Ja inderdaadquote:Op zondag 26 september 2010 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
vreemd genoeg niet half zo irritant als dat "Dames. En Heren. Goedemorgen." bij ELKE halte in de SLT
Daar zit niet echt logica in. Het verschilt ook van station tot station en van jaar tot jaar welk deuntje voor welk type melding gebruikt wordt. Het meest opvallende en langste deuntje is i.i.g. vaak voor de melding van "De ICE vertrekt zo, de deuren sluiten automatisch, weest u voorzichtig". Niet de belangrijkste mededeling dus.quote:Op zondag 26 september 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Wat me op de stations ook opviel is dat ze verschillende geluiden hebben voor de aankondigingen, volgens mij twee, drie en viertonig waarbij viertonig het belangrijkste is.
Dat is inderdaad wel een groot pluspunt boven het Nederlandse systeem, waar je bijvoorbeeld op Utrecht CS op den duur gek wordt van eindeloos herhaalde mededelingen die niet bedoeld zijn voor het perron waar jij staat.quote:En aankondigingen die beperkt zijn tot één perron i.p.v. het hele station.
Vector is de enige fatsoenlijke die erop staat, het is echt een onmogelijke opgave om een fatsoenlijke *tring tring* als ringtone en *ping* als notificatiegeluid te vindenquote:Op zondag 26 september 2010 16:01 schreef James1988 het volgende:
* James1988 is het standaard Android-pingeltje op zijn mobiel nu wel beu
En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen!quote:Op zondag 26 september 2010 15:40 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn
Misschien ligt het aan mij, maar het bedrijf komt vriendelijk over. Na iedere stop een omroep ("Welkom op deze trein naar X, wij zullen nog stoppen te Y en Z") en voor ieder station ("Over enkele minuten komen we aan te H, aansluitende treinen hier zijn A, B en C. Reizigers die ons hier verlaten willen wij bedanken voor het reizen met Deutsche Bahn") en op ieder station ook nog eens een vriendelijke begroeting ("Dames en heren op spoor 4, welkom te Q.")
Vind je Loes van der Schaft geen zwoele stem hebben?quote:Op zondag 26 september 2010 15:50 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja inderdaadSowieso haat ik dat computergestuurde omroepmeuk
Ook nog ja. ERG handigquote:Op zondag 26 september 2010 16:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen!
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...quote:Op zondag 26 september 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook nog ja. ERG handigIn NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.quote:Op zondag 26 september 2010 17:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
Bijvoorbeeld een halteafroep in Duisburg:quote:Op zondag 26 september 2010 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Ik was er van elf tot drie of zo.quote:Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag.
Bordjesschieters vinden dat handigquote:Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen
Tegenwoordig volgens mij wel eerder tenminste, een maandje terug meende ik dat toch te horen voor het halteren.quote:Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Inderdaad.quote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Zo herkenbaarquote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.quote:Op zondag 26 september 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |