abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 april 2010 @ 11:39:38 #201
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_80298341
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:13 schreef dyna18 het volgende:

Edit: oh en een andere tip.
Vanaf morgen kun je je inschrijven voor de Singelloop van Utrecht (10KM).
Die wordt gehouden op 26 sep.
http://athletic.nl/singelloop/nl/
Lol, tegelijk met de ATAG postbankloop

Net overigens een blokje van 5 km, 5 min wandelen en 4 km gelopen. Ging wel okee
Duurloop tempo gelopen
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  woensdag 14 april 2010 @ 13:04:56 #202
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 14 april 2010 @ 13:40:46 #203
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_80302701
Lol. Nog steeds spierpijn van de marathon Denk dat ik volgende week pas weer van start ga. Begin mei is de lenteloop in papendrecht (15km). Met mijn huidige conditie moet ik daar wel een nieuw PR kunnen lopen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_80306694
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:51 schreef Joene het volgende:
Zeer snel vol de 4mijl van groningen ?
Voor de recreanten is hij ondertussen inderdaad vol. :|
Geen idee hoe de verdeling is tussen bedrijven en recreanten, maar ik vrees dat die ook bij de 4mijl ongunstig ligt.

Nieuwsbericht op de site:
quote:
Op woensdag 14 april is om 10.10 uur de inschrijving gestart. Twee uur later was de inschrijving voor de recreanten ‘voorlopig’ vol.
Anyway, ik zal er samen met mijn broer bij zijn.
pi_80306879
Het afstandje van 6,4 K is me te kort in oktober
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_80307509
Het hardlopen gaat geweldig de laatste tijd. ik merk duidelijk hoe hard ik vooruit ga. Dit keer verder gelopen dan ooit, maar wel gewoon gelopen tussendoor. Toch ben ik snel genoeg weer bij met mijn ademhaling om weer te gaan hardlopen. De volgende keer ga ik mezelf dus wat meer uitdagen...langere stukken hardlopen. even lang lopen.

Ik hoor hier en daar dat te snel opbouwen niet goed is... Wat ik duidelijk wel aan het doen ben. Tips? Sorry, als ik in het verkeerde topic zit. maar het andere topic gaat over beginners en evy, en ik doe geen evy. Dus dan maar hier, ik weet niet echt waar ik moet posten.
pi_80307850
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:43 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Het hardlopen gaat geweldig de laatste tijd. ik merk duidelijk hoe hard ik vooruit ga. Dit keer verder gelopen dan ooit, maar wel gewoon gelopen tussendoor. Toch ben ik snel genoeg weer bij met mijn ademhaling om weer te gaan hardlopen. De volgende keer ga ik mezelf dus wat meer uitdagen...langere stukken hardlopen. even lang lopen.

Ik hoor hier en daar dat te snel opbouwen niet goed is... Wat ik duidelijk wel aan het doen ben. Tips? Sorry, als ik in het verkeerde topic zit. maar het andere topic gaat over beginners en evy, en ik doe geen evy. Dus dan maar hier, ik weet niet echt waar ik moet posten.
De reden dat men wordt aangeraden om rustig op te bouwen is voor het voorkomen van blessures.
Zoals je al gemerkt hebt gaat je conditie en je spieren snel vooruit. Hardlopen is echter behalve op je spieren ook een enorme belasting op je pezen, aanhechtingen en gewrichten. Ook die moeten sterker worden. Helaas kost het om deze sterker te maken meer tijd.

Wat men als stelregel hanteerd is om je training niet meer dan 10% per week (afstand of belasting) uit te breiden. Met andere woorden, het is niet erg om dezelfde training meerdere keren achter elkaar te doen. Breidt je training dus langzaam uit, zodat ook je pezen en gewrichten niet overbelast raken.

Zelfs als je rustig aan doet kun je helaas nog steeds tegen blessures aanlopen. Ik heb ergens gelezen dat 1 op de 5 hardlopers vroeg of laat tegen een blessure aanloopt.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:35:17 #208
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80309638
dat dyna18 zegt moet zeggen dat 1 op de 5 nog vrij weinig is. Na een wedstrijd loop ik altijd alsof ik een lepra aanval gehad heb fatsoenlijk lopen lukt dan ook niet meteen weer de eerste dagen erna.

Overigens die 4 mijl van Groningen is dat de businessloop van het Noorden ofzo? Ik had er wel graag aan mee willen doen, omdat ik er naartoe ga verhuizen in de zomer. Maar ja, aan de andere kant is het ook maar 4 mijl, daar kom ik mijn bed niet voor uit (klaag relativeer modus ).

@jortK, heeft het rocky filmpje dus toch nog gewerkt?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_80311865
Bedankt voor de tips. Hier kan ik wel wat mee. Ik geloof niet dat ik in mijn trainingen al zo ver uit bereid per week. En ik stop ook altijd als ik pijn heb of niet meer kan. Dus vooralsnog denk ik niet dat ik me daar druk om hoef te maken.
pi_80323708
4mijl is zeg maar het bekendste en meest populaire hardloopevenement van de provincie groningen. Vooral in het dorp Haren waar de start is, leeft het evenement enorm.
Wel een super druk evenement, dus voor lekker lopen moet je niet hier zijn, maar wel iets wat ik meegemaakt wil hebben.

Kijk bijv maar eens op 0:36s. Best druk

Hier wat sfeerbeelden.
  woensdag 14 april 2010 @ 23:49:03 #211
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80328341
ziet er leuk uit! En hoe gezapig dat nummer born to run eronder, kon niet missen ook

Ik had wel al eerder van het evenement gehoord, maar wist niet dat dit DE loop zou zijn. Was laatst ook opzoek naar een marathon in Groningen (elke zelfrespecterende stad/gemeente heeft er tenslotte een tegenwoordig ) maar het bleek dat die opgedoekt was. Maar als ik het goed begrijp woon jij in (de omgeving van) Groningen? Zijn er buiten deze loop nog een beetje andere leuke dingen in de buurt?
  donderdag 15 april 2010 @ 01:17:34 #212
77130 star_gazer
pi_80330704
No offense en met alle respect, want het ziet er heus wel gezellig uit en er zijn zat mensen voor wie het een prima uitdaging is... Maar voor 4 mijl ga ik niet zo'n tyfuseind rijden
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_80335133
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:49 schreef beertenderrr het volgende:
ziet er leuk uit! En hoe gezapig dat nummer born to run eronder, kon niet missen ook

Ik had wel al eerder van het evenement gehoord, maar wist niet dat dit DE loop zou zijn. Was laatst ook opzoek naar een marathon in Groningen (elke zelfrespecterende stad/gemeente heeft er tenslotte een tegenwoordig ) maar het bleek dat die opgedoekt was. Maar als ik het goed begrijp woon jij in (de omgeving van) Groningen? Zijn er buiten deze loop nog een beetje andere leuke dingen in de buurt?
Ik woon tegenwoordig in Utrecht, maar ik heb daar wel mijn roots liggen uit mijn jeugd. Vaak wezen kijken, maar nooit meegedaan. Dus nu ik wel hardloop, moet ik deze een keer gelopen hebben.
Ook vanwege het parcours trouwens. Die volgt de hoofdroute van het dorp naar de stad toe en hoe vaak ik die wel niet op en neer gefietst heb richting school.... Dus leuk om dat nu eens lopend te doen.

Van andere hardloopevenementen in Groningen weet ik niet zoveel. Er zijn wat kleintjes zoals de Platsoenloop, maar ook die is niet echt de uitdaging die jij denk ik zoekt.
Hier staan er ook nog een paar:
http://hardlopen.startkabel.nl/
  donderdag 15 april 2010 @ 10:39:30 #214
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_80335205
tvp
Ik ben van pindavlees
  donderdag 15 april 2010 @ 11:03:32 #215
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80335964
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:37 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik woon tegenwoordig in Utrecht, maar ik heb daar wel mijn roots liggen uit mijn jeugd. Vaak wezen kijken, maar nooit meegedaan. Dus nu ik wel hardloop, moet ik deze een keer gelopen hebben.
Ook vanwege het parcours trouwens. Die volgt de hoofdroute van het dorp naar de stad toe en hoe vaak ik die wel niet op en neer gefietst heb richting school.... Dus leuk om dat nu eens lopend te doen.

Van andere hardloopevenementen in Groningen weet ik niet zoveel. Er zijn wat kleintjes zoals de Platsoenloop, maar ook die is niet echt de uitdaging die jij denk ik zoekt.
Hier staan er ook nog een paar:
http://hardlopen.startkabel.nl/
oke thnx zal het eens gaan opzoeken. Verder sluit ik me ook aan bij star_gazer. Om nou 3 uur in de trein te zitten voor minder dan 25 minuten lopen is niet echt de moeite waard maar goed, mocht ik er volgend jaar wonen, is iedereen natuurlijk welkom met een slaapzak
pi_80338063
Iemand een idee waar je goedkoop een Garmin Forerunner kan kopen? Desnoods vanuit amerika?
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  donderdag 15 april 2010 @ 12:00:49 #217
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80338204
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef jde_kok het volgende:
Iemand een idee waar je goedkoop een Garmin Forerunner kan kopen? Desnoods vanuit amerika?
eBay?
  donderdag 15 april 2010 @ 12:29:56 #218
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_80339314
159,- is het goedkoopste via Kieskeurig.nl
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 15 april 2010 @ 13:08:21 #219
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_80340788
Oi. Een paar dagen na de halve marathon van Utrecht een keelontsteking opgelopen en een week niet kunnen lopen. Net weer geprobeerd en na zes kilometer hijgend op moeten geven... Woodpeckertje loopt, Woodpeckertje strompelt...
  donderdag 15 april 2010 @ 21:57:56 #220
279894 winka
There is no place like home..
pi_80362521
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:39 schreef e-runner het volgende:

[..]

Kan het document niet openen, heb geen word op deze computer staan. De oefeningen die ik moest doen waren met een been op de trap staan en met het andere been de grond aantikken.
Squats en een aantal rek en strekoefeningen voor de hamstrings en bovenbenen.
Ook is het handig om je core-stability te verbeteren. Bij mij was die toendertijd behoorlijk slecht.
Vooral m'n rug. Ik had er haast altijd last van na het lopen. Buik en rugoefeningen zijn belangrijk.
Als je meer stabiliteit hebt dan loop je ook makkelijker.
Doe het niet te intensief hoor, gewoon rustig opbouwen. Meestal doe ik het om de dag.
Om de dag 5 km is niet heel veel, maar hoe dat voor jou aanvoelt weet ik niet. Belangrijk is het wel om niet elke keer te intensief te lopen. Je moet het afwisselen. Als je wat moe bent loop gewoon wat rustiger, ook al lijkt het dan wel zeer langzaam. In m'n voorbereiding heb ik ook lopen gedaan die erg langzaam gingen.
Het gaat erom dat je loopt en je lichaam eraan kan wennen. Doe je meeste lopen gewoon rustig en dan 1x in de week wat sneller of versnellingen erin. Bouw je basis rustig op en dan komt de snelheid er vanzelf wel in. Ik deed in het begin geen intervallen, dat hoeft ook niet zozeer als je nog niet zo lang loopt.
Kan je later vanzelf toe gaan voegen als je wat makkelijker gaat lopen.
Bedankt weer voor je reactie, heb er veel aan Ik ben nu begonnen met spierversterkende oefeningen en ik zal ook mijn core stabillity proberen te verbeteren.

Ik bedoelde eigenlijk met die 5 km lopen, of het te zwaar is om dit om de dag te doen als ik sinds twee weken de gehele afstand kan lopen. In ieder geval ga ik nu niet meer elke keer intensief lopen en zaterdag is weer de eerstkomende dag dat ik ga hardlopen. Dan hebben mijn benen in ieder geval een weekje rust gehad
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:57:37 #221
77130 star_gazer
pi_80374193
Nu de marathon voorbij is, ga ik ook eens experimenteren met krachttraining. Veel snelle herhalingen met een licht gewichtje en ook veel core oefeningen voor de stabiliteit en het postuur
-
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:01:28 #222
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80376453
Ik heb helemaal geen slechte pr op de 5k als ik dit zo bekijk met mn 29 minuten. Zit overal een beetje tussen in
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:58:53 #223
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80394693
Net mn eerste training gelopen sinds een aantal maanden, ben ik verdwaald

Ik ben net verhuisd naar Den Haag, en dat ging niet helemaal goed 5-10 min langer gelopen dan in de planning stond
The line is a dot to you!
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:08:49 #224
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_80395003
Zo, daar ben ik dan weer. na 2 maanden niks gedaan net 6.5km gelopen. Toch nog in 34 minuten gedaan

en het was heerlijk natuurlijk in de korte broek, met het zonnetje erbij
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:24:39 #225
77130 star_gazer
pi_80395571
Zo! De eerste post-marathon hersteltraining zit er weer op. 5km rustig drafje Vond het zwaar genoeg; het is alsof je aan het begin al 10km achter de rug hebt!
-
pi_80404237
Bleh... afgelopen week ziek geweest, dus vandaag pas weer voor het eerst kunnen lopen.
Was ook de eerste keer sinds de wedstrijd in Utrecht. Voor de zekerheid heb ik maar een kort rondje genomen van 5km, omdat ik verwachtte toch wat kracht kwijt te zijn door de ziekte. Dat bleek helaas ook te kloppen, waardoor het lopen mij enigzinds zwaar viel.

Ach, gewoon weer trainen en het komt wel weer op pijl.

Hoe vaak in de week trainen jullie eigenlijk? En wat voor een afstand loop je dan?
pi_80409767
Ik ben vanavond zowaar 'in de prijzen gelopen'. We deden mee met de Bergrace By Night en omdat iedereen van ons de kortste afstand deed (5,6 km) deed ik dat ook. Word ik zomaar derde in de categorie 'vrouwen tussen 35 en 39'. Ik dacht nog "dan zullen er vast maar heel weinig hebben meegedaan", maar ik heb er toch nog 22 achter me gelaten .

Omdat we nog thuis moesten zien te komen, hebben we de prijsuitreiking niet afgewacht. Ik zie nu dat ik daardoor 7,50 aan prijzengeld ben misgelopen. Dat bedrag zal me worst wezen, maar ik heb hiermee waarschijnlijk wel m'n enige kans ooit laten lopen om ooit prijzengeld in ontvangst te mogen nemen .

Leuke race wel, zo in het donker met allemaal mensen die lopen met lichtgevende kettingen om. Op de laatste kilometer staat aan weerskanten van het pad een rij lantaarntjes. Super sfeervol, maar toch loop ik op dat stuk altijd te vloeken, omdat het pittig omhoog gaat (Grebbeberg). En velen met mij .
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:58:57 #228
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_80409945
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 01:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben vanavond zowaar 'in de prijzen gelopen'. We deden mee met de Bergrace By Night en omdat iedereen van ons de kortste afstand deed (5,6 km) deed ik dat ook. Word ik zomaar derde in de categorie 'vrouwen tussen 35 en 39'. Ik dacht nog "dan zullen er vast maar heel weinig hebben meegedaan", maar ik heb er toch nog 22 achter me gelaten .

Omdat we nog thuis moesten zien te komen, hebben we de prijsuitreiking niet afgewacht. Ik zie nu dat ik daardoor 7,50 aan prijzengeld ben misgelopen. Dat bedrag zal me worst wezen, maar ik heb hiermee waarschijnlijk wel m'n enige kans ooit laten lopen om ooit prijzengeld in ontvangst te mogen nemen .

Leuke race wel, zo in het donker met allemaal mensen die lopen met lichtgevende kettingen om. Op de laatste kilometer staat aan weerskanten van het pad een rij lantaarntjes. Super sfeervol, maar toch loop ik op dat stuk altijd te vloeken, omdat het pittig omhoog gaat (Grebbeberg). En velen met mij .
Gefeliciteerd Dat zijn de leuke dingetjes hè
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_80411913
Leuk zeg.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:31:25 #230
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80413110
quote:

leuk! Volgend jaar weer meedoen en wel tot het einde blijven he Wel jammer dat ze je niet meteen kunnen vertellen of je op het podium komt of niet, al is dat volgens mij ook best lastig vast te stellen.
pi_80413668
Jawel, ik wist al wel dat ik derde was geworden, maar omdat ik met collega's mee terug reed en van daaruit nog een laatste trein moest halen, heb ik maar niet gewacht op de uitreiking.

Heb nu flinke last van m'n voet trouwens, dat is de prijs voor roem . Ik ga er vanuit dat dat met 'n paar dagen rust (terrasjes ) weer weg zal zijn.
  zaterdag 17 april 2010 @ 13:14:35 #232
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80416986
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:48 schreef dyna18 het volgende:
Hoe vaak in de week trainen jullie eigenlijk? En wat voor een afstand loop je dan?
1 soms 2 keer in de week, zo'n 6 tot 10 km. Sinds een maantje of 3 weer mee begonnen.
Daarnaast fiets ik 2 tot 3 keer in de week zo'n 40-60 km.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80422859
quote:
minimaal 3 keer en minimaal 5km per keer, als ik meer wil lopen ligt dat aan mijn lichaam...het hoeft niet kapot ofzo
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80423496
Ik ga standaard op vrijdag en zondag en dan is het de bedoeling dat ik ook op dinsdag of woensdag nog een keer ga, maar dat schiet er weleens bij in. Ik loop dan tussen de 7 en 11 km. Nu het wat warmer wordt ga ik ook weleens fietsen of skaten. Vooral dat laatste vind ik erg leuk, maar ik wil er wel voor zorgen dat er wel in elk geval 2x per week wordt hardgelopen, met de Marikenloop in aantocht.
  Redactie Sport zaterdag 17 april 2010 @ 17:45:44 #235
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_80423798
tvp.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 17 april 2010 @ 18:26:29 #236
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_80424893
quote:
Ik probeer drie keer in de week, maar dat lukt niet altijd. En ik ren dan 10 of 15 kilometer.
pi_80424915
Nou, dat ging niet van harte. Rustig tempo maar mijn benen liepen gelijk vol zoals gewoonlijk bij laag tempo. Na veertig minuten maar voor gezien gehouden.

Volgende week lekker alleen maar hoog tempo en intervallen. Fuck you, duurloop
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:36:05 #238
77130 star_gazer
pi_80426792
4 op 5 mei ga ik 's nachts de 'vuurloop' doen. We steken in Wageningen een vuurtje aan en lopen in Estafette een fakkel met 'bevrijdingsvuur' naar Papendrecht, waar de burgemeester het vuur in ontvangst neemt. Leuk!
-
  zondag 18 april 2010 @ 07:57:12 #239
279894 winka
There is no place like home..
pi_80437419
Wat goed ShadyLane dat je een prijs hebt gewonnen Lijkt me echt een heerlijk gevoel

Zijn alle marathonlopers onderhand weetr volledig hersteld? Zijn jullie eigenlijk de volgende dag gewoon weer naar het werk gegaan?

Gister voor het eerst rustig aan begonnen met lopen in het bos, 3.5 km. Het ging echt lekker, kan wel merken dat ik de vorige keren echt te hard van stapel ben gelopen.

Ik train op dit moment om de dag, dus vier keer per week. Maar als ik langere afstanden kan lopen is drie keer per week ook genoeg
  zondag 18 april 2010 @ 09:19:08 #240
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_80438010
Cool ShadyLane, gefeliciteerd met je prijs

Ik probeer 3x per week te lopen, maar dat lukt niet altijd. De afstanden die ik loop variëren van 4 tot 11 km., maar ik ga nu uitbouwen tot de 10EM dus die 11 moet omhoog.
pi_80438223
Vrijdag een 16 km gelopen en het ging nog niet echt super. Het was ook frisjes die avond, dus ik had beter een lange tight aan kunnen doen. Op het eind waren m'n benen behoorlijk stijf.
Terwijl ik conditioneel nog niet moe was.
Voel me verder goed uitgerust, maar het is duidelijk dat m'n lichaam nog niet hersteld is van de marathon.
Beetje voorzichtig dus nog maar, want het blessuremonster ligt op de loer.
pi_80438388
quote:

Gefeliciteerd! Het is leuk om eens wat te winnen hoor, jammer dat je het hebt gemist.
Ik herinner me nog altijd dat ik een wedstrijdje won en er na de wedstrijd meteen bier van kocht. Zo'n dorpsloopje was dat toen. Het gaf wel een machtig gevoel om op het podium te mogen staan en een zoen van de dorpsmiss te krijgen.
Ik vond het leuk omdat je zoals jij al zegt niet zo vaak wat wint, je doet het voor de lol maar een beetje erkenning voor wat je doet is echt wel leuk.
Ms de volgende keer het podium op? Wat was je tijd trouwens?
  zondag 18 april 2010 @ 11:46:54 #243
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 18 april 2010 @ 11:57:13 #244
77130 star_gazer
pi_80441077
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:33 schreef e-runner het volgende:
Vrijdag een 16 km gelopen en het ging nog niet echt super. Het was ook frisjes die avond, dus ik had beter een lange tight aan kunnen doen. Op het eind waren m'n benen behoorlijk stijf.
Terwijl ik conditioneel nog niet moe was.
Voel me verder goed uitgerust, maar het is duidelijk dat m'n lichaam nog niet hersteld is van de marathon.
Beetje voorzichtig dus nog maar, want het blessuremonster ligt op de loer.
16km Dat is al erg snel erg veel zeg; weet je zeker dat je wel goed uitgerust bent? Ik ga volgende week langzaam opbouwen naar een kilometer of 15.
-
  zondag 18 april 2010 @ 12:33:43 #245
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80441927
Gister ook weer een stuk van 12km gelopen. Heb het idee dat ik mezelf een beetje stuk aan het lopen ben met de snelheden, want ik blijf de laatste tijd kleine pijntjes krijgen in de pezen in spieren. Had sinds gister een week niet gelopen, dus had wel verwacht dat het al weg zou zijn, maar blijkbaar nog niet. Ik zal dus moeten proberen er maar wat meer de rem op te gooien en niet meer direct maximaal van mijn benen te eisen. Gister overigens een stukje over een strook zand voor paarden dat langs de weg lag gelopen. Ik daar overheen nog mensen inhalen, ik zag ze kijken Het is overigens wel heerlijk weer om te lopen zo met het zonnetje!
  zondag 18 april 2010 @ 13:38:28 #246
77130 star_gazer
pi_80443681
Mij iets te warm zo... Ik ga vanavond; het koelt snel af dus dan is het heerlijk fris.
-
  zondag 18 april 2010 @ 14:31:05 #247
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80445084
Zo, ik ben terug van mijn 5km. Het was een best leuke loop met behoorlijk wat meer deelnemers dan ik had verwacht. Volgens de uitslag waren er vorig jaar zo'n 40 op de 5km en dit jaar was het zeker verdriedubbeld. Mijn streeftijd was 23 minuten en daar ben ik ruim onder gebleven. Zelf heb ik 21:59 geklokt maar ik was volgens mij net iets te laat ben klokken bij de start dus het is afwachten of ik net onder die 22 minuten zit bij de officiële uitslag.
Na 2 kilometer had ik een tijd van 8:50, daarna kwam ik bij een groepje en heb even dat tempo aangehouden. Dat bleek een stukje rustiger te gaan want de derde kilometer was is 4:35. Toen maar weer wat aangezet en de laatste 2 km gingen beiden in ongeveer 4:20. Al met al dus erg tevreden en ik heb nu eindelijk een tijd waar ik mijn trainingen een beetje op kan africhten.

22:00 officiële tijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door No-P op 18-04-2010 17:29:13 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80450458
Gister voor het eerst sinds een maand weer gelopen, een plaatselijke hardloopwedstrijd en het ging naar omstandigheden goed.
Op een afstand van 6,5 km 24,40 gelopen(15,8 gem.) met volle tegenwind.

Ga van de week weer proberen een langere duurloop te gaan doen, ik heb geen last meer van mn blessure die ik had en hoop dat dit zo blijft als ik ook langere afstanden ga lopen...
pi_80452866
Gister een stuk over het strand gelopen.

Ben ik nu de enige die daar werkelijk helemaal geen ruk aan vindt?
Eerst moet je een roteind door de duinen en krijg je zand in je schoenen.
Dan moet je je eerst door dat zachte zand heen ploegen om vervolgens achtervolgd te worden door honden die òf voor je voeten gaan lopen, òf tegen je aanspringen op het harde zand.
En op dat harde zand moet je dan steeds blijven opletten of er niet per ongeluk een lullig golfje over je voeten heenrolt, zodat je ook nog eens natte voeten hebt.

Mijn ding is het niet, valt het op?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_80454520
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gister een stuk over het strand gelopen.

Ben ik nu de enige die daar werkelijk helemaal geen ruk aan vindt?
nee hoor, is ook niks voor mij. Ik doe ook niet aan strandwandelingen.
Maar door de duinen is wel helemaal top, hoop er binnenkort weer klaar voor te zijn.

Ik heb vorige week twee keer de Evy les gedaan waarbij je 2x15 minuten loopt met een kleine pauze. De twee keer ging het beduidend beter dus hopelijk kan ik deze week weer 30 min. aan een lopen. En dan weer opbouwen van daar uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')