abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2010 @ 17:15:33 #187
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86865866
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook nog ja. ERG handig _O_ In NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
pi_86867270
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 18:09:03 #189
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86867852
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Bijvoorbeeld een halteafroep in Duisburg:

"Nachste Haltestelle: Kulturstraße. Ausstieg in Fahrtrichtung links."

Dit vind ik niet foutbestendig in tegenstelling tot Veolia...
pi_86867915
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86867918
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen :?
  zondag 26 september 2010 @ 18:37:06 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86868665
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag. :+
Ik was er van elf tot drie of zo. :) We zullen er dus wel tegelijkertijd geweest zijn, maar het was vrij groot.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86868728
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen :?
Bordjesschieters vinden dat handig :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86869372
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Tegenwoordig volgens mij wel eerder tenminste, een maandje terug meende ik dat toch te horen voor het halteren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 18:55:31 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86869393
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86869863
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Inderdaad. :')
pi_86870161
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Zo herkenbaar :')
Dan heb je die knop al gedaan en dat staat er naast je iemand klikklikklikklik te doen. Laatst ook een conductrice van arriva die dat deed :') _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86870245
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift. :{

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 19:19:33 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 19:20:14 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86870281
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift. :{
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 september 2010 @ 19:20:31 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86870292
Ik hou meestal m'n vinger op de knop en draai rondjes mee met de beweging van de trein, en pas wanneer ik het gesis van de deurontgrendeling hoor druk ik die knop daadwerkelijk in. :+

By the way, S-Bahn Berlin geeft ook aan waar het perron is. Meestal is het Ausstieg links maar soms ook rechts, bij hetzelfde station (Westkreuz) heb ik beide zien voorkomen. Op de LED-display met volgende stations (en huidige station) staat ook een pijltje dat naar het perron wijst.

De omroep is dus niet vastgeplakt aan de halteafroep :)
pi_86870313
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.
Tevens kun je aan de deur horen dat deze na het stilstaan op het punt staat om open te gaan.
pi_86870350
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef James1988 het volgende:
Ik hou meestal m'n vinger op de knop en draai rondjes mee met de beweging van de trein, en pas wanneer ik het gesis van de deurontgrendeling hoor druk ik die knop daadwerkelijk in. :+
Bij ICM enzo is dat goed te horen, ja. Ik druk ook altijd precies op tijd.
pi_86870991
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Tevens kun je aan de deur horen dat deze na het stilstaan op het punt staat om open te gaan.
Bij de treinen van NS wel ja, maar bij die nieuwe treinen van Arriva en Veolia niet toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 19:37:39 ]
  zondag 26 september 2010 @ 19:40:37 #204
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86871129
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij de treinen van NS wel ja, maar bij die nieuwe treinen van Arriva en Veolia niet toch?
Bij de GTW's van Arriva hoor je de treeplank prima uitschuiven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86871165
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bij de GTW's van Arriva hoor je de treeplank prima uitschuiven.
Inderdaad, ik weet exact op de seconde wanneer de deuren van een GTW opengaan.
pi_86871214
De wereld vergaat.

Bijna.


Het station van Geldermalsen wordt momenteel grondig gerenoveerd, wat onder andere te zien is aan een nieuwe loopbrug en de diverse hekwerken en bouwketen. Andere werkzaamheden, in dit geval aan het spoor rond Dordrecht, moest ERS met haar Padova-shuttle omgeleid worden via Utrecht. In het laatste zonlicht passeert vlak voor een flinke regenbui de logoloze 189 286 met trein 40131 het station van Geldermalsen, op weg naar Venlo. Zaterdag 25 september 2010
  zondag 26 september 2010 @ 22:06:04 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86878876
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.

SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
pi_86879153
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.

SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
SLT is wel aan te wennen, na een tijdje hoor je het niet meer. ;D
pi_86879358
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:09 schreef Crientj het volgende:

[..]

SLT is wel aan te wennen, na een tijdje hoor je het niet meer. ;D
Die aardappel in de keel kan ik niet aan wennen hoor. Dat eindeloze "Goedemiddag. Deze sprrrinterrr rijdt naarrr Naaarrrrden-Bussum, Hilverrrsum, Baarrrrn en Amerrrrsfoorrrrrt Vathorrrrst" hangt je na tien herhalingen op één rit al de keel uit, en met elke volgende rit wordt het alleen maar errrgerrr. :r

(Oh, wacht, dat is SGMm natuurlijk. Doet SLT dat misschien niet meer zo irritant?)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 22:14:24 ]
pi_86879546
De informatievoorziening in de moderne treinen met digitale schermen met de volgende stations is dan wel weer een flinke verbetering met vroeger. :)
  zondag 26 september 2010 @ 22:15:41 #211
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86879591
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.

SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
Misschien dat NS Marc Klardie (roept de haltenamen voor GVB om, red.) kan inhuren.

Amsterdam Sloterdijk. Overstappen voor de richtingen Haarlem, Schiphol en Leiden. Dit is de Sprinter richting Zaandam en Uitgeest.
  zondag 26 september 2010 @ 22:16:24 #212
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86879639
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Die aardappel in de keel kan ik niet aan wennen hoor. Dat eindeloze "Goedemiddag. Deze sprrrinterrr rijdt naarrr Naaarrrrden-Bussum, Hilverrrsum, Baarrrrn en Amerrrrsfoorrrrrt Vathorrrrst" hangt je na tien herhalingen op één rit al de keel uit, en met elke volgende rit wordt het alleen maar errrgerrr. :r

(Oh, wacht, dat is SGMm natuurlijk. Doet SLT dat misschien niet meer zo irritant?)
De SLT doet dat ook.
  zondag 26 september 2010 @ 22:19:10 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86879835
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:06 schreef greavy het volgende:
De Duitse omroepen zijn gewoon te geniaal. In de Dosto's hoor je meestal nog door de MCN handmatig omroepen over de perronzijde, maar er is ook materieel waar automatisch wordt gemeld waar je uit moet stappen.

SLT is gewoon kut met die omroep. Elke keer die rot herhaling. en dat "Goedenmorgen/middag/avond dames en heren ...."
Protos is ook niet fijn. Roepen ze het om, en dan "Ik herhaal ......."
Je moet voor de verandering met de sneltram tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein rijden. Daar draait Marion werkelijk door.

Reist U met een OV-chipkaart? Vergeet dan niet op het perron uit te checken.

Volgende halte: Nieuwegein Stadscentrum.

Let op de uitstap bij het perron.


:X :|W
pi_86880232
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien dat NS Marc Klardie (roept de haltenamen voor GVB om, red.) kan inhuren.
De omroepen van Philip Bloemendal. :D
  zondag 26 september 2010 @ 23:29:02 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86883682
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]
Let op de uitstap bij het perron.

:X :|W
Engels: Mind the gap.
Duits: Bitte beachten Sie beim ausstieg die Lücke zwischen Zug und Bahnsteigecke.
pi_86883746
Deutsche Bahn _O_
pi_86883837
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Engels: Mind the gap.
Duits: Bitte beachten Sie beim ausstieg die Lücke zwischen Zug und Bahnsteigeckekante.
Heerlijk hoe ze in Berlijn er zo'n lang verhaal van weten te maken. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')