abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81077579
Of er echte toppers op lopen weet ik niet, wat je wel ziet bij toppers is dat hun looptechniek soms veel overeenkomsten vertoont met Pose. Ik lees wel verhalen van amateurs die minuten(!) van hun PR afliepen binnen een jaar. De mindere verhalen lees je dan niet, dus wat er gemiddeld te winnen valt, tja.

Hetzelfde met het blessureverhaal: hielspoor, shin splints en knieproblemen zijn veel minder aanwezig maar als je doorzoekt komt je verhalen tegen over poserunners met problemen in andere gebieden: kuitspier, onderrug. Voordeel is wel dat rompstabiliteit en sterke kuitspieren heel erg trainbaar zijn, terwijl het veel lastiger is van shin splints en knieproblemen af te komen.

Ik heb ook het idee dat het in de triatlonwereld veel populairder is. Een meerderheid van de 'fansites' lijken van triatleten te zijn.

Ik heb er expres voor gekozen om nu hiermee aan de slag te gaan zodat ik niet verleid wordt om wedstrijden te lopen. Pas eind september staat de eerste weer op het programma
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:01:41 #102
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_81100746
heb een keelontsteking overgehouden aan die koude bevrijdings-estafette Dat wordt de komende week stilzitten
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_81107530

De inschrijving voor de Singelloop in Utrecht is geopend. Hij wordt gehouden op 26 september. Vorig jaar ging ik kijken en dat zag er zo leuk uit, dat ik mij voorgenomen heb om een jaar later zelf aan de start te staan.

http://www.athletic.nl/singelloop/

Het parcour gaat langs de oude singels van de stad Utrecht en bedraagt 10 KM.
Hij wordt voor de 60e keer gehouden. De 1e keer vond in 1925 plaats.

Zie deze link voor een historisch filmpje van de Singelloop uit 1948.
http://www.zie.nl/video/Singelloop-Utrecht--1948-/m1dz73hf4xub

[ Bericht 15% gewijzigd door dyna18 op 06-05-2010 22:10:03 ]
pi_81111031
Vandaag eindelijk weer eens wat snelheids werk gedaan op m'n race/triathlon schoenen.

Voelde goed, alleen had ik nog wel even een ':')'-momentje toen precies op het moment dat ik m'n stopwatch van mijn horloge aan wilde zetten de batterij leeg was. Dus toen maar op gevoel versneld en rust stukjes gelopen ertussen. Al met al goed half uur snelheidswerk gedaan, dus prima training gehad.

En vanavond maar 1 biertje gehad voor de verandering...
Jack does it in real time...
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:51:03 #105
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81112764
wow gaaf die oude beelden De winnaar liep met een gemiddelde snelheid van 18km/h over 5400 meter. Best netjes Ik zou hem graag willen lopen, maarrrr.... de achmea zilverenkruis loop door Haarlem en de kennemerduinen is dan ook en die is te mooi om te laten schieten Dat is mn thuiswedstrijd, dus helaas

@Deebee, wat is het verschil tussen hardloopschoenen en triatlon schoenen precies? Het lijkt me dat als het even kan, je in T2 gewoon fatsoenlijke hardloopschoenen aandoet, niet waar?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_81114414
Het zijn gewoon hardloopschoenen ook hoor. Maar wel 'lichter' qua uitvoering en meer op het snelheidswerk gericht, dus richting Asics DS-racers of zo. Heb er nog weinig wedstrijden mee gelopen, maar om te trainen en het snelheidswerk te doen loop ik erop en ook bij 5-10 kilometer wedstrijden. En merk dat je wel heel direct afzet enzo ermee hebt, voelt wat dat betreft wel anders aan dan m'n normale GT2120's.

Ja, lekker lelijk/opvallend/whatever, I know...
  vrijdag 7 mei 2010 @ 07:25:54 #107
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_81119058
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:50 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Hoelang heb jij rust genomen? Je hebt wel gelijk hoor, dit schiet niet op in ieder geval. De komende tijd maar wat meer fietsen om toch een beetje in beweging te blijven. Het vervelende is ook dat als je niet sport, je geen pijn voelt, dus dan weet je ook niet echt hoe het er voor staat.

een week ofzo. Ik begon ook iedere keer weer te vroeg waardoor het volgens mij wel anderhalve maand geduurd heeft. De laatste keer dat ik rust nam heb ik toen het weer goed voelde, expres nog een paar dagen gewacht met hardlopen zodat het goed hersteld was.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_81125202
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:25 schreef DeeBee het volgende:

Ja, lekker lelijk/opvallend/whatever, I know...
Zeer cool!!!!!
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_81125342
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:44 schreef knnth het volgende:
Filmpje!

je zie echt een enorm verschil tussen deze twee hardlooptechnieken in je filmpje!

Die pose methode ziet er heel eerlijk gezegd een beetje lomp uit, je ploft op je volle voet neer net zoals ik dat doe op mijn slechtste momenten. Misschien ben ik wel van nature een pose-loper
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:58:28 #111
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:13:16 #112
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81126083
leuk om te zien knnth! Wat mij eigenlijk direct opviel, was dat je van een hiellanding naar een middenvoets/voorvoetslanding bent gegaan. Is het overigens nodig dat je je benen zo hoog moet optillen? Of gaat dit automatisch door die pull waarover gesproken wordt?

@Deebee, ik neem aan dat jij dan de kortere triatlons ook doet. Voor een volledige zal je waarschijnlijk beter niet op zulke schoenen kunnen vertrekken, aangezien je voeten de marathon niet zullen waarderen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:43:45 #113
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_81127354
Leuk om te zien dat filmpje Fijn dat je het met ons deelt.

Ik heb net ook weer gelopen. Een duurloop van een uur. Probeerde de hartslag in de zone 160-170 te houden. Lekker relax. Uiteindelijk is me dat netjes gelukt, ben 9,7 km ver gekomen. Dat lijkt niet zo ver, maar mijn hart kan blijkbaar heel hard tikken. Tijdens de 10k op de Marathon van Utrecht liep ik gemiddeld 180 bpm met uitschieters naar 190+. Dan is 160-170 wel inhouden zeg.. maar volgens mij is het wel een goede training.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_81127401
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:51 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Zeer cool!!!!!
Idd, niks lelijk, gewoon vette schoenen

@beertenderrr: gaat automatisch, bij mij gaat het nog iets te ver naar achteren maar dat moet ik nog even goed leren.

Ik heb deze besteld voor Pose (voorlopig nog wel even op Nike Free):

Bevallen ze, dan bestel ik deze Usain Bolts erbij

Vier tientjes maar
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:49:51 #115
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81127617
Ik vind ze ook wel vet. Als je nou gewoon wat meer schoenen in maat 49 kon kopen...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:52:24 #116
301580 paranoia
Reaching out to outer space
pi_81127719
Hier even een vraagje, hoe lang kan je met hardloopschoenen doen?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:55:58 #117
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81127867
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:52 schreef paranoia het volgende:
Hier even een vraagje, hoe lang kan je met hardloopschoenen doen?
Een hardloopschoen heeft tijdens zijn leven heel wat te verduren. Per stap moet 2 tot 3 maal het gewicht van de loper worden verwerkt. Na 1500/2000 km (dat is na een jaar bij 30/40km per week) is de schokdemping en de stabiliteit over het algemeen wel verbruikt. De levensduur is ook afhankelijk van het gewicht en de loopstijl van de loper. Een loper met een laag gewicht heeft nu eenmaal minder schokdemping nodig. Als de buitenzool versleten is kan deze eventueel vervangen worden.

bron

Ga dus maar uit van zo'n 2 jaar
pi_81129252
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:44 schreef knnth het volgende:

[..]

Idd, niks lelijk, gewoon vette schoenen

@beertenderrr: gaat automatisch, bij mij gaat het nog iets te ver naar achteren maar dat moet ik nog even goed leren.

Ik heb deze besteld voor Pose (voorlopig nog wel even op Nike Free):

[ afbeelding ]

Bevallen ze, dan bestel ik deze Usain Bolts erbij

[ afbeelding ]

Vier tientjes maar
Loop je die schoenen niet binnen 3 maanden helemaal kapot?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:36:50 #119
301580 paranoia
Reaching out to outer space
pi_81129834
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:55 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Een hardloopschoen heeft tijdens zijn leven heel wat te verduren. Per stap moet 2 tot 3 maal het gewicht van de loper worden verwerkt. Na 1500/2000 km (dat is na een jaar bij 30/40km per week) is de schokdemping en de stabiliteit over het algemeen wel verbruikt. De levensduur is ook afhankelijk van het gewicht en de loopstijl van de loper. Een loper met een laag gewicht heeft nu eenmaal minder schokdemping nodig. Als de buitenzool versleten is kan deze eventueel vervangen worden.

bron

Ga dus maar uit van zo'n 2 jaar
Oké, dan word het tijd voor nieuwe. Bedankt!
pi_81129853
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:25 schreef 1517 het volgende:

[..]

Loop je die schoenen niet binnen 3 maanden helemaal kapot?
Alle verhalen die ik erover lees is dat ze makkelijk 1500-2000k meegaan. Ze zijn verderlicht (175gr) maar supersterk.

Let wel, het zijn geen schoenen waar je zomaar op moet lopen, ze vergen een goeie techniek want je hebt nul komma nul demping! Bij mij gaan ze voorlopig ook nog even in de kast maar dan heb ik ze tenminste alvast ...
pi_81131051
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:13 schreef beertenderrr het volgende:
(...)

@Deebee, ik neem aan dat jij dan de kortere triatlons ook doet. Voor een volledige zal je waarschijnlijk beter niet op zulke schoenen kunnen vertrekken, aangezien je voeten de marathon niet zullen waarderen.
Klopt. Al moet ik m'n triatlon carriere nog wel beginnen eigenlijk.

Nee, CPC heb ik bijv. ook op m'n 'normale' schoenen gelopen, dan is het ook niet nodig. Eigenlijk merk je er pas echt voordeel van als je ook 15+ km/h loopt, dus daarom vooral voor trainingen af en toe en korte wedstrijdjes dus.
pi_81155848
Afgelopen dinsdag naar de fysio gegaan.. mocht (moest) gewoon rustig doortrainen (aanmodderen) zoals ik al 6 weken doe en kreeg wat oefeningen...

Heb wel het idee dat het redelijk aan het herstellen is. Moest ook vooral die triatlon op 16 mei gaan doen van de fysio.

@ DeeBee, je schoenen zijn helemaal niet lelijk! Erg vet maar wel lekker extravagant Ik zou er niet mee durven lopen Succes bij de Golden Ten, ik denk dat ik je wel even kom aanmoedigen ! Doe je die schoenen dan wel aan?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:59:12 #123
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81155932
Vandaag 2 fietser ingehaald tijdens het lopen (tijdens de eindsprint, dat wel ) Ze keken wel een beetje raar op.
The line is a dot to you!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:39:43 #124
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_81158242
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:59 schreef kepler het volgende:
Vandaag 2 fietser ingehaald tijdens het lopen (tijdens de eindsprint, dat wel ) Ze keken wel een beetje raar op.
Dat is gaaf ja

Ik doe altijd een eindsprint bij mij in de straat, komen er vaak net auto's aan die de bocht uit komen
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_81165081
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:37 schreef knnth het volgende:

[..]

Alle verhalen die ik erover lees is dat ze makkelijk 1500-2000k meegaan. Ze zijn verderlicht (175gr) maar supersterk.

Let wel, het zijn geen schoenen waar je zomaar op moet lopen, ze vergen een goeie techniek want je hebt nul komma nul demping! Bij mij gaan ze voorlopig ook nog even in de kast maar dan heb ik ze tenminste alvast ...
Je hebt gepost om 13:37 .
Erg kekke schoentjes zijn het . Ben ook opzoek naar een extra paar zodat ik wat meer kan afwisselen. Wil misschien richting Nike Free gaan, al twijfel ik daar nog een beetje over.
Helaas zit ik ook nog vast aan een studentenbudget. Dus mocht iemand ergens aanbiedingen tegen komen .
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:44 schreef knnth het volgende:
Filmpje!

Ik begrijp dus dat jij je verder gaat verdiepen in de Pose-techniek. Het spreekt mij ook erg aan omdat ik ook graag op blote voeten loop en deze manier lijkt mij beter voor je gewrichten ed.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_81183606
M'n Puma H Street is binnen!

Ze wegen maar 175 gram, dat is 55% lichter dan mijn Asics, wauw. Net een kleine run gedaan en ze lopen heerlijk. Grondcontact, soepel, licht. Voorlopig doe ik mijn trainingen nog op Nike Free, die is wat vergevingsgezinder aangezien m'n techniek natuurlijk nog niet zo goed is maar dan heb ik deze maar alvast liggen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:31:40 #127
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81184644
De halve marathon van Rotterdam in september gaat niet door
pi_81184702
Slecht nieuws ja!
quote:
Halve Marathon Rotterdam en Rotterdam on Wheels stoppen

De Halve Marathon Rotterdam en Rotterdam on Wheels verdwijnen van de evenementenkalender. Deze twee sportevenementen worden niet meer georganiseerd omdat ze op te weinig draagvlak kunnen rekenen. Ze zouden dit jaar beide op 12 september plaatsvinden.

De Halve Marathon Rotterdam omvatte ook de 10 km Loop Rotterdam en Bedrijvenlopen. Rotterdam on Wheels bestond uit de Rijndam Recreatierit 1 en 10 km, de Handbike Halve Marathon en de Skate Halve Marathon. De belangstelling ervoor bij onder meer deelnemers, sponsors, vrijwilligers, toeschouwers en media is minder groot dan de organisatie noodzakelijk acht voor een succesvol vervolg van deze evenementen.

Liefhebbers van een halve marathon kunnen deze afstand uiteraard lopen tijdens de CPC Loop Den Haag.

http://www.halvemarathonr(...)ewsid=10010010019521
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:36:08 #129
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81184797
Dat laatste zinnetje ook, die CPC was/is toch ergens in maart?

