Ik heb het ook, volgens mij komt dit doordat je met intervallen korte inspanningen heb itt duurlopen met constante belasting..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:59 schreef e-runner het volgende:
Zijn hier meerdere mensen die die ervaring hebben: dat ze sneller herstellen bij een intervaltraining dan van een duurloop?
Ik. Hoop iig onder de 54 min te lopen en dat moet ook echt wel haalbaar zijn, zeker nu het niet zo warm wordt. En ik kan m'n nieuwe schoenen aan, want vandaag kreeg ik er ineens geen blaren meer inquote:Op maandag 10 mei 2010 20:57 schreef Astronomies het volgende:
Nog dames hier die komende zondag mee gaan doen aan de Marikenloop in Nijmegen?
Ik heb ook zoiets gehad. Het begon ook met een beetje last tot uiteindelijk 3 mnd rust. Bij lag het eraan dat ik een knie teveel had belast, door onder andere lange afstanden te lopen aan altijd een kant van de weg. Een weg loopt namelijk bol zodat je altijd iets ongelijk loopt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:01 schreef thettes het volgende:
edit:
Heb wel vaak last van mijn rechterknie na het hardlopen. Voel het de drie dagen daarna wel met traplopen en kan dan ook niet binnen die tijd opnieuw lopen. Ga sowieso voor nieuwe schoenen als ik weer wat geld heb, maar wat zou het nog meer kunnen zijn? Gewoonweg belabberde techniek?![]()
12 Juni is dat. Misschien ga ik die ook wel doenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Ik heb het ook, volgens mij komt dit doordat je met intervallen korte inspanningen heb itt duurlopen met constante belasting..
Ik ben trouwens van plan om de halve marathon van Zwolle te gaan lopen, 17 juni.
damn Dat is balenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef jde_kok het volgende:
Ik ben weer iets té fanatiek gaan lopen na een periode weinig tot niets doen. Gevolg een blessure. Zit nu al sinds koninginnedag langs de kant. Daarvoor 2 goede wedstrijden gelopen en dan dit... Zucht
Zonde jde_kok. Kan je geen alternatieve training doen? Fietsen, zwemmen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef jde_kok het volgende:
Ik ben weer iets té fanatiek gaan lopen na een periode weinig tot niets doen. Gevolg een blessure. Zit nu al sinds koninginnedag langs de kant. Daarvoor 2 goede wedstrijden gelopen en dan dit... Zucht
Ik geloof dat ik het niet helemaal goed had opgeschreven. Hij had een blessure en ging een aantal weken (4 weken ofzo) niet hardlopen maar wel zijn conditie onderhouden met de crosstrainer.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:31 schreef beertenderrr het volgende:
Balen van die blessure idd![]()
Maar een marathon trainen met een crosstrainer? Dat moet dan wel een enorme pijn hebben gedaan aan zn benen als je nauwelijks kilometers maakt
Heb dit ook gezien op het sportjournaal, dit zijn toch hele andere trainingsmethodes dan af en toe een intervalletje en een duurloopje.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:48 schreef e-runner het volgende:
Gistereren zag ik Bram Som bezig en wat voor oefeningen hij bijvoorbeeld deed.
Leuk om te zien en pittig ook. Er is dus nog werk aan de winkel
Nog geen specifieke plannen maar misschien die van Eindhoven. Zeven heuvelen loop wil ik wel zeker gaan doen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:37 schreef beertenderrr het volgende:
@hetsjhokleekwelke halve marathon wil je gaan doen? Ergens specifiek voor aan het trainen?
Hehe, ik ben al blij als ik onder het uur redquote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:47 schreef The_Hives het volgende:
Gefeliciteerd met je pr
ik ben al erg blij als ik zondag onder de 45 min red![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Terug van de 10 kilometer loop met start en finish hier in het centrum.![]()
En het ging lekker vandaag!Waaide niet té hard en in het begin wat tegen of van de zijkant, op de terugweg andersom, dus dat was ideaal. In het begin wel smal in het centrum enzo, maar liet mij niet te gek maken (kwam ook na precies 4 minuten door op 1 kilometer). Toen proberen te ontspannen, maar dat blijft toch moeilijk op een 10 kilometer.
![]()
Tempo wel vastgehouden en kwam 19:57 door bij 5 kilometer, daar bij een drankpost kreeg ik het wat moeilijker, schoot m'n hartslag en ademhalingstempo flink omhoog (door/na het drinken). Daarna wel weer ritme gevonden en bij 8 kilometer iets boven de 32 minuten. Laatste stuk nog wel wat bruggen enzo centrum in (maar ook aanmoedigingen van bananablues onderweg), maar kon m'n tempo wel vasthouden. Vooral verslapte m'n concentratie niet en daardoor kon ik er precies een zelfde 2e 5 kilometer er achteraan lopen: 39:54.
Dus wel blij met m'n PR, had geen idee waar ik stond na de CPC enzo (geen wedstrijden meer gedaan). Maar de conditie was dus toch wel in orde en wel blij dat ik deze barriere geslecht heb, haha (onder 4 min/km op de 10 kilometer en boven de 15 km/h).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |