abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2010 @ 15:40:54 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86862264
Deutsche Bahn O+

Misschien ligt het aan mij, maar het bedrijf komt vriendelijk over. Na iedere stop een omroep ("Welkom op deze trein naar X, wij zullen nog stoppen te Y en Z") en voor ieder station ("Over enkele minuten komen we aan te H, aansluitende treinen hier zijn A, B en C. Reizigers die ons hier verlaten willen wij bedanken voor het reizen met Deutsche Bahn") en op ieder station ook nog eens een vriendelijke begroeting ("Dames en heren op spoor 4, welkom te Q.")

O+
pi_86862343
vreemd genoeg niet half zo irritant als dat "Dames. En Heren. Goedemorgen." bij ELKE halte in de SLT :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 15:49:40 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86862550
Wat me op de stations ook opviel is dat ze verschillende geluiden hebben voor de aankondigingen, volgens mij twee, drie en viertonig waarbij viertonig het belangrijkste is. En aankondigingen die beperkt zijn tot één perron i.p.v. het hele station.
  zondag 26 september 2010 @ 15:50:52 #179
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_86862591
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
vreemd genoeg niet half zo irritant als dat "Dames. En Heren. Goedemorgen." bij ELKE halte in de SLT :r
Ja inderdaad :') Sowieso haat ik dat computergestuurde omroepmeuk :r
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86862752
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Wat me op de stations ook opviel is dat ze verschillende geluiden hebben voor de aankondigingen, volgens mij twee, drie en viertonig waarbij viertonig het belangrijkste is.
Daar zit niet echt logica in. Het verschilt ook van station tot station en van jaar tot jaar welk deuntje voor welk type melding gebruikt wordt. Het meest opvallende en langste deuntje is i.i.g. vaak voor de melding van "De ICE vertrekt zo, de deuren sluiten automatisch, weest u voorzichtig". Niet de belangrijkste mededeling dus.

quote:
En aankondigingen die beperkt zijn tot één perron i.p.v. het hele station.
Dat is inderdaad wel een groot pluspunt boven het Nederlandse systeem, waar je bijvoorbeeld op Utrecht CS op den duur gek wordt van eindeloos herhaalde mededelingen die niet bedoeld zijn voor het perron waar jij staat.
  zondag 26 september 2010 @ 16:01:26 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86862990
Nu nog maar eens een keertje kijken of ik (goede) geluidsfragmenten van die pingels kan vinden.

* James1988 is het standaard Android-pingeltje op zijn mobiel nu wel beu
pi_86863053
Het probleem daarvan is ook dat er te weinig capaciteit is op het omroepsysteem bij ernstige vertragingen en dan verliezen ze nog wel eens de prioriteiten uit het oog. Met de sneeuw was het toen op Rotterdam zo dat er niets richting Delft kon en dan richting Utrecht en Dordrecht vooral spoorwijzigingen en kleine vertagingen waren. Dan moet je natuurlijk niet de IC naar Dordrecht aankondigen en daarna pas dat er eindelijk een trein naar Delft gaat. Die vervolgens dus wegrijdt tijdens de omroep.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86863383
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:01 schreef James1988 het volgende:

* James1988 is het standaard Android-pingeltje op zijn mobiel nu wel beu
Vector is de enige fatsoenlijke die erop staat, het is echt een onmogelijke opgave om een fatsoenlijke *tring tring* als ringtone en *ping* als notificatiegeluid te vinden :N
pi_86864237
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:40 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn O+

Misschien ligt het aan mij, maar het bedrijf komt vriendelijk over. Na iedere stop een omroep ("Welkom op deze trein naar X, wij zullen nog stoppen te Y en Z") en voor ieder station ("Over enkele minuten komen we aan te H, aansluitende treinen hier zijn A, B en C. Reizigers die ons hier verlaten willen wij bedanken voor het reizen met Deutsche Bahn") en op ieder station ook nog eens een vriendelijke begroeting ("Dames en heren op spoor 4, welkom te Q.")

O+
En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen! O+
  zondag 26 september 2010 @ 17:10:15 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86865639
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:50 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]


Ja inderdaad :') Sowieso haat ik dat computergestuurde omroepmeuk :r
Vind je Loes van der Schaft geen zwoele stem hebben?
pi_86865656
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen! O+
Ook nog ja. ERG handig _O_ In NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 17:15:33 #187
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86865866
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook nog ja. ERG handig _O_ In NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
pi_86867270
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 18:09:03 #189
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86867852
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Bijvoorbeeld een halteafroep in Duisburg:

"Nachste Haltestelle: Kulturstraße. Ausstieg in Fahrtrichtung links."

Dit vind ik niet foutbestendig in tegenstelling tot Veolia...
pi_86867915
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86867918
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen :?
  zondag 26 september 2010 @ 18:37:06 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86868665
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag. :+
Ik was er van elf tot drie of zo. :) We zullen er dus wel tegelijkertijd geweest zijn, maar het was vrij groot.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86868728
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen :?
Bordjesschieters vinden dat handig :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86869372
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Tegenwoordig volgens mij wel eerder tenminste, een maandje terug meende ik dat toch te horen voor het halteren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 18:55:31 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86869393
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86869863
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Inderdaad. :')
pi_86870161
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Zo herkenbaar :')
Dan heb je die knop al gedaan en dat staat er naast je iemand klikklikklikklik te doen. Laatst ook een conductrice van arriva die dat deed :') _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86870245
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift. :{

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 19:19:33 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 19:20:14 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86870281
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift. :{
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 september 2010 @ 19:20:31 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86870292
Ik hou meestal m'n vinger op de knop en draai rondjes mee met de beweging van de trein, en pas wanneer ik het gesis van de deurontgrendeling hoor druk ik die knop daadwerkelijk in. :+

By the way, S-Bahn Berlin geeft ook aan waar het perron is. Meestal is het Ausstieg links maar soms ook rechts, bij hetzelfde station (Westkreuz) heb ik beide zien voorkomen. Op de LED-display met volgende stations (en huidige station) staat ook een pijltje dat naar het perron wijst.

De omroep is dus niet vastgeplakt aan de halteafroep :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')