abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80185894
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:47 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Thnx de tijden staan nog niet online, maar ik kwam binnen rond de 40 minuten, dus vandaar ik zal het wel even melden wat het uiteindelijk is geworden. Het is dus meer het bijstellen van mijn tijd aan mijn verwachtte resultaat

@yorkick, tof
Er zijn nog genoeg plaatsen vrij hoor! Dus voel je geroepen!
  zondag 11 april 2010 @ 14:54:55 #127
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80186077
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:49 schreef yorkick het volgende:

[..]

Er zijn nog genoeg plaatsen vrij hoor! Dus voel je geroepen!
* beertenderrr is een arme student en ik wil mijn eerste marathon lopen in New York en daar wil ik me voor plaatsen ipv een loterij, dus voorlopig nog even niet.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_80186420
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:45 schreef beertenderrr het volgende:
Ik ben ook net terug van mijn lokale 10km. Ik ben denk gefinisht in 40:00, exacte tijden staan nog niet gegeven.
Beste tijd Beertender!
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:03 schreef yorkick het volgende:
Ik meld me ook even op dit topic aangezien ik zelf aan een vrij mooie marathon ga meedoen.
In november 2010 wordt er een marathon georganiseerd in Turiani, Tanzania, we willen met zo'n 100 lopers uit Nederland exclusief de lokale bewoners een Marathon lopen, en daarmee geld ophalen voor een ziekenhuis daar. Ik weet niet of er hier zulke gekken zitten die zo'n marathon zien zitten, maar het is wel een ervaring die je niet meer vergeet.
Zelf ga ik hem ook lopen en heb nog veel trainingen te gaan.
Hier nog een link naar de site van de marathon/het project: http://www.turianimarathon.nl
Heb net even de website bekeken, het lijkt erg mooi, goed initiatief!
Wat is je loopervaring want een marathon in Tanzania is toch heel anders lijkt me(warmte ondergrond etc.)
pi_80190034
quote:
Op zondag 11 april 2010 15:03 schreef Quito1 het volgende:

[..]

Beste tijd Beertender!
[..]

Heb net even de website bekeken, het lijkt erg mooi, goed initiatief!
Wat is je loopervaring want een marathon in Tanzania is toch heel anders lijkt me(warmte ondergrond etc.)
Ja loopervaring heb ik nog niet zo heel veel, loop nu 1 jaar hard ongeveer.
Afstanden die ik nu loop zijn rond de 15km. Ga komende 2 maand paar halve marathons lopen. Maar het is ook een eenmalige prestatie, en het doel is uitlopen, niet een tijd neerzetten. Je mag zo rond de 6/6,5 uur doen over de marathon dus er kunnen ook stukken gelopen worden. Dat ga ik vast nodig hebben.

@beertender, ik ben zelf ook student, maar probeer misschien nog wat te regelen met sponsors, die naast het ziekenhuis daar, ook een gedeelte van de reis willen sponsoren. New York etc valt niet te vergelijken met dit.
  zondag 11 april 2010 @ 16:38:49 #130
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80190458
einduitslag is binnen. Heb uiteindelijk 39:58 gelopen, daar hoor je mij niet over klagen vandaag Uiteindelijk 7e geworden bij de 10km recreanten, waar ik met deze tijd vorig jaar de 2e plaats zou hebben gehaald. De competitie is dus beter geworden en nu heb ik nog steeds geen podium in dat geval moet er zeker nog een minuut af, iets meer dan 3 zelfs om 1e te worden. Wel leuk detail, als ik me bij de senioren had ingeschreven, had ik 3e geworden en nog een geldprijs gepakt ook daar deden er maar 3 mee ook. Naja voor de volgende keer weer, ik ben allang blij dat ik aan de goede kant van de 40 zit, en me hier dus niet het komende half jaar druk om hoef te maken dat ik die grens moet verbreken
  zondag 11 april 2010 @ 18:54:24 #131
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80195442
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:03 schreef yorkick het volgende:
Ik meld me ook even op dit topic aangezien ik zelf aan een vrij mooie marathon ga meedoen.
In november 2010 wordt er een marathon georganiseerd in Turiani, Tanzania, we willen met zo'n 100 lopers uit Nederland exclusief de lokale bewoners een Marathon lopen, en daarmee geld ophalen voor een ziekenhuis daar. Ik weet niet of er hier zulke gekken zitten die zo'n marathon zien zitten, maar het is wel een ervaring die je niet meer vergeet.
Zelf ga ik hem ook lopen en heb nog veel trainingen te gaan.
Hier nog een link naar de site van de marathon/het project: http://www.turianimarathon.nl
Erg tof! Jammer dat ik geen geld/vakantiedagen meer over heb...

Ik stond vandaag bij de Rotterdam Marathon en het begon toch weer te kriebelen! Ik heb nu besloten om in september de halve te lopen in Rotterdam, en me dit jaar te richten op de 10/15 km. Dan volgend jaar de marathon van Rotterdam (April) en hopelijk ook de marathon van New York!! (Oktober ergens)

Deze week maar weer eens beginnen met serieus trainen, ik wil de halve namelijk halen in 1:30 uur

@Beertender, mooie tijd!!
The line is a dot to you!
pi_80196302
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:38 schreef beertenderrr het volgende:
einduitslag is binnen. Heb uiteindelijk 39:58 gelopen, daar hoor je mij niet over klagen vandaag
pi_80198289
Zo... heb tot 28.8km hardgelopen, daarna ging de stekker er even uit. Zat niets meer in de kuiten. Toch nog 4.21 gedaan. Vond het wel een mooie marathon overigens, maar soms wel dat mensen je echt voor de voeten lopen.
Weer was prima, alleen wel iets teveel wind eigenlijk.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zondag 11 april 2010 @ 20:02:58 #134
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80198336
thnx

@kepler, enig idee hoeveel de kosten zijn voor NY? Ik zit er ook aan te denken, zou wel heel tof zijn om daar te lopen

@sjobber, congratz met het uitlopen 4,21 is niet verkeerd als je nog zo'n stuk moest wandelen. Hoe snel ben je wel niet doorgekomen bij de tussen metingen?

[ Bericht 29% gewijzigd door beertenderrr op 11-04-2010 20:37:10 ]
  zondag 11 april 2010 @ 20:05:27 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80198452
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef Sjobber het volgende:
Zo... heb tot 28.8km hardgelopen, daarna ging de stekker er even uit. Zat niets meer in de kuiten. Toch nog 4.21 gedaan. Vond het wel een mooie marathon overigens, maar soms wel dat mensen je echt voor de voeten lopen.
Weer was prima, alleen wel iets teveel wind eigenlijk.
Gefeliciteerd!

Ik stond op rond het 30 km punt en het 38 km punt (net voor en na het bos), naast de stand met keiharde muziek
pi_80201319
Zojuist terug van de marathon in Rotterdam, en wat heb ik overal last van zeg. Heb twee blaren op mijn voeten ongeveer zo groot als een half biervilt, de teennagel van mijn kleine teen is eraf, overal spierpijn etc. Ik denk toch dat ik iets meer had moeten trainen. Dit was namelijk mijn tweede hardlooprun die ik ooit heb gedaan.

Ik heb net mijn score gelezen en ik zit iets boven de 4 uur en 45 minuten. 15 minuten boven mijn streeftijd dus, maar ben toch erg tevreden dat ik hem uitgelopen heb!

Algehele sfeer was goed, het is dat ik er zo doorheen zat de laatste 8 kilometers dat ik er niet veel van mee heb gekregen. Als er iemand nog vragen heeft over mijn tocht, of over de marathon van Rotterdam in het algemeen, ik hoor het graag!

Oh ik ben trouwens een 19-jarige student als sideinfo

[ Bericht 9% gewijzigd door StinsonB op 11-04-2010 21:12:23 ]
pi_80202035
Hee jongens wat goed, dat hele eind uitgelopen! Man oh man wat zul je dat voelen morgen . Maar top hoor, ruim 4 uur in touw zijn en de finish halen.

En beertenderrr, heel mooie tijd zeg, wow!
pi_80202205
Wat bedoel je trouwens met de tweede hardlooprun die je ooit hebt gedaan? De tweede officiele loop? Hiervoor dus geen 10km-loopjes gedaan of halve marathons? (Nouja, eentje dan misschien). Hoeft natuurlijk ook niet, je kunt gewoon voor jezelf trainen, maar een beetje wedstrijdritme kan denk ik ook wel helpen. Maar ach, wat doet het ertoe, je hebt 'm uitgelopen!
  zondag 11 april 2010 @ 21:12:50 #139
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_80202261
Ik heb nog even geen tijd voor een verslag, maar HET IS GELUKT!!! 03:58:32 netto
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_80202276
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:11 schreef ShadyLane het volgende:
Wat bedoel je trouwens met de tweede hardlooprun die je ooit hebt gedaan? De tweede officiele loop? Hiervoor dus geen 10km-loopjes gedaan of halve marathons? (Nouja, eentje dan misschien). Hoeft natuurlijk ook niet, je kunt gewoon voor jezelf trainen, maar een beetje wedstrijdritme kan denk ik ook wel helpen. Maar ach, wat doet het ertoe, je hebt 'm uitgelopen!
Alleen de Tilburg Ten Mile gelopen. Als training loop ik vooral op de loopband. Ik merk toch wel dat het echt heel anders is dan buiten lopen..
pi_80202392
Ha, mooi, gefeliciteerd star_gazer!
  zondag 11 april 2010 @ 21:16:44 #142
34586 kepler
No bounce, no play
pi_80202498
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:08 schreef ShadyLane het volgende:
Hee jongens wat goed, dat hele eind uitgelopen! Man oh man wat zul je dat voelen morgen . Maar top hoor, ruim 4 uur in touw zijn en de finish halen.

En beertenderrr, heel mooie tijd zeg, wow!
Inderdaad

Probeer geen trap op te lopen, want je komt nooit meer normaal naar beneden
  zondag 11 april 2010 @ 21:46:41 #143
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80204374
thnx shadylane en voor Star_Gazer en StinsonB
pi_80205859
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:02 schreef beertenderrr het volgende:
@sjobber, congratz met het uitlopen 4,21 is niet verkeerd als je nog zo'n stuk moest wandelen. Hoe snel ben je wel niet doorgekomen bij de tussen metingen?
Nou ja, het is gewoon lopen/hardlopen. Wanneer de energie in de kuiten zit, kan je weer een paar honderd meter hardlopen zeg maar
Liep tot de 30km onder de 30min per 5km. Daarna 39 minuten.

Oh wat zal ik lekker slapen
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_80208064
Terug uit Rotterdam en prima gelopen! Wat ging het makkelijk de eerste 30 km. In het begin hoorde ik de adviezen van ervaren marathonlopers in m'n hoofd: rustig starten en dat heb ik dus gedaan.
Ik had een bewijs voor startvak A, maar ben in C gaan staan. Het was zo druk en het was toen al bijna tijd om te starten. Iedereen ging hard weg in dat vak en ik liet het maar over me heen komen.

De richttijd was 3.20, maar daar zat ik na 5 km al een stuk boven dus dat liet ik maar los. Dan maar richting de 3.30 leek me ook een prima tijd. Na 10 km liep ik daar al iets op in en het ging erg makkelijk.
De km's tussen 10 en 20 gingen in een soort flow, ik heb ze nauwelijks gevoeld eigenlijk.
Na de helft lekker versneld en ik zag het oude schema van 3.20 weer dichterbij komen. Het was gezellig druk, maar wel koud af en toe. Het gevreesde 30 km punt kwam dichterbij en ik voelde me nog prima!
Zwaaiend liep ik langs het publiek en zong zelfs nog even mee met de muziek.
Weer wat versneld en op naar de 35 km. Toen begon ik m'n benen te voelen. Conditioneel ging nog goed, maar m'n knieën gingen zeer doen en m'n looppas ging stroever.
Op zich heb ik dit wel getraind in m'n lange duurlopen dus ik kon het tempo goed vasthouden.
De laatste 3 km even doorbijten en zo kwam ik binnen in een nettotijd van: 3.18.42

Het zwaarste stuk kwam na de finish dat was het strompelen naar de bus toen ik het koud had en mensen me met medelijden aankeken toen ze me zagen "lopen".
Oh, man wat een stijve knieën. Maar top gelopen en het viel me echt alles mee.
Alleen de laatste km's was een beetje afzien.
Onderweg goed gedronken en 4 gelletjes genomen. De winegums daar kwam ik niet aan toe, maar met de gel ging het prima. Een aanrader.
In de bus (was met een touringcar met lopers) was er cola, bier enz..
Dus ook een gezellige terugreis. Thuis op de bank nog even naar het hardloopgeweld van de toppers gekeken.
Ja, ik ben tevreden
  zondag 11 april 2010 @ 22:56:51 #146
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_80208472
Gefeliciteerd allemaal! Mooie tijden En fijn dat er niemand helemaal (te) kapot is gegaan.
pi_80208753
Sjobber, StinsonB en Star_gazer gefeliciteerd!
Allemaal uitgelopen en morgen genieten we er nog even van na (vooral als we de trap of en af lopen)
  zondag 11 april 2010 @ 23:07:03 #148
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80209069
e-runner, super tijd! Is er al een streven om onder de 3 uur te finishen? Toch jammer dat je de winegums niet hebt geprobeerd, was wel benieuwd naar dat experiment
pi_80209222
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:38 schreef beertenderrr het volgende:
einduitslag is binnen. Heb uiteindelijk 39:58 gelopen, daar hoor je mij niet over klagen vandaag Uiteindelijk 7e geworden bij de 10km recreanten, waar ik met deze tijd vorig jaar de 2e plaats zou hebben gehaald. De competitie is dus beter geworden en nu heb ik nog steeds geen podium in dat geval moet er zeker nog een minuut af, iets meer dan 3 zelfs om 1e te worden. Wel leuk detail, als ik me bij de senioren had ingeschreven, had ik 3e geworden en nog een geldprijs gepakt ook daar deden er maar 3 mee ook. Naja voor de volgende keer weer, ik ben allang blij dat ik aan de goede kant van de 40 zit, en me hier dus niet het komende half jaar druk om hoef te maken dat ik die grens moet verbreken
Gefeliciteerd!
Die grens heb je ook al gebroken, vorig jaar ging ik na jaren eindelijk weer eens onder de 40 minuten.
Geeft een lekker gevoel hoor.
Je progressie is behoorlijk en er zit nog wel wat rek in als je pr's met zulke happen verbeterd worden.
Dus wie weet wat er nog inzit?
pi_80209592
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:07 schreef beertenderrr het volgende:
e-runner, super tijd! Is er al een streven om onder de 3 uur te finishen? Toch jammer dat je de winegums niet hebt geprobeerd, was wel benieuwd naar dat experiment
Dat is wel een doel voor de toekomst, maar dan moet ik eerst mijn basissnelheid verhogen.
Die is nu te laag daarvoor. Ik denk wel dat ik naar de 3.10 kan want ik merk dat ik nu toch wat te veel heb ingehouden vanwege een gebrek aan ervaring en ik zou ook nog wel wat meer kunnen trainen.
M'n inhoud is goed, ik liep de afstand goed uit en voel dat ik nog wel meer kan.

Maar voor onder de 3 uur heb je meer sneldheid nodig, dan moet je halve marathon toch wel in de 1.23 kunnen lopen. Dat is toch wat anders trainen. Bovendien zou ik wat meer km's moeten gaan maken.
Ik denk dat het wel een keer gaat lukken, als ik de motivatie hou om door te trainen.
Ken mezelf wel, na zo'n marathon heb je ook wel even gehad.
Dus even wat rustiger en dan weer opbouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')