abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 07:18:27 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86930356
Op OHIH las ik:

quote:
A.s. woensdag gaat Fyra een dag lang 2x per uur rijden, ter voorbereiding op de frequentieverdubbeling van 4 oktober a.s. (Integrale Test)

Enkele puntjes:
Vertrek Rotterdam van .30 wordt .23. De extra treinserie (900) vertrekt om .53.
Vertrek Amsterdam van .26 blijft .26. De extra treinserie (900) vertrekt om .56.
De IC Brussel (Benelux) van .54 uit Amsterdam vertrekt om .53.
Voor de 1000-serie is een superdiscount te boeken, voor de 900-serie niet!
Een superdiscount voor een trein die om .30 uit Rotterdam vertrekt, geldt uiteraard op die van .23 (zelfde treinnummer).
De eerste trein uit Rotterdam (1005) vertrekt wél om .30.
Raadpleeg de volledige dienstregeling voor deze dag op http://www.ns.nl, door als reisdatum 4 oktober in te geven.
En
quote:
van de hispeed twitter:
A Je kunt gewoon een ticket kopen voor de tweede trein (serie 900), hij zit alleen niet in het boekingssysteem en is dus zonder reservering
V ok! dan kan ik dus geen discount kopen, ik neem de normale treinen (serie 1000) dat is het veiligste dan
A Voor de 29ste is er inderdaad geen discount te boeken.(serie 900 weer)


donderdag is alles weer "normaal" en vanaf 4 oktober is er (als het goed is) voor beide treinen te boeken
pi_86933854
wat een hoerensysteem zeg. Wil ik eerst upgraden naar 1e klas en pas vanmiddag reizen ipv om 06:26. Dan wil ik aangeven dat ik een kortingkaart heb en springt alles weer terug. Nou, donder maar op met je Fyra, ga het eerst maar eens GOED regelen. Zo moeilijk moet dat niet zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 11:01:45 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86934395
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
wat een hoerensysteem zeg. Wil ik eerst upgraden naar 1e klas en pas vanmiddag reizen ipv om 06:26. Dan wil ik aangeven dat ik een kortingkaart heb en springt alles weer terug. Nou, donder maar op met je Fyra, ga het eerst maar eens GOED regelen. Zo moeilijk moet dat niet zijn.
dat is niet het enige kutte. Dankzij de FYRA :r kan binnenkort de IC Schiphol - Amersfoort niet meer via Amsterdam omgeleid worden als er problemen op de zuidtak zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86942081
Voor de aanbesteding van de treindienst Arnhem-Doetinchem, vallende onder de SAN-concessie, wordt hetzelfde materieel voorgeschreven als wat binnenkort gaat rijden bij Arriva tussen Arnhem-Winterswijk. Dit komt er op neer dat er 7 tot 9 GTW2/8 treinstellen van Stadler Rail geleased moeten worden. Tussen aug-dec 2012 worden de stellen afgeleverd. De stellen krijgen de blauw/witte Breng-kleurstelling.

Buiten de ritten van Arriva naar Winterswijk gaat 4x per uur gereden worden tussen Arnhem - Doetinchem*. Ook komt er een kwartierdienst Nijmegen-Venray vanaf 2016. Station Westervoort gaat zeker open, Zevenaar oost mogelijk.

De tarieven van de treindiensten Arnhem-Zevenaar van deze concessie en van Arnhem-Winterswijk van Arriva worden gelijk, in die zin dat tussen Arnhem en Didam het tarief van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen geldt en tussen Didam en Winterswijk de tarieven van de Provincie Gelderland (het laatste tarief is vastgesteld op 16 cent per kilometer.

* 4x per uur is een wens, 2x per uur wens. Op de verbinding Arnhem-Doetinchem wordt samen met Arriva sowieso 4x per uur gereden, de wens is dus 6x per uur (2x Arriva, 4x de nieuwe vervoerder). Op zondagen wordt door op het gehele traject naar Winterswijk een halfuursdienst gereden.
Een wens van de Stadsregio is om extra spitsritten te rijden tussen Arnhem-Zevenaar/Zevenaar Oost, waardoor de gehele frequentie uitgebreid zou kunnen worden tot 8x per uur in de spits.
In dit laatste geval rijdt de trein naar Winterswijk overigens wel als sneltrein tussen Arnhem en Zevenaar. Hoe dan ook, Arriva blijft altijd een halfuursdienst rijden tussen Arnhem-Winterswijk, welke dus wordt aangevuld door extra treinen naar Zevenaar/Doetinchem.


Overigens is het ook mogelijk dat de toekomstige concessiehouder van de lijn Arnhem-Doetinchem de tussendiemnsten naar Zevenaar/Doetinchem uitbesteed aan Arriva. Dan gaan er alleen Arriva-treinenn rijden, die op de korte trajecten wel blauw/wit moeten zijn.

Nog even hieronder resumerend de toekomstige frequenties:
pi_86942209
gaaf. Wanneer komt de reality slap?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86943186
ik kan me weinig voorstellen van het nut van 8 treinen / uur naar een paar van die kut dorpjes :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 15:45:11 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86944054
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:
ik kan me weinig voorstellen van het nut van 8 treinen / uur naar een paar van die kut dorpjes :D
mja, het is geen gekke gedachte, omdat de treinen bij dubbele stellen in de spits gewoon uitpuilen daar. Als er een verstoring is dan wordt het zo proppen dat het Japanse toestanden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86944277
Hoe kan je nou lullen over 8 treinen per uur terwijl er om de haverklap van alles uitvalt door de meestbizarre storingen 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 september 2010 @ 15:54:08 #284
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86944358
Mag je in een aanbesteding één bepaald materieeltype eisen? Met al die nadruk die er gelegd wordt op vrije concurrentie kan ik me dat eigenlijk nauwelijks voorstellen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 15:57:58 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86944498
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
Mag je in een aanbesteding één bepaald materieeltype eisen? Met al die nadruk die er gelegd wordt op vrije concurrentie kan ik me dat eigenlijk nauwelijks voorstellen.
er is een logische reden. Arriva heeft de keuze gemaakt. stel er gaat een arriva-stel stuk, dan moet als het kan de andere vervoerder in staat zijn om het weg te slepen en dat gaat met een GTW wat makkelijker dan dat de ander met bijvoorbeeld een Lint rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86944676
Verdubbelen, waslijn ophangen en een V-IRM´pje laten pendelen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:05:44 #287
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86944768
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


er is een logische reden.
True, maar het komt vaker voor dat dingen die logisch zijn niet zo werken, zeker bij aanbestedingsprocedures :P

quote:
Arriva heeft de keuze gemaakt. stel er gaat een arriva-stel stuk, dan moet als het kan de andere vervoerder in staat zijn om het weg te slepen en dat gaat met een GTW wat makkelijker dan dat de ander met bijvoorbeeld een Lint rijdt.
Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86944907
Al met al maakt de GTW-vloot over een paar jaar een substantieel deel uit van de Nederlandse treinenvloot:
Arriva: 42x GTW 2/6
Arriva: 54x GTW 2/8
Arnhem/Nijmegen: ~8x GTW 2/8
Veolia Transport: 11x GTW 2/6
Veolia Transport: 13x GTW 2/8

In totaal zo'n 330 bakken, iets minder dan de hele vloot aan oude dubbeldekkers.

Het is trouwens wellicht interessant om eens te vergelijken hoeveel bakken dieselmaterieel er binnenkort is vergeleken met enkele decennia geleden, om simpel eens te kijken naar het aantal reizigers op alle secundaire baanvakken.
Als je kijkt naar 1990 was onderstaande ongeveer aanwezig:
40x Plan U: 40*2,5 (vanwege motorruimte): 100 bakken
19x DH1: 19 bakken
31x DH2: 62 bakken:
25x Blauwe Engel: 50 bakken

Totaal 231 bakken. Op dezelfde trajecten wordt in 2012 met het volgende gereden:

Arriva diesel: 190
Veolia diesel: 42
SAN diesel: ~24
Totaal 256 bakken.

Een uitbreiding van 10 procent in 22 jaar. De grootste uitbreiding vond plaats op de Noordelijke Nevenlijnen, waar in 1990 met 81 bakken werd gereden, wat er nu 131 zijn (+ 61%).

[ Bericht 53% gewijzigd door Bitlord op 28-09-2010 16:22:18 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:09:51 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86944942
De top van TLS, u weet wel, van de ov-chipkaart, heeft een bonus gehad. Betaald uit geld dat bedoeld was voor de verbetering van stations.

http://www.nu.nl/politiek(...)ng-publiek-geld.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86944982
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:05 schreef De_Hertog het volgende:
Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?
Een Wadloper kan ook combineren met een V-IRM.

  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 16:14:07 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86945120
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:05 schreef De_Hertog het volgende:

Ah, dus de eis is 'koppelbaar met GTW' en dat kan alleen GTW, zo iets dergelijks?
De eis was dat de vervoerders elkaars materieel weg moesten kunnen slepen en dat de vervoerder die de concessie Achterhoek/Rivierenland kreeg een optie moest nemen op de stellen voor het traject Doetinchem - Arnhem. Arriva kiest voor GTW's en dus moet die andere vervoerder ook met die stellen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:17:08 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86945256
Of met FLIRTs, die zijn ook koppelbaar met GTW. Jammergenoeg zijn die er alleen in elektrische versie ;(
pi_86945525
Zonder te gaan roepen maar eens de verklaring van de Stadsregio opgezocht:
1
2
3
4
5
6
7
De stadsregio is met de provincie Gelderland overeen gekomen dat op de treindiensten
Arnhem – Winterswijk en Arnhem – Doetinchem hetzelfde hoogwaardige type materieel
wordt ingezet. Hierdoor wordt de reiziger een consistent hoog kwaliteitsniveau
aangeboden, ongeacht of deze met een ‘stadsregio’- of ‘provincie’-trein reist. Bovendien biedt dit meer flexibiliteit bij verstoringen. Het gaat om zeven tot negen driebaks
treinstellen van het materieeltype Stadler GTW. De nieuwe concessiehouder van de
stadsregio wordt verplicht om dit te leasen bij volgens een bij het bestek aangeleverde term
sheet met leasevoorwaarden.
pi_86945643
Dat is dus wat er al gezegd werd :s) opzich best logisch.

Heeft er iemand enig idee hoe de neuk ik kaartjes utrecht -> moscow kan boeken? :P
pi_86947319
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:

[ afbeelding ]
Een stoomtrein als pendeltrein tussen Groningen en Onnen komt in de regen spoor 4b in Groningen binnengereden.

[ afbeelding ]
Even later wanneer de trein stilstaat. Ondertussen komt op de achtergrond ook een Koploper Groningen binnen.

die heb ik gezien toen ik instapte in de trein naar zwolle die om kwart voor 2 vertrok (ik was toen in groningen)
dacht toen meteen, socios had dit moeten zien O+ en hij heeft hem nog gezien ook _O_
owja, de trein naar kampen was ook nice _O_
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:15:10 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86947446
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:27 schreef Yreal het volgende:
Dat is dus wat er al gezegd werd :s) opzich best logisch.

Heeft er iemand enig idee hoe de neuk ik kaartjes utrecht -> moscow kan boeken? :P
Treinreiswinkel (zou persoonlijk langs de winkel gaan).
NS HiSpeed en de DB bieden het niet aan op hun website, zo lijkt het.. Misschien kijk ik ook wel fout.
pi_86949299
Flirts kunnen best voor die extra treinen tussen Arnhem en Zevenaar natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86949327
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Treinreiswinkel (zou persoonlijk langs de winkel gaan).
Er langs gaan ja. Om er een brandbom naar binnen te gooien :(

:r :r Treinreiswinkel :r :r vuile kak falers :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86949410
Als ik in die winkel kom, is het voor het nieuwe Internationale Spoorboekje "European Rail Timetable".
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:20:12 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86949715
Waarom is iedereen toch zo negatief over de Trein Reis Winkel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')