Ja, dat snap ik. De rest regelen hun verder. Ik hoef alleen die test te maken, is mij tot op heden verteld. Dan krijg je ook een pasje.quote::
Op donderdag 23 september 2010 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met alleen die test heb je geen spoorbevoegdheid, dat is wel duidelijk, toch?
Je moet ook nog een instructie krijgen, maar daar komen hullie dan wel mee.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:28 schreef greavy het volgende:
LaPo vorige topic:
[..]
Ja, dat snap ik. De rest regelen hun verder. Ik hoef alleen die test te maken, is mij tot op heden verteld. Dan krijg je ook een pasje.
Zullie gaan dan vertellen wa je wel en nie mag. Ma da moeje nie naar luistere, gewoon kijke ofter unne trein an komp. Veurderest nie maauwe.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je moet ook nog een instructie krijgen, maar daar komen hullie dan wel mee.
In seinpalen klimmen en andere gevaarlijke acties zijn gewoon toegestaan omdat je een certificaat behaald hebtquote:Op donderdag 23 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zullie gaan dan vertellen wa je wel en nie mag. Ma da moeje nie naar luistere, gewoon kijke ofter unne trein an komp. Veurderest nie maauwe.
Precies. Het is gewoon meer een soort mongolencertificaat.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In seinpalen klimmen en andere gevaarlijke acties zijn gewoon toegestaan omdat je een certificaat behaald hebt
quote:Op donderdag 23 september 2010 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is toch een overweg? Daar bij het Ooglijdersgasthuis? Daar mag je best even staan hoor![]()
Waar de sporen wijken was vroeger het station Utrecht Biltstraat. Op de achtergrond rijdt net een CXX bus richting de Berenkuil.
Ik weet nog wel, mijn allereerste foto op OHIH was best een mooie, en meteen mensen met gezeik dat ik in het spoor gestaan moest hebbenquote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef bork het volgende:
[..]
![]()
Maar sta gewoon in de bocht van Buys Ballot (achter het hek) en de overgang heet Huizingalaan die jij bedoelde, je ziet maar je hoeft niet gek te doen.
Goede plek, gezond verstand, dikke zoom doet wonderen, ontspannen zijn en een voorbeeldfunctie leveren vaak ook mooie plaatjes opquote:Op donderdag 23 september 2010 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet nog wel, mijn allereerste foto op OHIH was best een mooie, en meteen mensen met gezeik dat ik in het spoor gestaan moest hebbenTerwijl iedereen die er ee kwart seconde naar kijkt wel beter weet natuurlijk
Welnee, gewoon uit het raam hangen van een trein. Die in het spoor staat, ja. Als het magquote:Op donderdag 23 september 2010 23:30 schreef bork het volgende:
[..]
Goede plek, gezond verstand, dikke zoom doet wonderen, ontspannen zijn en een voorbeeldfunctie leveren vaak ook mooie plaatjes op![]()
![]()
Wel mooi plaatje, nu even bedenken waar dit is?quote:Op donderdag 23 september 2010 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, gewoon uit het raam hangen van een trein. Die in het spoor staat, ja. Als het mag![]()
[ afbeelding ]
Tussen Maarn en Veenendaal de Klomp, waar het lijntje naar Rhenen afbuigtquote:Op donderdag 23 september 2010 23:34 schreef bork het volgende:
[..]
Wel mooi plaatje, nu even bedenken waar dit is?
Boxtel?
thx, het was een geduceerde gok, zo goed ben ik niet in mijn hoofd hebben van spoorwegtrajecten, wel mooi plekje!quote:Op donderdag 23 september 2010 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tussen Maarn en Veenendaal de Klomp, waar het lijntje naar Rhenen afbuigt
Sterker nog, alleen Amerikanen mogen nog gratis gebruik maken van Tinypic.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Tinypic heeft al de hele avond toestanden begrijp ik van elders.
;D Ik fiets dr altijd langs, maar zie niet vaak treinen rijden. ;oquote:Op donderdag 23 september 2010 23:18 schreef bork het volgende:
Gasten het is ook plaatjestopic
[ afbeelding ]
O, ja voordat iemand gaat piepen ik sta hier veilig, op een plek waar ik mag staan en nog heel ver van de Kameel vandaan zonder dat de machinist schrikt en ik iemand lastig val
Je zou namelijk kunnen denken dat ik midden op de rails sta, bedacht ik me na het plaatsen van dit plaatje![]()
nb: dan hadden die palen er ook niet op gestaan.
Mooie herfstfoto!quote:Op donderdag 23 september 2010 23:18 schreef bork het volgende:
Gasten het is ook plaatjestopic
[ afbeelding ]
O, ja voordat iemand gaat piepen ik sta hier veilig, op een plek waar ik mag staan en nog heel ver van de Kameel vandaan zonder dat de machinist schrikt en ik iemand lastig val
Je zou namelijk kunnen denken dat ik midden op de rails sta, bedacht ik me na het plaatsen van dit plaatje![]()
nb: dan hadden die palen er ook niet op gestaan.
Kwam omdat er een aanbesteding voor de reparatie plaats moest vinden en daarna nog alle onderdelen geproduceerd moesten worden. De reparatie zelf kon dus pas enkele weken later aanvangen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:37 schreef V2 het volgende:
Ah, de Schipholtunnel is deze vrijdag weer gerepareerdmooi. Heeft nog best lang geduurd, maar ja, 't was ook wel over 3km vernield natuurlijk.
Eindelijk weer de normale treinen in Hoofddorp.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:37 schreef V2 het volgende:
Ah, de Schipholtunnel is deze vrijdag weer gerepareerdmooi. Heeft nog best lang geduurd, maar ja, 't was ook wel over 3km vernield natuurlijk.
Omdat er in de Berlijn-trein een bar/bistro zit en je er kunt drinkenquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar komt de naam Pimpel eigenlijk vandaan?
Klopt, komt van Rondje Nederland.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat er in de Berlijn-trein een bar/bistro zit en je er kunt drinken
Geen idee wie er met de naam Pimpel Express begonnen is, maar het zou me niet verbazen als dat Fles was die het een keer zo noemde.
Wel genoeg vaseline bij de hand?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik krijg zo de Kameel binnen.
Eerder reed er ook al een groene Hondekop...quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:23 schreef V2 het volgende:
D'r komt net een stel Plan U Utrecht CS binnenrijdennice.
Was dat geen teststel waar vaten water op de stoelen stonden?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Een Fyra met mensenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Nee. Maar misschien waren het wel botspoppen, ik had wel een beetje haastquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Een Fyra met mensenwow. Heb je ook fotos gemaakt van dit heuglijke feit?
Het gros hier is altijd negatief over de FYRA, HSL Zuid of NSHiSpeed.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
quote:@NS_online Waarom krijg ik bij de Webdemo geen prijzen meer te zien voor reizen in het binnenland?
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer danquote:Voorlopig kiest NS er voor om de tariefinformatie te verstrekken via de #NS reisplanner: die geeft actuele informatie.
Was het geen Benelux?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Zo ver was ik dus ook al jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer dan.
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk bestquote:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.
Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.
Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?
Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.
Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.
Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?
Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Mja ik las het ook net.quote:
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Het was zoals gezegd de andere kant op. En bovendien, zoals overigens nog niet gezegd, een uur of 6 laterquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:42 schreef Gutz het volgende:
[..]
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.
Top!quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.
Dat is de Fyra, de Benelux staat als Internationale trein.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ver was ik dus ook al ja![]()
[..]
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk best
Normaal vervoeren die zuurstokken alleen maar lucht, dus ja dan is het uitlachen makkelijkquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Wissels en seinen worden slechts indirect automatisch bediend. Ze worden bediend zodra er een rijweg wordt ingesteld, wat wel automatisch gebeurt door ARI, als deze aan staat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.
Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.
Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?
Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.
Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.
Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?
Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Ik denk dat waar een uitroepteken (!) voorstaat nog niet verwerkt is.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Interessant verhaal welMaar hoe kunnen we zien of een vertraging al of niet verwerkt is op dat scherm?
![]()
ha voor het eerst dat werkzaamheden voor mij gunstig uitpakkenquote:Zwijndrecht-Dordrecht-Breda/Roosendaal zaterdag 25 en zondag 26 september
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de overige treinen en de bussen:
er rijden geen treinen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden alleen stoptreinen.
* Zwijndrecht is het overstapstation voor doorgaande reizigers naar Lage Zwaluwe, Roosendaal en Breda
NS-bussen:
* reis tussen Zwijndrecht en Lage Zwaluwe met de NS-Snelbus
* reis tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe met de NS-stopbus
* reis tussen Zwijndrecht en Roosendaal met de NS-Snelbus
Maak gebruik van de overige treinen:
* reis tussen Lage Zwaluwe, Zevenbergen, Oudenbosch en Roosendaal met de stoptrein
Omreisroutes:
* reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS, Delft en Rotterdam Centraal en Tilburg, Eindhoven via Utrecht Centraal
Een ! betekent inderdaad een nieuw gemeten vertraging. Na verwerken komt er een +, wat betekent dat er iets is aangepast, in dit geval dus de insteltijd.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik denk dat waar een uitroepteken (!) voorstaat nog niet verwerkt is.
Dat komt ook overeen met de nog niet aangepaste ´insteltijd´. Zie het verschil tussen de vertraagde 751 en de eveneens vertraagde 89257 waarbij de eerstgenoemde dus wel al verwerkt is.
De lijn is op enig moment al onderbroken:quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:27 schreef bork het volgende:
Dolfinariumlijn
De NS overwegen een speciale trein te laten rijden naar het Dolfinarium in Harderwijk. Die zou moeten rijden over een bestaande goederenspoorweg van het huidige NS-station naar de haven. Momenteel komt 8 procent van de bezoekers van het Dolfinarium met bus of trein. Dat percentage is zo laag vanwege de afstand tussen het station en het dolfinarium, die ruim twee kilometer is. Treinreizigers moeten overstappen op een bus. Het huidige goederenspoor naar de haven loop praktisch langs het Dolfinarium. NS willen hier een station Harderwijk Haven bouwen.
Nooit meer iets over gehoord, is zeker van de baan?
In Kaatsheuvel ligt toch al een spoor?quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:48 schreef Fixers het volgende:
Hadden ze zo niet ooit een plan om een spoortje richting Kaatsheuvel te maken?
Smalspoor ja, met antieke stoomlocs....quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
In Kaatsheuvel ligt toch al een spoor?
Smalspoor lag er vroeger ookal, dus dat is historisch helemaal verantwoordquote:Op vrijdag 24 september 2010 19:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Smalspoor ja, met antieke stoomlocs....
Jup, de hele aansluiting is idd al jaren weg. Hier en daar ligt nog een stukje, maar dat is het dan ook.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:35 schreef Peter het volgende:
[..]
De lijn is op enig moment al onderbroken:
link
Heel interessant om te lezen en te zien! Het ziet er zo, met al die schermen en planregels, niet echt gebruiksvriendelijk uit...quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort eens wat meer foto's van Procesleiding maken.
Nee, we lachen alleen NS Hispeed uit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Die eerste twee zijn vast vanuit de Fernsehturm gemaakt?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:44 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 Twee BR481's van de Deutsche Bahn kruisen elkaar tussen de stations Hackescher Markt en Alexanderplatz. Tegelijkertijd komt een ICE-3 voorbijgereden.
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 De eerdergenoemde ICE-3 wordt gekruisd door een tweetal gekoppelde ICE-2's, eveneens tussen Hackescher Markt en Alexanderplatz
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 BR 481 van de S-Bahn Berlin (dochteronderneming van DB AG) komt binnenrollen te stations Friedrichstraße.
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 Reisadvies voor reizigers die naar de vakbeurs InnoTrans onderweg zijn wordt gegeven op de CTA's. Verder hangt Berlijn letterlijk vol met advertenties voor InnoTrans en wordt de aandacht eveneens gevestigd op de publieksdagen, komend weekend.
Alle foto's zijn klikbaar voor een grote versie.
Die staat ergens anders, en hoger toch?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die eerste twee zijn vast vanuit de Fernsehturm gemaakt?
Dat zeker!quote:Berlijn
Werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. IC stopt daardoor extra te Zwijndrecht omdat daar bussen vandaan vertrekken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:40 schreef Ploertendoder het volgende:
Morgen ga ik naar deventer en wil vanaf 08:00 vanaf Zwijndrecht vertrekken. Er staat intercity aangegeven terwijl er hier normaal alleen stoppers stoppen. Kan dat kloppen? Ik word niet veel wijzer van ns.nl
edit:
[..]
ha voor het eerst dat werkzaamheden voor mij gunstig uitpakkenScheelt toch snel 15 minuten
Dat is wel één van de kutkloterigste teringstukken in de A12.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanmiddag toevallig voor het eerst sinds tijden weer eens met de auto onderweg tussen Ede en Utrecht, en precies getimed om een Virm te vangen in de mooie open linkerbocht ten westen van Maarn![]()
[ afbeelding ]
Stoomtrein natuurlijkquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:23 schreef dennistd het volgende:
Morgen maar weer eens naar het hoge noorden voor de open dag in Onnen
Veel plezier.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:23 schreef dennistd het volgende:
Morgen maar weer eens naar het hoge noorden voor de open dag in Onnen
Bron:http://www.limburger.nl/a(...)tudenten_op_Maaslijnquote:Te veel studenten op Maaslijn
Het is de laatste weken zo druk in de treinen op de Maaslijn, dat Veolia vanaf maandag bussen gaat inzetten tussen Boxmeer en Nijmegen om alle reizigers te kunnen vervoeren.
Ieder jaar als de onderwijsinstellingen de deuren weer openen, merkt Veolia dat meteen aan de reizigersaantallen. Meestal loopt het aantal treinpassagiers na een paar weken weer iets terug, omdat studenten die niet meteen een woonruimte hebben gevonden, die na verloop van tijd wel hebben. Dit jaar, constateert Veolia, blijft het echter veel langer te druk.
Daarom zet de vervoerder vanaf maandag extra bussen in tussen Boxmeer en Heyendaal en tussen Mook en Nijmegen. Ook wordt een extra treinstel ingehuurd en zullen machinisten reizigers oproepen ook de gangpaden te gebruiken om te gaan staan.
houjebekman. Dat is een mooie plekquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is wel één van de kutkloterigste teringstukken in de A12.
Daarom zijn er in Groningen en Drenthe iQLiners uitgevonden...quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron:http://www.limburger.nl/a(...)tudenten_op_Maaslijn
Het is ook nooit goed
Jup, dat klopt. Die is al opgestookt om morgen de rit naar de Drachenfels te rijden. Gebeurt meer dan 12 uur van te voren. Zolang heeft zo'n stoomloc ook wel nodig om goed 'op stoom' te komen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:41 schreef V2 het volgende:
Hm ik zag vanmiddag al een loc onder stoom staan op het emplacement van de SSN, waar ik langs reed met de treinHet ging helaas te snel om het goed te zien...
O, ja veel plezier, opwarmertje dat niet veel verklaptquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Stoomtrein natuurlijkKonigswinter
Drachenfels
Sta morgen al rond 6 uur 's ochtends op Rotterdam CS![]()
De Baureihe 01.10 heeft als het goed is 38 m³ water als ie vol zit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:55 schreef Duvel het volgende:
Niet zo gek, je moet een paar kuub water aan de kook brengen...
Er is een station, wat al 25 jaar buiten dienst is, maar waar nog steeds bordjes staan. Maar wat inmiddels wel met acute sloop bedreigd wordt.quote:
Ten zuiden van de taalgrens?quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is een station, wat al 25 jaar buiten dienst is, maar waar nog steeds bordjes staan. Maar wat inmiddels wel met acute sloop bedreigd wordt.
Jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Lol, welk station?
Grappig om al die treinplannen te lezen van iedereen dit weekend. Ik ga misschien naar Onnen morgen, nog even kijken.
T zal een taxi vanuit Ath worden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, parkeerplaatsje erbij.
http://maps.google.nl/map(...)94,0.025814&t=k&z=16
Is dat niet inclusief tender?quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:17 schreef greavy het volgende:
[..]
De Baureihe 01.10 heeft als het goed is 38 m³ water als ie vol zit.
Dat is inderdaad niet zomaar opgestookt.
hoe zit dat eigenlijk? Er is permanent een kuub of 5 gekookt en in de tender is nog 30 kuub voorraad of zo?quote:
Zoiets ja. Het water verlaat als stoom via de schoorsteen de loc, dus je moet eens in de zoveel tijd water bijvullen onder het rijden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe zit dat eigenlijk? Er is permanent een kuub of 5 gekookt en in de tender is nog 30 kuub voorraad of zo?
Schienen Ersatz Verkehrquote:Op zaterdag 25 september 2010 00:00 schreef greavy het volgende:
En wat is dan SEV als ik vragen mag?
Hufters zijn het soms, die machinisten. Heb daar al eens vaker ruzie over staan maken. Heeft bar weinig zin trouwens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:19 schreef Fixers het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de IC naar nijmegen Op Den Bosch helemaal voorraan aan het uiterste puntje van het perron moet stoppen? Is dat om te voorkomen dat reizigers een niet bestaande aansluiting richting utrecht/schiphol kunnen pakken als eerstgenoemde een minuutje te vroeg is. Daar lijkt het wel op.
Een machinist bepaalt toch niet bij welk perron hij moet stoppenquote:Op zaterdag 25 september 2010 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hufters zijn het soms, die machinisten. Heb daar al eens vaker ruzie over staan maken. Heeft bar weinig zin trouwens.
Nee, maar wel waar hij langs het perron stopt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een machinist bepaalt toch niet bij welk perron hij moet stoppen?
De IC naar Nijmegen stopt in Den Bosch planmatig aan perron 4a, oftewel bij het uiterste puntje van het perron. Kiest die machinist niet voor.quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, maar wel waar hij langs het perron stopt.
Dat weet ik niet.. Heb wel meegemaakt dat de IC naar Schiphol bij vertraging naar het a-deel doorrijdt om de overstap richting Nijmegen nog te kunnen halen. Misschien dat het iets te maken heeft met het sneller bereiken van de splitsing Utrecht/Nijmegen? Staan vaak genoeg treinen voor te wachten in ieder geval..quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:21 schreef Fixers het volgende:
Maar waarom is dat dan? De ics naar amsterdam/schiphol op spoor 3 stoppen wel gewoon dat ze met het midden van de trein in de buurt van de trappen komen. De B-secties worden op die tijden ook niet gebruikt door andere treinen, al helemaal niet op zaterdagochtend.
Is er nog een speciefiek doel mee gediend?
quote:Op maandag 20 september 2010 17:46 schreef James1988 het volgende:
Oplossing is om een script een webicon te laten uploaden.
Daarnaast, mail van NS:
Onbeperkt reizen voor een vaste, lage prijs.
Geachte heer,
Wij werken aan twee nieuwe abonnementen waarmee u onbeperkt kunt reizen voor een vast bedrag per maand. En nu willen wij uw hulp vragen om deze nieuwe abonnementen zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Doet u mee aan de test?
Onze nieuwe mogelijkheden
Zeven dagen per week onbeperkt reizen tijdens de daluren voor ¤95 per maand.
Wilt u alleen in het weekend onbeperkt reizen? Dat kan met een abonnement voor ¤25 per maand.
Zo werkt de test
Als u meedoet aan de test, koopt u voor drie maanden het testabonnement van uw keuze. Uw Voordeeluren-abonnement wordt tijdelijk stopgezet. Wij compenseren de drie maanden waarin u geen gebruik maakt van uw Voordeelurenabonnement: u krijgt ¤ 5 korting per maand op een testabonnement. Tijdens de test zal onderzoeksbureau Blauw u een aantal vragen stellen. Wij horen graag wat uw ervaringen zijn en welke tips of suggesties u voor ons heeft. Uw antwoorden gebruiken we dan voor de eventuele nationale introductie later.
Wilt u testrijder worden? Als u hier klikt (https://onbeperktreizen.actiesite-2organize.com/) leest u alles over de testabonnementen en hoe u mee kunt doen.
Dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Best interessant eigenlijk...
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. Heb wel meegemaakt dat de IC naar Schiphol bij vertraging naar het a-deel doorrijdt om de overstap richting Nijmegen nog te kunnen halen. Misschien dat het iets te maken heeft met het sneller bereiken van de splitsing Utrecht/Nijmegen? Staan vaak genoeg treinen voor te wachten in ieder geval..
Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:04 schreef RubenK het volgende:
ik voel me niet zo goedleiden - utrecht in een virm, zelfs beneden
De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
Maar die fly-over kan ook aan de zuidkant. Aangezien de richtingen toch vastliggen. Dan heb je alleen de stoptrein nog die een kruisende beweging maakt, maar die mag toch pas na de IC wegquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.
Ja, maar normaal kom ik hier niet gelukkig. De ICMm is er tot 1 oktober wegens de 6 intercity's per uur daar bij amsterdam - eindhoven, waar ze veel virm voor nodig hebbenquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.
Als ik me niet vergis is er een plan om aan de noordkant een halve fly-over te bouwen, waarmee de treinen Nijmegen -> Tilburg over de beide sporen Utrecht <-> Eindhoven gaan. Je houdt dus aan de zuidkant nog wel de kruising Tilburg -> Nijmegen en Utrecht <-> Eindhoven. De brug ten noorden van Den Bosch zou met dit verhaal ook viersporig worden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
Leuk! Ik had er zelf ook wel heen gewild, maar ik had tot 12 uur andere verplichtingen en zou dan nog helemaal naar Onnen moeten reizen. Hopelijk is er binnenkort een open dag hier meer in de buurt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.
Hieronder een aantal foto´s van vandaag.
Foto's, foto's, foto's
Nope.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:54 schreef KapiteinT het volgende:
Heb je nog meer foto's van de werkplaats zelf?
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.quote:Op zondag 26 september 2010 00:12 schreef gijsman77 het volgende:
ns deed aan reizigers pesten... waarom 1 stel virm van Utrecht naar Eindhoven terwijl in utrecht de perrons vol stonden met mensen die uit de jaarbeurs kwamen???
En terug wederom 1 stel VIRM of iets in die richting terwijl dit keer de trein incl balkons ook weer vol zaten.
koppel er dan een extra rijtuig aan zou je denken...
En sneltreinen tussen Geldermalsen en Utrecht.quote:Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg verquote:
quote:Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Misschien krijg je nog wel een kans als het beter uitkomt. Acute sloop kan in België goed betekenen dat het er nog maar een jaar blijft staanquote:Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg ver
Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis![]()
Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...quote:Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis![]()
oh wassie omgeleid ja? Nou, niet echt op gelet ook eigenlijkquote:Op zondag 26 september 2010 12:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...
Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.quote:Op zondag 26 september 2010 13:03 schreef Socios het volgende:
Utrecht Centraal - Roosendaal non-stop in nog geen vijf kwartier.
Nou het scheelt wel 6 minutenquote:Op zondag 26 september 2010 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.
Nope.quote:Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
non-stop? Hij zal in Den Bosch toch wel stoppen dan?![]()
Mwah de mensen in die trein willen naar Rotterdam, Den Haag en Schiphol, dan heeft een stop in Den Bosch weinig nut behalve dan dat je parasietreizigers oppikt.quote:Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
non-stop? Hij zal in Den Bosch toch wel stoppen dan?![]()
Het beat dan ook Amersfoort - Hengelo (111 km.) in de tijden dat de Internationale trein naar Duitsland nog non-stop reed op dat traject en Eindhoven - Maastricht (98 km.) in de tijd van de Ardennenexpress.quote:Op zondag 26 september 2010 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hip. Dat zou wel op slag de langste non-stoprit van Nederland worden met 115 km.
Nu is dat Zwolle - Assen (78) gevolgd door Zwolle - Amersfoort (66) en Utrecht - Arnhem per ICE (58).
Die sloeg alleen Apeldoorn en Almelo over. In Deventer stopte hij welquote:Op zondag 26 september 2010 13:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Het beat dan ook Amersfoort - Hengelo (111 km.) in de tijden dat de Internationale trein naar Duitsland nog non-stop reed op dat traject
Ik heb het eigenlijk over 1986 en eerder.quote:Op zondag 26 september 2010 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Die sloeg alleen Apeldoorn en Almelo over. In Deventer stopte hij wel
Opent tabel 21 en ziet 39 kilometer staan.quote:Op zondag 26 september 2010 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe lang zou Hoorn - Amsterdam Sloterdijk zijn?
Ook 39quote:Op zondag 26 september 2010 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe lang zou Hoorn - Amsterdam Sloterdijk zijn?
Dat zal dan wel gevolgd worden door Tilburg - EIndhoven met 37?quote:
Mooie foto! Ik moet echt weer eens over de spoorlijn langs de Rijn reizen. Al vele jaren geleden (denk al bijna tien) dat ik een keer met de RE van Emmerich naar Koblenz Hbf gegaan ben. Daarna in dat gebied alleen maar over de HSL gegaan tussen Köln Hbf en Frankfurt (Main) Hbf.quote:Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
De herfst in aantocht.
[ afbeelding ]
Tussen Erpel en Linz(Rhein) is het landschap erg mooi. De flinke heuvels, de opkomende herfstkleuren en de Rijn op steenworpafstand, maken het tot een adembenemende fotolocatie. Regional Express 11322 van Koblenz naar Mönchengladbach passeert in de vorm van de DB 425 526 en een onbekend gebleven soortgenoot.
Hé, ik heb je daar helemaal niet gezien!quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.
Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag.quote:Op zondag 26 september 2010 14:12 schreef Duvel het volgende:
Hé, ik heb je daar helemaal niet gezien!
Ik weet niet op welk tijdstip gijsman77 gereisd heeft, maar mijn ervaring is ook dat er 's avonds (na 21.00 u) een veel te korte trein rijdt van Utrecht naar Eindhoven. Op dat tijdstip rijdt er nog maar 1x een trein per half uur, dus dan kun je het niet meer gaan toeschrijven aan materieeltekort vanwege een proef. Ik zie het eerder als een bezuinigingsmaatregel.quote:Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Met nummertjes maak je de meeste hier niet erg blij, dus je hebt weinig gemist.quote:Op zondag 26 september 2010 14:47 schreef Ploertendoder het volgende:
(helaas ben ik vergeten de treinnummers te noteren. Foto's heb ik niet, want de batterijen waren leeg
Foto's waren dan wel leuk geweest, maar die &^%&&^%%&%-batterijenquote:Op zondag 26 september 2010 14:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Met nummertjes maak je de meeste hier niet erg blij, dus je hebt weinig gemist.
Van Utrecht naar Eindhoven om 17.22quote:Op zondag 26 september 2010 14:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk tijdstip gijsman77 gereisd heeft, maar mijn ervaring is ook dat er 's avonds (na 21.00 u) een veel te korte trein rijdt van Utrecht naar Eindhoven. Op dat tijdstip rijdt er nog maar 1x een trein per half uur, dus dan kun je het niet meer gaan toeschrijven aan materieeltekort vanwege een proef. Ik zie het eerder als een bezuinigingsmaatregel.
Ja inderdaadquote:Op zondag 26 september 2010 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
vreemd genoeg niet half zo irritant als dat "Dames. En Heren. Goedemorgen." bij ELKE halte in de SLT
Daar zit niet echt logica in. Het verschilt ook van station tot station en van jaar tot jaar welk deuntje voor welk type melding gebruikt wordt. Het meest opvallende en langste deuntje is i.i.g. vaak voor de melding van "De ICE vertrekt zo, de deuren sluiten automatisch, weest u voorzichtig". Niet de belangrijkste mededeling dus.quote:Op zondag 26 september 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Wat me op de stations ook opviel is dat ze verschillende geluiden hebben voor de aankondigingen, volgens mij twee, drie en viertonig waarbij viertonig het belangrijkste is.
Dat is inderdaad wel een groot pluspunt boven het Nederlandse systeem, waar je bijvoorbeeld op Utrecht CS op den duur gek wordt van eindeloos herhaalde mededelingen die niet bedoeld zijn voor het perron waar jij staat.quote:En aankondigingen die beperkt zijn tot één perron i.p.v. het hele station.
Vector is de enige fatsoenlijke die erop staat, het is echt een onmogelijke opgave om een fatsoenlijke *tring tring* als ringtone en *ping* als notificatiegeluid te vindenquote:Op zondag 26 september 2010 16:01 schreef James1988 het volgende:
* James1988 is het standaard Android-pingeltje op zijn mobiel nu wel beu
En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen!quote:Op zondag 26 september 2010 15:40 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn
Misschien ligt het aan mij, maar het bedrijf komt vriendelijk over. Na iedere stop een omroep ("Welkom op deze trein naar X, wij zullen nog stoppen te Y en Z") en voor ieder station ("Over enkele minuten komen we aan te H, aansluitende treinen hier zijn A, B en C. Reizigers die ons hier verlaten willen wij bedanken voor het reizen met Deutsche Bahn") en op ieder station ook nog eens een vriendelijke begroeting ("Dames en heren op spoor 4, welkom te Q.")
Vind je Loes van der Schaft geen zwoele stem hebben?quote:Op zondag 26 september 2010 15:50 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja inderdaadSowieso haat ik dat computergestuurde omroepmeuk
Ook nog ja. ERG handigquote:Op zondag 26 september 2010 16:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen!
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...quote:Op zondag 26 september 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook nog ja. ERG handigIn NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.quote:Op zondag 26 september 2010 17:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
Bijvoorbeeld een halteafroep in Duisburg:quote:Op zondag 26 september 2010 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Ik was er van elf tot drie of zo.quote:Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag.
Bordjesschieters vinden dat handigquote:Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen
Tegenwoordig volgens mij wel eerder tenminste, een maandje terug meende ik dat toch te horen voor het halteren.quote:Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Inderdaad.quote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Zo herkenbaarquote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.quote:Op zondag 26 september 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift.
Tevens kun je aan de deur horen dat deze na het stilstaan op het punt staat om open te gaan.quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.
Bij ICM enzo is dat goed te horen, ja. Ik druk ook altijd precies op tijd.quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef James1988 het volgende:
Ik hou meestal m'n vinger op de knop en draai rondjes mee met de beweging van de trein, en pas wanneer ik het gesis van de deurontgrendeling hoor druk ik die knop daadwerkelijk in.
Bij de treinen van NS wel ja, maar bij die nieuwe treinen van Arriva en Veolia niet toch?quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Tevens kun je aan de deur horen dat deze na het stilstaan op het punt staat om open te gaan.
Bij de GTW's van Arriva hoor je de treeplank prima uitschuiven.quote:Op zondag 26 september 2010 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de treinen van NS wel ja, maar bij die nieuwe treinen van Arriva en Veolia niet toch?
Inderdaad, ik weet exact op de seconde wanneer de deuren van een GTW opengaan.quote:Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij de GTW's van Arriva hoor je de treeplank prima uitschuiven.
SLT is wel aan te wennen, na een tijdje hoor je het niet meer. ;Dquote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
Die aardappel in de keel kan ik niet aan wennen hoor. Dat eindeloze "Goedemiddag. Deze sprrrinterrr rijdt naarrr Naaarrrrden-Bussum, Hilverrrsum, Baarrrrn en Amerrrrsfoorrrrrt Vathorrrrst" hangt je na tien herhalingen op één rit al de keel uit, en met elke volgende rit wordt het alleen maar errrgerrr.quote:Op zondag 26 september 2010 22:09 schreef Crientj het volgende:
[..]
SLT is wel aan te wennen, na een tijdje hoor je het niet meer. ;D
Misschien dat NS Marc Klardie (roept de haltenamen voor GVB om, red.) kan inhuren.quote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
De SLT doet dat ook.quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Die aardappel in de keel kan ik niet aan wennen hoor. Dat eindeloze "Goedemiddag. Deze sprrrinterrr rijdt naarrr Naaarrrrden-Bussum, Hilverrrsum, Baarrrrn en Amerrrrsfoorrrrrt Vathorrrrst" hangt je na tien herhalingen op één rit al de keel uit, en met elke volgende rit wordt het alleen maar errrgerrr.
(Oh, wacht, dat is SGMm natuurlijk. Doet SLT dat misschien niet meer zo irritant?)
Je moet voor de verandering met de sneltram tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein rijden. Daar draait Marion werkelijk door.quote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
De omroepen van Philip Bloemendal.quote:Op zondag 26 september 2010 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien dat NS Marc Klardie (roept de haltenamen voor GVB om, red.) kan inhuren.
Engels: Mind the gap.quote:Op zondag 26 september 2010 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Let op de uitstap bij het perron.
![]()
Heerlijk hoe ze in Berlijn er zo'n lang verhaal van weten te maken.quote:Op zondag 26 september 2010 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Engels: Mind the gap.
Duits: Bitte beachten Sie beim ausstieg die Lücke zwischen Zug und Bahnsteigeckekante.
die zijn onbruikbaar geworden, omdat er enkele stations opengingen die hij niet ingesproken had. En dat terwijl hij dat al voor veel mogelijke stations gedaan had.quote:Op zondag 26 september 2010 22:24 schreef Socios het volgende:
[..]
De omroepen van Philip Bloemendal.
Zeer spijtig.quote:Op zondag 26 september 2010 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
die zijn onbruikbaar geworden, omdat er enkele stations opengingen die hij niet ingesproken had. En dat terwijl hij dat al voor veel mogelijke stations gedaan had.
Die is er nog steeds hoor. En blijft leuk.quote:Op zondag 26 september 2010 23:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Zeer spijtig.![]()
"Deze trein gaat naar Gein." Ge-wel-dig.
Kut voor VOITH.quote:Op maandag 27 september 2010 09:05 schreef dennistd het volgende:
Syntus komt voor het onderhoud van de buffeltjes toch weer terug naar NedTrain: http://www.gelderlander.n(...)ant-na-storingen.ece
Mwah, wellicht de nasleep van naar het schijnt twee defecte treinen tussen Sittard en Roermond. Het stukje Sittard-Roermond heeft me vandaag namelijk bijna een half uur gekost. De 800 reed met +15, de spits 3500 naar Schiphol ook. En mijn aansluiting in Roermond op de Veolia stopper was natuurlijk ook al lang weg.quote:Op maandag 27 september 2010 08:50 schreef Fixers het volgende:
Op Den Bosch hebben ze vandaag ook opvallende omroepen:
"Dames en Heren, de intercity naar Utrecht en Amsterdam die dadelijk binnenkomt is erg druk. De volgende intercity naar utrecht vertrekt om 8.55 uur."
Het gefaal van etmet begint nu wel epische proporties aan te nemen.
FYPquote:Op maandag 27 september 2010 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
waardoor ik die kut prachtige oude monumentale trap over moest en me moest haasten om de volgende trein te halen.
Dat is dan ook meteen zo ongeveer de ENIGE partij die er last van heeft ja.quote:
Als je haast hebt is het heel wat minder schitterendquote:Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef Socios het volgende:
[..]
FYP
Afgelopen zaterdag ook nog overheen gelopen. Schitterend.
Haha, wie in spoorwegland maalt er nou om de passagiers?quote:Op maandag 27 september 2010 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook meteen zo ongeveer de ENIGE partij die er last van heeft ja.
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Meestal gebeuren dat soort dingen op verzoek van Arriva, die dat stel dan uit de roulatie willen hebben omdat er iets mee is. Afrangeren van 6 of 7 is een stuk makkelijker dan van 4a of 3a.quote:Op maandag 27 september 2010 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy of een van zijn collega's hadden mij vanochtend ook goed te pakken. De vertraagde stoptrein Leeuwarden - groningen kwam binnen op spoor 7A, waardoor ik die kut monumentale trap over moest en me moest haasten om de volgende trein te halen.
Het is inderdaad een mooie trap. Alleen hoogst onpraktisch en opeens helemaal niet leuk als je een aansluiting moet halen. En er is geen lift, da's helemaal kut.quote:Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef Socios het volgende:
[..]
FYP
Afgelopen zaterdag ook nog overheen gelopen. Schitterend.
Het stel keerde gewoon weer op de stopper naar Leeuwarden, dus een uitwisseling was het niet.quote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Meestal gebeuren dat soort dingen op verzoek van Arriva, die dat stel dan uit de roulatie willen hebben omdat er iets mee is. Afrangeren van 6 of 7 is een stuk makkelijker dan van 4a of 3a.
Als Sijntes de boel dichter bij huis laat onderhouden dan in Blerick komt de boel eerder weer de baan op. Dat is beter voor de reizigerts dan toch?quote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef Duvel het volgende:
Haha, wie in spoorwegland maalt er nou om de passagiers?
Tja, ook onderhoud wordt tegenwoordig aanbesteed. 't Schijnt er bij te horen.quote:Op maandag 27 september 2010 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als Sijntes de boel dichter bij huis laat onderhouden dan in Blerick komt de boel eerder weer de baan op. Dat is beter voor de reizigerts dan toch?
Misschien kan AnsaldoBreda dat ook wel. Voor een kwartje minderquote:Op maandag 27 september 2010 11:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tja, ook onderhoud wordt tegenwoordig aanbesteed. 't Schijnt er bij te horen.
Oh, da's dan wel vreemd. Werd er ook geen stel afgehaald? En hoeveel te laat kwam die stoptrein binnen?quote:Op maandag 27 september 2010 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het stel keerde gewoon weer op de stopper naar Leeuwarden, dus een uitwisseling was het niet.
Mja, dan zie je de stellen waarschijnlijk helemaal niet terug of pas als de halve vloot met defecten terzijde staat.quote:Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kan AnsaldoBreda dat ook wel. Voor een kwartje minder
Een GTW 2/8 splitsen gaan wat lastigquote:Op maandag 27 september 2010 11:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, da's dan wel vreemd. Werd er ook geen stel afgehaald? En hoeveel te laat kwam die stoptrein binnen?
Is daar nog ergens wat van te horen? Ben best benieuwd hoe dat klinkt.quote:Op zondag 26 september 2010 22:24 schreef Socios het volgende:
[..]
De omroepen van Philip Bloemendal.
quote:Op maandag 27 september 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is daar nog ergens wat van te horen? Ben best benieuwd hoe dat klinkt.
Mja, dat krijg je met dat traject. Deels enkelspoor, dus je moet altijd kruisen en één vertraging heeft gelijk effect op tien volgende treinen.quote:Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En hij had +4 geloof ik. Kwam ook omdat de tegentrein in Zuidhorn ook deze vertraging had. En dat kwam weer door de vertraagde sneltrein die met +5 uit Leeuwarden vertrokken was. Deze was weer vertraagd omdat de stopper uit Groningen met +5 Leeuwarden binnenrolde. En zo ging het maar door vanochtend
Nooit geweten dat hij dat ooit gedaan had. Kwam net ook dit filmpje tegen:quote:Op maandag 27 september 2010 13:09 schreef CrashO het volgende:
[..]
Praten alsof je een knijper op je neus hebt![]()
Tsja. Na de uitvinding van het wiel was Limburg vier maanden dichterbij. Geen stoomtrein die die snelheidswinst na doet.quote:Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef KapiteinT het volgende:
Na elektrificeren was Limburg anderhalf uur dichterbij. Geen Fyra die die snelheidswinst na doet.
De meest realistische voorspelling is mei 2138 denk ik.quote:Op maandag 27 september 2010 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Waren daar geen plannen voor verdubbeling eigenlijk? Het is toch al voor de helft tweesporig of zo?
quote:Op maandag 27 september 2010 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Na de uitvinding van het wiel was Limburg vier maanden dichterbij. Geen stoomtrein die die snelheidswinst na doet.
Weet niet wanneer Peterselieman op Groningen was, maar ik had ook last van grote vertragingen.quote:- Trein 37426 had vanmorgen + 12 bij aankomst te Lwc.
- Doorkomst trein 37324 was + 12 door Lwc
Kerende trein 37415 (van de 37426) was versterkt te Lw met een GTW 2/8. Haltering op Lwc + 11 min. Deze trein moest ik hebben naar Gn, aankomst + 10 op spoor 7 (normaal spoor 3)
Sneltreinen met 37315 en 37328 hebben niet gereden (materieel voor 37328 zag ik staan aan spoor 6)
Tegentrein 37430 kwam + 15 binnen op Bp.
Ik was om 9:00 in Leeuwarden en om 10:00 in Groningen. Toen waren de vertragingen alweer binnen de marges gebracht dat ze er razendsnel uitgereden konden worden.quote:Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef brandsrus het volgende:
Op somda had ik het volgende gepost.
[..]
Weet niet wanneer Peterselieman op Groningen was, maar ik had ook last van grote vertragingen.
Leuk leuk leuk. Misschien ga ik volgend jaar ook maar naar de InnoTrans.quote:Op maandag 27 september 2010 15:16 schreef James1988 het volgende:
Zo dan, zoals eerder beloofd hierbij wat plaatjes die ik heb geschoten tijdens mijn bezoek aan InnoTrans in Berlijn. Ik ben alleen naar de tentoonstelling buiten geweest (tijdens de publieksdagen op zaterdag) en niet naar de rest van de beurs.
Hier volgt een selectie van wat ik allemaal heb gezien tijdens mijn bezoek:
Een Open Dag van Nedtrain dan?quote:Op maandag 27 september 2010 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Innotrans is toch meer iets voor de spoorbranche en zo? Iets wat voor ordinary mortals nauwelijks te betalen is?
Proost!quote:Op maandag 27 september 2010 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zijn we vandaag allemaal jarig, een beetje toch. De eerste passagierstrein ter wereld reed vandaag precies 185 jaar geleden in Engeland op de Stockton and Darlington Railway
Schijnt tegenwoordig hip te zijn om er heen te gaan. Bobo's en pers komen er de eerste dagen van de week. Er zijn (de laatste dagen van de week) ook gewoon bezoekersdagen, zodat jan en alleman ook een kijkje mag nemen. Neem aan dat die dagen dan ook niet zo'n hele hoge toegangsprijs kennen.quote:Op maandag 27 september 2010 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Innotrans is toch meer iets voor de spoorbranche en zo? Iets wat voor ordinary mortals nauwelijks te betalen is?
Die prijs valt ook nog wel mee dus.quote:Ticket prices for trade visitors of InnoTrans 2010
Permanent pass:
21 - 24 September 2010 46.00 EUR
Day pass: 36.00 EUR
Om de een of andere reden moet ik denken aan ene Henk van Dorp (dé compagnon van Frits Barend). Ik weet niet waarom...quote:
Skol!quote:
Je zieke geest gaat met je op de loopquote:Op maandag 27 september 2010 18:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Om de een of andere reden moet ik denken aan ene Henk van Dorp (dé compagnon van Frits Barend). Ik weet niet waarom...
Joepie. Versnipperingquote:Op maandag 27 september 2010 19:46 schreef greavy het volgende:
Abellio, de dochter van NS, probeert in Duitsland de Arriva trajecten over te nemen. Arriva moet zijn trajecten afstoten ivm de overname van Arriva door de DB: http://www.ftd.de/unterne(...)anteil/50173344.html
Veolia, Kelios en DSB doen ook mee om de trajecten te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dirk mocht niet meer bankieren, dus gaat maar met treintjes spelenquote:Op maandag 27 september 2010 19:46 schreef greavy het volgende:
Abellio, de dochter van NS, probeert in Duitsland de Arriva trajecten over te nemen. Arriva moet zijn trajecten afstoten ivm de overname van Arriva door de DB: http://www.ftd.de/unterne(...)anteil/50173344.html
Veolia, Kelios en DSB doen ook mee om de trajecten te krijgen.
Die kun je niet stiekem op ramkoers zetten, veel veiliger voor Dirk.quote:Op maandag 27 september 2010 21:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dirk mocht niet meer bankieren, dus gaat maar met treintjes spelen
Wel als je Spoorflexpersoneel inhuurt.quote:Op maandag 27 september 2010 21:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die kun je niet stiekem op ramkoers zetten, veel veiliger voor Dirk.
quote:Op maandag 27 september 2010 21:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dirk mocht niet meer bankieren, dus gaat maar met treintjes spelen
Maar moest toch lachen?quote:Op maandag 27 september 2010 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
![]()
![]()
* Ofyles2 deze grap doorzichtig vond...
Enquote:A.s. woensdag gaat Fyra een dag lang 2x per uur rijden, ter voorbereiding op de frequentieverdubbeling van 4 oktober a.s. (Integrale Test)
Enkele puntjes:
Vertrek Rotterdam van .30 wordt .23. De extra treinserie (900) vertrekt om .53.
Vertrek Amsterdam van .26 blijft .26. De extra treinserie (900) vertrekt om .56.
De IC Brussel (Benelux) van .54 uit Amsterdam vertrekt om .53.
Voor de 1000-serie is een superdiscount te boeken, voor de 900-serie niet!
Een superdiscount voor een trein die om .30 uit Rotterdam vertrekt, geldt uiteraard op die van .23 (zelfde treinnummer).
De eerste trein uit Rotterdam (1005) vertrekt wél om .30.
Raadpleeg de volledige dienstregeling voor deze dag op http://www.ns.nl, door als reisdatum 4 oktober in te geven.
quote:van de hispeed twitter:
A Je kunt gewoon een ticket kopen voor de tweede trein (serie 900), hij zit alleen niet in het boekingssysteem en is dus zonder reservering
V ok! dan kan ik dus geen discount kopen, ik neem de normale treinen (serie 1000) dat is het veiligste dan
A Voor de 29ste is er inderdaad geen discount te boeken.(serie 900 weer)
donderdag is alles weer "normaal" en vanaf 4 oktober is er (als het goed is) voor beide treinen te boeken
dat is niet het enige kutte. Dankzij de FYRAquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
wat een hoerensysteem zeg. Wil ik eerst upgraden naar 1e klas en pas vanmiddag reizen ipv om 06:26. Dan wil ik aangeven dat ik een kortingkaart heb en springt alles weer terug. Nou, donder maar op met je Fyra, ga het eerst maar eens GOED regelen. Zo moeilijk moet dat niet zijn.
mja, het is geen gekke gedachte, omdat de treinen bij dubbele stellen in de spits gewoon uitpuilen daar. Als er een verstoring is dan wordt het zo proppen dat het Japanse toestanden worden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:
ik kan me weinig voorstellen van het nut van 8 treinen / uur naar een paar van die kut dorpjes
er is een logische reden. Arriva heeft de keuze gemaakt. stel er gaat een arriva-stel stuk, dan moet als het kan de andere vervoerder in staat zijn om het weg te slepen en dat gaat met een GTW wat makkelijker dan dat de ander met bijvoorbeeld een Lint rijdt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Mag je in een aanbesteding één bepaald materieeltype eisen? Met al die nadruk die er gelegd wordt op vrije concurrentie kan ik me dat eigenlijk nauwelijks voorstellen.
True, maar het komt vaker voor dat dingen die logisch zijn niet zo werken, zeker bij aanbestedingsproceduresquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is een logische reden.
Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?quote:Arriva heeft de keuze gemaakt. stel er gaat een arriva-stel stuk, dan moet als het kan de andere vervoerder in staat zijn om het weg te slepen en dat gaat met een GTW wat makkelijker dan dat de ander met bijvoorbeeld een Lint rijdt.
Een Wadloper kan ook combineren met een V-IRM.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:05 schreef De_Hertog het volgende:
Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?
De eis was dat de vervoerders elkaars materieel weg moesten kunnen slepen en dat de vervoerder die de concessie Achterhoek/Rivierenland kreeg een optie moest nemen op de stellen voor het traject Doetinchem - Arnhem. Arriva kiest voor GTW's en dus moet die andere vervoerder ook met die stellen rijden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:05 schreef De_Hertog het volgende:
Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?
1 2 3 4 5 6 7 | Arnhem – Winterswijk en Arnhem – Doetinchem hetzelfde hoogwaardige type materieel wordt ingezet. Hierdoor wordt de reiziger een consistent hoog kwaliteitsniveau aangeboden, ongeacht of deze met een ‘stadsregio’- of ‘provincie’-trein reist. Bovendien biedt dit meer flexibiliteit bij verstoringen. Het gaat om zeven tot negen driebaks treinstellen van het materieeltype Stadler GTW. De nieuwe concessiehouder van de stadsregio wordt verplicht om dit te leasen bij volgens een bij het bestek aangeleverde term sheet met leasevoorwaarden. |
die heb ik gezien toen ik instapte in de trein naar zwolle die om kwart voor 2 vertrok (ik was toen in groningen)quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Een stoomtrein als pendeltrein tussen Groningen en Onnen komt in de regen spoor 4b in Groningen binnengereden.
[ afbeelding ]
Even later wanneer de trein stilstaat. Ondertussen komt op de achtergrond ook een Koploper Groningen binnen.
Treinreiswinkel (zou persoonlijk langs de winkel gaan).quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:27 schreef Yreal het volgende:
Dat is dus wat er al gezegd werdopzich best logisch.
Heeft er iemand enig idee hoe de neuk ik kaartjes utrecht -> moscow kan boeken?
Er langs gaan ja. Om er een brandbom naar binnen te gooienquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Treinreiswinkel (zou persoonlijk langs de winkel gaan).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |