abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81584855
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:39 schreef JortK het volgende:

[..]

Verantwoorde uitgave

Ik heb de Garmin Forerunner 305, ik ben erg tevreden erover!

Alles zit erop, hartslagmeter, GPS!

Meer info: http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00467-01
jep, loop hier ook met Garmin 305, zeer tevreden. Hou marktplaats in de gaten en dan zou je er eentje voor 100 euro op de kop kunnen tikken.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_81585466
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:27 schreef e-runner het volgende:
Ja, de 10 km is een wedstrijd waarin je compleet kapot kan gaan.
Mooie tijd hoor.
...
Een 10 km vind ik zwaarder dan een halve marathon. Omdat je die op een gemiddeld hoger tempo loopt.
Ik heb een beetje dezelfde ervaring, ik loop alleen nog maar de langere afstanden maar als ik nu een 10km moet lopen ga ik ook helemaal kapot, dan moet je constant iets boven je kunnen lopen om een echt goede tijd neer te zetten.
Ik loop makkelijker 14km p/u op de HM dan 15km p/u op de 10km...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:38:33 #247
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81585806
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:47 schreef No-P het volgende:

[..]

Precies. Goedkoop en zeer compleet. Best groot apparaat om je arm, maar daar merk je bij het lopen niks van. Ook te gebruiken met skeeleren of fietsen.
Ha, klinkt goed (want vorig jaar zat ik nog in het recreatief fietsen topic)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_81595918
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:05 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Heb ongeveer hetzelfde doel.

Wil me 5k naar 20~22 minuten, de 10k naar 49~52 en dan gaat ik eens denken om een HM naar de 2 uur te brengen.
Eerste lijkt me een stuk moeilijker. Zonet 10,2 km in 51 minuten gedaan als training (hoewel wel aardig doorgetrokken), maar een 5k in 22 lijkt me zwaarder. Maar dat heb ik al een tijd niet meer gedaan. Ik loop sowieso véél te weinig en heb het ook nooit echt langere tijd wat intensiever gedaan (nooit eens een tijdje 2 keer per week lopen bv.).

heb nu wel dat plan opgevat, hopelijk ga ik het nu ook echt uitvoeren
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:24:50 #249
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81596718
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:05 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Heb ongeveer hetzelfde doel.

Wil me 5k naar 20~22 minuten, de 10k naar 49~52 en dan gaat ik eens denken om een HM naar de 2 uur te brengen.

Geloof ook wel dat de afstanden een kunst op zich zijn en niet te vergelijken met elkaar.

Vanavond ga ik voor het eerst lopen met mijn broertje eerst 3 km 2 min lopen en 2 min wandelen (voor hem ivm een knieblessure) en dan misschien hem de fiets laten pakken en zelf hetzelfde rondje nog eens te doen maar dan doorlopen.
Maandag weer een loopje van 5km. Wil ook onder de 22 duiken deze keer. Alhoewel ik meer op de fiets heb gezeten dan ik heb gelopen heb ik er wel een goed gevoel over. Het schijnt een snel parcours te zijn en ik heb nu een tijd waar ik me op kan richten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:33:04 #250
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81601320
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:15 schreef e-runner het volgende:

[..]

Beertender dit klinkt als de korste weg naar een blessure! Zou zonde zijn, wat beter werkt is gewoon regelmatig lopen en erbij fietsen. Ineens veel gaan lopen is een aanslag op je lichaam.
Hoeveel loop je nu per week? Weken niet en dan weer wel?
Probeer eens een keer of 4 per week te gaan lopen met afwisselende snelheid, dus ook rustige duurlopen.
Je kampt nu al met kleine blessures en dan lees ik dat je al weer zo snel 14.5 km/h loopt...
Mijn ondervinding is dat het belangrijk is om regelmatig te lopen en dan hoef je niet eens zo heel veel per week te lopen, als je het maar een tijd volhoudt. Ja, het duurt even maar dan kan je ook stabiel opbouwen.
Maar goed, ik herken het enthousiasme wel, zo liep ik vroeger ook. Als je weet dat je nog vooruit kan gaan dan wil je snel meer. We horen het wel
Ik zal wel naar mijn lichaam blijven luisteren, dus als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik heb het idee dat alles nu wel redelijk goed hersteld is, en deze week zal ik voorlopig ook nog niet lopen, dus komt dat ook wel goed. Zal ook niet direct beginnen met 7 dagen 2x per dag lopen hoor Die 14,5km/h was wel lekker, want dan loop je in ieder geval niet geforceerd langzamer dan je wilt. Volgens mij is dat ook een goede bron om sneller weer pijntjes te kweken in plaats van ze verminderen. Ik liep nu zoals ik zou moeten lopen, alleen minder snel dan twee maanden geleden. Dat komt echter wel snel weer terug denk ik.

En ja, het klopt, progressie staat op het menu en ik wil het liefst zoveel mogelijk gangen heb stiekem in het achterhoofd de hoop dit jaar nog 1:23:00 te lopen op een halve marathon. Dan moet er nog een flinke hap vanaf, dus is er veel werk aan de winkel
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_81601408
quote:
Maar zo te horen gaan wij jou hier dus vaker tegenkomen in dit topic?
Ja, ik hoop hier te blijven posten (en dus te blijven lopen). Was al een tijdje meelezer. Moest me er wel even toe zetten om weer te gaan lopen na de wedstrijd zondag; zal wel normaal zijn. Ging gelukkig wel goed.

Iemand nog tips hoe je intervallen kan gaan trainen als je gewoon op straat/fietspad loopt? Heb niet echt zin om de hele tijd op mijn horloge te kijken...
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:35:45 #252
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81601503
van lantaarnpaal tot lantaarnpaal

1x lopen 1x dribbel 1x sprint

zoiets?

Heb het zelf nog niet eerder gedaan eigenlijk, maar je zou het kunnen overwegen. Of je pakt voor elke vorm de afstand tussen 3 lantaarnpalen, kan ook.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:37:26 #253
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81601603
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:34 schreef bridger het volgende:

[..]

Iemand nog tips hoe je intervallen kan gaan trainen als je gewoon op straat/fietspad loopt? Heb niet echt zin om de hele tijd op mijn horloge te kijken...
Ik kies gewoon een startpunt waar ik sneller ga lopen. Dat doe ik tot ik het merk in mn benen/ademhaling, en dan kies ik een eindpunt waarvan ik denk; "Zo, dat is echt nog ver!"

Dit herhalen zodra je merkt dat je tijdens het herstelstukje weer goed kan ademen en goed kan lopen. Dat is iig mijn tactiek
The line is a dot to you!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:37:52 #254
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81601637
Doet iemand hier nog meer aan de Royal Ten in Den Haag?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:54:35 #255
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_81605603
Heb vandaag de laatste les van Evy1 gelopen en wil de komende 2 weken vooral een paar lekkere 5km/30min loopjes doen. Daarna wil ik door richting 10k maar twijfel nog of ik dit via Evy2 of een andere methode ga doen. Reden van twijfel is dat ik nog een kilo of 8 boven BMI 25 zit en dus ook wil afvallen. Ik ben al op mijn eetgewoontes aan het letten, maar dat heeft tijdens Evy1 niet echt bijgedragen.

Kan ik beter een schema kiezen dat volledig op hartslagzones gebaseerd is (tips?) of toch met Start to Run deel 2 verder gaan? Ik zit van mezelf altijd erg hoog in de zones (rust HR is ongeveer 55bpm, max 190, heb vandaag 33min/5,9km gelopen en mijn avg. rate is 166 (incl 3 min wandelen) met een max van 178).

De meeste schema's die geschreven zijn om af te vallen gaan er van uit dat je basisconditie net voldoende is om naar de voorraadkast en terug te lopen :S
pi_81611488
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:37 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik kies gewoon een startpunt waar ik sneller ga lopen. Dat doe ik tot ik het merk in mn benen/ademhaling, en dan kies ik een eindpunt waarvan ik denk; "Zo, dat is echt nog ver!"

Dit herhalen zodra je merkt dat je tijdens het herstelstukje weer goed kan ademen en goed kan lopen. Dat is iig mijn tactiek
Bedankt, ik ga dit proberen!
pi_81611645
quote:
Ik waarschijnlijk wel ja.
pi_81611817
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:34 schreef bridger het volgende:

[..]

Ja, ik hoop hier te blijven posten (en dus te blijven lopen). Was al een tijdje meelezer. Moest me er wel even toe zetten om weer te gaan lopen na de wedstrijd zondag; zal wel normaal zijn. Ging gelukkig wel goed.

Je wilt niet teveel op je horloge kijken, maar minutenloopjes zijn mooie intervaltrainingen als je niet op een baan loopt. Alleen is het lastig om je snelheid in te schatten, daar kan een hs meter dan wel handig bij zijn.
Je zou zo'n loopje in pyramidevorm kunnen doen dus bijv 4-3-2-1-2-3-4
Je loopt dan steeds de aangegeven tijd in minuten en daartussen neem je ongveer de helft rust.
Ook kan je een parcourtje voor jezelf uitzetten op een plek waar het wat rustiger is qua verkeer.
Als je dat na kan meten is dat wel handig dan weet je hoeveel en kan je uitrekeken hoe hard je loopt.

Dan heb je nog horloges (Garmin e.d.) waar je intervaltrainingen in kan programmeren. Dat is ideaal vind ik.
pi_81613509
quote:
Zit er aan te denken, maar weet het nog niet zeker.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_81615633
Vandaag laatste kans om in te schrijven. Ik doe ook mee.
  woensdag 19 mei 2010 @ 13:16:37 #261
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81621456
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:54 schreef Coelho het volgende:
Heb vandaag de laatste les van Evy1 gelopen en wil de komende 2 weken vooral een paar lekkere 5km/30min loopjes doen. Daarna wil ik door richting 10k maar twijfel nog of ik dit via Evy2 of een andere methode ga doen. Reden van twijfel is dat ik nog een kilo of 8 boven BMI 25 zit en dus ook wil afvallen. Ik ben al op mijn eetgewoontes aan het letten, maar dat heeft tijdens Evy1 niet echt bijgedragen.

Kan ik beter een schema kiezen dat volledig op hartslagzones gebaseerd is (tips?) of toch met Start to Run deel 2 verder gaan? Ik zit van mezelf altijd erg hoog in de zones (rust HR is ongeveer 55bpm, max 190, heb vandaag 33min/5,9km gelopen en mijn avg. rate is 166 (incl 3 min wandelen) met een max van 178).

De meeste schema's die geschreven zijn om af te vallen gaan er van uit dat je basisconditie net voldoende is om naar de voorraadkast en terug te lopen :S
Ik zou gewoon nog Evy 2 gaan doen. Evy is best goed omdat je geleidelijk je afstand en intensiteit opbouwt en zodoende de kans op blessureleed verminderd. Ik geloof dat tussen de 70% en 90% van je maximale hartslag de beste intensiteit is om af te vallen, met vrij grote individuele verschillen. (even uit mijn hoofd gebaseerd op een onderzoek, kan ook 75-90 zijn maar in ieder geval daar in de buurt. edit: piek zit tussen 60-80 dus).

Edit: maximal fat oxidation: If laboratory testing is not possible, the practitioner or subject can be reasonably confident MFO lies between 60.2% and 80.0% of the maximal heart rate.

[ Bericht 2% gewijzigd door No-P op 19-05-2010 13:44:57 ]
Sei wachsam,
pi_81622205
Sinds koninginnedag niets meer gedaan vanwege een overbelastingsblessure. Vanavond de boel maar weer eens oppakken. Ben nagenoeg pijnvrij en heb vanavond mijn eerste baanwedstrijd van het jaar staan. (3000 meter) Even kijken hoe het gaat.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_81626064
ff een crosspostje:
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:30 schreef CaLeX het volgende:
Om de horloge praat er maar in te houden, ik zit te denken aan de 205.

Dit omdat ik toch niets met mijn hartslag ga doen. Als je meerdere sporten doet, kan je deze dan ook gescheiden houden in de analyse?
pi_81628756
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 13:31 schreef jde_kok het volgende:
Sinds koninginnedag niets meer gedaan vanwege een overbelastingsblessure. Vanavond de boel maar weer eens oppakken. Ben nagenoeg pijnvrij en heb vanavond mijn eerste baanwedstrijd van het jaar staan. (3000 meter) Even kijken hoe het gaat.
Ha, volgens mij ben je de enige die aan baanwedstrijden doet hier
Succes! Hopelijk krijg je geen last!
pi_81631179
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:08 schreef bananablues het volgende:
Vandaag laatste kans om in te schrijven. Ik doe ook mee.
Heb me maar ingeschreven
pi_81633735
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:21 schreef e-runner het volgende:

[..]

Je wilt niet teveel op je horloge kijken, maar minutenloopjes zijn mooie intervaltrainingen als je niet op een baan loopt. Alleen is het lastig om je snelheid in te schatten, daar kan een hs meter dan wel handig bij zijn.
Je zou zo'n loopje in pyramidevorm kunnen doen dus bijv 4-3-2-1-2-3-4
Je loopt dan steeds de aangegeven tijd in minuten en daartussen neem je ongveer de helft rust.
Ook kan je een parcourtje voor jezelf uitzetten op een plek waar het wat rustiger is qua verkeer.
Als je dat na kan meten is dat wel handig dan weet je hoeveel en kan je uitrekeken hoe hard je loopt.

Dan heb je nog horloges (Garmin e.d.) waar je intervaltrainingen in kan programmeren. Dat is ideaal vind ik.
Dan moet ik maar eens read-the-fakking-manual gaan doen. Ik loop nl. al met een 405.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:53:34 #267
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81635426
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:18 schreef bridger het volgende:

[..]

Dan moet ik maar eens read-the-fakking-manual gaan doen. Ik loop nl. al met een 405.
Als je Garmin Training Center gebruikt is het heel makkelijk en hoef je niet de hele tijd op die kleine knopjes te drukken. uitleg over intervallen instellen
Sei wachsam,
pi_81658256
Calex, ik heb sinds kort de Forerunner 205. Gebruikte hem vandaag voor het eerst en hij werkt fantastisch!

Wedstrijd ging niet slecht. TIjd van 11.15 op de 3. Wel een flink verval gehad, maar na een blessure erg tevreden over het verloop. Heb geen last...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_81662537
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:28 schreef jde_kok het volgende:
Calex, ik heb sinds kort de Forerunner 205. Gebruikte hem vandaag voor het eerst en hij werkt fantastisch!

Wedstrijd ging niet slecht. TIjd van 11.15 op de 3. Wel een flink verval gehad, maar na een blessure erg tevreden over het verloop. Heb geen last...
Kan je meerdere sporten uit elkaar houden ermee?

en 11.15 is toch helemaal niet slecht? Of ligt het ver van je PR af?
pi_81663269
Ja, je kan er meerdere sporten mee doen. Ben dat ding nu ook nog aan het ontdekken, maar je kan er mee fietsen, lopen etc.

Vind het ook zeker geen slechte tijd. Was mijn 3e 3km ooit die ik heb gelopen. Heb als PR 10:46 staan.

Eerste kilometer ging in 3:31 daarna verval naar 3:46 en 3:58. Dat moet vlakker, maar ligt gewoon aan rust van afgelopen periode. Snelheid moet weer terug gaan komen!
Fok! NFL MVP 2020
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:30:43 #271
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_81668667
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:50 schreef CaLeX het volgende:
ff een crosspostje:
[..]

Ik zou de 305 toch nemen. Hartslagtraining is erg efficient, en zoveel duurder is die niet. Je kan altijd nog besluiten om de band niet te gebruiken, maar ik denk dat je als je zo'n mooi horloge hebt, gaat balen als je geen hartslagfunctie hebt. Dat is toch de basis van een goede training, lopen op hartslag.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_81673266
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:30 schreef caspervc het volgende:

[..]

Ik zou de 305 toch nemen. Hartslagtraining is erg efficient, en zoveel duurder is die niet. Je kan altijd nog besluiten om de band niet te gebruiken, maar ik denk dat je als je zo'n mooi horloge hebt, gaat balen als je geen hartslagfunctie hebt. Dat is toch de basis van een goede training, lopen op hartslag.
Heb ik in het begin bij mijn Polar RS200Sd ook gedaan, maar laatste 1,5 jaar gebruik ik die hartslagband niet meer. Tijdens wedstrijden alleen maar irritant omdat je je daarop gaat instellen. Langzamer omdat je bang bent voor een te hoge hartslag. Voor mij is die 205 dus ideaal.
Fok! NFL MVP 2020
pi_81673544
Ik twijfel dus nog :p gelukkig heb ik nog wel een weekje voor het salaris
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:53:21 #274
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81674659
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:24 schreef jde_kok het volgende:

[..]

Heb ik in het begin bij mijn Polar RS200Sd ook gedaan, maar laatste 1,5 jaar gebruik ik die hartslagband niet meer. Tijdens wedstrijden alleen maar irritant omdat je je daarop gaat instellen. Langzamer omdat je bang bent voor een te hoge hartslag. Voor mij is die 205 dus ideaal.
Duurloopjes doe ik meestal op hartslag. Tijdens een wedstrijd heb ik de band wel om maar heb ik de hartslag uit het scherm gehaald.
Sei wachsam,
pi_81679363
Ik gebruik mijn hartslagmeter in trainingen eigenlijk vooral als bevestiging van wat ik op gevoel ook al zou doen. Overigens is bij benadering/overschrijding van mijn omslagpunt mijn hartslagmeter sneller dan mijn gevoel; dan is het dus wel nuttig om (indien gewenst) een stapje terug te doen in snelheid voordat mijn benen ontploffen.

Bij wedstrijden over langere afstand (10k+), wat ik nog niet al te vaak gedaan heb, vind ik het wel prettig als mijn hartslagmeter me in toom houdt in de eerste helft. De laatste 5km van een halve marathon kijk ik uiteraard niet meer op het ding, dan is het een kwestie van gaan zo hard ik nog kan.

Zo weer eens een rondje lopen; 12k waarvan 7.5k serieus. Die 7.5k gaat nu soepel in 35minuten;kijken of we daar de komende weken een minuutje (of 2) vanaf kunnen krijgen.
pi_81680566
Trouwens, er staat nog maar 1 wedstrijd in het schema.

Niemand die meer mee gaat doen aan wedstrijdjes?
pi_81684090
Jawel, ik ga met een paar collega's naar een loopje in juni. Maar da's puur voor de lol, want spannende records neerzetten zit er daar niet in: de afstand is 10,5 km .
"Echte" wedstrijden komen denk ik pas in het najaar weer voor mij. Ik ben niet zo'n warmweerloper en ben deze week alweer gezwicht voor fietsen en skaten.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:25:26 #278
34586 kepler
No bounce, no play
pi_81684137
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:00 schreef CaLeX het volgende:

Ik wil dus aan de Royal Ten meedoen, maar ik ben me vergeten in te schrijven

Ik ga me nu o pde zondag zelf proberen in te schrijven
pi_81692304
quote:

Ook ik ga voor het najaar. Daar staan nog wel een paar interessante wedstrijdjes. Maar niet de afstanden van Shady, zo goed ben ik nog niet. Ik hou me voorlopig nog even aan de 5km.
pi_81695620
quote:

Ik ga de halve van Zwolle lopen, ben nog niet ingeschreven maar kan waarschijnlijk met een bedrijventeam lopen. Nog meer die in Zwolle gaan lopen?
pi_81698860
Posbankloop is een absolute aanrader! Eind september is het weer zover!
Fok! NFL MVP 2020
  vrijdag 21 mei 2010 @ 08:13:48 #282
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_81705945
quote:

http://www.stoomtramloop.nl/
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 21 mei 2010 @ 09:56:04 #283
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_81708255
Zo! Gisteravond even lekker gebikkeld volgende onderstaand schema. Het schema bestaat uit 20 intervallen van 300 meter, met na ieder interval een korte wandelpauze van 100m:

2 x 4:40 (28 sec/100m, ~12,8 km/uur)
3 x 4:30 (27 sec/100m, ~13,3 km/uur)
5 x 4:20 (26 sec/100m, ~13,8 km/uur)
5 x 4:10 (25 sec/100m, ~14,4 km/uur)
3 x 4:00 (24 sec/100m, =15,0 km/uur)
2 x 3:50 (23 sec/100m, ~15,7 km/uur)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_81728077
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:06 schreef jde_kok het volgende:
Posbankloop is een absolute aanrader! Eind september is het weer zover!
Die zou ik eigenlijk wel moeten lopen omdat onze algemeen directeur en de controller deze ook lopen. Hoe zwaar is de 15km? Stel je loopt tegen die tijd 15km vlak in 1u30, wat mag je dan verwachten op dit klim-parcours?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:28:42 #285
11923 I.R.Baboon
pi_81728270
Zo, m'n Forerunner was vanochtend binnen, dus meteen eerste rondje gedaan. De GPS was volgens mij niet optimaal want hij liet m'n tempo nogal wat schommelen, en de hartslag zat ook nog niet echt goed (ik zou de helft met een hartslag rond de 200 hebben gelopen), maar ik ga dr van uit dat het kinderziektes zijn, en al die grafiekjes en zo zijn natuurlijk wel erg leuk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:35:01 #286
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_81728586
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, m'n Forerunner was vanochtend binnen, dus meteen eerste rondje gedaan. De GPS was volgens mij niet optimaal want hij liet m'n tempo nogal wat schommelen, en de hartslag zat ook nog niet echt goed (ik zou de helft met een hartslag rond de 200 hebben gelopen), maar ik ga dr van uit dat het kinderziektes zijn, en al die grafiekjes en zo zijn natuurlijk wel erg leuk.
Je moet eens naar het programma Sporttracks kijken, nog veel leuker dan Garmin Training Center
pi_81740422
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:25 schreef bridger het volgende:

[..]

Die zou ik eigenlijk wel moeten lopen omdat onze algemeen directeur en de controller deze ook lopen. Hoe zwaar is de 15km? Stel je loopt tegen die tijd 15km vlak in 1u30, wat mag je dan verwachten op dit klim-parcours?
Het is een redelijke snelle race, omdat je nu eenmaal de helft van de tijd heuvel-af loopt.
Maar hij is vooral heel leuk/mooi en niet zo druk als de 7heuvelen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:02:29 #288
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_81740762
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
De actuele snelheid zal op lage snelheden wel wat blijven schommelen. Hoe sneller je gaat hoe accurater hij zal zijn. Wat je kan doen is rondes instellen, bijvoorbeeld 400 meter. Dan geeft hij wel redelijke nauwkeurig je 400m tijd aan. Op de fiets zal het redelijk kloppen, dan zal hij er soms tot 2 km/h er naast zitten.
Over de hartslag: ik denk dat de band niet helemaal goed zat.
Sei wachsam,
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:02:43 #289
11923 I.R.Baboon
pi_81747159
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:02 schreef No-P het volgende:

[..]

De actuele snelheid zal op lage snelheden wel wat blijven schommelen. Hoe sneller je gaat hoe accurater hij zal zijn. Wat je kan doen is rondes instellen, bijvoorbeeld 400 meter. Dan geeft hij wel redelijke nauwkeurig je 400m tijd aan. Op de fiets zal het redelijk kloppen, dan zal hij er soms tot 2 km/h er naast zitten.
Ja, de tussentijden over m'n handmatig ingeklikte laps gaven wel aan dat er hooguit 0,02 verschil per stuk tussen zat, dus dat lijkt me wel te kloppen, en ik snap ook wel dat satellieten zoeken in het centrum van A'dam wat lastig is.
quote:
Over de hartslag: ik denk dat de band niet helemaal goed zat.
Dat denk ik stiekem ook, ga het zondags nog eens proberen. U hoort nog van me!
pi_81755728
Vinden jullie lopen met zo'n band niet ongelofelijk irritant?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:49:50 #291
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_81756078
nee, ik niet hoor. Je merkt er weinig van...

Gisteren weer gelopen. 7,5 km rond de singel van Utrecht. Het warme zonnetje is wel echt wennen. Ik merk wel dat ik liever in de winter met -3 loop dan met +22 graden in de zon... Had het zwaar. Toch een leuk rondje kunnen lopen...
pi_81760544
Net ff gelopen langs de snelweg

3,25 km in 16 minuten
  zaterdag 22 mei 2010 @ 14:40:17 #293
77130 star_gazer
pi_81760743
Vanochtend 18km gelopen. Lekker weer Nu is het te warm, maar vanochtend was het heerlijk
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_81761345
Te warm? Het is nog niet eens 20 graden... kom op zeg!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:59:06 #295
77130 star_gazer
pi_81762604
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:06 schreef bananablues het volgende:
Te warm? Het is nog niet eens 20 graden... kom op zeg!
Hier niet hoor En als de zon op je bolletje staat, krijg je het vanzelf warm Ik in ieder geval wel; ben nogal een zweter
-
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:28:58 #296
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_81763420
Ik vind 20 graden eigenlijk ook al te warm! Maar ik denk wel dat je er op kunt trainen, dus iedereen: hup, hardlopen!
I'm just a girl in the world.
  zondag 23 mei 2010 @ 06:37:43 #297
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_81782023
De komende week loop ik bij 26 graden, heerlijk vind ik dat!
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_81782069
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:28 schreef annoh het volgende:
Ik vind 20 graden eigenlijk ook al te warm! Maar ik denk wel dat je er op kunt trainen, dus iedereen: hup, hardlopen!
ik dacht dat het ook wel mee zou vallen qua temperatuur, maar toch vond ik het gisteren bloedheet.
Ik was langs de amstel gaan rennen, toen ik thuis kwam had ik nog steeds zo'n hoofd:
Het lopen ging ook niet trouwens
  zondag 23 mei 2010 @ 08:10:41 #299
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81782206
topic is bijna vol mensen die een wedstrijd gaan lopen moeten dus snel even de wiki aanpassen of het aan mij doorgeven Uitslagen van de Marikenloop die niet vermeld zijn ook hier melden graag

edit: zie al dat de Marikenloop is verwijderd van dit jaar
  zondag 23 mei 2010 @ 08:11:29 #300
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81782208
en weer een topic vol prestaties vol
  zondag 23 mei 2010 @ 08:11:44 #301
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81782211
hey wtf, dat was post 300, nu dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')