quote:
Ben benieuwd wat je gaat lopen gezien je tijd in Zandvoort, heb je een streven?quote:Op vrijdag 23 april 2010 07:16 schreef The_Hives het volgende:
even snelle tvp want moet naar mn werk. Over 3 weken mag ik weerZou halve marathon doen, maar wordt toch maar 10km
ik ken het parcours verder niet en heb erg weinig gelopen de afgelopen weken, dus streven is behouden: binnen drie kwartierquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:10 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je gaat lopen gezien je tijd in Zandvoort, heb je een streven?
Drukdrukdruk helaas. Ook niet naar het feestquote:Op zaterdag 24 april 2010 11:38 schreef ShadyLane het volgende:
Mochten er vanmiddag nog mensen gaan lopen, dan veel sterkte gewenst: ik vond het vanochtend al warm! Dat belooft ook nog wat voor de Batavierenrace, die nu aan de gang is. Doen daar dit jaar nog mensen van hier aan mee?
al op gelopen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:57 schreef knnth het volgende:
I'm Free!
Velen halen de 30km/h gemiddeld niet hoor (in een groepje natuurlijk wel) en het ligt natuurlijk aan de wind, aan het verkeer, oversteekplaatsen/stoplichten en dergelijke. Ik geloof dat je zo'n 2-3 km/h bij je mountainbike gemiddelde op kan tellen.quote:Op zondag 25 april 2010 20:22 schreef beertenderrr het volgende:
Zelf heb ik vandaag de mountainbike gepakt naar het strand voor de verandering. Rondje van 46,20km in 1:55:00 afgelegd. Gemiddelde van 25km/h. Op zich niet verkeerd, veel toeristen op de fietspaden die me blokkeerden nabij de keukenhof. Volgens mij was er ook nog een wandeltocht, dus het was extra druk. Verder ook een optocht van allemaal Harley's gezienen af en toe een wielrenner eruit getrapt
Eerlijk is eerlijk, dat zijn dan wel de echte amateur wielrenners, want als je een beetje gas geeft, haal je zo de 30km/h gemiddeld op zo'n fiets volgens mij
Gefeliciteerd, toch leuk om bij zon loop als eerste te eindigen, je moet het toch maar doen en gezien de omstandigheden(warm en alleen lopen)quote:Op zondag 25 april 2010 16:19 schreef e-runner het volgende:p het eind weer wat versneld en toch zo toch nog netjes in de 1.28 gelopen. Niet eens zo gek ver boven m'n pr. En ik was eerste! Toch lekker gevoel hoor en de nr 2 lag op 4 minuten achterstand.
Natuurlijk was het een klein loopje en als er 20-30 meededen op de 21 zal het veel zijn geweest, maar winnen is toch winnen
Ik woon in Alphen aan den Rijn en in Hazerswoude wat hier in de buurt ligt organiseren ze 4x per jaar de Polderlopen.quote:Op zondag 25 april 2010 20:22 schreef beertenderrr het volgende:
wow e-runnergefeliciteerd! Je hebt de concurrentie mooi zoek gelopen dan! In welke omgeving woon je dat er zulke kleine halve marathons gehouden worden? Hier is de kleinste al bezet met zeker 100 (voor zover ik weet). En als je in deze omstandigheden 1:28 kan lopen is dat zeer netjes hoor! Je had natuurlijk wel amper last van wind, dus dat scheelt ook wel denk ik. Maar ja, geen wind is geen verversende lucht om de warmte af te voeren, dus alsnog zwaar. Wat voor prijs heb je gehad, mooi geldbedrag?
knip
Wat voor schema ga je volgen Quito?quote:Op zondag 25 april 2010 21:31 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, toch leuk om bij zon loop als eerste te eindigen, je moet het toch maar doen en gezien de omstandigheden(warm en alleen lopen)
Ik ben weer blessurevrij en ga vanaf morgen weer op een schema lopen om de komende tijd ook wat halve marathons te lopen. Welke weet ik nog niet, waarschijnlijk sowiezo in Zwolle.
Of het goed is om elke dag te lopen weet ik niet, maar zolang je denkt dat je het aan kan, hoef je jezelf niet tegen te houden. Volgens mij kan het geen kwaad, genoeg mensen die het dagelijks als vaste prik in de ochtend voor het ontbijt doen. Beetje spierpijn zal ook geen ramp zijn, maar ik zou voorzichtig zijn. Je spieren zijn al lichtelijk aangeslagen, en om dan de dag erna meteen hetzelfde tempo of sneller te lopen lijkt me niet verstandig. Ook hier is het echter een beetje naar het lichaam luisteren wat wel en niet kan. Een dag rust kan nooit kwaad natuurlijk, maar je hoeft het hardlopen in principe niet te laten naar mijn idee.quote:Op maandag 26 april 2010 14:42 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje aan de experts:
Is het goed om als een beetje geoefende loper elke dag te gaan hardlopen? En dan niet lang, misschien een half uurtje per keer. Kan ik het beter spreiden tot 3 keer per week of is zo'n korte loop elke dag ook prima en goed voor je conditie?
Ik heb gister gelopen en nu lichte spierpijn. Moet ik nu een dag rusten of kan ik straks gewoon gaan lopen?
Thnx.quote:Op maandag 26 april 2010 20:09 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Of het goed is om elke dag te lopen weet ik niet, maar zolang je denkt dat je het aan kan, hoef je jezelf niet tegen te houden. Volgens mij kan het geen kwaad, genoeg mensen die het dagelijks als vaste prik in de ochtend voor het ontbijt doen. Beetje spierpijn zal ook geen ramp zijn, maar ik zou voorzichtig zijn. Je spieren zijn al lichtelijk aangeslagen, en om dan de dag erna meteen hetzelfde tempo of sneller te lopen lijkt me niet verstandig. Ook hier is het echter een beetje naar het lichaam luisteren wat wel en niet kan. Een dag rust kan nooit kwaad natuurlijk, maar je hoeft het hardlopen in principe niet te laten naar mijn idee.
Verder ligt het er natuurlijk ook aan wat je wilt doen met hardlopen. Als je het doet om je sprintvermogen te vergroten, dan is een dag rust tussendoor geen overbodige luxe, denk ik. Als je het alleen doet om je conditie op peil te houden is elke dag lopen weer prima te doen. Ook hangt de verbetering van de conditie natuurlijk af van de mate hoe diep je gaat tijdens je training. Rocky stijl een trap oplopen met een stijging van 50 meter is een flink stuk zwaarder dan 10km in een uur lopen![]()
Het is maar net wat je wilt en hoe je traint. Vooral naar je lichaam luisteren, die geeft vanzelf wel aan of het gaat of niet.![]()
Stretchen rekt de spieren wat uit, waardoor je een minder krachtige samentrekking van de spieren krijgt. Als gevolg loop je dus wat minder hard. Daarom wordt stretchen volgens mij afgeraden. Aan de andere kant is de blessures dan wel weer iets lager volgens mij. Zelf sla ik het overigens ook altijd over, en ben al tijden blessure vrij. Zo nu en dan merk ik wel iets, maar niet echt iets ernstigs. Wat ik doe is soms maar heel kort en lang niet een volledige stretch uitvoeren. Is het iig een beetje uitgerekt, maar zit alle kracht er nog in. Verder is warmlopen altijd een goed idee. Hoe warmer je spieren zijn, des de effectiever.quote:Op maandag 26 april 2010 20:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Thnx.![]()
En ik lees op internet dat volgens de 'wetenschap' stretchen overbodig is? Wat moet ik dan doen? Beetje warmlopen en als ik klaar ben met lopen vervolgens uitlopen?
Ik wil mijn conditie op peil houden, paar kilo's eraf en ik vind het ook best leuk om te kijken hoe ver mijn lichaam kan gaan.quote:Op maandag 26 april 2010 20:37 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ben je trouwens van plan om afstanden te lopen, of is het ter ondersteuning van een andere sport?
quote:Op maandag 26 april 2010 20:37 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Stretchen rekt de spieren wat uit, waardoor je een minder krachtige samentrekking van de spieren krijgt. Als gevolg loop je dus wat minder hard.
Geen, ik wil ik Zwolle de halve marathon gaan maar dat is al over 6 weken dus zal op mijn eigen manier trainen. Langere duurlopen hardlopen (15 tot max 20) en doormiddel van voetbalwedstrijden en trainingen mijn intervaltrainingen invullen.quote:Op maandag 26 april 2010 09:13 schreef e-runner het volgende:
[..]
Wat voor schema ga je volgen Quito?
echt? lol, ik stretch altijd...quote:Op maandag 26 april 2010 21:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vooraf moet je niet passief stretchen (strech lang aanhouden door enrom tegen een muur aan te duwen met een been gestrekt bijv.).
Ik loop ook niet op een schema, maar neem wel m'n rust in acht. Nou ja, meestal dan.quote:Op maandag 26 april 2010 22:15 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Geen, ik wil ik Zwolle de halve marathon gaan maar dat is al over 6 weken dus zal op mijn eigen manier trainen. Langere duurlopen hardlopen (15 tot max 20) en doormiddel van voetbalwedstrijden en trainingen mijn intervaltrainingen invullen.
Hebben jullie daar trouwens ook last van, ik heb nog nooit echt op een schema kunnen lopen omdat ik altijd minimaal voor 90% ga en me niet in kan houden om op 60% te lopen.....
Dat is netjes, want in de warmte loopt het een stuk moeilijker. Dat misselijke dat komt vaker voor helaas.quote:Op maandag 26 april 2010 10:38 schreef annoh het volgende:
Gefeliciteerd e-runner!
Ik heb zaterdag ook een halve marathon gelopen (de Geinloop in Driemond). Het was niet zo warm als gisteren, maar toch warm genoeg om het lastig te maken (vooral op beschutte stukken waar geen wind was). Ik verwachtte er door de warmte, de harde wind en mijn algehele vermoeidheid niet veel van, dus mijn doel was om gewoon lekker te lopen, en dat is gelukt! Het was echt een superleuke loop met een mooi parcours, en lekker kleinschalig. Het was jammer dat ik in de laatste kilometer last kreeg van mijn maag en super misselijk werd (dat hield pas op na een potje flink overgeven drie kwartier na de finish), maar het grootste gedeelte heb ik heerlijk gelopen. Ik liep uiteindelijk 2:03:30, gewoon mijn normale tijd dus
quote:Nog vervelender is dat ik eergister voor het eerst een blaar op de onderzijde van mijn voet gelopen heb. Kan ik met een bestaande blaar vanavond gewoon gaan lopen, of maak je het daar erger mee?
Schoenen zijn niet de hoofdoorzaak geweest, deze zijn op maat aangeschaft bij runnersworld en heb er de eerste 250-300km geen problemen mee gehad. Ik denk een combinatie van hitte, zweetvoeten, wellicht wat uitgezet en een sok die niet optimaal zat.
De blaar is niet echt zo'n ding met vocht eronder, maar eerder dat de bovenste huidlaag losgekomen was van de onderste. Meteen na het lopen zat het wat gerimpeld/dubbel, ondertussen is het weer strak getrokken maar nog steeds gevoelig en is er een duidelijke aftekening.
Mooi gedaan! Ik was er in 44:50, was afzien door flinke hooikoortsquote:Op maandag 26 april 2010 23:16 schreef Jojogirl het volgende:
Even een snelle TVP. Vrijdag bij de Leidse Singelloop 6.6k gelopen in 39:08. Voor het eerst onder de 6 min/km en daar was ik wel erg blij mee. Zeker omdat het vrij makkelijk ging en er in het begin nog een fijne bottleneck zat waar we even stil stonden met z'n allen, dus er is nog meer te halen.
Veel succes met de voorbereidingquote:Op donderdag 29 april 2010 00:09 schreef mouzzer het volgende:
Zo ook eindelijk de PR file ingevuld en ik kom even melden dat ik me heb ingeschreven voor de marathon van Amsterdam! Vond dat ik weer een doel en extra motivatie nodig had en kreeg nog eens 50% korting via RunnersworldNu opzoek naar een mooi schema.
Ben benieuwd naar de resultatenquote:Op donderdag 29 april 2010 08:46 schreef knnth het volgende:
Ik krijg volgende week een privéclinic, pose running.
Na mijn mislukte poging om in Rotterdam te lopen overweeg ik Amsterdam, als echte Nederlanderquote:Op donderdag 29 april 2010 00:09 schreef mouzzer het volgende:
Zo ook eindelijk de PR file ingevuld en ik kom even melden dat ik me heb ingeschreven voor de marathon van Amsterdam! Vond dat ik weer een doel en extra motivatie nodig had en kreeg nog eens 50% korting via RunnersworldNu opzoek naar een mooi schema.
15km (lenteloop) in mei. Wil 'm in hooguit 01:15 doenquote:Op vrijdag 30 april 2010 08:14 schreef winka het volgende:
@star-gazer: wat een schemaWaar ben je voor aan het trainen
![]()
Dat is een redelijke hap van je PR van nu af...quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
15km (lenteloop) in mei. Wil 'm in hooguit 01:15 doen
Hoe bevallen ze? Ben ook toe aan een tweede paar schoenen. Denk dat mijn Ascis een beetje slijtage beginnen te vertonen. Wanneer ben je toe aan nieuwe schoenen?quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:09 schreef knnth het volgende:
Ja, voor ik ze kochtHet is een beetje half-half. Voelt zeker wat vrijer dan normale schoenen (hoewel de 7.0 praktisch een normale schoen moet zijn volgens mij) maar nog niet helemaal het barefeetgevoel. Misschien stap ik hierna over op de 3.0 of anders gelijk op de VFF
M'n trouwe Asics houd ik nog wel voor het serieuze werk
Vergeet niet je ervaring te delen met ons! Ben erg nieuwsgierig naar looptechnieken als pose-running, chi-running en barefootingquote:Op donderdag 29 april 2010 08:46 schreef knnth het volgende:
Ik krijg volgende week een privéclinic, pose running.
Ik heb gehoord na 1500 kilometer. Of na twee jaar. Ik zit nu na een jaar op 800, dus ik loop nog lekker door op mijn Asics!quote:
Nope.quote:Op maandag 26 april 2010 12:41 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Zijn er meer mensen die voor de 4 Mijl op de reserve-lijst staan??
Dit is ook hoe ik er tegen aan kijk.quote:Op maandag 26 april 2010 20:37 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Stretchen rekt de spieren wat uit, waardoor je een minder krachtige samentrekking van de spieren krijgt. Als gevolg loop je dus wat minder hard. Daarom wordt stretchen volgens mij afgeraden. Aan de andere kant is de blessures dan wel weer iets lager volgens mij. [..] Verder is warmlopen altijd een goed idee. Hoe warmer je spieren zijn, des de effectiever.
Na afloop is uitlopen ook altijd wel aan te raden. Overigens stretch ik dan wel altijd, puur omdat op die manier de afbraakstoffen in de spieren sneller afgevoerd worden. De spierpijn en verzuring zijn dan minder erg.
met dit tempo zou ik trouwens 3 minuten langer gedaan hebben over de Zandvoort loop en komt de Hoorn-marathon (10 km) op 47 minuten. Heb dus goede hoop dat ik de 45 minuten wel haal als het weer mee zitquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:30 schreef The_Hives het volgende:
na 2 keer binnen trainen even mijn nieuwe loop schoenen buiten getest. Behalve Zandvoort nooit meer dan 10km buiten gelopen. Net 14,5 km in 68 minuten. 12,7 km per uur, dus ben niet ontevreden
Lekker loop weer trouwens
quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:58 schreef beertenderrr het volgende:
last van mn hamstring, nu weer iets bovenin mijn bovenbeen. Het lopen gaat op zich wel, maar het blijft hinderlijk.
gastquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:53 schreef Sjobber het volgende:
Bah bah bah. Moet parkeerwachtertje spelen tijdens de Mariekenloop... Dus ik zie niet eens is mensen hardlopen
Nee, ik had gewoon liever ergens langs het parcours gestaan zodat ik nog wat van de gezelligheid mee zou krijgen. En niet een beetje afgelegen op de campus wat autos de goede kant opsturen...quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:58 schreef The_Hives het volgende:
[..]
de zomer komt er aan, dus maak je niet druk als het je alleen gaat om daar rond te lopen geilen op vrouwen in strakke pakjes of weinig kleding
Hoelang heb jij rust genomen? Je hebt wel gelijk hoor, dit schiet niet op in ieder geval. De komende tijd maar wat meer fietsen om toch een beetje in beweging te blijven. Het vervelende is ook dat als je niet sport, je geen pijn voelt, dus dan weet je ook niet echt hoe het er voor staat.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:39 schreef The_Hives het volgende:
[..]
waarom neem je dan niet een tijdje rust? Zelf afgelopen tijd ook van die pijntjes gehad, moest mezelf echt 'dwingen' om niet te lopen. Nu gaat het prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |