abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86806694
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ten zuiden van de taalgrens?
Niet zo ver, maar ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86807014
Lol, welk station?

Grappig om al die treinplannen te lezen van iedereen dit weekend. Ik ga misschien naar Onnen morgen, nog even kijken. :+
pi_86807095
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Lol, welk station?
Ghislenghien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86807254
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ghislenghien
Lol, parkeerplaatsje erbij.

http://maps.google.nl/map(...)94,0.025814&t=k&z=16
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:37:12 #105
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86807280
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Lol, welk station?

Grappig om al die treinplannen te lezen van iedereen dit weekend. Ik ga misschien naar Onnen morgen, nog even kijken. :+
Ja :( Mijn toppunt zou dan met de sneltram naar de Ikea zijn :'( :P .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_86807667
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Lol, parkeerplaatsje erbij.

http://maps.google.nl/map(...)94,0.025814&t=k&z=16
T zal een taxi vanuit Ath worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 september 2010 @ 21:49:59 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86807887
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:17 schreef greavy het volgende:

[..]

De Baureihe 01.10 heeft als het goed is 38 m³ water als ie vol zit.
Dat is inderdaad niet zomaar opgestookt.
Is dat niet inclusief tender?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86807966
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:49 schreef Duvel het volgende:

[..]


Is dat niet inclusief tender?
hoe zit dat eigenlijk? Er is permanent een kuub of 5 gekookt en in de tender is nog 30 kuub voorraad of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:17:16 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86809281
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hoe zit dat eigenlijk? Er is permanent een kuub of 5 gekookt en in de tender is nog 30 kuub voorraad of zo? :?
Zoiets ja. Het water verlaat als stoom via de schoorsteen de loc, dus je moet eens in de zoveel tijd water bijvullen onder het rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86811249
Er is een klein deel van de watervoorraad in de boiler. Zoals Duvel zegt: bij stoomlocs verlaat het water als stoom via de schoorsteen. Die stoom wordt zelfs gebruikt om trek in de schoorsteen en over de vuurplaat te creëren, jaagt het vuur aan en trekt het van de cabine weg. De boiler wordt voortdurend bijgevuld vanuit de tender, soms direct soms via een tussen tank. Maar het wordt altijd voorverwarmd om temperatuurschokken in de boiler te voorkomen.

Zijn al die bezoekjes aan het Almere stoomfestival toch ergens goed voor geweest. Al is een stoomloc vaak anders dan kleinere stoommachines zoals stoomtractoren.
  vrijdag 24 september 2010 @ 23:35:33 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86812999
Oeps, jullie hebben gelijk... dat was geen ICE-3. Nouja, het is nog steeds een ICE. :D
  vrijdag 24 september 2010 @ 23:46:48 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86813535
Aanstaande zaterdag (25 september) rijdt de SSN een rit van Rotterdam naar Königswinter, de Drachenfels.
Dit gebeurd volgens onderstaande DRGL.

Rotterdam Noord Goederen-Rotterdam CS - 01 1075+rijtuigen
Rotterdam Noord Goederen V 07:20
Rotterdam Noord Goed. W. D 06:42
Hillegersberg Aansl. D 06:45
Rtd Westelijke Splitsing D 06:47
Rotterdam CS A 07:30

Rotterdam CS-Utrecht CS - 01 1075+rijtuigen
Rotterdam CS V 07:44
Gouda D 08:03
Vleuten D 08:22
Utrecht Leidsche Rijn D 08:25
Utrecht A 08:29
Utrecht V 08:40
Utrecht Vleuten Aansl. D 08:43
Ede-Wageningen A 09:12
(water nemen)
Ede-Wageningen V 09:43
Arnhem West Aansl. D 09:56
Emmerich A 10:23

Emmerich-Oberhausen Hbf - 01 1075 + Rijtuigen
Emmerich V ??:??
Oberhausen Hbf A 10:42

Hier vind een loc wissel plaats!

Oberhausen Hbf-Königswinter - 38 2267+rijtuigen
Oberhausen Hbf V 11:03
Königswinter A 13:15

Königswinter-Oberhausen Hbf - 38 2267+rijtuigen
Königswinter V 17:15
Oberhausen Hbf A 19:38

Hier vind een locwissel plaats!

Oberhausen Hbf-Emmerich - 01 1075+rijtuigen
Oberhausen Hbf V 20:11
Emmerich A 20:52

Emmerich-Rotterdam CS - 01 1075+rijtuigen
Emmerich V 21:09
Elten D 21:17
Utrecht CS A 22:20
Utrecht CS V 22:27
Vleuten D 22:32
Gouda D 22:52
Rotterdam CS A 23:10

Rotterdam CS-Rotterdam Noord Goederen - 01 1075+rijtuigen
Rotterdam CS V 23:45
Rotterdam Noord Goederen A 23:55


Rangeeracties:
Bochum-Dahlhausen-Oberhausen Hbf - LLT 38 2267
Bochum-Dahlhausen V 10:03
Oberhausen Hbf A 10:40


Oberhausen Hbf-Bft Ob-Osterfeld Mitte - LLT 01 1075
Oberhausen Hbf V 10:58
Ob-Osterfeld Mitte A 11:06

Königswinter-Köln Eifeltor Enf-Köln West Wf-Königswinter - 38 2267+rijtuigen
Königswinter V 13:45
Köln Eifeltor Enf A 14:33
Köln Eifeltor Enf V 14:42
Köln West Wf A 14:47
Köln West Wf V 14:51
Königswinter A 15:50


Bft Ob-Osterf-Ob-Sterkrade-Oberhausen Hbf - LLT 01 1075
Bft Ob-Osterf V 19:18
Ob-Sterkrade A 19:24
Ob-Sterkrade V 19:37
Oberhausen Hbf A 19:42

Oberhausen Hbf-Bochum-Dalhausen - LLT 38 2267
Oberhausen Hbf V 19:54
Bochum-Dahlhausen A 20:33


En ja, ik heb alle verkortingen voluit over zitten typen.
En nu me nest in. Over 4 uur ofzo gaat me wekker al :?
pi_86813677
ik zou maar heel goed uitkijken, vorige week was er nog SEV tussen Bonn-Beuel en Königswinter.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 september 2010 @ 00:00:08 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86814068
En wat is dan SEV als ik vragen mag?
pi_86815094
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 00:00 schreef greavy het volgende:
En wat is dan SEV als ik vragen mag?
Schienen Ersatz Verkehr

oftewel: Treinvervangend Busvervoer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 september 2010 @ 08:04:07 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86819144
greavy is keurig op tijd, ik hoor z'n trein net door Gouda toeteren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86819200
Kan iemand mij uitleggen waarom de IC naar nijmegen Op Den Bosch helemaal voorraan aan het uiterste puntje van het perron moet stoppen? Is dat om te voorkomen dat reizigers een niet bestaande aansluiting richting utrecht/schiphol kunnen pakken als eerstgenoemde een minuutje te vroeg is. Daar lijkt het wel op.
pi_86819362
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:19 schreef Fixers het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de IC naar nijmegen Op Den Bosch helemaal voorraan aan het uiterste puntje van het perron moet stoppen? Is dat om te voorkomen dat reizigers een niet bestaande aansluiting richting utrecht/schiphol kunnen pakken als eerstgenoemde een minuutje te vroeg is. Daar lijkt het wel op.
Hufters zijn het soms, die machinisten. Heb daar al eens vaker ruzie over staan maken. Heeft bar weinig zin trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 25 september 2010 @ 16:55:00 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86832429


De rest van de foto's van de publieksdag van InnoTrans 2010 komt nog wel. Deze wilde ik jullie even niet onthouden. :+
pi_86832475
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hufters zijn het soms, die machinisten. Heb daar al eens vaker ruzie over staan maken. Heeft bar weinig zin trouwens.
Een machinist bepaalt toch niet bij welk perron hij moet stoppen :? ?
pi_86832539
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een machinist bepaalt toch niet bij welk perron hij moet stoppen :? ?
Nee, maar wel waar hij langs het perron stopt.
pi_86832696
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:57 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, maar wel waar hij langs het perron stopt.
De IC naar Nijmegen stopt in Den Bosch planmatig aan perron 4a, oftewel bij het uiterste puntje van het perron. Kiest die machinist niet voor.
pi_86833434
Maar waarom is dat dan? De ics naar amsterdam/schiphol op spoor 3 stoppen wel gewoon dat ze met het midden van de trein in de buurt van de trappen komen. De B-secties worden op die tijden ook niet gebruikt door andere treinen, al helemaal niet op zaterdagochtend.

Is er nog een speciefiek doel mee gediend?
pi_86834451
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:21 schreef Fixers het volgende:
Maar waarom is dat dan? De ics naar amsterdam/schiphol op spoor 3 stoppen wel gewoon dat ze met het midden van de trein in de buurt van de trappen komen. De B-secties worden op die tijden ook niet gebruikt door andere treinen, al helemaal niet op zaterdagochtend.

Is er nog een speciefiek doel mee gediend?
Dat weet ik niet.. Heb wel meegemaakt dat de IC naar Schiphol bij vertraging naar het a-deel doorrijdt om de overstap richting Nijmegen nog te kunnen halen. Misschien dat het iets te maken heeft met het sneller bereiken van de splitsing Utrecht/Nijmegen? Staan vaak genoeg treinen voor te wachten in ieder geval..
pi_86834675
Uit topic 255. Heeft iemand onderstaande mail ook gehad? Mijn vader heeft hem wel gehad, mijn moeder en ik niet (we hebben alle drie een VDU abonnement, maar mijn ouders reizen vrijwel alleen met keuzedagen 60+, ik ben de enige die wel eens op saldo reist). Als ik met mijn vader zijn gegevens op de link verder klik, krijg ik een aanbod voor 30 euro per maand. Als ik mijn eigen kaartnummer met geboortedatum invul, is het "aanbod" echter 95 euro per maand.

Is onderstaande test alleen maar voor bepaalde reizigers (en voor de rest dus 95 euro per maand)? Zo ja, wat zijn de criteria waarop die reizigers zijn uitgezocht? Mijn vader reist niet vaak met de trein, en als hij dat doet zijn dat keuzedagen. Die zal echt niet deelnemen aan de test. Voor mij was het wel interessant.

quote:
Op maandag 20 september 2010 17:46 schreef James1988 het volgende:
Oplossing is om een script een webicon te laten uploaden. :P

Daarnaast, mail van NS:
Onbeperkt reizen voor een vaste, lage prijs.

Geachte heer,

Wij werken aan twee nieuwe abonnementen waarmee u onbeperkt kunt reizen voor een vast bedrag per maand. En nu willen wij uw hulp vragen om deze nieuwe abonnementen zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Doet u mee aan de test?

Onze nieuwe mogelijkheden
Zeven dagen per week onbeperkt reizen tijdens de daluren voor ¤95 per maand.
Wilt u alleen in het weekend onbeperkt reizen? Dat kan met een abonnement voor ¤25 per maand.

Zo werkt de test
Als u meedoet aan de test, koopt u voor drie maanden het testabonnement van uw keuze. Uw Voordeeluren-abonnement wordt tijdelijk stopgezet. Wij compenseren de drie maanden waarin u geen gebruik maakt van uw Voordeelurenabonnement: u krijgt ¤ 5 korting per maand op een testabonnement. Tijdens de test zal onderzoeksbureau Blauw u een aantal vragen stellen. Wij horen graag wat uw ervaringen zijn en welke tips of suggesties u voor ons heeft. Uw antwoorden gebruiken we dan voor de eventuele nationale introductie later.

Wilt u testrijder worden? Als u hier klikt (https://onbeperktreizen.actiesite-2organize.com/) leest u alles over de testabonnementen en hoe u mee kunt doen.

Dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt

Best interessant eigenlijk...
pi_86834919
ik voel me niet zo goed :'( leiden - utrecht in een virm, zelfs beneden
pi_86834966
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.. Heb wel meegemaakt dat de IC naar Schiphol bij vertraging naar het a-deel doorrijdt om de overstap richting Nijmegen nog te kunnen halen. Misschien dat het iets te maken heeft met het sneller bereiken van de splitsing Utrecht/Nijmegen? Staan vaak genoeg treinen voor te wachten in ieder geval..
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86834985
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:04 schreef RubenK het volgende:
ik voel me niet zo goed :'( leiden - utrecht in een virm, zelfs beneden
Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86835440
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.
pi_86835544
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.
Maar die fly-over kan ook aan de zuidkant. Aangezien de richtingen toch vastliggen. Dan heb je alleen de stoptrein nog die een kruisende beweging maakt, maar die mag toch pas na de IC weg
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86835569
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.
Ja, maar normaal kom ik hier niet gelukkig. De ICMm is er tot 1 oktober wegens de 6 intercity's per uur daar bij amsterdam - eindhoven, waar ze veel virm voor nodig hebben
  Redactie Sport zaterdag 25 september 2010 @ 19:16:13 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86837441
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
Als ik me niet vergis is er een plan om aan de noordkant een halve fly-over te bouwen, waarmee de treinen Nijmegen -> Tilburg over de beide sporen Utrecht <-> Eindhoven gaan. Je houdt dus aan de zuidkant nog wel de kruising Tilburg -> Nijmegen en Utrecht <-> Eindhoven. De brug ten noorden van Den Bosch zou met dit verhaal ook viersporig worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86837908
Hoezo, moet er dan aan de zuidkant alsnog gekruist worden? Je kan dan toch de zuidkant van Den Bosch als 2x tweesporig behandelen en voor Tilburg-Nijmegen vv de westelijke perrons gebruiken en voor Utrecht-Eindhoven vv de oostelijke. De enige problematische zou dan de stoptrein zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86839209
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.

Hieronder een aantal foto´s van vandaag.


Een stoomtrein als pendeltrein tussen Groningen en Onnen komt in de regen spoor 4b in Groningen binnengereden.


Even later wanneer de trein stilstaat. Ondertussen komt op de achtergrond ook een Koploper Groningen binnen.


Een V-IRM te Haren richting Groningen.


Mat ´54 386 te Onnen.


De 1e klas van de 386.


Gevolgd door de 2e klas van dezelfde trein.


De stoomtrein nadert Haren. Ondertussen rijdt de V-IRM de andere kant op.


ICMm te Haren.


Een rangerende ICMm te Gn.
pi_86842646
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.

Hieronder een aantal foto´s van vandaag.

Foto's, foto's, foto's
Leuk! Ik had er zelf ook wel heen gewild, maar ik had tot 12 uur andere verplichtingen en zou dan nog helemaal naar Onnen moeten reizen. Hopelijk is er binnenkort een open dag hier meer in de buurt.

Heb je nog meer foto's van de werkplaats zelf?
pi_86842863
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:54 schreef KapiteinT het volgende:
Heb je nog meer foto's van de werkplaats zelf?
Nope. :P
pi_86845530
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 22:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Nope. :P
Dat valt me tegen van je. We waren nog wel zo trots op ònze Socios.
  zondag 26 september 2010 @ 00:12:48 #138
314474 gijsman77
REIZEN treinen PSV!
pi_86847669
ns deed aan reizigers pesten... waarom 1 stel virm van Utrecht naar Eindhoven terwijl in utrecht de perrons vol stonden met mensen die uit de jaarbeurs kwamen???
En terug wederom 1 stel VIRM of iets in die richting terwijl dit keer de trein incl balkons ook weer vol zaten.
koppel er dan een extra rijtuig aan zou je denken...
pi_86847890
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:12 schreef gijsman77 het volgende:
ns deed aan reizigers pesten... waarom 1 stel virm van Utrecht naar Eindhoven terwijl in utrecht de perrons vol stonden met mensen die uit de jaarbeurs kwamen???
En terug wederom 1 stel VIRM of iets in die richting terwijl dit keer de trein incl balkons ook weer vol zaten.
koppel er dan een extra rijtuig aan zou je denken...
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
pi_86848966
Vandaag ben ik ook even in Onnen geweest, niet met de trein want auto ging sneller :P

Wel heel veel typisch volk en jengel-kinderen daar, maar daar kun je wel langs en overheen kijken. Al kwam het kind in mij ook wel een beetje naar boven toen ik voorin een ICM zat :o Zit toch wel mooi, daar bovenin zo'n hokje 8-)
pi_86851664
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
En sneltreinen tussen Geldermalsen en Utrecht.
Volgens mij weet die hele stoptrein gewoon zijn dienstregeling nooit te halen, want de keren dat ik op Geldermalsen stond was ie altijd zeker 2 minuten te laat. En dan komt de IC er al rap aan.
Geldermalsen-Utrecht moet gewoon 4sporig voor dit gaat werken. Utrecht-Amsterdam en Geldermalsen Eindhoven kunnen het voor de rest prima aan. Maar zeker op het moment dat de arriva trein ook het traject op moet, gaat het gewoon fout.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86852454
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ghislenghien
Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg ver :')

Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis :')

[ Bericht 33% gewijzigd door Dr_Flash op 26-09-2010 08:02:01 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 11:44:52 #143
314474 gijsman77
REIZEN treinen PSV!
pi_86854876
etmet is toch niet in het weekend?? dan zijn de werkzaamheden bij Weert de enige logische verklaring

quote:
Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
  zondag 26 september 2010 @ 12:14:55 #144
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86855658
quote:
Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg ver :')

Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis :')
Misschien krijg je nog wel een kans als het beter uitkomt. Acute sloop kan in België goed betekenen dat het er nog maar een jaar blijft staan :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86855936
quote:
Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis :')
Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...
pi_86856025
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...
oh wassie omgeleid ja? Nou, niet echt op gelet ook eigenlijk :) Ik zoek wel eens uit hoe ik met de bus daar kan komen want ee taxi wordt al gauw 40 euri op en neer zo te zien. Beetje overdreven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86857027
Utrecht Centraal - Roosendaal non-stop in nog geen vijf kwartier. :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 13:06:20 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86857107
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:03 schreef Socios het volgende:
Utrecht Centraal - Roosendaal non-stop in nog geen vijf kwartier. :D
Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86857181
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.
Nou het scheelt wel 6 minuten :O
pi_86857192
non-stop? Hij zal in Den Bosch toch wel stoppen dan? :?

Trouwens boeiend ook, ik blijf toch thuis :P Uitslapen, Snooker kijken, effe niks gewoon. Wie weet morgen weer uitsloven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86857244
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
non-stop? Hij zal in Den Bosch toch wel stoppen dan? :?
Nope. :P In één keer doorknallen zoals het hoort. Zou de ICE ook moeten doen tussen Ut en Ehv.
pi_86857398
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
non-stop? Hij zal in Den Bosch toch wel stoppen dan? :?
Mwah de mensen in die trein willen naar Rotterdam, Den Haag en Schiphol, dan heeft een stop in Den Bosch weinig nut behalve dan dat je parasietreizigers oppikt.

Dat 'doorknallen' valt ook wel mee, hij doet er net zo lang over als wanneer er wel in Etten-Leur, Breda, Tilburg en Den Bosch gestopt zou worden. Dat houdt in dat-ie of langzaam rijdt of vaak voor rood wordt gezet.
pi_86857409
Hip. Dat zou wel op slag de langste non-stoprit van Nederland worden met 115 km.

Nu is dat Zwolle - Assen (78) gevolgd door Zwolle - Amersfoort (66) en Utrecht - Arnhem per ICE (58).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86857470
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hip. Dat zou wel op slag de langste non-stoprit van Nederland worden met 115 km.

Nu is dat Zwolle - Assen (78) gevolgd door Zwolle - Amersfoort (66) en Utrecht - Arnhem per ICE (58).
Het beat dan ook Amersfoort - Hengelo (111 km.) in de tijden dat de Internationale trein naar Duitsland nog non-stop reed op dat traject en Eindhoven - Maastricht (98 km.) in de tijd van de Ardennenexpress. :P
pi_86858160
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Het beat dan ook Amersfoort - Hengelo (111 km.) in de tijden dat de Internationale trein naar Duitsland nog non-stop reed op dat traject
Die sloeg alleen Apeldoorn en Almelo over. In Deventer stopte hij wel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86858266
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Die sloeg alleen Apeldoorn en Almelo over. In Deventer stopte hij wel :Y
Ik heb het eigenlijk over 1986 en eerder. :+ Van 1998 t/m 2006 stopte ´ie inderdaad alleen in Deventer.
pi_86858279
Voorts zijn er best weinig van die lange non-stop stukken in Nederland. Laten we eens een lijstje maken. (lijstje :9~ )


1. Zwolle - Assen 78 km
2. Zwolle - Amersfoort 66 km
3. Utrecht - Arnhem 58 km (met ICE)
4. 's-Hertogenbosch - Utrecht 48 km
5. Schiphol - Den Haag 44 km
6. Amersfoort - Apeldoorn 43 km

wat hebben we verder nog? Deventer - Almelo 39, Amsterdam - Utrecht met ICE 39, wie vult aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86858326
Schiphol Airport - Rotterdam Centraal: 53 kilometer. (Met Thalys of Fyra)

En Rotterdam Centraal - Breda: 43 kilometer, zodra dat straks in gebruik genomen wordt. :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 13:49:40 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86858507
Hoe lang zou Hoorn - Amsterdam Sloterdijk zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86858527
oh ja die had ik nog niet meegerekend idd.

1. Zwolle - Assen 78 km
2. Zwolle - Amersfoort 66 km
3. Utrecht Centraal - Arnhem 58 km (HST)
4. Schiphol - Rotterdam Centraal 53 km (HST)
5. 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal 48 km
6. Schiphol - Den Haag HS 44 km
7. Amersfoort - Apeldoorn 43 km
8. Rotterdam Centraal - Breda 43 km (HST)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86858539
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe lang zou Hoorn - Amsterdam Sloterdijk zijn?
Opent tabel 21 en ziet 39 kilometer staan. :P

Zwolle - Steenwijk met 42 kilometer ook nog aardig. :+
pi_86858562
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe lang zou Hoorn - Amsterdam Sloterdijk zijn?
Ook 39
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86858628
Dordrecht - Roosendaal 38 km

Geen wonder trouwens, zie ik nu, dat Amersfoort - Zwolle - Assen mijn lievelingsstuk treinreizen in NL is. ;)

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 13:55:06 ]
pi_86858680
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Dordrecht - Roosendaal 38 km
Dat zal dan wel gevolgd worden door Tilburg - EIndhoven met 37?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86858697
1. Zwolle - Assen 78 km
2. Zwolle - Amersfoort 66 km
3. Utrecht Centraal - Arnhem 58 km (HST)
4. Schiphol - Rotterdam Centraal 53 km (HST)
5. 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal 48 km
6. Schiphol - Den Haag HS 44 km
7. Amersfoort - Apeldoorn 43 km
8. Rotterdam Centraal - Breda 43 km (HST)
9. Zwolle - Steenwijk 42 km
10. Deventer - Almelo 39 km
10. Hoorn - Amsterdam Sloterdijk 39 km
12. Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal 39 km (HST)
13. Dordrecht - Roosendaal 38 km
14 Tilburg - Eindhoven 37 km

Bij gelijke afstand krijgen HST-etappes een mindere waardering. Voor HST's is het immers geen kunst :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86858801
De herfst in aantocht.


Tussen Erpel en Linz(Rhein) is het landschap erg mooi. De flinke heuvels, de opkomende herfstkleuren en de Rijn op steenworpafstand, maken het tot een adembenemende fotolocatie. Regional Express 11322 van Koblenz naar Mönchengladbach passeert in de vorm van de DB 425 526 en een onbekend gebleven soortgenoot.

Later meer.
pi_86858917
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
De herfst in aantocht.

[ afbeelding ]
Tussen Erpel en Linz(Rhein) is het landschap erg mooi. De flinke heuvels, de opkomende herfstkleuren en de Rijn op steenworpafstand, maken het tot een adembenemende fotolocatie. Regional Express 11322 van Koblenz naar Mönchengladbach passeert in de vorm van de DB 425 526 en een onbekend gebleven soortgenoot.
Mooie foto! Ik moet echt weer eens over de spoorlijn langs de Rijn reizen. Al vele jaren geleden (denk al bijna tien) dat ik een keer met de RE van Emmerich naar Koblenz Hbf gegaan ben. Daarna in dat gebied alleen maar over de HSL gegaan tussen Köln Hbf en Frankfurt (Main) Hbf.
  zondag 26 september 2010 @ 14:12:34 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86859168
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.
Hé, ik heb je daar helemaal niet gezien!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86859201
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:12 schreef Duvel het volgende:
Hé, ik heb je daar helemaal niet gezien!
Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag. :+
  zondag 26 september 2010 @ 14:47:39 #170
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_86860297
Ik heb gisteren even door Nederland getourd, want ik had toch een dagkaart van de AH :P Mijn route:
(helaas ben ik vergeten de treinnummers te noteren. Foto's heb ik niet, want de batterijen waren leeg :')

Deel 1:
Zwijndrecht - Rotterdam Centraal (intercity: VIRM 6+4)

Deel 2:
Rotterdam Centraal - Rotterdam Alexander - Gouda - Utrecht Centraal - Amersfoort - Apeldoorn - Deventer (ICMm 3)

Deel 3:
Deventer - Apeldoorn - Amersfoort - Hilversum - Duivendrecht - Amsterdam Zuid - Schiphol (NS Hispeed/DB Fernverkehr)

Deel 4:
Schiphol - Rotterdam Centraal (FYRA)

Deel 5:
Rotterdam Centraal - Zwijndrecht (VIRM 4)

Ik wilde vanaf Schiphol via Leiden centraal reizen, maar er waren werkzaamheden ;(
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86860313
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Ik weet niet op welk tijdstip gijsman77 gereisd heeft, maar mijn ervaring is ook dat er 's avonds (na 21.00 u) een veel te korte trein rijdt van Utrecht naar Eindhoven. Op dat tijdstip rijdt er nog maar 1x een trein per half uur, dus dan kun je het niet meer gaan toeschrijven aan materieeltekort vanwege een proef. Ik zie het eerder als een bezuinigingsmaatregel.
pi_86860441
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:47 schreef Ploertendoder het volgende:
(helaas ben ik vergeten de treinnummers te noteren. Foto's heb ik niet, want de batterijen waren leeg :')
Met nummertjes maak je de meeste hier niet erg blij, dus je hebt weinig gemist. :P
  zondag 26 september 2010 @ 14:53:38 #173
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_86860499
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Met nummertjes maak je de meeste hier niet erg blij, dus je hebt weinig gemist. :P
Foto's waren dan wel leuk geweest, maar die &^%&&^%%&%-batterijen :( :P
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 september 2010 @ 14:59:49 #174
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_86860738
Ik was ook in Onnen gisteren, met 2 kinderen, overigens zonder gejengel, ze keken namelijk hun ogen uit :)







[ Bericht 16% gewijzigd door TARAraboemdijee op 26-09-2010 15:24:00 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 26 september 2010 @ 15:35:43 #175
314474 gijsman77
REIZEN treinen PSV!
pi_86862087
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:48 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik weet niet op welk tijdstip gijsman77 gereisd heeft, maar mijn ervaring is ook dat er 's avonds (na 21.00 u) een veel te korte trein rijdt van Utrecht naar Eindhoven. Op dat tijdstip rijdt er nog maar 1x een trein per half uur, dus dan kun je het niet meer gaan toeschrijven aan materieeltekort vanwege een proef. Ik zie het eerder als een bezuinigingsmaatregel.
Van Utrecht naar Eindhoven om 17.22
en terug om 22.02
  zondag 26 september 2010 @ 15:40:54 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86862264
Deutsche Bahn O+

Misschien ligt het aan mij, maar het bedrijf komt vriendelijk over. Na iedere stop een omroep ("Welkom op deze trein naar X, wij zullen nog stoppen te Y en Z") en voor ieder station ("Over enkele minuten komen we aan te H, aansluitende treinen hier zijn A, B en C. Reizigers die ons hier verlaten willen wij bedanken voor het reizen met Deutsche Bahn") en op ieder station ook nog eens een vriendelijke begroeting ("Dames en heren op spoor 4, welkom te Q.")

O+
pi_86862343
vreemd genoeg niet half zo irritant als dat "Dames. En Heren. Goedemorgen." bij ELKE halte in de SLT :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 15:49:40 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86862550
Wat me op de stations ook opviel is dat ze verschillende geluiden hebben voor de aankondigingen, volgens mij twee, drie en viertonig waarbij viertonig het belangrijkste is. En aankondigingen die beperkt zijn tot één perron i.p.v. het hele station.
  zondag 26 september 2010 @ 15:50:52 #179
264953 Ploertendoder
Doodt Ploerten!
pi_86862591
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
vreemd genoeg niet half zo irritant als dat "Dames. En Heren. Goedemorgen." bij ELKE halte in de SLT :r
Ja inderdaad :') Sowieso haat ik dat computergestuurde omroepmeuk :r
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86862752
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Wat me op de stations ook opviel is dat ze verschillende geluiden hebben voor de aankondigingen, volgens mij twee, drie en viertonig waarbij viertonig het belangrijkste is.
Daar zit niet echt logica in. Het verschilt ook van station tot station en van jaar tot jaar welk deuntje voor welk type melding gebruikt wordt. Het meest opvallende en langste deuntje is i.i.g. vaak voor de melding van "De ICE vertrekt zo, de deuren sluiten automatisch, weest u voorzichtig". Niet de belangrijkste mededeling dus.

quote:
En aankondigingen die beperkt zijn tot één perron i.p.v. het hele station.
Dat is inderdaad wel een groot pluspunt boven het Nederlandse systeem, waar je bijvoorbeeld op Utrecht CS op den duur gek wordt van eindeloos herhaalde mededelingen die niet bedoeld zijn voor het perron waar jij staat.
  zondag 26 september 2010 @ 16:01:26 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86862990
Nu nog maar eens een keertje kijken of ik (goede) geluidsfragmenten van die pingels kan vinden.

* James1988 is het standaard Android-pingeltje op zijn mobiel nu wel beu
pi_86863053
Het probleem daarvan is ook dat er te weinig capaciteit is op het omroepsysteem bij ernstige vertragingen en dan verliezen ze nog wel eens de prioriteiten uit het oog. Met de sneeuw was het toen op Rotterdam zo dat er niets richting Delft kon en dan richting Utrecht en Dordrecht vooral spoorwijzigingen en kleine vertagingen waren. Dan moet je natuurlijk niet de IC naar Dordrecht aankondigen en daarna pas dat er eindelijk een trein naar Delft gaat. Die vervolgens dus wegrijdt tijdens de omroep.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86863383
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:01 schreef James1988 het volgende:

* James1988 is het standaard Android-pingeltje op zijn mobiel nu wel beu
Vector is de enige fatsoenlijke die erop staat, het is echt een onmogelijke opgave om een fatsoenlijke *tring tring* als ringtone en *ping* als notificatiegeluid te vinden :N
pi_86864237
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:40 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn O+

Misschien ligt het aan mij, maar het bedrijf komt vriendelijk over. Na iedere stop een omroep ("Welkom op deze trein naar X, wij zullen nog stoppen te Y en Z") en voor ieder station ("Over enkele minuten komen we aan te H, aansluitende treinen hier zijn A, B en C. Reizigers die ons hier verlaten willen wij bedanken voor het reizen met Deutsche Bahn") en op ieder station ook nog eens een vriendelijke begroeting ("Dames en heren op spoor 4, welkom te Q.")

O+
En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen! O+
  zondag 26 september 2010 @ 17:10:15 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86865639
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:50 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]


Ja inderdaad :') Sowieso haat ik dat computergestuurde omroepmeuk :r
Vind je Loes van der Schaft geen zwoele stem hebben?
pi_86865656
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen! O+
Ook nog ja. ERG handig _O_ In NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 17:15:33 #187
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86865866
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook nog ja. ERG handig _O_ In NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
pi_86867270
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 18:09:03 #189
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86867852
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Bijvoorbeeld een halteafroep in Duisburg:

"Nachste Haltestelle: Kulturstraße. Ausstieg in Fahrtrichtung links."

Dit vind ik niet foutbestendig in tegenstelling tot Veolia...
pi_86867915
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86867918
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen :?
  zondag 26 september 2010 @ 18:37:06 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86868665
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag. :+
Ik was er van elf tot drie of zo. :) We zullen er dus wel tegelijkertijd geweest zijn, maar het was vrij groot.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86868728
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen :?
Bordjesschieters vinden dat handig :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86869372
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Tegenwoordig volgens mij wel eerder tenminste, een maandje terug meende ik dat toch te horen voor het halteren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 18:55:31 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86869393
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86869863
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Inderdaad. :')
pi_86870161
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Zo herkenbaar :')
Dan heb je die knop al gedaan en dat staat er naast je iemand klikklikklikklik te doen. Laatst ook een conductrice van arriva die dat deed :') _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86870245
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift. :{

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2010 19:19:33 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 19:20:14 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86870281
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift. :{
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 26 september 2010 @ 19:20:31 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86870292
Ik hou meestal m'n vinger op de knop en draai rondjes mee met de beweging van de trein, en pas wanneer ik het gesis van de deurontgrendeling hoor druk ik die knop daadwerkelijk in. :+

By the way, S-Bahn Berlin geeft ook aan waar het perron is. Meestal is het Ausstieg links maar soms ook rechts, bij hetzelfde station (Westkreuz) heb ik beide zien voorkomen. Op de LED-display met volgende stations (en huidige station) staat ook een pijltje dat naar het perron wijst.

De omroep is dus niet vastgeplakt aan de halteafroep :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')