Iemand een ander alternatief voor een halve marathon in het najaar?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:37:51 #130
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81184846
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:36 schreef kepler het volgende:

Iemand een ander alternatief voor een halve marathon in het najaar?
http://www.halvevanhoogland.nl/
http://www.haarlemmermeermarathon.nl/
http://www.texelhalvemarathon.nl/
http://www.zilverenkruisachmealoop.nl/pages/index.php
Ik ben van pindavlees
pi_81184954
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:36 schreef kepler het volgende:

Zelfde sponsor

Mooi trouwens dat alle plaatjes van Fortis van de homepage gehaald zijn
pi_81186568
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:01 schreef knnth het volgende:
M'n Puma H Street is binnen!

Ze wegen maar 175 gram, dat is 55% lichter dan mijn Asics, wauw. Net een kleine run gedaan en ze lopen heerlijk. Grondcontact, soepel, licht. Voorlopig doe ik mijn trainingen nog op Nike Free, die is wat vergevingsgezinder aangezien m'n techniek natuurlijk nog niet zo goed is maar dan heb ik deze maar alvast liggen.
Op welke Nike Free loop jij en hoe bevallen die? Zit er namelijk ook aan te denken om ze aan te schaffen
quote:
Texel leek me wel leuk maar was al vol in 16 uur. Helaas niks bij mij in de buurt (omgeving twente).
Misschien eens opzoek naar duitse wedstrijden
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:42:16 #133
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81187234
quote:
Allemaal zo ver weg

Ik zit nu te denken om Oslo te doen. Dat is wel helemaal ver weg, maar kan ik combineren met een bezoek aan mijn broertje die daar woont
pi_81190038
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:26 schreef 1517 het volgende:

[..]

Op welke Nike Free loop jij en hoe bevallen die? Zit er namelijk ook aan te denken om ze aan te schaffen
Het schijnt dat alleen de 5.0's te koop zijn in NL en die heb ik idd. Ze bevallen goed, het zit qua demping en support inderdaad precies tussen volledige schoenen en blootsvoets. Ik zou er niet al te lang op lopen (langer dan 15') als haklander, als voorvoetlander kan je er rustig langere tijd op lopen.
  zondag 9 mei 2010 @ 00:03:25 #135
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81198060
De zilverenkruisachmealoop kan ik ten zeerste aanraden maar dat heb ik al wel eens eerder gezegd volgens mij. Mooie loop door de duinen! De halve marathon van de haarlemmermeer is niet zo denderend, saaie route. Ik doe er de 10km en dat is lang genoeg Het is alleen maar polder, afgewisseld met vinexwijken.

Verder vandaag naar de start van de Giro d'Italia geweest, leuk om te zien! Die gasten fietsen behoorlijk hard gemiddeld rond de 48km/h ofzo. Leuke variatie op het hardlopen
pi_81219791
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:45 schreef knnth het volgende:

[..]

Het schijnt dat alleen de 5.0's te koop zijn in NL en die heb ik idd. Ze bevallen goed, het zit qua demping en support inderdaad precies tussen volledige schoenen en blootsvoets. Ik zou er niet al te lang op lopen (langer dan 15') als haklander, als voorvoetlander kan je er rustig langere tijd op lopen.
Wat ik een beetje stom van die Nike Free vind, is dat ze alsnog een dikke zool hebben. Al dat barefoot gedoe is juist tegen die zolen. Nou is die zool flexibel door die inkepingen, maar dan nog... vind het vooral marketing .

Die Puma's lijken mij een stuk geschikter....
pi_81224339
Ik krijg (voorlopig) blaren in m'n nieuwe schoenen. Wil er zoveel mogelijk wel op lopen, want ik denk dat ze gewoon ingelopen moeten worden en dan soepeler zullen worden. Maar gisteren heb ik toch maar even m'n toevlucht gezocht tot de oude. Ga het morgen nog eens met de nieuwe proberen. Als dat niet bevalt, gaat de Marikenloop volgend weekend op de soepele oude.

De weersvooruitzichten bevallen mij wel, Marikenlooptechnisch gezien (terrastechnisch natuurlijk niet). Normaliter is die loop voor mij niet zo geschikt, omdat het EN filelopen is EN te warm. Dat laatste zal ditmaal wel meevallen.

Vandaag was trouwens de HanKanmarathon tussen Nijmegen en Arnhem. Heb zelf niet meegedaan, vorig jaar wel, en kan 'm aanraden. Je kunt de marathon in je eentje lopen, met z'n tweeen of met z'n vieren. Voor elk type loper wat wils dus. Het is een relatief klein evenement en daardoor heel leuk, met enerzijds echte loop-diehards en anderzijds bedrijfslopers van de HAN. Ze hebben vandaag ideaal weer gehad denk ik.
pi_81269065
Nog dames hier die komende zondag mee gaan doen aan de Marikenloop in Nijmegen?
  maandag 10 mei 2010 @ 20:59:30 #139
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81269149
Lekker loopweer vandaag . Begin nu de duurloop rustig aan een beetje op te bouwen. Deze periode dus aan de basisconditie werken. Tot hoever moet ik de duurloop uitbouwen voor een 15 km? Tussen de 12 en de 15 ofzo?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 10 mei 2010 @ 21:04:31 #140
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81269417
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:59 schreef No-P het volgende:
Lekker loopweer vandaag . Begin nu de duurloop rustig aan een beetje op te bouwen. Deze periode dus aan de basisconditie werken. Tot hoever moet ik de duurloop uitbouwen voor een 15 km? Tussen de 12 en de 15 ofzo?
12 is prima
  maandag 10 mei 2010 @ 22:02:08 #141
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_81273069
Als je tijd genoeg hebt zou ik gewoon tot 15 trainen. Het is geen marathon waarbij je te veel zou belasten, en hiermee voorkom je dat het (fysiek of mentaal) op het eind nog lastig wordt.
I'm just a girl in the world.
  maandag 10 mei 2010 @ 22:08:12 #142
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81273473
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:02 schreef annoh het volgende:
Als je tijd genoeg hebt zou ik gewoon tot 15 trainen. Het is geen marathon waarbij je te veel zou belasten, en hiermee voorkom je dat het (fysiek of mentaal) op het eind nog lastig wordt.
Het kan geen kwaad inderdaad, maar het hoeft niet perse. Als je de 12 haalt, dan kan je de 15 ook wel makkelijk halen
pi_81274601
Wat een lekker loopweer vandaag.
Voor het eerst sinds tijden weer heerlijk gelopen en mijn ronde uiteindelijk wat eerst 10km zou worden toch maar groter gemaakt naar 18km. Muziekje op en gaan!

Ik had een motivatiedip maar heb er weer helemaal zin in!

Nog mensen plannen voor lopen de komende tijd?
  maandag 10 mei 2010 @ 22:28:45 #144
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81274752
Ok, ik ga eerst tot de 12 en dan kijk ik wel of ik naar de 15 ga. Beiden zullen waarschijnlijk nu al niet zo'n probleem zijn , maar ik wil het gewoon rustig opbouwen. Plan het mooi over een langere tijd omdat ik maar 1 á 2 keer in de week loop (fiets er wel 2 á 3 dagen naast). De zevenheuvelen is ook pas over enkele maanden.
Sei wachsam,
  maandag 10 mei 2010 @ 22:30:10 #145
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81274845
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:26 schreef Quito1 het volgende:
Wat een lekker loopweer vandaag.
Voor het eerst sinds tijden weer heerlijk gelopen en mijn ronde uiteindelijk wat eerst 10km zou worden toch maar groter gemaakt naar 18km. Muziekje op en gaan!

Ik had een motivatiedip maar heb er weer helemaal zin in!

Nog mensen plannen voor lopen de komende tijd?
Ik ga de Royal Ten lopen in Den Haag op 30 mei
pi_81281126
Ik wil graag een wedstrijd van ongeveer 10km lopen in de komende twee maanden maar op de website hardloopkalender.nl kan ik niks bij mij in de buurt vinden (oost-nederland). Welk loop is echt de moeite waard?
pi_81284493
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:08 schreef kepler het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad inderdaad, maar het hoeft niet perse. Als je de 12 haalt, dan kan je de 15 ook wel makkelijk halen
Hm, ik ga liever met een goede voorbereiding naar een wedstrijd, zodat ik zeker weet dat ik het kan. Dat betekent dat ik minimaal de wedstrijdafstand wel een keer gelopen wil hebben.
Voor mijn eerste 10km wedstrijd had ik m'n duurlopen tot 15km uitgebreid... Voor mij voelt het goed om te weten dat de afstand appeltje-eitje is, want dan kan ik me meer focussen op een lekker tempo.

Nu is het zeker zo dat je in een wedstrijd meer kunt geven en als je die 12 km hebt gelopen zullen die laatste 3 met een beetje adrenaline ook nog wel lukken.. maar toch: je gaat ook al wat sneller dan in training (neem ik aan).

En als ik het zo lees is die 15km de Zevenheuvelenloop: dan heb je nog wel een hoop tijd om je duurloop uit te breiden. Zevenheuvelenloop staat trouwens ook in mijn planning als eerste 15km

Overigens, als je veel fietst zal het met je duurvermogen wel goed zitten
pi_81284571
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik ga de Royal Ten lopen in Den Haag op 30 mei
Ik zit nog te twijfelen tussen een lokaal 5km-tje of de Royal Ten. Eerst maar even kijken of ik 16 mei nog kan lopen als ik die achtste triatlon heb gedaan Dan heb ik nog 3 dagen om te bedenken.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 09:36:53 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_81285396
Na anderhalve week nioet gelopen te hebben wegens wielrennen, gisteren maar weer eens de schoentje aangetrokken. Ik voelde de wielertocht van afgelopen zaterdag nog wel in mijn benen, maar toch weer 45 minuten gelopen. Moet eigenlijk nu de overstap maken richting 60 minuten, want ik loop nu al ongeveer een maand maximaal 45 minuten.
pi_81285773
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:59 schreef No-P het volgende:
Als je echt voor een snelle tijd wil gaan moet je verder lopen dan je wedstrijdafstand. Als je de tijd hebt en het gaat goed opbouwen tot een km of 20. Wat ik zelf doe is in zo'n afstand dan een temporonde inbouwen.
In principe kun je met 12 km ook een 15 km uitlopen, ik heb vroeger zelfs met 13 km max een halve gelopen en dat ging gewoon goed. Ligt ook aan je frequentie van trainen natuurlijk en je conditie die kun je ook best onderhouden met andere sporten.
pi_81285917
Vorige week weer opgebouwd met trainen en ook met een een hogere snelheid.
De focus ligt nu op een snelle 5 en eventueel nog een 10 km. Dus dat betekent wat hardere intervallen en minder lange duurwerk. Gisteren dus 1200-800-1200-800 gelopen op de baan.
Vreemd genoeg lijk ik er toch snel van te herstellen, beter dan een lange duurloop in een lager tempo.
Lichamelijk ben ik wel stijf, maar heb het gevoel dat ik alweer kan lopen.
Zijn hier meerdere mensen die die ervaring hebben: dat ze sneller herstellen bij een intervaltraining dan van een duurloop?
pi_81303750
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 09:59 schreef e-runner het volgende:
Zijn hier meerdere mensen die die ervaring hebben: dat ze sneller herstellen bij een intervaltraining dan van een duurloop?
Ik heb het ook, volgens mij komt dit doordat je met intervallen korte inspanningen heb itt duurlopen met constante belasting..

Ik ben trouwens van plan om de halve marathon van Zwolle te gaan lopen, 17 juni.
pi_81305939
Vorige week voor het eerst in mn leven meer dan 10 kilometer gelopen, namelijk 14k. Ging in 1:12 en heb constant gepraat met mn trainingsmaatje en echt moe was ik niet. Was ook weer voor het eerst in weken hardlopen. Dat is toch wel een opsteker richting de damloop, dat het dan zo makkelijk gaat.

Deze week helaas niet gelopen omdat ik veel op de racefiets zat, maar hoop nu echt wel een beetje vaker te lopen zodat die damloop in een voor een "niet-hardloper" goede tijd gaat

edit:
Heb wel vaak last van mijn rechterknie na het hardlopen. Voel het de drie dagen daarna wel met traplopen en kan dan ook niet binnen die tijd opnieuw lopen. Ga sowieso voor nieuwe schoenen als ik weer wat geld heb, maar wat zou het nog meer kunnen zijn? Gewoonweg belabberde techniek?
pi_81306937
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:57 schreef Astronomies het volgende:
Nog dames hier die komende zondag mee gaan doen aan de Marikenloop in Nijmegen?
Ik. Hoop iig onder de 54 min te lopen en dat moet ook echt wel haalbaar zijn, zeker nu het niet zo warm wordt. En ik kan m'n nieuwe schoenen aan, want vandaag kreeg ik er ineens geen blaren meer in .

1517, de enige wedstrijd die ik in het oosten weet in de komende 2 maanden is de Zwitserloot Dakrun op zondag 6 juni in Groesbeek. Maar ik weet niet of die leuk is.
pi_81308469
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:01 schreef thettes het volgende:

edit:
Heb wel vaak last van mijn rechterknie na het hardlopen. Voel het de drie dagen daarna wel met traplopen en kan dan ook niet binnen die tijd opnieuw lopen. Ga sowieso voor nieuwe schoenen als ik weer wat geld heb, maar wat zou het nog meer kunnen zijn? Gewoonweg belabberde techniek?
Ik heb ook zoiets gehad. Het begon ook met een beetje last tot uiteindelijk 3 mnd rust. Bij lag het eraan dat ik een knie teveel had belast, door onder andere lange afstanden te lopen aan altijd een kant van de weg. Een weg loopt namelijk bol zodat je altijd iets ongelijk loopt.

Bij irritatie/overbelasting goed opletten om erger te voorkomen..
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:07:50 #156
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81320403
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef Quito1 het volgende:

[..]

Ik heb het ook, volgens mij komt dit doordat je met intervallen korte inspanningen heb itt duurlopen met constante belasting..

Ik ben trouwens van plan om de halve marathon van Zwolle te gaan lopen, 17 juni.
12 Juni is dat. Misschien ga ik die ook wel doen !
pi_81328647
Ik ben weer iets té fanatiek gaan lopen na een periode weinig tot niets doen. Gevolg een blessure. Zit nu al sinds koninginnedag langs de kant. Daarvoor 2 goede wedstrijden gelopen en dan dit... Zucht
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:36:11 #159
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_81329232
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef jde_kok het volgende:
Ik ben weer iets té fanatiek gaan lopen na een periode weinig tot niets doen. Gevolg een blessure. Zit nu al sinds koninginnedag langs de kant. Daarvoor 2 goede wedstrijden gelopen en dan dit... Zucht
damn Dat is balen Ik ga binnenkort weer beginnen met lopen, is er de laatste tijd wat bij ingeschoten
pi_81329248
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef jde_kok het volgende:
Zonde jde_kok. Kan je geen alternatieve training doen? Fietsen, zwemmen?
Ik ken iemand die had ook een blessure en heeft toen een tijd op de crosstrainer getraind. Hij liep pas de marathon van Rotterdam in 2.58!
  donderdag 13 mei 2010 @ 01:31:33 #161
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81369482
Balen van die blessure idd

Maar een marathon trainen met een crosstrainer? Dat moet dan wel een enorme pijn hebben gedaan aan zn benen als je nauwelijks kilometers maakt
pi_81373881
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 01:31 schreef beertenderrr het volgende:
Balen van die blessure idd

Maar een marathon trainen met een crosstrainer? Dat moet dan wel een enorme pijn hebben gedaan aan zn benen als je nauwelijks kilometers maakt
Ik geloof dat ik het niet helemaal goed had opgeschreven. Hij had een blessure en ging een aantal weken (4 weken ofzo) niet hardlopen maar wel zijn conditie onderhouden met de crosstrainer.
Daarna ging hij het lopen weer opbouwen. Het is dus niet zo dat hij enkel met de crosstrainer had getraind.
Ik wilde ermee zeggen dat je heel goed alternatief kunt trainen een tijdje zonder dat het ten koste gaat van de prestaties. Jij bent daar trouwens zelf het bewijs van, met het fietsen in de winter en je prestaties daarna.

Gisteren heb ik een testloopje gedaan op de baan. Eerst even ingelopen van huis naar de baan en daar een 400 m gedaan. Die ging niet heel snel maar ik dacht: nou ja ben nu wel warm zat
Doel was een 5000 meter (grappig op de baan spreek je van een 5000 meter, op de weg zeg je meestal 5km) onder de 20 minuten te lopen zonder me helemaal kapot te lopen.
Het was best fris gisteren en het eerste rondje ging in: 1.38. Te langzaam dacht ik nog.
Het tweede rondje ging wel iets sneller maar nog niet zoals ik het wilde. Vaak heb ik het gevoel wat rommelig te lopen. Dat je techniek niet je van dat is.
Eerste km in 4.02, ik probeerde aan te zetten maar ook de volgende ging in 4.02. De derde km ging onder de 4 minuten. Na 3 km dus 12.03. De laatste 2 km kon ik een flinke versnelling doorvoeren want toen ging het lekker lopen. De laatste anderhalve ronde liep er een andere loper voor me die met een interval bezig was.
Het is een sneller loper dus ik probeerde hem in te halen en daarna knalde ik er met een soort lange sprint overheen. Wat een mooie laatste ronde was dat zeg!
19.38 gelopen en dat was wat ik beoogd had. Liever wat gelijkmatiger maar dat zit blijkbaar niet in m'n lichaam. Ik had nog over en het kan dus nog wel een stukje harder bij een westrijdje.
Blijft wel lastig om een hoog tempo te lopen, dan komt er veel meer techniek bij kijken. Conditie heb ik zat, maar ik heb moeite dit te vertalen naar snelle rondetijden.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:16:02 #163
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81374159
Het is in ieder geval gelukt Maar is het niet zo dat (geldt iig wel voor mij) je tijdens een wedstrijd echt alles geeft, omdat de eindtijd er dan echt toe doet? Bij een training heb je onbewust in je achterhoofd dat je niet 100% of meer hoeft te geven, ondanks je het wel graag zou willen. En een 5km gelijkmatig lopen lijkt me eigenlijk lastiger dan een aflopend schema, want dan zou je twintig minuten van te voren al moeten weten hoe hard je loopt om uiteindelijk precies in te storten op de eindstreep

En hoe zit dat dan precies met techniek die erbij komt kijken? Je blijft in principe toch steeds dezelfde passen maken, alleen met een sterkere afzet of zit ik er compleet naast? Of bedoel je dat als je techniek beter is, makkelijker een hoge snelheid vol kan houden?
pi_81376364
Vanmorgen samen met mijn broer 13 km gelopen. Voor de eerste keer ruim over de 10 en het ging opvallend lekker. Totaal tijd 1 uur 10 dus net geen 11 per uur maar we hebben even stil gestaan bij een spoorwegovergang voor een goederentrein.

Op naar de 20 km/ halve marathon
Boodschap van algemeen nut.
pi_81376864
Daar heb je een punt, je moet precies je grens weten en daarop kunnen lopen. Dan moet je durven hard weg te gaan en inderdaad het net te halen tot de streep. Dan ga je maximaal.
Ik denk dat je dan veel wedstrijden moet lopen om te weten wat je kan en ik weet dat eerlijk gezegd nog niet.
Ook is ieder lichaam verschillend. Ik zie dat bijv wel bij topschaatsers. Bob de Jong zie je ook altijd wat trager vertrekken en later versnellen.

Je techniek gaat een grotere rol spelen bij een hogere snelheid. Je moet proberen bij een hogere snelheid nog soepel te blijven lopen. Wat ik doe is verkrampen. Of ik ga grotere passen maken en meer op kracht lopen. Je gaat ook meer op je voorvoet lopen, dat zie je bijv bij echte sprinters.
Met een juiste techniek kan je een hogere snelheid makkelijker volhouden en hier loop ik nu tegenaan.
Ik kan harder maar dan wordt het rommelig. Dat merk ik zelf, ik kan versnellen maar het gaat niet soepel.
Soms kijk ik naar m'n benen en zie dat ik m'n voet dan te ver naar voren ga zetten. Dus te grote passen ga nemen. Je wil harder en dat forceer je, terwijl het eigenlijk min of meer vanzelf kan gaan.
Ook heeft het me coördinatie te maken, hoe zet je je voeten neer en hoe snel. Omdat je veel sneller loopt moet dat proces ook sneller gaan. Verder denk ik ook dat het een stukje kracht is. Vooral core-stability.
Gistereren zag ik Bram Som bezig en wat voor oefeningen hij bijvoorbeeld deed.
Leuk om te zien en pittig ook. Er is dus nog werk aan de winkel
pi_81379875
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:48 schreef e-runner het volgende:
Gistereren zag ik Bram Som bezig en wat voor oefeningen hij bijvoorbeeld deed.
Leuk om te zien en pittig ook. Er is dus nog werk aan de winkel
Heb dit ook gezien op het sportjournaal, dit zijn toch hele andere trainingsmethodes dan af en toe een intervalletje en een duurloopje.

Ik ben net terug van een rondje hardlopen, 24 km gelopen en op het halve marathonpunt kwam ik over in 1:29. Volgende maand ga ik de halve van Zwolle waarschijnlijk lopen , dat moet nog iets sneller kunnen denk.
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:37:05 #167
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81380571
Wat voor trainingen doet hij dan precies? Ben wel benieuwd nu, is het nog ergens terug te vinden? Verder klinkt het begrijpelijk wat je zegt. Ik denk overigens dat hoe langer je op die snelheden traint, hoe beter het lichaam zich er al automatisch aan gaat aanpassen. Die zoekt tenslotte vaak ook de meest efficiënte wijze van lopen. Pas als je echt in het rood loopt, heb ik het idee dat de coördinatie er onder gaat lijden. Dit merk ik in ieder geval bij zwemmen op, waarbij je de eerste paar baantjes prima en mooi kan zwemmen, maar als je armen moe worden, je steeds verder naar de bodem zinkt .

Je bent ook flink snel Quito1 Wat is je doel in Zwolle? 1:25 haalbaar?

@hetsjhokleek welke halve marathon wil je gaan doen? Ergens specifiek voor aan het trainen?

zelf net weer een stukje gelopen, ben maar niet verder gegaan dan 5km, want de blessure zit er blijkbaar nog steeds #^T@^#@

[ Bericht 8% gewijzigd door beertenderrr op 13-05-2010 18:04:10 ]
pi_81385964
Terug van de 10 kilometer loop met start en finish hier in het centrum.

En het ging lekker vandaag! Waaide niet té hard en in het begin wat tegen of van de zijkant, op de terugweg andersom, dus dat was ideaal. In het begin wel smal in het centrum enzo, maar liet mij niet te gek maken (kwam ook na precies 4 minuten door op 1 kilometer). Toen proberen te ontspannen, maar dat blijft toch moeilijk op een 10 kilometer.

Tempo wel vastgehouden en kwam 19:57 door bij 5 kilometer, daar bij een drankpost kreeg ik het wat moeilijker, schoot m'n hartslag en ademhalingstempo flink omhoog (door/na het drinken). Daarna wel weer ritme gevonden en bij 8 kilometer iets boven de 32 minuten. Laatste stuk nog wel wat bruggen enzo centrum in (maar ook aanmoedigingen van bananablues onderweg ), maar kon m'n tempo wel vasthouden. Vooral verslapte m'n concentratie niet en daardoor kon ik er precies een zelfde 2e 5 kilometer er achteraan lopen: 39:54.

Dus wel blij met m'n PR, had geen idee waar ik stond na de CPC enzo (geen wedstrijden meer gedaan). Maar de conditie was dus toch wel in orde en wel blij dat ik deze barriere geslecht heb, haha (onder 4 min/km op de 10 kilometer en boven de 15 km/h ).
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:03:35 #169
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81387435
pi_81388990
Had het al gezegd, maar nogmaals gefeliciteerd DeeBee

Leuke uitdaging voor mij om ook onder de 40minuten te gaan dit jaar! Ik kan natuurlijk niet achterblijven
pi_81389693
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:37 schreef beertenderrr het volgende:

@hetsjhokleek welke halve marathon wil je gaan doen? Ergens specifiek voor aan het trainen?
Nog geen specifieke plannen maar misschien die van Eindhoven. Zeven heuvelen loop wil ik wel zeker gaan doen.

Beide in het najaar dus omdat ik wielrennen nu belangrijker vind.
Boodschap van algemeen nut.
pi_81402729
Onder de 40! Gefeliciteerd!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 07:47:59 #173
50936 The_Hives
pi_81406782
Gefeliciteerd met je pr

ik ben al erg blij als ik zondag onder de 45 min red
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 14 mei 2010 @ 08:06:58 #174
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81406863
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 07:47 schreef The_Hives het volgende:
Gefeliciteerd met je pr

ik ben al erg blij als ik zondag onder de 45 min red
Hehe, ik ben al blij als ik onder het uur red Maar ik ben dan ook nog maar een beginner, heb nog nooit verder dan 5k gelopen, en dat ook pas 1 keer
Ik ben van pindavlees
pi_81408032
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:21 schreef DeeBee het volgende:

En het ging lekker vandaag! Waaide niet té hard en in het begin wat tegen of van de zijkant, op de terugweg andersom, dus dat was ideaal. In het begin wel smal in het centrum enzo, maar liet mij niet te gek maken (kwam ook na precies 4 minuten door op 1 kilometer). Toen proberen te ontspannen, maar dat blijft toch moeilijk op een 10 kilometer.

Tempo wel vastgehouden en kwam 19:57 door bij 5 kilometer, daar bij een drankpost kreeg ik het wat moeilijker, schoot m'n hartslag en ademhalingstempo flink omhoog (door/na het drinken). Daarna wel weer ritme gevonden en bij 8 kilometer iets boven de 32 minuten. Laatste stuk nog wel wat bruggen enzo centrum in (maar ook aanmoedigingen van bananablues onderweg ), maar kon m'n tempo wel vasthouden. Vooral verslapte m'n concentratie niet en daardoor kon ik er precies een zelfde 2e 5 kilometer er achteraan lopen: 39:54.

Dus wel blij met m'n PR, had geen idee waar ik stond na de CPC enzo (geen wedstrijden meer gedaan). Maar de conditie was dus toch wel in orde en wel blij dat ik deze barriere geslecht heb, haha (onder 4 min/km op de 10 kilometer en boven de 15 km/h ).
Geen verval ook! Heel goed zeg!
pi_81420127
quote:
Wauwie, gefeliciteerd met je mooie tijd.
pi_81420454
quote:
39:54.

Goede tijd DeeBee, en de psychologische 15km per uur doorbroken!
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:37 schreef beertenderrr het volgende:

Je bent ook flink snel Quito1 Wat is je doel in Zwolle? 1:25 haalbaar?

Mijn eigenlijke doel was onder de 1:30 Ik weet het eigenlijk niet waar ik me op moet richten, met een 1:29 in een training waar ik wel vrij diep ging, kunnen er denk 3 minuten vanaf. Hangt af van de vorm van de dag denk, nu nog even doortrainen de komende periode en dan zie ik wel waar ik op uit kom.
pi_81423710
Zondag ga ik meelopen met de Marikenloop maar ik ben verschrikkelijk verkouden. Is het nu wel zo verstandig om te gaan?? Ik wil wel heel graag maar ik ben bang dat ik het gewoonweg niet ga redden. Iemand tips?
pi_81423979
Misschien is het tegen die tijd al een stuk beter? Vanavond vroeg naar bed, morgen relaxen. Er kan nog veel gebeuren in twee dagen, het is zondag ook pas 's middags he .
pi_81424659
http://running.about.com/od/injuriesandillness/f/runandcolds.htm

Rustig hardlopen met een verkoudheid vind ik juist erg lekker: neus gaat open en alles voelt tijdelijk wat beter.

Wedstrijd lopen als je snikverkouden bent is wel minder...Ik zou zeggen,kijk het even aan?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:42:29 #181
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81426522
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:22 schreef Astronomies het volgende:
Zondag ga ik meelopen met de Marikenloop maar ik ben verschrikkelijk verkouden. Is het nu wel zo verstandig om te gaan?? Ik wil wel heel graag maar ik ben bang dat ik het gewoonweg niet ga redden. Iemand tips?
Koorts = niet lopen, maar bij een verkoudheid kan het meestal wel gewoon. Als het kan een beetje rust pakken de komende dagen, dan moet het wel goed komen.
Sei wachsam,
pi_81426932
Ik heb 1,5 jaar geleden zo'n Nike+ sensor+bandje gehaald, meerdere malen per week gebruikt op het begin maar tijdens m'n stage ongeveer 3 maanden niks mee gedaan. Sindsdien ziet de band de sensor nooit meer, dus het lijkt erop of die batterij in de sensor dood is maar volgens SlowGeek heb ik er pas 30 uur mee gelopen en op de site van Apple staat dit:
quote:
De Nike + iPod-sensorbatterij is niet vervangbaar of oplaadbaar en heeft een levensduur van meer dan duizend actieve uren. De sensor heeft een geavanceerd, ingebouwd, stroombeheersysteem waardoor de sensor alleen stroom verbruikt wanneer deze actief is (wanneer deze dus beweging vaststelt).

Als uw Nike + iPod-sensor moet worden vervangen, kunt u een bezoek brengen aan een Apple-serviceprovider of een Apple-winkel voor een vervangende kit.
1000 uur dus, maar ik heb hem pas 30 uur gebruikt

Nou is de fabrieksgarantie 1 jaar, en ik heb hem 1,5 jaar, maar heb ik nu recht op een nieuwe sensor omdat ie pas op 30/1000 uur zit of niet?

pi_81428610
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb 1,5 jaar geleden zo'n Nike+ sensor+bandje gehaald, meerdere malen per week gebruikt op het begin maar tijdens m'n stage ongeveer 3 maanden niks mee gedaan. Sindsdien ziet de band de sensor nooit meer, dus het lijkt erop of die batterij in de sensor dood is maar volgens SlowGeek heb ik er pas 30 uur mee gelopen en op de site van Apple staat dit:
[..]

1000 uur dus, maar ik heb hem pas 30 uur gebruikt

Nou is de fabrieksgarantie 1 jaar, en ik heb hem 1,5 jaar, maar heb ik nu recht op een nieuwe sensor omdat ie pas op 30/1000 uur zit of niet?

[ afbeelding ]
Ik zou even langs de leverancier gaan, die heeft het antwoord
pi_81428864
Op de website van de Groot Ginkelse loop (Ede):

"Let op:

In verband met de voetbalwedstrijd Nederland - Japan op 19 juni zijn de starttijden aangepast."
pi_81431306
Dank voor de tips! Ik heb net dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben een rondje gaan hardlopen. Het doorademen gaat wel niet super maar het is me wel gelukt om een ronde van 4km in 27 minuten uit te lopen. Beetje hoopvol dus. Thanks!
pi_81439001
Vraagjes:

Een maand geleden liep ik in training een paar keer 10km (in iets meer dan een uur), en heb me toen ingeschreven voor de 10km van de Leiden Marathon komende zondag. Nu heb ik de afgelopen maand niet meer getraind door zware hooikoorts en vakantie. Vandaag voor het eerst weer gelopen, klein rondje van 4km, ging redelijk.

Is het verstandiger om toch maar de 5km ipv de 10km te doen?

Wat zijn jullie ervaringen met het lopen in een groep met een pacer? Er zijn pacers voor 60min/10km... Misschien moet ik dat proberen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:05:21 #187
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_81439797
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:51 schreef bridger het volgende:
Vraagjes:

Een maand geleden liep ik in training een paar keer 10km (in iets meer dan een uur), en heb me toen ingeschreven voor de 10km van de Leiden Marathon komende zondag. Nu heb ik de afgelopen maand niet meer getraind door zware hooikoorts en vakantie. Vandaag voor het eerst weer gelopen, klein rondje van 4km, ging redelijk.

Is het verstandiger om toch maar de 5km ipv de 10km te doen?

Wat zijn jullie ervaringen met het lopen in een groep met een pacer? Er zijn pacers voor 60min/10km... Misschien moet ik dat proberen.
Als je een supersnelle tijd wil halen, moet je de 10km niet lopen lijkt me, maar anders moet dat gewoon kunnen lijkt me. Je moet jezelf niet forceren om te hard te lopen.

* djayzz heeft ooit na een paar weken sporadisch 6-10km te lopen, 28 km gelopen op een zaterdagochtend
pi_81449938
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:33 schreef Astronomies het volgende:
Dank voor de tips! Ik heb net dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben een rondje gaan hardlopen. Het doorademen gaat wel niet super maar het is me wel gelukt om een ronde van 4km in 27 minuten uit te lopen. Beetje hoopvol dus. Thanks!
Rustig lopen en kijken hoe het gaat. Ik weet niet waar je verkoudheid zit, maar als het zeg maar boven de nek is kan je best lopen, mits je geen koorts hebt natuurlijk.
Als je nu al redelijk kan lopen dan komt het zondag wel goed
pi_81450501
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:05 schreef djayzz het volgende:

[..]

Als je een supersnelle tijd wil halen, moet je de 10km niet lopen lijkt me, maar anders moet dat gewoon kunnen lijkt me. Je moet jezelf niet forceren om te hard te lopen.

* djayzz heeft ooit na een paar weken sporadisch 6-10km te lopen, 28 km gelopen op een zaterdagochtend
OK, bedankt. Krijg al helemaal de kriebels nu ik alle voorbereidingen in de stad zie. En dat 5km rondje lijkt me zo kort. Toch maar 10km dus; hopelijk loop ik morgenmiddag niet nog als allerlaatste door de stad
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:47:26 #190
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81450975
Zal toch niet? Je post immers in dit topic ipv de evy serie, dus er zijn er genoeg die je er op je sloffen uitloopt (no offense).
pi_81453121
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:47 schreef beertenderrr het volgende:
Zal toch niet? Je post immers in dit topic ipv de evy serie, dus er zijn er genoeg die je er op je sloffen uitloopt (no offense).
Ach, erg snel ben ik niet (6,5min/km) en de 10km gaat als allerlaatste van start, lang nadat de 42, 21 en 5 zijn gefinished. Ik heb van die visioenen van allemaal ongeduldig toeterende automobilisten die staan te wachten tot de weg eindelijk weer opengaat en dan kom ik daar nog eens voorbij gesjokt met mijn 125kg

Ik ga proberen in het groepje van de 60 minuten te blijven, wish me luck!
pi_81453870
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:19 schreef bridger het volgende:

[..]

Ach, erg snel ben ik niet (6,5min/km) en de 10km gaat als allerlaatste van start, lang nadat de 42, 21 en 5 zijn gefinished. Ik heb van die visioenen van allemaal ongeduldig toeterende automobilisten die staan te wachten tot de weg eindelijk weer opengaat en dan kom ik daar nog eens voorbij gesjokt met mijn 125kg

Ik ga proberen in het groepje van de 60 minuten te blijven, wish me luck!
Je moet ook alles in perspectief zien.
Ik liep eerder met mijn vriendin hard, maar haar prestatie om een half uur hard te lopen vond ik veel groter als dat ik bv 10 km. in 40 minuten loop.

Je flikt het wel even mooi om de 10km te lopen, dat kunnen veel je niet nazeggen!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:10:30 #193
77130 star_gazer
pi_81458036
Nieuw PR op de 15km

Vandaag de Nationale Lenteloop gelopen (15km) in 01:10:50 netto!!

Dat is 7 minuten van mijn PR af

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 15-05-2010 17:50:35 ]
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_81463139
Hee tof, gefeliciteerd!
Was goed loopweer dus blijkbaar? Nog niet net ietsje te warm?
7 min. in klap is echt veel!

bridger, volgens mij ga je bij lange na niet de laatste zijn. Maar indien toch, vertel jezelf dan wat ik mezelf altijd vertel als ik niet zo hard ga: "tienduizenden Nederlanders zitten at this very moment op de bank" .
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:45:47 #195
77130 star_gazer
pi_81464159
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 18:12 schreef ShadyLane het volgende:
Hee tof, gefeliciteerd!
Was goed loopweer dus blijkbaar? Nog niet net ietsje te warm?
7 min. in klap is echt veel!
Het was inderdaad wat aan de warme kant, maar gelukkig voerde het parcours voor een groot deel langs de rivier. Lekker fris briesje
-
  zondag 16 mei 2010 @ 13:43:59 #196
50936 The_Hives
pi_81486770
Zo, terug van de Hoorn-marathon (10 km). Voor sommige van jullie een afstand van niets, maar toch een verslag

Vanmorgen was het gevoel in de benen al niet goed. Dat gebeurt wel vaker maar dan loop ik het er in het begin wel uit. Nu echter bleef dat waardeloze, energieloze gevoel de gehele loop aanwezig.
De eerste kilometer was door de stad. Ik liep achter een meisje aan waarvan mijn inschatting was dat ik die normaal gesproken er makkelijk uit zou kunnen lopen, maar nu was ik al lang blij dat ik haar kon bijhouden

Na wat draaien en keren liepen we vervolgens de dijk op om 4 kilometer met volle tegen wind verder te lopen. Ik was al lang blij dat we eerst tegenwind hadden zodat het tweede gedeelte met de wind mee was. Hoewel het gevoel slecht was, begon ik toch steeds meer mensen in te halen (was al vrij vooraan gestart) en niemand haalde mij in. Dat meisje leek ineens wel stil te staan. Dat zou een goed teken moeten zijn, maar het voelde anders. Ondertussen zit je te malen, wat heb ik verkeerd gedaan. 4 uur voor de loop heb ik 2 boterhammen gegeten en 2 uur voor de loop nog eens 3. Dat zou genoeg moeten zijn, want als ik in mijn vrije tijd loop doe ik het vaak op 2 boterhammen. Verder gister ook normaal gegeten dus daar kon het energie tekort niet van komen.

Uiteraard blijf je dan toch stug door lopen. Helaas waren er geen groepjes waar achter ik in de luwte kon lopen en mensen die ik inhaalde bleven wel achter mij aan lopen. Dus dan maar doorbeuken tegen de wind. OKay het was maar windkracht 4 tegen maar het voelde toch vrij zwaar met weinig energie.
Eindelijk daar is het 5 kilometer punt. Dus ik was voorbij de psychologische belangrijke helft. Maar ik zag helaas geen tussentijd, dus hoe hard loop ik nou

Met de wind mee liep toch wel wat relaxter en tot mijn verbazing werd ik nog steeds niet ingehaald en liep ik langzaam in op mijn voorgangers. Gelukkig, Hoorn is weer in zicht, dan zijn we er bijna. Lopende door Hoorn hoop ik na elke bocht dat we naar de finish worden gestuurd. Maar steeds maar weer moeten we de andere kant op. Dan is 2 kilometer door de stad vrij lang.

Dan maar gedachte op 0 en doorlopen. Nog 1 kilometer, de speaker is goed verstaanbaar, nog 500 honderd meter, shit waarom staat hier nou een brug die ik op moet. Dank mensen voor de aanmoedigingen maar ik reageer toch echt effe niet. 200 meter. YES de finish is in zicht!!!

zie ik nou 40 minuten staan Dat kan niet!!!!! Nog ff doorlopen.

Yes de finish * Hives kijkt omhoog, 40.48? Klopt dat? Ben benieuwd naar mijn uitslag straks om 15.00 uur! Zo eerst even op het bankje zitten om uit te puffen en mijn chip van mijn schoen te halen.

Conclusie van de dag.

Nog nooit zo'n waardeloos gevoel gehad tijdens het lopen, maar tegelijkertijd nooit zo'n voldaan gevoel ná het lopen. Weet wel dat ik ondanks de relatief korte afstand dit nog wel een paar dagen ga voelen in mijn bovenbenen.

En ik heb mijn doelstelling van 45 minuten ruimschoots (met 4 minuten minder) gehaald
Fok! Federatie
  zondag 16 mei 2010 @ 13:44:39 #197
50936 The_Hives
pi_81486788
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:10 schreef star_gazer het volgende:
Nieuw PR op de 15km

Vandaag de Nationale Lenteloop gelopen (15km) in 01:10:50 netto!!

Dat is 7 minuten van mijn PR af
gaaf!!! grote stap
Fok! Federatie
  zondag 16 mei 2010 @ 14:15:04 #198
77130 star_gazer
pi_81488084
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:44 schreef The_Hives het volgende:

[..]

gaaf!!! grote stap
Haha, jij ook

Ik wil de 45 minuten op de 10km ook gaan proberen binnenkort.
-
pi_81489854
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:43 schreef The_Hives het volgende:

Conclusie van de dag.

Nog nooit zo'n waardeloos gevoel gehad tijdens het lopen, maar tegelijkertijd nooit zo'n voldaan gevoel ná het lopen. Weet wel dat ik ondanks de relatief korte afstand dit nog wel een paar dagen ga voelen in mijn bovenbenen.

En ik heb mijn doelstelling van 45 minuten ruimschoots (met 4 minuten minder) gehaald
Ik heb bijna geen ervaring met andere afstanden maar het schijnt dat de 10k de afstand is waar je het vaakst het gevoel hebt dat het voor geen meter gaat terwijl je een wereldtijd neerzet

Gefeliciteerd! Leuk verslag om te lezen

[ Bericht 0% gewijzigd door knnth op 16-05-2010 20:41:12 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 15:28:47 #200
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81490915
Ik sluit me aan bij knnth mooi hoor! En ik zei het volgens mij al eerder: die 45 minuten gaat je makkelijk lukken Onder de 40 dit jaar zie ik je ook wel doen, gewoon goed door blijven trainen ben benieuwd naar de eindtijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')