abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 23:33:33 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86883864
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:24 schreef Socios het volgende:

[..]

De omroepen van Philip Bloemendal. :D
die zijn onbruikbaar geworden, omdat er enkele stations opengingen die hij niet ingesproken had. En dat terwijl hij dat al voor veel mogelijke stations gedaan had.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86884010
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
die zijn onbruikbaar geworden, omdat er enkele stations opengingen die hij niet ingesproken had. En dat terwijl hij dat al voor veel mogelijke stations gedaan had.
Zeer spijtig. ;(

"Deze trein gaat naar Gein." Ge-wel-dig.
pi_86884684
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:37 schreef Socios het volgende:

[..]

Zeer spijtig. ;(

"Deze trein gaat naar Gein." Ge-wel-dig.
Die is er nog steeds hoor. En blijft leuk. :)

Alleen voor Amstelveen Westwijk hebben ze een andere stem, en dan is het ineens ook geen 'trein' maar een 'metro'. Terwijl het juist bij die lijn eigenlijk weer een 'sneltram' zou moeten zijn, maar goed.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 23:52:40 ]
pi_86889844
Op Den Bosch hebben ze vandaag ook opvallende omroepen:
"Dames en Heren, de intercity naar Utrecht en Amsterdam die dadelijk binnenkomt is erg druk. De volgende intercity naar utrecht vertrekt om 8.55 uur."

Het gefaal van etmet begint nu wel epische proporties aan te nemen.
  Redactie Sport maandag 27 september 2010 @ 09:05:44 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86890124
Syntus komt voor het onderhoud van de buffeltjes toch weer terug naar NedTrain: http://www.gelderlander.n(...)ant-na-storingen.ece
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86891374
Arriva schijnt op de MLL 2 kapotte stellen te hebben. Dat is knap kut daar in de spits. -O-
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 27 september 2010 @ 10:14:19 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86891711
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:05 schreef dennistd het volgende:
Syntus komt voor het onderhoud van de buffeltjes toch weer terug naar NedTrain: http://www.gelderlander.n(...)ant-na-storingen.ece
Kut voor VOITH. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 september 2010 @ 10:39:47 #225
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_86892382
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:50 schreef Fixers het volgende:
Op Den Bosch hebben ze vandaag ook opvallende omroepen:
"Dames en Heren, de intercity naar Utrecht en Amsterdam die dadelijk binnenkomt is erg druk. De volgende intercity naar utrecht vertrekt om 8.55 uur."

Het gefaal van etmet begint nu wel epische proporties aan te nemen.
Mwah, wellicht de nasleep van naar het schijnt twee defecte treinen tussen Sittard en Roermond. Het stukje Sittard-Roermond heeft me vandaag namelijk bijna een half uur gekost. De 800 reed met +15, de spits 3500 naar Schiphol ook. En mijn aansluiting in Roermond op de Veolia stopper was natuurlijk ook al lang weg. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 september 2010 @ 10:49:59 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86892684
ziggy of een van zijn collega's hadden mij vanochtend ook goed te pakken. De vertraagde stoptrein Leeuwarden - groningen kwam binnen op spoor 7A, waardoor ik die kut monumentale trap over moest en me moest haasten om de volgende trein te halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86892722
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
waardoor ik die kut prachtige oude monumentale trap over moest en me moest haasten om de volgende trein te halen.
FYP

Afgelopen zaterdag ook nog overheen gelopen. Schitterend. :)
pi_86893342
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:14 schreef Duvel het volgende:

[..]


Kut voor VOITH. :{
Dat is dan ook meteen zo ongeveer de ENIGE partij die er last van heeft ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 september 2010 @ 11:17:34 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86893434
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef Socios het volgende:

[..]

FYP

Afgelopen zaterdag ook nog overheen gelopen. Schitterend. :)
Als je haast hebt is het heel wat minder schitterend
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 september 2010 @ 11:19:34 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86893497
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is dan ook meteen zo ongeveer de ENIGE partij die er last van heeft ja.
Haha, wie in spoorwegland maalt er nou om de passagiers? :')

Dat is echt zo 1950.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 september 2010 @ 11:19:37 #231
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86893499
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy of een van zijn collega's hadden mij vanochtend ook goed te pakken. De vertraagde stoptrein Leeuwarden - groningen kwam binnen op spoor 7A, waardoor ik die kut monumentale trap over moest en me moest haasten om de volgende trein te halen.
Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Meestal gebeuren dat soort dingen op verzoek van Arriva, die dat stel dan uit de roulatie willen hebben omdat er iets mee is. Afrangeren van 6 of 7 is een stuk makkelijker dan van 4a of 3a.

quote:
Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef Socios het volgende:

[..]

FYP

Afgelopen zaterdag ook nog overheen gelopen. Schitterend. :)
Het is inderdaad een mooie trap. Alleen hoogst onpraktisch en opeens helemaal niet leuk als je een aansluiting moet halen. En er is geen lift, da's helemaal kut.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 september 2010 @ 11:21:10 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86893552
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Meestal gebeuren dat soort dingen op verzoek van Arriva, die dat stel dan uit de roulatie willen hebben omdat er iets mee is. Afrangeren van 6 of 7 is een stuk makkelijker dan van 4a of 3a.
Het stel keerde gewoon weer op de stopper naar Leeuwarden, dus een uitwisseling was het niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86893557
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef Duvel het volgende:

Haha, wie in spoorwegland maalt er nou om de passagiers? :')
Als Sijntes de boel dichter bij huis laat onderhouden dan in Blerick komt de boel eerder weer de baan op. Dat is beter voor de reizigerts dan toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 september 2010 @ 11:28:40 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86893784
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als Sijntes de boel dichter bij huis laat onderhouden dan in Blerick komt de boel eerder weer de baan op. Dat is beter voor de reizigerts dan toch? :?
Tja, ook onderhoud wordt tegenwoordig aanbesteed. 't Schijnt er bij te horen. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86894121
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:28 schreef Duvel het volgende:

[..]


Tja, ook onderhoud wordt tegenwoordig aanbesteed. 't Schijnt er bij te horen. :{
Misschien kan AnsaldoBreda dat ook wel. Voor een kwartje minder *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 september 2010 @ 11:40:31 #236
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86894131
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het stel keerde gewoon weer op de stopper naar Leeuwarden, dus een uitwisseling was het niet.
Oh, da's dan wel vreemd. Werd er ook geen stel afgehaald? En hoeveel te laat kwam die stoptrein binnen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 september 2010 @ 11:43:55 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86894260
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kan AnsaldoBreda dat ook wel. Voor een kwartje minder *)
Mja, dan zie je de stellen waarschijnlijk helemaal niet terug of pas als de halve vloot met defecten terzijde staat.
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, da's dan wel vreemd. Werd er ook geen stel afgehaald? En hoeveel te laat kwam die stoptrein binnen?
Een GTW 2/8 splitsen gaan wat lastig ;)

En hij had +4 geloof ik. Kwam ook omdat de tegentrein in Zuidhorn ook deze vertraging had. En dat kwam weer door de vertraagde sneltrein die met +5 uit Leeuwarden vertrokken was. Deze was weer vertraagd omdat de stopper uit Groningen met +5 Leeuwarden binnenrolde. En zo ging het maar door vanochtend ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86894582
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:24 schreef Socios het volgende:

[..]

De omroepen van Philip Bloemendal. :D
Is daar nog ergens wat van te horen? Ben best benieuwd hoe dat klinkt.
pi_86896980
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Is daar nog ergens wat van te horen? Ben best benieuwd hoe dat klinkt.
_O_
Praten alsof je een knijper op je neus hebt *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2010 13:11:34 ]
  maandag 27 september 2010 @ 13:16:31 #240
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86897207
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En hij had +4 geloof ik. Kwam ook omdat de tegentrein in Zuidhorn ook deze vertraging had. En dat kwam weer door de vertraagde sneltrein die met +5 uit Leeuwarden vertrokken was. Deze was weer vertraagd omdat de stopper uit Groningen met +5 Leeuwarden binnenrolde. En zo ging het maar door vanochtend ;)
Mja, dat krijg je met dat traject. Deels enkelspoor, dus je moet altijd kruisen en één vertraging heeft gelijk effect op tien volgende treinen.
Vorige week woensdag had de sneltrein naar Leeuwarden +40, het heeft de hele ochtend geduurd tot we weer zonder vertraging reden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86898343
Waren daar geen plannen voor verdubbeling eigenlijk? Het is toch al voor de helft tweesporig of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86898369
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:09 schreef CrashO het volgende:

[..]

_O_
Praten alsof je een knijper op je neus hebt *O*
Nooit geweten dat hij dat ooit gedaan had. Kwam net ook dit filmpje tegen:

Na elektrificeren was Limburg anderhalf uur dichterbij. Geen Fyra die die snelheidswinst na doet. :')
pi_86898931
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef KapiteinT het volgende:
Na elektrificeren was Limburg anderhalf uur dichterbij. Geen Fyra die die snelheidswinst na doet. :')
Tsja. Na de uitvinding van het wiel was Limburg vier maanden dichterbij. Geen stoomtrein die die snelheidswinst na doet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86899690
Overigens zijn we vandaag allemaal jarig, een beetje toch. De eerste passagierstrein ter wereld reed vandaag precies 185 jaar geleden in Engeland op de Stockton and Darlington Railway *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 september 2010 @ 14:47:29 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86900636
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Waren daar geen plannen voor verdubbeling eigenlijk? Het is toch al voor de helft tweesporig of zo? :?
De meest realistische voorspelling is mei 2138 denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86901182
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja. Na de uitvinding van het wiel was Limburg vier maanden dichterbij. Geen stoomtrein die die snelheidswinst na doet.
:')
  maandag 27 september 2010 @ 15:16:56 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86901940
Zo dan, zoals eerder beloofd hierbij wat plaatjes die ik heb geschoten tijdens mijn bezoek aan InnoTrans in Berlijn. Ik ben alleen naar de tentoonstelling buiten geweest (tijdens de publieksdagen op zaterdag) en niet naar de rest van de beurs.

Hier volgt een selectie van wat ik allemaal heb gezien tijdens mijn bezoek:

25 september 2010 De vlaggen wapperen bij het naderen van de Messe Berlin. Geen stralende zon vandaag, maar ook geen neerslag... mooi weertje dus.


25 september 2010 Siemens heeft een kopbak van de Velaro-reeks tentoongesteld. In de achtergrond een van de nieuwe Vectron-locs.


25 september 2010 Ook AnsaldoBreda is van de partij, met een nieuwe driverless metrotrein voor de metro van Rome.


25 september 2010 De Vectron is een nieuwe locreeks van Siemens, en moet Siemens een betere concurrentiepositie geven ten opzichte van Bombardier's Traxx-platform en het Prima II-platform van Alstom. Vectron is een paar maanden terug geīntroduceerd en maakte hier zijn debuut. Een kleine verrassing was de aanwezigheid van een diesel-versie, dit was bij de introductie in juni nog niet bekend.


25 september 2010 Het Franse Alstom-conglomoraat was ook aanwezig met verschillende treinen en locs.


25 september 2010 Zo was de Prima II-locomotief aanwezig, voorzien van een redelijk bescheiden beschildering. De eerste klant voor de Prima II is het Marokkaanse ONCF.


25 september 2010 Het Nederlandse Eurailscout was ook van de partij met hun wisselinspectievoertuig.


25 september 2010 Het Oostenrijkse Linsinger had een onderhoudsvoertuig gestuurd. Er is zelfs een mogelijkheid om een proefrit te maken "op uw eigen spoorwegnetwerk".


25 september 2010 Een loc van Vossloh voor de goederendivisie van Eurotunnel: Europorte.


25 september 2010 Eén van de paradepaardjes van zowel Siemens als Deutsche Bahn is de ICE-hogesnelheidstrein. De Velaro D is de vierde generatie ICE-trein en wijkt op slechts een klein aantal punten af van zijn voorganger, de ICE-3.


25 september 2010 Het "Verkehrsrot" knalt van de deur af.


25 september 2010 Niet alleen gloednieuw materieel is van de partij. Stoomloc "Emma" komt soms ook nog even op bezoek, om een paar minuten later weer weg te rijden.


25 september 2010 Ook de SNCF is van de partij, met locomotieven, rijtuigen en een TER-treinstel.


25 september 2010 Een intercity-FLIRT van Stadler voor de Noorse spoorwegen.


25 september 2010 Een nieuwe trein van een Oost-Europese spoorwegmaatschappij. Het opvallende aan deze trein is de verhoging in het midden, hier bevinden zich de draaistellen. Het treinstel is verder geheel lagevloers.


25 september 2010 Ik achter het 'stuur' van een nieuwe trein.


25 september 2010 De Zwitserse spoorwegen waren eveneens van de partij. Dit is de zijkant van hun nieuwe hogesnelheids kantelbaktrein: de Pendolino van Alstom.


25 september 2010 Eersteklas rijtuig van de "New Pendolino" zoals Alstom hem noemt. Displays, leeslampjes, stopcontact bij iedere stoel, een toegankelijk toilet en een restauratierijtuig zijn allemaal voorzien bij deze trein.


25 september 2010 Vooraanzicht van de nieuwe Pendolino.


25 september 2010 Dit is het nieuwe metromaterieel voor de Londense metro. Het is gebouwd door Bombardier, en het is het eerste metromaterieel dat airco heeft. Hoewel het suf klinkt, is airco tot nu toe nog nooit mogelijk geweest in de Londense metro vanwege de extra benodigde ruimte die een airco-installatie met zich meebrengt, ruimte die in de krappe Londense tunnels niet beschikbaar is. Deze nieuwe stellen gaan zeker in de warme zomermaanden veel reizigers blij maken.


25 september 2010 Bombardier Traxx-locomotief 186.105 van leasemaatschappij Railpool. Deze Traxx is een broertje van de reeks Traxx-locs die dienst doen op de HSL en de Beneluxtrein.


25 september 2010 Bombardier laat geen kans onbenut om de veelzijdigheid van hun Traxx-platform te promoten. Eénspanningsversies, meerspanningsversies, en zelfs dieselelektrisch. De Traxx kan het allemaal.


25 september 2010 Kinderen racen met elkaar op... miniatuur-ICE's.


25 september 2010 Het paradepaardje van Bombardier: de Zefiro380. Hoewel dit slechts een mock-up is, gaat het materieel er zo uitzien. De eerste afnemer worden de Chinese spoorwegen voor hun snel uitbreidende hogesnelheidsnetwerk. .


25 september 2010 Nog een stoomlocomotief.

Ik heb nog meer foto's gemaakt tijdens InnoTrans, die staan op mijn Flickr-account.

[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 27-09-2010 15:34:49 ]
pi_86906040
Op somda had ik het volgende gepost.

quote:
- Trein 37426 had vanmorgen + 12 bij aankomst te Lwc.
- Doorkomst trein 37324 was + 12 door Lwc

Kerende trein 37415 (van de 37426) was versterkt te Lw met een GTW 2/8. Haltering op Lwc + 11 min. Deze trein moest ik hebben naar Gn, aankomst + 10 op spoor 7 (normaal spoor 3)

Sneltreinen met 37315 en 37328 hebben niet gereden (materieel voor 37328 zag ik staan aan spoor 6)

Tegentrein 37430 kwam + 15 binnen op Bp.
Weet niet wanneer Peterselieman op Groningen was, maar ik had ook last van grote vertragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')