Er zijn al stopcontacten in ICMm, ICRm en V-IRM 95xx (de nieuwst gebouwde viertjes).quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Tijd voor 12V "sigarettenaansteker" aansluitingen op treinen en fietsen?
Extra accu bestellen. Of een extra grote capacitieit nemen. Al hebben die het nadeel ook extra volume te hebben. Voor mijn G1 is er zoiers beschikbaar, wordt geleverd met een extra achterkantje want je foon wordt er een cm dikker van.quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam C-Schiphol
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Leiden C rijden geen treinen door een brandmelding.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Reisadvies
Wat feestelijk! Maak eens foto's?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee, perror 8 en 9 in Arnhem is weg! Zijn ze de nieuwe overkapping aan het maken
Ja, wat een mooi gat is het geworden hè?quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee, perror 8 en 9 in Arnhem is weg! Zijn ze de nieuwe overkapping aan het maken
De DE-II 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek heeft gisteren roestgereden op Ede-Barneveld.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik zag gister een BK 186 rijden tussen Zevenaar en Doetinchem.![]()
Er zat niemand in, dus het was waarschijnlijk gewoon een showritje ofzo.
Dat bracht me wel op het idee dat ze die misschien kunnen inzetten om het tekort aan treinstellen op dat traject in te zetten.
Maar toen bedacht ik me dat dat vast niet mag omdat je de deuren tijdens het rijden open kunt maken.
Dat waren deze treinen toch? Weet iemand dat?
Ik had best een hoop 220V stopcontacten. Want 1e klas. Toch maar de lader mee volgende keer?quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
De DE-II 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek heeft gisteren roestgereden op Ede-Barneveld.
Alle wissels moeten in Nederland minstens elke 24 uur een keer bereden worden. Om ze roestvrij te houden zodat de treindetectie niet in gevaar komtquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.
Roestrijden is neem ik aan gewoon een ritje maken zodat alles weer in beweging is?
Wel logisch dat dat op een wat minder drukke lijn gedaan wordt, ja.![]()
Was wel leuk om zo'n oud dingetje te zien.
Roestrijden betekent het roest van de rails rijden en de wisseltjes berijden. Hiervoor worden regelmatig museale stichtingen voor gehuurd, die het geld gebruiken voor opknappen van het materieel.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ah, dus hij was weer op weg naar de stal.
Roestrijden is neem ik aan gewoon een ritje maken zodat alles weer in beweging is?
Wel logisch dat dat op een wat minder drukke lijn gedaan wordt, ja.![]()
Was wel leuk om zo'n oud dingetje te zien.
Met wat pech doen die stopcontacten het niet. Mijn ervaring doen die dingen in VIRM het maar 10% van de tijd.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had best een hoop 220V stopcontacten. Want 1e klas. Toch maar de lader mee volgende keer?
Of Eurostar-style stilvallen omdat ze ontdooien ergens onder het Groene Hart.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:24 schreef James1988 het volgende:
Edit: en het 5e vogelbekdier is onderweg naar de Watergraafsmeer, wordt daar morgenmiddag verwacht. Hij is afkomstig uit Wenen, ik denk na een bezoek aan de klimaatkamer? Ik ben benieuwd of die Italiaanse meuk wel winterproof is, of dat ze binnen een half jaar na het starten van de Fyra-dienstregeling aan de kant staan met sneeuw in de elektrische ruimtes.
bronquote:France demands re-think of Eurostar’s train order
Monday, 11th October 2010 | TRANSPORT
FRANCE has demanded a re-think of a £700m order for new trains from Eurostar after the Channel Tunnel train operator gave the deal to German manufacturer Siemens.
The French government claimed the 10 e-320 trains that Eurostar is buying do not meet tunnel safety rules.
Unlike Eurostar’s current trains, which have electric locomotives at each end and were built by French group Alstom, the Siemens trains have motors under each carriage, which Paris warned could jeopardise safety.
“Eurostar must bring the contract tender into compliance with current safety rules,” the French energy and transport ministers said.
Eurostar plans to use the new 200 mph trains and refurbished existing rolling stock to launch new services to Amsterdam, Cologne and Geneva.
German state railway Deutsche Bahn is demanding changes to tunnel safety rules to allow it to use Siemens trains for its own new services from London St Pancras to Cologne and Frankfurt starting in 2013.
Zal ik vanavond eens doenquote:
Bij mij helpt vaak het wissel/gelijkstroom knopje bij dat stopcontact ook. Zit aan de voorkant van het stopcontact, onderzijde zeg maar.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:19 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Met wat pech doen die stopcontacten het niet. Mijn ervaring doen die dingen in VIRM het maar 10% van de tijd.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef KapiteinT het volgende:
wel speciale kaartjes voor zeelieden op zoek naar werk
Nou, een DE2 komt niet veel verder dan 8. Of zelfs 6 als er een jacobs in het midden zit (weet ik zo niet). Maar geen tien iig. Die moet dus overal 2 keer overheen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Om helemaal precies te zijn: als een spoor 24 uur niet door minstens tien assen is bereden,
Volgens mij is dat een automatische zekering, het indrukken van dat knopje heeft bij mij niet geholpen. Lijkt vaak alsof de hele coupé zonder stroom zit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij mij helpt vaak het wissel/gelijkstroom knopje bij dat stopcontact ook. Zit aan de voorkant van het stopcontact, onderzijde zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |