Mooie herfstfoto!quote:Op donderdag 23 september 2010 23:18 schreef bork het volgende:
Gasten het is ook plaatjestopic
[ afbeelding ]
O, ja voordat iemand gaat piepen ik sta hier veilig, op een plek waar ik mag staan en nog heel ver van de Kameel vandaan zonder dat de machinist schrikt en ik iemand lastig val
Je zou namelijk kunnen denken dat ik midden op de rails sta, bedacht ik me na het plaatsen van dit plaatje![]()
nb: dan hadden die palen er ook niet op gestaan.
Kwam omdat er een aanbesteding voor de reparatie plaats moest vinden en daarna nog alle onderdelen geproduceerd moesten worden. De reparatie zelf kon dus pas enkele weken later aanvangen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:37 schreef V2 het volgende:
Ah, de Schipholtunnel is deze vrijdag weer gerepareerdmooi. Heeft nog best lang geduurd, maar ja, 't was ook wel over 3km vernield natuurlijk.
Eindelijk weer de normale treinen in Hoofddorp.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:37 schreef V2 het volgende:
Ah, de Schipholtunnel is deze vrijdag weer gerepareerdmooi. Heeft nog best lang geduurd, maar ja, 't was ook wel over 3km vernield natuurlijk.
Omdat er in de Berlijn-trein een bar/bistro zit en je er kunt drinkenquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar komt de naam Pimpel eigenlijk vandaan?
Klopt, komt van Rondje Nederland.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat er in de Berlijn-trein een bar/bistro zit en je er kunt drinken
Geen idee wie er met de naam Pimpel Express begonnen is, maar het zou me niet verbazen als dat Fles was die het een keer zo noemde.
Wel genoeg vaseline bij de hand?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik krijg zo de Kameel binnen.
Eerder reed er ook al een groene Hondekop...quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:23 schreef V2 het volgende:
D'r komt net een stel Plan U Utrecht CS binnenrijdennice.
Was dat geen teststel waar vaten water op de stoelen stonden?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Een Fyra met mensenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Nee. Maar misschien waren het wel botspoppen, ik had wel een beetje haastquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Een Fyra met mensenwow. Heb je ook fotos gemaakt van dit heuglijke feit?
Het gros hier is altijd negatief over de FYRA, HSL Zuid of NSHiSpeed.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
quote:@NS_online Waarom krijg ik bij de Webdemo geen prijzen meer te zien voor reizen in het binnenland?
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer danquote:Voorlopig kiest NS er voor om de tariefinformatie te verstrekken via de #NS reisplanner: die geeft actuele informatie.
Was het geen Benelux?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Zo ver was ik dus ook al jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer dan.
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk bestquote:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.
Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.
Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?
Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.
Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.
Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?
Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |