Stinkend terug in de trein is juist onderdeel van het evenementquote:Op zondag 4 april 2010 16:24 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Zag je bericht te laat, ben net terug
Dit is ook de eerste keer dat ik zo'n evenement meemaak, maar is het gebruikelijk dat er geen douches zijn? Ik zou me toch wel even willen opfrissen na afloop...
Maar hoe kan je dan het label krijgen om in de jaarbeurs al een tas af te geven als je morgen alleen bij de start je startpakket kan afhalen volgens de nieuwsbrief?quote:Op zondag 4 april 2010 16:10 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik heb het nog even voor je nagevraagd hoe het zit met je spullen in bewaring geven.
Je kan dus twee tassen in bewaring geven.
Bij de jaarbeurs kun je je omkleden en geef je je kledingtas af met het label dat aan je startnummer zit vastgeplakt.
Daarnaast heb je ook een gele plastic tas gekregen en een envelop met aan de buitenkant een sticker met je startnummer. De gele tas met daarop je startnummer geplakt kun je bij de start in vleuten afgeven.
Deze gele tas wordt dan naar de finish gebracht.
Ik had dit verder nergens gelezen, maar wel goed georganiseerd zo.
Ik denk dat ik zelf een oude trui meeneem en die in de gele tas laat overbrengen.
En ik was net al overgestapt op de chocolademelkquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:43 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Alle hardlopers dus massaal aan de kersensap!
De 10km start rond het 33km punt, met een tijdsverschil van zo'n 45 minuten. Het lijkt mij dat de top marathonlopers hier al niet eens voorbij komen, en dus moeten zigzaggen door dit veld. Ook verwacht ik zelf dat ik op de halve marathon een hoop marathonlopers in ga halen, ook niet bepaald ideaal. We gaan het afwachten, ik laat de resultaten wel horen.quote:JAARBEURS UTRECHT MARATHON 42,195 km 10:30 uur
10 km RTV Utrecht Run (start in Leidsche Rijn) 10 km 11:18 uur
GVU BedrijvenLoop (start in Leidsche Rijn) 10 km (team) 11:18 uur
Brooks Halve Marathon 21,1 km 14:00 uur
Bedanktquote:Op zondag 4 april 2010 22:49 schreef beertenderrr het volgende:welkom winka
voor welke wedstrijd heb je je ingeschreven? Er is trouwens ook een topic over de start to run met Evy serie, mocht je die nog niet gezien hebben. Hardlopen-Start to run met Evy op je MP3 speler #24 Hier ben je uiteraard ook welkom
@
Het is trouwens best een leuk en goed shirt. En dat wordt alleen dit jaar uitgegeven vanwege het 10-jarige jubileum, dus een hebbedingetje.quote:Op zondag 4 april 2010 22:49 schreef beertenderrr het volgende:
@mouzzer: balen van je blessurewat voor blessure heb je opgelopen? Ga je wel naar Utrecht? Je krijgt namelijk wel een gratis shirt dacht ik (god, wat klinkt dit Hollands
).[...] Overigens vind ik het zelf ook apart dat alles over 1 parcours gerend wordt. Helemaal als je kijkt naar de starttijden:
Haha nou het is niet expliciet mijn doel hoor. Ik loop op 24 april nog een halve marathon (Geinloop), en wil dan echt een keer onder de 2 uur, morgen ga ik relaxed lopen en zie ik wel wat er gebeurt. (Het zit natuurlijk wel in mijn achterhoofd, ik voel me net een middelbare scholier die beweert dat ze heeeel slecht geleerd had voor haar examenquote:Op zondag 4 april 2010 22:50 schreef beertenderrr het volgende:
De streeftijden voor morgen. Mocht er nog iemand ontbreken, laat het weten
Jaarbeurs Utrecht marathon, 10e editie, 5 april 2010
[ afbeelding ]
ShadyLane: 59:59 (10km)
Caspervc: 1:00:00 (10km)
Dyna18: 1:10:00 (10km)
Beertenderrr: 1:42:00 (halve marathon)
Annoh: < 2:00:00 (halve marathon)
Woodpecker: 2:30:00 (halve marathon)
Ow en Annoh, deze keer gaat het lukken
hahaquote:Op zondag 4 april 2010 23:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Mijn doel is dus om de Kenianen voor te blijven.... (dat ik dat nog eens zou roepen voor mijn eerste wedstrijd).
Hahaquote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef annoh het volgende:
[..]
Haha nou het is niet expliciet mijn doel hoor. Ik loop op 24 april nog een halve marathon (Geinloop), en wil dan echt een keer onder de 2 uur, morgen ga ik relaxed lopen en zie ik wel wat er gebeurt. (Het zit natuurlijk wel in mijn achterhoofd, ik voel me net een middelbare scholier die beweert dat ze heeeel slecht geleerd had voor haar examen)
Voor ons moet het geen probleem zijn, meer voor de marathon toppersquote:Op zondag 4 april 2010 23:42 schreef annoh het volgende:
Ik heb nog eens naar het parcours en de vertrektijden gekeken en ik vind het echt raaaar! Gaan ze een aparte strook maken voor de toplopers ofzo? Ik hoop dat het geen overlast gaat veroorzaken, want 17 kilometer in een halve marathon ben ik meestal niet zo wendbaar meer![]()
Edit: ohnee, ik zie dat de 10kmers sowieso geen probleem zijn, en de marathonlopers zijn waarschijnlijk als ik ze voorbij loop ook niet zo wendbaar meer, maar verdienen natuurlijk enkel respect. Ik moest maar eens gaan slapen trouwensIedereen alvast succes morgen!
![]()
Zeker balen, zou mijn eerste loop sinds oktober zijn maar gaat hem niet worden. Heb sinds een paar dagen last van geïrriteerde (ontstoken) tussenribspieren. Had er nog nooit van gehoord maar geeft een stekende pijn bij het inademen, lachen, hoesten etc. Niet echt handig bij het hardlopen en dus besloten niet te gaan. Ga ook niet naar Utrecht, shirt is niet echt gratis als ik alleen daarvoor een retourtje Utrecht moet kopenquote:Op zondag 4 april 2010 22:49 schreef beertenderrr het volgende:
@mouzzer: balen van je blessurewat voor blessure heb je opgelopen? Ga je wel naar Utrecht? Je krijgt namelijk wel een gratis shirt dacht ik (god, wat klinkt dit Hollands
). Volgens mij is de algehele informatievoorziening niet optimaal. Veel mailtjes die belanden in de spambox, ook de site vond ik niet even prettig werken zoals ik gewend ben en nu dit. Ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die de 10km gaan lopen morgen. Dat je ook zelf de trein moet pakken naar de startplaats is opvallend. Zal je net de laatste trein missen, kan je een half uur wachten. Ben je dan mooi klaar mee. Overigens vind ik het zelf ook apart dat alles over 1 parcours gerend wordt. Helemaal als je kijkt naar de starttijden:
Ik heb de afgelopen 2 edities meegelopen, maar hoe heb je je ingeschreven hiervoor? Bij inschrijven.nl staat hij niet en via de eigen site van de vereniging zie ik ook niks.quote:
Gaat lekker hier! Waarom ging het zo slecht? Had je geen tijd ofzo, of lichamelijke ongemakken?quote:Op zondag 4 april 2010 22:05 schreef Sjobber het volgende:
[..]
En ik was net al overgestapt op de chocolademelk![]()
Nog nooit zo een spijt gehad van mijn inschrijving voor een marathon. Man man man wat een slechte voorbereiding. Maar we zullen het zien de 11de.
Heb in ieder geval nog 2 of 3 trainingen te gaan. Morgen in ieder geval weer even de schoenen uit de kast halen.
In mei kan je je ws wel voorinschrijven. Het staat er niet erg duidelijk, maar dat is wat ik eruit opmaak.quote:Op maandag 5 april 2010 09:22 schreef winka het volgende:
Op deze link van de site staat de tekst 'Kosten bij voorinschrijving via nog niet mogelijk'. Dus het lijkt mij dat de inschrijving nog niet mogelijk is?
Of is dat raar zo zes weken voor een wedstrijdIk heb dit nog nooit gedaan dus ik heb geen flauw benul hoe het allemaal werkt. De vorige keren kon je dus verder van te voren inschrijven/?
Veel succes allemaalquote:Op zondag 4 april 2010 22:50 schreef beertenderrr het volgende:
De streeftijden voor morgen. Mocht er nog iemand ontbreken, laat het weten
Jaarbeurs Utrecht marathon, 10e editie, 5 april 2010
[ afbeelding ]
ShadyLane: 59:59 (10km)
Caspervc: 1:00:00 (10km)
Dyna18: 1:10:00 (10km)
Beertenderrr: 1:42:00 (halve marathon)
Annoh: < 2:00:00 (halve marathon)
Woodpecker: 2:30:00 (halve marathon)
Ow en Annoh, deze keer gaat het lukken
Het grootste voordeel is natuurlijk: geen vondelpark in km 19 (daar ga ik altijd op stuk). We zullen zien, we zullen zien!quote:Op maandag 5 april 2010 00:05 schreef beertenderrr het volgende:
Hahaje gaat niet inhouden hoor. Als ik het me goed herinner was het vorige keer ook maar 30 seconden in Amsterdam, dus met een beetje goede omstandigheden moet het lukken. Laat het morgen nou net vrij goed weer zijn en niet te hard waaien, dus vrij goede omstandigheden. Dus gewoon alles geven
Uiteindelijk 6min na het startschot pas gestartquote:Afstand 10 km RTV Utrecht Run / GVU Bedrijven Loop
Categorie MREC
Totaal plaats 2796 / 2866
Categorie plaats 1676 / 1699
Snelheid 8,596 km/uur
4 km 26:19
9 km 1:03:46
Bruto tijd 1:15:41
Netto tijd 1:09:48
quote:Woonplaats Utrecht
Afstand 10 km RTV Utrecht Run / GVU Bedrijven Loop
Categorie MREC
Totaal plaats 1729 / 2866
Categorie plaats 1290 / 1699
Snelheid 10,645 km/uur
4 km 20:27
9 km 51:01
Bruto tijd 1:01:00
Netto tijd 56:22
Bedankt voor de infoquote:Op maandag 5 april 2010 09:57 schreef e-runner het volgende:
[..]
In mei kan je je ws wel voorinschrijven. Het staat er niet erg duidelijk, maar dat is wat ik eruit opmaak.
Zo raar is het niet, bij wat kleinere wedstrijden is er soms helemaal geen voorinschrijving mogelijk.
Dan schrijf je je op de dag zelf in. Bij deze kan het blijkbaar wel, maar niet al te ver van te voren.
Gewoon even wachten tot mei dus.
Thanks.quote:Op maandag 5 april 2010 16:58 schreef winka het volgende:
Maar ja wat is nu het beste? Elke keer tot het gaatje gaan, of kan je beter rustig opbouwen?
En de Utrechtlopers, goed gedaanEn ook erg leuk om jullie verhalen te lezen
Hardlopen is een hele andere belasting dan handbal (of welke sport dan ook).quote:Op maandag 5 april 2010 17:37 schreef Freudie het volgende:
Vandaag begonnen met hardlopen. Rustig schema (wisselend 1 minuut rennen 1 1/2 minuut lopen). Na 30 seconden pijn in mijn schenen. Heb wel het schema uitgelopen, maar zo snel al pijn in mijn schenen? Ik handbal ook, maar dan heb ik er geen last van.
Ik heb ook net nieuwe schoenen aan laten meten bij run2day. Heb er nu maar icepacks op gelegd, maar ja...
Ben wel 15 kg te zwaar ongeveer...:-)
Pijn in je schenen zou kunnen duiden op shinsplit. Heb je de last vooral aan de 'zijkanten' van je schenen? Mocht dat zo zijn, zou ik hier erg mee uitkijken. Dit is voornamelijk het geval bij overbelasting, en kan aanhoudend worden als je niet genoeg rust neemt.quote:Op maandag 5 april 2010 17:37 schreef Freudie het volgende:
Vandaag begonnen met hardlopen. Rustig schema (wisselend 1 minuut rennen 1 1/2 minuut lopen). Na 30 seconden pijn in mijn schenen. Heb wel het schema uitgelopen, maar zo snel al pijn in mijn schenen? Ik handbal ook, maar dan heb ik er geen last van.
Ik heb ook net nieuwe schoenen aan laten meten bij run2day. Heb er nu maar icepacks op gelegd, maar ja...
Ben wel 15 kg te zwaar ongeveer...:-)
quote:Woonplaats Amersfoort
Afstand Brooks Halve Marathon
Categorie MREC
Totaal plaats 1420 / 2004
Categorie plaats 1050 / 1351
Snelheid 10,584 km/uur
11 km 1:02:40
15 km 1:23:56
20,1 km 1:54:18
Bruto tijd 2:02:22
Netto tijd 1:59:36
voorgaande jaren heb ik me voor deze loop ook gewoon via inschrijven.nl opgegeven.quote:Op maandag 5 april 2010 09:57 schreef e-runner het volgende:
[..]
In mei kan je je ws wel voorinschrijven. Het staat er niet erg duidelijk, maar dat is wat ik eruit opmaak.
Zo raar is het niet, bij wat kleinere wedstrijden is er soms helemaal geen voorinschrijving mogelijk.
Dan schrijf je je op de dag zelf in. Bij deze kan het blijkbaar wel, maar niet al te ver van te voren.
Gewoon even wachten tot mei dus.
Als het spierpijn is, en geen overbelasting, dan neem ik dat inderdaad wel voor lief. Ben alleen zo bang dat het inderdaad shin splints zijn. De pijn zit aan de voorkant van de schenen.quote:Op maandag 5 april 2010 19:32 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hardlopen is een hele andere belasting dan handbal (of welke sport dan ook).
Spierpijn is in het begin dan ook zeer normaal voor beginners.
Na 2 weken trainen gaat het wel beter, met minder spierpijn.
Succes! Is ook nog een doel van mij, ooit. Heb ik mijn vader ooit eens beloofd..hhehe, eerst maar eens zorgen dat ik 30 minuten kan volhouden, zonder pijn in mijn schenen...hehehe :-)quote:Op maandag 5 april 2010 22:15 schreef StinsonB het volgende:
Aanstaande zondag Marathon Rotterdam waar ik aan mee gaan doen. Ben wel erg zenuwachtig moet ik zeggen. Mijn streeftijd wordt ongeveer 4.5 uur, maar ik zou het al goed van mij vinden als ik hem uitloop
De pijn zit echt aan de voorkant van de schenen, niet echt aan de zijkant...quote:Op maandag 5 april 2010 19:47 schreef ikMark het volgende:
[..]
Pijn in je schenen zou kunnen duiden op shinsplit. Heb je de last vooral aan de 'zijkanten' van je schenen? Mocht dat zo zijn, zou ik hier erg mee uitkijken. Dit is voornamelijk het geval bij overbelasting, en kan aanhoudend worden als je niet genoeg rust neemt.
Ik ben zelf amateurhardloper en amateurtriatleet, dus leuk om dit topic te zien. Heb altijd op redelijk hoog niveau gevoetbald vroeger, en wat triathlons gedaan. Als ik hardloop, dan loop ik meestal 5 of 10 km. Ben van plan om in oktober een hele marathon te gaan lopen. 5km tijd zit rond de 22/23 minuten, maar dat is niet helemaal voluit.
Heb ik 1 of 2 keer in (veel) lichtere mate gehad; pas toen de loopstukjes 6-7 minuten werden ofzo, alleen rechts, en ook alleen tijdens het lopen. Heb er niet aan gekoeld -zo hevig was 't niet, beetje gevoelig meer dan echt pijnlijk- maar heb wel even gezocht op shinsplints. Aangezien bij shinsplints als risico factor stond vermeld, imbalans van kuitspieren ten opzichte van spieren aan de voorkant van je been (voorbeeld van de pagina was voetballers, maar ik loop al 14 jaar op blote voeten en heb ook veel sterkere kuitspieren dan de gemiddelde beginnende loper), heb ik ondanks dat de pijn bij mij ook duidelijk recht van voren was en niet aan de zijkant, toch maar de oefening voor de spieren aan de voorkant onderbeen gedaan. Voorvoet ergens onder tegenhouden (met je andere voet, of ik doe 't als ik hier aan de computer zit achter zo'n balk van het buro), en dan je voet naar je toe bewegen zodat de spieren aan de voorkant zich spannen. Of dat geholpen heeft, of dat 't gewoon een beginners-pijntje was wat na die enkele keer toch wel overgegaan zou zijn -bij mij is 't weg. Maar het was dus wel veel minder dan wat jij beschrijft, met stukjes van 1 1/2 minuut was er nog niks van te bespeuren! En ik heb ook geen enkel verstand van handbal, krijg je daar stevige kuitspieren van?quote:Op maandag 5 april 2010 22:32 schreef Freudie het volgende:
[..]
De pijn zit echt aan de voorkant van de schenen, niet echt aan de zijkant...
Mijn PR stond op 01:41:27 en daar heb ik dus gewoon vrijwel 10 minuten vanaf weten te rennenquote:Afstand Brooks Halve Marathon
Categorie MREC
Totaal plaats 143 / 2004
Categorie plaats 64 / 1351
Snelheid 13,832 km/uur
11 km 45:16
15 km 1:01:43
20,1 km 1:26:31
Bruto tijd 1:32:29
Netto tijd 1:31:31
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |