Ja dat kan ik me indenken. Hoelang duurt het voordat je daarvan herstelt bent? Iets van 2 weken gemiddeld toch? Zulke verhalen heb ik iig gehoord dat je dan pas weer met volle snelheid kan trainen, omdat je spieren een dermate harde klap hebben gekregen tijdens de race. Maar ja, die rust heb je dan ook wel verdient, een marathon =quote:Op zondag 11 april 2010 23:16 schreef e-runner het volgende:
[..]
Dat is wel een doel voor de toekomst, maar dan moet ik eerst mijn basissnelheid verhogen.
Die is nu te laag daarvoor. Ik denk wel dat ik naar de 3.10 kan want ik merk dat ik nu toch wat te veel heb ingehouden vanwege een gebrek aan ervaring en ik zou ook nog wel wat meer kunnen trainen.
M'n inhoud is goed, ik liep de afstand goed uit en voel dat ik nog wel meer kan.
Maar voor onder de 3 uur heb je meer sneldheid nodig, dan moet je halve marathon toch wel in de 1.23 kunnen lopen. Dat is toch wat anders trainen. Bovendien zou ik wat meer km's moeten gaan maken.
Ik denk dat het wel een keer gaat lukken, als ik de motivatie hou om door te trainen.
Ken mezelf wel, na zo'n marathon heb je ook wel even gehad.
Dus even wat rustiger en dan weer opbouwen.
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn ogen ook wel begonnen te betranen toen ik over de finish kwam. Ik denk dat het een combinatie was van de pijn en het gevoel dat het je toch gelukt is. Helemaal omdat ik wel redelijk achteraan liep, en je zag toch wel heel veel mensen wegvallen, die helemaal opgebroken waren. Ben toch een paar keer redelijk geschrokken wat ik zag. Heb twee mensen voor me neer zien vallen op de grond, en die echt meteen geholpen moesten worden door de eerste hulp. Ook veel mensen die langs de kant geholpen werden door de eerste hulp.quote:Op maandag 12 april 2010 00:38 schreef beertenderrr het volgende:
leuk om te lezen star_gazergefeliciteerd met het behalen van je doelstelling iig en het uitlopen
wat maakt dat finishen van een marathon toch als een emotionele uitbarsting? Ik hoor er vaker voor, maar kan het me nog niet indenken. Is het de pijn die je overwonnen hebt? Ik zal het ongetwijfeld zelf moeten ervaren om het mee te maken, maar de ontlading blijkt vaak erg groot te zijn. Ben wel benieuwd wat dit nou veroorzaakt
Ik zal de OP updaten btw
Overigens: het seizoen is nu wel afgelopende kalender in de OP geeft pas de eerst grote wedstrijd aan in mei. Tijd om nieuwe plannen te maken dus
![]()
Mijn eerste wedstrijd zal pas op zijn vroegst in juni zijn, examens gaan voor (helaas) ga het wel missen, want het begon net leuk te worden met elke week een nieuw pr
![]()
Tja, hoelang het herstel gaat duren weet ik niet. Ik voel me conditioneel niet zo moe dus ik verwacht dat dit herstel meevalt. Maar de benen? Dat zal wat langer duren.quote:Op zondag 11 april 2010 23:29 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me indenken. Hoelang duurt het voordat je daarvan herstelt bent? Iets van 2 weken gemiddeld toch? Zulke verhalen heb ik iig gehoord dat je dan pas weer met volle snelheid kan trainen, omdat je spieren een dermate harde klap hebben gekregen tijdens de race. Maar ja, die rust heb je dan ook wel verdient, een marathon =Overigens is een marathon in 3 uur een gemiddelde snelheid van 14,1km/h gemiddeld. Dat kan je nu ook makkelijk, maar het 3 uur lang volhouden is de kunst. Het is wel een magische barrière die niet veel mensen weten te breken. Mooi doel dus
En wie weet de 2,5 uur ook nog wel?
Onder de 40 finishen is idd wel fijn, maar daar moet zeker nog wel 5 minuten af kunnen vind ik zelf. Het zal alleen niet meer met zulke grote stappen gaan, denk ik (al heb ik nog zeker 7 kilo aan vet wat ik niet nodig heb). Het duurt voorlopig nog wel eventjes voordat ik bij jouw pr aan de deur ga kloppen, zou daar al heel blij mee zijn
Voorlopig blijft het doel op een halve marathon < 1:22:00
Ik was ook emotioneel. Het was gek, maar ik had het even niet meer toen ik over de finish was.quote:Op maandag 12 april 2010 10:20 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb vier maanden veel gelaten om voor deze marathon te trainen. De emotie was voor mij gewoon het feit dat het me na al die pijn en inspanning was gelukt! Mèn, wat heb ik onderweg pijn gehad
vandaag een forse dosis napijn. Zometeen warme douche en daarna een stukje wandelen
Stoppenquote:Op maandag 12 april 2010 16:03 schreef 1517 het volgende:
Hoe doen jullie dat als je iets voelt wat niet goed is?
Weet je... tot aan de onderkant van de Erasmusbrug voelde ik mij ook nog zo top. Maar ik merkte ook wel dat dat gevoel in één klap weg kan zijnquote:Op zondag 11 april 2010 22:50 schreef e-runner het volgende:
Het gevreesde 30 km punt kwam dichterbij en ik voelde me nog prima!
Zwaaiend liep ik langs het publiek en zong zelfs nog even mee met de muziek.
Hangt er vanaf hoe slecht het voelt. Maar meestal is stoppen of rustiger gaan een goed iets.quote:Op maandag 12 april 2010 16:03 schreef 1517 het volgende:
Misschien schuurt het teveel? Heb je goede sokken en heb je je hardloopschoenen strak genoeg aan?quote:Ook is mijn huid bij mijn enkel en huid vaak erg rood tijdens het lopen moet ik me daar zorgen over maken?
Ja maar stoppen zit er niet in als je nog 2 km van huis bent. Ben langzamer gaan lopen maar het was best pijnlijk. Gisterenavond, de avond na het lopen, kon ik amper lopen maar heb toen nog wel redelijk wat beweging gehad. Vandaag is de stijfheid minder als verwacht, ik geef het voor de zekerheid nog maar een dagje rust.quote:Op maandag 12 april 2010 18:14 schreef bananablues het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe slecht het voelt. Maar meestal is stoppen of rustiger gaan een goed iets.
Bij wedstrijden loop ik meestal eerder door dan bij trainingen. Zoals bij die zwemloop, toen mijn kuiten irritant gingen doen (dat ze bijna/half verkrampten) ben ik gewoon doorgelopen. Weliswaar langzamer dan ik had gewild, maar toch. In een training zou ik stoppen en dingen proberen om er vanaf te komen... bijv rekken.
Ik zit nu ook met een hele stijve kuit en ik zal zeker tot donderdag niet meer hardlopen om het te laten herstellen. Het resultaat van doorlopen met problemen
[..]
Ik draag van die hema hardloopsokken tot onder de enkel en een kort sportbroekje, geen tight. Mijn enkels en knieën zijn altijd een beetje rood alsof het koud is (?)quote:Misschien schuurt het teveel? Heb je goede sokken en heb je je hardloopschoenen strak genoeg aan?
2-3km kan je makkelijk wandelen. Je kan ook afwisselend wandelen en rustig hardlopen dan gaat het al sneller. Duurt wel eventjes, maar is wel beter voor je spieren. En even zacht proberen te rekken kan ook echt helpen; alleen wel uitkijken want als ze al stijf zijn en je rekt te hard, dan kan er ook iets ergs gebeurenquote:
Op m'n loopstijl letten en ietsjes corrigeren heeft tot nu toe wel geholpen als ik ergens pijn voel opkomen, maar dat waren kleine pijntjes bij korte afstanden. Ben sowieso pas bij de laatste lesjes van Evy 0-5KM (hoewel ik redelijk tempo maak, haal 5.9KM in die lesjes waar 34 loop-minuten inzitten + 2/3 minuten wandelen).quote:Op maandag 12 april 2010 16:03 schreef 1517 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |