Enquote:A.s. woensdag gaat Fyra een dag lang 2x per uur rijden, ter voorbereiding op de frequentieverdubbeling van 4 oktober a.s. (Integrale Test)
Enkele puntjes:
Vertrek Rotterdam van .30 wordt .23. De extra treinserie (900) vertrekt om .53.
Vertrek Amsterdam van .26 blijft .26. De extra treinserie (900) vertrekt om .56.
De IC Brussel (Benelux) van .54 uit Amsterdam vertrekt om .53.
Voor de 1000-serie is een superdiscount te boeken, voor de 900-serie niet!
Een superdiscount voor een trein die om .30 uit Rotterdam vertrekt, geldt uiteraard op die van .23 (zelfde treinnummer).
De eerste trein uit Rotterdam (1005) vertrekt wél om .30.
Raadpleeg de volledige dienstregeling voor deze dag op http://www.ns.nl, door als reisdatum 4 oktober in te geven.
quote:van de hispeed twitter:
A Je kunt gewoon een ticket kopen voor de tweede trein (serie 900), hij zit alleen niet in het boekingssysteem en is dus zonder reservering
V ok! dan kan ik dus geen discount kopen, ik neem de normale treinen (serie 1000) dat is het veiligste dan
A Voor de 29ste is er inderdaad geen discount te boeken.(serie 900 weer)
donderdag is alles weer "normaal" en vanaf 4 oktober is er (als het goed is) voor beide treinen te boeken
dat is niet het enige kutte. Dankzij de FYRAquote:Op dinsdag 28 september 2010 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
wat een hoerensysteem zeg. Wil ik eerst upgraden naar 1e klas en pas vanmiddag reizen ipv om 06:26. Dan wil ik aangeven dat ik een kortingkaart heb en springt alles weer terug. Nou, donder maar op met je Fyra, ga het eerst maar eens GOED regelen. Zo moeilijk moet dat niet zijn.
mja, het is geen gekke gedachte, omdat de treinen bij dubbele stellen in de spits gewoon uitpuilen daar. Als er een verstoring is dan wordt het zo proppen dat het Japanse toestanden worden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:
ik kan me weinig voorstellen van het nut van 8 treinen / uur naar een paar van die kut dorpjes
er is een logische reden. Arriva heeft de keuze gemaakt. stel er gaat een arriva-stel stuk, dan moet als het kan de andere vervoerder in staat zijn om het weg te slepen en dat gaat met een GTW wat makkelijker dan dat de ander met bijvoorbeeld een Lint rijdt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Mag je in een aanbesteding één bepaald materieeltype eisen? Met al die nadruk die er gelegd wordt op vrije concurrentie kan ik me dat eigenlijk nauwelijks voorstellen.
True, maar het komt vaker voor dat dingen die logisch zijn niet zo werken, zeker bij aanbestedingsproceduresquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is een logische reden.
Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?quote:Arriva heeft de keuze gemaakt. stel er gaat een arriva-stel stuk, dan moet als het kan de andere vervoerder in staat zijn om het weg te slepen en dat gaat met een GTW wat makkelijker dan dat de ander met bijvoorbeeld een Lint rijdt.
Een Wadloper kan ook combineren met een V-IRM.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:05 schreef De_Hertog het volgende:
Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?
De eis was dat de vervoerders elkaars materieel weg moesten kunnen slepen en dat de vervoerder die de concessie Achterhoek/Rivierenland kreeg een optie moest nemen op de stellen voor het traject Doetinchem - Arnhem. Arriva kiest voor GTW's en dus moet die andere vervoerder ook met die stellen rijden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:05 schreef De_Hertog het volgende:
Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?
1 2 3 4 5 6 7 | Arnhem – Winterswijk en Arnhem – Doetinchem hetzelfde hoogwaardige type materieel wordt ingezet. Hierdoor wordt de reiziger een consistent hoog kwaliteitsniveau aangeboden, ongeacht of deze met een ‘stadsregio’- of ‘provincie’-trein reist. Bovendien biedt dit meer flexibiliteit bij verstoringen. Het gaat om zeven tot negen driebaks treinstellen van het materieeltype Stadler GTW. De nieuwe concessiehouder van de stadsregio wordt verplicht om dit te leasen bij volgens een bij het bestek aangeleverde term sheet met leasevoorwaarden. |
die heb ik gezien toen ik instapte in de trein naar zwolle die om kwart voor 2 vertrok (ik was toen in groningen)quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Een stoomtrein als pendeltrein tussen Groningen en Onnen komt in de regen spoor 4b in Groningen binnengereden.
[ afbeelding ]
Even later wanneer de trein stilstaat. Ondertussen komt op de achtergrond ook een Koploper Groningen binnen.
Treinreiswinkel (zou persoonlijk langs de winkel gaan).quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:27 schreef Yreal het volgende:
Dat is dus wat er al gezegd werdopzich best logisch.
Heeft er iemand enig idee hoe de neuk ik kaartjes utrecht -> moscow kan boeken?
Er langs gaan ja. Om er een brandbom naar binnen te gooienquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Treinreiswinkel (zou persoonlijk langs de winkel gaan).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |