abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86834919
ik voel me niet zo goed :'( leiden - utrecht in een virm, zelfs beneden
pi_86834966
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.. Heb wel meegemaakt dat de IC naar Schiphol bij vertraging naar het a-deel doorrijdt om de overstap richting Nijmegen nog te kunnen halen. Misschien dat het iets te maken heeft met het sneller bereiken van de splitsing Utrecht/Nijmegen? Staan vaak genoeg treinen voor te wachten in ieder geval..
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86834985
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:04 schreef RubenK het volgende:
ik voel me niet zo goed :'( leiden - utrecht in een virm, zelfs beneden
Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.
pi_86835440
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.
pi_86835544
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.
Maar die fly-over kan ook aan de zuidkant. Aangezien de richtingen toch vastliggen. Dan heb je alleen de stoptrein nog die een kruisende beweging maakt, maar die mag toch pas na de IC weg
pi_86835569
quote:

[..]

Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.
Ja, maar normaal kom ik hier niet gelukkig. De ICMm is er tot 1 oktober wegens de 6 intercity's per uur daar bij amsterdam - eindhoven, waar ze veel virm voor nodig hebben
  Redactie Sport zaterdag 25 september 2010 @ 19:16:13 #132
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86837441
quote:

[..]

Als ik me niet vergis is er een plan om aan de noordkant een halve fly-over te bouwen, waarmee de treinen Nijmegen -> Tilburg over de beide sporen Utrecht <-> Eindhoven gaan. Je houdt dus aan de zuidkant nog wel de kruising Tilburg -> Nijmegen en Utrecht <-> Eindhoven. De brug ten noorden van Den Bosch zou met dit verhaal ook viersporig worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86837908
Hoezo, moet er dan aan de zuidkant alsnog gekruist worden? Je kan dan toch de zuidkant van Den Bosch als 2x tweesporig behandelen en voor Tilburg-Nijmegen vv de westelijke perrons gebruiken en voor Utrecht-Eindhoven vv de oostelijke. De enige problematische zou dan de stoptrein zijn.
pi_86839209
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.

Hieronder een aantal foto´s van vandaag.

Een stoomtrein als pendeltrein tussen Groningen en Onnen komt in de regen spoor 4b in Groningen binnengereden.

Even later wanneer de trein stilstaat. Ondertussen komt op de achtergrond ook een Koploper Groningen binnen.

Een V-IRM te Haren richting Groningen.

Mat ´54 386 te Onnen.

De 1e klas van de 386.

Gevolgd door de 2e klas van dezelfde trein.

De stoomtrein nadert Haren. Ondertussen rijdt de V-IRM de andere kant op.

ICMm te Haren.

Een rangerende ICMm te Gn.
pi_86842646
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.

Hieronder een aantal foto´s van vandaag.

Foto's, foto's, foto's
Leuk! Ik had er zelf ook wel heen gewild, maar ik had tot 12 uur andere verplichtingen en zou dan nog helemaal naar Onnen moeten reizen. Hopelijk is er binnenkort een open dag hier meer in de buurt.

Heb je nog meer foto's van de werkplaats zelf?
pi_86842863
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:54 schreef KapiteinT het volgende:
Heb je nog meer foto's van de werkplaats zelf?
Nope. :P
pi_86845530
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 22:02 schreef Socios het volgende:

[..]

Nope. :P
Dat valt me tegen van je. We waren nog wel zo trots op ònze Socios.
  zondag 26 september 2010 @ 00:12:48 #138
314474 gijsman77
REIZEN treinen PSV!
pi_86847669
ns deed aan reizigers pesten... waarom 1 stel virm van Utrecht naar Eindhoven terwijl in utrecht de perrons vol stonden met mensen die uit de jaarbeurs kwamen???
En terug wederom 1 stel VIRM of iets in die richting terwijl dit keer de trein incl balkons ook weer vol zaten.
koppel er dan een extra rijtuig aan zou je denken...
pi_86847890
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:12 schreef gijsman77 het volgende:
ns deed aan reizigers pesten... waarom 1 stel virm van Utrecht naar Eindhoven terwijl in utrecht de perrons vol stonden met mensen die uit de jaarbeurs kwamen???
En terug wederom 1 stel VIRM of iets in die richting terwijl dit keer de trein incl balkons ook weer vol zaten.
koppel er dan een extra rijtuig aan zou je denken...
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
pi_86848966
Vandaag ben ik ook even in Onnen geweest, niet met de trein want auto ging sneller :P

Wel heel veel typisch volk en jengel-kinderen daar, maar daar kun je wel langs en overheen kijken. Al kwam het kind in mij ook wel een beetje naar boven toen ik voorin een ICM zat :o Zit toch wel mooi, daar bovenin zo'n hokje 8-)
pi_86851664
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
En sneltreinen tussen Geldermalsen en Utrecht.
Volgens mij weet die hele stoptrein gewoon zijn dienstregeling nooit te halen, want de keren dat ik op Geldermalsen stond was ie altijd zeker 2 minuten te laat. En dan komt de IC er al rap aan.
Geldermalsen-Utrecht moet gewoon 4sporig voor dit gaat werken. Utrecht-Amsterdam en Geldermalsen Eindhoven kunnen het voor de rest prima aan. Maar zeker op het moment dat de arriva trein ook het traject op moet, gaat het gewoon fout.
pi_86852454
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ghislenghien
Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg ver :')

Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis :')

[ Bericht 33% gewijzigd door Dr_Flash op 26-09-2010 08:02:01 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 september 2010 @ 11:44:52 #143
314474 gijsman77
REIZEN treinen PSV!
pi_86854876
etmet is toch niet in het weekend?? dan zijn de werkzaamheden bij Weert de enige logische verklaring

quote:
Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

zondag 26 september 2010 @ 12:14:55 #144
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86855658
quote:
Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg ver :')

Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis :')
Misschien krijg je nog wel een kans als het beter uitkomt. Acute sloop kan in België goed betekenen dat het er nog maar een jaar blijft staan :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86855936
quote:
Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...
pi_86856025
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...
oh wassie omgeleid ja? Nou, niet echt op gelet ook eigenlijk :) Ik zoek wel eens uit hoe ik met de bus daar kan komen want ee taxi wordt al gauw 40 euri op en neer zo te zien. Beetje overdreven.
pi_86857027
Utrecht Centraal - Roosendaal non-stop in nog geen vijf kwartier. :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 september 2010 @ 13:06:20 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86857107
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:03 schreef Socios het volgende:
Utrecht Centraal - Roosendaal non-stop in nog geen vijf kwartier. :D
Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86857181
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.
Nou het scheelt wel 6 minuten :O
pi_86857192
non-stop? Hij zal in Den Bosch toch wel stoppen dan? :?

Trouwens boeiend ook, ik blijf toch thuis :P Uitslapen, Snooker kijken, effe niks gewoon. Wie weet morgen weer uitsloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')