is voor de lange afstanden wel voordelig. Maar ja, tien ritten. Meer dan drie heb je er doorgaans niet nodig op een dag.
Heb een half jaar in Luxemburg gewerkt en ook regelmatig van de trein gebruik gemaakt, en je hebt wat de prijzen aangaat helemaal gelijk, dat is echt zeer schappelijk.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat treinreizen in Luxemburg kost. Het hoeft ze simpelweg niks op te leveren
eigenlijk niet nee. Maar als je gewoon een beetje in de aangegeven richting reist vinden ze het al snel goed.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:34 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja dat zou inderdaad kunnen. Nadeel is dat je wel je reis precies moet plannen. En hoe zit het met het onderbreken van je reis? Dat mag toch eigenlijk niet?
Da's waar natuurlijk. Zou er misschien een schimmige component als "EU-subsidie" bij betrokken zijn waar wij geen zicht op hebben?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:34 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk, dat het niet kostendekkend hoeft te zijn is me duidelijk, en dat het doel is om een bepaalde maatschappelijke functie te vervullen. Maar je kunt die maatschappelijke functie ook op een zo goedkoop mogelijk manier vervullen (1x per uur een trein), zonder dat je maar met geld in het rond gaat smijten.
Heb eventjes wat gelezen, en het vermoeden ligt voor de hand dat de politiek zijn invloed doet gelden:quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's waar natuurlijk. Zou er misschien een schimmige component als "EU-subsidie" bij betrokken zijn waar wij geen zicht op hebben?
Dat zou verklaren waarom er Frans materieel bij de CFL is, wat schijnbaar meebesteld wordt met de Belgische (reeks 13) en Franse spoorwegen (Duplex dubbeldekkers).quote:Tegenwoordig bezit de Luxemburgse overheid 92% van de aandelen van het bedrijf. De Belgische overheid bezit 6% van de aandelen en de Franse overheid 2% van de aandelen van het bedrijf.
Waarom?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:47 schreef Socios het volgende:
Het siert een spoorbedrijf juist als ze met veel verschillend materieel rijden!
Dat is veel leuker. Al die eenheidsworst op het spoor is maar niets.quote:
Het is je bewust dat een spoorwegbedrijf de functie heeft om tegen zo laag mogelijke kosten een bepaalde dienst aan te bieden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is veel leuker. Al die eenheidsworst op het spoor is maar niets.
De 3600 bijvoorbeeld is nu echt nice. V-IRM, ICM en ICRm. Veel beter dan dat er alleen V-IRM rijdt ofzo.
En een paar dagen geleden zei ik nog dat het me verbaasde dat de Fransen het zomaar toestonden dat Eurostar Siemens-treinen ging kopen..quote:
Zoals ik hierboven al zei, het zou goed kunnen dat de grensoverschrijdende samenwerking en het meebestellen met de drie omliggende landen de kosten juist lager houdt dan het aanhouden van één type trein per treinsoort, waarna je vervolgens veel moeite moet doen in de andere twee landen. Of drie, als je een maatschappij als de NS bent en alles ook nog eens een eigen gezicht wilt geven.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is je bewust dat een spoorwegbedrijf de functie heeft om tegen zo laag mogelijke kosten een bepaalde dienst aan te bieden?
Nee. Een spoorwegbedrijf is er enkel en alleen om spoorhobbyisten te plezieren. Met dagtrajectkaarten, schouwpaden met fototips op van die bordjes, dat soort zaken allemaalquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is je bewust dat een spoorwegbedrijf de functie heeft om tegen zo laag mogelijke kosten een bepaalde dienst aan te bieden?
Tot op zekere hoogte!quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:54 schreef von_Preussen het volgende:
Het is je bewust dat een spoorwegbedrijf de functie heeft om tegen zo laag mogelijke kosten een bepaalde dienst aan te bieden?
Ik mis ook de asbakjes en het bier...quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte!
Men dient veel meer rekening te houden met de treinreiziger en niet alleen maar `naar de kosten´ te kijken. Neem bijvoorbeeld de wantoestanden van Sprinters waar geen toilet meer aan boord is of Intercity´s waar geen restauratiewagen meer meerijdt. Puur om de kosten zeker. Het gaat er NIET om wat op papier of op een computerscherm staat. Op het SPOOR, daar bevindt zich de werkelijkheid.
Zelf rook ik niet en drink ik weinig, maar kan mij voorstellen dat er treinreizigers zijn die dat ook willen hebben, ja.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik mis ook de asbakjes en het bier...
Wat heeft het gemis aan toiletten te maken met het stroomlijnen van het materieelpark? Geen ene flikker, en laten we eerlijk wezen, het spoorwegnet in Nederland heeft meer het karakter van een uitgebreid stedelijk netwerk waar ook geen WC's en restauratiewagens aanwezig zijn. Mensen zitten gewoon te kort in de trein om de nutscurve van deze twee functies te laten renderen (WC's in Intercity's uitgezonderd).quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte!
Men dient veel meer rekening te houden met de treinreiziger en niet alleen maar `naar de kosten´ te kijken. Neem bijvoorbeeld de wantoestanden van Sprinters waar geen toilet meer aan boord is of Intercity´s waar geen restauratiewagen meer meerijdt. Puur om de kosten zeker. Het gaat er NIET om wat op papier of op een computerscherm staat. Op het SPOOR, daar bevindt zich de werkelijkheid.
Gouda - Amsterdam Centraal is 54 minuten in een SLT. Dat is langer dan wat NS beloofde dat reizigers in een stoptrein zonder wc zouden zitten. Mensen met een slappe blaas zijn dus de lul.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat heeft het gemis aan toiletten te maken met het stroomlijnen van het materieelpark? Geen ene flikker, en laten we eerlijk wezen, het spoorwegnet in Nederland heeft meer het karakter van een uitgebreid stedelijk netwerk waar ook geen WC's en restauratiewagens aanwezig zijn. Mensen zitten gewoon te kort in de trein om de nutscurve van deze twee functies te laten renderen (WC's in Intercity's uitgezonderd).
Schijnbaar kan een restauratiewagen er in landen zoals Duitsland wel af, puur omdat mensen daar wél bereid zijn er geld voor uit te geven.
Geef je wel gelijk dat ik het uitermate jammer vind dat het in Nederland niet meer zo is, maar ik vind het asociaal om een samenleving met kosten op te zadelen waarvan het praktisch nut voor dezelfde samenleving niet gerechtvaardigd kan worden.
@Fles, hoe kan ik dat nu vergeten, je hebt helemaal gelijk, de Nederlandse Spoorwegen zijn in feite 1 groot museumtraject.
Bij het berekenen van die tijd zal de NS niet uit zijn gegaan van de lengte van de treinseries, danwel de gemiddelde lengte van de treinseries, maar eerder van de gemiddelde tijd die een passagier in de trein zit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gouda - Amsterdam Centraal is 54 minuten in een SLT. Dat is langer dan wat NS beloofde dat reizigers in een stoptrein zonder wc zouden zitten. Mensen met een slappe blaas zijn dus de lul.
Zal best, maar NS zegt dat het weglaten van de plee geen problemen oplevert, en zet vervolgens SLT in in deze treinserie. SLT zou daar niet toegestaan moeten zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij het berekenen van die tijd zal de NS niet uit zijn gegaan van de lengte van de treinseries, danwel de gemiddelde lengte van de treinseries, maar eerder van de gemiddelde tijd die een passagier in de trein zit.
ICM = InterCityMaterieelquote:
Hoi. PI.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:38 schreef Socios het volgende:
[..]
ICM = InterCityMaterieel
ma = maandag
do = donderdag
vr = vrijdag
za = zaterdag
zo = zondag
v.v. = vice versa
De tijden geven de vertrektijd vanaf het eerstgenoemde station aan en de eindtijd van het laatstgenoemde station. Tussenstations en -tijden zijn in het Spoorboekje te vinden.
Vanaf december: ja.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
"Ik ben 12, wat is een spoorboekje? Kun je dat downloaden?"
Toen ik 12 was had ik lessen Nederlands in het 1e jaar van de middelbare school. Daar werd zelfs lesgegeven over het Spoorboekje. Hoe men tabellen moest lezen enzo. Geweldig lessen, al wist ik het zelf natuurlijk allemaal allang.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
"Ik ben 12, wat is een spoorboekje? Kun je dat downloaden?"
Oh dan niet. Heffen we die treinen gewoon opquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zal best, maar NS zegt dat het weglaten van de plee geen problemen oplevert, en zet vervolgens SLT in in deze treinserie. SLT zou daar niet toegestaan moeten zijn.
Krijg jeuk aan je naad, jij trol.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dan niet. Heffen we die treinen gewoon op
D'r zijn eigenlijk best veel oude stationnetjes waar geen spoor meer ligt, als ik verschillende site's bekijk. Of vallen die niet binnen jouw bordjes-scope?quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, die heb ik idd nog niet. Ik dacht eigenlijk dat je een andere bedoelde
[ afbeelding ]
Dan had ik zeker een vooruitstrevende school, ik kreeg 15 jaar geleden les in reizen plannen met de elektronische reisplanner!quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Toen ik 12 was had ik lessen Nederlands in het 1e jaar van de middelbare school. Daar werd zelfs lesgegeven over het Spoorboekje. Hoe men tabellen moest lezen enzo.
Oh jawel hoor, als ik ergens langs kom dan pik ik ze graag meequote:Op maandag 11 oktober 2010 14:15 schreef Peter het volgende:
[..]
D'r zijn eigenlijk best veel oude stationnetjes waar geen spoor meer ligt, als ik verschillende site's bekijk. Of vallen die niet binnen jouw bordjes-scope?
Dat is een heel andere vraag natuurlijk. Er zijn verschillende stations met meer dan 1 verschillend bordje. Dat is bij jullie nog veel erger trouwens.quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:25 schreef trainfreak het volgende:
Misschien een rare vraag:
Hoeveel stations/stopplaatsen zijn er in Nederland (in dienst)?
Hoeveel zijn er waar geen sporen meer liggen?
Of simpeler:
Hoeveel bordjes zijn er nog te vinden in actieve dienst en hoeveel daarbuiten...
Ah, de slager zegt zelf wat over zijn vlees. Toch interessant om even te bewaren en TZT langs het IVW-rapport te leggenquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
Kijk- en leesvoer over het treinongeval bij Stavoren: http://www.rtl.nl/%28/act(...)ongeluk-stavoren.xml
neequote:Op maandag 11 oktober 2010 17:29 schreef Fixers het volgende:
Is het IVW rapport over dat megaongeluk bij rotterrdam/barendrecht nu al openbaar?
Ik ook. Te beginnen en eindigen met een slagje Utrecht - Zürich. Hoe zeg je datquote:Op maandag 11 oktober 2010 18:13 schreef greavy het volgende:
Dan is mijn vakantie allang afgelopen:P Ik ga tussen 16- en 24 oktober 'massaal' op pad
Hmm, goed idee. Zal ik denk ik ook doen. En dan denk ik terug met ICR (Dordrecht)quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:36 schreef Socios het volgende:
`Echt ver weg´ ga ik het eerste weekend van december pas weer (München Hbf). Ik pak wel nog weer even een keer de ICE mee tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven volgende week.
Nouquote:Op maandag 11 oktober 2010 19:01 schreef Ireyon het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd wat ze in Roosendaal gaan doen.. Veel sporen zijn gemarkeerd, nieuwe sporen liggen er al los naast en perronranden zijn opengebroken en vervangen door houten plankjes..
Wat? Heel het perron en spoor/wissels vervangen? 't Lijkt me sterk dat ze dat binnen een weekje redden maar 'k sta open voor wonderen natuurlijk.quote:
en een ander deel "Perronhoogte"quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Een deel van het antwoord is 76 centimeter
Het is ook wel weer typisch Nederlands dat er meteen moeilijk wordt gedaan als het perron een centimeter hoger is dan de treinvloer.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Gaan ze toch de perrons aanpassen zodat men die Belgische M6-meuk in Roosendaal kan ontvangen?
Crientj. ZOnder e en met ene hoofdletter Cquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs
Carina.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs
Je hebt haar meegenomen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs
Oh ja idd.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef von_Preussen het volgende:
@greavy, bedankt voor de interessante foto's!
Daar klaag ik niet over hoor, ik was alleen verbaasd omdat eerder het M6 in Roosendaal-verhaal niet doorging want te duur en kwetsbaar?quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is ook wel weer typisch Nederlands dat er meteen moeilijk wordt gedaan als het perron een centimeter hoger is dan de treinvloer.
Jaquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Carina.Rood haar, met een lok over mn rechteroog, paars/zwarte veter om mn nek & veel armbandjes + roze/zwarte studsband.
Stond tussen 15:00 / 19:00 in de winkel; maar ook op kassa 10.
Nee, ik klaag erover.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar klaag ik niet over hoor, ik was alleen verbaasd omdat eerder het M6 in Roosendaal-verhaal niet doorging want te duur en kwetsbaar?
Als ik moe ben heb ik altijd moeite mijn gedachte volledig uit te schrijvenquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig maar, want de tekst in de post stond zo vreemd.
Ben ik de mooiste dan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik ga altijd bij de mooiste cassiere staan als ik de tijd heb. Het was om 10 over 6, ik kocht een broodje ei
Ik was het niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Crientj het volgende:
Enn. Hoe zie jij druit dan ;D Ik zag wel iemand naar mij kijken van; Harr. Ik ken jou.
maar dan niets zeggen heh.
Wel van de gene die er stondenquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Crientj het volgende:
Enn. Hoe zie jij druit dan ;D Ik zag wel iemand naar mij kijken van; Harr. Ik ken jou.
maar dan niets zeggen heh.
Nou jippie, een loc die iemand heeft doodgereden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:51 schreef greavy het volgende:
@von_preussen en Fles, bedankt!
Die loc van Barendrecht staat daar momenteel maar te staan. Ze zijn er niet actief mee bezig. ERS heeft op dit moment wel genoeg locomotieven, en herstel is duurder dan lease, zo vertelden hun mij.
Tot nader order is hij daar de bezichtigen, en zelf van de weg redelijk goed te bekijken.
Shunter zit hier: Google Maps
Als je dan de van Graftstraat in loopt kom je aan je rechterhand een hek tegen, en valt die locomotief gelijk op.
Oh. Cewl. Thx ;D Maar nee, die beschrijving zegt mij niets. ;D Dat ging de eerste keer ook goed fout met Duvel xD.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel van de gene die er stonden. Maar ik stond een beetje zo te kijken van he wacht even.. even kijken op dat naamplaatje.. zou het?
Half lang donkerblond haar, stoffe zwarte jas, vingerloze handschoenen, guns'n roses shirt en spijkerbroek
http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000707055444quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:03 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh. Cewl. Thx ;D Maar nee, die beschrijving zegt mij niets. ;D Dat ging de eerste keer ook goed fout met Duvel xD.
Ooooh. Ja, wacht. Dat gezicht komt mij wel voor. xDquote:Op maandag 11 oktober 2010 21:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000707055444
Heel veel meer dan facebook foto's kan ik niet bieden
Hoe kom je daar nu bij? De perrons in Roosendaal worden 76 cm, net over de grens zijn de perrons twee centimere hoger!. Dat is het probleem dus niet. Voor de Nederlandse treinen is het best handig dat alle perrons hier verder allemaal even hoog zijn. Maar dat past men alleen aan als er toch al werkzaamheden zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is ook wel weer typisch Nederlands dat er meteen moeilijk wordt gedaan als het perron een centimeter hoger is dan de treinvloer.![]()
he bah. Zout en mayonaisequote:Op maandag 11 oktober 2010 21:11 schreef Crientj het volgende:
Alleen het broodje ei ben ik kwijt. Leuk, een fotografisch geheugen. Maar ik zie een triangelbroodje.
Dikke bril, ringbaardje, haar in een staart.quote:
Ik dacht dat het perron in Roosendaal naar 76 cm verlaagd moet worden zodat je geen stap naar beneden moet doen bij die deuren in de benedenverdieping van de dubbeldektreinen. Of heb ik dat nou helemaal fout?quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? De perrons in Roosendaal worden 76 cm, net over de grens zijn de perrons twee centimere hoger!. Dat is het probleem dus niet. Voor de Nederlandse treinen is het best handig dat alle perrons hier verder allemaal even hoog zijn. Maar dat past men alleen aan als er toch al werkzaamheden zijn.
Dat is de Europese standaard.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:42 schreef James1988 het volgende:
Wat is 'de standaard' dan? De Europese 76 cm?
Een standaard is goed, maar na lang zoeken kom ik er op dat de Arrivastellen een vloerhoogte van 84 centimeter hebben en dus aan de inmiddels afgeschafte Nederlandse standaard voldoen.quote:
och.. mischien kunnen ze voor de nieuw aan te schaffen stellen nog wel wat regelenquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een standaard is goed, maar na lang zoeken kom ik er op dat de Arrivastellen een vloerhoogte van 84 centimeter hebben en dus aan de inmiddels afgeschafte Nederlandse standaard voldoen.
Arriva heeft nog tot 2012 de tijd voordat de concessie-Achterhoek ingaat, nog tijd genoeg...quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
och.. mischien kunnen ze voor de nieuw aan te schaffen stellen nog wel wat regelen![]()
Geen idee hoe oud je bent, maar mocht jonger dan 26 zijn dan heb je de GoPass (6,50 voor welk eender traject enkele reis)quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:34 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja dat zou inderdaad kunnen. Nadeel is dat je wel je reis precies moet plannen. En hoe zit het met het onderbreken van je reis? Dat mag toch eigenlijk niet?
Ik weet het niet, maar ik hoop het wel.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Gaan ze toch de perrons aanpassen zodat men die Belgische M6-meuk in Roosendaal kan ontvangen?
Als dit waar is... lekker treintje dan.quote:AW_Bos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:44:
[...]
Ik heb gehoord van iemand die bij de NS/NedTrain werkt dat die V250 nog zo brak is dat de deuren spontaan bij 200 km/h zelf nog opengaan. En dan nog pas geleden de koolstof-strips op de stroomafnemers afgebrand, en de profiel-problemen in België...
"What's next... " ?
Schijnt zelfs dat de ATB stabieler is dan de rest van de trein, heb ik van horen zeggen van een andere NedTrain-engineer.
Toch blijf ik van velen horen zeggen: Hadden ze maar de Velaro van Siemens (de ICE) genomen. Kost wat meer, maar dat verlies zou NS HiSpeed vast wel weer ingehaald hebben, gezien die dan inmiddels vast en zeker zouden rijden.
Maar goed, we wachten af wat de V250 zal gaan doen komende jaren.
Als je verder leest, dan lees je dat er ook rails en wissels vervangen worden...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ZES WEKEN???
Doe es normaal joh dat heb je in een weekend gefikst
Voor 6 weken een tjdelijk station aanleggen is trouwens ook totale onzin.
ja, dat heb ik gelezen ja. dat zeg ik, dat heb je in een weekendje gefikst. Of gaat heel Almelo - Dortmund vervangen worden of zo?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je verder leest, dan lees je dat er ook rails en wissels vervangen worden...
Dat betwijfel ik.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, dat heb ik gelezen ja. dat zeg ik, dat heb je in een weekendje gefikst. Of gaat heel Almelo - Dortmund vervangen worden of zo?
Ja, laten we de IC's van spoor 3 laten vertrekken, dan hebben we een nog betere spreiding.... Spoor 3 moet dan trouwens wel verlengd worden, die is nu zo'n 270 meter als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:28 schreef thats-me het volgende: Over twee jaar moet de Duitse trein binnen komen op spoor 4. Dan kan eenvoudiger worden overgestapt op een Nederlandse trein. Ook krijgen de verschillende intercity's een vast perron
Bedoel je de inzet van M6 in België of Nederland?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik hoop het wel.
De Belgische M6-rijtuigen zijn overigens beperkter in te zetten dan de VIRM hier heb ik het vermoeden...
De sneltrein Antwerpen - Essen wordt gereden met M6. Het zou tof zijn als die ook tot Roosendaal zou rijden. Zou de aansluiting ook wat beter maken dan de huidige situatie.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik hoop het wel.
De Belgische M6-rijtuigen zijn overigens beperkter in te zetten dan de VIRM hier heb ik het vermoeden...
Woensdag.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:47 schreef greavy het volgende:
Crien, moet je volgende week ook werken? Dinsdag en Woensdag ben ik 7:00-14:00 in Utrecht, verwacht ik.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:49 schreef KapiteinT het volgende:
Welkom in het date met Carina topic deel 262.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:49 schreef KapiteinT het volgende:
Welkom in het date met Carina topic deel 262.
Hopelijk is er V250 op ontspoord.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood
Vanwaar trouwens die smiley?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood
Misschien is het ook iets om stil te staan bij de mens in kwestie...? Of anders de machinistquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:49 schreef KapiteinT het volgende:
Welkom in het date met Carina topic deel 262.
Weliswaar niet meer in dienst, maar de DH1 is 22,3 meter lang.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:14 schreef Karrs het volgende:
Heren treinkenners, wat is in Nederland de kleinste trein in de passagiersdienst? Is dat de GTW2/6 (41x2,95) of is er nog een kleinere?
Dit is toch gewoon één van de twee stammen met Belgische rijtuigen van de Benelux?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:46 schreef bork het volgende:
Had nog geen fotootje gedaan bij deze dus, ik was aan het opruimen en deze zat helemaal in een verkeerde map, behoorlijk exotisch of komt dit vaker voor? Excusez pour le baggerkwaliteit
[ afbeelding ]
quote:Treinverkeer station Arnhem aangepast
Uitgegeven: 12 oktober 2010 12:04
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2010 12:06
ARNHEM - Door werkzaamheden bij station Arnhem is het treinverkeer naar de Gelderse hoofdstad vanaf zaterdag 16 oktober tot en met zondag 24 oktober aangepast. Zaterdag is er de hele dag geen treinverkeer mogelijk, aldus de Nederlandse Spoorwegen (NS) dinsdag.
Š NU.nl/Hans Korteweg
In Arnhem gaan de sporen, de bovenleiding en het beveiligingssysteem op de schop. Zaterdag en zondagochtend rijden er bussen op alle trajecten van en naar Arnhem.
Vrijdag- en zaterdagavond vindt in stadion Gelredome in Arnhem Symphonica in Rosso plaats. De NS adviseert bezoekers ander vervoer te kiezen om lange reistijden te voorkomen.
Zondagmiddag rijden er weer treinen richting Ede en Nijmegen. Tot en met 24 oktober rijden er echter geen treinen vanaf het Arnhemse station naar Zevenaar en Zutphen. Wel rijden er treinen vanaf station Arnhem Velperpoort in oostelijke richting.
Afgelopen zomer reden er twee weken lang ook al geen treinen van en naar Arnhem. Ook toen waren er grootschalige werkzaamheden aan de gang.
Š ANP
Ik wilde de Kameel noemen, maar die is nog langer dan dit ding, met 25,55mquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Weliswaar niet meer in dienst, maar de DH1 is 22,3 meter lang.
[ afbeelding ]
Kijk eens aan dat wist ik dus niet, thx!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon één van de twee stammen met Belgische rijtuigen van de Benelux?
Inclusief buffers? Die zijn bij de GTW belachelijk lang.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Duidelijk de GTW 2/6. De lengte is 40,89 meter volgens Stadler.
http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf
De Lint is een meter langer.
uhuh.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inclusief buffers? Die zijn bij de GTW belachelijk lang.
Ietsje meer respect alsjeblieft?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood
Hopelijk was het een V250, is de trein kapot en overleeft degene die ervoor stond?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ietsje meer respect alsjeblieft?
Mja, lastig. Ik ken iemand die psychologisch onderzoek heeft gedaan onder machinisten die met springers te maken hebben en als je ziet hoeveel effect zoiets op een persoon kan hebben is het lastig nog respect te hebben voor zo'n, in wezen, zelfzuchtige actie. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mensen die er last van hebben...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ietsje meer respect alsjeblieft?
Het heeft helemaal niks met dubbeldektreinen te maken, die 76 cm is voor gelijkvloerse instap in enkeldeks stoptreinen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik dacht dat het perron in Roosendaal naar 76 cm verlaagd moet worden zodat je geen stap naar beneden moet doen bij die deuren in de benedenverdieping van de dubbeldektreinen. Of heb ik dat nou helemaal fout?
Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mja, lastig. Ik ken iemand die psychologisch onderzoek heeft gedaan onder machinisten die met springers te maken hebben en als je ziet hoeveel effect zoiets op een persoon kan hebben is het lastig nog respect te hebben voor zo'n, in wezen, zelfzuchtige actie. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mensen die er last van hebben...
Natuurlijk, als je zo'n besluit neemt heb je vast een rotleven en reden tot klagen, maar dat mag in mijn optiek nooit reden zijn tot zo'n stap.
Vanmiddag nog langsreden op weg van de ene naar de andere werklocatie. De passagiers werden net met bussen verder vervoerd. De TRAXX loc was afgedekt met rood plastic. Brandweer + KLPD ter plaatse.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood
Welk moeilijk gedoe? Treinen rijden gewoon als het perron te laag of te hoog is, en die hoogte wordt alleen aangepast als er toch al werkzaamheden zijn op een station.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:19 schreef Socios het volgende:
76, 55 of 20 cm. Een trein past naast het perron, gewoon laten rijden. Niet dat moeilijke gedoe.
Klopt, helaas hebben sommige mensen er nogal een handje van om suīcidalen te bespotten en weg te zetten als egoīsten. Terwijl ze 'gewoon" ziek zijn. Jammer is dat.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.
Het was toch de bedoeling dat het HSL-spoor totaal ontoegankelijk was?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vanmiddag nog langsreden op weg van de ene naar de andere werklocatie. De passagiers werden net met bussen verder vervoerd. De TRAXX loc was afgedekt met rood plastic. Brandweer + KLPD ter plaatse.
Ongeval is overigens gebeurd op de plaats waar de HSL de A4 kruist: google maps link
Mja, daar heb je inderdaad gelijk in.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.
Dat is het in het feite ook, er staat een hek om heen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:32 schreef Duvel het volgende:
Het was toch de bedoeling dat het HSL-spoor totaal ontoegankelijk was?
Dar had ik ook gelezen jaquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom vooral allemaal met de auto naar Gelredome! Alsof je reistijd dat korter is...
Vorig jaar heeft er één (niet twee) stam met Belgische I6 en I10-rijtuigen in de Benelux gezeten. Maar die is er alweer een tijdje uit dacht ik.quote:
Bronquote:Tussen Arnhem en Elst rijden geen treinen door aanrijding met een persoon. Traumaheli is onderweg. Vertraging > 60 minuten. (via @omroepgld)
Ik woon in de buurt van het Gelredome, wat een drama zijn die evenementen toch altijd!quote:
Hmm nee dat zou niet tof zijn, een paar maanden geleden is al besloten dat dat niet gaat gebeuren omdat de betrouwbaarheid van die trein (die eigenlijk uit Charleroi komt) veel te laag is. Bij vertraging richting Essen wordt in Antwerpen Centraal al gekeerd en dat schijnt, vooral in de spits, regelmatig voor te komen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:45 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
De sneltrein Antwerpen - Essen wordt gereden met M6. Het zou tof zijn als die ook tot Roosendaal zou rijden. Zou de aansluiting ook wat beter maken dan de huidige situatie.
Sinds dit jaar rijden er twee stammen van de NMBS rond, omdat HiSpeed rijtuigen voor Fyra nodig had.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Vorig jaar heeft er één (niet twee) stam met Belgische I6 en I10-rijtuigen in de Benelux gezeten. Maar die is er alweer een tijdje uit dacht ik.
Weet je toevallig ook in welke omlopen die I6/I10 stammetjes rijdenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Sinds dit jaar rijden er twee stammen van de NMBS rond, omdat HiSpeed rijtuigen voor Fyra nodig had.
Omdat het huurcontract per 13 december 2010 afloopt, heeft NS HiSpeed geprobeerd langere huur voorelkaar te krijgen, maar NMBS heeft aangegeven de rijtuigen zelf nodig te hebben.
Daarom rijdt de Benelux nu 1 rijtuig korter....
Wouw, ik had het gewoon helemaal goed.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Sinds dit jaar rijden er twee stammen van de NMBS rond, omdat HiSpeed rijtuigen voor Fyra nodig had.
Omdat het huurcontract per 13 december 2010 afloopt, heeft NS HiSpeed geprobeerd langere huur voorelkaar te krijgen, maar NMBS heeft aangegeven de rijtuigen zelf nodig te hebben.
Daarom rijdt de Benelux nu 1 rijtuig korter....
Met name dinsdagmiddag doet vreemde dingen: Dinsdagmiddag in been gestoken!quote:
Pakt SPOORBOEKJE erbij. Gelukkig bestaat dat nog, wat een handig boekwerk! In één overzicht de treinen die met Belgisch materieel gereden worden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:47 schreef greavy het volgende:
Ze rijden onder andere in deze omloop:
ma-vr: 9201, 9232, 9237, 9264
za,zo: 9205, 9236, 9241, 9268
Staat er in het spoorboekje serieus met wat voor materiaal er gereden wordt?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Pakt SPOORBOEKJE erbij. Gelukkig bestaat dat nog, wat een handig boekwerk! In één overzicht de treinen die met Belgisch materieel gereden worden.
Nee, er staan wel treinnummers boven de tabellen. In één opslag te zien dat de treinen uit Amsterdam van 10.53u en 18.53u met Belgische rijtuigen gereden worden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:52 schreef Ireyon het volgende:
Staat er in het spoorboekje serieus met wat voor materiaal er gereden wordt?
Nee hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik nou heel slecht als ik zeg dat het me ook niet zoveel uitmaakt, in de treinplanner?
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Level 1: Maak een rit door het land met treinen waarbij elk treinnummer afwiselend hoger en lager is dan het vorige.
Level 2: Maak een rit door het land waarbij de eindcijfers van alle treinnummers de reeks 0-1-2-3-4-5-6-7-8-9 vormen.
Level 3: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers priemgetallen zijn.
Wat een gefaal.quote:Panto V250 4881 defect. Metingen afgebroken. Dus nu richting Wgm
Prima toch? Hoe meer problemen hoe duidelijker het wordt dat het rommel is.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:01 schreef James1988 het volgende:
Op Twitter, van een machinist die proefrijdt met de V250:
[..]
Wat een gefaal.
Is de OV-chipkaart al afgeblazen dan? Of hoe duidelijk moet dat nog worden?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prima toch? Hoe meer problemen hoe duidelijker het wordt dat het rommel is.
De mobiele planner van 9292 doet dat dan weer welquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
de mobiele planner vermeldt gene treinnummers![]()
Goed punt. Heb geen idee wanneer het ding verknipt kan worden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is de OV-chipkaart al afgeblazen dan? Of hoe duidelijk moet dat nog worden?
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
De mobiele planner van 9292 doet dat dan weer wel![]()
Alleen snapt die dan weer geen verkortingen...
Omdat het handig is. Voor wie?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen verkortingen
Waarom heeft een reiziger die überhaupt nodig
Zeker via een mobiele website is het makkelijker om afkortingen te kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen verkortingen
Waarom heeft een reiziger die überhaupt nodig
Tegenwoordig is er auto-aanvullen hč.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:22 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zeker via een mobiele website is het makkelijker om afkortingen te kunnen gebruiken.
of ben ik de enige die zich eraan irriteert als ik ooit driebergen-zeist moet invullen?
Jullie bouwen stations daarquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat zou je in vredesnaam in Driebergen of Zeist te zoeken hebben?
Euh. De Peppel?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat zou je in vredesnaam in Driebergen of Zeist te zoeken hebben?
Niet overal/altijd even handig. Sommige doen het wel netjes door bij meerdere letters die opties door te geven; maar het is hatelijk om door een lijst te moeten scrollen omdat de maker ervan niet even een stel afkortingen erin heeft gesmeten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Tegenwoordig is er auto-aanvullen hč.
dan typ je 'drieb' en dan krijg je vanzelf de keuze of je naar driebergen-zeist wilquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:22 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zeker via een mobiele website is het makkelijker om afkortingen te kunnen gebruiken.
of ben ik de enige die zich eraan irriteert als ik ooit driebergen-zeist moet invullen?
[TREIN]#262 Let op omroepberichtquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:45 schreef Peter het volgende:
[..]
dan typ je 'drieb' en dan krijg je vanzelf de keuze of je naar driebergen-zeist wil
Verkortingen zijn veel makkelijker én sneller.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niet overal/altijd even handig. Sommige doen het wel netjes door bij meerdere letters die opties door te geven; maar het is hatelijk om door een lijst te moeten scrollen omdat de maker ervan niet even een stel afkortingen erin heeft gesmeten.
Lekker laten instorten, niemand die 't mist. Onzinstations altijd voor die ene boer die er woont.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:50 schreef greavy het volgende:
Owh, en station Nijmegen-Lent is aan het wegroesten, aldus dit artikel: http://www.gelderlander.n(...)enLent-roest-weg.ece
Arme man, het kortste strootje getrokken waarschijnlijk. Hopelijk krijgt hij gevarentoeslag.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:01 schreef James1988 het volgende:
van een machinist die proefrijdt met de V250:
Of je hebt al "Amsterdam S" getypt terwijl dat schijtding nog STEEDS niet weet wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:45 schreef Peter het volgende:
[..]
dan typ je 'drieb' en dan krijg je vanzelf de keuze of je naar driebergen-zeist wil
Hij rijdt vaker testritten met de V250. En heeft vaak problemen meegemaakt volgens mijquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Arme man, het kortste strootje getrokken waarschijnlijk. Hopelijk krijgt hij gevarentoeslag.
Level 4: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers palingdromen zijn?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Level 1: Maak een rit door het land met treinen waarbij elk treinnummer afwiselend hoger en lager is dan het vorige.
Level 2: Maak een rit door het land waarbij de eindcijfers van alle treinnummers de reeks 0-1-2-3-4-5-6-7-8-9 vormen.
Level 3: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers priemgetallen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |