Tevens kun je aan de deur horen dat deze na het stilstaan op het punt staat om open te gaan.quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.
Bij ICM enzo is dat goed te horen, ja. Ik druk ook altijd precies op tijd.quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef James1988 het volgende:
Ik hou meestal m'n vinger op de knop en draai rondjes mee met de beweging van de trein, en pas wanneer ik het gesis van de deurontgrendeling hoor druk ik die knop daadwerkelijk in.
Bij de treinen van NS wel ja, maar bij die nieuwe treinen van Arriva en Veolia niet toch?quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Tevens kun je aan de deur horen dat deze na het stilstaan op het punt staat om open te gaan.
Bij de GTW's van Arriva hoor je de treeplank prima uitschuiven.quote:Op zondag 26 september 2010 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de treinen van NS wel ja, maar bij die nieuwe treinen van Arriva en Veolia niet toch?
Inderdaad, ik weet exact op de seconde wanneer de deuren van een GTW opengaan.quote:Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij de GTW's van Arriva hoor je de treeplank prima uitschuiven.
SLT is wel aan te wennen, na een tijdje hoor je het niet meer. ;Dquote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
Die aardappel in de keel kan ik niet aan wennen hoor. Dat eindeloze "Goedemiddag. Deze sprrrinterrr rijdt naarrr Naaarrrrden-Bussum, Hilverrrsum, Baarrrrn en Amerrrrsfoorrrrrt Vathorrrrst" hangt je na tien herhalingen op één rit al de keel uit, en met elke volgende rit wordt het alleen maar errrgerrr.quote:Op zondag 26 september 2010 22:09 schreef Crientj het volgende:
[..]
SLT is wel aan te wennen, na een tijdje hoor je het niet meer. ;D
Misschien dat NS Marc Klardie (roept de haltenamen voor GVB om, red.) kan inhuren.quote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
De SLT doet dat ook.quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Die aardappel in de keel kan ik niet aan wennen hoor. Dat eindeloze "Goedemiddag. Deze sprrrinterrr rijdt naarrr Naaarrrrden-Bussum, Hilverrrsum, Baarrrrn en Amerrrrsfoorrrrrt Vathorrrrst" hangt je na tien herhalingen op één rit al de keel uit, en met elke volgende rit wordt het alleen maar errrgerrr.
(Oh, wacht, dat is SGMm natuurlijk. Doet SLT dat misschien niet meer zo irritant?)
Je moet voor de verandering met de sneltram tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein rijden. Daar draait Marion werkelijk door.quote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
De omroepen van Philip Bloemendal.quote:Op zondag 26 september 2010 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien dat NS Marc Klardie (roept de haltenamen voor GVB om, red.) kan inhuren.
Engels: Mind the gap.quote:Op zondag 26 september 2010 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Let op de uitstap bij het perron.
![]()
Heerlijk hoe ze in Berlijn er zo'n lang verhaal van weten te maken.quote:Op zondag 26 september 2010 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Engels: Mind the gap.
Duits: Bitte beachten Sie beim ausstieg die Lücke zwischen Zug und Bahnsteigeckekante.
die zijn onbruikbaar geworden, omdat er enkele stations opengingen die hij niet ingesproken had. En dat terwijl hij dat al voor veel mogelijke stations gedaan had.quote:Op zondag 26 september 2010 22:24 schreef Socios het volgende:
[..]
De omroepen van Philip Bloemendal.
Zeer spijtig.quote:Op zondag 26 september 2010 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
die zijn onbruikbaar geworden, omdat er enkele stations opengingen die hij niet ingesproken had. En dat terwijl hij dat al voor veel mogelijke stations gedaan had.
Die is er nog steeds hoor. En blijft leuk.quote:Op zondag 26 september 2010 23:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Zeer spijtig.![]()
"Deze trein gaat naar Gein." Ge-wel-dig.
Kut voor VOITH.quote:Op maandag 27 september 2010 09:05 schreef dennistd het volgende:
Syntus komt voor het onderhoud van de buffeltjes toch weer terug naar NedTrain: http://www.gelderlander.n(...)ant-na-storingen.ece
Mwah, wellicht de nasleep van naar het schijnt twee defecte treinen tussen Sittard en Roermond. Het stukje Sittard-Roermond heeft me vandaag namelijk bijna een half uur gekost. De 800 reed met +15, de spits 3500 naar Schiphol ook. En mijn aansluiting in Roermond op de Veolia stopper was natuurlijk ook al lang weg.quote:Op maandag 27 september 2010 08:50 schreef Fixers het volgende:
Op Den Bosch hebben ze vandaag ook opvallende omroepen:
"Dames en Heren, de intercity naar Utrecht en Amsterdam die dadelijk binnenkomt is erg druk. De volgende intercity naar utrecht vertrekt om 8.55 uur."
Het gefaal van etmet begint nu wel epische proporties aan te nemen.
FYPquote:Op maandag 27 september 2010 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
waardoor ik die kut prachtige oude monumentale trap over moest en me moest haasten om de volgende trein te halen.
Dat is dan ook meteen zo ongeveer de ENIGE partij die er last van heeft ja.quote:
Als je haast hebt is het heel wat minder schitterendquote:Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef Socios het volgende:
[..]
FYP
Afgelopen zaterdag ook nog overheen gelopen. Schitterend.
Haha, wie in spoorwegland maalt er nou om de passagiers?quote:Op maandag 27 september 2010 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook meteen zo ongeveer de ENIGE partij die er last van heeft ja.
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Meestal gebeuren dat soort dingen op verzoek van Arriva, die dat stel dan uit de roulatie willen hebben omdat er iets mee is. Afrangeren van 6 of 7 is een stuk makkelijker dan van 4a of 3a.quote:Op maandag 27 september 2010 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy of een van zijn collega's hadden mij vanochtend ook goed te pakken. De vertraagde stoptrein Leeuwarden - groningen kwam binnen op spoor 7A, waardoor ik die kut monumentale trap over moest en me moest haasten om de volgende trein te halen.
Het is inderdaad een mooie trap. Alleen hoogst onpraktisch en opeens helemaal niet leuk als je een aansluiting moet halen. En er is geen lift, da's helemaal kut.quote:Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef Socios het volgende:
[..]
FYP
Afgelopen zaterdag ook nog overheen gelopen. Schitterend.
Het stel keerde gewoon weer op de stopper naar Leeuwarden, dus een uitwisseling was het niet.quote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Meestal gebeuren dat soort dingen op verzoek van Arriva, die dat stel dan uit de roulatie willen hebben omdat er iets mee is. Afrangeren van 6 of 7 is een stuk makkelijker dan van 4a of 3a.
Als Sijntes de boel dichter bij huis laat onderhouden dan in Blerick komt de boel eerder weer de baan op. Dat is beter voor de reizigerts dan toch?quote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef Duvel het volgende:
Haha, wie in spoorwegland maalt er nou om de passagiers?
Tja, ook onderhoud wordt tegenwoordig aanbesteed. 't Schijnt er bij te horen.quote:Op maandag 27 september 2010 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als Sijntes de boel dichter bij huis laat onderhouden dan in Blerick komt de boel eerder weer de baan op. Dat is beter voor de reizigerts dan toch?
Misschien kan AnsaldoBreda dat ook wel. Voor een kwartje minderquote:Op maandag 27 september 2010 11:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tja, ook onderhoud wordt tegenwoordig aanbesteed. 't Schijnt er bij te horen.
Oh, da's dan wel vreemd. Werd er ook geen stel afgehaald? En hoeveel te laat kwam die stoptrein binnen?quote:Op maandag 27 september 2010 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het stel keerde gewoon weer op de stopper naar Leeuwarden, dus een uitwisseling was het niet.
Mja, dan zie je de stellen waarschijnlijk helemaal niet terug of pas als de halve vloot met defecten terzijde staat.quote:Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kan AnsaldoBreda dat ook wel. Voor een kwartje minder
Een GTW 2/8 splitsen gaan wat lastigquote:Op maandag 27 september 2010 11:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, da's dan wel vreemd. Werd er ook geen stel afgehaald? En hoeveel te laat kwam die stoptrein binnen?
Is daar nog ergens wat van te horen? Ben best benieuwd hoe dat klinkt.quote:Op zondag 26 september 2010 22:24 schreef Socios het volgende:
[..]
De omroepen van Philip Bloemendal.
quote:Op maandag 27 september 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Is daar nog ergens wat van te horen? Ben best benieuwd hoe dat klinkt.
Mja, dat krijg je met dat traject. Deels enkelspoor, dus je moet altijd kruisen en één vertraging heeft gelijk effect op tien volgende treinen.quote:Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En hij had +4 geloof ik. Kwam ook omdat de tegentrein in Zuidhorn ook deze vertraging had. En dat kwam weer door de vertraagde sneltrein die met +5 uit Leeuwarden vertrokken was. Deze was weer vertraagd omdat de stopper uit Groningen met +5 Leeuwarden binnenrolde. En zo ging het maar door vanochtend
Nooit geweten dat hij dat ooit gedaan had. Kwam net ook dit filmpje tegen:quote:Op maandag 27 september 2010 13:09 schreef CrashO het volgende:
[..]
Praten alsof je een knijper op je neus hebt![]()
Tsja. Na de uitvinding van het wiel was Limburg vier maanden dichterbij. Geen stoomtrein die die snelheidswinst na doet.quote:Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef KapiteinT het volgende:
Na elektrificeren was Limburg anderhalf uur dichterbij. Geen Fyra die die snelheidswinst na doet.
De meest realistische voorspelling is mei 2138 denk ik.quote:Op maandag 27 september 2010 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Waren daar geen plannen voor verdubbeling eigenlijk? Het is toch al voor de helft tweesporig of zo?
quote:Op maandag 27 september 2010 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Na de uitvinding van het wiel was Limburg vier maanden dichterbij. Geen stoomtrein die die snelheidswinst na doet.
Weet niet wanneer Peterselieman op Groningen was, maar ik had ook last van grote vertragingen.quote:- Trein 37426 had vanmorgen + 12 bij aankomst te Lwc.
- Doorkomst trein 37324 was + 12 door Lwc
Kerende trein 37415 (van de 37426) was versterkt te Lw met een GTW 2/8. Haltering op Lwc + 11 min. Deze trein moest ik hebben naar Gn, aankomst + 10 op spoor 7 (normaal spoor 3)
Sneltreinen met 37315 en 37328 hebben niet gereden (materieel voor 37328 zag ik staan aan spoor 6)
Tegentrein 37430 kwam + 15 binnen op Bp.
Ik was om 9:00 in Leeuwarden en om 10:00 in Groningen. Toen waren de vertragingen alweer binnen de marges gebracht dat ze er razendsnel uitgereden konden worden.quote:Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef brandsrus het volgende:
Op somda had ik het volgende gepost.
[..]
Weet niet wanneer Peterselieman op Groningen was, maar ik had ook last van grote vertragingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |