quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:08 schreef ShadyLane het volgende:
Haha, nou, mij stimuleert dat lijstje absoluut NIET om het hele rijtje vol te krijgen. Marathons zijn niks voor mij en ook halve niet. Wel grappig als het voor mensen zo werkt.
winka, ik ben 35 en ja, vijf jaar geleden was ik sneller, maar ik trainde toen ook meer dus dat ligt niet alleen aan de leeftijd. Ik ken een paar vrouwen die (veel) ouder zijn dan ik en tevens (veel) sneller, dus ik vind dat leeftijd geen excuus mag zijn voor traagheid. Ik geloof dat ene Haile en een zekere Lance daar net zo over denken.
quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef beertenderrr het volgende:
@ShadyLane, thnxDie pr's die je nu hebt verbeter je vast nog wel eens. Nog jaren training voor de boeg
@winka: Ik ben nu 24 jaar, dus in het lange afstand circuit nog vrij jong. Je kan zeker tot je 40e progressie boeken. Hardlopen is goed te vergelijken met wijn, dus je fysieke top zit niet rond de 20 jaar, maar veel later
@bananablues, ja ik eigenlijk ook de enige die ik ken, maar aangezien het evenement goed door de mensen hier bezocht wordt, toch maar even tussen gezet. Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar een populaire afstand is het blijkbaar nog niet.
@jde_kok, mooie tijdenik denk dat je je 15km makkelijk een stuk harder kan lopen dan je tot nu toe gedaan hebt, gezien je tijd op de halve marathon
wel balen van die 10 seconden die je net te kort komt. Staat dat pr al lang en wanneer is de volgende aanval?
netjes tochquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:22 schreef TUFKAL het volgende:
Doe het nog niet zo gek met 23:10 als PR op de 5 zo te zien
Ik ga zondag niet lopen, last van een pees in mijn knie en moet na een kilometer of 8 stoppen wegens pijn...quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:22 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
wow wat een tijden! Hoelang loop je al? Ben benieuwd of je ook deze tijden haalt bij evenementen, daarvan weet je zeker dat de afstand en de tijd klopt (of iig als goed aan mag nemen
). Ik neem deze in ieder geval alleen op als PR, ondanks ik misschien buiten de wedstrijden ooit wel eens harder heb gelopen.
Hoe is het verder met de blessure, ga je toch weer wel lopen zondag? Hier is de spierpijn iig goed te voelen
Doe je ook mee met andere onderdelen of alleen hardlopen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:42 schreef Joene het volgende:
Net terug van training bij de Atletiekvereniging , behoorlijk pittig !
Veel plezier morgenquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:37 schreef winka het volgende:
Leuk om over jullie leeftijden enzo te lezen![]()
Het verbaast me echt dat je met hardlopen (en dus zeker de langere afstanden) op hogere leeftijd je piek hebt! Dat komt dus mooi uit. Ik ben namelijk heel erg fanatatiek, dus fijn dat het nog niet 'te laat' (dat is het natuurlijk nooit) is. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel![]()
Ik weet nu al dat ik morgen mijn eerste pr loopEerste keer een volledige 5km en het wordt ook nog eens lekker weer
Mijn startnummer was 10088.quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:36 schreef Ymke het volgende:
Ik ben nog bezig met ze te bewerken , ik heb foto's van alle afstanden. Heb jij een startnummer?
Echt enorm. Ik heb gewoon moeite met normaal lopen op dit momentquote:Op dinsdag 6 april 2010 18:13 schreef Quito1 het volgende:
Alle lopers van Utrecht nog een beetje spierpijn?
Een PR is een PR, toch? Ik zou 'm er gewoon bij doen ! Het is wel een extra uitdaging om met veel bier drinken je PR's te verbeterenquote:Op woensdag 7 april 2010 00:53 schreef DeeBee het volgende:
M'n PR's ook maar even toegevoegd, ze verbeteren blijft ook dit jaar wel weer een doel, maar dan moet ik minder bier drinken zoals vanavond.![]()
M'n PR van 18:20 op de 5 kilometer er maar niet bij geknald, maar toen was ik ook 16 of zo...
Vooral 10 kilometer en 15 kilometer moeten nog wel verbeterd kunnen worden...
dat evy is dat nou alleen lopen op muziek of zit er bijvoorbeeld ook een opbouw in?quote:Op woensdag 7 april 2010 08:34 schreef Joene het volgende:
Ben 29 , en eind januari dus begonnen met evy 0-5 , nu verder met evy 5-10 en de atletiekvereniging
Heel herkenbaar. Het loopt dan niet soepel meer, beetje houterig heb ik altijd het idee.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:29 schreef knnth het volgende:
Hier niet veel veranderd, nog steeds zware trainingsweken voor de boeg, zero tolerance als het aankomt op eten, drank en uitgaan. Vanavond lange duurloop, kan mijn lichaam wel gebruiken.
Ben ik nou raar of hebben anderen dat ook? Ik kan in redelijk hoog tempo rustig 45' lopen zonder problemen. Ga ik in een rustiger tempo lopen dan begin ik vrij snel lichte verzuring te merken. Ik houd het dan wel vol maar het gaat zeker niet van harte. Daarom nu ook even een paar lange rustige duurlopen, kijken of het dan beter gaat. Dat heb ik de laatste tijd een beetje verwaarloosd.
Als je verkrampt loopt neem je toch automatisch een onnatuurlijke houding aan dus gaat het fout....quote:Op woensdag 7 april 2010 12:17 schreef The_Hives het volgende:
zelfde probleem met rustiger lopen. Vriend van me kan gerust met zijn vrouw of mijn vriendin op een lager tempo meelopen om hun te ondersteunen. Zelf kan ik dat niet omdat ik dan totaal niet lekker loop en het veel moeilijker wordt om de afstand vol te houden. Dagen erna heb ik ook wat last itt wanneer ik mijn eigen tempo loop
Vanwaar die 20km fietsen? Is het een soort van duathlon of moet je erheen fietsen?quote:Op woensdag 7 april 2010 15:52 schreef No-P het volgende:
Als het een beetje mee zit zal ik volgende week zondag mijn eerste 5km gaan lopen. Moet dan eerst nog 20 km fietsen maar dat is lekker om warm te worden. Streeftijd zal 23 minuten worden.
Nee geen duathlon, moet erheen fietsen en dus ook terug. Wel op de racefiets maar doe ik heel rustig aan. Duathlon en evt. achtste triathlon komt denk ik als ik weer wat beter getraind ben. Nu eerst snelheid verhogen op de kortere afstanden en daarna afstand opbouwen en toewerken naar de 7heuvelen/Montferlandrun voor de 15km.quote:Op woensdag 7 april 2010 19:12 schreef bananablues het volgende:
[..]
Vanwaar die 20km fietsen? Is het een soort van duathlon of moet je erheen fietsen?
Ik heb inderdaad wel een redelijke basis-conditie. Heb eigenlijk nooit meer dan een kilometer of 8 gelopen, maar het lijkt me wel een leuke uitdaging om langere afstanden te gaan lopen en ook aan wedstrijden mee te doen, denk dat dat toch wat extra sfeer met zich mee brengt. Ik hoef ook niet perse een hele goede tijd te lopen 12 juni, maar het zou toch wel prettig zijn als ik het kan volhouden zonder (al te veel) te wandelen tussendoor.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:53 schreef ShadyLane het volgende:
Pfoe, dat is over twee maanden al, die zijn omgevlogen voor je het weet. Het zal dus van je huidige niveau afhangen of het haalbaar is. Een p.r. van 19nogwat op de 5km klinkt op zich wel alsof je een (erg) goeie conditie hebt, maar loop je ook langere afstanden? Hoe gaan die op dit moment?
Welkom iig. Als 12 juni te kort dag is kun je wellicht voor een halve in het najaar gaan?
Dit is ook precies wat ik wilde zeggen. Een ademend sportshirt maakt echt een groot verschil. In het verleden had ik altijd een nat, klef katoenen shirt tegen mijn lijf geplakt zitten.quote:Op woensdag 7 april 2010 23:13 schreef ShadyLane het volgende:
Qua hardloopkleding: volgens mij is behalve m'n vader iedereen er wel van overtuigd dat ademende shirts fijner zijn dan katoenen. Dat spul is bij sportwinkels best duur, maar Aldi en Lidl hebben soms aanbiedingen en vaak kun je bij je inschrijving voor grote hardloopevenementen ook een ademend shirt bestellen tegen een schappelijke prijs. De broek maakt volgens mij niet zoveel uit.
Haha goed dat ik gemist wordquote:Op woensdag 7 april 2010 23:14 schreef beertenderrr het volgende:
Is Annoh nog levend teruggekomen uit Utrecht? Sindsdien niets meer van gehoord
ik heb al last van dit fenomeen zo lang als ik loopquote:Op donderdag 8 april 2010 13:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zie het hier regelmatig voorbij komen, dus ik ben niet de enige die dat heeft. Maar hoe kan het toch dat je de ene keer zo ontzettend veel lekkerder loopt dan de andere keer?
18 April is er de IJsselloop in Deventer, heb je de mogelijkheid om 16KM te lopen, weet niet of dat haalbaar is? Wel een mooi parcoursquote:Op donderdag 8 april 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:
Ik wil heeeel graag mee doen in Enschede aan de halve marathon maar denk dat het daar nog te vroeg is voor mij. Ben van plan om eerst 10K in Hengelo te doen aanstaande zondag.
Die wil ik proberen onder het uur uit te lopen. Moet de dag ervoor wel werken tot 3 uur 's nachts, hopelijk trekt de sfeer me er door heen.
Zie nu dat er ook een 5 mijl mogelijk is op de 25ste
Shit, dan moet ik helaas werken. Als ik dat had geweten had ik vrij genomen 10 EM is mooie afstandquote:Op donderdag 8 april 2010 14:57 schreef PteV het volgende:
[..]
18 April is er de IJsselloop in Deventer, heb je de mogelijkheid om 16KM te lopen, weet niet of dat haalbaar is? Wel een mooi parcours
Voedingspatroon kan wel werken. Afgelopen zondag natuurlijk heel veel dingen met eieren, suiker en room op en als gevolg daarvan besloten maar weer gewoon normaal te gaan eten en vooral geen zooi naar binnen te werken.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb al last van dit fenomeen zo lang als ik loop![]()
bij mij heeft tijdstip, eten (wat/hoeveel/hoelang geleden) en de mate waarin ik hersteld ben van voorgaande sportieve uitspattingen wel enig effect, maar helemaal ben ik er niet achter.
Heb ik ook gekocht! Ideaal! ik heb zo'n strakke hardloopbroek en das toch wel ideaal. Ik was een beetje septisch over de strakke broek (vond altijd dat je wel heel goed moet kunnen lopen voor profi kleding, staat een beetje raar als je in vol ornaat loopt te piepen en te gorgelen met een rood aangelopen hoofd.)quote:Op donderdag 8 april 2010 08:22 schreef caspervc het volgende:
_jos,
De aldi en de lidl hadden vorige week acties met kleding, met een beetje geluk ligt er nog wel een shirtje... En kijk eens bij de perry sport of intersport in het aanbiedingenrek.
waar ga je de fiets voor gebruiken?quote:Op donderdag 8 april 2010 20:49 schreef JortK het volgende:
Net 7.5 km gedaan voor het eerst sinds twee weken, toch nog in 37:30
Binnenkort kijken voor een fiets, ik zit alleen te twijfelen tussen een echte racefiets of net een slag bredere banden...
Jammer om te horen dat het niet is gelukt, al had je je zinnen er natuurlijk niet op gezetquote:Op donderdag 8 april 2010 09:58 schreef annoh het volgende:
[..]
Haha goed dat ik gemist word. Tsja, ik ben levend maar ook een beetje teleurgesteld teruggekomen uit Utrecht. Ik zal beginnen met mijn tijd: 2:04:30. Niet onder de 2 uur dus. Mission failed.
Het begon allemaal zo mooi. Ik was niet te lang voor de start aanwezig, maar had genoeg tijd om mijn startnummer (en het fijne shirt) op te halen, me om te kleden en nog even naar wat finishende marathoners te kijken. Wat een weinig glorieuze bedoening is dat eigenlijk, maar wel leuk om te zien: de een kwam met een enorme oerkreet over de finish, de ander leek niet meer te weten wat voor of achter was. En dan kregen ze een medaille, en mochten ze naar de kleedkamers strompelen.
Maargoed, toen zelf rennen. Ik vond het op het eerste stuk zo leuk dat we aan de andere kant de marathonlopers zagen lopen. Zij waren al helemaal kapot en kregen enthousiast applaus van alle halve marathon lopers, echt leuk. Het stuk langs het water was ook leuk, dat je aan de overkant de snelle kon zien gaan. Op een gegeven moment liep er een hele snelle vrouw tussen een stuk of 5 mannen, en die kreeg natuurlijk ook enthousiast applaus (vooral van alle vrouwen).
In het eerste uur liep ik 11 km, en ging het echt heerlijk. Mijn benen voelden goed, mijn ademhaling was perfect, en langzaam (nouja eigenlijk vrij snel) kreeg ik toch weer dat doel van 2 uur in mijn hoofd. Ik wist dat ik voor mijn doen een flink tempo liep, maar het ging zo lekker, ik heb wel geprobeerd wat gas terug te nemen, maar dat lukte me steeds maar voor korte stukjes. Dit bleef doorgaan tot km 15, en toen was het binnen 1 km die wat moeilijker ging gewoon klaar. Ik werd kotsmisselijk, en kon (daardoor?) niet meer lekker ademen, en vanaf toen werd het echt een struggle (vooral die %$ brug!! ik klaag nooit meer over het vondelpark!). Uiteindelijk ben ik dus niet zo heel ontevreden met die 2:04:30, maar ik was wel echt terleurgesteld dat het laatste stuk zo ruk ging. Aan de ene kant ben ik gewoon te snel gestart en is het mijn eigen schuld, aan de andere kant vind ik het frustrerend dat het me niet gewoon luktIk had dinsdag trouwens ook echt bizar veel spierpijn, veel meer dan na mijn 19km trainingslopen. Maargoed, done is done.
De komende weken ga ik denk ikfocussen op langzame long runs en interval trainingen, zodat ik het 24 april nog een keer kan proberen.
Die google docs pagina voor PR tijden is trouwens echt heel slim, wat een goed idee!!
Op is ingevuldquote:Op donderdag 8 april 2010 23:50 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
waar ga je de fiets voor gebruiken?
Je moet trouwens nog even je PR's invullen in de OP
ik zou als ik jou was dan gewoon lekker voor de dunne banden gaan, dan ga je veel harder en heb je veel minder weerstand (helemaal met wind tegen)quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:39 schreef JortK het volgende:
[..]
Op is ingevuld
Ik wil de fiets gebruiken voor lange afstanden fietsen, dus puur voor sport.
Tips voor een soort merk?quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:23 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik zou als ik jou was dan gewoon lekker voor de dunne banden gaan, dan ga je veel harder en heb je veel minder weerstand (helemaal met wind tegen)
nee niet bepaald. Weet dat cannondale erg hoog aangeschreven staat, maar ik heb er zelf ook niet heel veel verstand vanquote:
Kijk eens rond op fiets.nl of vraag het in het "amateur wielrenners" topic met budget, doel etc.quote:
zeker meedoen, het schijnt heel tof te zijnquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:06 schreef Woodpecker het volgende:
Zeg, ik krijg de mogelijkheid om als loper mee te doen aan een roparun-team. Heeft iemand hier ervaring mee, en is het geschikt voor een beginnend loper die net een halve marathon kan lopen?
deze toevallig?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:15 schreef computergirl het volgende:
Voor de kenners, de sessie van vandaag begon met 2 minuten van een vrouwelijke rapper die allemaal obscene dingen in mijn oortje toeterde
Bedankt, en nodigquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:04 schreef Quito1 het volgende:
Gister was ik voor mijn werk even in Rotterdam... Wat baal ik op zo'n moment dat ik zondag niet kan meelopen.
Ondertussen mijn startbewijs wel kunnen verkopen, er gaat nu iemand anders lopen op mijn naam.
Succes zondag Star_Gazer, Sjobber, E-runner en StinsonB!
De roparun is binnekort toch al?quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:06 schreef Woodpecker het volgende:
Zeg, ik krijg de mogelijkheid om als loper mee te doen aan een roparun-team. Heeft iemand hier ervaring mee, en is het geschikt voor een beginnend loper die net een halve marathon kan lopen?
Komt goed Sjobber, het weer is lekker zo te zien en dat scheelt al heel wat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:55 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Bedankt, en nodig
Maar wel gister nog 8.55km gelopen en ging echt rete goed!
Maar ik weet gewoon dat ik niet te hard van start moet gaan en gewoon kijken waar het schip strand. Want met deze voorbereiding zou het al goed zijn de finish te halen binnen de tijdslimiet
Ik heb net mijn startbewijs verkocht, de koper heeft vaker gelopen en ook al kwam hij niet uit de buurt van Rotterdam ging hij vandaag nog even die kant op omdat het 's ochtends altijd verschrikkelijk druk was bij het ophalen van startbewijzen....quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:41 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ga zo denk ik al naar Rotterdam om het startbewijs vast te halen. Anders wordt het morgen weer zo stressen. Kan ik gelijk nog even de beurs bekijken.
is 10 minuten niet te kort eigenlijk? Dan kom je nooit lekker in je ritme lijkt me.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:38 schreef e-runner het volgende:
[..]
De roparun is binnekort toch al?
Ik heb vroeger een estafetteloop gedaan om het ijsselmeer. Dat was wel iets korter, maar toch 26 uur lopen in totaal. We begonnen met 10 lopers en er bleven er op het eind nog 8 over.
Wij liepen ieder 10 minuten en dan rust. Achter me reed een busje waar je dan als je beurt erop zat weer in kon stappen. Met de roparun rijden er ook fietsers mee.
Als je goed je tempo pakt is het te doen, maar pittig is het wel. In het begin gaat het heerlijk, maar langzaamaan komt de stijfheid in de spieren.
Ik loop en fiets er nu ook bijna een jaar met veel plezier mee.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:18 schreef winka het volgende:
Ik heb een fantastisch cadeau gehad van mijn familie voor m'n verjaardag, een Forerunner 305Wat een lel van een ding trouwens zeg
Maar ben er echt onwijs blij mee.
Vandaag meteen in gebruik genomenIk heb 5km op m'n gemakje gelopen, ook omdat we vandaag nog een dagje weg zouden gaan. Niet leuk als ik dan uitgeput meega
Het was echt heerlijk hardloop weer vanmorgen.
Ben nu ook in het bezit van een driekwart broek
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:38 schreef e-runner het volgende:
Ik vond die estafetteloop heel leuk om te doen en ik zou je zeker aanrijden om mee te doen.
Oei, dat werd zo wel een heel eng zinnetje!quote:
Kom zelf uit Nijmegen helemaal... dus kan helaas niet even heen-en-weer om startnummer op te halen. Vind dat altijd wel balen, want dan moet je op de dag zelf weer allerlei dingen gaan regelenquote:Op zaterdag 10 april 2010 09:41 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ga zo denk ik al naar Rotterdam om het startbewijs vast te halen. Anders wordt het morgen weer zo stressen. Kan ik gelijk nog even de beurs bekijken.
stiekem hoop ik er wel opquote:Op zaterdag 10 april 2010 17:40 schreef bananablues het volgende:
Marathonlopers: Succes! Ben ook benieuwd naar de verhalen
@ beertenderrr: Gezien je splittijden op de halve zou je je PR makkelijk moeten kunnen verbeteren. Onder de 40 minuten misschien? Of ben je nog niet helemaal hersteld? Ik sta nog steeds versteld over je verbetering
Ik heb afgelopen donderdag nog een stukje gelopen zonder sokken en met snelveters ter voorbereiding op de zwemloop morgen. Spannend
Hehe, atletiekvereniging kan wel echt helpen ja. Nadeel is vaak alleen dat je met een groep traint en de training dus niet echt specifiek voor jou is. Hangt er ook wel vanaf of je je bij een wegatletiekvereniging of een baanatletiekvereniging aansluit. En misschien kan je trainer een beetje specifieke schema's maken voor je. Ander voordeel is je wedstrijdlicentie hequote:
Bedanktquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:27 schreef beertenderrr het volgende:
Winka, gefeliciteerdleuk apparaatje
Ik ga 'm ook voor skaten gaan gebruiken, superhandig dat je het horloge voor meerdere sporten kan gebruikenquote:Op zaterdag 10 april 2010 12:59 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik loop en fiets er nu ook bijna een jaar met veel plezier mee.
Nice! Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk als duo... moet ze je aantikken voordat je mag gaan rennen ofzo?quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:04 schreef jde_kok het volgende:
Zojuist 39:20 gelopen op de 10km in een zwemloop. Als duo deden vrouwlief en ik mee. Ze kwam na 17.30 uit het water. Goed en wel was ik na 17.50 onderweg en finishtijd van 57.03. Nice, 3 minuten sneller dan vorige week. Had niet het gevoel dat het zo hard ging...
Het gaat de goede kant op jaquote:Op zondag 11 april 2010 13:32 schreef bananablues het volgende:
Goed mangewoon 4 minuten van je PR eraf een week na een halve gelopen te hebben.. belooft echt veel goeds!
De zwemloop zelf was erg leuk (500m zwemmen en 5k hardlopen). Sowieso eerste keer dat ik in een zwembad een wedstrijd deed en dat was wel een ervaring. Sfeer was ook erg goed en het was niet zo massaal
Nog met mensen gepraat die ook dezelfde 1/8e triatlon gaan doen als ik in mei.
Maarja voor mijn kuiten was het dus erg zwaar, maar dat kan verschillen per persoon... mensen met korte kuiten hebben daar misschien sneller last van dan anderen. Anderen leken er niet heel veel moeite mee te hebbenEn ja blaar prikte wel even goed tijdens douchen, nu valt het wel mee
Zal er zo nog even compeed op doen...
Al met al moet je zoiets gewoon doen! Zeker als je later nog triatlons wilt gaan lopen, dan kan je er maar beter vroeg mee beginnen toch?
Goed dat je zo veel van je pr hebt afgelopenquote:Op zondag 11 april 2010 13:56 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Het gaat de goede kant op jaIk hoop echt dat ik niet 40:01 heb en 4e ben geworden, dat zou echt vervelend zijn
het seizoen is voor mij nu even afgelopen, binnenkort examens. Best zonde nu het net zo goed gaat, maar aan de andere kant heb ik op het juiste moment gepiekt natuurlijk
. Eerst volgende tot nu toe is in september, maar wie weet nog in juni, juli of augustus wat de moeite waard is.
Thnxquote:Op zondag 11 april 2010 14:43 schreef winka het volgende:
[..]
Goed dat je zo veel van je pr hebt afgelopenMaar je weet dus nu nog niet hoeveelste je bent gefinished
En als ze tijd gaan corrigeren, dan is dat toch voor het hele veld?
Er zijn nog genoeg plaatsen vrij hoor! Dus voel je geroepen!quote:Op zondag 11 april 2010 14:47 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Thnxde tijden staan nog niet online, maar ik kwam binnen rond de 40 minuten, dus vandaar
ik zal het wel even melden wat het uiteindelijk is geworden. Het is dus meer het bijstellen van mijn tijd aan mijn verwachtte resultaat
@yorkick, tof
* beertenderrr is een arme studentquote:Op zondag 11 april 2010 14:49 schreef yorkick het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg plaatsen vrij hoor! Dus voel je geroepen!
Beste tijd Beertender!quote:Op zondag 11 april 2010 12:45 schreef beertenderrr het volgende:
Ik ben ook net terug van mijn lokale 10km. Ik ben denk gefinisht in 40:00, exacte tijden staan nog niet gegeven.
Heb net even de website bekeken, het lijkt erg mooi, goed initiatief!quote:Op zondag 11 april 2010 14:03 schreef yorkick het volgende:
Ik meld me ook even op dit topic aangezien ik zelf aan een vrij mooie marathon ga meedoen.
In november 2010 wordt er een marathon georganiseerd in Turiani, Tanzania, we willen met zo'n 100 lopers uit Nederland exclusief de lokale bewoners een Marathon lopen, en daarmee geld ophalen voor een ziekenhuis daar. Ik weet niet of er hier zulke gekken zitten die zo'n marathon zien zitten, maar het is wel een ervaring die je niet meer vergeet.
Zelf ga ik hem ook lopen en heb nog veel trainingen te gaan.
Hier nog een link naar de site van de marathon/het project: http://www.turianimarathon.nl
Ja loopervaring heb ik nog niet zo heel veel, loop nu 1 jaar hard ongeveer.quote:Op zondag 11 april 2010 15:03 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Beste tijd Beertender!
[..]
Heb net even de website bekeken, het lijkt erg mooi, goed initiatief!
Wat is je loopervaring want een marathon in Tanzania is toch heel anders lijkt me(warmte ondergrond etc.)
Erg tof! Jammer dat ik geen geld/vakantiedagen meer over heb...quote:Op zondag 11 april 2010 14:03 schreef yorkick het volgende:
Ik meld me ook even op dit topic aangezien ik zelf aan een vrij mooie marathon ga meedoen.
In november 2010 wordt er een marathon georganiseerd in Turiani, Tanzania, we willen met zo'n 100 lopers uit Nederland exclusief de lokale bewoners een Marathon lopen, en daarmee geld ophalen voor een ziekenhuis daar. Ik weet niet of er hier zulke gekken zitten die zo'n marathon zien zitten, maar het is wel een ervaring die je niet meer vergeet.
Zelf ga ik hem ook lopen en heb nog veel trainingen te gaan.
Hier nog een link naar de site van de marathon/het project: http://www.turianimarathon.nl
quote:Op zondag 11 april 2010 16:38 schreef beertenderrr het volgende:
einduitslag is binnen. Heb uiteindelijk 39:58 gelopen, daar hoor je mij niet over klagen vandaag![]()
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef Sjobber het volgende:
Zo... heb tot 28.8km hardgelopen, daarna ging de stekker er even uit. Zat niets meer in de kuiten. Toch nog 4.21 gedaan. Vond het wel een mooie marathon overigens, maar soms wel dat mensen je echt voor de voeten lopen.
Weer was prima, alleen wel iets teveel wind eigenlijk.
Alleen de Tilburg Ten Mile gelopen. Als training loop ik vooral op de loopband. Ik merk toch wel dat het echt heel anders is dan buiten lopen..quote:Op zondag 11 april 2010 21:11 schreef ShadyLane het volgende:
Wat bedoel je trouwens met de tweede hardlooprun die je ooit hebt gedaan? De tweede officiele loop? Hiervoor dus geen 10km-loopjes gedaan of halve marathons? (Nouja, eentje dan misschien). Hoeft natuurlijk ook niet, je kunt gewoon voor jezelf trainen, maar een beetje wedstrijdritme kan denk ik ook wel helpen. Maar ach, wat doet het ertoe, je hebt 'm uitgelopen!
Inderdaadquote:Op zondag 11 april 2010 21:08 schreef ShadyLane het volgende:
Hee jongens wat goed, dat hele eind uitgelopen! Man oh man wat zul je dat voelen morgen. Maar top hoor, ruim 4 uur in touw zijn en de finish halen.
En beertenderrr, heel mooie tijd zeg, wow!
Nou ja, het is gewoon lopen/hardlopen. Wanneer de energie in de kuiten zit, kan je weer een paar honderd meter hardlopen zeg maarquote:Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef beertenderrr het volgende:
@sjobber, congratz met het uitlopen4,21 is niet verkeerd als je nog zo'n stuk moest wandelen. Hoe snel ben je wel niet doorgekomen bij de tussen metingen?
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 april 2010 16:38 schreef beertenderrr het volgende:
einduitslag is binnen. Heb uiteindelijk 39:58 gelopen, daar hoor je mij niet over klagen vandaagUiteindelijk 7e geworden bij de 10km recreanten, waar ik met deze tijd vorig jaar de 2e plaats zou hebben gehaald. De competitie is dus beter geworden en nu heb ik nog steeds geen podium
in dat geval moet er zeker nog een minuut af, iets meer dan 3 zelfs om 1e te worden. Wel leuk detail, als ik me bij de senioren had ingeschreven, had ik 3e geworden en nog een geldprijs gepakt ook
daar deden er maar 3 mee ook. Naja voor de volgende keer weer, ik ben allang blij dat ik aan de goede kant van de 40 zit, en me hier dus niet het komende half jaar druk om hoef te maken dat ik die grens moet verbreken
Dat is wel een doel voor de toekomst, maar dan moet ik eerst mijn basissnelheid verhogen.quote:Op zondag 11 april 2010 23:07 schreef beertenderrr het volgende:e-runner, super tijd! Is er al een streven om onder de 3 uur te finishen? Toch jammer dat je de winegums niet hebt geprobeerd, was wel benieuwd naar dat experiment
Ja dat kan ik me indenken. Hoelang duurt het voordat je daarvan herstelt bent? Iets van 2 weken gemiddeld toch? Zulke verhalen heb ik iig gehoord dat je dan pas weer met volle snelheid kan trainen, omdat je spieren een dermate harde klap hebben gekregen tijdens de race. Maar ja, die rust heb je dan ook wel verdient, een marathon =quote:Op zondag 11 april 2010 23:16 schreef e-runner het volgende:
[..]
Dat is wel een doel voor de toekomst, maar dan moet ik eerst mijn basissnelheid verhogen.
Die is nu te laag daarvoor. Ik denk wel dat ik naar de 3.10 kan want ik merk dat ik nu toch wat te veel heb ingehouden vanwege een gebrek aan ervaring en ik zou ook nog wel wat meer kunnen trainen.
M'n inhoud is goed, ik liep de afstand goed uit en voel dat ik nog wel meer kan.
Maar voor onder de 3 uur heb je meer sneldheid nodig, dan moet je halve marathon toch wel in de 1.23 kunnen lopen. Dat is toch wat anders trainen. Bovendien zou ik wat meer km's moeten gaan maken.
Ik denk dat het wel een keer gaat lukken, als ik de motivatie hou om door te trainen.
Ken mezelf wel, na zo'n marathon heb je ook wel even gehad.
Dus even wat rustiger en dan weer opbouwen.
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn ogen ook wel begonnen te betranen toen ik over de finish kwam. Ik denk dat het een combinatie was van de pijn en het gevoel dat het je toch gelukt is. Helemaal omdat ik wel redelijk achteraan liep, en je zag toch wel heel veel mensen wegvallen, die helemaal opgebroken waren. Ben toch een paar keer redelijk geschrokken wat ik zag. Heb twee mensen voor me neer zien vallen op de grond, en die echt meteen geholpen moesten worden door de eerste hulp. Ook veel mensen die langs de kant geholpen werden door de eerste hulp.quote:Op maandag 12 april 2010 00:38 schreef beertenderrr het volgende:
leuk om te lezen star_gazergefeliciteerd met het behalen van je doelstelling iig en het uitlopen
wat maakt dat finishen van een marathon toch als een emotionele uitbarsting? Ik hoor er vaker voor, maar kan het me nog niet indenken. Is het de pijn die je overwonnen hebt? Ik zal het ongetwijfeld zelf moeten ervaren om het mee te maken, maar de ontlading blijkt vaak erg groot te zijn. Ben wel benieuwd wat dit nou veroorzaakt
Ik zal de OP updaten btw
Overigens: het seizoen is nu wel afgelopende kalender in de OP geeft pas de eerst grote wedstrijd aan in mei. Tijd om nieuwe plannen te maken dus
![]()
Mijn eerste wedstrijd zal pas op zijn vroegst in juni zijn, examens gaan voor (helaas) ga het wel missen, want het begon net leuk te worden met elke week een nieuw pr
![]()
Tja, hoelang het herstel gaat duren weet ik niet. Ik voel me conditioneel niet zo moe dus ik verwacht dat dit herstel meevalt. Maar de benen? Dat zal wat langer duren.quote:Op zondag 11 april 2010 23:29 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me indenken. Hoelang duurt het voordat je daarvan herstelt bent? Iets van 2 weken gemiddeld toch? Zulke verhalen heb ik iig gehoord dat je dan pas weer met volle snelheid kan trainen, omdat je spieren een dermate harde klap hebben gekregen tijdens de race. Maar ja, die rust heb je dan ook wel verdient, een marathon =Overigens is een marathon in 3 uur een gemiddelde snelheid van 14,1km/h gemiddeld. Dat kan je nu ook makkelijk, maar het 3 uur lang volhouden is de kunst. Het is wel een magische barrière die niet veel mensen weten te breken. Mooi doel dus
En wie weet de 2,5 uur ook nog wel?
Onder de 40 finishen is idd wel fijn, maar daar moet zeker nog wel 5 minuten af kunnen vind ik zelf. Het zal alleen niet meer met zulke grote stappen gaan, denk ik (al heb ik nog zeker 7 kilo aan vet wat ik niet nodig heb). Het duurt voorlopig nog wel eventjes voordat ik bij jouw pr aan de deur ga kloppen, zou daar al heel blij mee zijn
Voorlopig blijft het doel op een halve marathon < 1:22:00
Ik was ook emotioneel. Het was gek, maar ik had het even niet meer toen ik over de finish was.quote:Op maandag 12 april 2010 10:20 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb vier maanden veel gelaten om voor deze marathon te trainen. De emotie was voor mij gewoon het feit dat het me na al die pijn en inspanning was gelukt! Mèn, wat heb ik onderweg pijn gehad
vandaag een forse dosis napijn. Zometeen warme douche en daarna een stukje wandelen
Stoppenquote:Op maandag 12 april 2010 16:03 schreef 1517 het volgende:
Hoe doen jullie dat als je iets voelt wat niet goed is?
Weet je... tot aan de onderkant van de Erasmusbrug voelde ik mij ook nog zo top. Maar ik merkte ook wel dat dat gevoel in één klap weg kan zijnquote:Op zondag 11 april 2010 22:50 schreef e-runner het volgende:
Het gevreesde 30 km punt kwam dichterbij en ik voelde me nog prima!
Zwaaiend liep ik langs het publiek en zong zelfs nog even mee met de muziek.
Hangt er vanaf hoe slecht het voelt. Maar meestal is stoppen of rustiger gaan een goed iets.quote:Op maandag 12 april 2010 16:03 schreef 1517 het volgende:
Misschien schuurt het teveel? Heb je goede sokken en heb je je hardloopschoenen strak genoeg aan?quote:Ook is mijn huid bij mijn enkel en huid vaak erg rood tijdens het lopen moet ik me daar zorgen over maken?
Ja maar stoppen zit er niet in als je nog 2 km van huis bent. Ben langzamer gaan lopen maar het was best pijnlijk. Gisterenavond, de avond na het lopen, kon ik amper lopen maar heb toen nog wel redelijk wat beweging gehad. Vandaag is de stijfheid minder als verwacht, ik geef het voor de zekerheid nog maar een dagje rust.quote:Op maandag 12 april 2010 18:14 schreef bananablues het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe slecht het voelt. Maar meestal is stoppen of rustiger gaan een goed iets.
Bij wedstrijden loop ik meestal eerder door dan bij trainingen. Zoals bij die zwemloop, toen mijn kuiten irritant gingen doen (dat ze bijna/half verkrampten) ben ik gewoon doorgelopen. Weliswaar langzamer dan ik had gewild, maar toch. In een training zou ik stoppen en dingen proberen om er vanaf te komen... bijv rekken.
Ik zit nu ook met een hele stijve kuit en ik zal zeker tot donderdag niet meer hardlopen om het te laten herstellen. Het resultaat van doorlopen met problemen
[..]
Ik draag van die hema hardloopsokken tot onder de enkel en een kort sportbroekje, geen tight. Mijn enkels en knieën zijn altijd een beetje rood alsof het koud is (?)quote:Misschien schuurt het teveel? Heb je goede sokken en heb je je hardloopschoenen strak genoeg aan?
2-3km kan je makkelijk wandelen. Je kan ook afwisselend wandelen en rustig hardlopen dan gaat het al sneller. Duurt wel eventjes, maar is wel beter voor je spieren. En even zacht proberen te rekken kan ook echt helpen; alleen wel uitkijken want als ze al stijf zijn en je rekt te hard, dan kan er ook iets ergs gebeurenquote:
Op m'n loopstijl letten en ietsjes corrigeren heeft tot nu toe wel geholpen als ik ergens pijn voel opkomen, maar dat waren kleine pijntjes bij korte afstanden. Ben sowieso pas bij de laatste lesjes van Evy 0-5KM (hoewel ik redelijk tempo maak, haal 5.9KM in die lesjes waar 34 loop-minuten inzitten + 2/3 minuten wandelen).quote:Op maandag 12 april 2010 16:03 schreef 1517 het volgende:
quote:Op maandag 12 april 2010 22:32 schreef star_gazer het volgende:
Wat een pijn, wat een pijnIk kan niet normaal trap op, laat staan de trap af (dat is echt veeeel erger
). Vandaag een kilometer of 5 gewandeld, morgen weer. het is er mooi weer voor, dus lekker rustig herstellen de komende dagen
Ik merk dat ik na de marathon in vergelijking tot bijvoorbeeld de 37km-loop veel meer spierpijn heb; ik heb niet alleen langer, maar toch ook een stuk harder gelopen dan bij de trainingen.
Wat doen de overige 'marathonners' hier aan herstel? Actief of passief? Nog tips?
leukquote:Op maandag 12 april 2010 22:55 schreef No-P het volgende:
Vandaag interval gedaan, 8x400 op een iets sneller tempo dan mijn streeftijd van 23 min op de 5km van komende zondag. Liep erg lekker en heb er een goed gevoel over dat ik die tijd wel ga halen. Tempoloop van laatst ging in 24min30 op ongeveer 85%maxHR. Heb er zin in, is mijn eerste loop sinds ik weer ben gaan hardlopen.
Wel 6 jaar zonder lopen geleden dus zal nog lang duren voordat ik daar weer aankom. Survival is wel heel gaaf ja, maar je moet er van houden. Nog niet echt bekend, maar wordt wel steeds groter.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:02 schreef beertenderrr het volgende:
@No-P, dat zijn flink mooie tijdendat survivallen ziet er wel gaaf uit, al zou ik het niet zo snel doen. Helemaal niet in de winter
Succes alvast met de 5km
Ik ben in ieder geval wat biertjes gaan drinken vanavond! Dat kon nu weer zonder schuldgevoelquote:Op maandag 12 april 2010 22:32 schreef star_gazer het volgende:
Wat een pijn, wat een pijnIk kan niet normaal trap op, laat staan de trap af (dat is echt veeeel erger
). Vandaag een kilometer of 5 gewandeld, morgen weer. het is er mooi weer voor, dus lekker rustig herstellen de komende dagen
Ik merk dat ik na de marathon in vergelijking tot bijvoorbeeld de 37km-loop veel meer spierpijn heb; ik heb niet alleen langer, maar toch ook een stuk harder gelopen dan bij de trainingen.
Wat doen de overige 'marathonners' hier aan herstel? Actief of passief? Nog tips?
Gistermorgen was het nog wat kreupel boodschappen doen, maar in de avond ging het al een stuk beter.quote:Op maandag 12 april 2010 22:32 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb ook best lang moeten wachten op m'n marathon. Ben telkens begonnen met lopen en weer gestopt, maar wilde toch ooit die marathon lopen. Als je gewoon door blijft gaan dan komt dat moment wel.quote:Op maandag 12 april 2010 19:05 schreef winka het volgende:
Mooie verhalen weer over de marathon![]()
Het is ook mijn droom om die ooit te lopen
En dan weet ik al 1000% zeker dat ik huilend de finish overkom maar ik ben dan ook een vrouw
Maar goed, terug naar de realiteit waar ik op dit moment nog geen 5km in een half uur kan lopenEen week of wat geleden had ik echt tot het uiterste gelopen en sindsdien heb ik last van mijn knie. Als ik op de blessure-aanwijzer kijk, heb ik last van mijn ganzenvoet (pes anserinus superficialis). Het doet op dit moment nog geen pijn, het is meer een zeurderig gevoel. Maar ik heb het gevoel dat het erger zal worden als ik geen rust neem. Daar heb ik dus geen zin in maar er zit niets anders op
![]()
Als ik zo de omschrijving erbij lees, dan zou dit kunnen komen door overbelasting door te snelle trainingsopbouw. Ik neem nu vijf dagen rust, zijn er in de tussentijd nog oefeningen die ik kan doen door dat gebied te versterken?
Mijn allerbeste herstel-tip: de sauna! Maar als thuis-alternatief kan je ook een heet bad doen en daarna koud nadouchen. Het helpt heel goed.quote:Op maandag 12 april 2010 22:32 schreef star_gazer het volgende:
mijn doel is een goede conditie met een beter gewicht (kilootje of 8 eraf zou geen overbodige luxe zijn). Mijn idee is om die doelen te behalen door een keer of drie per week een mooie ronde te lopen. Wedstrijden zijn geen doel op zich, maar een mooie tijd motiveert me wel. Omdat ik altijd met een erg hoge hartslag loop dacht ik wellicht meer te kunnen bereiken door variatie in hartslag. Verder had ik er weinig achterliggende gedachten bij.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:02 schreef beertenderrr het volgende:
@coelho, wat is je doel? Wil je 10km aan een lopen (met wedstrijd in het vooruitzicht?) of evy uitlopen? Geen idee overigens hoe dat verder werkt, nooit echt mee gelopen. Hartslagzones zijn te gebruiken voor specifieke trainingen. Lage hartslag + lager tempo is meer duurtempo terwijl je met een hoge hartslag + snelheid dus aan je snelheid werkt. Kortom, dat is maar net wat je wilt.
De 10km aan elkaar plakken deed ik door een rondje van 10km te gaan rennen. Daarbij had ik in het begin een aantal pauzes en die probeerde ik gelijkmatig weg te halen uit de ronde. Uiteindelijk was het 1 aaneengesloten loop en was dat doel bereiktIk durf overigens niet te zeggen of dat beter werkt dan evy of niet, aangezien ik daar geen ervaring mee heb, en het ook voor een deel afhankelijk is van aanleg en de huidige conditie etc etc.
Oei oei. Misschien dat het wijs is om naar een arts te gaan?quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:41 schreef Marocco88 het volgende:
Ik word bijna jaloers als ik zie dat iedereen al lekker met herstelloopjes bezig is e.d. Ik heb zondag ook meegedaan aan de marathon in Rotterdam en kan sinds de finish niet meer op me rechterbeen staan. Vanaf 33 km begon ik schever te lopen en vanaf de 38ste km heb ik moeten wandelen, omdat mijn knieën weigerden...het was veel te pijnlijk. Nu het gevolg dat ik me knie zo ver overbelast heb, dat ik niet meer kan staan of lopen... Maar ondanks alles HEERLIJK om een marathon uit te lopen!
Zojuist geweest, overbelasting van de M. Quadriceps..doorverwezen naar een sportarts en soepel houden met een hometrainer. Sportarts kan me verder adviseren in het oppakken van mijn training.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Oei oei. Misschien dat het wijs is om naar een arts te gaan?
Goed dat je met roken bent gestoptquote:Op dinsdag 13 april 2010 10:09 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ik heb ook best lang moeten wachten op m'n marathon. Ben telkens begonnen met lopen en weer gestopt, maar wilde toch ooit die marathon lopen. Als je gewoon door blijft gaan dan komt dat moment wel.
Ik las ook vaak die verhalen en dacht: tjee zou ik dat ooit halen?
Eerst lijkt het enorm ver, maar je traint en wordt beter en dan is het ineens niet een droom meer maar een haalbaar doel. Ik weet nog goed dat ik een beginner was en doodmoe 2,5 km liep.
Meer kon ik niet. Was net gestopt met roken en het lopen was een motivatie om dat vol te houden.
Tja, dat stoppen met roken lukte wel maar het lopen volhouden niet.
Daar gaat het wel om, het volhouden. Nu loop ik inmiddels alweer 3 jaar en ben ik verder gekomen dan ooit.
Van die blessure heb ik ook last gehad, best lang zelfs. Bij mij hielp het een tijdje lopen niet zo veel, omdat het daarna weer snel terugkwam. Ja, ook te snel opgebouwd. Toen ik naar de fysio ging was ik er echter snel vanaf. Ik moest veel rekken en wat krachtoefiningen gaan doen. Ik zou je aanraden om het nog even aan te kijken en anders een bezoekje aan de fysio te brengen. Je weet ms wel wat het is, maar niet de oorzaak. Het kunnen je schoenen zijn, overbelasting of gewoon dat je te stijf bent. Zo'n fysio kan je dan goed adviseren wat te doen.
Kan het document niet openen, heb geen word op deze computer staan. De oefeningen die ik moest doen waren met een been op de trap staan en met het andere been de grond aantikken.quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:30 schreef winka het volgende:
[..]
Goed dat je met roken bent gestoptEn fijn om te lezen dat met verder trainen ook de marathon ooit haalbaar is
Ik heb nu een beetje hetzelfde met de 5 km. Ik ben strompelend aan een hardloopschema begonnen en nu kan ik gewoon die afstand achter elkaar lopen.
Ik heb even wat op internet gekeken, op deze link staan een aantal oefeningen. Bedoel je dit soort oefeningen? Ik denk dat dit wel zal helpen om mijn knie sterker te makenIk loop trouwens om de dag 5 km, is dit niet teveel? Ik wilde dit al afwisselen met intervaltrainingen maar daar ben ik nu een beetje te laat mee
![]()
Baal wel, het is hartstikke mooi loopweer heb ook nu nog eens een gpshorloge en nu kan ik dus niet rennen
Lol, tegelijk met de ATAG postbankloopquote:Op woensdag 14 april 2010 10:13 schreef dyna18 het volgende:
Edit: oh en een andere tip.
Vanaf morgen kun je je inschrijven voor de Singelloop van Utrecht (10KM).
Die wordt gehouden op 26 sep.
http://athletic.nl/singelloop/nl/
Voor de recreanten is hij ondertussen inderdaad vol. :|quote:
Anyway, ik zal er samen met mijn broer bij zijn.quote:Op woensdag 14 april is om 10.10 uur de inschrijving gestart. Twee uur later was de inschrijving voor de recreanten ‘voorlopig’ vol.
De reden dat men wordt aangeraden om rustig op te bouwen is voor het voorkomen van blessures.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:43 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Het hardlopen gaat geweldig de laatste tijd. ik merk duidelijk hoe hard ik vooruit ga. Dit keer verder gelopen dan ooit, maar wel gewoon gelopen tussendoor. Toch ben ik snel genoeg weer bij met mijn ademhaling om weer te gaan hardlopen. De volgende keer ga ik mezelf dus wat meer uitdagen...langere stukken hardlopen. even lang lopen.
Ik hoor hier en daar dat te snel opbouwen niet goed is... Wat ik duidelijk wel aan het doen ben. Tips? Sorry, als ik in het verkeerde topic zit. maar het andere topic gaat over beginners en evy, en ik doe geen evy. Dus dan maar hier, ik weet niet echt waar ik moet posten.
Ik woon tegenwoordig in Utrecht, maar ik heb daar wel mijn roots liggen uit mijn jeugd. Vaak wezen kijken, maar nooit meegedaan. Dus nu ik wel hardloop, moet ik deze een keer gelopen hebben.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:49 schreef beertenderrr het volgende:
ziet er leuk uit! En hoe gezapigdat nummer born to run eronder, kon niet missen ook
Ik had wel al eerder van het evenement gehoord, maar wist niet dat dit DE loop zou zijn. Was laatst ook opzoek naar een marathon in Groningen (elke zelfrespecterende stad/gemeente heeft er tenslotte een tegenwoordig) maar het bleek dat die opgedoekt was. Maar als ik het goed begrijp woon jij in (de omgeving van) Groningen? Zijn er buiten deze loop nog een beetje andere leuke dingen in de buurt?
oke thnxquote:Op donderdag 15 april 2010 10:37 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik woon tegenwoordig in Utrecht, maar ik heb daar wel mijn roots liggen uit mijn jeugd. Vaak wezen kijken, maar nooit meegedaan. Dus nu ik wel hardloop, moet ik deze een keer gelopen hebben.
Ook vanwege het parcours trouwens. Die volgt de hoofdroute van het dorp naar de stad toe en hoe vaak ik die wel niet op en neer gefietst heb richting school.... Dus leuk om dat nu eens lopend te doen.
Van andere hardloopevenementen in Groningen weet ik niet zoveel. Er zijn wat kleintjes zoals de Platsoenloop, maar ook die is niet echt de uitdaging die jij denk ik zoekt.
Hier staan er ook nog een paar:
http://hardlopen.startkabel.nl/
eBay?quote:Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef jde_kok het volgende:
Iemand een idee waar je goedkoop een Garmin Forerunner kan kopen? Desnoods vanuit amerika?
Bedankt weer voor je reactie, heb er veel aanquote:Op woensdag 14 april 2010 10:39 schreef e-runner het volgende:
[..]
Kan het document niet openen, heb geen word op deze computer staan. De oefeningen die ik moest doen waren met een been op de trap staan en met het andere been de grond aantikken.
Squats en een aantal rek en strekoefeningen voor de hamstrings en bovenbenen.
Ook is het handig om je core-stability te verbeteren. Bij mij was die toendertijd behoorlijk slecht.
Vooral m'n rug. Ik had er haast altijd last van na het lopen. Buik en rugoefeningen zijn belangrijk.
Als je meer stabiliteit hebt dan loop je ook makkelijker.
Doe het niet te intensief hoor, gewoon rustig opbouwen. Meestal doe ik het om de dag.
Om de dag 5 km is niet heel veel, maar hoe dat voor jou aanvoelt weet ik niet. Belangrijk is het wel om niet elke keer te intensief te lopen. Je moet het afwisselen. Als je wat moe bent loop gewoon wat rustiger, ook al lijkt het dan wel zeer langzaam. In m'n voorbereiding heb ik ook lopen gedaan die erg langzaam gingen.
Het gaat erom dat je loopt en je lichaam eraan kan wennen. Doe je meeste lopen gewoon rustig en dan 1x in de week wat sneller of versnellingen erin. Bouw je basis rustig op en dan komt de snelheid er vanzelf wel in. Ik deed in het begin geen intervallen, dat hoeft ook niet zozeer als je nog niet zo lang loopt.
Kan je later vanzelf toe gaan voegen als je wat makkelijker gaat lopen.
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 17 april 2010 01:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben vanavond zowaar 'in de prijzen gelopen'. We deden mee met de Bergrace By Night en omdat iedereen van ons de kortste afstand deed (5,6 km) deed ik dat ook. Word ik zomaar derde in de categorie 'vrouwen tussen 35 en 39'. Ik dacht nog "dan zullen er vast maar heel weinig hebben meegedaan", maar ik heb er toch nog 22 achter me gelaten.
Omdat we nog thuis moesten zien te komen, hebben we de prijsuitreiking niet afgewacht. Ik zie nu dat ik daardoor 7,50 aan prijzengeld ben misgelopen. Dat bedrag zal me worst wezen, maar ik heb hiermee waarschijnlijk wel m'n enige kans ooit laten lopen om ooit prijzengeld in ontvangst te mogen nemen.
Leuke race wel, zo in het donker met allemaal mensen die lopen met lichtgevende kettingen om. Op de laatste kilometer staat aan weerskanten van het pad een rij lantaarntjes. Super sfeervol, maar toch loop ik op dat stuk altijd te vloeken, omdat het pittig omhoog gaat (Grebbeberg). En velen met mij.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben vanavond zowaar 'in de prijzen gelopen'. We deden mee met de Bergrace By Night en omdat iedereen van ons de kortste afstand deed (5,6 km) deed ik dat ook. Word ik zomaar derde in de categorie 'vrouwen tussen 35 en 39'. Ik dacht nog "dan zullen er vast maar heel weinig hebben meegedaan", maar ik heb er toch nog 22 achter me gelaten.
Omdat we nog thuis moesten zien te komen, hebben we de prijsuitreiking niet afgewacht. Ik zie nu dat ik daardoor 7,50 aan prijzengeld ben misgelopen. Dat bedrag zal me worst wezen, maar ik heb hiermee waarschijnlijk wel m'n enige kans ooit laten lopen om ooit prijzengeld in ontvangst te mogen nemen.
Leuke race wel, zo in het donker met allemaal mensen die lopen met lichtgevende kettingen om. Op de laatste kilometer staat aan weerskanten van het pad een rij lantaarntjes. Super sfeervol, maar toch loop ik op dat stuk altijd te vloeken, omdat het pittig omhoog gaat (Grebbeberg). En velen met mij.
1 soms 2 keer in de week, zo'n 6 tot 10 km. Sinds een maantje of 3 weer mee begonnen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:48 schreef dyna18 het volgende:
Hoe vaak in de week trainen jullie eigenlijk? En wat voor een afstand loop je dan?
minimaal 3 keer en minimaal 5km per keer, als ik meer wil lopen ligt dat aan mijn lichaam...het hoeft niet kapot ofzoquote:Op vrijdag 16 april 2010 22:48 schreef dyna18 het volgende:
Hoe vaak in de week trainen jullie eigenlijk? En wat voor een afstand loop je dan?
Ik probeer drie keer in de week, maar dat lukt niet altijd. En ik ren dan 10 of 15 kilometer.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:48 schreef dyna18 het volgende:
Gefeliciteerd! Het is leuk om eens wat te winnen hoor, jammer dat je het hebt gemist.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:40 schreef ShadyLane het volgende:
16kmquote:Op zondag 18 april 2010 09:33 schreef e-runner het volgende:
Vrijdag een 16 km gelopen en het ging nog niet echt super. Het was ook frisjes die avond, dus ik had beter een lange tight aan kunnen doen. Op het eind waren m'n benen behoorlijk stijf.
Terwijl ik conditioneel nog niet moe was.
Voel me verder goed uitgerust, maar het is duidelijk dat m'n lichaam nog niet hersteld is van de marathon.
Beetje voorzichtig dus nog maar, want het blessuremonster ligt op de loer.
nee hoor, is ook niks voor mij. Ik doe ook niet aan strandwandelingen.quote:Op zondag 18 april 2010 18:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gister een stuk over het strand gelopen.
Ben ik nu de enige die daar werkelijk helemaal geen ruk aan vindt?
congratzquote:Op zondag 18 april 2010 14:31 schreef No-P het volgende:
Zo, ik ben terug van mijn 5km. Het was een best leuke loop met behoorlijk wat meer deelnemers dan ik had verwacht. Volgens de uitslag waren er vorig jaar zo'n 40 op de 5km en dit jaar was het zeker verdriedubbeld. Mijn streeftijd was 23 minuten en daar ben ik ruim onder gebleven. Zelf heb ik 21:59 geklokt maar ik was volgens mij net iets te laat ben klokken bij de start dus het is afwachten of ik net onder die 22 minuten zit bij de officiële uitslag.
Na 2 kilometer had ik een tijd van 8:50, daarna kwam ik bij een groepje en heb even dat tempo aangehouden. Dat bleek een stukje rustiger te gaan want de derde kilometer was is 4:35. Toen maar weer wat aangezet en de laatste 2 km gingen beiden in ongeveer 4:20. Al met al dus erg tevreden en ik heb nu eindelijk een tijd waar ik mijn trainingen een beetje op kan africhten.
22:00 officiële tijd.
Als je hetzelfde hebt als wat ik heb, zou ik per direct de rem erop gooien...quote:Op zondag 18 april 2010 12:33 schreef beertenderrr het volgende:
Gister ook weer een stuk van 12km gelopen. Heb het idee dat ik mezelf een beetje stuk aan het lopen ben met de snelheden, want ik blijf de laatste tijd kleine pijntjes krijgen in de pezen in spieren. Had sinds gister een week niet gelopen, dus had wel verwacht dat het al weg zou zijn, maar blijkbaar nog niet. Ik zal dus moeten proberen er maar wat meer de rem op te gooien en niet meer direct maximaal van mijn benen te eisen. Gister overigens een stukje over een strook zand voor paarden dat langs de weg lag gelopen. Ik daar overheen nog mensen inhalen, ik zag ze kijkenHet is overigens wel heerlijk weer om te lopen zo met het zonnetje!
Ik vind het juist heerlijk om in de warmte te lopen. Zelfs in Afrika liep ik nog midden op de dag hard.quote:Op zondag 18 april 2010 13:38 schreef star_gazer het volgende:
Mij iets te warm zo... Ik ga vanavond; het koelt snel af dus dan is het heerlijk fris.
Ik voel me goed uitgerust zelfs beter dan voor de marathon, maar ik heb na die 16 km wel 2 dagen rust genomen. Niet omdat ik moe ben, maar vanweg spieren en pezen. De marathon ging vrij makkelijk en daarom heb ik het idee dat ik er niet zo moe van geraakt ben. Alleen het was wel een aanslag op m'n spieren en pezen natuurlijk. Gisteren de fiets gepakt en daar een km of 25 op weggetrapt.quote:Op zondag 18 april 2010 11:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]
16kmDat is al erg snel erg veel zeg; weet je zeker dat je wel goed uitgerust bent? Ik ga volgende week langzaam opbouwen naar een kilometer of 15.
Mits het trainingsschema het toelaat, ben ik wel van de partij ja!quote:Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef kepler het volgende:
Nog mensen hier die van plan om de halve van Rotterdam te lopen in september?
Ik heb als het warm is ook altijd meer problemen met ademhalen, ook vandaag. Ik weet niet precies hoe het komt. Gisteren ging het hardlopen echt ruk en ging ik zelfs hyperventileren(!!) toen ik na het hardlopen de trap op was gelopen. Vandaag was het niet zo erg, maar moest ik wel een paar keer heel erg focussen op mijn ademhaling om alles in goede banen te leiden. Loopt toch wat minder relaxed.quote:Op maandag 19 april 2010 17:59 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Klopt het dat er met warmer weer minder zuurstof in de lucht is, waardoor je ademhaling een stuk moeilijker gaat?
Kan je dit nu al merken? Want dat word nog wat als het echt warm wordt.
Gister heb ik korte route gelopen...Dit ging erg goed.
Vandaag langere route: Ik merkte dat mijn ademhaling niet al te best was. Snel buiten adem. Verder wil ik zo graag sneller en harder, maar doe dit nog maar niet. Morgen maar weer rust nemen (want ik voel mijn knie weer een beetje) en dan woensdag de lange route lopen. (maar dan niet meer lopen dan ik vandaag deed)
ik vond het vandaag te koud om lang te lopenquote:Op maandag 19 april 2010 18:25 schreef ShadyLane het volgende:
Misschien is het de as.
Ik hou niet zo van hardlopen met warm weer, daarom ben ik vandaag ook niet direct na het werk gaan hardlopen maar ga straks naar de avondtraining van de club. Dan is het vast al een stuk koeler. Op echt warme dagen kies ik voor skaten of fietsen, veel lekkerder bij hoge temperaturen.
JortK, hoe komt het?
Mooi, ik dus ookquote:Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mits het trainingsschema het toelaat, ben ik wel van de partij ja!
Tussen de 1;30 en 1:40 zou een mooie doelstelling voor mij zijn. Vorige keer was 1:44.quote:Op maandag 19 april 2010 23:44 schreef kepler het volgende:
[..]
Mooi, ik dus ook
Ik wil onder de 1:30 lopen
Mijn planning is dat ik over een maand een lokale halve marathon te gaan lopen en daarna de halve marathon van Zwolle.quote:Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef kepler het volgende:
Nog mensen hier die van plan om de halve van Rotterdam te lopen in september?
Ben ik ook wel benieuwd naar, moeten aardig wat overtollige kilo's af bij mijquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef beertenderrr het volgende:
Iemand overigens enig idee hoeveel verschil in seconden een kilo lichaamsgewicht maakt? Ik had het ooit ergens gelezen, maar kan het nergens meer vinden
Ik herinner me iets van 5 minuten per kilo op de marathon (volgens mij een keer in runnersworld oid gelezen) maar heb geen bron nu...quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef beertenderrr het volgende:
Net 9km training gedaan, 3 rondjes om de plas. Zeer frapant mijn pr over 1 rondje verbroken, aangezien ik die vorige keer had neergezet op 1 rondje volle snelheid en ik er nu nog 2 achteraan moest gooien. Aan het eind zat ik er eigenlijk nog niet eens volledig doorheen.
De tijden:
rondje 1: 11:34
rondje 2: 12:08
rondje 3: 11:49
Gemiddelde snelheid: 15,2 km/h
Gemiddelde snelheid snelste ronde: 15,6 km/h
Als ik dit door zou trekken naar de 10km, zou ik uitkomen op 39:30. Ik denk dat ik sneller kan, omdat ik toch wel last had van de wind, en ik voelde het avondmaal nog wel klotsen. Nabij september ga ik dus als doel stellen om onder de 39:00 te finishen op een 10km, wat wederom weer een minuut van mijn pr af zou betekenen
Als ik die 15,6 km/h overigens vast kan houden op een halve marathon, betekent dat ik op een schema loop van 1:21:00, 1 minuut sneller dan nodig is voor het direct plaatsen voor de grote marathonsKijken wat de zomer gaat brengen! Nog zeker 6 kilo overbodig gewicht in de aanbieding, dus dat moet wel een verschil gaan maken. Iemand overigens enig idee hoeveel verschil in seconden een kilo lichaamsgewicht maakt? Ik had het ooit ergens gelezen, maar kan het nergens meer vinden
Ow en overigens is het wel heel leuk om zo hard te lopenIk voel om me heen al die ogen in mijn rug branden van
die gaat hard. Vandaag ook een aantal skatesters ingehaald, naast het inhalen van andere lopers
![]()
Geen idee, ik vind het wel een leuk doelquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:32 schreef Quito1 het volgende:
Maar is de halve van Rotterdam een groot evenement?
Rappe tijden! Knap dat je in een training ook zo hard kan gaan. Dat lukt mij vaak toch niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef beertenderrr het volgende:
Net 9km training gedaan, 3 rondjes om de plas. Zeer frapant mijn pr over 1 rondje verbroken, aangezien ik die vorige keer had neergezet op 1 rondje volle snelheid en ik er nu nog 2 achteraan moest gooien. Aan het eind zat ik er eigenlijk nog niet eens volledig doorheen.
De tijden:
rondje 1: 11:34
rondje 2: 12:08
rondje 3: 11:49
Gemiddelde snelheid: 15,2 km/h
Gemiddelde snelheid snelste ronde: 15,6 km/h
scheelt toch aardig veel, moet toch maar heel snel wat kilo's afvallenquote:Op woensdag 21 april 2010 10:18 schreef e-runner het volgende:
Op deze site kan je zien wat je loopt bij een bepaald gewicht:
http://www.runningforfitness.org/calc/weighteffect.php
Als ze maar geen loopje met je nemen!quote:
Bij mij scheelt het best weinig.. 1,5 minuut als ik 4 kilo lichter ben.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:28 schreef Blik het volgende:
[..]
scheelt toch aardig veel, moet toch maar heel snel wat kilo's afvallen
op welke afstand?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:57 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Bij mij scheelt het best weinig.. 1,5 minuut als ik 4 kilo lichter ben.
Ik ben al zo licht dat er niet nog meer af gaat. Dat moet ook niet, ik eet wel heel veel en dat blijf ik natuurlijk ook gewoon doen. Moet wel leuk blijven en eten is inderdaad lekkerquote:Op woensdag 21 april 2010 17:50 schreef ShadyLane het volgende:
5 kilo eraf en ik loop onder de 50 min.
Maar ik weet het niet, hoor. Ik hou erg van lekker eten.
Ah dat klinkt leuk. Misschien ga ik wel.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:29 schreef Flappekz het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog lopers die op 5 juni in Maasdijk gaan lopen?
http://www.vtmtelecomloop.nl/
Klopt. Maar echt wedstrijden op hardlopen is heel lang geleden. Vroeger toen ik mini/pupil was heb ik wel vaak 1000m's gelopen. Maar dan doe je geen gerichte hardlooptrainingen. Later (als je je gaat specialiseren) had ik gekozen voor hoogspringen en heb echt heel lang niet hardgelopen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:40 schreef e-runner het volgende:
Ik heb geen wedstrijdervaring op de baan. Ik geloof dat hier wel iemand heeft gepost die wel het e.a. op de baan heeft gelopen Bananablues?
Gaafquote:Op donderdag 22 april 2010 13:38 schreef No-P het volgende:
FBK Games; ooit nog eens aan mee gedaan en een meter achter Haile Gebrselassie gelopen.(tijdens de presentatie)
Voordeel van middenafstand training is dat je snelheid goed vooruit gaat, die je later weer kan gebruiken op de langere afstand.
Er is ook een pupillenloop tijdens de FBK games. 1000m geloof ik en daar mochten alle atletiekverenigingen van Gelderland(?) enkele lopers voor selecteren.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:46 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
GaafIs daar ook een loop dan, of is het iets waar je je voor moet kwalificeren o.i.d? En wat valt er nou precies onder middenafstand training?
Ik zie 10km als een klein stukje namelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |