Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...quote:Op zondag 26 september 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook nog ja. ERG handigIn NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.quote:Op zondag 26 september 2010 17:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
Bijvoorbeeld een halteafroep in Duisburg:quote:Op zondag 26 september 2010 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Ik was er van elf tot drie of zo.quote:Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag.
Bordjesschieters vinden dat handigquote:Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen
Tegenwoordig volgens mij wel eerder tenminste, een maandje terug meende ik dat toch te horen voor het halteren.quote:Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Inderdaad.quote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Zo herkenbaarquote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.quote:Op zondag 26 september 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift.
Tevens kun je aan de deur horen dat deze na het stilstaan op het punt staat om open te gaan.quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.
Bij ICM enzo is dat goed te horen, ja. Ik druk ook altijd precies op tijd.quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef James1988 het volgende:
Ik hou meestal m'n vinger op de knop en draai rondjes mee met de beweging van de trein, en pas wanneer ik het gesis van de deurontgrendeling hoor druk ik die knop daadwerkelijk in.
Bij de treinen van NS wel ja, maar bij die nieuwe treinen van Arriva en Veolia niet toch?quote:Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Tevens kun je aan de deur horen dat deze na het stilstaan op het punt staat om open te gaan.
Bij de GTW's van Arriva hoor je de treeplank prima uitschuiven.quote:Op zondag 26 september 2010 19:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de treinen van NS wel ja, maar bij die nieuwe treinen van Arriva en Veolia niet toch?
Inderdaad, ik weet exact op de seconde wanneer de deuren van een GTW opengaan.quote:Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij de GTW's van Arriva hoor je de treeplank prima uitschuiven.
SLT is wel aan te wennen, na een tijdje hoor je het niet meer. ;Dquote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
Die aardappel in de keel kan ik niet aan wennen hoor. Dat eindeloze "Goedemiddag. Deze sprrrinterrr rijdt naarrr Naaarrrrden-Bussum, Hilverrrsum, Baarrrrn en Amerrrrsfoorrrrrt Vathorrrrst" hangt je na tien herhalingen op één rit al de keel uit, en met elke volgende rit wordt het alleen maar errrgerrr.quote:Op zondag 26 september 2010 22:09 schreef Crientj het volgende:
[..]
SLT is wel aan te wennen, na een tijdje hoor je het niet meer. ;D
Misschien dat NS Marc Klardie (roept de haltenamen voor GVB om, red.) kan inhuren.quote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
De SLT doet dat ook.quote:Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Die aardappel in de keel kan ik niet aan wennen hoor. Dat eindeloze "Goedemiddag. Deze sprrrinterrr rijdt naarrr Naaarrrrden-Bussum, Hilverrrsum, Baarrrrn en Amerrrrsfoorrrrrt Vathorrrrst" hangt je na tien herhalingen op één rit al de keel uit, en met elke volgende rit wordt het alleen maar errrgerrr.
(Oh, wacht, dat is SGMm natuurlijk. Doet SLT dat misschien niet meer zo irritant?)
Je moet voor de verandering met de sneltram tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein rijden. Daar draait Marion werkelijk door.quote:Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.
SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
De omroepen van Philip Bloemendal.quote:Op zondag 26 september 2010 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien dat NS Marc Klardie (roept de haltenamen voor GVB om, red.) kan inhuren.
Engels: Mind the gap.quote:Op zondag 26 september 2010 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Let op de uitstap bij het perron.
![]()
Heerlijk hoe ze in Berlijn er zo'n lang verhaal van weten te maken.quote:Op zondag 26 september 2010 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Engels: Mind the gap.
Duits: Bitte beachten Sie beim ausstieg die Lücke zwischen Zug und Bahnsteigeckekante.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |