abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 21:38:55 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_80242740
Hardlopen voor beginners # 4 : Waar we rustig aandoen.
Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 42
Hardlopen-Start to run met Evy op je MP3 speler #24

Momenteel lopen er drie topics in SPT, die m.i. allemaal dezelfde strekking hebben: beginnen met hardlopen. De één doet het met een Belgische dame, de ander met een beginnersschema en weer een ander gaat over beide.

Ik heb al voorgesteld om te komen tot één centraal goedlopend topic, wat voor iedereen makkelijker is te volgen en waar iedere beginnende loper zijn ervaringen kan delen en anderen kan motiveren.

Poll: Eén Centraal Hardlooptopic voor Starters in FOK! SPT?
  • Ja, goed idee!
  • Nee, laat maar zo.
  • Anders, nl...
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

En als laatste: is er dan iemand die een hele mooie OP kan maken met alle programma's, schema's en rennende lopers?
  • "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      maandag 12 april 2010 @ 21:39:58 #2
    118585 Crutch
    Filantroop || Taalzwengel
    pi_80242795
    Goed plan.
    Je moeder is een hamster
      maandag 12 april 2010 @ 21:40:40 #3
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_80242817
    Jaaaa 1 topic! Maar de amateurlopers lopen vaak wedstrijden of iig langere afstanden..niet echt beginners meer dus?

Ik heb de OP van hardlopen voor beginners gemaakt..
      maandag 12 april 2010 @ 21:40:58 #4
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_80242829
    Ook tips, ideeen en andere opmerkingen zijn van harte welkom hier, het wordt jullie topic per slot van rekening
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      maandag 12 april 2010 @ 21:44:18 #5
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_80242971
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 21:40 schreef GotC het volgende:
    Jaaaa 1 topic! Maar de amateurlopers lopen vaak wedstrijden of iig langere afstanden..niet echt beginners meer dus?

Ik heb de OP van hardlopen voor beginners gemaakt..
    Zijn er ook nog meer topics voor gevorderden dan? Anders is het misschien beter om twee topics te maken: één voor beginners en één voor gevorderden?
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      maandag 12 april 2010 @ 21:46:53 #6
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_80243107
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 21:44 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zijn er ook nog meer topics voor gevorderden dan? Anders is het misschien beter om twee topics te maken: één voor beginners en één voor gevorderden?
    Dat lijkt me wel meer een plan Sommige mensen lopen tenslotte 5-10+ km, en dat vind ik persoonlijk niet echt beginners meer. En ik merkte dat het in het hardlopen voor beginners veel tips werden gegeven aan elkaar, en je toch meer op 1 niveau zit.
    pi_80243469
    Samenvoegen Evy + die uit LIF vind ik wel handig, maar inderdaad het 'amateurs' topic gaat voor een deel over flink gevorderden, daar posten bijvoorbeeld een aantal in die afgelopen weekend de marathon van R'dam gelopen hebben! Amateurs is niet gelijk aan beginners, daar mogen wat mij betreft wel aparte draadjes voor blijven bestaan.

Het tweede beginners topic was geloof ik geopend zodat mensen uit LIF het zouden zien & niet alleen degenen die in SPT komen, maar zelf vind ik 't makkelijker als er gewoon 1 beginners topic is, nu moet ik soms zoeken in welke mijn postje stond (of een postje waar ik nog op wilde reageren). We zijn toch makkelijk genoeg te vinden in SPT?
      maandag 12 april 2010 @ 22:06:28 #8
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_80244119
    Je merkt wel dat er meer verschillende mensen in het LIF topic zitten. Maargoed, het gaat over sporten, dus in SPT staat het beter op z'n plek

Ik ben ook regelmatig hetzelfde aan het posten in allebei de topics
    pi_80244283
    Die hardlopen voor beginners + Evy zou ik samennemen tot 1 beginners topic .
      maandag 12 april 2010 @ 22:16:52 #10
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_80244674
    Als actief poster bij de amateurlopers zie ik zelf een samenvoeging met andere topics niet heel erg zitten. Dit is gebaseerd op het feit dat er wel een duidelijk verschil staat qua centraal onderwerp (zoals eerder al gezegd is). In het amateur topic staan de wedstrijden centraal, waarbij gediscussieerd wordt over looptechnieken, blessures en veel andere aanverwante dingen. Bij de andere twee topics (waar ik zelf nog niet heel lang in mee post) heb ik het idee dat vooral Evy centraal staat.

Een optie is om deze twee samen te voegen naar een hardlopen voor beginners topic (wat overigens nu in LIF staat ) waarbij een centrale rol weggelegd is voor het programma van Evy, dat blijkbaar veel succes heeft . Hier staan de korte trainingen tot iets van 5km ofzo centraal. In het amateur topic worden er eigenlijk alleen maar trainingen vanaf deze afstand gedaan tot zelfs 32km aan toe. Ik denk dat de mensen in het Evy topic hier niet echt veel mee kunnen als ze dit soort posts telkens lezen, en in het amateur topic geldt hetzelfde voor een les Evy.

Persoonlijk lijkt het me overigens leuk dat als de mensen die evy uitgelopen hebben, komen buurten (eerder is natuurlijk ook prima ) in het amateur topic. Het lijkt mij toch een zeer leuke beloning om na al die inspanning een wedstrijd te lopen, dan wordt je beloond voor je lange lijdensweg. Er is redelijk wat ervaring binnen dit topic om wat leuke wedstrijden uit te zoeken en de support is hier net zo groot als bij evy

Ow en GotC ( ), de amateurs zijn geen beginners meer idd, maar zeker ook geen professionals. Tijdens wedstrijden lopen er mensen van redelijk vooraan tot achteraan het veld. Iedereen doet het (tot dusver) puur voor de lol en probeert eigen persoonlijke records te vestigen en te verbreken. Eigenlijk staat dit nog meer centraal dan de wedstrijden wat ik net noemde. Ook zijn de afstanden die de mensen lopen zeer verschillend. Nu zijn er sinds een lange tijd mensen die een marathon gelopen hebben, maar dat is eigenlijk meer uitzondering dan regel. De meeste lopers in het amateur topic lopen van 5km tot maximaal een halve marathon eigenlijk, waarbij voornamelijk de afstanden rond de 10km in trek zijn heb ik het idee. Naar mijn idee een mooie brug na het afronden van de Evy lessen

Overigens zou ik het een amateur topic blijven noemen. Ten eerste omdat iedereen dat in dit topic is, en ten tweede ontstaat er dan naar mijn gevoel een iets grotere grens om daar te beginnen met actief posten, terwijl juist iedereen welkom is en we graag meer "amateur wedstrijdlopers" erbij zien komen, al is het maar voor 1 wedstrijd

Tot zover mijn gedachten
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
      maandag 12 april 2010 @ 22:25:09 #11
    77130 star_gazer
    Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
    pi_80245115
    Liever niet samenvoegen met centraal voor amateurlopers. Dat topic gaat toch net iets meer de diepte in en is meer bedoeld voor de (met alle respect) 'serieuzere' amateurs die zich onder andere bezig houden met tijden, langere afstand en looptechniek. Ik zit persoonlijk niet te wachten op een barrage aan posts over Evy. Eveneens denk ik dat iemand die bezig is met Evy, niet zit te wachten op een reeks marathonverslagen of -vragen.

Wellicht dat de overige twee topics wél samen kunnen, omdat ze qua onderwerp goed op elkaar aansluiten.
    "End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
    -
    [b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
      maandag 12 april 2010 @ 23:05:29 #12
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_80247162
    Yep, ik stem ook op 2 topics. Eentje voor beginners en eentje voor gevorderden
    Ik ben van pindavlees
      maandag 12 april 2010 @ 23:13:20 #13
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_80247503
    Ik denk dat Evy voorop staat bij de beginners omdat het toch een handvat is voor beginners en het makkelijk te posten is van 'ik ben bij les 10', dan weet iedereen ongeveer waar je zit.

Ik struikel persoonlijk alleen nog een beetje over de naam voor de topics. Hardlopen voor beginners is prima, maar ik krijg het idee dat de amateurhardlopers liever niet gevorderden willen worden genoemd. Klopt dit? Maar gevorderden betekent ook (in mijn beleving) wedstrijden, blessures, langere afstanden, looptechnieken.
    Amateurs kunnen ook beginners zijn, is een heel breed begrip vind ik.

Een naam! Who cares, really
      maandag 12 april 2010 @ 23:20:54 #14
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_80247839
    Desnoods een topic 0-5km en een topic 5km+.
      maandag 12 april 2010 @ 23:34:19 #15
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_80248431
    meh, dan liever amateurs zo laten en die andere twee samenvoegen tot beginners. De amateurreeks gaat al zo lang mee, het is een begrip
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_80248533
    Niet alle beginners trainen ook volgens Evy. Ik persoonlijk loop gewoon liever mijn eigen schema's, zonder om de zoveel minuten verplicht te moeten wandelen.
    Mijn voorstel is om bijvoorbeeld twee topics in Sport te hebben. Een voor het lopen van wedstrijden, uitslagen etc. en een centraal topic specifiek om verschillende trainingsmethodes, voeding, kleding en evt accesoires te bespreken. Specifieke trainingsmethodes zoals Couch25K of Evy kan wat mij betreft in een apart topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door hp38guser op 12-04-2010 23:55:49 ]
    pi_80249778
    O ik postte altijd gewoon in het centrale en ik wist niet dat er 1 was voor beginners. Beginners en amateurs zit inderdaad een verschil in. Maarre...zijn de meeste mensen niet amateur? Je bent toch pas professioneel als je er je brood mee kan verdienen?

Het goede van het centrale topic is dat je tips krijgt van de meer ervaren renners. Het is toch ook een beetje dat je die info door moet geven aan een volgende lichting mensen, die dat op hun beurt ook weer doen.

ik vind het idee van hp38guser wel goed. 1 topic, voor wedstrijden en 1 voor trainen. (ff samengevat)
    pi_80251861
    Evy topic samenvoegen met beginnerstopic, amateurstopic laten bestaan in SPT.
    pi_80251969
    Voor! Wat KOM zegt dus.
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
    pi_80252957
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 23:05 schreef Flappekz het volgende:
    Dit heeft ook mijn stem.
    De 2 topics verschillen enorm qua onderwerpen. De ene gaat vooral over wie welke Evy les heeft gelopen. De ander gaat meer over evenementen en gevorderde technieken. Ze sluiten trouwens wel mooi op elkaar aan.
      dinsdag 13 april 2010 @ 08:55:47 #21
    118585 Crutch
    pi_80253110
    Ja 2 topics lijkt mij ook wat handiger.

Misschien ook handig om al het materiaal zoals: trainingsschema's, maptrackers/runmaps, Evy of c25k, evenementen en links te verzamelen en te filteren voor twee goede OP's.
    Je moeder is een hamster
    pi_80254690
    quote:
    Eenschhhh
      dinsdag 13 april 2010 @ 10:21:22 #23
    52187 Woodpecker
    One happy bunny
    pi_80255120
    quote:
    Mijn idee. Vorig jaar gebruikte ik het Evy-topic om op stoom te komen, maar de laatste tijd voel ik me meer thuis in het 'gevorderden'-topic *kuch* (heb er nog steeds moeite mee om mezelf een gevorderd loper te noemen).
      dinsdag 13 april 2010 @ 11:12:23 #24
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_80256759
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 23:37 schreef hp38guser het volgende:
    Niet alle beginners trainen ook volgens Evy. Ik persoonlijk loop gewoon liever mijn eigen schema's, zonder om de zoveel minuten verplicht te moeten wandelen.
    Mijn voorstel is om bijvoorbeeld twee topics in Sport te hebben. Een voor het lopen van wedstrijden, uitslagen etc. en een centraal topic specifiek om verschillende trainingsmethodes, voeding, kleding en evt accesoires te bespreken. Specifieke trainingsmethodes zoals Couch25K of Evy kan wat mij betreft in een apart topic.
    Opzich wel een leuk idee, maar dan krijg je best wel veel topics..
    -Trainingsmethodes, voeding, kleding etc
    -Wedstrijden
    -Evy
    -C25K
    -Eigen methode

Dat is dan wel weer beetje overkill?

Gewoon beginners en gevorderden
      dinsdag 13 april 2010 @ 11:15:18 #25
    118585 Crutch
    pi_80256871
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 11:12 schreef GotC het volgende:

[..]

Opzich wel een leuk idee, maar dan krijg je best wel veel topics..
    -Trainingsmethodes, voeding, kleding etc
    -Wedstrijden
    -Evy
    -C25K
    -Eigen methode

Dat is dan wel weer beetje overkill?

Gewoon beginners en gevorderden
    Volgens mij is dat prima op te lossen met een goed georganiseerde OP.
    Je moeder is een hamster
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')