Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.. Heb wel meegemaakt dat de IC naar Schiphol bij vertraging naar het a-deel doorrijdt om de overstap richting Nijmegen nog te kunnen halen. Misschien dat het iets te maken heeft met het sneller bereiken van de splitsing Utrecht/Nijmegen? Staan vaak genoeg treinen voor te wachten in ieder geval..
Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:04 schreef RubenK het volgende:
ik voel me niet zo goedleiden - utrecht in een virm, zelfs beneden
De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
Maar die fly-over kan ook aan de zuidkant. Aangezien de richtingen toch vastliggen. Dan heb je alleen de stoptrein nog die een kruisende beweging maakt, maar die mag toch pas na de IC wegquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De plannen zijn er volgens mij wel, maar met alleen 4-sporigheid ben je er niet. Er moet ook nog een fly-over/dive-under komen om fatsoenlijk te kunnen kruisen en dat is nogal lastig met al dat water.
Ja, maar normaal kom ik hier niet gelukkig. De ICMm is er tot 1 oktober wegens de 6 intercity's per uur daar bij amsterdam - eindhoven, waar ze veel virm voor nodig hebbenquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat rijdt daar toch altijd? Hoewel ik laatst een keer ICMm op 19a zag.
Als ik me niet vergis is er een plan om aan de noordkant een halve fly-over te bouwen, waarmee de treinen Nijmegen -> Tilburg over de beide sporen Utrecht <-> Eindhoven gaan. Je houdt dus aan de zuidkant nog wel de kruising Tilburg -> Nijmegen en Utrecht <-> Eindhoven. De brug ten noorden van Den Bosch zou met dit verhaal ook viersporig worden.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk plannen om Den Bosch aansluiting noord 4-sporig te maken? Ik neem aan dat dat de reden is van de bagger aansluiting op Den Bosch vanuit Breda en Tilburg.
Leuk! Ik had er zelf ook wel heen gewild, maar ik had tot 12 uur andere verplichtingen en zou dan nog helemaal naar Onnen moeten reizen. Hopelijk is er binnenkort een open dag hier meer in de buurt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
Vandaag naar de Open Dag van Nedtrain geweest in Onnen. Leuk om in een V-IRM het emplacement aldaar opgereden te worden. Keertje kop maken erbij om bij het perrontje uit te komen. Erg leuk ook om na 3 jaar weer eens Mat ´54 te betreden. Blijft pure nostalgische gevoelens oproepen.
Hieronder een aantal foto´s van vandaag.
Foto's, foto's, foto's
Nope.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:54 schreef KapiteinT het volgende:
Heb je nog meer foto's van de werkplaats zelf?
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.quote:Op zondag 26 september 2010 00:12 schreef gijsman77 het volgende:
ns deed aan reizigers pesten... waarom 1 stel virm van Utrecht naar Eindhoven terwijl in utrecht de perrons vol stonden met mensen die uit de jaarbeurs kwamen???
En terug wederom 1 stel VIRM of iets in die richting terwijl dit keer de trein incl balkons ook weer vol zaten.
koppel er dan een extra rijtuig aan zou je denken...
En sneltreinen tussen Geldermalsen en Utrecht.quote:Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg verquote:
quote:Op zondag 26 september 2010 00:18 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zal wel weer te maken hebben met ETMET (de proef waarbij er elke 10 minuten een trein rijdt tussen Amsterdam en Eindhoven). Daardoor worden er af en toe te korte treinen in gezet.
Misschien krijg je nog wel een kans als het beter uitkomt. Acute sloop kan in België goed betekenen dat het er nog maar een jaar blijft staanquote:Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je? Krijg de hik ook maar met je Ghislenghien. 80 euro aan vervoerskosten voor één bordje gaat wel wat erg ver
Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis![]()
Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...quote:Op zondag 26 september 2010 07:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh en er is werk aan het spoor en ik lees net van een gasexplosie bij Brussel-Noord. Het is duidelijk hoor, ik blijf al thuis![]()
oh wassie omgeleid ja? Nou, niet echt op gelet ook eigenlijkquote:Op zondag 26 september 2010 12:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je had toch mooi rechtstreeks Utrecht - Brussel kunnen doen dit weekend, zonder overstap dus...
Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.quote:Op zondag 26 september 2010 13:03 schreef Socios het volgende:
Utrecht Centraal - Roosendaal non-stop in nog geen vijf kwartier.
Nou het scheelt wel 6 minutenquote:Op zondag 26 september 2010 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat schiet tenminste op. Normaal ben je met overstap veel langer onderweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |