Nee, dat niet. Blijkt loc 1710 op spoor 8 te zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Was dit onderdeel van de winterdienstregeling?
Tja.. accuduur blijft een probleem bij elke smartphone vrees ik.. Vooral met veel mobiel internet gaat 't er gauw doorheen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh trouwens, ik heb dus vanochtend om half tien de HTC van de lader af gehaald, helemaal vol, en ik heb nog geen 4 uur dat MyTracks aan gehad. Ik kom net rond half zeven thuis en de accu is dus SCHOON leeg
Dat Failra gedoe.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is er in de OP anders/ kinderachtig dan?
Nee dat trekt best weinig. De GPS receiver trekt drie keer zo veel stroom als alle andere apps bij elkaar, inclusief het OS zelfquote:Op zondag 10 oktober 2010 19:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja.. accuduur blijft een probleem bij elke smartphone vrees ik.. Vooral met veel mobiel internet gaat 't er gauw doorheen.
Gecombineerd met het dataverkeer van een applicatie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja.. accuduur blijft een probleem bij elke smartphone vrees ik.. Vooral met veel mobiel internet gaat 't er gauw doorheen.
Hij zuipt wel lomp veel, die reisplanner in Google-maps werkt wel wat langer heb ik het idee.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat trekt best weinig. De GPS receiver trekt drie keer zo veel stroom als alle andere apps bij elkaar, inclusief het OS zelf
* dennistd meldt zich met zijn Desirequote:
Op zo'n dag moet er ook meer aan service dan aan controle gedaan worden vind ikquote:Op zondag 10 oktober 2010 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik ben weer thuis. Het ging best goed, alle aansluitingen waren redelijk strak en bij die paar kleine plusjes werd alles overgenomen. Meeste ritjes had ik een halve bak voor mezelf (als 1e klas reizende), dat viel wel op. Voorts was iedereen enorm vrolijk en hard zijn best aan het doen en zo![]()
Geloof dat alle conducteurs ook als servicemedewerkers ingezet waren, want ik heb alleen vanochtend bij Barneveld iemand gezien. Verder nooit meer
Dat had ik nou nooit achter je gezocht, dat je zo'n rebelse hippie wasquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja, ik heb WEER een nieuwe tefeloon
[ afbeelding ]
Kan nog niet eens SMSsen, maar WAT een bazen-apparaat is het zeg![]()
In dat boekje op de achterkant zitten ook wat blaadjes voor "Text messages" die je los kan scheuren en aan iemand kan gevendie messages mogen zelfs langer dan 160 karakters zijn
![]()
En er zit ook een Game op: helemaal achterin het boekje een blaadje waar je kruisje-rondje op kunt doen. In drie levels![]()
Oh, en een standbyduur van een MAAND. 80 euri, simlockvrij, gratis thuisbezorgd.
Hier moejjekijke![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker nuttig om dat nog te melden voor die paar uur weekend resterend.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:28 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden romdom Roosendaal
Wegens werkzaamheden is er onder andere beperkte perroncappaciteit, alleen spoor 4 is in dienst.
Daardoor:
2700 Stoptrein Roosendaal-Antwerpen rijdt niet in Nederland en rijdt Esn-Atw
3600 Intercity Roosendaal-Zwolle, is opgeheven Roosendaal-Breda en rijdt Breda-Zwolle
5100 Stoptrein Den Haag CS-Dordrecht-Roosendaal vertrekt richting Den Haag CS uit Roosendaal 2 minuten later, Oudenbosch en Zevenbergen 1 minuut later.
12100 Stoptrein Roosendaal-Vlissingen, rijdt richting Vlissingen 7 minuten later
(69)2100 Interity Amsterdam-Dordrecht-Vlissingen is rondom Roosendaal ongewijzigd.
Oh 18:04 uit Groningen naar Leeuwarden was bijna leeg. Ideaal.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Zelfde gold voor de 16.04u en 17.04u van Groningen naar Leeuwarden. Was proppen, gangpaden stonden vol.
Zelf toen nog maar een half uurtje gewacht en met de 17.34u van Groningen naar Leeuwarden gegaan.
Datum erbij vergeten. Moet 23 Oktober tot 31 Oktober zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Lekker nuttig om dat nog te melden voor die paar uur weekend resterend.
Niet dat weekendquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
net alsof het waar is ook. de 3600 rijdt helemaal niet Breda - Zwolle. Er rijdt Breda - Eindhoven, Tilburg - Den Bosch, Den Bosch - Nijmegen, Nijmegen - Arnhem en Arnhem - Zwolle
Ah dus dat is de reden dat ik straks in de bus mag bidden dat ik nog op tijd kom voor m'n tentamens. Weet je toevallig ook wat voor werkzaamheden? Voorkomen dat die gammele voetgangerstunnel instort?quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Datum erbij vergeten. Moet 23 Oktober tot 31 Oktober zijn.
Utrecht -> er werden gevulde koeken uitgedeeld. En koffie en een gevulde koek bij de AH to go.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Erwtensoepop Amsterdam Centraal. Later in Den Haag nog een bak genomen. In Utrecht heb ik niks zien staan, maar daar zal het ook wel geweest zijn. In Rotterdam was ook soep. Je kon trouwens ook tomatensoep kiezen
En het was erg goed te nassen
![]()
Zoveel is inmiddels duidelijk jaquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Dat MyTracks ken ik niet, gebruikt dat toevallig GPS? Dan is het niet gek dat de accu zo snel leeg is, GPS slurpt energie.
Met mijn John's haal ik een maandquote:Ik haal meestal wel een dag met m'n Desire, maar dat is met redelijk intensief gebruik (Push mail, wifi, tussendoor internetten enzo). Als ik in het buitenland ben en het ding alleen maar bij me heb gaat hij ook ineens 2x tot 3x zo lang mee.
Dat dat kinderachtig was.quote:En wat was er nou met dat Failra gedoe?
Primaquote:En wat vinden jullie van mijn UI?
Haha, dan waren we in dezelfde regio vandaag.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh 18:04 uit Groningen naar Leeuwarden was bijna leeg. Ideaal.
Oh ik was trouwens in Oost-Grunn voor dit:
Mee eens... ICE's die door hun assen zakken, Combino's die bijna instorten, de 18 die nu nog steeds niet rijdt (al ligt dat naar het schijnt ook aan de NMBS omdat zij een hele hoop afwijkende eisen hebben), de SLT's die flink vertraagd zijn en de nodige softwareproblemen hadden/hebben...quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoop voor NMBS en Siemens Mobility Services de Desiro ML sneller in dienst komt dan de HLE18. De laatste jaren zijn geen mooie reclame voor Siemens (denk aan ICE-treinstellen en Combino's)...
2 keer dus. Weesp en Amersfoort.quote:Reisvoorbeelden van zondag 10 oktober:
* Reist u van Schiphol naar Zwolle dan duurt uw reis 17 minuten langer en moet u 1 keer extra overstappen.
T18: De NMBS vroeg een loc die werkt op hun systeem, maar er zijn blijkbaar nog problemen. Siemens betaald een boete omdat ze nog steeds geen werkende kunnen leveren..quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoop voor NMBS en Siemens Mobility Services de Desiro ML sneller in dienst komt dan de HLE18. De laatste jaren zijn geen mooie reclame voor Siemens (denk aan ICE-treinstellen en Combino's)...
Ja, maar een maand geleden al aangekondigd. Dus oud.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die is net een week op de markt flipse
Klopt, elke loc heeft wel last van kinderziektes, maar bij de 13 duurde het toch wel lang..quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:18 schreef Duvel het volgende:
Alstom heeft trouwens ook een partij gezeik gehad met de Reeks 13.
preciesquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:31 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig was ik ff niet in de buurt van een spoorlijn vandaag.
Ik vind het sowieso een hele prestatie dat Stadler, door het ontwikkelen van een goed doordacht en goed uitgevoerd LightRail-concept, als relatief kleine fabrikant nu blijkbaar tot de 'big 5' gerekend wordt. Ik mag dat altijd wel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:03 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt er haast op dat van de 'big 5' alleen Alstom en Stadler nog redelijk goede performance opleveren...
idd, dik pak sneeuw hier in de regioquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:21 schreef dennistd het volgende:
Vandaag nog even een aantal foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tijd voor 12V "sigarettenaansteker" aansluitingen op treinen en fietsen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh trouwens, ik heb dus vanochtend om half tien de HTC van de lader af gehaald, helemaal vol, en ik heb nog geen 4 uur dat MyTracks aan gehad. Ik kom net rond half zeven thuis en de accu is dus SCHOON leeg
Er zijn al stopcontacten in ICMm, ICRm en V-IRM 95xx (de nieuwst gebouwde viertjes).quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd voor 12V "sigarettenaansteker" aansluitingen op treinen en fietsen?
Extra accu bestellen. Of een extra grote capacitieit nemen. Al hebben die het nadeel ook extra volume te hebben. Voor mijn G1 is er zoiers beschikbaar, wordt geleverd met een extra achterkantje want je foon wordt er een cm dikker van.quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam C-Schiphol
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Leiden C rijden geen treinen door een brandmelding.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Reisadvies
Wat feestelijk! Maak eens foto's?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee, perror 8 en 9 in Arnhem is weg! Zijn ze de nieuwe overkapping aan het maken
Ja, wat een mooi gat is het geworden hè?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee, perror 8 en 9 in Arnhem is weg! Zijn ze de nieuwe overkapping aan het maken
De DE-II 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek heeft gisteren roestgereden op Ede-Barneveld.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik zag gister een BK 186 rijden tussen Zevenaar en Doetinchem.![]()
Er zat niemand in, dus het was waarschijnlijk gewoon een showritje ofzo.
Dat bracht me wel op het idee dat ze die misschien kunnen inzetten om het tekort aan treinstellen op dat traject in te zetten.
Maar toen bedacht ik me dat dat vast niet mag omdat je de deuren tijdens het rijden open kunt maken.
Dat waren deze treinen toch? Weet iemand dat?
Ik had best een hoop 220V stopcontacten. Want 1e klas. Toch maar de lader mee volgende keer?quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
De DE-II 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek heeft gisteren roestgereden op Ede-Barneveld.
Alle wissels moeten in Nederland minstens elke 24 uur een keer bereden worden. Om ze roestvrij te houden zodat de treindetectie niet in gevaar komtquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.
Roestrijden is neem ik aan gewoon een ritje maken zodat alles weer in beweging is?
Wel logisch dat dat op een wat minder drukke lijn gedaan wordt, ja.![]()
Was wel leuk om zo'n oud dingetje te zien.
Roestrijden betekent het roest van de rails rijden en de wisseltjes berijden. Hiervoor worden regelmatig museale stichtingen voor gehuurd, die het geld gebruiken voor opknappen van het materieel.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.
Roestrijden is neem ik aan gewoon een ritje maken zodat alles weer in beweging is?
Wel logisch dat dat op een wat minder drukke lijn gedaan wordt, ja.![]()
Was wel leuk om zo'n oud dingetje te zien.
Met wat pech doen die stopcontacten het niet. Mijn ervaring doen die dingen in VIRM het maar 10% van de tijd.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had best een hoop 220V stopcontacten. Want 1e klas. Toch maar de lader mee volgende keer?
Of Eurostar-style stilvallen omdat ze ontdooien ergens onder het Groene Hart.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
Edit: en het 5e vogelbekdier is onderweg naar de Watergraafsmeer, wordt daar morgenmiddag verwacht. Hij is afkomstig uit Wenen, ik denk na een bezoek aan de klimaatkamer? Ik ben benieuwd of die Italiaanse meuk wel winterproof is, of dat ze binnen een half jaar na het starten van de Fyra-dienstregeling aan de kant staan met sneeuw in de elektrische ruimtes.
bronquote:France demands re-think of Eurostar’s train order
Monday, 11th October 2010 | TRANSPORT
FRANCE has demanded a re-think of a £700m order for new trains from Eurostar after the Channel Tunnel train operator gave the deal to German manufacturer Siemens.
The French government claimed the 10 e-320 trains that Eurostar is buying do not meet tunnel safety rules.
Unlike Eurostar’s current trains, which have electric locomotives at each end and were built by French group Alstom, the Siemens trains have motors under each carriage, which Paris warned could jeopardise safety.
“Eurostar must bring the contract tender into compliance with current safety rules,” the French energy and transport ministers said.
Eurostar plans to use the new 200 mph trains and refurbished existing rolling stock to launch new services to Amsterdam, Cologne and Geneva.
German state railway Deutsche Bahn is demanding changes to tunnel safety rules to allow it to use Siemens trains for its own new services from London St Pancras to Cologne and Frankfurt starting in 2013.
Zal ik vanavond eens doenquote:
Bij mij helpt vaak het wissel/gelijkstroom knopje bij dat stopcontact ook. Zit aan de voorkant van het stopcontact, onderzijde zeg maar.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:19 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Met wat pech doen die stopcontacten het niet. Mijn ervaring doen die dingen in VIRM het maar 10% van de tijd.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef KapiteinT het volgende:
wel speciale kaartjes voor zeelieden op zoek naar werk
Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om helemaal precies te zijn: als een spoor 24 uur niet door minstens tien assen is bereden,
Volgens mij is dat een automatische zekering, het indrukken van dat knopje heeft bij mij niet geholpen. Lijkt vaak alsof de hele coupé zonder stroom zit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij mij helpt vaak het wissel/gelijkstroom knopje bij dat stopcontact ook. Zit aan de voorkant van het stopcontact, onderzijde zeg maar.
Ik gebruik altijd een Rail Pass, dat is een tienrittenkaart voor (inmiddels) 75 euro dacht ik. Moet je zelf invullen van waar naar waar je reist. Is voor de lange afstanden wel voordelig. Maar ja, tien ritten. Meer dan drie heb je er doorgaans niet nodig op een dag.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef KapiteinT het volgende:
Ik wil een keer treinen in België en dan vooral in Wallonië. Helaas hebben ze, volgens volstrekt Belgische logica, wel speciale kaartjes voor zeelieden op zoek naar werk, maar geen dagkaarten. Iemand ideeën hoe ik toch voor een redelijk prijs in de rondte kan treinen? En heeft iemand nog tips voor waar ik heen kan?
Inderdaad. En bij een spoor dat 24 uur niet is bereden moet hij er dus drie of vier keer overheen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen?
De DE2 heeft 6 assenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen?
Ik snap die CFL niet, ze hebben totaal geen structuur in hun materieelpark, maar juist allerlei verschillende treinen. Dat betekent dus hogere onderhoudskosten (immers meer verscheidenheid), en mensen moeten op meer typen treinen worden opgeleid. Ook is het materieelpark daardoor minder flexibel, omdat niet al het materieel gecombineerd kan worden (mocht dat nodig zijn).quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
Hoppa, ordertje erbij voor het Zwitserse Stadler:
Luxembourg orders Stadler double-deck trains
11 October 2010
[ afbeelding ]LUXEMBOURG: State railway CFL announced an ¤60m order for eight Stadler Rail double-deck electric multiple-units on October 7.
CFL said they will be similar to the double-deck units ordered by Swiss operators SBB and BLS, which Stadler Rail launched under the brand name KISS during InnoTrans.
The three-car CFL sets will provide an hourly service from Luxembourg to Koblenz in Germany from 2014. This will require equipment for two signalling systems and both 25 kV and 15 kV AC electrification. They will have a top speed of 160 km/h, 300 seats and space for 24 bicycles and three wheelchairs.
Bron: Railway Gazette
Je moest eens weten wat treinreizen in Luxemburg kost. Het hoeft ze simpelweg niks op te leverenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:26 schreef von_Preussen het volgende:
dat kan er ook aan liggen dat de CFL een staatsbedrijf is en daarom geen enkele prikkel heeft om zo efficient mogelijk te functioneren.
Ja dat zou inderdaad kunnen. Nadeel is dat je wel je reis precies moet plannen. En hoe zit het met het onderbreken van je reis? Dat mag toch eigenlijk niet?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd een Rail Pass, dat is een tienrittenkaart voor (inmiddels) 75 euro dacht ik. Moet je zelf invullen van waar naar waar je reist. Is voor de lange afstanden wel voordelig. Maar ja, tien ritten. Meer dan drie heb je er doorgaans niet nodig op een dag.
Heb een half jaar in Luxemburg gewerkt en ook regelmatig van de trein gebruik gemaakt, en je hebt wat de prijzen aangaat helemaal gelijk, dat is echt zeer schappelijk.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat treinreizen in Luxemburg kost. Het hoeft ze simpelweg niks op te leveren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |