een week ofzo. Ik begon ook iedere keer weer te vroeg waardoor het volgens mij wel anderhalve maand geduurd heeft. De laatste keer dat ik rust nam heb ik toen het weer goed voelde, expres nog een paar dagen gewacht met hardlopen zodat het goed hersteld was.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:50 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Hoelang heb jij rust genomen? Je hebt wel gelijk hoor, dit schiet niet op in ieder geval. De komende tijd maar wat meer fietsen om toch een beetje in beweging te blijven. Het vervelende is ook dat als je niet sport, je geen pijn voelt, dus dan weet je ook niet echt hoe het er voor staat.
Zeer cool!!!!!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:25 schreef DeeBee het volgende:
Ja, lekker lelijk/opvallend/whatever, I know...
je zie echt een enorm verschil tussen deze twee hardlooptechnieken in je filmpje!quote:
Idd, niks lelijk, gewoon vette schoenenquote:
Een hardloopschoen heeft tijdens zijn leven heel wat te verduren. Per stap moet 2 tot 3 maal het gewicht van de loper worden verwerkt. Na 1500/2000 km (dat is na een jaar bij 30/40km per week) is de schokdemping en de stabiliteit over het algemeen wel verbruikt. De levensduur is ook afhankelijk van het gewicht en de loopstijl van de loper. Een loper met een laag gewicht heeft nu eenmaal minder schokdemping nodig. Als de buitenzool versleten is kan deze eventueel vervangen worden.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:52 schreef paranoia het volgende:
Hier even een vraagje, hoe lang kan je met hardloopschoenen doen?
Loop je die schoenen niet binnen 3 maanden helemaal kapot?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:44 schreef knnth het volgende:
[..]
Idd, niks lelijk, gewoon vette schoenen
@beertenderrr: gaat automatisch, bij mij gaat het nog iets te ver naar achteren maar dat moet ik nog even goed leren.
Ik heb deze besteld voor Pose (voorlopig nog wel even op Nike Free):
[ afbeelding ]
Bevallen ze, dan bestel ik deze Usain Bolts erbij
[ afbeelding ]
Vier tientjes maar
Oké, dan word het tijd voor nieuwe. Bedankt!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:55 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Een hardloopschoen heeft tijdens zijn leven heel wat te verduren. Per stap moet 2 tot 3 maal het gewicht van de loper worden verwerkt. Na 1500/2000 km (dat is na een jaar bij 30/40km per week) is de schokdemping en de stabiliteit over het algemeen wel verbruikt. De levensduur is ook afhankelijk van het gewicht en de loopstijl van de loper. Een loper met een laag gewicht heeft nu eenmaal minder schokdemping nodig. Als de buitenzool versleten is kan deze eventueel vervangen worden.
bron
Ga dus maar uit van zo'n 2 jaar
Alle verhalen die ik erover lees is dat ze makkelijk 1500-2000k meegaan. Ze zijn verderlicht (175gr) maar supersterk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:25 schreef 1517 het volgende:
[..]
Loop je die schoenen niet binnen 3 maanden helemaal kapot?
Klopt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:13 schreef beertenderrr het volgende:
(...)
@Deebee, ik neem aan dat jij dan de kortere triatlons ook doet. Voor een volledige zal je waarschijnlijk beter niet op zulke schoenen kunnen vertrekken, aangezien je voeten de marathon niet zullen waarderen.
Dat is gaaf jaquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:59 schreef kepler het volgende:
Vandaag 2 fietser ingehaald tijdens het lopen (tijdens de eindsprint, dat wel)
![]()
Ze keken wel een beetje raar op.
Je hebt gepost om 13:37quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:37 schreef knnth het volgende:
[..]
Alle verhalen die ik erover lees is dat ze makkelijk 1500-2000k meegaan. Ze zijn verderlicht (175gr) maar supersterk.
Let wel, het zijn geen schoenen waar je zomaar op moet lopen, ze vergen een goeie techniek want je hebt nul komma nul demping! Bij mij gaan ze voorlopig ook nog even in de kast maar dan heb ik ze tenminste alvast ...
Ik begrijp dus dat jij je verder gaat verdiepen in de Pose-techniek. Het spreekt mij ook erg aan omdat ik ook graag op blote voeten loop en deze manier lijkt mij beter voor je gewrichten ed.quote:
quote:Halve Marathon Rotterdam en Rotterdam on Wheels stoppen
De Halve Marathon Rotterdam en Rotterdam on Wheels verdwijnen van de evenementenkalender. Deze twee sportevenementen worden niet meer georganiseerd omdat ze op te weinig draagvlak kunnen rekenen. Ze zouden dit jaar beide op 12 september plaatsvinden.
De Halve Marathon Rotterdam omvatte ook de 10 km Loop Rotterdam en Bedrijvenlopen. Rotterdam on Wheels bestond uit de Rijndam Recreatierit 1 en 10 km, de Handbike Halve Marathon en de Skate Halve Marathon. De belangstelling ervoor bij onder meer deelnemers, sponsors, vrijwilligers, toeschouwers en media is minder groot dan de organisatie noodzakelijk acht voor een succesvol vervolg van deze evenementen.
Liefhebbers van een halve marathon kunnen deze afstand uiteraard lopen tijdens de CPC Loop Den Haag.
http://www.halvemarathonr(...)ewsid=10010010019521
http://www.halvevanhoogland.nl/quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:36 schreef kepler het volgende:
Dat laatste zinnetje ook, die CPC was/is toch ergens in maart?
Iemand een ander alternatief voor een halve marathon in het najaar?
Zelfde sponsorquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:36 schreef kepler het volgende:
Dat laatste zinnetje ook, die CPC was/is toch ergens in maart?
Op welke Nike Free loop jij en hoe bevallen die? Zit er namelijk ook aan te denken om ze aan te schaffenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:01 schreef knnth het volgende:
M'n Puma H Street is binnen!
Ze wegen maar 175 gram, dat is 55% lichter dan mijn Asics, wauw. Net een kleine run gedaan en ze lopen heerlijk. Grondcontact, soepel, licht. Voorlopig doe ik mijn trainingen nog op Nike Free, die is wat vergevingsgezinder aangezien m'n techniek natuurlijk nog niet zo goed is maar dan heb ik deze maar alvast liggen.
Texel leek me wel leuk maar was al vol in 16 uur. Helaas niks bij mij in de buurt (omgeving twente).quote:
Allemaal zo ver wegquote:
Het schijnt dat alleen de 5.0's te koop zijn in NL en die heb ik idd. Ze bevallen goed, het zit qua demping en support inderdaad precies tussen volledige schoenen en blootsvoets. Ik zou er niet al te lang op lopen (langer dan 15') als haklander, als voorvoetlander kan je er rustig langere tijd op lopen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:26 schreef 1517 het volgende:
[..]
Op welke Nike Free loop jij en hoe bevallen die? Zit er namelijk ook aan te denken om ze aan te schaffen
Wat ik een beetje stom van die Nike Free vind, is dat ze alsnog een dikke zool hebben. Al dat barefoot gedoe is juist tegen die zolen. Nou is die zool flexibel door die inkepingen, maar dan nog... vind het vooral marketingquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:45 schreef knnth het volgende:
[..]
Het schijnt dat alleen de 5.0's te koop zijn in NL en die heb ik idd. Ze bevallen goed, het zit qua demping en support inderdaad precies tussen volledige schoenen en blootsvoets. Ik zou er niet al te lang op lopen (langer dan 15') als haklander, als voorvoetlander kan je er rustig langere tijd op lopen.
12 is primaquote:Op maandag 10 mei 2010 20:59 schreef No-P het volgende:
Lekker loopweer vandaag. Begin nu de duurloop rustig aan een beetje op te bouwen. Deze periode dus aan de basisconditie werken. Tot hoever moet ik de duurloop uitbouwen voor een 15 km? Tussen de 12 en de 15 ofzo?
Het kan geen kwaad inderdaad, maar het hoeft niet perse. Als je de 12 haalt, dan kan je de 15 ook wel makkelijk halenquote:Op maandag 10 mei 2010 22:02 schreef annoh het volgende:
Als je tijd genoeg hebt zou ik gewoon tot 15 trainen. Het is geen marathon waarbij je te veel zou belasten, en hiermee voorkom je dat het (fysiek of mentaal) op het eind nog lastig wordt.
Ik ga de Royal Ten lopen in Den Haag op 30 meiquote:Op maandag 10 mei 2010 22:26 schreef Quito1 het volgende:
Wat een lekker loopweer vandaag.
Voor het eerst sinds tijden weer heerlijk gelopen en mijn ronde uiteindelijk wat eerst 10km zou worden toch maar groter gemaakt naar 18km. Muziekje op en gaan!
Ik had een motivatiedip maar heb er weer helemaal zin in!
Nog mensen plannen voor lopen de komende tijd?
Hm, ik ga liever met een goede voorbereiding naar een wedstrijd, zodat ik zeker weet dat ik het kan. Dat betekent dat ik minimaal de wedstrijdafstand wel een keer gelopen wil hebben.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad inderdaad, maar het hoeft niet perse. Als je de 12 haalt, dan kan je de 15 ook wel makkelijk halen
Ik zit nog te twijfelen tussen een lokaal 5km-tje of de Royal Ten. Eerst maar even kijken of ik 16 mei nog kan lopen als ik die achtste triatlon heb gedaanquote:Op maandag 10 mei 2010 22:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik ga de Royal Ten lopen in Den Haag op 30 mei
Als je echt voor een snelle tijd wil gaan moet je verder lopen dan je wedstrijdafstand. Als je de tijd hebt en het gaat goed opbouwen tot een km of 20. Wat ik zelf doe is in zo'n afstand dan een temporonde inbouwen.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:59 schreef No-P het volgende:
Lekker loopweer vandaag. Begin nu de duurloop rustig aan een beetje op te bouwen. Deze periode dus aan de basisconditie werken. Tot hoever moet ik de duurloop uitbouwen voor een 15 km? Tussen de 12 en de 15 ofzo?
Ik heb het ook, volgens mij komt dit doordat je met intervallen korte inspanningen heb itt duurlopen met constante belasting..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:59 schreef e-runner het volgende:
Zijn hier meerdere mensen die die ervaring hebben: dat ze sneller herstellen bij een intervaltraining dan van een duurloop?
Ik. Hoop iig onder de 54 min te lopen en dat moet ook echt wel haalbaar zijn, zeker nu het niet zo warm wordt. En ik kan m'n nieuwe schoenen aan, want vandaag kreeg ik er ineens geen blaren meer inquote:Op maandag 10 mei 2010 20:57 schreef Astronomies het volgende:
Nog dames hier die komende zondag mee gaan doen aan de Marikenloop in Nijmegen?
Ik heb ook zoiets gehad. Het begon ook met een beetje last tot uiteindelijk 3 mnd rust. Bij lag het eraan dat ik een knie teveel had belast, door onder andere lange afstanden te lopen aan altijd een kant van de weg. Een weg loopt namelijk bol zodat je altijd iets ongelijk loopt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:01 schreef thettes het volgende:
edit:
Heb wel vaak last van mijn rechterknie na het hardlopen. Voel het de drie dagen daarna wel met traplopen en kan dan ook niet binnen die tijd opnieuw lopen. Ga sowieso voor nieuwe schoenen als ik weer wat geld heb, maar wat zou het nog meer kunnen zijn? Gewoonweg belabberde techniek?![]()
12 Juni is dat. Misschien ga ik die ook wel doenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:04 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Ik heb het ook, volgens mij komt dit doordat je met intervallen korte inspanningen heb itt duurlopen met constante belasting..
Ik ben trouwens van plan om de halve marathon van Zwolle te gaan lopen, 17 juni.
damn Dat is balenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef jde_kok het volgende:
Ik ben weer iets té fanatiek gaan lopen na een periode weinig tot niets doen. Gevolg een blessure. Zit nu al sinds koninginnedag langs de kant. Daarvoor 2 goede wedstrijden gelopen en dan dit... Zucht
Zonde jde_kok. Kan je geen alternatieve training doen? Fietsen, zwemmen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef jde_kok het volgende:
Ik ben weer iets té fanatiek gaan lopen na een periode weinig tot niets doen. Gevolg een blessure. Zit nu al sinds koninginnedag langs de kant. Daarvoor 2 goede wedstrijden gelopen en dan dit... Zucht
Ik geloof dat ik het niet helemaal goed had opgeschreven. Hij had een blessure en ging een aantal weken (4 weken ofzo) niet hardlopen maar wel zijn conditie onderhouden met de crosstrainer.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:31 schreef beertenderrr het volgende:
Balen van die blessure idd![]()
Maar een marathon trainen met een crosstrainer? Dat moet dan wel een enorme pijn hebben gedaan aan zn benen als je nauwelijks kilometers maakt
Heb dit ook gezien op het sportjournaal, dit zijn toch hele andere trainingsmethodes dan af en toe een intervalletje en een duurloopje.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:48 schreef e-runner het volgende:
Gistereren zag ik Bram Som bezig en wat voor oefeningen hij bijvoorbeeld deed.
Leuk om te zien en pittig ook. Er is dus nog werk aan de winkel
Nog geen specifieke plannen maar misschien die van Eindhoven. Zeven heuvelen loop wil ik wel zeker gaan doen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:37 schreef beertenderrr het volgende:
@hetsjhokleekwelke halve marathon wil je gaan doen? Ergens specifiek voor aan het trainen?
Hehe, ik ben al blij als ik onder het uur redquote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:47 schreef The_Hives het volgende:
Gefeliciteerd met je pr
ik ben al erg blij als ik zondag onder de 45 min red![]()
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Terug van de 10 kilometer loop met start en finish hier in het centrum.![]()
En het ging lekker vandaag!Waaide niet té hard en in het begin wat tegen of van de zijkant, op de terugweg andersom, dus dat was ideaal. In het begin wel smal in het centrum enzo, maar liet mij niet te gek maken (kwam ook na precies 4 minuten door op 1 kilometer). Toen proberen te ontspannen, maar dat blijft toch moeilijk op een 10 kilometer.
![]()
Tempo wel vastgehouden en kwam 19:57 door bij 5 kilometer, daar bij een drankpost kreeg ik het wat moeilijker, schoot m'n hartslag en ademhalingstempo flink omhoog (door/na het drinken). Daarna wel weer ritme gevonden en bij 8 kilometer iets boven de 32 minuten. Laatste stuk nog wel wat bruggen enzo centrum in (maar ook aanmoedigingen van bananablues onderweg), maar kon m'n tempo wel vasthouden. Vooral verslapte m'n concentratie niet en daardoor kon ik er precies een zelfde 2e 5 kilometer er achteraan lopen: 39:54.
Dus wel blij met m'n PR, had geen idee waar ik stond na de CPC enzo (geen wedstrijden meer gedaan). Maar de conditie was dus toch wel in orde en wel blij dat ik deze barriere geslecht heb, haha (onder 4 min/km op de 10 kilometer en boven de 15 km/h).
Wauwie, gefeliciteerd met je mooie tijd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Dus wel blij met m'n PR, had geen idee waar ik stond na de CPC enzo (geen wedstrijden meer gedaan). Maar de conditie was dus toch wel in orde en wel blij dat ik deze barriere geslecht heb, haha (onder 4 min/km op de 10 kilometer en boven de 15 km/h).
Goede tijd DeeBee, en de psychologische 15km per uur doorbroken!quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:21 schreef DeeBee het volgende:
Terug van de 10 kilometer loop met start en finish hier in het centrum.![]()
39:54.
Mijn eigenlijke doel was onder de 1:30 Ik weet het eigenlijk niet waar ik me op moet richten, met een 1:29 in een training waar ik wel vrij diep ging, kunnen er denk 3 minuten vanaf. Hangt af van de vorm van de dag denk, nu nog even doortrainen de komende periode en dan zie ik wel waar ik op uit kom.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:37 schreef beertenderrr het volgende:
Je bent ook flink snel Quito1Wat is je doel in Zwolle? 1:25 haalbaar?
Koorts = niet lopen, maar bij een verkoudheid kan het meestal wel gewoon. Als het kan een beetje rust pakken de komende dagen, dan moet het wel goed komen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:22 schreef Astronomies het volgende:
Zondag ga ik meelopen met de Marikenloop maar ik ben verschrikkelijk verkouden. Is het nu wel zo verstandig om te gaan?? Ik wil wel heel graag maar ik ben bang dat ik het gewoonweg niet ga redden. Iemand tips?
1000 uur dus, maar ik heb hem pas 30 uur gebruiktquote:De Nike + iPod-sensorbatterij is niet vervangbaar of oplaadbaar en heeft een levensduur van meer dan duizend actieve uren. De sensor heeft een geavanceerd, ingebouwd, stroombeheersysteem waardoor de sensor alleen stroom verbruikt wanneer deze actief is (wanneer deze dus beweging vaststelt).
Als uw Nike + iPod-sensor moet worden vervangen, kunt u een bezoek brengen aan een Apple-serviceprovider of een Apple-winkel voor een vervangende kit.
Ik zou even langs de leverancier gaan, die heeft het antwoordquote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb 1,5 jaar geleden zo'n Nike+ sensor+bandje gehaald, meerdere malen per week gebruikt op het begin maar tijdens m'n stage ongeveer 3 maanden niks mee gedaan. Sindsdien ziet de band de sensor nooit meer, dus het lijkt erop of die batterij in de sensor dood is maar volgens SlowGeek heb ik er pas 30 uur mee gelopen en op de site van Apple staat dit:
[..]
1000 uur dus, maar ik heb hem pas 30 uur gebruikt
Nou is de fabrieksgarantie 1 jaar, en ik heb hem 1,5 jaar, maar heb ik nu recht op een nieuwe sensor omdat ie pas op 30/1000 uur zit of niet?
[ afbeelding ]
Als je een supersnelle tijd wil halen, moet je de 10km niet lopen lijkt me, maar anders moet dat gewoon kunnen lijkt me. Je moet jezelf niet forceren om te hard te lopen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:51 schreef bridger het volgende:
Vraagjes:
Een maand geleden liep ik in training een paar keer 10km (in iets meer dan een uur), en heb me toen ingeschreven voor de 10km van de Leiden Marathon komende zondag. Nu heb ik de afgelopen maand niet meer getraind door zware hooikoorts en vakantie. Vandaag voor het eerst weer gelopen, klein rondje van 4km, ging redelijk.
Is het verstandiger om toch maar de 5km ipv de 10km te doen?
Wat zijn jullie ervaringen met het lopen in een groep met een pacer? Er zijn pacers voor 60min/10km... Misschien moet ik dat proberen.
Rustig lopen en kijken hoe het gaat. Ik weet niet waar je verkoudheid zit, maar als het zeg maar boven de nek is kan je best lopen, mits je geen koorts hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:33 schreef Astronomies het volgende:
Dank voor de tips! Ik heb net dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ben een rondje gaan hardlopen. Het doorademen gaat wel niet super maar het is me wel gelukt om een ronde van 4km in 27 minuten uit te lopen. Beetje hoopvol dus. Thanks!
OK, bedankt. Krijg al helemaal de kriebels nu ik alle voorbereidingen in de stad zie. En dat 5km rondje lijkt me zo kort. Toch maar 10km dus; hopelijk loop ik morgenmiddag niet nog als allerlaatste door de stadquote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:05 schreef djayzz het volgende:
[..]
Als je een supersnelle tijd wil halen, moet je de 10km niet lopen lijkt me, maar anders moet dat gewoon kunnen lijkt me. Je moet jezelf niet forceren om te hard te lopen.
* djayzz heeft ooit na een paar weken sporadisch 6-10km te lopen, 28 km gelopen op een zaterdagochtend
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:47 schreef beertenderrr het volgende:
Zal toch niet?Je post immers in dit topic ipv de evy serie, dus er zijn er genoeg die je er op je sloffen uitloopt
(no offense).
Je moet ook alles in perspectief zien.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:19 schreef bridger het volgende:
[..]
Ach, erg snel ben ik niet (6,5min/km) en de 10km gaat als allerlaatste van start, lang nadat de 42, 21 en 5 zijn gefinished. Ik heb van die visioenen van allemaal ongeduldig toeterende automobilisten die staan te wachten tot de weg eindelijk weer opengaat en dan kom ik daar nog eens voorbij gesjokt met mijn 125kg
![]()
Ik ga proberen in het groepje van de 60 minuten te blijven, wish me luck!
Het was inderdaad wat aan de warme kant, maar gelukkig voerde het parcours voor een groot deel langs de rivier. Lekker fris briesjequote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:12 schreef ShadyLane het volgende:
Hee tof, gefeliciteerd!
Was goed loopweer dus blijkbaar? Nog niet net ietsje te warm?
7 min. in klap is echt veel!
gaaf!!! grote stapquote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:10 schreef star_gazer het volgende:Nieuw PR op de 15km
Vandaag de Nationale Lenteloop gelopen (15km) in 01:10:50 netto!!
Dat is 7 minuten van mijn PR af
Haha, jij ookquote:
Ik heb bijna geen ervaring met andere afstanden maar het schijnt dat de 10k de afstand is waar je het vaakst het gevoel hebt dat het voor geen meter gaat terwijl je een wereldtijd neerzetquote:Op zondag 16 mei 2010 13:43 schreef The_Hives het volgende:
Conclusie van de dag.
Nog nooit zo'n waardeloos gevoel gehad tijdens het lopen, maar tegelijkertijd nooit zo'n voldaan gevoel ná het lopen. Weet wel dat ik ondanks de relatief korte afstand dit nog wel een paar dagen ga voelen in mijn bovenbenen.
En ik heb mijn doelstelling van 45 minuten ruimschoots (met 4 minuten minder) gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |