abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 april 2010 @ 18:16:00 #201
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_79940162
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:24 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Zag je bericht te laat, ben net terug

Dit is ook de eerste keer dat ik zo'n evenement meemaak, maar is het gebruikelijk dat er geen douches zijn? Ik zou me toch wel even willen opfrissen na afloop...
Stinkend terug in de trein is juist onderdeel van het evenement
I'm just a girl in the world.
  zondag 4 april 2010 @ 18:28:35 #202
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79940545
precies, en meestal valt het enorm mee als je schone kleren meeneemt. De meesten kleden zich toch om. Overigens zit ik liever in een trein vol stinkende mensen na een hardloopevenement dan naast mijn zusje, daar komt pas echt een smerige lucht vanaf
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_79941368
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb het nog even voor je nagevraagd hoe het zit met je spullen in bewaring geven.
Je kan dus twee tassen in bewaring geven.

Bij de jaarbeurs kun je je omkleden en geef je je kledingtas af met het label dat aan je startnummer zit vastgeplakt.
Daarnaast heb je ook een gele plastic tas gekregen en een envelop met aan de buitenkant een sticker met je startnummer. De gele tas met daarop je startnummer geplakt kun je bij de start in vleuten afgeven.
Deze gele tas wordt dan naar de finish gebracht.

Ik had dit verder nergens gelezen, maar wel goed georganiseerd zo.

Ik denk dat ik zelf een oude trui meeneem en die in de gele tas laat overbrengen.
Maar hoe kan je dan het label krijgen om in de jaarbeurs al een tas af te geven als je morgen alleen bij de start je startpakket kan afhalen volgens de nieuwsbrief?

Let op: deelnemers 10 km RTV Utrecht Run
Je kan je startpakket ophalen op:

Zondag 4 april tussen 10:00 en 17:00 uur op de RunningXperience in Jaarbeurs Utrecht
Maandag 5 april tussen 9:00 en 10:45 uur alleen op de startlocatie in Leidsche Rijn / Vleuten en dus NIET in Utrecht.

Dit staat dan weer niet op de site, op de site staat alleen dat in startpakket een treinkaartje zit om je naar de startlocatie te brengen. Maar het startpakket kan je alleen op de startlocatie ophalen? Als dat echt zo is is het slecht geregeld en slechte informatievoorziening. Maar ik ga zo goed als zeker morgen niet de 10km lopen ivm met blessure.
  zondag 4 april 2010 @ 19:59:31 #204
279894 winka
There is no place like home..
pi_79943058
Ik ga hier ook even meelezen/posten

Anderhalf jaar geleden begonnen met hardlopen met behulp van de lessen van Evy. Mijn pr was uiteindelijk 5 km in 28 minuten. Ben er toen mee gestopt maar nu weer opnieuw begonnen

Morgen ga ik voor de eerste keer 5 km achtereen lopen, ik heb nu steeds 31 minuten gelopen met een minuut wandelpauze. Dan loop ik ongeveerd 4.5 km. En ik heb voor het eerst ingeschreven voor een wedstrijd in mei Daar kan ik wandelend naar toe dus dat kom mooi uit. Kan ik stinkend naar huis lopen

Wel erg spannend om mee te doen met een wedstrijd. Heb gelukkig nog even de tijd om te trainen..
pi_79948049
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:43 schreef Quito1 het volgende:

[..]

Alle hardlopers dus massaal aan de kersensap!
En ik was net al overgestapt op de chocolademelk

Nog nooit zo een spijt gehad van mijn inschrijving voor een marathon. Man man man wat een slechte voorbereiding. Maar we zullen het zien de 11de.
Heb in ieder geval nog 2 of 3 trainingen te gaan. Morgen in ieder geval weer even de schoenen uit de kast halen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  zondag 4 april 2010 @ 22:49:42 #206
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79949922
welkom winka voor welke wedstrijd heb je je ingeschreven? Er is trouwens ook een topic over de start to run met Evy serie, mocht je die nog niet gezien hebben. Hardlopen-Start to run met Evy op je MP3 speler #24 Hier ben je uiteraard ook welkom

@mouzzer: balen van je blessure wat voor blessure heb je opgelopen? Ga je wel naar Utrecht? Je krijgt namelijk wel een gratis shirt dacht ik (god, wat klinkt dit Hollands ). Volgens mij is de algehele informatievoorziening niet optimaal. Veel mailtjes die belanden in de spambox, ook de site vond ik niet even prettig werken zoals ik gewend ben en nu dit. Ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die de 10km gaan lopen morgen. Dat je ook zelf de trein moet pakken naar de startplaats is opvallend. Zal je net de laatste trein missen, kan je een half uur wachten. Ben je dan mooi klaar mee. Overigens vind ik het zelf ook apart dat alles over 1 parcours gerend wordt. Helemaal als je kijkt naar de starttijden:
quote:
JAARBEURS UTRECHT MARATHON 42,195 km 10:30 uur
10 km RTV Utrecht Run (start in Leidsche Rijn) 10 km 11:18 uur
GVU BedrijvenLoop (start in Leidsche Rijn) 10 km (team) 11:18 uur
Brooks Halve Marathon 21,1 km 14:00 uur
De 10km start rond het 33km punt, met een tijdsverschil van zo'n 45 minuten. Het lijkt mij dat de top marathonlopers hier al niet eens voorbij komen, en dus moeten zigzaggen door dit veld. Ook verwacht ik zelf dat ik op de halve marathon een hoop marathonlopers in ga halen, ook niet bepaald ideaal. We gaan het afwachten, ik laat de resultaten wel horen.

@Sjobber: Wat doe je jezelf aan Is het niet een idee voor je om een triatlon te doen? Het lijkt net alsof je het heel erg leuk vind jezelf zoveel mogelijk pijn te doen, en daar is een triatlon ideaal voor
  zondag 4 april 2010 @ 22:50:53 #207
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79949982
De streeftijden voor morgen. Mocht er nog iemand ontbreken, laat het weten

Jaarbeurs Utrecht marathon, 10e editie, 5 april 2010

ShadyLane: 59:59 (10km)
Caspervc: 1:00:00 (10km)
Dyna18: 1:10:00 (10km)
Beertenderrr: 1:42:00 (halve marathon)
Annoh: < 2:00:00 (halve marathon)
Woodpecker: 2:30:00 (halve marathon)

Ow en Annoh, deze keer gaat het lukken
  zondag 4 april 2010 @ 23:00:35 #208
279894 winka
pi_79950463
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:49 schreef beertenderrr het volgende:
welkom winka voor welke wedstrijd heb je je ingeschreven? Er is trouwens ook een topic over de start to run met Evy serie, mocht je die nog niet gezien hebben. Hardlopen-Start to run met Evy op je MP3 speler #24 Hier ben je uiteraard ook welkom

@
Bedankt
Ik was niet zo duidelijk in m'n post Ik heb een tijdje meegepost in de Evy serie, heb nu een aantal keer les 26 gelopen, dus tijd voor 5 km zonder onderbreking
Deze loop ga ik doen!
pi_79952419
quote:
@mouzzer: balen van je blessure wat voor blessure heb je opgelopen? Ga je wel naar Utrecht? Je krijgt namelijk wel een gratis shirt dacht ik (god, wat klinkt dit Hollands ).[...] Overigens vind ik het zelf ook apart dat alles over 1 parcours gerend wordt. Helemaal als je kijkt naar de starttijden:
Het is trouwens best een leuk en goed shirt. En dat wordt alleen dit jaar uitgegeven vanwege het 10-jarige jubileum, dus een hebbedingetje.

Met de tijden is het inderdaad een beetje passen en meten.
Met mijn 1h10 zal ik rond 12:30 finishen.
Aangezien de marathon om 10:30 gestart is, komen zij inderdaad in de staart van de 10km terecht en finishen rond 12:38

Mijn doel is dus om de Kenianen voor te blijven.... (dat ik dat nog eens zou roepen voor mijn eerste wedstrijd).
  zondag 4 april 2010 @ 23:42:21 #210
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_79952468
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:50 schreef beertenderrr het volgende:

[ afbeelding ]

Haha nou het is niet expliciet mijn doel hoor. Ik loop op 24 april nog een halve marathon (Geinloop), en wil dan echt een keer onder de 2 uur, morgen ga ik relaxed lopen en zie ik wel wat er gebeurt. (Het zit natuurlijk wel in mijn achterhoofd, ik voel me net een middelbare scholier die beweert dat ze heeeel slecht geleerd had voor haar examen )

Ik heb nog eens naar het parcours en de vertrektijden gekeken en ik vind het echt raaaar! Gaan ze een aparte strook maken voor de toplopers ofzo? Ik hoop dat het geen overlast gaat veroorzaken, want 17 kilometer in een halve marathon ben ik meestal niet zo wendbaar meer

Edit: ohnee, ik zie dat de 10kmers sowieso geen probleem zijn, en de marathonlopers zijn waarschijnlijk als ik ze voorbij loop ook niet zo wendbaar meer, maar verdienen natuurlijk enkel respect. Ik moest maar eens gaan slapen trouwens Iedereen alvast succes morgen!
  maandag 5 april 2010 @ 00:05:35 #211
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79953368
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Mijn doel is dus om de Kenianen voor te blijven.... (dat ik dat nog eens zou roepen voor mijn eerste wedstrijd).
haha je moet ze kunnen hebben lijkt me. Haile Gebrselassie doet niet mee, dus dat scheelt al enorm. Overigens heb ik vrij weinig gehoord over echte toppers, maar aan de andere kant is het ook geen wereldberoemde marathon.
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef annoh het volgende:

[..]

Haha nou het is niet expliciet mijn doel hoor. Ik loop op 24 april nog een halve marathon (Geinloop), en wil dan echt een keer onder de 2 uur, morgen ga ik relaxed lopen en zie ik wel wat er gebeurt. (Het zit natuurlijk wel in mijn achterhoofd, ik voel me net een middelbare scholier die beweert dat ze heeeel slecht geleerd had voor haar examen )
Haha je gaat niet inhouden hoor. Als ik het me goed herinner was het vorige keer ook maar 30 seconden in Amsterdam, dus met een beetje goede omstandigheden moet het lukken. Laat het morgen nou net vrij goed weer zijn en niet te hard waaien, dus vrij goede omstandigheden. Dus gewoon alles geven
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef annoh het volgende:
Ik heb nog eens naar het parcours en de vertrektijden gekeken en ik vind het echt raaaar! Gaan ze een aparte strook maken voor de toplopers ofzo? Ik hoop dat het geen overlast gaat veroorzaken, want 17 kilometer in een halve marathon ben ik meestal niet zo wendbaar meer

Edit: ohnee, ik zie dat de 10kmers sowieso geen probleem zijn, en de marathonlopers zijn waarschijnlijk als ik ze voorbij loop ook niet zo wendbaar meer, maar verdienen natuurlijk enkel respect. Ik moest maar eens gaan slapen trouwens Iedereen alvast succes morgen!
Voor ons moet het geen probleem zijn, meer voor de marathon toppers Die beginnen eerder dan de 10km en komen ongetwijfeld in het gedrang met deze lopers. Hier zullen ze vast wel wat op bedacht hebben, en ben benieuwd wat. Je kan toch niet hebben dat de Kenianen door 6 huisvrouwen op een rij geblokkeerd worden voor een mooie tijd . En wij zullen idd wel marathonlopers tegenkomen, en die verdienen idd een .

Goed, ik ben ook naar bed. Succes allemaal morgen en ben benieuwd naar de verhalen en tijden Ow Woodpecker en Dyna18, veel plezier natuurlijk met jullie 1e wedstrijd, jullie gaat het ongetwijfeld leuk vinden!
pi_79957318
quote:

@mouzzer: balen van je blessure wat voor blessure heb je opgelopen? Ga je wel naar Utrecht? Je krijgt namelijk wel een gratis shirt dacht ik (god, wat klinkt dit Hollands ). Volgens mij is de algehele informatievoorziening niet optimaal. Veel mailtjes die belanden in de spambox, ook de site vond ik niet even prettig werken zoals ik gewend ben en nu dit. Ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die de 10km gaan lopen morgen. Dat je ook zelf de trein moet pakken naar de startplaats is opvallend. Zal je net de laatste trein missen, kan je een half uur wachten. Ben je dan mooi klaar mee. Overigens vind ik het zelf ook apart dat alles over 1 parcours gerend wordt. Helemaal als je kijkt naar de starttijden:
Zeker balen, zou mijn eerste loop sinds oktober zijn maar gaat hem niet worden. Heb sinds een paar dagen last van geïrriteerde (ontstoken) tussenribspieren. Had er nog nooit van gehoord maar geeft een stekende pijn bij het inademen, lachen, hoesten etc. Niet echt handig bij het hardlopen en dus besloten niet te gaan. Ga ook niet naar Utrecht, shirt is niet echt gratis als ik alleen daarvoor een retourtje Utrecht moet kopen

Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen rond de 10 km, met de onduidelijke informatie vrees ik voor problemen. Het laatste wat je vlak voor een wedstrijd wilt is van hot naar her gestuurd worden.

Succes iedereen die straks gaat lopen!
pi_79958976
quote:
Op zondag 4 april 2010 23:00 schreef winka het volgende:
Deze loop ga ik doen!
Ik heb de afgelopen 2 edities meegelopen, maar hoe heb je je ingeschreven hiervoor? Bij inschrijven.nl staat hij niet en via de eigen site van de vereniging zie ik ook niks.

@alle utrecht lopers: perfecte dag vandaag en succes!
  maandag 5 april 2010 @ 09:22:30 #214
279894 winka
pi_79959320
Op deze link van de site staat de tekst 'Kosten bij voorinschrijving via nog niet mogelijk'. Dus het lijkt mij dat de inschrijving nog niet mogelijk is?

Of is dat raar zo zes weken voor een wedstrijd Ik heb dit nog nooit gedaan dus ik heb geen flauw benul hoe het allemaal werkt. De vorige keren kon je dus verder van te voren inschrijven/?
pi_79959334
Succes iedereen die vandaag in Utrecht gaat lopen!

Ik ben door een blessure verhinderd om aankomende zondag in Rotterdam te lopen.

Is er hier nog iemand die mijn startbewijs voor de Marathon van Rotterdam wil overnemen?
pi_79959498
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:05 schreef Sjobber het volgende:

[..]

En ik was net al overgestapt op de chocolademelk

Nog nooit zo een spijt gehad van mijn inschrijving voor een marathon. Man man man wat een slechte voorbereiding. Maar we zullen het zien de 11de.
Heb in ieder geval nog 2 of 3 trainingen te gaan. Morgen in ieder geval weer even de schoenen uit de kast halen.
Gaat lekker hier! Waarom ging het zo slecht? Had je geen tijd ofzo, of lichamelijke ongemakken?
Mijn voorbereiding ging best aardig, maar nu heb ik wel iets last van mijn rechterknie.
Deze laatste week doe ik niet al te veel, dus ik hoop dat het verder niks ernstigs is.
Net als jij train ik ws nog 2 of 3x keer, maar wel korte stukjes.
pi_79959655
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:22 schreef winka het volgende:
Op deze link van de site staat de tekst 'Kosten bij voorinschrijving via nog niet mogelijk'. Dus het lijkt mij dat de inschrijving nog niet mogelijk is?

Of is dat raar zo zes weken voor een wedstrijd Ik heb dit nog nooit gedaan dus ik heb geen flauw benul hoe het allemaal werkt. De vorige keren kon je dus verder van te voren inschrijven/?
In mei kan je je ws wel voorinschrijven. Het staat er niet erg duidelijk, maar dat is wat ik eruit opmaak.
Zo raar is het niet, bij wat kleinere wedstrijden is er soms helemaal geen voorinschrijving mogelijk.
Dan schrijf je je op de dag zelf in. Bij deze kan het blijkbaar wel, maar niet al te ver van te voren.
Gewoon even wachten tot mei dus.
pi_79959698
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:50 schreef beertenderrr het volgende:

[ afbeelding ]

Veel succes allemaal
  maandag 5 april 2010 @ 10:12:50 #219
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_79959944
quote:
Op maandag 5 april 2010 00:05 schreef beertenderrr het volgende:

Haha je gaat niet inhouden hoor. Als ik het me goed herinner was het vorige keer ook maar 30 seconden in Amsterdam, dus met een beetje goede omstandigheden moet het lukken. Laat het morgen nou net vrij goed weer zijn en niet te hard waaien, dus vrij goede omstandigheden. Dus gewoon alles geven

Het grootste voordeel is natuurlijk: geen vondelpark in km 19 (daar ga ik altijd op stuk). We zullen zien, we zullen zien!

Ik ga trouwens denk ik voor een korte broek met thermoshirt en shirt met korte mouwen. Het is niet zo warm, maar volgens mij waait her amper en de zon schijnt, dus ik moet oppassen dat ik niet te warme kleren aan doe. Bij mijn benen krijg ik het sowieso meestal niet (hinderlijk) koud, en dat thermoshirt kan ik best hoog oprollen bij mijn armen.
pi_79960271
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:59 schreef e-runner het volgende:

Veel succes allemaal
  maandag 5 april 2010 @ 10:36:02 #221
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79960331
Balen Quito1 ik laat het schieten, ben er niet voor getrained en heb een andere loop. Er zijn vast op marktplaats een aantal mensen die ook wel willen lopen, of misschien via de site van de marathon zelf dat je het kan overdragen?

Verder ga ik in korte broek + mouwen, kan me niet indenken dat het kouder is dan op Zandvoort, en dat was ook prima te doen in deze kleding

Anyway, ik ga nu naar Utrecht toe, tot later
  maandag 5 april 2010 @ 10:53:01 #222
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79960647
Succes iedereen. Sta nu met dyna op het station van vleuten bij de start. Over half uurtje starten we. T is gezellig druk. Ga nu even inlopen..
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_79967117
Vandaag erg makkelijk 7,8 kilometer gelopen met mijn broertje. Niet verwacht dat het zo goed zou gaan aangezien ik zes weken geleden nog moeite met 4 had.

Op naar de 10!
Boodschap van algemeen nut.
pi_79967552
Hoi, ik ben weer thuis.
Het was erg leuk om met een evenement mee te doen. Ik heb hem lekker gelopen met een tijd van 1h 9m 40s. Precies zoals ik dacht dus.

Ik dacht bij de start, laat ik lekker rustig aan doen en achteraan beginnen. Dus ik ben zo'n 5 minuten later gestart (duurde even voordat 4000 lopers weg waren). Nadeel was wel dat ik in het begin vlak voor de bezemwagen liep. Dat is niet echt lekker lopen met de hele tijd zo'n auto achter me. Gelukkig viel al vrij snel een aantal deelnemers terug, waardoor ik de bezemwagen kwijt was. Daarna heb ik alleen maar mensen ingehaald.

Ik ben toch iets te ver naar achteren gestart, waardoor ik het grote veld uiteindelijk helemaal kwijt was. Wel lekker dat ik daardoor lekker rustig kon lopen. Jammer was echter dat bijv. de muziek al weer stond in te pakken op het moment dat ik langs kwam . Volgende keer toch iets meer naar voren starten, dan maar wat meer in de drukte.

Na de brug, met nog 3,5 km te gaan had ik nog best wat over en ben ik iets gaan versnellen. (Ik moest toch die Kenianen voor blijven ). Dat is ook mooi in de hartslag grafiek terug te zien.
Al met al was het een mooie wedstrijd.

pi_79968782
Tsjonge, ben je rond de 54 minuten toch aan een hartstilstand ontsnapt Wel mooi onder de 1:10 gebleven

Was helemaal vergeten dat Utrecht vandaag was. Winnende tijd viel wel een beetje tegen ook, maar scheen nogal winderig te zijn?

Zelf even 9.5km gedaan, ging wel lekker. Ben toch beniewd naar zondag...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_79969566
Het was inderdaad best winderig.
Maar dat was voor de 10km geen probleem. Je liep alleen maar met de wind in de rug.
Marathon en halve marathon hadden wel de helft de wind tegen.

Rond de 54min zakte mijn hartmonitor gordel een beetje naar beneden. Daardoor raakte het signaal weg. Niet dat ik ineens met een flatline op het parkours lag
  maandag 5 april 2010 @ 16:20:04 #227
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79969981
Netjes gelopen Dyna! Ik zag op tv mensen ingehaald worden door de marathonlopers, maar jou niet

Zo, hier nog een thuis (en gelunchd en gedouched )

Heerlijke run, lekker vlak.
De trein uit in Vleuten, en gelijk een grote mensenmassa van 10 kilometer lopers. Tasjes met je jack of wat je wilde achterlaten kon je voorzien van startnummer, die je in utrecht kon ophalen.
Oud jasje en drankflesje erin gegooid, even lekker een warmingup gedaan, en richting de start gelopen.

Daar stond ik voor de keuze: ga ik het tempo van een haas volgen of trek ik mijn eigen plan?
Aangezien het mijn eerste 10K was besloot ik het tempo van een haas te gaan volgen. Vorige week in zandvoort liep ik goed totdat ik het strand op mocht. 5km split was toen 28,20 en ik was toen nog erg goed.
Heb me dus aangesloten bij de haas die op een tempo van 5"40 zou lopen.

We startten goed achteraan, en de inhaaltocht kon beginnen. Houd de paarse ballon in het zicht!! Echter, de haas liep geen 5"40, mijn Garmin vertelt km tijden van 5"15 tot 5"35.. Vlotte haas dus

Na een paar km hebben we de (krappe straten van de) nieuwbouw van Leische Rijn verlaten en liepen we lang het water, waar op een gegeven moment de marathonlopers aan de andere zijde langskwamen. Leuke gewaarwording... maar wat lopen die HARD!
De 5 km werd in 27:44 bereikt, wat toch wel echt de max voor mijn kunnen was. Toch besloot ik de haas bij te blijven houden, hoewel mijn hartslag al echt richting de 190 aan het kruipen was.... Bij het drankpunt op 6,5 km heb ik de haas verlaten rustig even wat water gedronken en op mijn eigen tempo verder gegaan... Nog 3,5 km.. Die kan ik op karakter wel lekker afmaken! Mijn streeftijd van 1 uur zat er dik in en ik had goed vertrouwen!

Dus ik doorlopen, kom ik vlak voor de finish mevrouw de haas weer tegen Heb er nog even een eindsprintje op het einde uitgeperst, lief gelachen naar mijn vriendin de fotograaf en over de finish gekomen. Bruto tijd was 1:01 nogwat, maar toen ik mijn horloge stopzette op de finish stond er een mooie 56.15 !
Ik moet nog even kijken wat de officiele tijd wordt, maar moet zeggen dat ik hier heel tevreden mee ben
Voor degenen die grafiekjes enzo leuk vinden
http://connect.garmin.com/activity/29050076
pi_79970638
@casper. Mooie tijd gelopen.

De uitslag van de 10km staat trouwens nu op de site.
quote:
Afstand 10 km RTV Utrecht Run / GVU Bedrijven Loop
Categorie MREC
Totaal plaats 2796 / 2866
Categorie plaats 1676 / 1699
Snelheid 8,596 km/uur
4 km 26:19
9 km 1:03:46
Bruto tijd 1:15:41
Netto tijd 1:09:48
Uiteindelijk 6min na het startschot pas gestart
  maandag 5 april 2010 @ 16:49:46 #229
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_79970865
Ah hier mijn rijtje
quote:
Woonplaats Utrecht
Afstand 10 km RTV Utrecht Run / GVU Bedrijven Loop
Categorie MREC
Totaal plaats 1729 / 2866
Categorie plaats 1290 / 1699
Snelheid 10,645 km/uur
4 km 20:27
9 km 51:01
Bruto tijd 1:01:00
Netto tijd 56:22
  maandag 5 april 2010 @ 16:58:19 #230
279894 winka
pi_79971138
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:57 schreef e-runner het volgende:

[..]

In mei kan je je ws wel voorinschrijven. Het staat er niet erg duidelijk, maar dat is wat ik eruit opmaak.
Zo raar is het niet, bij wat kleinere wedstrijden is er soms helemaal geen voorinschrijving mogelijk.
Dan schrijf je je op de dag zelf in. Bij deze kan het blijkbaar wel, maar niet al te ver van te voren.
Bedankt voor de info Ik wacht geduldig af..

Zojuist voor de eerste keer 5 km gelopen. Tenminste dat dacht ik. Van te voren op afstandmeten.nl een route uitgestippeld, wat nog een hele klus was. Wilde zo weinig mogelijk last hebben van verkeer en niet te ver van huis starten. Ik dacht dat ik de route in mijn hoofd had, maar eenmaal thuis kwam ik erachter dat ik verkeerd was gelopen Nou ja, ik heb 4.5 km in 31.01 gelopen Had nog sneller gekund als er geen enthousiaste hond tegen me op was gesprongen

Ik heb deze keer echt een paar minuten gewandeld voor en na het rennen en een uitgebreide warming up en cooling down gedaan en dat is goed bevallen! En het is echt een kick om zo lang achter elkaar te kunnen rennen Ik vind het alleen nog erg moeilijk om het juiste tempo te bepalen. Ik had eigenlijk wel sneller gekund.

Maar ja wat is nu het beste? Elke keer tot het gaatje gaan, of kan je beter rustig opbouwen?

En de Utrechtlopers, goed gedaan En ook erg leuk om jullie verhalen te lezen
pi_79971710
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:58 schreef winka het volgende:

Maar ja wat is nu het beste? Elke keer tot het gaatje gaan, of kan je beter rustig opbouwen?

En de Utrechtlopers, goed gedaan En ook erg leuk om jullie verhalen te lezen
Thanks.

Tja, je moet doen wat lekker is. Hangt er ook vanaf hoe vaak je loopt.
Ik probeer 2 a 3 keer te lopen in de week. Door de week loop ik dan 2x 's avonds een kleine afstand. En in het weekend 1 maal een lange.
Dat doe ik gewoon op lekker rustig tempo. Niet tot het gaatje dus, zeg maar duurtraining.

Nou zijn er ook veel die 1x per week intervaltraining aanraden. Zelf heb ik dat nog niet geprobeerd, maar je schijnt daarmee je snelheid te kunnen verhogen.
pi_79972494
Vandaag begonnen met hardlopen. Rustig schema (wisselend 1 minuut rennen 1 1/2 minuut lopen). Na 30 seconden pijn in mijn schenen. Heb wel het schema uitgelopen, maar zo snel al pijn in mijn schenen? Ik handbal ook, maar dan heb ik er geen last van.

Ik heb ook net nieuwe schoenen aan laten meten bij run2day. Heb er nu maar icepacks op gelegd, maar ja...
Ben wel 15 kg te zwaar ongeveer...:-)
pi_79976498
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:37 schreef Freudie het volgende:
Vandaag begonnen met hardlopen. Rustig schema (wisselend 1 minuut rennen 1 1/2 minuut lopen). Na 30 seconden pijn in mijn schenen. Heb wel het schema uitgelopen, maar zo snel al pijn in mijn schenen? Ik handbal ook, maar dan heb ik er geen last van.

Ik heb ook net nieuwe schoenen aan laten meten bij run2day. Heb er nu maar icepacks op gelegd, maar ja...
Hardlopen is een hele andere belasting dan handbal (of welke sport dan ook).
Spierpijn is in het begin dan ook zeer normaal voor beginners.
Na 2 weken trainen gaat het wel beter, met minder spierpijn.
pi_79977028
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:37 schreef Freudie het volgende:

Pijn in je schenen zou kunnen duiden op shinsplit. Heb je de last vooral aan de 'zijkanten' van je schenen? Mocht dat zo zijn, zou ik hier erg mee uitkijken. Dit is voornamelijk het geval bij overbelasting, en kan aanhoudend worden als je niet genoeg rust neemt.

Ik ben zelf amateurhardloper en amateurtriatleet, dus leuk om dit topic te zien. Heb altijd op redelijk hoog niveau gevoetbald vroeger, en wat triathlons gedaan. Als ik hardloop, dan loop ik meestal 5 of 10 km. Ben van plan om in oktober een hele marathon te gaan lopen. 5km tijd zit rond de 22/23 minuten, maar dat is niet helemaal voluit.
  maandag 5 april 2010 @ 19:57:46 #235
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_79977418
Zo, ben ik even snel door Utrecht gelopen! Bij mijn eerste halve marathon had ik nog de verwachting dat als ik ongeveer twee en een half uur zou lopen, ik tevreden kon zijn. Maar het ging LEKKER!
quote:
Woonplaats Amersfoort
Afstand Brooks Halve Marathon
Categorie MREC
Totaal plaats 1420 / 2004
Categorie plaats 1050 / 1351
Snelheid 10,584 km/uur
11 km 1:02:40
15 km 1:23:56
20,1 km 1:54:18
Bruto tijd 2:02:22
Netto tijd 1:59:36

Enige nadeel is nu dat ik een streeftijd heb voor volgende keer, dat zal niet meevallen...
pi_79978322
Good gedaan woodpecker.
Een half uur onder je streeftijd is echt enorm.
pi_79978422
Gefeliciteerd allemaal die in Utrecht heeft gelopen, is een stimulans voor iedereen om elkaars prestaties te lezen!

Net op het journaal over de tweede hardloopgolf, met inschrijflimieten en extra verzorgingsposten/ehbo tot gevolg..

Ik heb net weer een stukje gelopen, 7 km. zonder pijn.. Heb mijn marathon opgegeven voor zondag maar na vandaag weer lekker pijnvrij te hebben gelopen begint het toch weer te kriebelen... Onverstandig.
pi_79979117
Was te laat voor de wedstrijd Dus dat wordt pas eind april een 5k lopen (in aanloop naar de 10k).

Zware trainingsweken voor de boeg!
pi_79979126
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:57 schreef e-runner het volgende:

[..]

voorgaande jaren heb ik me voor deze loop ook gewoon via inschrijven.nl opgegeven.
Anders had ik er uberhaubt nooit van gehoord nl.
pi_79983200
Ik ben ook weer terug, en heelhuids. De loop ging erg lekker, ik begon op een wat ambitieus tempo maar wel dusdanig dat ik wist dat ik het nog wel even vol kon houden, ik wist alleen niet of dat tot de finish zou lukken. Maar jawel . En daarom heb ik een snellere tijd dan ik voor deze wedstrijd had durven dromen: 53:28 . Dit biedt perspectieven en ik heb nu ook ineens veel zin om goed te blijven trainen.

Ik denk trouwens wel dat die tijd mede te danken is aan het feit dat ik weinig gehinderd ben door drukte, omdat we behoorlijk vooraan zijn gestart. Ik heb het idee dat ik bij de Marikenloop vorig jaar beter getraind was dan nu, terwijl m'n tijd daar langzamer was. Volgens mij komt dat gewoon omdat ik toen ontzettend moest slalommen.

Mijn zusje heeft de halve uitgelopen binnen de 2 uur terwijl ze afgelopen week nog ziek was geweest, wat ik een ware heldendaad vind. Vriend van m'n zusje liep de 10km ook hartstikke goed, kortom wij zijn allen tevreden.

Het was tijdens onze 10km best warm, volgens mij hadden veel mensen (ikzelf incluis) wel wat minder aan kunnen trekken. Tijdens de halve leek het me frisser, maar dat kan de perceptie van de toeschouwer zijn .

Mooi dat jullie hem allemaal hebben uitgelopen en iemand zelfs een half uur onder z'n streeftijd .
pi_79983641
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:32 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hardlopen is een hele andere belasting dan handbal (of welke sport dan ook).
Spierpijn is in het begin dan ook zeer normaal voor beginners.
Na 2 weken trainen gaat het wel beter, met minder spierpijn.
Als het spierpijn is, en geen overbelasting, dan neem ik dat inderdaad wel voor lief. Ben alleen zo bang dat het inderdaad shin splints zijn. De pijn zit aan de voorkant van de schenen.

Ik zal wel kijken of ik er echt last van blijf houden, of dat het minder wordt...
pi_79983964
Aanstaande zondag Marathon Rotterdam waar ik aan mee gaan doen. Ben wel erg zenuwachtig moet ik zeggen. Mijn streeftijd wordt ongeveer 4.5 uur, maar ik zou het al goed van mij vinden als ik hem uitloop
pi_79984074
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:15 schreef StinsonB het volgende:
Aanstaande zondag Marathon Rotterdam waar ik aan mee gaan doen. Ben wel erg zenuwachtig moet ik zeggen. Mijn streeftijd wordt ongeveer 4.5 uur, maar ik zou het al goed van mij vinden als ik hem uitloop
Succes! Is ook nog een doel van mij, ooit. Heb ik mijn vader ooit eens beloofd..hhehe, eerst maar eens zorgen dat ik 30 minuten kan volhouden, zonder pijn in mijn schenen...hehehe :-)
pi_79984823
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:47 schreef ikMark het volgende:

[..]

Pijn in je schenen zou kunnen duiden op shinsplit. Heb je de last vooral aan de 'zijkanten' van je schenen? Mocht dat zo zijn, zou ik hier erg mee uitkijken. Dit is voornamelijk het geval bij overbelasting, en kan aanhoudend worden als je niet genoeg rust neemt.

Ik ben zelf amateurhardloper en amateurtriatleet, dus leuk om dit topic te zien. Heb altijd op redelijk hoog niveau gevoetbald vroeger, en wat triathlons gedaan. Als ik hardloop, dan loop ik meestal 5 of 10 km. Ben van plan om in oktober een hele marathon te gaan lopen. 5km tijd zit rond de 22/23 minuten, maar dat is niet helemaal voluit.
De pijn zit echt aan de voorkant van de schenen, niet echt aan de zijkant...
pi_79987574
quote:
Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef Freudie het volgende:

[..]

De pijn zit echt aan de voorkant van de schenen, niet echt aan de zijkant...
Heb ik 1 of 2 keer in (veel) lichtere mate gehad; pas toen de loopstukjes 6-7 minuten werden ofzo, alleen rechts, en ook alleen tijdens het lopen. Heb er niet aan gekoeld -zo hevig was 't niet, beetje gevoelig meer dan echt pijnlijk- maar heb wel even gezocht op shinsplints. Aangezien bij shinsplints als risico factor stond vermeld, imbalans van kuitspieren ten opzichte van spieren aan de voorkant van je been (voorbeeld van de pagina was voetballers, maar ik loop al 14 jaar op blote voeten en heb ook veel sterkere kuitspieren dan de gemiddelde beginnende loper), heb ik ondanks dat de pijn bij mij ook duidelijk recht van voren was en niet aan de zijkant, toch maar de oefening voor de spieren aan de voorkant onderbeen gedaan. Voorvoet ergens onder tegenhouden (met je andere voet, of ik doe 't als ik hier aan de computer zit achter zo'n balk van het buro), en dan je voet naar je toe bewegen zodat de spieren aan de voorkant zich spannen. Of dat geholpen heeft, of dat 't gewoon een beginners-pijntje was wat na die enkele keer toch wel overgegaan zou zijn -bij mij is 't weg. Maar het was dus wel veel minder dan wat jij beschrijft, met stukjes van 1 1/2 minuut was er nog niks van te bespeuren! En ik heb ook geen enkel verstand van handbal, krijg je daar stevige kuitspieren van?
  dinsdag 6 april 2010 @ 00:00:10 #246
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79989237
Nou, ik ben ook weer terug uit Utrecht, en ik heb maar twee emoticons die het kunnen beschrijven, namelijk:
en

Mijn streeftijd was 1:42:00 en mijn resultaat was het volgende:
quote:
Afstand Brooks Halve Marathon
Categorie MREC
Totaal plaats 143 / 2004
Categorie plaats 64 / 1351
Snelheid 13,832 km/uur
11 km 45:16
15 km 1:01:43
20,1 km 1:26:31
Bruto tijd 1:32:29
Netto tijd 1:31:31
Mijn PR stond op 01:41:27 en daar heb ik dus gewoon vrijwel 10 minuten vanaf weten te rennen Ik wist wel dat ik het pr kon verbreken, maar met zulke hoeveelheden had ik niet durven dromen! Dit zijn geen beertenderrr maar e-runner tijden Ik heb in geen enkele kortere wedstrijd zelfs zo'n hoog gemiddelde gehad.

In het najaar (mits de zomertraining helemaal goed gaat komen) ga ik zeker weten onder de 1:30:00 finishen. Ik heb tot iets van 17km onder het schema van 1:30:00 gelopen en aan het eind pas echt ingestort. Toen naar 12km/h teruggevallen, terwijl daarvoor ik eigenlijk constant 14,4 ongeveer heb gelopen. Verder heb ik het idee dat ik ook vrijwel alleen maar ben ingehaald door atleten van een vereniging, op een paar na.

Alle problemen over het parcours neem ik bij deze terug, het was echt . Geen last van mensen voor me en heb zo heerlijk gelopen. Veel in kleine groepjes en waaiervormen gelopen. Zelf ook veel kopwerk gedaan om weer ergens aan te sluiten bij een voorgaand groepje. De wind was best flink aanwezig op de open stukken, wat het best lastig maakte.

Wat ik zelf best leuk vond, was het stuk door die nieuwbouwwijk waarbij je aan twee kanten liep (halverwege volgens mij). Op dat stuk de toppers nog zien lopen, waarbij je beseft dat je er helemaal niet zo ver vanaf zit Helaas moet je dan nog een heel stuk door naar achter, wat dus zeker 10 minuten kost om op hetzelfde punt te komen waar je ze tegen kwam Verder natuurlijk wel leuk dat als je op de terugweg bent, je weet wat er nog allemaal achter je aan komt. Verder werkt het ook motiverend als je achterom kijkt en niemand ziet, om toch maar even proberen aan te haken bij de voorganger.
Wel dodelijk was die laatste klim op 3km voor de finish waar je met wind tegen opeens de brug op moest als ik het goed herinner. Was net na de laatste drankpost, gevolgd door een weg langs een kanaal ofzo. Flinke wind tegen omhoog en deels door de modder. Ik voelde me net Tom Boonen die Cancellara weg zag springen (voor de mensen die de ronde van Vlaanderen gezien hebben ).

Maar goed, tot dusver mijn verhaal. Op zich geen spannend parcours, maar heb me er prima op vermaakt met het springen van groepje naar groepje Verder goed geregeld, enkel 1 klacht: geen medaille ! Die had ik nu maar wat graag willen hebben dus ik ga nog even mailen.

Goed om te zien dat jullie ook allemaal een mooie tijd hebben gelopen Het is enkel afwachten op de succesverhalen van Annoh En knnth, wtf? te laat? Welke wedstrijd ging je lopen? Ook goed om te horen dat Shadylane nog heel is
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:02:00 #247
79550 Ymke
your ghost
pi_79993285

Zit een van jullie hier tussen?

Had een van jullie iets bijzonders qua kleding aan ,of een startnummer? ik heb best veel foto's gemaakt , misschien wel van jullie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ymke op 06-04-2010 08:14:23 ]
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_79993471
Bovenstaande foto is van de 5km.
Ik geloof niet dat een van ons daar aan meegedaan heeft. Wel leuk dat je foto's heb gemaakt. Heb je die ergens online staan?

@beertenderrr ongelofelijk goed gedaan man.
De brug af vond ik trouwens een enorm lekker stuk. Ongeveer een halve km lang lichtjes naar beneden lopen. Ik heb daar flink mijn lange benen gebruikt om mij door de zwaartekracht te laten gaan en liep daar ook flink harder.
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:36:12 #249
79550 Ymke
your ghost
pi_79993560
Ik ben nog bezig met ze te bewerken , ik heb foto's van alle afstanden. Heb jij een startnummer?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_79993713
Gefeliciteerd allemaal! Volgens mij zijn alle streeftijden genadeloos vermorzeld?

Geweldig beertenderr, de topper begint naar boven te komen . Maar het zat er wel al aan te komen; misschien doordat je de winter door hebt gefietst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')