Ja, dat snap ik. De rest regelen hun verder. Ik hoef alleen die test te maken, is mij tot op heden verteld. Dan krijg je ook een pasje.quote::
Op donderdag 23 september 2010 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met alleen die test heb je geen spoorbevoegdheid, dat is wel duidelijk, toch?
Je moet ook nog een instructie krijgen, maar daar komen hullie dan wel mee.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:28 schreef greavy het volgende:
LaPo vorige topic:
[..]
Ja, dat snap ik. De rest regelen hun verder. Ik hoef alleen die test te maken, is mij tot op heden verteld. Dan krijg je ook een pasje.
Zullie gaan dan vertellen wa je wel en nie mag. Ma da moeje nie naar luistere, gewoon kijke ofter unne trein an komp. Veurderest nie maauwe.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je moet ook nog een instructie krijgen, maar daar komen hullie dan wel mee.
In seinpalen klimmen en andere gevaarlijke acties zijn gewoon toegestaan omdat je een certificaat behaald hebtquote:Op donderdag 23 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zullie gaan dan vertellen wa je wel en nie mag. Ma da moeje nie naar luistere, gewoon kijke ofter unne trein an komp. Veurderest nie maauwe.
Precies. Het is gewoon meer een soort mongolencertificaat.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In seinpalen klimmen en andere gevaarlijke acties zijn gewoon toegestaan omdat je een certificaat behaald hebt
quote:Op donderdag 23 september 2010 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is toch een overweg? Daar bij het Ooglijdersgasthuis? Daar mag je best even staan hoor![]()
Waar de sporen wijken was vroeger het station Utrecht Biltstraat. Op de achtergrond rijdt net een CXX bus richting de Berenkuil.
Ik weet nog wel, mijn allereerste foto op OHIH was best een mooie, en meteen mensen met gezeik dat ik in het spoor gestaan moest hebbenquote:Op donderdag 23 september 2010 23:25 schreef bork het volgende:
[..]
![]()
Maar sta gewoon in de bocht van Buys Ballot (achter het hek) en de overgang heet Huizingalaan die jij bedoelde, je ziet maar je hoeft niet gek te doen.
Goede plek, gezond verstand, dikke zoom doet wonderen, ontspannen zijn en een voorbeeldfunctie leveren vaak ook mooie plaatjes opquote:Op donderdag 23 september 2010 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet nog wel, mijn allereerste foto op OHIH was best een mooie, en meteen mensen met gezeik dat ik in het spoor gestaan moest hebbenTerwijl iedereen die er ee kwart seconde naar kijkt wel beter weet natuurlijk
Welnee, gewoon uit het raam hangen van een trein. Die in het spoor staat, ja. Als het magquote:Op donderdag 23 september 2010 23:30 schreef bork het volgende:
[..]
Goede plek, gezond verstand, dikke zoom doet wonderen, ontspannen zijn en een voorbeeldfunctie leveren vaak ook mooie plaatjes op![]()
![]()
Wel mooi plaatje, nu even bedenken waar dit is?quote:Op donderdag 23 september 2010 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, gewoon uit het raam hangen van een trein. Die in het spoor staat, ja. Als het mag![]()
[ afbeelding ]
Tussen Maarn en Veenendaal de Klomp, waar het lijntje naar Rhenen afbuigtquote:Op donderdag 23 september 2010 23:34 schreef bork het volgende:
[..]
Wel mooi plaatje, nu even bedenken waar dit is?
Boxtel?
thx, het was een geduceerde gok, zo goed ben ik niet in mijn hoofd hebben van spoorwegtrajecten, wel mooi plekje!quote:Op donderdag 23 september 2010 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tussen Maarn en Veenendaal de Klomp, waar het lijntje naar Rhenen afbuigt
Sterker nog, alleen Amerikanen mogen nog gratis gebruik maken van Tinypic.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Tinypic heeft al de hele avond toestanden begrijp ik van elders.
;D Ik fiets dr altijd langs, maar zie niet vaak treinen rijden. ;oquote:Op donderdag 23 september 2010 23:18 schreef bork het volgende:
Gasten het is ook plaatjestopic
[ afbeelding ]
O, ja voordat iemand gaat piepen ik sta hier veilig, op een plek waar ik mag staan en nog heel ver van de Kameel vandaan zonder dat de machinist schrikt en ik iemand lastig val
Je zou namelijk kunnen denken dat ik midden op de rails sta, bedacht ik me na het plaatsen van dit plaatje![]()
nb: dan hadden die palen er ook niet op gestaan.
Mooie herfstfoto!quote:Op donderdag 23 september 2010 23:18 schreef bork het volgende:
Gasten het is ook plaatjestopic
[ afbeelding ]
O, ja voordat iemand gaat piepen ik sta hier veilig, op een plek waar ik mag staan en nog heel ver van de Kameel vandaan zonder dat de machinist schrikt en ik iemand lastig val
Je zou namelijk kunnen denken dat ik midden op de rails sta, bedacht ik me na het plaatsen van dit plaatje![]()
nb: dan hadden die palen er ook niet op gestaan.
Kwam omdat er een aanbesteding voor de reparatie plaats moest vinden en daarna nog alle onderdelen geproduceerd moesten worden. De reparatie zelf kon dus pas enkele weken later aanvangen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:37 schreef V2 het volgende:
Ah, de Schipholtunnel is deze vrijdag weer gerepareerdmooi. Heeft nog best lang geduurd, maar ja, 't was ook wel over 3km vernield natuurlijk.
Eindelijk weer de normale treinen in Hoofddorp.quote:Op vrijdag 24 september 2010 08:37 schreef V2 het volgende:
Ah, de Schipholtunnel is deze vrijdag weer gerepareerdmooi. Heeft nog best lang geduurd, maar ja, 't was ook wel over 3km vernield natuurlijk.
Omdat er in de Berlijn-trein een bar/bistro zit en je er kunt drinkenquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar komt de naam Pimpel eigenlijk vandaan?
Klopt, komt van Rondje Nederland.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat er in de Berlijn-trein een bar/bistro zit en je er kunt drinken
Geen idee wie er met de naam Pimpel Express begonnen is, maar het zou me niet verbazen als dat Fles was die het een keer zo noemde.
Wel genoeg vaseline bij de hand?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik krijg zo de Kameel binnen.
Eerder reed er ook al een groene Hondekop...quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:23 schreef V2 het volgende:
D'r komt net een stel Plan U Utrecht CS binnenrijdennice.
Was dat geen teststel waar vaten water op de stoelen stonden?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Een Fyra met mensenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Nee. Maar misschien waren het wel botspoppen, ik had wel een beetje haastquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Een Fyra met mensenwow. Heb je ook fotos gemaakt van dit heuglijke feit?
Het gros hier is altijd negatief over de FYRA, HSL Zuid of NSHiSpeed.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
quote:@NS_online Waarom krijg ik bij de Webdemo geen prijzen meer te zien voor reizen in het binnenland?
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer danquote:Voorlopig kiest NS er voor om de tariefinformatie te verstrekken via de #NS reisplanner: die geeft actuele informatie.
Was het geen Benelux?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Zo ver was ik dus ook al jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer dan.
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk bestquote:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.
Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.
Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?
Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.
Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.
Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?
Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Mja ik las het ook net.quote:
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Het was zoals gezegd de andere kant op. En bovendien, zoals overigens nog niet gezegd, een uur of 6 laterquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:42 schreef Gutz het volgende:
[..]
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.
Top!quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.
Dat is de Fyra, de Benelux staat als Internationale trein.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ver was ik dus ook al ja![]()
[..]
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk best
Normaal vervoeren die zuurstokken alleen maar lucht, dus ja dan is het uitlachen makkelijkquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Wissels en seinen worden slechts indirect automatisch bediend. Ze worden bediend zodra er een rijweg wordt ingesteld, wat wel automatisch gebeurt door ARI, als deze aan staat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.
Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.
Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?
Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.
Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.
Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?
Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Ik denk dat waar een uitroepteken (!) voorstaat nog niet verwerkt is.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Interessant verhaal welMaar hoe kunnen we zien of een vertraging al of niet verwerkt is op dat scherm?
![]()
ha voor het eerst dat werkzaamheden voor mij gunstig uitpakkenquote:Zwijndrecht-Dordrecht-Breda/Roosendaal zaterdag 25 en zondag 26 september
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de overige treinen en de bussen:
er rijden geen treinen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden alleen stoptreinen.
* Zwijndrecht is het overstapstation voor doorgaande reizigers naar Lage Zwaluwe, Roosendaal en Breda
NS-bussen:
* reis tussen Zwijndrecht en Lage Zwaluwe met de NS-Snelbus
* reis tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe met de NS-stopbus
* reis tussen Zwijndrecht en Roosendaal met de NS-Snelbus
Maak gebruik van de overige treinen:
* reis tussen Lage Zwaluwe, Zevenbergen, Oudenbosch en Roosendaal met de stoptrein
Omreisroutes:
* reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS, Delft en Rotterdam Centraal en Tilburg, Eindhoven via Utrecht Centraal
Een ! betekent inderdaad een nieuw gemeten vertraging. Na verwerken komt er een +, wat betekent dat er iets is aangepast, in dit geval dus de insteltijd.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik denk dat waar een uitroepteken (!) voorstaat nog niet verwerkt is.
Dat komt ook overeen met de nog niet aangepaste ´insteltijd´. Zie het verschil tussen de vertraagde 751 en de eveneens vertraagde 89257 waarbij de eerstgenoemde dus wel al verwerkt is.
De lijn is op enig moment al onderbroken:quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:27 schreef bork het volgende:
Dolfinariumlijn
De NS overwegen een speciale trein te laten rijden naar het Dolfinarium in Harderwijk. Die zou moeten rijden over een bestaande goederenspoorweg van het huidige NS-station naar de haven. Momenteel komt 8 procent van de bezoekers van het Dolfinarium met bus of trein. Dat percentage is zo laag vanwege de afstand tussen het station en het dolfinarium, die ruim twee kilometer is. Treinreizigers moeten overstappen op een bus. Het huidige goederenspoor naar de haven loop praktisch langs het Dolfinarium. NS willen hier een station Harderwijk Haven bouwen.
Nooit meer iets over gehoord, is zeker van de baan?
In Kaatsheuvel ligt toch al een spoor?quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:48 schreef Fixers het volgende:
Hadden ze zo niet ooit een plan om een spoortje richting Kaatsheuvel te maken?
Smalspoor ja, met antieke stoomlocs....quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
In Kaatsheuvel ligt toch al een spoor?
Smalspoor lag er vroeger ookal, dus dat is historisch helemaal verantwoordquote:Op vrijdag 24 september 2010 19:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Smalspoor ja, met antieke stoomlocs....
Jup, de hele aansluiting is idd al jaren weg. Hier en daar ligt nog een stukje, maar dat is het dan ook.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:35 schreef Peter het volgende:
[..]
De lijn is op enig moment al onderbroken:
link
Heel interessant om te lezen en te zien! Het ziet er zo, met al die schermen en planregels, niet echt gebruiksvriendelijk uit...quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort eens wat meer foto's van Procesleiding maken.
Nee, we lachen alleen NS Hispeed uit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Die eerste twee zijn vast vanuit de Fernsehturm gemaakt?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:44 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 Twee BR481's van de Deutsche Bahn kruisen elkaar tussen de stations Hackescher Markt en Alexanderplatz. Tegelijkertijd komt een ICE-3 voorbijgereden.
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 De eerdergenoemde ICE-3 wordt gekruisd door een tweetal gekoppelde ICE-2's, eveneens tussen Hackescher Markt en Alexanderplatz
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 BR 481 van de S-Bahn Berlin (dochteronderneming van DB AG) komt binnenrollen te stations Friedrichstraße.
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 Reisadvies voor reizigers die naar de vakbeurs InnoTrans onderweg zijn wordt gegeven op de CTA's. Verder hangt Berlijn letterlijk vol met advertenties voor InnoTrans en wordt de aandacht eveneens gevestigd op de publieksdagen, komend weekend.
Alle foto's zijn klikbaar voor een grote versie.
Die staat ergens anders, en hoger toch?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die eerste twee zijn vast vanuit de Fernsehturm gemaakt?
Dat zeker!quote:Berlijn
Werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. IC stopt daardoor extra te Zwijndrecht omdat daar bussen vandaan vertrekken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:40 schreef Ploertendoder het volgende:
Morgen ga ik naar deventer en wil vanaf 08:00 vanaf Zwijndrecht vertrekken. Er staat intercity aangegeven terwijl er hier normaal alleen stoppers stoppen. Kan dat kloppen? Ik word niet veel wijzer van ns.nl
edit:
[..]
ha voor het eerst dat werkzaamheden voor mij gunstig uitpakkenScheelt toch snel 15 minuten
Dat is wel één van de kutkloterigste teringstukken in de A12.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanmiddag toevallig voor het eerst sinds tijden weer eens met de auto onderweg tussen Ede en Utrecht, en precies getimed om een Virm te vangen in de mooie open linkerbocht ten westen van Maarn![]()
[ afbeelding ]
Stoomtrein natuurlijkquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:23 schreef dennistd het volgende:
Morgen maar weer eens naar het hoge noorden voor de open dag in Onnen
Veel plezier.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:23 schreef dennistd het volgende:
Morgen maar weer eens naar het hoge noorden voor de open dag in Onnen
Bron:http://www.limburger.nl/a(...)tudenten_op_Maaslijnquote:Te veel studenten op Maaslijn
Het is de laatste weken zo druk in de treinen op de Maaslijn, dat Veolia vanaf maandag bussen gaat inzetten tussen Boxmeer en Nijmegen om alle reizigers te kunnen vervoeren.
Ieder jaar als de onderwijsinstellingen de deuren weer openen, merkt Veolia dat meteen aan de reizigersaantallen. Meestal loopt het aantal treinpassagiers na een paar weken weer iets terug, omdat studenten die niet meteen een woonruimte hebben gevonden, die na verloop van tijd wel hebben. Dit jaar, constateert Veolia, blijft het echter veel langer te druk.
Daarom zet de vervoerder vanaf maandag extra bussen in tussen Boxmeer en Heyendaal en tussen Mook en Nijmegen. Ook wordt een extra treinstel ingehuurd en zullen machinisten reizigers oproepen ook de gangpaden te gebruiken om te gaan staan.
houjebekman. Dat is een mooie plekquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is wel één van de kutkloterigste teringstukken in de A12.
Daarom zijn er in Groningen en Drenthe iQLiners uitgevonden...quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron:http://www.limburger.nl/a(...)tudenten_op_Maaslijn
Het is ook nooit goed
Jup, dat klopt. Die is al opgestookt om morgen de rit naar de Drachenfels te rijden. Gebeurt meer dan 12 uur van te voren. Zolang heeft zo'n stoomloc ook wel nodig om goed 'op stoom' te komen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:41 schreef V2 het volgende:
Hm ik zag vanmiddag al een loc onder stoom staan op het emplacement van de SSN, waar ik langs reed met de treinHet ging helaas te snel om het goed te zien...
O, ja veel plezier, opwarmertje dat niet veel verklaptquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Stoomtrein natuurlijkKonigswinter
Drachenfels
Sta morgen al rond 6 uur 's ochtends op Rotterdam CS![]()
De Baureihe 01.10 heeft als het goed is 38 m³ water als ie vol zit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:55 schreef Duvel het volgende:
Niet zo gek, je moet een paar kuub water aan de kook brengen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |