abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2010 @ 19:40:25 #251
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80455033
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:31 schreef No-P het volgende:
Zo, ik ben terug van mijn 5km. Het was een best leuke loop met behoorlijk wat meer deelnemers dan ik had verwacht. Volgens de uitslag waren er vorig jaar zo'n 40 op de 5km en dit jaar was het zeker verdriedubbeld. Mijn streeftijd was 23 minuten en daar ben ik ruim onder gebleven. Zelf heb ik 21:59 geklokt maar ik was volgens mij net iets te laat ben klokken bij de start dus het is afwachten of ik net onder die 22 minuten zit bij de officiële uitslag.
Na 2 kilometer had ik een tijd van 8:50, daarna kwam ik bij een groepje en heb even dat tempo aangehouden. Dat bleek een stukje rustiger te gaan want de derde kilometer was is 4:35. Toen maar weer wat aangezet en de laatste 2 km gingen beiden in ongeveer 4:20. Al met al dus erg tevreden en ik heb nu eindelijk een tijd waar ik mijn trainingen een beetje op kan africhten.

22:00 officiële tijd.
congratz toch wel jammer dat je er dan net niet dat 1e secondetje onder zit, maar dan heb je in ieder geval een doel om na te streven

Lopen over het strand doe ik niet zo vaak, hoop de komende zomer wel geregeld door de duinen naar het strand te rennen. Het is zo'n 22km vanaf mijn huis tot het begin, en dan nog 7km naar Zandvoort. Wel een flinke tocht, maar eenmaal aangekomen op het strand is het het wel waard
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_80461399
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:33 schreef beertenderrr het volgende:
Gister ook weer een stuk van 12km gelopen. Heb het idee dat ik mezelf een beetje stuk aan het lopen ben met de snelheden, want ik blijf de laatste tijd kleine pijntjes krijgen in de pezen in spieren. Had sinds gister een week niet gelopen, dus had wel verwacht dat het al weg zou zijn, maar blijkbaar nog niet. Ik zal dus moeten proberen er maar wat meer de rem op te gooien en niet meer direct maximaal van mijn benen te eisen. Gister overigens een stukje over een strook zand voor paarden dat langs de weg lag gelopen. Ik daar overheen nog mensen inhalen, ik zag ze kijken Het is overigens wel heerlijk weer om te lopen zo met het zonnetje!
Als je hetzelfde hebt als wat ik heb, zou ik per direct de rem erop gooien...

Ik heb al aantal weken last van dezelfde "kwaaltjes", met bijna een week rust en ik train al 4 weken oid weinig. Schouder (door zwemmen) lijkt steeds beter te worden maar kost echt tijd om te herstellen: het is nog steeds niet 100%. Heup adductoren/lies van linkerbeen ene keer veel last andere keer weinig.

Vandaag echt heel rustig gejogd met veel rekken en wandelen en nu voelt m'n heup wel beter.
M'n vriendin gaat weer beginnen met hardlopen en ik ga de komende 2 weken maar met haar mee. Lekker paar weken beginnersschema volgen totdat ik volledig hersteld ben. Ben het nu wel zat. Ik weet dat ik 10x harder en verder kan (conditioneel?), maar dan blijf ik last houden van deze kwaaltjes geloof ik. Het is in ieder geval niet zo erg om rustig aan te doen met dit weer

@ ShadyLane: Gefeliciteerd!

@ No-P: Netjes :-)
  zondag 18 april 2010 @ 22:21:29 #253
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80462964
Nog mensen hier die van plan om de halve van Rotterdam te lopen in september?
The line is a dot to you!
  zondag 18 april 2010 @ 22:23:36 #254
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80463073
Ja ik denk dat het nog voor een deel herstellen is van de wedstrijden, maar ook de snelheden die onbekend zijn voor de aanhechtingen. Helemaal niet lopen is volgens mij ook niet de beste herstelmethode, maar idd met de rem erop. Voorlopig moet ik toch nog veel leren voor mijn examens, dus wat dat betreft zit ik meer binnen dan me lief is

Maar volgens mij voel je die kwaaltjes ook veel sneller als je niet op je eigen tempo gaat lopen. Je bent dan extra aan het forceren en je loopt niet op een natuurlijke manier. En telkens stoppen en weer verder lopen lijkt me ook niet ideaal, dan ga je het ook alleen nog maar meer voelen. Succes met de gevorderde revalidatie iig en genieten van het zonnetje is zeker geen straf!
  maandag 19 april 2010 @ 07:21:34 #255
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_80469674
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:38 schreef star_gazer het volgende:
Mij iets te warm zo... Ik ga vanavond; het koelt snel af dus dan is het heerlijk fris.
Ik vind het juist heerlijk om in de warmte te lopen. Zelfs in Afrika liep ik nog midden op de dag hard.

Zal wel aan mij liggen dan
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_80475089
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:57 schreef star_gazer het volgende:

[..]

16km Dat is al erg snel erg veel zeg; weet je zeker dat je wel goed uitgerust bent? Ik ga volgende week langzaam opbouwen naar een kilometer of 15.
Ik voel me goed uitgerust zelfs beter dan voor de marathon, maar ik heb na die 16 km wel 2 dagen rust genomen. Niet omdat ik moe ben, maar vanweg spieren en pezen. De marathon ging vrij makkelijk en daarom heb ik het idee dat ik er niet zo moe van geraakt ben. Alleen het was wel een aanslag op m'n spieren en pezen natuurlijk. Gisteren de fiets gepakt en daar een km of 25 op weggetrapt.
Heerlijk weer om te fietsen en ga ik weer vaker doen. Ms wel als combinatietraining met hardlopen zoals ik dat vroeger vaker deed. Dus eerst stuk fietsen en dan meteen hardlopen.
pi_80475314
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef kepler het volgende:
Mits het trainingsschema het toelaat, ben ik wel van de partij ja!

Ben na een 'winterstop' ook weer begonnen vorige week en sindsdien eigenlijk gelijk weer een beetje verslaafd geworden Heb alleen de neiging om gelijk weer 3x per week 10km te lopen maar dat kunnen mijn knien niet aan , sta dus een beetje op de rem momenteel
  maandag 19 april 2010 @ 12:42:31 #258
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_80477473
Blessure... Knie gisteren in huis verdraaid...
Binnenkant dik (kruisbanden) en een gevoel dat ie op slot zit. Zometeen naar de huisarts, ben benieuwd...

T is al mijn zwakke knie (ski-crash mee gehad).. .:(
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 19 april 2010 @ 12:48:34 #259
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_80477702
Daar ben ik ook weer eens! Ik wilde nog even zeggen dat ik het heel leuk vond om alle stoere marathonverhalen te horen! Respect!
Ik heb de laatste weken het hardlopen tussen allerlei druktevan het afmaken van mijn scriptie in moeten passen. Ik wilde gisteren een lange duurloop lopen, maar het ging echt voor geen meter, ik was zo moe! Ik heb uiteindelijke 9 km gelopen, en van het laatste stuk een soort interval training gemaakt. Ik heb vannacht lekker lang geslapen dus ik ga vandaag een 10km loop proberen. Het was ook warm trouwens! Daar moet ik echt nog even aan wennen.
Vandaag is trouwens de marathon van Boston (hier te volgen voor de geïnteresseerden: http://www.universalsports.com/premium/). (Edit: kost geld. Suckers)

[ Bericht 1% gewijzigd door annoh op 19-04-2010 16:03:45 ]
I'm just a girl in the world.
pi_80481267
Gisteren de 5 mijl in Hoogeveen gelopen. Ging lekker. Netto tijd: 42 minuten en 12 seconden.
pi_80489213
Klopt het dat er met warmer weer minder zuurstof in de lucht is, waardoor je ademhaling een stuk moeilijker gaat?
Kan je dit nu al merken? Want dat word nog wat als het echt warm wordt.

Gister heb ik korte route gelopen...Dit ging erg goed.
Vandaag langere route: Ik merkte dat mijn ademhaling niet al te best was. Snel buiten adem. Verder wil ik zo graag sneller en harder, maar doe dit nog maar niet. Morgen maar weer rust nemen (want ik voel mijn knie weer een beetje) en dan woensdag de lange route lopen. (maar dan niet meer lopen dan ik vandaag deed)
  maandag 19 april 2010 @ 18:17:14 #262
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_80489776
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:59 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Klopt het dat er met warmer weer minder zuurstof in de lucht is, waardoor je ademhaling een stuk moeilijker gaat?
Kan je dit nu al merken? Want dat word nog wat als het echt warm wordt.

Gister heb ik korte route gelopen...Dit ging erg goed.
Vandaag langere route: Ik merkte dat mijn ademhaling niet al te best was. Snel buiten adem. Verder wil ik zo graag sneller en harder, maar doe dit nog maar niet. Morgen maar weer rust nemen (want ik voel mijn knie weer een beetje) en dan woensdag de lange route lopen. (maar dan niet meer lopen dan ik vandaag deed)
Ik heb als het warm is ook altijd meer problemen met ademhalen, ook vandaag. Ik weet niet precies hoe het komt. Gisteren ging het hardlopen echt ruk en ging ik zelfs hyperventileren(!!) toen ik na het hardlopen de trap op was gelopen. Vandaag was het niet zo erg, maar moest ik wel een paar keer heel erg focussen op mijn ademhaling om alles in goede banen te leiden. Loopt toch wat minder relaxed.
Maargoed, ik weet niet of het warme weer nou de enige verklaring is, ik ben ook heel erg moe van een drukke periode, dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.
pi_80490003
Misschien is het de as .

Ik hou niet zo van hardlopen met warm weer, daarom ben ik vandaag ook niet direct na het werk gaan hardlopen maar ga straks naar de avondtraining van de club. Dan is het vast al een stuk koeler. Op echt warme dagen kies ik voor skaten of fietsen, veel lekkerder bij hoge temperaturen .

JortK, hoe komt het?
pi_80490180
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:25 schreef ShadyLane het volgende:
Misschien is het de as .

Ik hou niet zo van hardlopen met warm weer, daarom ben ik vandaag ook niet direct na het werk gaan hardlopen maar ga straks naar de avondtraining van de club. Dan is het vast al een stuk koeler. Op echt warme dagen kies ik voor skaten of fietsen, veel lekkerder bij hoge temperaturen .

JortK, hoe komt het?
ik vond het vandaag te koud om lang te lopen vond het zaterdag heerljk in de zon !
pi_80500673
Hmja, ik dacht ook dat het aan allerlei andere omstandigheden lag. Maar ik heb ze toch uitgesloten. En toen bleef de conclusie 'het weer' over. Ikzelf kan vrij goed tegen warm weer (ik ben in een hittegolf geboren) Maar vind het toch lastig, vooral omdat het nog niet eens echt warm is. Misschien is het gewoon een kwestie van wennen en moet je vooral niet willen dat je even ver komt met rennen... Minder ver gerend, maar evenveel conditie.
  maandag 19 april 2010 @ 22:15:51 #266
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80500814
Ik had vandaag ook last van mn ademhaling tijdens het lopen, misschien is het toch de as
  maandag 19 april 2010 @ 22:35:07 #267
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_80501804
Het ligt niet aan ons, het is de as!! (ondanks alle strakblauwe luchten )
  maandag 19 april 2010 @ 23:44:47 #268
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80504907
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Mits het trainingsschema het toelaat, ben ik wel van de partij ja!

Mooi, ik dus ook

Ik wil onder de 1:30 lopen
pi_80518404
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:44 schreef kepler het volgende:

[..]

Mooi, ik dus ook

Ik wil onder de 1:30 lopen
Tussen de 1;30 en 1:40 zou een mooie doelstelling voor mij zijn. Vorige keer was 1:44.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:53:48 #270
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80519080
Ik laat Rotterdam zitten, wil in oktober in Amsterdam de halve marathon onder de 1:30 lopen, dat moet zeker lukken met zometeen 2-3 maanden vrije tijd Examens
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:56:49 #271
62913 Blik
The one and Only!
pi_80519197
Laatste tijd gaat het lopen echt weer lekker. 45 minuten gelopen gisteren tegen de 10km p/u, wat voor mij een aardig goede prestatie is. Hartslag bleef ook acceptabel onder de 180 op de laatste paar minuten na. Nu rustig blijven doen voordat ik dadelijk weer blessures krijg
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:45:55 #272
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80527860
Goed bezig JorK en Blik!
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef kepler het volgende:
Mijn planning is dat ik over een maand een lokale halve marathon te gaan lopen en daarna de halve marathon van Zwolle.

Daarna wil ik denk in Amsterdam de hele gaan lopen.

Maar is de halve van Rotterdam een groot evenement?
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:35:59 #274
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80538154
Net 9km training gedaan, 3 rondjes om de plas. Zeer frapant mijn pr over 1 rondje verbroken, aangezien ik die vorige keer had neergezet op 1 rondje volle snelheid en ik er nu nog 2 achteraan moest gooien. Aan het eind zat ik er eigenlijk nog niet eens volledig doorheen.

De tijden:
rondje 1: 11:34
rondje 2: 12:08
rondje 3: 11:49

Gemiddelde snelheid: 15,2 km/h
Gemiddelde snelheid snelste ronde: 15,6 km/h

Als ik dit door zou trekken naar de 10km, zou ik uitkomen op 39:30. Ik denk dat ik sneller kan, omdat ik toch wel last had van de wind, en ik voelde het avondmaal nog wel klotsen. Nabij september ga ik dus als doel stellen om onder de 39:00 te finishen op een 10km, wat wederom weer een minuut van mijn pr af zou betekenen

Als ik die 15,6 km/h overigens vast kan houden op een halve marathon, betekent dat ik op een schema loop van 1:21:00, 1 minuut sneller dan nodig is voor het direct plaatsen voor de grote marathons Kijken wat de zomer gaat brengen! Nog zeker 6 kilo overbodig gewicht in de aanbieding, dus dat moet wel een verschil gaan maken. Iemand overigens enig idee hoeveel verschil in seconden een kilo lichaamsgewicht maakt? Ik had het ooit ergens gelezen, maar kan het nergens meer vinden

Ow en overigens is het wel heel leuk om zo hard te lopen Ik voel om me heen al die ogen in mijn rug branden van die gaat hard. Vandaag ook een aantal skatesters ingehaald, naast het inhalen van andere lopers

[ Bericht 17% gewijzigd door beertenderrr op 20-04-2010 21:42:27 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:59:46 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_80539390
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef beertenderrr het volgende:
Iemand overigens enig idee hoeveel verschil in seconden een kilo lichaamsgewicht maakt? Ik had het ooit ergens gelezen, maar kan het nergens meer vinden

Ben ik ook wel benieuwd naar, moeten aardig wat overtollige kilo's af bij mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')