Mja ik las het ook net.quote:
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Het was zoals gezegd de andere kant op. En bovendien, zoals overigens nog niet gezegd, een uur of 6 laterquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:42 schreef Gutz het volgende:
[..]
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.
Top!quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.
Dat is de Fyra, de Benelux staat als Internationale trein.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ver was ik dus ook al ja![]()
[..]
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk best
Normaal vervoeren die zuurstokken alleen maar lucht, dus ja dan is het uitlachen makkelijkquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Wissels en seinen worden slechts indirect automatisch bediend. Ze worden bediend zodra er een rijweg wordt ingesteld, wat wel automatisch gebeurt door ARI, als deze aan staat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.
Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.
Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?
Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.
Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.
Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?
Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Ik denk dat waar een uitroepteken (!) voorstaat nog niet verwerkt is.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Interessant verhaal welMaar hoe kunnen we zien of een vertraging al of niet verwerkt is op dat scherm?
![]()
ha voor het eerst dat werkzaamheden voor mij gunstig uitpakkenquote:Zwijndrecht-Dordrecht-Breda/Roosendaal zaterdag 25 en zondag 26 september
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de overige treinen en de bussen:
er rijden geen treinen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden alleen stoptreinen.
* Zwijndrecht is het overstapstation voor doorgaande reizigers naar Lage Zwaluwe, Roosendaal en Breda
NS-bussen:
* reis tussen Zwijndrecht en Lage Zwaluwe met de NS-Snelbus
* reis tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe met de NS-stopbus
* reis tussen Zwijndrecht en Roosendaal met de NS-Snelbus
Maak gebruik van de overige treinen:
* reis tussen Lage Zwaluwe, Zevenbergen, Oudenbosch en Roosendaal met de stoptrein
Omreisroutes:
* reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS, Delft en Rotterdam Centraal en Tilburg, Eindhoven via Utrecht Centraal
Een ! betekent inderdaad een nieuw gemeten vertraging. Na verwerken komt er een +, wat betekent dat er iets is aangepast, in dit geval dus de insteltijd.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik denk dat waar een uitroepteken (!) voorstaat nog niet verwerkt is.
Dat komt ook overeen met de nog niet aangepaste ´insteltijd´. Zie het verschil tussen de vertraagde 751 en de eveneens vertraagde 89257 waarbij de eerstgenoemde dus wel al verwerkt is.
De lijn is op enig moment al onderbroken:quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:27 schreef bork het volgende:
Dolfinariumlijn
De NS overwegen een speciale trein te laten rijden naar het Dolfinarium in Harderwijk. Die zou moeten rijden over een bestaande goederenspoorweg van het huidige NS-station naar de haven. Momenteel komt 8 procent van de bezoekers van het Dolfinarium met bus of trein. Dat percentage is zo laag vanwege de afstand tussen het station en het dolfinarium, die ruim twee kilometer is. Treinreizigers moeten overstappen op een bus. Het huidige goederenspoor naar de haven loop praktisch langs het Dolfinarium. NS willen hier een station Harderwijk Haven bouwen.
Nooit meer iets over gehoord, is zeker van de baan?
In Kaatsheuvel ligt toch al een spoor?quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:48 schreef Fixers het volgende:
Hadden ze zo niet ooit een plan om een spoortje richting Kaatsheuvel te maken?
Smalspoor ja, met antieke stoomlocs....quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:14 schreef Peter het volgende:
[..]
In Kaatsheuvel ligt toch al een spoor?
Smalspoor lag er vroeger ookal, dus dat is historisch helemaal verantwoordquote:Op vrijdag 24 september 2010 19:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Smalspoor ja, met antieke stoomlocs....
Jup, de hele aansluiting is idd al jaren weg. Hier en daar ligt nog een stukje, maar dat is het dan ook.quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:35 schreef Peter het volgende:
[..]
De lijn is op enig moment al onderbroken:
link
Heel interessant om te lezen en te zien! Het ziet er zo, met al die schermen en planregels, niet echt gebruiksvriendelijk uit...quote:Op vrijdag 24 september 2010 18:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort eens wat meer foto's van Procesleiding maken.
Nee, we lachen alleen NS Hispeed uit.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Die eerste twee zijn vast vanuit de Fernsehturm gemaakt?quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:44 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 Twee BR481's van de Deutsche Bahn kruisen elkaar tussen de stations Hackescher Markt en Alexanderplatz. Tegelijkertijd komt een ICE-3 voorbijgereden.
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 De eerdergenoemde ICE-3 wordt gekruisd door een tweetal gekoppelde ICE-2's, eveneens tussen Hackescher Markt en Alexanderplatz
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 BR 481 van de S-Bahn Berlin (dochteronderneming van DB AG) komt binnenrollen te stations Friedrichstraße.
[ link | afbeelding ]
24 september 2010 Reisadvies voor reizigers die naar de vakbeurs InnoTrans onderweg zijn wordt gegeven op de CTA's. Verder hangt Berlijn letterlijk vol met advertenties voor InnoTrans en wordt de aandacht eveneens gevestigd op de publieksdagen, komend weekend.
Alle foto's zijn klikbaar voor een grote versie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |