Jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 21:32 schreef Socios het volgende:
Lol, welk station?
Grappig om al die treinplannen te lezen van iedereen dit weekend. Ik ga misschien naar Onnen morgen, nog even kijken.
T zal een taxi vanuit Ath worden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, parkeerplaatsje erbij.
http://maps.google.nl/map(...)94,0.025814&t=k&z=16
Is dat niet inclusief tender?quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:17 schreef greavy het volgende:
[..]
De Baureihe 01.10 heeft als het goed is 38 m³ water als ie vol zit.
Dat is inderdaad niet zomaar opgestookt.
hoe zit dat eigenlijk? Er is permanent een kuub of 5 gekookt en in de tender is nog 30 kuub voorraad of zo?quote:
Zoiets ja. Het water verlaat als stoom via de schoorsteen de loc, dus je moet eens in de zoveel tijd water bijvullen onder het rijden.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hoe zit dat eigenlijk? Er is permanent een kuub of 5 gekookt en in de tender is nog 30 kuub voorraad of zo?
Schienen Ersatz Verkehrquote:Op zaterdag 25 september 2010 00:00 schreef greavy het volgende:
En wat is dan SEV als ik vragen mag?
Hufters zijn het soms, die machinisten. Heb daar al eens vaker ruzie over staan maken. Heeft bar weinig zin trouwens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:19 schreef Fixers het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de IC naar nijmegen Op Den Bosch helemaal voorraan aan het uiterste puntje van het perron moet stoppen? Is dat om te voorkomen dat reizigers een niet bestaande aansluiting richting utrecht/schiphol kunnen pakken als eerstgenoemde een minuutje te vroeg is. Daar lijkt het wel op.
Een machinist bepaalt toch niet bij welk perron hij moet stoppenquote:Op zaterdag 25 september 2010 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hufters zijn het soms, die machinisten. Heb daar al eens vaker ruzie over staan maken. Heeft bar weinig zin trouwens.
Nee, maar wel waar hij langs het perron stopt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een machinist bepaalt toch niet bij welk perron hij moet stoppen?
De IC naar Nijmegen stopt in Den Bosch planmatig aan perron 4a, oftewel bij het uiterste puntje van het perron. Kiest die machinist niet voor.quote:Op zaterdag 25 september 2010 16:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, maar wel waar hij langs het perron stopt.
Dat weet ik niet.. Heb wel meegemaakt dat de IC naar Schiphol bij vertraging naar het a-deel doorrijdt om de overstap richting Nijmegen nog te kunnen halen. Misschien dat het iets te maken heeft met het sneller bereiken van de splitsing Utrecht/Nijmegen? Staan vaak genoeg treinen voor te wachten in ieder geval..quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:21 schreef Fixers het volgende:
Maar waarom is dat dan? De ics naar amsterdam/schiphol op spoor 3 stoppen wel gewoon dat ze met het midden van de trein in de buurt van de trappen komen. De B-secties worden op die tijden ook niet gebruikt door andere treinen, al helemaal niet op zaterdagochtend.
Is er nog een speciefiek doel mee gediend?
quote:Op maandag 20 september 2010 17:46 schreef James1988 het volgende:
Oplossing is om een script een webicon te laten uploaden.
Daarnaast, mail van NS:
Onbeperkt reizen voor een vaste, lage prijs.
Geachte heer,
Wij werken aan twee nieuwe abonnementen waarmee u onbeperkt kunt reizen voor een vast bedrag per maand. En nu willen wij uw hulp vragen om deze nieuwe abonnementen zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Doet u mee aan de test?
Onze nieuwe mogelijkheden
Zeven dagen per week onbeperkt reizen tijdens de daluren voor ¤95 per maand.
Wilt u alleen in het weekend onbeperkt reizen? Dat kan met een abonnement voor ¤25 per maand.
Zo werkt de test
Als u meedoet aan de test, koopt u voor drie maanden het testabonnement van uw keuze. Uw Voordeeluren-abonnement wordt tijdelijk stopgezet. Wij compenseren de drie maanden waarin u geen gebruik maakt van uw Voordeelurenabonnement: u krijgt ¤ 5 korting per maand op een testabonnement. Tijdens de test zal onderzoeksbureau Blauw u een aantal vragen stellen. Wij horen graag wat uw ervaringen zijn en welke tips of suggesties u voor ons heeft. Uw antwoorden gebruiken we dan voor de eventuele nationale introductie later.
Wilt u testrijder worden? Als u hier klikt (https://onbeperktreizen.actiesite-2organize.com/) leest u alles over de testabonnementen en hoe u mee kunt doen.
Dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Best interessant eigenlijk...
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. Heb wel meegemaakt dat de IC naar Schiphol bij vertraging naar het a-deel doorrijdt om de overstap richting Nijmegen nog te kunnen halen. Misschien dat het iets te maken heeft met het sneller bereiken van de splitsing Utrecht/Nijmegen? Staan vaak genoeg treinen voor te wachten in ieder geval..
Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:04 schreef RubenK het volgende:
ik voel me niet zo goedleiden - utrecht in een virm, zelfs beneden
De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
Maar die fly-over kan ook aan de zuidkant. Aangezien de richtingen toch vastliggen. Dan heb je alleen de stoptrein nog die een kruisende beweging maakt, maar die mag toch pas na de IC wegquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.
Ja, maar normaal kom ik hier niet gelukkig. De ICMm is er tot 1 oktober wegens de 6 intercity's per uur daar bij amsterdam - eindhoven, waar ze veel virm voor nodig hebbenquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.
Als ik me niet vergis is er een plan om aan de noordkant een halve fly-over te bouwen, waarmee de treinen Nijmegen -> Tilburg over de beide sporen Utrecht <-> Eindhoven gaan. Je houdt dus aan de zuidkant nog wel de kruising Tilburg -> Nijmegen en Utrecht <-> Eindhoven. De brug ten noorden van Den Bosch zou met dit verhaal ook viersporig worden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
Leuk! Ik had er zelf ook wel heen gewild, maar ik had tot 12 uur andere verplichtingen en zou dan nog helemaal naar Onnen moeten reizen. Hopelijk is er binnenkort een open dag hier meer in de buurt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.
Hieronder een aantal foto´s van vandaag.
Foto's, foto's, foto's
Nope.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:54 schreef KapiteinT het volgende:
Heb je nog meer foto's van de werkplaats zelf?
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.quote:Op zondag 26 september 2010 00:12 schreef gijsman77 het volgende:
ns deed aan reizigers pesten... waarom 1 stel virm van Utrecht naar Eindhoven terwijl in utrecht de perrons vol stonden met mensen die uit de jaarbeurs kwamen???
En terug wederom 1 stel VIRM of iets in die richting terwijl dit keer de trein incl balkons ook weer vol zaten.
koppel er dan een extra rijtuig aan zou je denken...
En sneltreinen tussen Geldermalsen en Utrecht.quote:Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg verquote:
quote:Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Misschien krijg je nog wel een kans als het beter uitkomt. Acute sloop kan in België goed betekenen dat het er nog maar een jaar blijft staanquote:Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg ver
Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis![]()
Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...quote:Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis![]()
oh wassie omgeleid ja? Nou, niet echt op gelet ook eigenlijkquote:Op zondag 26 september 2010 12:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...
Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.quote:Op zondag 26 september 2010 13:03 schreef Socios het volgende:
Utrecht Centraal - Roosendaal non-stop in nog geen vijf kwartier.
Nou het scheelt wel 6 minutenquote:Op zondag 26 september 2010 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.
Nope.quote:Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
non-stop? Hij zal in Den Bosch toch wel stoppen dan?![]()
Mwah de mensen in die trein willen naar Rotterdam, Den Haag en Schiphol, dan heeft een stop in Den Bosch weinig nut behalve dan dat je parasietreizigers oppikt.quote:Op zondag 26 september 2010 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
non-stop? Hij zal in Den Bosch toch wel stoppen dan?![]()
Het beat dan ook Amersfoort - Hengelo (111 km.) in de tijden dat de Internationale trein naar Duitsland nog non-stop reed op dat traject en Eindhoven - Maastricht (98 km.) in de tijd van de Ardennenexpress.quote:Op zondag 26 september 2010 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hip. Dat zou wel op slag de langste non-stoprit van Nederland worden met 115 km.
Nu is dat Zwolle - Assen (78) gevolgd door Zwolle - Amersfoort (66) en Utrecht - Arnhem per ICE (58).
Die sloeg alleen Apeldoorn en Almelo over. In Deventer stopte hij welquote:Op zondag 26 september 2010 13:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Het beat dan ook Amersfoort - Hengelo (111 km.) in de tijden dat de Internationale trein naar Duitsland nog non-stop reed op dat traject
Ik heb het eigenlijk over 1986 en eerder.quote:Op zondag 26 september 2010 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Die sloeg alleen Apeldoorn en Almelo over. In Deventer stopte hij wel
Opent tabel 21 en ziet 39 kilometer staan.quote:Op zondag 26 september 2010 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe lang zou Hoorn - Amsterdam Sloterdijk zijn?
Ook 39quote:Op zondag 26 september 2010 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe lang zou Hoorn - Amsterdam Sloterdijk zijn?
Dat zal dan wel gevolgd worden door Tilburg - EIndhoven met 37?quote:
Mooie foto! Ik moet echt weer eens over de spoorlijn langs de Rijn reizen. Al vele jaren geleden (denk al bijna tien) dat ik een keer met de RE van Emmerich naar Koblenz Hbf gegaan ben. Daarna in dat gebied alleen maar over de HSL gegaan tussen Köln Hbf en Frankfurt (Main) Hbf.quote:Op zondag 26 september 2010 13:58 schreef Zug-Chef het volgende:
De herfst in aantocht.
[ afbeelding ]
Tussen Erpel en Linz(Rhein) is het landschap erg mooi. De flinke heuvels, de opkomende herfstkleuren en de Rijn op steenworpafstand, maken het tot een adembenemende fotolocatie. Regional Express 11322 van Koblenz naar Mönchengladbach passeert in de vorm van de DB 425 526 en een onbekend gebleven soortgenoot.
Hé, ik heb je daar helemaal niet gezien!quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.
Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag.quote:Op zondag 26 september 2010 14:12 schreef Duvel het volgende:
Hé, ik heb je daar helemaal niet gezien!
Ik weet niet op welk tijdstip gijsman77 gereisd heeft, maar mijn ervaring is ook dat er 's avonds (na 21.00 u) een veel te korte trein rijdt van Utrecht naar Eindhoven. Op dat tijdstip rijdt er nog maar 1x een trein per half uur, dus dan kun je het niet meer gaan toeschrijven aan materieeltekort vanwege een proef. Ik zie het eerder als een bezuinigingsmaatregel.quote:Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Met nummertjes maak je de meeste hier niet erg blij, dus je hebt weinig gemist.quote:Op zondag 26 september 2010 14:47 schreef Ploertendoder het volgende:
(helaas ben ik vergeten de treinnummers te noteren. Foto's heb ik niet, want de batterijen waren leeg
Foto's waren dan wel leuk geweest, maar die &^%&&^%%&%-batterijenquote:Op zondag 26 september 2010 14:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Met nummertjes maak je de meeste hier niet erg blij, dus je hebt weinig gemist.
Van Utrecht naar Eindhoven om 17.22quote:Op zondag 26 september 2010 14:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk tijdstip gijsman77 gereisd heeft, maar mijn ervaring is ook dat er 's avonds (na 21.00 u) een veel te korte trein rijdt van Utrecht naar Eindhoven. Op dat tijdstip rijdt er nog maar 1x een trein per half uur, dus dan kun je het niet meer gaan toeschrijven aan materieeltekort vanwege een proef. Ik zie het eerder als een bezuinigingsmaatregel.
Ja inderdaadquote:Op zondag 26 september 2010 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
vreemd genoeg niet half zo irritant als dat "Dames. En Heren. Goedemorgen." bij ELKE halte in de SLT
Daar zit niet echt logica in. Het verschilt ook van station tot station en van jaar tot jaar welk deuntje voor welk type melding gebruikt wordt. Het meest opvallende en langste deuntje is i.i.g. vaak voor de melding van "De ICE vertrekt zo, de deuren sluiten automatisch, weest u voorzichtig". Niet de belangrijkste mededeling dus.quote:Op zondag 26 september 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Wat me op de stations ook opviel is dat ze verschillende geluiden hebben voor de aankondigingen, volgens mij twee, drie en viertonig waarbij viertonig het belangrijkste is.
Dat is inderdaad wel een groot pluspunt boven het Nederlandse systeem, waar je bijvoorbeeld op Utrecht CS op den duur gek wordt van eindeloos herhaalde mededelingen die niet bedoeld zijn voor het perron waar jij staat.quote:En aankondigingen die beperkt zijn tot één perron i.p.v. het hele station.
Vector is de enige fatsoenlijke die erop staat, het is echt een onmogelijke opgave om een fatsoenlijke *tring tring* als ringtone en *ping* als notificatiegeluid te vindenquote:Op zondag 26 september 2010 16:01 schreef James1988 het volgende:
* James1988 is het standaard Android-pingeltje op zijn mobiel nu wel beu
En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen!quote:Op zondag 26 september 2010 15:40 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn
Misschien ligt het aan mij, maar het bedrijf komt vriendelijk over. Na iedere stop een omroep ("Welkom op deze trein naar X, wij zullen nog stoppen te Y en Z") en voor ieder station ("Over enkele minuten komen we aan te H, aansluitende treinen hier zijn A, B en C. Reizigers die ons hier verlaten willen wij bedanken voor het reizen met Deutsche Bahn") en op ieder station ook nog eens een vriendelijke begroeting ("Dames en heren op spoor 4, welkom te Q.")
Vind je Loes van der Schaft geen zwoele stem hebben?quote:Op zondag 26 september 2010 15:50 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ja inderdaadSowieso haat ik dat computergestuurde omroepmeuk
Ook nog ja. ERG handigquote:Op zondag 26 september 2010 16:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En dan zeggen ze er zelfs nog bij aan welke kant je het perron kunt verwachten om uit te stappen!
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...quote:Op zondag 26 september 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook nog ja. ERG handigIn NL doet alleen Veolia dat, maar pas te laat.
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.quote:Op zondag 26 september 2010 17:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind het toch een beter systeem dan de tekst 'Uitstappen links/rechts' aan halteafroepen vast te plakken. Dit vind ik nog dynamisch...
Bijvoorbeeld een halteafroep in Duisburg:quote:Op zondag 26 september 2010 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat in Duitsland de stationsafroep automatisch is maar losgekoppeld van de handmatige omroep van de MCN, die als beste zie waar hij daadwerkelijk terecht komt? Dat vind ik ook beter ja.
Ik was er van elf tot drie of zo.quote:Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Was je er ook, ja? Ik was er maar een uurtje ofzo in het begin van de middag.
Bordjesschieters vinden dat handigquote:Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd sowieso het nut niet van het omroepen van de perronkant. Oh nee nou moet ik 3 hele meters naar de andere deur lopen
Tegenwoordig volgens mij wel eerder tenminste, een maandje terug meende ik dat toch te horen voor het halteren.quote:Op zondag 26 september 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, bij Veolia zeggen ze het pas als de trein al stilstaat. Tegen die tijd is die informatie niet meer nodig.
Inderdaad.quote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Zo herkenbaarquote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je pikt in de moderne treinen de vaste reizigers er trouwens zo uit. De vaste reizigers drukken al voor het station op de knop, zodat de deur direct na vrijgave open gaat, terwijl de incidentele reizigers maar op de knop blijven rammen
Feedback genoeg hoor. Het groene randje zegt genoeg en wachten is ook een vak.quote:Op zondag 26 september 2010 19:19 schreef Igen het volgende:
Moeten die knoppen ook maar een feedback geven dat er iets gebeurt als je erop drukt. En niet eerst urenlange stilte terwijl onzichtbaar de treeplank uitschuift.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |