quote:
Ben benieuwd wat je gaat lopen gezien je tijd in Zandvoort, heb je een streven?quote:Op vrijdag 23 april 2010 07:16 schreef The_Hives het volgende:
even snelle tvp want moet naar mn werk. Over 3 weken mag ik weerZou halve marathon doen, maar wordt toch maar 10km
ik ken het parcours verder niet en heb erg weinig gelopen de afgelopen weken, dus streven is behouden: binnen drie kwartierquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:10 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je gaat lopen gezien je tijd in Zandvoort, heb je een streven?
Drukdrukdruk helaas. Ook niet naar het feestquote:Op zaterdag 24 april 2010 11:38 schreef ShadyLane het volgende:
Mochten er vanmiddag nog mensen gaan lopen, dan veel sterkte gewenst: ik vond het vanochtend al warm! Dat belooft ook nog wat voor de Batavierenrace, die nu aan de gang is. Doen daar dit jaar nog mensen van hier aan mee?
al op gelopen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:57 schreef knnth het volgende:
I'm Free!
Velen halen de 30km/h gemiddeld niet hoor (in een groepje natuurlijk wel) en het ligt natuurlijk aan de wind, aan het verkeer, oversteekplaatsen/stoplichten en dergelijke. Ik geloof dat je zo'n 2-3 km/h bij je mountainbike gemiddelde op kan tellen.quote:Op zondag 25 april 2010 20:22 schreef beertenderrr het volgende:
Zelf heb ik vandaag de mountainbike gepakt naar het strand voor de verandering. Rondje van 46,20km in 1:55:00 afgelegd. Gemiddelde van 25km/h. Op zich niet verkeerd, veel toeristen op de fietspaden die me blokkeerden nabij de keukenhof. Volgens mij was er ook nog een wandeltocht, dus het was extra druk. Verder ook een optocht van allemaal Harley's gezienen af en toe een wielrenner eruit getrapt
Eerlijk is eerlijk, dat zijn dan wel de echte amateur wielrenners, want als je een beetje gas geeft, haal je zo de 30km/h gemiddeld op zo'n fiets volgens mij
Gefeliciteerd, toch leuk om bij zon loop als eerste te eindigen, je moet het toch maar doen en gezien de omstandigheden(warm en alleen lopen)quote:Op zondag 25 april 2010 16:19 schreef e-runner het volgende:p het eind weer wat versneld en toch zo toch nog netjes in de 1.28 gelopen. Niet eens zo gek ver boven m'n pr. En ik was eerste! Toch lekker gevoel hoor en de nr 2 lag op 4 minuten achterstand.
Natuurlijk was het een klein loopje en als er 20-30 meededen op de 21 zal het veel zijn geweest, maar winnen is toch winnen
Ik woon in Alphen aan den Rijn en in Hazerswoude wat hier in de buurt ligt organiseren ze 4x per jaar de Polderlopen.quote:Op zondag 25 april 2010 20:22 schreef beertenderrr het volgende:
wow e-runnergefeliciteerd! Je hebt de concurrentie mooi zoek gelopen dan! In welke omgeving woon je dat er zulke kleine halve marathons gehouden worden? Hier is de kleinste al bezet met zeker 100 (voor zover ik weet). En als je in deze omstandigheden 1:28 kan lopen is dat zeer netjes hoor! Je had natuurlijk wel amper last van wind, dus dat scheelt ook wel denk ik. Maar ja, geen wind is geen verversende lucht om de warmte af te voeren, dus alsnog zwaar. Wat voor prijs heb je gehad, mooi geldbedrag?
knip
Wat voor schema ga je volgen Quito?quote:Op zondag 25 april 2010 21:31 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, toch leuk om bij zon loop als eerste te eindigen, je moet het toch maar doen en gezien de omstandigheden(warm en alleen lopen)
Ik ben weer blessurevrij en ga vanaf morgen weer op een schema lopen om de komende tijd ook wat halve marathons te lopen. Welke weet ik nog niet, waarschijnlijk sowiezo in Zwolle.
Of het goed is om elke dag te lopen weet ik niet, maar zolang je denkt dat je het aan kan, hoef je jezelf niet tegen te houden. Volgens mij kan het geen kwaad, genoeg mensen die het dagelijks als vaste prik in de ochtend voor het ontbijt doen. Beetje spierpijn zal ook geen ramp zijn, maar ik zou voorzichtig zijn. Je spieren zijn al lichtelijk aangeslagen, en om dan de dag erna meteen hetzelfde tempo of sneller te lopen lijkt me niet verstandig. Ook hier is het echter een beetje naar het lichaam luisteren wat wel en niet kan. Een dag rust kan nooit kwaad natuurlijk, maar je hoeft het hardlopen in principe niet te laten naar mijn idee.quote:Op maandag 26 april 2010 14:42 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje aan de experts:
Is het goed om als een beetje geoefende loper elke dag te gaan hardlopen? En dan niet lang, misschien een half uurtje per keer. Kan ik het beter spreiden tot 3 keer per week of is zo'n korte loop elke dag ook prima en goed voor je conditie?
Ik heb gister gelopen en nu lichte spierpijn. Moet ik nu een dag rusten of kan ik straks gewoon gaan lopen?
Thnx.quote:Op maandag 26 april 2010 20:09 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Of het goed is om elke dag te lopen weet ik niet, maar zolang je denkt dat je het aan kan, hoef je jezelf niet tegen te houden. Volgens mij kan het geen kwaad, genoeg mensen die het dagelijks als vaste prik in de ochtend voor het ontbijt doen. Beetje spierpijn zal ook geen ramp zijn, maar ik zou voorzichtig zijn. Je spieren zijn al lichtelijk aangeslagen, en om dan de dag erna meteen hetzelfde tempo of sneller te lopen lijkt me niet verstandig. Ook hier is het echter een beetje naar het lichaam luisteren wat wel en niet kan. Een dag rust kan nooit kwaad natuurlijk, maar je hoeft het hardlopen in principe niet te laten naar mijn idee.
Verder ligt het er natuurlijk ook aan wat je wilt doen met hardlopen. Als je het doet om je sprintvermogen te vergroten, dan is een dag rust tussendoor geen overbodige luxe, denk ik. Als je het alleen doet om je conditie op peil te houden is elke dag lopen weer prima te doen. Ook hangt de verbetering van de conditie natuurlijk af van de mate hoe diep je gaat tijdens je training. Rocky stijl een trap oplopen met een stijging van 50 meter is een flink stuk zwaarder dan 10km in een uur lopen![]()
Het is maar net wat je wilt en hoe je traint. Vooral naar je lichaam luisteren, die geeft vanzelf wel aan of het gaat of niet.![]()
Stretchen rekt de spieren wat uit, waardoor je een minder krachtige samentrekking van de spieren krijgt. Als gevolg loop je dus wat minder hard. Daarom wordt stretchen volgens mij afgeraden. Aan de andere kant is de blessures dan wel weer iets lager volgens mij. Zelf sla ik het overigens ook altijd over, en ben al tijden blessure vrij. Zo nu en dan merk ik wel iets, maar niet echt iets ernstigs. Wat ik doe is soms maar heel kort en lang niet een volledige stretch uitvoeren. Is het iig een beetje uitgerekt, maar zit alle kracht er nog in. Verder is warmlopen altijd een goed idee. Hoe warmer je spieren zijn, des de effectiever.quote:Op maandag 26 april 2010 20:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Thnx.![]()
En ik lees op internet dat volgens de 'wetenschap' stretchen overbodig is? Wat moet ik dan doen? Beetje warmlopen en als ik klaar ben met lopen vervolgens uitlopen?
Ik wil mijn conditie op peil houden, paar kilo's eraf en ik vind het ook best leuk om te kijken hoe ver mijn lichaam kan gaan.quote:Op maandag 26 april 2010 20:37 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ben je trouwens van plan om afstanden te lopen, of is het ter ondersteuning van een andere sport?
quote:Op maandag 26 april 2010 20:37 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Stretchen rekt de spieren wat uit, waardoor je een minder krachtige samentrekking van de spieren krijgt. Als gevolg loop je dus wat minder hard.
Geen, ik wil ik Zwolle de halve marathon gaan maar dat is al over 6 weken dus zal op mijn eigen manier trainen. Langere duurlopen hardlopen (15 tot max 20) en doormiddel van voetbalwedstrijden en trainingen mijn intervaltrainingen invullen.quote:Op maandag 26 april 2010 09:13 schreef e-runner het volgende:
[..]
Wat voor schema ga je volgen Quito?
echt? lol, ik stretch altijd...quote:Op maandag 26 april 2010 21:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vooraf moet je niet passief stretchen (strech lang aanhouden door enrom tegen een muur aan te duwen met een been gestrekt bijv.).
Ik loop ook niet op een schema, maar neem wel m'n rust in acht. Nou ja, meestal dan.quote:Op maandag 26 april 2010 22:15 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Geen, ik wil ik Zwolle de halve marathon gaan maar dat is al over 6 weken dus zal op mijn eigen manier trainen. Langere duurlopen hardlopen (15 tot max 20) en doormiddel van voetbalwedstrijden en trainingen mijn intervaltrainingen invullen.
Hebben jullie daar trouwens ook last van, ik heb nog nooit echt op een schema kunnen lopen omdat ik altijd minimaal voor 90% ga en me niet in kan houden om op 60% te lopen.....
Dat is netjes, want in de warmte loopt het een stuk moeilijker. Dat misselijke dat komt vaker voor helaas.quote:Op maandag 26 april 2010 10:38 schreef annoh het volgende:
Gefeliciteerd e-runner!
Ik heb zaterdag ook een halve marathon gelopen (de Geinloop in Driemond). Het was niet zo warm als gisteren, maar toch warm genoeg om het lastig te maken (vooral op beschutte stukken waar geen wind was). Ik verwachtte er door de warmte, de harde wind en mijn algehele vermoeidheid niet veel van, dus mijn doel was om gewoon lekker te lopen, en dat is gelukt! Het was echt een superleuke loop met een mooi parcours, en lekker kleinschalig. Het was jammer dat ik in de laatste kilometer last kreeg van mijn maag en super misselijk werd (dat hield pas op na een potje flink overgeven drie kwartier na de finish), maar het grootste gedeelte heb ik heerlijk gelopen. Ik liep uiteindelijk 2:03:30, gewoon mijn normale tijd dus
quote:Nog vervelender is dat ik eergister voor het eerst een blaar op de onderzijde van mijn voet gelopen heb. Kan ik met een bestaande blaar vanavond gewoon gaan lopen, of maak je het daar erger mee?
Schoenen zijn niet de hoofdoorzaak geweest, deze zijn op maat aangeschaft bij runnersworld en heb er de eerste 250-300km geen problemen mee gehad. Ik denk een combinatie van hitte, zweetvoeten, wellicht wat uitgezet en een sok die niet optimaal zat.
De blaar is niet echt zo'n ding met vocht eronder, maar eerder dat de bovenste huidlaag losgekomen was van de onderste. Meteen na het lopen zat het wat gerimpeld/dubbel, ondertussen is het weer strak getrokken maar nog steeds gevoelig en is er een duidelijke aftekening.
Mooi gedaan! Ik was er in 44:50, was afzien door flinke hooikoortsquote:Op maandag 26 april 2010 23:16 schreef Jojogirl het volgende:
Even een snelle TVP. Vrijdag bij de Leidse Singelloop 6.6k gelopen in 39:08. Voor het eerst onder de 6 min/km en daar was ik wel erg blij mee. Zeker omdat het vrij makkelijk ging en er in het begin nog een fijne bottleneck zat waar we even stil stonden met z'n allen, dus er is nog meer te halen.
Veel succes met de voorbereidingquote:Op donderdag 29 april 2010 00:09 schreef mouzzer het volgende:
Zo ook eindelijk de PR file ingevuld en ik kom even melden dat ik me heb ingeschreven voor de marathon van Amsterdam! Vond dat ik weer een doel en extra motivatie nodig had en kreeg nog eens 50% korting via RunnersworldNu opzoek naar een mooi schema.
Ben benieuwd naar de resultatenquote:Op donderdag 29 april 2010 08:46 schreef knnth het volgende:
Ik krijg volgende week een privéclinic, pose running.
Na mijn mislukte poging om in Rotterdam te lopen overweeg ik Amsterdam, als echte Nederlanderquote:Op donderdag 29 april 2010 00:09 schreef mouzzer het volgende:
Zo ook eindelijk de PR file ingevuld en ik kom even melden dat ik me heb ingeschreven voor de marathon van Amsterdam! Vond dat ik weer een doel en extra motivatie nodig had en kreeg nog eens 50% korting via RunnersworldNu opzoek naar een mooi schema.
15km (lenteloop) in mei. Wil 'm in hooguit 01:15 doenquote:Op vrijdag 30 april 2010 08:14 schreef winka het volgende:
@star-gazer: wat een schemaWaar ben je voor aan het trainen
![]()
Dat is een redelijke hap van je PR van nu af...quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
15km (lenteloop) in mei. Wil 'm in hooguit 01:15 doen
Hoe bevallen ze? Ben ook toe aan een tweede paar schoenen. Denk dat mijn Ascis een beetje slijtage beginnen te vertonen. Wanneer ben je toe aan nieuwe schoenen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:09 schreef knnth het volgende:
Ja, voor ik ze kochtHet is een beetje half-half. Voelt zeker wat vrijer dan normale schoenen (hoewel de 7.0 praktisch een normale schoen moet zijn volgens mij) maar nog niet helemaal het barefeetgevoel. Misschien stap ik hierna over op de 3.0 of anders gelijk op de VFF
M'n trouwe Asics houd ik nog wel voor het serieuze werk
Vergeet niet je ervaring te delen met ons! Ben erg nieuwsgierig naar looptechnieken als pose-running, chi-running en barefootingquote:Op donderdag 29 april 2010 08:46 schreef knnth het volgende:
Ik krijg volgende week een privéclinic, pose running.
Ik heb gehoord na 1500 kilometer. Of na twee jaar. Ik zit nu na een jaar op 800, dus ik loop nog lekker door op mijn Asics!quote:
Nope.quote:Op maandag 26 april 2010 12:41 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Zijn er meer mensen die voor de 4 Mijl op de reserve-lijst staan??
Dit is ook hoe ik er tegen aan kijk.quote:Op maandag 26 april 2010 20:37 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Stretchen rekt de spieren wat uit, waardoor je een minder krachtige samentrekking van de spieren krijgt. Als gevolg loop je dus wat minder hard. Daarom wordt stretchen volgens mij afgeraden. Aan de andere kant is de blessures dan wel weer iets lager volgens mij. [..] Verder is warmlopen altijd een goed idee. Hoe warmer je spieren zijn, des de effectiever.
Na afloop is uitlopen ook altijd wel aan te raden. Overigens stretch ik dan wel altijd, puur omdat op die manier de afbraakstoffen in de spieren sneller afgevoerd worden. De spierpijn en verzuring zijn dan minder erg.
met dit tempo zou ik trouwens 3 minuten langer gedaan hebben over de Zandvoort loop en komt de Hoorn-marathon (10 km) op 47 minuten. Heb dus goede hoop dat ik de 45 minuten wel haal als het weer mee zitquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:30 schreef The_Hives het volgende:
na 2 keer binnen trainen even mijn nieuwe loop schoenen buiten getest. Behalve Zandvoort nooit meer dan 10km buiten gelopen. Net 14,5 km in 68 minuten. 12,7 km per uur, dus ben niet ontevreden
Lekker loop weer trouwens
quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:58 schreef beertenderrr het volgende:
last van mn hamstring, nu weer iets bovenin mijn bovenbeen. Het lopen gaat op zich wel, maar het blijft hinderlijk.
gastquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:53 schreef Sjobber het volgende:
Bah bah bah. Moet parkeerwachtertje spelen tijdens de Mariekenloop... Dus ik zie niet eens is mensen hardlopen
Nee, ik had gewoon liever ergens langs het parcours gestaan zodat ik nog wat van de gezelligheid mee zou krijgen. En niet een beetje afgelegen op de campus wat autos de goede kant opsturen...quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:58 schreef The_Hives het volgende:
[..]
de zomer komt er aan, dus maak je niet druk als het je alleen gaat om daar rond te lopen geilen op vrouwen in strakke pakjes of weinig kleding
Hoelang heb jij rust genomen? Je hebt wel gelijk hoor, dit schiet niet op in ieder geval. De komende tijd maar wat meer fietsen om toch een beetje in beweging te blijven. Het vervelende is ook dat als je niet sport, je geen pijn voelt, dus dan weet je ook niet echt hoe het er voor staat.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
waarom neem je dan niet een tijdje rust? Zelf afgelopen tijd ook van die pijntjes gehad, moest mezelf echt 'dwingen' om niet te lopen. Nu gaat het prima.
een week ofzo. Ik begon ook iedere keer weer te vroeg waardoor het volgens mij wel anderhalve maand geduurd heeft. De laatste keer dat ik rust nam heb ik toen het weer goed voelde, expres nog een paar dagen gewacht met hardlopen zodat het goed hersteld was.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:50 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Hoelang heb jij rust genomen? Je hebt wel gelijk hoor, dit schiet niet op in ieder geval. De komende tijd maar wat meer fietsen om toch een beetje in beweging te blijven. Het vervelende is ook dat als je niet sport, je geen pijn voelt, dus dan weet je ook niet echt hoe het er voor staat.
Zeer cool!!!!!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:25 schreef DeeBee het volgende:
Ja, lekker lelijk/opvallend/whatever, I know...
je zie echt een enorm verschil tussen deze twee hardlooptechnieken in je filmpje!quote:
Idd, niks lelijk, gewoon vette schoenenquote:
Een hardloopschoen heeft tijdens zijn leven heel wat te verduren. Per stap moet 2 tot 3 maal het gewicht van de loper worden verwerkt. Na 1500/2000 km (dat is na een jaar bij 30/40km per week) is de schokdemping en de stabiliteit over het algemeen wel verbruikt. De levensduur is ook afhankelijk van het gewicht en de loopstijl van de loper. Een loper met een laag gewicht heeft nu eenmaal minder schokdemping nodig. Als de buitenzool versleten is kan deze eventueel vervangen worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:52 schreef paranoia het volgende:
Hier even een vraagje, hoe lang kan je met hardloopschoenen doen?
Loop je die schoenen niet binnen 3 maanden helemaal kapot?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:44 schreef knnth het volgende:
[..]
Idd, niks lelijk, gewoon vette schoenen
@beertenderrr: gaat automatisch, bij mij gaat het nog iets te ver naar achteren maar dat moet ik nog even goed leren.
Ik heb deze besteld voor Pose (voorlopig nog wel even op Nike Free):
[ afbeelding ]
Bevallen ze, dan bestel ik deze Usain Bolts erbij
[ afbeelding ]
Vier tientjes maar
Oké, dan word het tijd voor nieuwe. Bedankt!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:55 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Een hardloopschoen heeft tijdens zijn leven heel wat te verduren. Per stap moet 2 tot 3 maal het gewicht van de loper worden verwerkt. Na 1500/2000 km (dat is na een jaar bij 30/40km per week) is de schokdemping en de stabiliteit over het algemeen wel verbruikt. De levensduur is ook afhankelijk van het gewicht en de loopstijl van de loper. Een loper met een laag gewicht heeft nu eenmaal minder schokdemping nodig. Als de buitenzool versleten is kan deze eventueel vervangen worden.
bron
Ga dus maar uit van zo'n 2 jaar
Alle verhalen die ik erover lees is dat ze makkelijk 1500-2000k meegaan. Ze zijn verderlicht (175gr) maar supersterk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:25 schreef 1517 het volgende:
[..]
Loop je die schoenen niet binnen 3 maanden helemaal kapot?
Klopt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:13 schreef beertenderrr het volgende:
(...)
@Deebee, ik neem aan dat jij dan de kortere triatlons ook doet. Voor een volledige zal je waarschijnlijk beter niet op zulke schoenen kunnen vertrekken, aangezien je voeten de marathon niet zullen waarderen.
Dat is gaaf jaquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:59 schreef kepler het volgende:
Vandaag 2 fietser ingehaald tijdens het lopen (tijdens de eindsprint, dat wel)
![]()
Ze keken wel een beetje raar op.
Je hebt gepost om 13:37quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:37 schreef knnth het volgende:
[..]
Alle verhalen die ik erover lees is dat ze makkelijk 1500-2000k meegaan. Ze zijn verderlicht (175gr) maar supersterk.
Let wel, het zijn geen schoenen waar je zomaar op moet lopen, ze vergen een goeie techniek want je hebt nul komma nul demping! Bij mij gaan ze voorlopig ook nog even in de kast maar dan heb ik ze tenminste alvast ...
Ik begrijp dus dat jij je verder gaat verdiepen in de Pose-techniek. Het spreekt mij ook erg aan omdat ik ook graag op blote voeten loop en deze manier lijkt mij beter voor je gewrichten ed.quote:
quote:Halve Marathon Rotterdam en Rotterdam on Wheels stoppen
De Halve Marathon Rotterdam en Rotterdam on Wheels verdwijnen van de evenementenkalender. Deze twee sportevenementen worden niet meer georganiseerd omdat ze op te weinig draagvlak kunnen rekenen. Ze zouden dit jaar beide op 12 september plaatsvinden.
De Halve Marathon Rotterdam omvatte ook de 10 km Loop Rotterdam en Bedrijvenlopen. Rotterdam on Wheels bestond uit de Rijndam Recreatierit 1 en 10 km, de Handbike Halve Marathon en de Skate Halve Marathon. De belangstelling ervoor bij onder meer deelnemers, sponsors, vrijwilligers, toeschouwers en media is minder groot dan de organisatie noodzakelijk acht voor een succesvol vervolg van deze evenementen.
Liefhebbers van een halve marathon kunnen deze afstand uiteraard lopen tijdens de CPC Loop Den Haag.
http://www.halvemarathonr(...)ewsid=10010010019521
http://www.halvevanhoogland.nl/quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:36 schreef kepler het volgende:
Dat laatste zinnetje ook, die CPC was/is toch ergens in maart?
Iemand een ander alternatief voor een halve marathon in het najaar?
Zelfde sponsorquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:36 schreef kepler het volgende:
Dat laatste zinnetje ook, die CPC was/is toch ergens in maart?
Op welke Nike Free loop jij en hoe bevallen die? Zit er namelijk ook aan te denken om ze aan te schaffenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:01 schreef knnth het volgende:
M'n Puma H Street is binnen!
Ze wegen maar 175 gram, dat is 55% lichter dan mijn Asics, wauw. Net een kleine run gedaan en ze lopen heerlijk. Grondcontact, soepel, licht. Voorlopig doe ik mijn trainingen nog op Nike Free, die is wat vergevingsgezinder aangezien m'n techniek natuurlijk nog niet zo goed is maar dan heb ik deze maar alvast liggen.
Texel leek me wel leuk maar was al vol in 16 uur. Helaas niks bij mij in de buurt (omgeving twente).quote:
Allemaal zo ver wegquote:
Het schijnt dat alleen de 5.0's te koop zijn in NL en die heb ik idd. Ze bevallen goed, het zit qua demping en support inderdaad precies tussen volledige schoenen en blootsvoets. Ik zou er niet al te lang op lopen (langer dan 15') als haklander, als voorvoetlander kan je er rustig langere tijd op lopen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:26 schreef 1517 het volgende:
[..]
Op welke Nike Free loop jij en hoe bevallen die? Zit er namelijk ook aan te denken om ze aan te schaffen
Wat ik een beetje stom van die Nike Free vind, is dat ze alsnog een dikke zool hebben. Al dat barefoot gedoe is juist tegen die zolen. Nou is die zool flexibel door die inkepingen, maar dan nog... vind het vooral marketingquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:45 schreef knnth het volgende:
[..]
Het schijnt dat alleen de 5.0's te koop zijn in NL en die heb ik idd. Ze bevallen goed, het zit qua demping en support inderdaad precies tussen volledige schoenen en blootsvoets. Ik zou er niet al te lang op lopen (langer dan 15') als haklander, als voorvoetlander kan je er rustig langere tijd op lopen.
12 is primaquote:Op maandag 10 mei 2010 20:59 schreef No-P het volgende:
Lekker loopweer vandaag. Begin nu de duurloop rustig aan een beetje op te bouwen. Deze periode dus aan de basisconditie werken. Tot hoever moet ik de duurloop uitbouwen voor een 15 km? Tussen de 12 en de 15 ofzo?
Het kan geen kwaad inderdaad, maar het hoeft niet perse. Als je de 12 haalt, dan kan je de 15 ook wel makkelijk halenquote:Op maandag 10 mei 2010 22:02 schreef annoh het volgende:
Als je tijd genoeg hebt zou ik gewoon tot 15 trainen. Het is geen marathon waarbij je te veel zou belasten, en hiermee voorkom je dat het (fysiek of mentaal) op het eind nog lastig wordt.
Ik ga de Royal Ten lopen in Den Haag op 30 meiquote:Op maandag 10 mei 2010 22:26 schreef Quito1 het volgende:
Wat een lekker loopweer vandaag.
Voor het eerst sinds tijden weer heerlijk gelopen en mijn ronde uiteindelijk wat eerst 10km zou worden toch maar groter gemaakt naar 18km. Muziekje op en gaan!
Ik had een motivatiedip maar heb er weer helemaal zin in!
Nog mensen plannen voor lopen de komende tijd?
Hm, ik ga liever met een goede voorbereiding naar een wedstrijd, zodat ik zeker weet dat ik het kan. Dat betekent dat ik minimaal de wedstrijdafstand wel een keer gelopen wil hebben.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad inderdaad, maar het hoeft niet perse. Als je de 12 haalt, dan kan je de 15 ook wel makkelijk halen
Ik zit nog te twijfelen tussen een lokaal 5km-tje of de Royal Ten. Eerst maar even kijken of ik 16 mei nog kan lopen als ik die achtste triatlon heb gedaanquote:Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ga de Royal Ten lopen in Den Haag op 30 mei
Als je echt voor een snelle tijd wil gaan moet je verder lopen dan je wedstrijdafstand. Als je de tijd hebt en het gaat goed opbouwen tot een km of 20. Wat ik zelf doe is in zo'n afstand dan een temporonde inbouwen.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:59 schreef No-P het volgende:
Lekker loopweer vandaag. Begin nu de duurloop rustig aan een beetje op te bouwen. Deze periode dus aan de basisconditie werken. Tot hoever moet ik de duurloop uitbouwen voor een 15 km? Tussen de 12 en de 15 ofzo?
Ik heb het ook, volgens mij komt dit doordat je met intervallen korte inspanningen heb itt duurlopen met constante belasting..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:59 schreef e-runner het volgende:
Zijn hier meerdere mensen die die ervaring hebben: dat ze sneller herstellen bij een intervaltraining dan van een duurloop?
Ik. Hoop iig onder de 54 min te lopen en dat moet ook echt wel haalbaar zijn, zeker nu het niet zo warm wordt. En ik kan m'n nieuwe schoenen aan, want vandaag kreeg ik er ineens geen blaren meer inquote:Op maandag 10 mei 2010 20:57 schreef Astronomies het volgende:
Nog dames hier die komende zondag mee gaan doen aan de Marikenloop in Nijmegen?
Ik heb ook zoiets gehad. Het begon ook met een beetje last tot uiteindelijk 3 mnd rust. Bij lag het eraan dat ik een knie teveel had belast, door onder andere lange afstanden te lopen aan altijd een kant van de weg. Een weg loopt namelijk bol zodat je altijd iets ongelijk loopt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:01 schreef thettes het volgende:
edit:
Heb wel vaak last van mijn rechterknie na het hardlopen. Voel het de drie dagen daarna wel met traplopen en kan dan ook niet binnen die tijd opnieuw lopen. Ga sowieso voor nieuwe schoenen als ik weer wat geld heb, maar wat zou het nog meer kunnen zijn? Gewoonweg belabberde techniek?![]()
12 Juni is dat. Misschien ga ik die ook wel doenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Ik heb het ook, volgens mij komt dit doordat je met intervallen korte inspanningen heb itt duurlopen met constante belasting..
Ik ben trouwens van plan om de halve marathon van Zwolle te gaan lopen, 17 juni.
damn Dat is balenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef jde_kok het volgende:
Ik ben weer iets té fanatiek gaan lopen na een periode weinig tot niets doen. Gevolg een blessure. Zit nu al sinds koninginnedag langs de kant. Daarvoor 2 goede wedstrijden gelopen en dan dit... Zucht
Zonde jde_kok. Kan je geen alternatieve training doen? Fietsen, zwemmen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef jde_kok het volgende:
Ik ben weer iets té fanatiek gaan lopen na een periode weinig tot niets doen. Gevolg een blessure. Zit nu al sinds koninginnedag langs de kant. Daarvoor 2 goede wedstrijden gelopen en dan dit... Zucht
Ik geloof dat ik het niet helemaal goed had opgeschreven. Hij had een blessure en ging een aantal weken (4 weken ofzo) niet hardlopen maar wel zijn conditie onderhouden met de crosstrainer.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:31 schreef beertenderrr het volgende:
Balen van die blessure idd![]()
Maar een marathon trainen met een crosstrainer? Dat moet dan wel een enorme pijn hebben gedaan aan zn benen als je nauwelijks kilometers maakt
Heb dit ook gezien op het sportjournaal, dit zijn toch hele andere trainingsmethodes dan af en toe een intervalletje en een duurloopje.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:48 schreef e-runner het volgende:
Gistereren zag ik Bram Som bezig en wat voor oefeningen hij bijvoorbeeld deed.
Leuk om te zien en pittig ook. Er is dus nog werk aan de winkel
Nog geen specifieke plannen maar misschien die van Eindhoven. Zeven heuvelen loop wil ik wel zeker gaan doen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:37 schreef beertenderrr het volgende:
@hetsjhokleekwelke halve marathon wil je gaan doen? Ergens specifiek voor aan het trainen?
Hehe, ik ben al blij als ik onder het uur redquote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:47 schreef The_Hives het volgende:
Gefeliciteerd met je pr
ik ben al erg blij als ik zondag onder de 45 min red![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Terug van de 10 kilometer loop met start en finish hier in het centrum.![]()
En het ging lekker vandaag!Waaide niet té hard en in het begin wat tegen of van de zijkant, op de terugweg andersom, dus dat was ideaal. In het begin wel smal in het centrum enzo, maar liet mij niet te gek maken (kwam ook na precies 4 minuten door op 1 kilometer). Toen proberen te ontspannen, maar dat blijft toch moeilijk op een 10 kilometer.
![]()
Tempo wel vastgehouden en kwam 19:57 door bij 5 kilometer, daar bij een drankpost kreeg ik het wat moeilijker, schoot m'n hartslag en ademhalingstempo flink omhoog (door/na het drinken). Daarna wel weer ritme gevonden en bij 8 kilometer iets boven de 32 minuten. Laatste stuk nog wel wat bruggen enzo centrum in (maar ook aanmoedigingen van bananablues onderweg), maar kon m'n tempo wel vasthouden. Vooral verslapte m'n concentratie niet en daardoor kon ik er precies een zelfde 2e 5 kilometer er achteraan lopen: 39:54.
Dus wel blij met m'n PR, had geen idee waar ik stond na de CPC enzo (geen wedstrijden meer gedaan). Maar de conditie was dus toch wel in orde en wel blij dat ik deze barriere geslecht heb, haha (onder 4 min/km op de 10 kilometer en boven de 15 km/h).
Wauwie, gefeliciteerd met je mooie tijd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Dus wel blij met m'n PR, had geen idee waar ik stond na de CPC enzo (geen wedstrijden meer gedaan). Maar de conditie was dus toch wel in orde en wel blij dat ik deze barriere geslecht heb, haha (onder 4 min/km op de 10 kilometer en boven de 15 km/h).
Goede tijd DeeBee, en de psychologische 15km per uur doorbroken!quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Terug van de 10 kilometer loop met start en finish hier in het centrum.![]()
39:54.
Mijn eigenlijke doel was onder de 1:30 Ik weet het eigenlijk niet waar ik me op moet richten, met een 1:29 in een training waar ik wel vrij diep ging, kunnen er denk 3 minuten vanaf. Hangt af van de vorm van de dag denk, nu nog even doortrainen de komende periode en dan zie ik wel waar ik op uit kom.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:37 schreef beertenderrr het volgende:
Je bent ook flink snel Quito1Wat is je doel in Zwolle? 1:25 haalbaar?
Koorts = niet lopen, maar bij een verkoudheid kan het meestal wel gewoon. Als het kan een beetje rust pakken de komende dagen, dan moet het wel goed komen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:22 schreef Astronomies het volgende:
Zondag ga ik meelopen met de Marikenloop maar ik ben verschrikkelijk verkouden. Is het nu wel zo verstandig om te gaan?? Ik wil wel heel graag maar ik ben bang dat ik het gewoonweg niet ga redden. Iemand tips?
1000 uur dus, maar ik heb hem pas 30 uur gebruiktquote:De Nike + iPod-sensorbatterij is niet vervangbaar of oplaadbaar en heeft een levensduur van meer dan duizend actieve uren. De sensor heeft een geavanceerd, ingebouwd, stroombeheersysteem waardoor de sensor alleen stroom verbruikt wanneer deze actief is (wanneer deze dus beweging vaststelt).
Als uw Nike + iPod-sensor moet worden vervangen, kunt u een bezoek brengen aan een Apple-serviceprovider of een Apple-winkel voor een vervangende kit.
Ik zou even langs de leverancier gaan, die heeft het antwoordquote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb 1,5 jaar geleden zo'n Nike+ sensor+bandje gehaald, meerdere malen per week gebruikt op het begin maar tijdens m'n stage ongeveer 3 maanden niks mee gedaan. Sindsdien ziet de band de sensor nooit meer, dus het lijkt erop of die batterij in de sensor dood is maar volgens SlowGeek heb ik er pas 30 uur mee gelopen en op de site van Apple staat dit:
[..]
1000 uur dus, maar ik heb hem pas 30 uur gebruikt
Nou is de fabrieksgarantie 1 jaar, en ik heb hem 1,5 jaar, maar heb ik nu recht op een nieuwe sensor omdat ie pas op 30/1000 uur zit of niet?
[ afbeelding ]
Als je een supersnelle tijd wil halen, moet je de 10km niet lopen lijkt me, maar anders moet dat gewoon kunnen lijkt me. Je moet jezelf niet forceren om te hard te lopen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:51 schreef bridger het volgende:
Vraagjes:
Een maand geleden liep ik in training een paar keer 10km (in iets meer dan een uur), en heb me toen ingeschreven voor de 10km van de Leiden Marathon komende zondag. Nu heb ik de afgelopen maand niet meer getraind door zware hooikoorts en vakantie. Vandaag voor het eerst weer gelopen, klein rondje van 4km, ging redelijk.
Is het verstandiger om toch maar de 5km ipv de 10km te doen?
Wat zijn jullie ervaringen met het lopen in een groep met een pacer? Er zijn pacers voor 60min/10km... Misschien moet ik dat proberen.
Rustig lopen en kijken hoe het gaat. Ik weet niet waar je verkoudheid zit, maar als het zeg maar boven de nek is kan je best lopen, mits je geen koorts hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:33 schreef Astronomies het volgende:
Dank voor de tips! Ik heb net dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben een rondje gaan hardlopen. Het doorademen gaat wel niet super maar het is me wel gelukt om een ronde van 4km in 27 minuten uit te lopen. Beetje hoopvol dus. Thanks!
OK, bedankt. Krijg al helemaal de kriebels nu ik alle voorbereidingen in de stad zie. En dat 5km rondje lijkt me zo kort. Toch maar 10km dus; hopelijk loop ik morgenmiddag niet nog als allerlaatste door de stadquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:05 schreef djayzz het volgende:
[..]
Als je een supersnelle tijd wil halen, moet je de 10km niet lopen lijkt me, maar anders moet dat gewoon kunnen lijkt me. Je moet jezelf niet forceren om te hard te lopen.
* djayzz heeft ooit na een paar weken sporadisch 6-10km te lopen, 28 km gelopen op een zaterdagochtend
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:47 schreef beertenderrr het volgende:
Zal toch niet?Je post immers in dit topic ipv de evy serie, dus er zijn er genoeg die je er op je sloffen uitloopt
(no offense).
Je moet ook alles in perspectief zien.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:19 schreef bridger het volgende:
[..]
Ach, erg snel ben ik niet (6,5min/km) en de 10km gaat als allerlaatste van start, lang nadat de 42, 21 en 5 zijn gefinished. Ik heb van die visioenen van allemaal ongeduldig toeterende automobilisten die staan te wachten tot de weg eindelijk weer opengaat en dan kom ik daar nog eens voorbij gesjokt met mijn 125kg
![]()
Ik ga proberen in het groepje van de 60 minuten te blijven, wish me luck!
Het was inderdaad wat aan de warme kant, maar gelukkig voerde het parcours voor een groot deel langs de rivier. Lekker fris briesjequote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:12 schreef ShadyLane het volgende:
Hee tof, gefeliciteerd!
Was goed loopweer dus blijkbaar? Nog niet net ietsje te warm?
7 min. in klap is echt veel!
gaaf!!! grote stapquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:10 schreef star_gazer het volgende:Nieuw PR op de 15km
Vandaag de Nationale Lenteloop gelopen (15km) in 01:10:50 netto!!
Dat is 7 minuten van mijn PR af
Haha, jij ookquote:
Ik heb bijna geen ervaring met andere afstanden maar het schijnt dat de 10k de afstand is waar je het vaakst het gevoel hebt dat het voor geen meter gaat terwijl je een wereldtijd neerzetquote:Op zondag 16 mei 2010 13:43 schreef The_Hives het volgende:
Conclusie van de dag.
Nog nooit zo'n waardeloos gevoel gehad tijdens het lopen, maar tegelijkertijd nooit zo'n voldaan gevoel ná het lopen. Weet wel dat ik ondanks de relatief korte afstand dit nog wel een paar dagen ga voelen in mijn bovenbenen.
En ik heb mijn doelstelling van 45 minuten ruimschoots (met 4 minuten minder) gehaald
quote:Op zondag 16 mei 2010 16:35 schreef bridger het volgende:
Net terug van de 10km in Leiden. Verslagje? Gediskwalificeerd wegens tweemaal een valse start.
Ik snapte het ook niet, dacht zal wel aan mij liggenquote:
Ja is inmiddels geluktquote:@the_hives, je kan het zelf invullengewoon op de link onder de PR's drukken en je komt in het documentje
![]()
quote:zelf net ook eindelijk weer een keer pijnvrij gelopen. 7,6km in 31:32. Gemiddelde snelheid van 14,5km/h. Het is er niet beter op geworden de afgelopen tijdOver anderhalve week begin ik met een spartaans schema, want ik moet gewoon sneller. Ik voel tevens de hete adem in mijn nek van the_hives en bananablues
![]()
Mja, de afstand maakt echt niks uit inderdaad.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:31 schreef bananablues het volgende:
Goed gedaan The_Hives! Maar na de Zandvoort Circuitrun had ik al hoge verwachtingen
Btw, nog 1 keer: afstand maakt geen snars uit want hoe korter de afstand hoe dieper je kunt gaan !
Overigens net triatlon gedaan en mijn spieren voelen zich goed! (Even afkloppen voor de spierpijn vanavond/morgen). Daarom heb ik me zojuist ingeschreven voor The Hague Royal Ten, streeftijd 39:53.
Nee serieus, ben al blij als ik ook onder de 40 minuten zit want heb de laatste weken het hardlopen redelijk verwaarloosd door irritaties/blessures. Waarschijnlijk is de streeftijd dus te hoog gegrepen, maar dat is ook de bedoeling van een doel toch?
streeftijd is afgelopen zondag + 4 minuten. Wordt dus 45 minuten. Moet haalbaar zijn met niet te veel wind en niet te heetquote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef beertenderrr het volgende:
Ja ik ga mijn best doenik heb nu de komende 1,5 week examens en dan ben ik in principe tot eind augustus vrij van school. Enige is een bijbaantje, dus dat wordt veeeeeeeeeeeeel sport
Hoe ik dat ga invullen moet ik nog onderzoeken, maar ik heb iets in mijn hoofd met 2x per dag hardlopen en daar tussenin fietsen
misschien lichtelijk overmoedig, maar het idee is er
Ik heb vrijdag gelopen, toen had ik last van een irriterende pees, maar die is nu weer weg. Verder heb ik daarvoor meestal een week geprobeerd niet te lopen, en als ik liep, was het samen met een vriend die de 10km in ongeveer 55 minuten doet (dus voor mij op rustig tempo). Niet volledige rust dus, want daarvoor kon ik het soms niet latenhet is gewoon te leuk!
Wat voor streeftijd heb je op de 11km? Ik denk dat je tussen de 42 en 44 minuten uit zal komen, aan jou om er onder te lopenJe hebt nog wel even om te trainen en de progressie gaat hard!
Ik lees op de amerik. runners world site wel eens over mensen die dat doen, ivm tijdgebrek. Kan op zich wel als je het beginner stadium voor bij bent (ivm blessures) en je de totale afstand per dag niet extreem omhoog gooit.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:01 schreef The_Hives het volgende:
2x per dag hardlopen en nog fietsen is echt gekkenwerk! Je lichaam moet ook rust hebben om te herstellen
Ik weet ook niks van astma, maar dit geloof ik wel, want Haile heeft ook astma, schijnt.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:33 schreef beertenderrr het volgende:
Astma is denk ik ook afhankelijk van je conditie. Hoe beter die is, hoe sneller je kan en hoe beter je dat kan volhouden. Je niveau zal dus stijgen, terwijl de "astma-drempel" ook verhoogd wordt. Tenminste, dat is mijn redenatie. Ik heb geen astma, dus durf het niet zeker te zeggen, maar het lijkt mij voor de hand liggend.
Netjes!!quote:Op zondag 16 mei 2010 23:27 schreef ShadyLane het volgende:
Ik was al zo benieuwd naar het verhaal achter "twee keer een valse start".
Ik kon m'n geluk niet op vandaag. "Vroegah" heb ik een jaar gehad waarin ik tussen de 50 en 51 minuten liep, maar dat is alweer een jaar of vijf geleden en de laatste jaren zat ik altijd rond de 54 a 55. Ik hoopte wel om weer eens richting de 50 min. te gaan, maar wist niet of het er ooit nog van zou komen. Vond het al heel hoopgevend dat ik met Pasen 53:19 liep en hoopte vandaag (Marikenloop) weer een 53-er neer te zetten. Maar WTF! 51:16.
En m'n collega een fucking 49:46. Heel even was ik bang dat het parcours misschien te kort was geweest, maar nu denk ik dat we gewoon een gouden duo waren vandaag.
Beertender dit klinkt als de korste weg naar een blessure! Zou zonde zijn, wat beter werkt is gewoon regelmatig lopen en erbij fietsen. Ineens veel gaan lopen is een aanslag op je lichaam.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef beertenderrr het volgende:
Ja ik ga mijn best doenik heb nu de komende 1,5 week examens en dan ben ik in principe tot eind augustus vrij van school. Enige is een bijbaantje, dus dat wordt veeeeeeeeeeeeel sport
Hoe ik dat ga invullen moet ik nog onderzoeken, maar ik heb iets in mijn hoofd met 2x per dag hardlopen en daar tussenin fietsen
misschien lichtelijk overmoedig, maar het idee is er
Ik heb vrijdag gelopen, toen had ik last van een irriterende pees, maar die is nu weer weg. Verder heb ik daarvoor meestal een week geprobeerd niet te lopen, en als ik liep, was het samen met een vriend die de 10km in ongeveer 55 minuten doet (dus voor mij op rustig tempo). Niet volledige rust dus, want daarvoor kon ik het soms niet latenhet is gewoon te leuk!
Wat voor streeftijd heb je op de 11km? Ik denk dat je tussen de 42 en 44 minuten uit zal komen, aan jou om er onder te lopenJe hebt nog wel even om te trainen en de progressie gaat hard!
Toen ik je verslag las leek het niet snel te gaan, maar van 45 naar 40 minuten is een grote stap zeg!quote:Op zondag 16 mei 2010 18:47 schreef The_Hives het volgende:
Voor in de OP als iemand (weet niet wie dat kan) dat wil doen
10k tijd: 40.39
Lekker zeg! Na het lopen nog even een frisse duik nemen enquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:18 schreef djayzz het volgende:
Zo, volgende week kan ik weer gaan trainen op de Copacabana
Heerlijk om daar te lopen, in de hitte langs het strand
Bewust ook hoor :pquote:Op maandag 17 mei 2010 17:33 schreef beertenderrr het volgende:
@CaLeX: leuk verslagje, maar 15km fietsen van te voren ga je ook wel (onbewust) merken hoor. Verder heb je het dan toch mooi in het eind van het 2e gedeelte teruggepakt, om zo toch bijna rond de streeftijd te komen (ondanks alle andere dingen die je ook moest doen en je tegenhielden in de progressie). Verder denk ik dat als je goed en vaak traint, je best wel onder die 20 kan duiken. Astma is denk ik ook afhankelijk van je conditie. Hoe beter die is, hoe sneller je kan en hoe beter je dat kan volhouden. Je niveau zal dus stijgen, terwijl de "astma-drempel" ook verhoogd wordt. Tenminste, dat is mijn redenatie. Ik heb geen astma, dus durf het niet zeker te zeggen, maar het lijkt mij voor de hand liggend.
Die heb ik ook een keer gelopenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:39 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken om dat (in ieder geval de komende maanden) aan de dobbeloop mee te gaan doen, dat is een maandelijkse loop over hetzelfde parcours bij mij in de buurt.
Verantwoorde uitgavequote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik wil m'n vakantiegeld graag in elk geval gedeeltelijk aan iets fatsoenlijks uitgeven, en een hartslagmeter zou een goede optie zijn. Op dit moment heb ik een heel slecht ding van 30 euro van de kijkshop dat m'n signaal eigenlijk nooit opvangt, en alleen werkt als stopwatch. Aan de andere kant is zo'n apparaat van 400 euro en zo allemaal wel heel mooi, maar misschien toch wat aan de dure kant. Dus: wat/welke raden jullie aan?
Bedacht ik me inderdaad ook. Maar vind het zelf toch niet zo stoer klinken meestal.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:42 schreef JortK het volgende:
[..]
Waarom?
Er zijn genoeg mensen die de 3 nog niet eens redden hoor!
Precies. Goedkoop en zeer compleet. Best groot apparaat om je arm, maar daar merk je bij het lopen niks van. Ook te gebruiken met skeeleren of fietsen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:39 schreef JortK het volgende:
[..]
Verantwoorde uitgave
Ik heb de Garmin Forerunner 305, ik ben erg tevreden erover!
Alles zit erop, hartslagmeter, GPS!
Meer info: http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00467-01
Hij is best groot, maar daardoor kun je wel makkelijk alles lezen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Precies. Goedkoop en zeer compleet. Best groot apparaat om je arm, maar daar merk je bij het lopen niks van. Ook te gebruiken met skeeleren of fietsen.
Dat hangt ervan af. Ik vind een 5k in 20-25 minuten stoerder dan een HM in 2:15 ...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:46 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Bedacht ik me inderdaad ook. Maar vind het zelf toch niet zo stoer klinken meestal.
Heb ongeveer hetzelfde doel.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:55 schreef knnth het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Ik vind een 5k in 20-25 minuten stoerder dan een HM in 2:15 ...
Nu kan ik geen HM volhoudenmaar hopelijk ben ik eindelijk van al die minipijntjes verlost en gaat me dat over een jaar of wat wel lukken
Anyway. De 5k is een afstand op zich en hoewel het natuurlijk de beginnersafstand bij uitstek is, is het ook een afstand waarop je jezelf flink kan verbeteren. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld liever een 5k < 18' in de pocket dan een HM uitlopen.
jep, loop hier ook met Garmin 305, zeer tevreden. Hou marktplaats in de gaten en dan zou je er eentje voor 100 euro op de kop kunnen tikken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:39 schreef JortK het volgende:
[..]
Verantwoorde uitgave
Ik heb de Garmin Forerunner 305, ik ben erg tevreden erover!
Alles zit erop, hartslagmeter, GPS!
Meer info: http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00467-01
Ik heb een beetje dezelfde ervaring, ik loop alleen nog maar de langere afstanden maar als ik nu een 10km moet lopen ga ik ook helemaal kapot, dan moet je constant iets boven je kunnen lopen om een echt goede tijd neer te zetten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:27 schreef e-runner het volgende:
Ja, de 10 km is een wedstrijd waarin je compleet kapot kan gaan.
Mooie tijd hoor.
...
Een 10 km vind ik zwaarder dan een halve marathon. Omdat je die op een gemiddeld hoger tempo loopt.
Ha, klinkt goed (want vorig jaar zat ik nog in het recreatief fietsen topic)quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Precies. Goedkoop en zeer compleet. Best groot apparaat om je arm, maar daar merk je bij het lopen niks van. Ook te gebruiken met skeeleren of fietsen.
Eerste lijkt me een stuk moeilijker. Zonet 10,2 km in 51 minuten gedaan als training (hoewel wel aardig doorgetrokken), maar een 5k in 22 lijkt me zwaarder. Maar dat heb ik al een tijd niet meer gedaan. Ik loop sowieso véél te weinig en heb het ook nooit echt langere tijd wat intensiever gedaan (nooit eens een tijdje 2 keer per week lopen bv.).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Heb ongeveer hetzelfde doel.
Wil me 5k naar 20~22 minuten, de 10k naar 49~52 en dan gaat ik eens denken om een HM naar de 2 uur te brengen.
Maandag weer een loopje van 5km. Wil ook onder de 22 duiken deze keer. Alhoewel ik meer op de fiets heb gezeten dan ik heb gelopen heb ik er wel een goed gevoel over. Het schijnt een snel parcours te zijn en ik heb nu een tijd waar ik me op kan richten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Heb ongeveer hetzelfde doel.
Wil me 5k naar 20~22 minuten, de 10k naar 49~52 en dan gaat ik eens denken om een HM naar de 2 uur te brengen.
Geloof ook wel dat de afstanden een kunst op zich zijn en niet te vergelijken met elkaar.
Vanavond ga ik voor het eerst lopen met mijn broertje eerst 3 km 2 min lopen en 2 min wandelen (voor hem ivm een knieblessure) en dan misschien hem de fiets laten pakken en zelf hetzelfde rondje nog eens te doen maar dan doorlopen.
Ik zal wel naar mijn lichaam blijven luisteren, dus als het niet gaat, dan gaat het niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:15 schreef e-runner het volgende:
[..]
Beertender dit klinkt als de korste weg naar een blessure! Zou zonde zijn, wat beter werkt is gewoon regelmatig lopen en erbij fietsen. Ineens veel gaan lopen is een aanslag op je lichaam.
Hoeveel loop je nu per week? Weken niet en dan weer wel?
Probeer eens een keer of 4 per week te gaan lopen met afwisselende snelheid, dus ook rustige duurlopen.
Je kampt nu al met kleine blessures en dan lees ik dat je al weer zo snel 14.5 km/h loopt...
Mijn ondervinding is dat het belangrijk is om regelmatig te lopen en dan hoef je niet eens zo heel veel per week te lopen, als je het maar een tijd volhoudt. Ja, het duurt even maar dan kan je ook stabiel opbouwen.
Maar goed, ik herken het enthousiasme wel, zo liep ik vroeger ook. Als je weet dat je nog vooruit kan gaan dan wil je snel meer. We horen het wel
Ja, ik hoop hier te blijven posten (en dus te blijven lopen). Was al een tijdje meelezer. Moest me er wel even toe zetten om weer te gaan lopen na de wedstrijd zondag; zal wel normaal zijn. Ging gelukkig wel goed.quote:Maar zo te horen gaan wij jou hier dus vaker tegenkomen in dit topic?
Ik kies gewoon een startpunt waar ik sneller ga lopen. Dat doe ik tot ik het merk in mn benen/ademhaling, en dan kies ik een eindpunt waarvan ik denk; "Zo, dat is echt nog ver!"quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:34 schreef bridger het volgende:
[..]
Iemand nog tips hoe je intervallen kan gaan trainen als je gewoon op straat/fietspad loopt? Heb niet echt zin om de hele tijd op mijn horloge te kijken...
Bedankt, ik ga dit proberen!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik kies gewoon een startpunt waar ik sneller ga lopen. Dat doe ik tot ik het merk in mn benen/ademhaling, en dan kies ik een eindpunt waarvan ik denk; "Zo, dat is echt nog ver!"
Dit herhalen zodra je merkt dat je tijdens het herstelstukje weer goed kan ademen en goed kan lopen. Dat is iig mijn tactiek
Ik waarschijnlijk wel ja.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:37 schreef kepler het volgende:
Doet iemand hier nog meer aan de Royal Ten in Den Haag?
Je wilt niet teveel op je horloge kijken, maar minutenloopjes zijn mooie intervaltrainingen als je niet op een baan loopt. Alleen is het lastig om je snelheid in te schatten, daar kan een hs meter dan wel handig bij zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:34 schreef bridger het volgende:
[..]
Ja, ik hoop hier te blijven posten (en dus te blijven lopen). Was al een tijdje meelezer. Moest me er wel even toe zetten om weer te gaan lopen na de wedstrijd zondag; zal wel normaal zijn. Ging gelukkig wel goed.
Iemand nog tips hoe je intervallen kan gaan trainen als je gewoon op straat/fietspad loopt? Heb niet echt zin om de hele tijd op mijn horloge te kijken...
Zit er aan te denken, maar weet het nog niet zeker.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:37 schreef kepler het volgende:
Doet iemand hier nog meer aan de Royal Ten in Den Haag?
Ik zou gewoon nog Evy 2 gaan doen. Evy is best goed omdat je geleidelijk je afstand en intensiteit opbouwt en zodoende de kans op blessureleed verminderd. Ik geloof dat tussen de 70% en 90% van je maximale hartslag de beste intensiteit is om af te vallen, met vrij grote individuele verschillen. (even uit mijn hoofd gebaseerd op een onderzoek, kan ook 75-90 zijn maar in ieder geval daar in de buurt. edit: piek zit tussen 60-80 dus).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:54 schreef Coelho het volgende:
Heb vandaag de laatste les van Evy1 gelopen en wil de komende 2 weken vooral een paar lekkere 5km/30min loopjes doen. Daarna wil ik door richting 10k maar twijfel nog of ik dit via Evy2 of een andere methode ga doen. Reden van twijfel is dat ik nog een kilo of 8 boven BMI 25 zit en dus ook wil afvallen. Ik ben al op mijn eetgewoontes aan het letten, maar dat heeft tijdens Evy1 niet echt bijgedragen.
Kan ik beter een schema kiezen dat volledig op hartslagzones gebaseerd is (tips?) of toch met Start to Run deel 2 verder gaan? Ik zit van mezelf altijd erg hoog in de zones (rust HR is ongeveer 55bpm, max 190, heb vandaag 33min/5,9km gelopen en mijn avg. rate is 166 (incl 3 min wandelen) met een max van 178).
De meeste schema's die geschreven zijn om af te vallen gaan er van uit dat je basisconditie net voldoende is om naar de voorraadkast en terug te lopen :S
quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:30 schreef CaLeX het volgende:
Om de horloge praat er maar in te houden, ik zit te denken aan de 205.
Dit omdat ik toch niets met mijn hartslag ga doen. Als je meerdere sporten doet, kan je deze dan ook gescheiden houden in de analyse?
Ha, volgens mij ben je de enige die aan baanwedstrijden doet hierquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:31 schreef jde_kok het volgende:
Sinds koninginnedag niets meer gedaan vanwege een overbelastingsblessure. Vanavond de boel maar weer eens oppakken. Ben nagenoeg pijnvrij en heb vanavond mijn eerste baanwedstrijd van het jaar staan. (3000 meter) Even kijken hoe het gaat.
Heb me maar ingeschrevenquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:08 schreef bananablues het volgende:
Vandaag laatste kans om in te schrijven. Ik doe ook mee.
Dan moet ik maar eens read-the-fakking-manual gaan doen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:21 schreef e-runner het volgende:
[..]
Je wilt niet teveel op je horloge kijken, maar minutenloopjes zijn mooie intervaltrainingen als je niet op een baan loopt. Alleen is het lastig om je snelheid in te schatten, daar kan een hs meter dan wel handig bij zijn.
Je zou zo'n loopje in pyramidevorm kunnen doen dus bijv 4-3-2-1-2-3-4
Je loopt dan steeds de aangegeven tijd in minuten en daartussen neem je ongveer de helft rust.
Ook kan je een parcourtje voor jezelf uitzetten op een plek waar het wat rustiger is qua verkeer.
Als je dat na kan meten is dat wel handig dan weet je hoeveel en kan je uitrekeken hoe hard je loopt.
Dan heb je nog horloges (Garmin e.d.) waar je intervaltrainingen in kan programmeren. Dat is ideaal vind ik.
Als je Garmin Training Center gebruikt is het heel makkelijk en hoef je niet de hele tijd op die kleine knopjes te drukken. uitleg over intervallen instellenquote:Op woensdag 19 mei 2010 17:18 schreef bridger het volgende:
[..]
Dan moet ik maar eens read-the-fakking-manual gaan doen.Ik loop nl. al met een 405.
Kan je meerdere sporten uit elkaar houden ermee?quote:Op donderdag 20 mei 2010 00:28 schreef jde_kok het volgende:
Calex, ik heb sinds kort de Forerunner 205. Gebruikte hem vandaag voor het eerst en hij werkt fantastisch!
Wedstrijd ging niet slecht. TIjd van 11.15 op de 3. Wel een flink verval gehad, maar na een blessure erg tevreden over het verloop. Heb geen last...
Ik zou de 305 toch nemen. Hartslagtraining is erg efficient, en zoveel duurder is die niet. Je kan altijd nog besluiten om de band niet te gebruiken, maar ik denk dat je als je zo'n mooi horloge hebt, gaat balen als je geen hartslagfunctie hebt. Dat is toch de basis van een goede training, lopen op hartslag.quote:
Heb ik in het begin bij mijn Polar RS200Sd ook gedaan, maar laatste 1,5 jaar gebruik ik die hartslagband niet meer. Tijdens wedstrijden alleen maar irritant omdat je je daarop gaat instellen. Langzamer omdat je bang bent voor een te hoge hartslag. Voor mij is die 205 dus ideaal.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:30 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ik zou de 305 toch nemen. Hartslagtraining is erg efficient, en zoveel duurder is die niet. Je kan altijd nog besluiten om de band niet te gebruiken, maar ik denk dat je als je zo'n mooi horloge hebt, gaat balen als je geen hartslagfunctie hebt. Dat is toch de basis van een goede training, lopen op hartslag.
Duurloopjes doe ik meestal op hartslag. Tijdens een wedstrijd heb ik de band wel om maar heb ik de hartslag uit het scherm gehaald.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:24 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Heb ik in het begin bij mijn Polar RS200Sd ook gedaan, maar laatste 1,5 jaar gebruik ik die hartslagband niet meer. Tijdens wedstrijden alleen maar irritant omdat je je daarop gaat instellen. Langzamer omdat je bang bent voor een te hoge hartslag. Voor mij is die 205 dus ideaal.
Ik wil dus aan de Royal Ten meedoen, maar ik ben me vergeten in te schrijvenquote:Op donderdag 20 mei 2010 17:00 schreef CaLeX het volgende:
Trouwens, er staat nog maar 1 wedstrijd in het schema.
Niemand die meer mee gaat doen aan wedstrijdjes?
Ook ik ga voor het najaar. Daar staan nog wel een paar interessante wedstrijdjes. Maar niet de afstanden van Shady, zo goed ben ik nog niet. Ik hou me voorlopig nog even aan de 5km.quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:00 schreef CaLeX het volgende:
Ik ga de halve van Zwolle lopen, ben nog niet ingeschreven maar kan waarschijnlijk met een bedrijventeam lopen. Nog meer die in Zwolle gaan lopen?quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:00 schreef CaLeX het volgende:
http://www.stoomtramloop.nl/quote:Op donderdag 20 mei 2010 17:00 schreef CaLeX het volgende:
Die zou ik eigenlijk wel moeten lopen omdat onze algemeen directeur en de controller deze ook lopen. Hoe zwaar is de 15km? Stel je loopt tegen die tijd 15km vlak in 1u30, wat mag je dan verwachten op dit klim-parcours?quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:06 schreef jde_kok het volgende:
Posbankloop is een absolute aanrader! Eind september is het weer zover!
Je moet eens naar het programma Sporttracks kijken, nog veel leuker dan Garmin Training Centerquote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, m'n Forerunner was vanochtend binnen, dus meteen eerste rondje gedaan. De GPS was volgens mij niet optimaal want hij liet m'n tempo nogal wat schommelen, en de hartslag zat ook nog niet echt goed (ik zou de helft met een hartslag rond de 200 hebben gelopen), maar ik ga dr van uit dat het kinderziektes zijn, en al die grafiekjes en zo zijn natuurlijk wel erg leuk.
Het is een redelijke snelle race, omdat je nu eenmaal de helft van de tijd heuvel-af loopt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:25 schreef bridger het volgende:
[..]
Die zou ik eigenlijk wel moeten lopen omdat onze algemeen directeur en de controller deze ook lopen. Hoe zwaar is de 15km? Stel je loopt tegen die tijd 15km vlak in 1u30, wat mag je dan verwachten op dit klim-parcours?
De actuele snelheid zal op lage snelheden wel wat blijven schommelen. Hoe sneller je gaat hoe accurater hij zal zijn. Wat je kan doen is rondes instellen, bijvoorbeeld 400 meter. Dan geeft hij wel redelijke nauwkeurig je 400m tijd aan. Op de fiets zal het redelijk kloppen, dan zal hij er soms tot 2 km/h er naast zitten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, m'n Forerunner was vanochtend binnen, dus meteen eerste rondje gedaan. De GPS was volgens mij niet optimaal want hij liet m'n tempo nogal wat schommelen, en de hartslag zat ook nog niet echt goed (ik zou de helft met een hartslag rond de 200 hebben gelopen), maar ik ga dr van uit dat het kinderziektes zijn, en al die grafiekjes en zo zijn natuurlijk wel erg leuk.
Ja, de tussentijden over m'n handmatig ingeklikte laps gaven wel aan dat er hooguit 0,02 verschil per stuk tussen zat, dus dat lijkt me wel te kloppen, en ik snap ook wel dat satellieten zoeken in het centrum van A'dam wat lastig is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:02 schreef No-P het volgende:
[..]
De actuele snelheid zal op lage snelheden wel wat blijven schommelen. Hoe sneller je gaat hoe accurater hij zal zijn. Wat je kan doen is rondes instellen, bijvoorbeeld 400 meter. Dan geeft hij wel redelijke nauwkeurig je 400m tijd aan. Op de fiets zal het redelijk kloppen, dan zal hij er soms tot 2 km/h er naast zitten.
Dat denk ik stiekem ook, ga het zondags nog eens proberen. U hoort nog van me!quote:Over de hartslag: ik denk dat de band niet helemaal goed zat.
Hier niet hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:06 schreef bananablues het volgende:
Te warm? Het is nog niet eens 20 graden... kom op zeg!
ik dacht dat het ook wel mee zou vallen qua temperatuur, maar toch vond ik het gisteren bloedheet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef annoh het volgende:
Ik vind 20 graden eigenlijk ook al te warm! Maar ik denk wel dat je er op kunt trainen, dus iedereen: hup, hardlopen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |