quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:49 schreef KapiteinT het volgende:
Welkom in het date met Carina topic deel 262.
Hopelijk is er V250 op ontspoord.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood
Vanwaar trouwens die smiley?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood
Misschien is het ook iets om stil te staan bij de mens in kwestie...? Of anders de machinistquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Weliswaar niet meer in dienst, maar de DH1 is 22,3 meter lang.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:14 schreef Karrs het volgende:
Heren treinkenners, wat is in Nederland de kleinste trein in de passagiersdienst? Is dat de GTW2/6 (41x2,95) of is er nog een kleinere?
Dit is toch gewoon één van de twee stammen met Belgische rijtuigen van de Benelux?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:46 schreef bork het volgende:
Had nog geen fotootje gedaan bij deze dus, ik was aan het opruimen en deze zat helemaal in een verkeerde map, behoorlijk exotisch of komt dit vaker voor? Excusez pour le baggerkwaliteit
[ afbeelding ]
quote:Treinverkeer station Arnhem aangepast
Uitgegeven: 12 oktober 2010 12:04
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2010 12:06
ARNHEM - Door werkzaamheden bij station Arnhem is het treinverkeer naar de Gelderse hoofdstad vanaf zaterdag 16 oktober tot en met zondag 24 oktober aangepast. Zaterdag is er de hele dag geen treinverkeer mogelijk, aldus de Nederlandse Spoorwegen (NS) dinsdag.
© NU.nl/Hans Korteweg
In Arnhem gaan de sporen, de bovenleiding en het beveiligingssysteem op de schop. Zaterdag en zondagochtend rijden er bussen op alle trajecten van en naar Arnhem.
Vrijdag- en zaterdagavond vindt in stadion Gelredome in Arnhem Symphonica in Rosso plaats. De NS adviseert bezoekers ander vervoer te kiezen om lange reistijden te voorkomen.
Zondagmiddag rijden er weer treinen richting Ede en Nijmegen. Tot en met 24 oktober rijden er echter geen treinen vanaf het Arnhemse station naar Zevenaar en Zutphen. Wel rijden er treinen vanaf station Arnhem Velperpoort in oostelijke richting.
Afgelopen zomer reden er twee weken lang ook al geen treinen van en naar Arnhem. Ook toen waren er grootschalige werkzaamheden aan de gang.
© ANP
Ik wilde de Kameel noemen, maar die is nog langer dan dit ding, met 25,55mquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Weliswaar niet meer in dienst, maar de DH1 is 22,3 meter lang.
[ afbeelding ]
Kijk eens aan dat wist ik dus niet, thx!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon één van de twee stammen met Belgische rijtuigen van de Benelux?
Inclusief buffers? Die zijn bij de GTW belachelijk lang.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Duidelijk de GTW 2/6. De lengte is 40,89 meter volgens Stadler.
http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf
De Lint is een meter langer.
uhuh.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inclusief buffers? Die zijn bij de GTW belachelijk lang.
Ietsje meer respect alsjeblieft?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Hopelijk was het een V250, is de trein kapot en overleeft degene die ervoor stond?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ietsje meer respect alsjeblieft?
Mja, lastig. Ik ken iemand die psychologisch onderzoek heeft gedaan onder machinisten die met springers te maken hebben en als je ziet hoeveel effect zoiets op een persoon kan hebben is het lastig nog respect te hebben voor zo'n, in wezen, zelfzuchtige actie. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mensen die er last van hebben...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ietsje meer respect alsjeblieft?
Het heeft helemaal niks met dubbeldektreinen te maken, die 76 cm is voor gelijkvloerse instap in enkeldeks stoptreinen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 21:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik dacht dat het perron in Roosendaal naar 76 cm verlaagd moet worden zodat je geen stap naar beneden moet doen bij die deuren in de benedenverdieping van de dubbeldektreinen. Of heb ik dat nou helemaal fout?
Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mja, lastig. Ik ken iemand die psychologisch onderzoek heeft gedaan onder machinisten die met springers te maken hebben en als je ziet hoeveel effect zoiets op een persoon kan hebben is het lastig nog respect te hebben voor zo'n, in wezen, zelfzuchtige actie. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mensen die er last van hebben...
Natuurlijk, als je zo'n besluit neemt heb je vast een rotleven en reden tot klagen, maar dat mag in mijn optiek nooit reden zijn tot zo'n stap.
Vanmiddag nog langsreden op weg van de ene naar de andere werklocatie. De passagiers werden net met bussen verder vervoerd. De TRAXX loc was afgedekt met rood plastic. Brandweer + KLPD ter plaatse.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Welk moeilijk gedoe? Treinen rijden gewoon als het perron te laag of te hoog is, en die hoogte wordt alleen aangepast als er toch al werkzaamheden zijn op een station.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:19 schreef Socios het volgende:
76, 55 of 20 cm. Een trein past naast het perron, gewoon laten rijden. Niet dat moeilijke gedoe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |