abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 19:05:21 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87428198
Een deel van het antwoord is 76 centimeter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87428433
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou :') "Ra ra...?" :D
Wat? Heel het perron en spoor/wissels vervangen? 't Lijkt me sterk dat ze dat binnen een weekje redden maar 'k sta open voor wonderen natuurlijk.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:14:57 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87428683
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Een deel van het antwoord is 76 centimeter
en een ander deel "Perronhoogte" :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:17:43 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87428832
De infrastructuur op Roosendaal wordt dusdanig aangepast dat van 23 t/m 31 oktober spoor 1, 2 en 3 onbereikbaar zijn. Heeft onder andere met de perronhoogte te maken, maar ook aanpassingen aan de wissels.
Werkzaamheden Roosendaal-Breda zijn er dan ook, zoals de afgelopen weken ook al elk weekend was.

Werkzaamheden romdom Roosendaal

Wegens werkzaamheden is er onder andere beperkte perroncappaciteit, alleen spoor 4 is in dienst.

Daardoor:
2700 Stoptrein Roosendaal-Antwerpen rijdt niet in Nederland en rijdt Essen-Antwerpen
3600 Intercity Roosendaal-Zwolle, is opgeheven Roosendaak-Breda en rijdt Breda-Zwolle
5100 Stoptrein Den Haag CS-Dordrecht-Roosendaal vertrekt richting Dordrecht uit Roosendaal 2 minuten later, Oudenbosch en Zevenbergen 1 minuut later.
12100 Stoptrein Roosendaal-Vlissingen, rijdt richting Vlissingen 7 minuten later

(69)2100 Intercity Amsterdam-Dordrecht-Vlissingen is rondom Roosendaal ongewijzigd.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:58:43 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87430802
Gaan ze toch de perrons aanpassen zodat men die Belgische M6-meuk in Roosendaal kan ontvangen?
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:01:30 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87430932
Zaterdag 9 Oktober, excursie naar Shunter Waalhaven en de havens, deel 2.
Hier bespreek ik voornamelijk de treinen die bij Shunter binnen stonden.


De ingang van het terrein, aldaar de locomotieven naar binnen gereden worden.


RN 6429 te Shunter Waalhaven



3x D-loc 6400 te Shunter Waalhaven


Draaistel van een 6400


Motor van een Br363


Hier worden E-locs geplaatst. Het gele ding kan aangehaakt worden aan een werknemer die in een 'beugel' hangt, en vervolgens boven de locomotief kan werken. Hij is door draad veilig om niet naar beneden te pleuren.


Motor van een D-loc 6400


Motor van een Br 363


Hiermee worden locomotieven in de loods gereden


Motor uitgenomen voor revisie


MRCE 500 1607 te Shunter Waalhaven


ERS 1616 die betrokken was bij de aanrijding bij Barendrecht staat bij Shunter Waalhaven






En nog een aantal foto's


D-loc Shunter 301 'Monica'


Overzichtsfoto van het terrein van Shunter. De rails en het hoogteverschil die je op de voorgrond ziet is er aangelegd om een soort wagen te maken die zich over de rails verplaatst, en locomotieven opgereden kan worden. Zo kunnen ze op een ander spoortje gezet worden, want veel ruimte is er niet.


Br363 en G2000

Later deze avond zal ik het laatste deel posten.
pi_87431313
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Gaan ze toch de perrons aanpassen zodat men die Belgische M6-meuk in Roosendaal kan ontvangen?
Het is ook wel weer typisch Nederlands dat er meteen moeilijk wordt gedaan als het perron een centimeter hoger is dan de treinvloer. :{
pi_87431395
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb ik bij haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Yreal op 11-10-2010 20:29:17 ]
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:14:22 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87431496
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs :o
Crientj. ZOnder e en met ene hoofdletter C :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87431557
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs :o
Carina. :) Rood haar, met een lok over mn rechteroog, paars/zwarte veter om mn nek & veel armbandjes + roze/zwarte studsband.
Stond tussen 15:00 / 19:00 in de winkel; maar ook op kassa 10.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 20:16:05 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87431576
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
hoe heet crientje in het echt? Volgens mij heb haar afgerekend vanmiddag op utrecht cs :o
Je hebt haar meegenomen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87431601
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je hebt haar meegenomen?
nee. Ik zit gelukkig thuis. ;D
pi_87431614
Ennn; wat heb je gekocht? ;o
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 20:18:43 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87431705
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:16 schreef Crientj het volgende:

[..]

nee. Ik zit gelukkig thuis. ;D
Gelukkig maar, want de tekst in de post stond zo vreemd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:19:49 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87431757
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je hebt haar meegenomen?
Strikje eromheen, zoooo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87431858
@greavy, bedankt voor de interessante foto's!
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:22:43 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87431891
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef von_Preussen het volgende:
@greavy, bedankt voor de interessante foto's!
Oh ja idd. ^O^

Vooral die van die 66 bij Barendrecht :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:23:21 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87431917
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is ook wel weer typisch Nederlands dat er meteen moeilijk wordt gedaan als het perron een centimeter hoger is dan de treinvloer. :{
Daar klaag ik niet over hoor, ik was alleen verbaasd omdat eerder het M6 in Roosendaal-verhaal niet doorging want te duur en kwetsbaar?
pi_87432241
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:15 schreef Crientj het volgende:

[..]

Carina. :) Rood haar, met een lok over mn rechteroog, paars/zwarte veter om mn nek & veel armbandjes + roze/zwarte studsband.
Stond tussen 15:00 / 19:00 in de winkel; maar ook op kassa 10.
Ja :D

Ik ga altijd bij de mooiste cassiere staan als ik de tijd heb :P . Het was om 10 over 6, ik kocht een broodje ei :P
pi_87432285
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar klaag ik niet over hoor, ik was alleen verbaasd omdat eerder het M6 in Roosendaal-verhaal niet doorging want te duur en kwetsbaar?
Nee, ik klaag erover. :P

Maar mooi dat men dan nu tenminste ook het geld ervoor heeft om alles aan te passen aan die regeltjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2010 20:32:20 ]
pi_87432296
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gelukkig maar, want de tekst in de post stond zo vreemd.
Als ik moe ben heb ik altijd moeite mijn gedachte volledig uit te schrijven :@
pi_87432424
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja :D

Ik ga altijd bij de mooiste cassiere staan als ik de tijd heb :P . Het was om 10 over 6, ik kocht een broodje ei :P
Ben ik de mooiste dan? :o
pi_87432453
Enn. Hoe zie jij druit dan ;D Ik zag wel iemand naar mij kijken van; Harr. Ik ken jou.
maar dan niets zeggen heh.
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:51:21 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87433281
@von_preussen en Fles, bedankt!

Die loc van Barendrecht staat daar momenteel maar te staan. Ze zijn er niet actief mee bezig. ERS heeft op dit moment wel genoeg locomotieven, en herstel is duurder dan lease, zo vertelden hun mij.
Tot nader order is hij daar de bezichtigen, en zelf van de weg redelijk goed te bekijken.

Shunter zit hier: Google Maps
Als je dan de van Graftstraat in loopt kom je aan je rechterhand een hek tegen, en valt die locomotief gelijk op.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:01:42 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87433710
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Crientj het volgende:
Enn. Hoe zie jij druit dan ;D Ik zag wel iemand naar mij kijken van; Harr. Ik ken jou.
maar dan niets zeggen heh.
Ik was het niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87433729
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Crientj het volgende:
Enn. Hoe zie jij druit dan ;D Ik zag wel iemand naar mij kijken van; Harr. Ik ken jou.
maar dan niets zeggen heh.
Wel van de gene die er stonden :Y . Maar ik stond een beetje zo te kijken van he wacht even.. even kijken op dat naamplaatje.. zou het? :@ Half lang donkerblond haar, stoffe zwarte jas, vingerloze handschoenen, guns'n roses shirt en spijkerbroek :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:02:09 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87433733
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:51 schreef greavy het volgende:
@von_preussen en Fles, bedankt!

Die loc van Barendrecht staat daar momenteel maar te staan. Ze zijn er niet actief mee bezig. ERS heeft op dit moment wel genoeg locomotieven, en herstel is duurder dan lease, zo vertelden hun mij.
Tot nader order is hij daar de bezichtigen, en zelf van de weg redelijk goed te bekijken.

Shunter zit hier: Google Maps
Als je dan de van Graftstraat in loopt kom je aan je rechterhand een hek tegen, en valt die locomotief gelijk op.
Nou jippie, een loc die iemand heeft doodgereden. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87433788
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wel van de gene die er stonden :Y . Maar ik stond een beetje zo te kijken van he wacht even.. even kijken op dat naamplaatje.. zou het? :@ Half lang donkerblond haar, stoffe zwarte jas, vingerloze handschoenen, guns'n roses shirt en spijkerbroek :)
Oh. Cewl. Thx ;D Maar nee, die beschrijving zegt mij niets. ;D Dat ging de eerste keer ook goed fout met Duvel xD.
pi_87434060
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:03 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oh. Cewl. Thx ;D Maar nee, die beschrijving zegt mij niets. ;D Dat ging de eerste keer ook goed fout met Duvel xD.
http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000707055444

Heel veel meer dan facebook foto's kan ik niet bieden :P
pi_87434133
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=100000707055444

Heel veel meer dan facebook foto's kan ik niet bieden :P
Ooooh. Ja, wacht. Dat gezicht komt mij wel voor. xD
Precies de persoon waarvan ik dacht dat ie mij zou kennen. :P
pi_87434224
Alleen het broodje ei ben ik kwijt. Leuk, een fotografisch geheugen. Maar ik zie een triangelbroodje.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:16:47 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87434474
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]


Ik was het niet.
Hoe zie jij eruit dan? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:16:53 #184
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87434483
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is ook wel weer typisch Nederlands dat er meteen moeilijk wordt gedaan als het perron een centimeter hoger is dan de treinvloer. :{
Hoe kom je daar nu bij? De perrons in Roosendaal worden 76 cm, net over de grens zijn de perrons twee centimere hoger!. Dat is het probleem dus niet. Voor de Nederlandse treinen is het best handig dat alle perrons hier verder allemaal even hoog zijn. Maar dat past men alleen aan als er toch al werkzaamheden zijn.

Wat wel een probleem is met die Belgische dubbeldekkers: de Nederlandse bovenleiding hangt te laat. Daar passen die treinen niet onder!
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:21:25 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87434698
Ach, je weet wat ze zeggen: Rekt het niet, dan scheurt het wel

:')
pi_87434707
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:11 schreef Crientj het volgende:
Alleen het broodje ei ben ik kwijt. Leuk, een fotografisch geheugen. Maar ik zie een triangelbroodje.
he bah. Zout en mayonaise :9 :9 :9~ *O*
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:28:30 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87435071
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe zie jij eruit dan? :P
Dikke bril, ringbaardje, haar in een staart.

En jij?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87435253
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij? De perrons in Roosendaal worden 76 cm, net over de grens zijn de perrons twee centimere hoger!. Dat is het probleem dus niet. Voor de Nederlandse treinen is het best handig dat alle perrons hier verder allemaal even hoog zijn. Maar dat past men alleen aan als er toch al werkzaamheden zijn.
Ik dacht dat het perron in Roosendaal naar 76 cm verlaagd moet worden zodat je geen stap naar beneden moet doen bij die deuren in de benedenverdieping van de dubbeldektreinen. Of heb ik dat nou helemaal fout?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 21:40:03 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87435683
Zou kunnen. Niet ieder perron in Nederland is op dezelfde hoogte. Daar gaan ze nu verandering in brengen.

Het komt er nu op neer dat Arriva samen met ProRail de standaard hebben bepaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:42:22 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87435812
Wat is 'de standaard' dan? De Europese 76 cm?
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:44:41 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87435934
Arriva en Prorail bepalen de Europese standaard? :D _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:46:17 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87436005
Zaterdag 9 Oktober, excursie naar Shunter Waalhaven en de havens, deel 3.
Dit derde, en gelijk laatste deel gaat over het bezoek aan de havens.

Gelijk bij aankomst viel ons op dat het 'rustig' was. Weinig cargo's voorbij zien komen. Achteraf bleek het probleem duidelijk, een storing of iets wat daar op leek.
Als eerste gingen wij bij het RSC (Rail Service Center) in de Waalhaven staan. Er stonden 3 treinen binnen de hekken, en één trein bij de poort, om later toegelaten te worden.
Ruim drie kwartier tot een uur daar gestaan, en géén goederentrein voorbij zien komen.
Een paar foto's van de cargo's ter plaatse:

RN 6434 en RN 6439 met elk een containertrein bij het RSC


ERS 1202 met een redelijk beladen containertrein bij de poort van het RSC, wachtend op toestemming voor betreden terrein


RN 6433 was aan het rangeren met containers bij het RSC

Daarna ons maar verplaatst. Niet echt mooie stekken gevonden, of activiteiten waargenomen.
Wel kwamen wij onderweg het volgende tegen:

2x DBS 189 met (vermoedelijk) ertstrein gereed te Waalhaven


RRF 23 met een redelijk beladen maar ook korte containertrein opweg richting de Waalhaven, te Botlek (locaties niet 100% zeker)

Nadat wij weer rechtsomkeert maakten met de bus, kwamen wij dezelfde trein weer tegen.
Wij maakten rechtsomkeert omdat er zeer weinig activiteit te vinden was.



Inmiddels was ACTS 7101 met een redelijk beladen containertrein aangekomen bij het RSC, waarbij ik niet kon zien of hij het terrein op wou of rechtdoor ging. Zelf denk ik gewoon rechtdoor.



RN 6422 met een beladen containertrein rijdt net het terrein van het RSC Waalhaven op, om daar gelost te worden.

Vervolgens doorgereden naar een andere locatie, langs de A15. In 40 minuten tijd hebben wij hier ook niks waargenomen, en vanaf ongeveer half 2 tot kwart over 4 zeer weinig gezien.
Omdat ik 's ochtends had waargenomen dat het NSM een extra rit reed met een gezelschap met blokkendozen, had ik 's ochtends al aangegeven over de tijd.
Wachten zou de moeite niet zijn. Besloten werd om weer met de bus naar station Lombardijen te gaan, en daar te wachten op de Blokkendozen, voor foto's, en daarna naar huis.

Maar eerst kwam er nog een SLT-VI langs:


Toen mochten de Blokkendozen, achter het SLeTje aan:

Jammer genoeg was de foto van dichterbij mislukt. De camera bewoog ik iets teveel.

En tijdens het wachten op het SLeTje als stoptrein naar Zwijndecht & Dordrecht kwam er ook een Thalys langs, op weg naar Amsterdam:


En tot je verrassing krijg je 2x Plan V (469v en 480a) voorgeschoteld in je stoptrein, wat achteraf ook planmatig bleek te zijn! Daar heb ik echter geen foto van.
pi_87436054
k dacht dat de GTWs toch door STADLER gemaakt werden? dus zou Stadler en prorail de boel bepalen :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 21:47:49 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87436100
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:42 schreef James1988 het volgende:
Wat is 'de standaard' dan? De Europese 76 cm?
Dat is de Europese standaard.

Er wordt nu eindelijk voor gezorgd dat die in Nederland consequent toegepast wordt. Laat ik het zo zeggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87436239
is de EU toch ergens goed voor :p
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 22:01:34 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87436950
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
is de EU toch ergens goed voor :p
Een standaard is goed, maar na lang zoeken kom ik er op dat de Arrivastellen een vloerhoogte van 84 centimeter hebben en dus aan de inmiddels afgeschafte Nederlandse standaard voldoen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87438011
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Een standaard is goed, maar na lang zoeken kom ik er op dat de Arrivastellen een vloerhoogte van 84 centimeter hebben en dus aan de inmiddels afgeschafte Nederlandse standaard voldoen.
och.. mischien kunnen ze voor de nieuw aan te schaffen stellen nog wel wat regelen ;) :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:33:26 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87438914
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

och.. mischien kunnen ze voor de nieuw aan te schaffen stellen nog wel wat regelen ;) :P
Arriva heeft nog tot 2012 de tijd voordat de concessie-Achterhoek ingaat, nog tijd genoeg...
  maandag 11 oktober 2010 @ 23:54:57 #199
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87442649
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:34 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja dat zou inderdaad kunnen. Nadeel is dat je wel je reis precies moet plannen. En hoe zit het met het onderbreken van je reis? Dat mag toch eigenlijk niet?
Geen idee hoe oud je bent, maar mocht jonger dan 26 zijn dan heb je de GoPass (6,50 voor welk eender traject enkele reis)
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/gopass1/index.php
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87443148
Leuke foto's hoor Greavy!!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:10:09 #201
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87443177
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:58 schreef James1988 het volgende:
Gaan ze toch de perrons aanpassen zodat men die Belgische M6-meuk in Roosendaal kan ontvangen?
Ik weet het niet, maar ik hoop het wel.

De Belgische M6-rijtuigen zijn overigens beperkter in te zetten dan de VIRM hier heb ik het vermoeden...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:24:22 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87443648
quote:
AW_Bos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:44:

[...]
Ik heb gehoord van iemand die bij de NS/NedTrain werkt dat die V250 nog zo brak is dat de deuren spontaan bij 200 km/h zelf nog opengaan :X . En dan nog pas geleden de koolstof-strips op de stroomafnemers afgebrand, en de profiel-problemen in België...
"What's next :X... " ?
Schijnt zelfs dat de ATB stabieler is dan de rest van de trein, heb ik van horen zeggen van een andere NedTrain-engineer.

Toch blijf ik van velen horen zeggen: Hadden ze maar de Velaro van Siemens (de ICE) genomen. Kost wat meer, maar dat verlies zou NS HiSpeed vast wel weer ingehaald hebben, gezien die dan inmiddels vast en zeker zouden rijden.

Maar goed, we wachten af wat de V250 zal gaan doen komende jaren.
Als dit waar is... lekker treintje dan. :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:27:33 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87443752
Ik zal mijn mond erover houden...
pi_87443769
Treinstation Enschede op de schop

Het treinstation in Enschede gaat in 2012 ingrijpend op de schop. Dat is nodig om de verbinding van en naar Gronau beter te laten aansluiten.


Nu komt de trein op spoor 5 binnen, aan de kant van het stadskantoor, waardoor je een eind moet lopen als je over wilt stappen. Over twee jaar moet de Duitse trein binnen komen op spoor 4. Dan kan eenvoudiger worden overgestapt op een Nederlandse trein. Ook krijgen de verschillende intercity's een vast perron. Met de herinrichting is het station in Enschede zes weken niet bereikbaar per trein. Dat komt voornamelijk doordat er oude rails en wissels worden vervangen. GroenLinks wil weten hoe Enschede dan bereikbaar blijft en stelt voor een tijdelijk station aan te leggen bij het Volkspark. De wethouder geeft maandagavond meer duidelijkheid.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=116512&rubriek=1
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:36:33 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87444068
ZES WEKEN???

Doe es normaal joh dat heb je in een weekend gefikst

Voor 6 weken een tjdelijk station aanleggen is trouwens ook totale onzin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:38:56 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87444149
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ZES WEKEN???

Doe es normaal joh dat heb je in een weekend gefikst

Voor 6 weken een tjdelijk station aanleggen is trouwens ook totale onzin.
Als je verder leest, dan lees je dat er ook rails en wissels vervangen worden...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:39:53 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87444181
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Als je verder leest, dan lees je dat er ook rails en wissels vervangen worden...
ja, dat heb ik gelezen ja. dat zeg ik, dat heb je in een weekendje gefikst. Of gaat heel Almelo - Dortmund vervangen worden of zo? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:43:58 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87444326
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, dat heb ik gelezen ja. dat zeg ik, dat heb je in een weekendje gefikst. Of gaat heel Almelo - Dortmund vervangen worden of zo? 8)7
Dat betwijfel ik.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:56:23 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87444723
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
Dat kan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 04:14:28 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87446340
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:28 schreef thats-me het volgende: Over twee jaar moet de Duitse trein binnen komen op spoor 4. Dan kan eenvoudiger worden overgestapt op een Nederlandse trein. Ook krijgen de verschillende intercity's een vast perron
Ja, laten we de IC's van spoor 3 laten vertrekken, dan hebben we een nog betere spreiding.... Spoor 3 moet dan trouwens wel verlengd worden, die is nu zo'n 270 meter als ik me niet vergis.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:04:23 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87446557
Ik ben daar niet zo bekend, maar kunnen de IC's niet vķķr die trein staan? Spoor 4 is volgens mij wel erg lang.
pi_87447751
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar ik hoop het wel.

De Belgische M6-rijtuigen zijn overigens beperkter in te zetten dan de VIRM hier heb ik het vermoeden...
Bedoel je de inzet van M6 in België of Nederland?
Hier zijn er wel een aantal lijnen waar M6 niet op mag..
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:47:19 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87448413
Crien, moet je volgende week ook werken? Dinsdag en Woensdag ben ik 7:00-14:00 in Utrecht, verwacht ik.
pi_87449878
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar ik hoop het wel.

De Belgische M6-rijtuigen zijn overigens beperkter in te zetten dan de VIRM hier heb ik het vermoeden...
De sneltrein Antwerpen - Essen wordt gereden met M6. Het zou tof zijn als die ook tot Roosendaal zou rijden. Zou de aansluiting ook wat beter maken dan de huidige situatie.
pi_87450165
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:47 schreef greavy het volgende:
Crien, moet je volgende week ook werken? Dinsdag en Woensdag ben ik 7:00-14:00 in Utrecht, verwacht ik.
Woensdag. :) 07:00 / 14:00 dienstje.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:27:32 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_87451088
Ooh, misschien kom ik woensdagochtend ook wel even een chococookie scoren O+ Goed excuus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87451262
Haha, gezellig. *O*
pi_87451751
Welkom in het date met Carina topic deel 262. *O*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:01:27 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87452094
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:49 schreef KapiteinT het volgende:
Welkom in het date met Carina topic deel 262. *O*
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:06:20 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87452232
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:49 schreef KapiteinT het volgende:
Welkom in het date met Carina topic deel 262. *O*
_O_ :W
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:08:14 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87452295
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood :6
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:09:30 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87452330
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood :6
Hopelijk is er V250 op ontspoord.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:09:46 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87452337
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood :6
Vanwaar trouwens die smiley?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:14:45 #224
176916 Karrs
2007-2017
pi_87452491
Heren treinkenners, wat is in Nederland de kleinste trein in de passagiersdienst? Is dat de GTW2/6 (41x2,95) of is er nog een kleinere?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_87452622
denk de 2/6 of de Lint/41.. :) ze ontlopen elkaar niet echt.. maar het lijkt me stug dat de GTW2/6 exact 41 meter is :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:22:45 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87452684
Duidelijk de GTW 2/6. De lengte is 40,89 meter volgens Stadler.

http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf

De Lint is een meter langer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:24:51 #227
176916 Karrs
2007-2017
pi_87452749
Mijn dank grenst aan hondsdolheid. ^O^
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:31:05 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87452936
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:24 schreef Karrs het volgende:
Mijn dank grenst aan hondsdolheid. ^O^
Zo lang je niet bijt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87453117
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:31 schreef Duvel het volgende:

[..]


Zo lang je niet bijt...
en ingeent bent ;)
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:38:42 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_87453153
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood :6
Misschien is het ook iets om stil te staan bij de mens in kwestie...? Of anders de machinist
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87453303
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 11:49 schreef KapiteinT het volgende:
Welkom in het date met Carina topic deel 262. *O*
_O- _O-
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:46:51 #232
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87453400
Had nog geen fotootje gedaan bij deze dus, ik was aan het opruimen en deze zat helemaal in een verkeerde map, behoorlijk exotisch of komt dit vaker voor? Excusez pour le baggerkwaliteit



[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 12-10-2010 13:33:13 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87453872
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:14 schreef Karrs het volgende:
Heren treinkenners, wat is in Nederland de kleinste trein in de passagiersdienst? Is dat de GTW2/6 (41x2,95) of is er nog een kleinere?
Weliswaar niet meer in dienst, maar de DH1 is 22,3 meter lang.

pi_87453900
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:46 schreef bork het volgende:
Had nog geen fotootje gedaan bij deze dus, ik was aan het opruimen en deze zat helemaal in een verkeerde map, behoorlijk exotisch of komt dit vaker voor? Excusez pour le baggerkwaliteit

[ afbeelding ]
Dit is toch gewoon één van de twee stammen met Belgische rijtuigen van de Benelux?
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:14:00 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_87454183
quote:
Treinverkeer station Arnhem aangepast

Uitgegeven: 12 oktober 2010 12:04
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2010 12:06

ARNHEM - Door werkzaamheden bij station Arnhem is het treinverkeer naar de Gelderse hoofdstad vanaf zaterdag 16 oktober tot en met zondag 24 oktober aangepast. Zaterdag is er de hele dag geen treinverkeer mogelijk, aldus de Nederlandse Spoorwegen (NS) dinsdag.
Š NU.nl/Hans Korteweg

In Arnhem gaan de sporen, de bovenleiding en het beveiligingssysteem op de schop. Zaterdag en zondagochtend rijden er bussen op alle trajecten van en naar Arnhem.
Vrijdag- en zaterdagavond vindt in stadion Gelredome in Arnhem Symphonica in Rosso plaats. De NS adviseert bezoekers ander vervoer te kiezen om lange reistijden te voorkomen.

Zondagmiddag rijden er weer treinen richting Ede en Nijmegen. Tot en met 24 oktober rijden er echter geen treinen vanaf het Arnhemse station naar Zevenaar en Zutphen. Wel rijden er treinen vanaf station Arnhem Velperpoort in oostelijke richting.
Afgelopen zomer reden er twee weken lang ook al geen treinen van en naar Arnhem. Ook toen waren er grootschalige werkzaamheden aan de gang.
Š ANP
:') Kom vooral allemaal met de auto naar Gelredome! Alsof je reistijd dat korter is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:17:46 #236
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87454293
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:03 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Weliswaar niet meer in dienst, maar de DH1 is 22,3 meter lang.

[ afbeelding ]
Ik wilde de Kameel noemen, maar die is nog langer dan dit ding, met 25,55m :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:18:02 #237
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87454299
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon één van de twee stammen met Belgische rijtuigen van de Benelux?
Kijk eens aan dat wist ik dus niet, thx!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:20:35 #238
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87454395
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
Duidelijk de GTW 2/6. De lengte is 40,89 meter volgens Stadler.

http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf

De Lint is een meter langer.
Inclusief buffers? Die zijn bij de GTW belachelijk lang.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:23:01 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87454505
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Inclusief buffers? Die zijn bij de GTW belachelijk lang.
uhuh.

De lengte die ze aangeven is volgens mij die over de koppeling, want bij de GTW 2/8 weet ik dat die bijna 56 meter is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:52:24 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87455557
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood :6
Ietsje meer respect alsjeblieft?
pi_87455894
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ietsje meer respect alsjeblieft?
Hopelijk was het een V250, is de trein kapot en overleeft degene die ervoor stond?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:08:09 #242
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87456073
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ietsje meer respect alsjeblieft?
Mja, lastig. Ik ken iemand die psychologisch onderzoek heeft gedaan onder machinisten die met springers te maken hebben en als je ziet hoeveel effect zoiets op een persoon kan hebben is het lastig nog respect te hebben voor zo'n, in wezen, zelfzuchtige actie. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mensen die er last van hebben...

Natuurlijk, als je zo'n besluit neemt heb je vast een rotleven en reden tot klagen, maar dat mag in mijn optiek nooit reden zijn tot zo'n stap.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:14:32 #243
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87456302
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik dacht dat het perron in Roosendaal naar 76 cm verlaagd moet worden zodat je geen stap naar beneden moet doen bij die deuren in de benedenverdieping van de dubbeldektreinen. Of heb ik dat nou helemaal fout?
Het heeft helemaal niks met dubbeldektreinen te maken, die 76 cm is voor gelijkvloerse instap in enkeldeks stoptreinen.

Bij dubbeldekstreinen met een deur op de benedenverdieping zit de deur overigens op een hoogte van 55 cm, dus een perron van 76 cm is nog steeds te hoog. Maakt ook verder niet uit want zulke treinen rijden nergens in Nederland en België.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:14:52 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_87456314
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Mja, lastig. Ik ken iemand die psychologisch onderzoek heeft gedaan onder machinisten die met springers te maken hebben en als je ziet hoeveel effect zoiets op een persoon kan hebben is het lastig nog respect te hebben voor zo'n, in wezen, zelfzuchtige actie. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere mensen die er last van hebben...

Natuurlijk, als je zo'n besluit neemt heb je vast een rotleven en reden tot klagen, maar dat mag in mijn optiek nooit reden zijn tot zo'n stap.
Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87456444
Serieus, wat boeit de perronhoogte nou. :')

Waar de instap niet `gelijkvloers´ (dat is ´ie sowieso vrijwel nergens) kan gewoon een `karretje´ met loopplank de hoogte overbruggen.

76, 55 of 20 cm. Een trein past naast het perron, gewoon laten rijden. Niet dat moeilijke gedoe. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:22:21 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87456581
En bij bijvoorbeeld de GTW wordt de loopplank gewoon meegenomen, dus minder valide mensen kunnen altijd in- en uitstappen ook al is het perron niet helemaal op de juiste hoogte.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:31:05 #247
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87456899
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:08 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft zichzelf voor de trein geworden op de HSL tussen Hoofddorp en Rotterdam. Hopelijk is hij(of zij) morsdood :6
Vanmiddag nog langsreden op weg van de ene naar de andere werklocatie. De passagiers werden net met bussen verder vervoerd. De TRAXX loc was afgedekt met rood plastic. Brandweer + KLPD ter plaatse.

Ongeval is overigens gebeurd op de plaats waar de HSL de A4 kruist: google maps link
So we just called him Fred
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:31:13 #248
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87456903
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:19 schreef Socios het volgende:
76, 55 of 20 cm. Een trein past naast het perron, gewoon laten rijden. Niet dat moeilijke gedoe. :')
Welk moeilijk gedoe? Treinen rijden gewoon als het perron te laag of te hoog is, en die hoogte wordt alleen aangepast als er toch al werkzaamheden zijn op een station.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:31:23 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87456909
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.
Klopt, helaas hebben sommige mensen er nogal een handje van om suīcidalen te bespotten en weg te zetten als egoīsten. Terwijl ze 'gewoon" ziek zijn. Jammer is dat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:32:17 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87456950
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Vanmiddag nog langsreden op weg van de ene naar de andere werklocatie. De passagiers werden net met bussen verder vervoerd. De TRAXX loc was afgedekt met rood plastic. Brandweer + KLPD ter plaatse.

Ongeval is overigens gebeurd op de plaats waar de HSL de A4 kruist: google maps link
Het was toch de bedoeling dat het HSL-spoor totaal ontoegankelijk was?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:33:40 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87456997
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is voor de machinist ook heel erg, ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar zo'n respectloos berichtje, veilig vanachter een computer, is ook nergens goed voor.
Mja, daar heb je inderdaad gelijk in.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:34:36 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87457027
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:32 schreef Duvel het volgende:
Het was toch de bedoeling dat het HSL-spoor totaal ontoegankelijk was?
Dat is het in het feite ook, er staat een hek om heen.
Maar dat hek is voorzien van onderhouds openingen (met "hekdeuren"), en die zijn op zich niet al te moeilijk te forceren.
(en het zal me niks verbazen als er lopers in omloop zijn die ook op deze hekken werken)
So we just called him Fred
pi_87457338
Dus die gozer wilde persé door een fyra aangereden worden ofzo?
Lekkere dood, aangereden worden door het grootste faalproduct in de geschiedenis van de spoorwegen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:48:00 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87457492
Misschien kwam hij wel uit Lansingerland en was hij de geluidsoverlast beu? :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:57:08 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87457817
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:14 schreef Guppyfriend het volgende:
:') Kom vooral allemaal met de auto naar Gelredome! Alsof je reistijd dat korter is...
Dar had ik ook gelezen ja :') _O-

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:18 schreef bork het volgende:
Kijk eens aan dat wist ik dus niet, thx!
Vorig jaar heeft er één (niet twee) stam met Belgische I6 en I10-rijtuigen in de Benelux gezeten. Maar die is er alweer een tijdje uit dacht ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87457957
Als ik mij niet vergis is er juist een tweede bij gekomen en gaan deze er in december uit, omdat de NMBS ze dan zelf nodig heeft. Greavy weet je hier vast wel meer over te vertellen. :P
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:08:41 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87458255
oh daar heb ik nooit van gehoord dan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87458379
En dat is twee... :|W

quote:
Tussen Arnhem en Elst rijden geen treinen door aanrijding met een persoon. Traumaheli is onderweg. Vertraging > 60 minuten. (via @omroepgld)
Bron
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:17:04 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_87458583
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dar had ik ook gelezen ja :') _O-

Ik woon in de buurt van het Gelredome, wat een drama zijn die evenementen toch altijd!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87458609
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:11 schreef KapiteinT het volgende:
En dat is twee... :|W
[..]

Bron
Dinsdag meest depressieve dag ...
dag
pi_87458730
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:45 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

De sneltrein Antwerpen - Essen wordt gereden met M6. Het zou tof zijn als die ook tot Roosendaal zou rijden. Zou de aansluiting ook wat beter maken dan de huidige situatie.
Hmm nee dat zou niet tof zijn, een paar maanden geleden is al besloten dat dat niet gaat gebeuren omdat de betrouwbaarheid van die trein (die eigenlijk uit Charleroi komt) veel te laag is. Bij vertraging richting Essen wordt in Antwerpen Centraal al gekeerd en dat schijnt, vooral in de spits, regelmatig voor te komen.
pi_87458957


Dat enzo.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:35:08 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87459194
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Vorig jaar heeft er één (niet twee) stam met Belgische I6 en I10-rijtuigen in de Benelux gezeten. Maar die is er alweer een tijdje uit dacht ik.
Sinds dit jaar rijden er twee stammen van de NMBS rond, omdat HiSpeed rijtuigen voor Fyra nodig had.
Omdat het huurcontract per 13 december 2010 afloopt, heeft NS HiSpeed geprobeerd langere huur voorelkaar te krijgen, maar NMBS heeft aangegeven de rijtuigen zelf nodig te hebben.
Daarom rijdt de Benelux nu 1 rijtuig korter....
pi_87459226
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Sinds dit jaar rijden er twee stammen van de NMBS rond, omdat HiSpeed rijtuigen voor Fyra nodig had.
Omdat het huurcontract per 13 december 2010 afloopt, heeft NS HiSpeed geprobeerd langere huur voorelkaar te krijgen, maar NMBS heeft aangegeven de rijtuigen zelf nodig te hebben.
Daarom rijdt de Benelux nu 1 rijtuig korter....
Weet je toevallig ook in welke omlopen die I6/I10 stammetjes rijden O-) ?
Wil er nog wel even in zitten eigenlijk, beste rijtuigen sinds jaren in dit land.
pi_87459469
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Sinds dit jaar rijden er twee stammen van de NMBS rond, omdat HiSpeed rijtuigen voor Fyra nodig had.
Omdat het huurcontract per 13 december 2010 afloopt, heeft NS HiSpeed geprobeerd langere huur voorelkaar te krijgen, maar NMBS heeft aangegeven de rijtuigen zelf nodig te hebben.
Daarom rijdt de Benelux nu 1 rijtuig korter....
Wouw, ik had het gewoon helemaal goed. w/
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:47:01 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87459584
Ze rijden onder andere in deze omloop:
ma-vr: 9201, 9232, 9237, 9264
za,zo: 9205, 9236, 9241, 9268

Waar de andere stam rond rijdt, is mij momenteel even onbekend..
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:47:13 #267
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87459595
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:17 schreef Peter het volgende:

[..]


Dinsdag meest depressieve dag ...
En het is ook nog herfst...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:48:51 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87459651
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:17 schreef Peter het volgende:

[..]


Dinsdag meest depressieve dag ...
Met name dinsdagmiddag doet vreemde dingen: Dinsdagmiddag in been gestoken!
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87459703
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:47 schreef greavy het volgende:
Ze rijden onder andere in deze omloop:
ma-vr: 9201, 9232, 9237, 9264
za,zo: 9205, 9236, 9241, 9268
Pakt SPOORBOEKJE erbij. Gelukkig bestaat dat nog, wat een handig boekwerk! In één overzicht de treinen die met Belgisch materieel gereden worden.
pi_87459806
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Pakt SPOORBOEKJE erbij. Gelukkig bestaat dat nog, wat een handig boekwerk! In één overzicht de treinen die met Belgisch materieel gereden worden.
Staat er in het spoorboekje serieus met wat voor materiaal er gereden wordt?

Oh bedankt trouwens ^O^ . Trein van 07:30 is wel fijn :7
pi_87459884
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:52 schreef Ireyon het volgende:
Staat er in het spoorboekje serieus met wat voor materiaal er gereden wordt?
Nee, er staan wel treinnummers boven de tabellen. In één opslag te zien dat de treinen uit Amsterdam van 10.53u en 18.53u met Belgische rijtuigen gereden worden.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:56:47 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87459929
En met mijn overzicht heb je dus het treinnummer. Spoorboekje vermeld geen materieel.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:38:14 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87461343
de mobiele planner vermeldt gene treinnummers :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:39:27 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_87461392
Ben ik nou heel slecht als ik zeg dat het me ook niet zoveel uitmaakt, in de treinplanner?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:53:51 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87461983
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben ik nou heel slecht als ik zeg dat het me ook niet zoveel uitmaakt, in de treinplanner?
Nee hoor :)

En helemaal dood ga ik ook niet zonder treinnummers. Ik zet het er altijd wel bij als ik een rondje gemaakt heb, maar het is niet informatie waar ik iets mee doe of zo. Hoewel dat natuurlijk altijd zou kunnen :)

Level 1: Maak een rit door het land met treinen waarbij elk treinnummer afwiselend hoger en lager is dan het vorige.
Level 2: Maak een rit door het land waarbij de eindcijfers van alle treinnummers de reeks 0-1-2-3-4-5-6-7-8-9 vormen.
Level 3: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers priemgetallen zijn.

Dat zijn nou echt leuke dingen om te doen :Y Maar die mogelijkheid wordt ons nu ontstolen door die lakse lapzwansen van de NS :{w :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:58:45 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_87462175
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:

Level 1: Maak een rit door het land met treinen waarbij elk treinnummer afwiselend hoger en lager is dan het vorige.
Level 2: Maak een rit door het land waarbij de eindcijfers van alle treinnummers de reeks 0-1-2-3-4-5-6-7-8-9 vormen.
Level 3: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers priemgetallen zijn.

:D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:01:03 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87462263
Op Twitter, van een machinist die proefrijdt met de V250:
quote:
Panto V250 4881 defect. Metingen afgebroken. Dus nu richting Wgm
Wat een gefaal. :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:06:29 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87462480
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:01 schreef James1988 het volgende:
Op Twitter, van een machinist die proefrijdt met de V250:
[..]

Wat een gefaal. :')
Prima toch? Hoe meer problemen hoe duidelijker het wordt dat het rommel is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:08:54 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87462588
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Prima toch? Hoe meer problemen hoe duidelijker het wordt dat het rommel is.
Is de OV-chipkaart al afgeblazen dan? Of hoe duidelijk moet dat nog worden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:11:08 #280
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87462678
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
de mobiele planner vermeldt gene treinnummers :r
De mobiele planner van 9292 doet dat dan weer wel :Y
Alleen snapt die dan weer geen verkortingen... :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:12:27 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87462735
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is de OV-chipkaart al afgeblazen dan? Of hoe duidelijk moet dat nog worden? :?
Goed punt. Heb geen idee wanneer het ding verknipt kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87463062
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:11 schreef ReisT het volgende:

[..]

De mobiele planner van 9292 doet dat dan weer wel :Y
Alleen snapt die dan weer geen verkortingen... :X
*O* Geen verkortingen *O*
Waarom heeft een reiziger die überhaupt nodig :{w
dag
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:22:14 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87463097
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef Peter het volgende:

[..]

*O* Geen verkortingen *O*
Waarom heeft een reiziger die überhaupt nodig :{w
Omdat het handig is. Voor wie?

VOOR IEDEREEN DIE DAT DING VEEL EN VAAK GEBRUIKT.

Wie had dat gedacht? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87463108
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef Peter het volgende:

[..]

*O* Geen verkortingen *O*
Waarom heeft een reiziger die überhaupt nodig :{w
Zeker via een mobiele website is het makkelijker om afkortingen te kunnen gebruiken.
of ben ik de enige die zich eraan irriteert als ik ooit driebergen-zeist moet invullen? :')
pi_87463167
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:22 schreef Crientj het volgende:

[..]

Zeker via een mobiele website is het makkelijker om afkortingen te kunnen gebruiken.
of ben ik de enige die zich eraan irriteert als ik ooit driebergen-zeist moet invullen? :')
Tegenwoordig is er auto-aanvullen hč. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2010 17:24:01 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:24:05 #286
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87463177
Wat zou je in vredesnaam in Driebergen of Zeist te zoeken hebben?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:28:11 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87463347
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat zou je in vredesnaam in Driebergen of Zeist te zoeken hebben?
Jullie bouwen stations daar :{w

Dan mag ik er ook naartoe willen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87463385
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat zou je in vredesnaam in Driebergen of Zeist te zoeken hebben?
Euh. De Peppel?
pi_87463430
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Tegenwoordig is er auto-aanvullen hč. :)
Niet overal/altijd even handig. Sommige doen het wel netjes door bij meerdere letters die opties door te geven; maar het is hatelijk om door een lijst te moeten scrollen omdat de maker ervan niet even een stel afkortingen erin heeft gesmeten.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:32:42 #290
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87463495
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:29 schreef Crientj het volgende:

[..]

Euh. De Peppel?
Verdomd, er is cultuur in Zeist.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87463908
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:22 schreef Crientj het volgende:

[..]

Zeker via een mobiele website is het makkelijker om afkortingen te kunnen gebruiken.
of ben ik de enige die zich eraan irriteert als ik ooit driebergen-zeist moet invullen? :')
dan typ je 'drieb' en dan krijg je vanzelf de keuze of je naar driebergen-zeist wil :P
dag
pi_87463928
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:45 schreef Peter het volgende:

[..]

dan typ je 'drieb' en dan krijg je vanzelf de keuze of je naar driebergen-zeist wil :P
[TREIN]#262 Let op omroepbericht
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:48:30 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87463988
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:30 schreef Crientj het volgende:

[..]

Niet overal/altijd even handig. Sommige doen het wel netjes door bij meerdere letters die opties door te geven; maar het is hatelijk om door een lijst te moeten scrollen omdat de maker ervan niet even een stel afkortingen erin heeft gesmeten.
Verkortingen zijn veel makkelijker én sneller.
Db of Driebergen-Zeist uittikken. Ik heb de keuze dan snel gemaakt hoor *O*
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:50:46 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464062
Owh, en station Nijmegen-Lent is aan het wegroesten, aldus dit artikel: http://www.gelderlander.n(...)enLent-roest-weg.ece
pi_87464131
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:50 schreef greavy het volgende:
Owh, en station Nijmegen-Lent is aan het wegroesten, aldus dit artikel: http://www.gelderlander.n(...)enLent-roest-weg.ece
Lekker laten instorten, niemand die 't mist. Onzinstations altijd voor die ene boer die er woont.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:54:10 #296
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87464182
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:01 schreef James1988 het volgende:
van een machinist die proefrijdt met de V250:
Arme man, het kortste strootje getrokken waarschijnlijk. Hopelijk krijgt hij gevarentoeslag.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:54:55 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87464205
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:45 schreef Peter het volgende:

[..]

dan typ je 'drieb' en dan krijg je vanzelf de keuze of je naar driebergen-zeist wil :P
Of je hebt al "Amsterdam S" getypt terwijl dat schijtding nog STEEDS niet weet wat je bedoelt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:57:26 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464287
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Arme man, het kortste strootje getrokken waarschijnlijk. Hopelijk krijgt hij gevarentoeslag.
Hij rijdt vaker testritten met de V250. En heeft vaak problemen meegemaakt volgens mij :+
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:58:45 #299
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_87464324
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Level 1: Maak een rit door het land met treinen waarbij elk treinnummer afwiselend hoger en lager is dan het vorige.
Level 2: Maak een rit door het land waarbij de eindcijfers van alle treinnummers de reeks 0-1-2-3-4-5-6-7-8-9 vormen.
Level 3: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers priemgetallen zijn.
Level 4: Maak een rit door het land waarbij alle treinnummers palingdromen zijn?
So we just called him Fred
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:00:58 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464388
Zit je in een SLT vanmiddag: Wegens een storing aan dit materieel zullen wij met beperkte snelheid doorrijden. Excuses voor het ongemak.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:01:09 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87464390
En dan zijn wij ook vol zeker :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')