abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2010 @ 23:03:47 #51
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_80066234
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:53 schreef ShadyLane het volgende:
Pfoe, dat is over twee maanden al, die zijn omgevlogen voor je het weet. Het zal dus van je huidige niveau afhangen of het haalbaar is. Een p.r. van 19nogwat op de 5km klinkt op zich wel alsof je een (erg) goeie conditie hebt, maar loop je ook langere afstanden? Hoe gaan die op dit moment?

Welkom iig . Als 12 juni te kort dag is kun je wellicht voor een halve in het najaar gaan?
Ik heb inderdaad wel een redelijke basis-conditie. Heb eigenlijk nooit meer dan een kilometer of 8 gelopen, maar het lijkt me wel een leuke uitdaging om langere afstanden te gaan lopen en ook aan wedstrijden mee te doen, denk dat dat toch wat extra sfeer met zich mee brengt. Ik hoef ook niet perse een hele goede tijd te lopen 12 juni, maar het zou toch wel prettig zijn als ik het kan volhouden zonder (al te veel) te wandelen tussendoor.

Voor de toekomst lijkt het me ook wel leuk om de Dam-tot-Dam loop of de 7heuvelenloop te lopen, maar moet nog maar even zien hoe het allemaal uitpakt.

Hebben de mensen hier eigenlijk speciale kleding? Ik loop altijd gewoon in sportbroekje en t-shirt, maar maakt het veel verschil om speciale hardloop-kleding te hebben? (Hardloopschoenen heb ik uiteraard wel.)
pi_80066652
Als je al een goeie conditie hebt is je belangrijkste zorg om je benen te wennen aan langere afstanden (en dan op zo'n manier dat je geen blessures oploopt). Ik weet niet of twee maanden daar genoeg voor is (heb zelf nooit een halve gelopen).

Qua hardloopkleding: volgens mij is behalve m'n vader iedereen er wel van overtuigd dat ademende shirts fijner zijn dan katoenen. Dat spul is bij sportwinkels best duur, maar Aldi en Lidl hebben soms aanbiedingen en vaak kun je bij je inschrijving voor grote hardloopevenementen ook een ademend shirt bestellen tegen een schappelijke prijs. De broek maakt volgens mij niet zoveel uit.
  woensdag 7 april 2010 @ 23:14:08 #53
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80066681
Is Annoh nog levend teruggekomen uit Utrecht? Sindsdien niets meer van gehoord
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 7 april 2010 @ 23:18:02 #54
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_80066858
Oké thanks voor de info. . Een ademend shirt is inderdaad wel een goed idee, zweet me namelijk na die 5 kilometer altijd al kapot. Ik zal de vorderingen hier wel een beetje blijven posten.
  donderdag 8 april 2010 @ 08:22:49 #55
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_80071824
_jos,

De aldi en de lidl hadden vorige week acties met kleding, met een beetje geluk ligt er nog wel een shirtje... En kijk eens bij de perry sport of intersport in het aanbiedingenrek.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_80072157
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:13 schreef ShadyLane het volgende:
Qua hardloopkleding: volgens mij is behalve m'n vader iedereen er wel van overtuigd dat ademende shirts fijner zijn dan katoenen. Dat spul is bij sportwinkels best duur, maar Aldi en Lidl hebben soms aanbiedingen en vaak kun je bij je inschrijving voor grote hardloopevenementen ook een ademend shirt bestellen tegen een schappelijke prijs. De broek maakt volgens mij niet zoveel uit.
Dit is ook precies wat ik wilde zeggen. Een ademend sportshirt maakt echt een groot verschil. In het verleden had ik altijd een nat, klef katoenen shirt tegen mijn lijf geplakt zitten.
Nu doe ik ook mijn fitness in zo'n shirt, zit echt een stuk lekkerder.

De shirts bij de Lidl en Aldi zijn allemaal weg. Het heeft geen nut daar nog naar te kijken.
Inderdaad de aanbiedingen en uitverkoop in de gaten houden.

Voor de winter is het trouwens een ander verhaal.
Dan is het wel handig om goede hardloopkleding te hebben. Denk dan aan de drie functionele lagen (vochtafvoer, isolatie, bescherming).
  donderdag 8 april 2010 @ 09:58:53 #57
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_80073747
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:14 schreef beertenderrr het volgende:
Is Annoh nog levend teruggekomen uit Utrecht? Sindsdien niets meer van gehoord
Haha goed dat ik gemist word . Tsja, ik ben levend maar ook een beetje teleurgesteld teruggekomen uit Utrecht. Ik zal beginnen met mijn tijd: 2:04:30. Niet onder de 2 uur dus. Mission failed.

Het begon allemaal zo mooi. Ik was niet te lang voor de start aanwezig, maar had genoeg tijd om mijn startnummer (en het fijne shirt) op te halen, me om te kleden en nog even naar wat finishende marathoners te kijken. Wat een weinig glorieuze bedoening is dat eigenlijk, maar wel leuk om te zien: de een kwam met een enorme oerkreet over de finish, de ander leek niet meer te weten wat voor of achter was. En dan kregen ze een medaille, en mochten ze naar de kleedkamers strompelen.
Maargoed, toen zelf rennen. Ik vond het op het eerste stuk zo leuk dat we aan de andere kant de marathonlopers zagen lopen. Zij waren al helemaal kapot en kregen enthousiast applaus van alle halve marathon lopers, echt leuk. Het stuk langs het water was ook leuk, dat je aan de overkant de snelle kon zien gaan. Op een gegeven moment liep er een hele snelle vrouw tussen een stuk of 5 mannen, en die kreeg natuurlijk ook enthousiast applaus (vooral van alle vrouwen).
In het eerste uur liep ik 11 km, en ging het echt heerlijk. Mijn benen voelden goed, mijn ademhaling was perfect, en langzaam (nouja eigenlijk vrij snel) kreeg ik toch weer dat doel van 2 uur in mijn hoofd. Ik wist dat ik voor mijn doen een flink tempo liep, maar het ging zo lekker, ik heb wel geprobeerd wat gas terug te nemen, maar dat lukte me steeds maar voor korte stukjes. Dit bleef doorgaan tot km 15, en toen was het binnen 1 km die wat moeilijker ging gewoon klaar. Ik werd kotsmisselijk, en kon (daardoor?) niet meer lekker ademen, en vanaf toen werd het echt een struggle (vooral die %$&# brug!! ik klaag nooit meer over het vondelpark!). Uiteindelijk ben ik dus niet zo heel ontevreden met die 2:04:30, maar ik was wel echt terleurgesteld dat het laatste stuk zo ruk ging. Aan de ene kant ben ik gewoon te snel gestart en is het mijn eigen schuld, aan de andere kant vind ik het frustrerend dat het me niet gewoon lukt Ik had dinsdag trouwens ook echt bizar veel spierpijn, veel meer dan na mijn 19km trainingslopen. Maargoed, done is done.
De komende weken ga ik denk ikfocussen op langzame long runs en interval trainingen, zodat ik het 24 april nog een keer kan proberen.

Die google docs pagina voor PR tijden is trouwens echt heel slim, wat een goed idee!!
I'm just a girl in the world.
pi_80075163
tvp'tje Zondag 25 April halve marathon Enschede...
pi_80079959
Ik heb daar toch zo'n hekel aan. De ene dag loop je ongeveer fluitend ruim 9 km in goed een uur, 3 dagen laten ga je half dood bij een rondje van 7 km waar je dan ook maar 8 minuten sneller bent dan die 9 km van een paar dagen terug.

Ik zie het hier regelmatig voorbij komen, dus ik ben niet de enige die dat heeft. Maar hoe kan het toch dat je de ene keer zo ontzettend veel lekkerder loopt dan de andere keer?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_80080129
Ik wil heeeel graag mee doen in Enschede aan de halve marathon maar denk dat het daar nog te vroeg is voor mij. Ben van plan om eerst 10K in Hengelo te doen aanstaande zondag.
Die wil ik proberen onder het uur uit te lopen. Moet de dag ervoor wel werken tot 3 uur 's nachts, hopelijk trekt de sfeer me er door heen.

Zie nu dat er ook een 5 mijl mogelijk is op de 25ste
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_80080211
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zie het hier regelmatig voorbij komen, dus ik ben niet de enige die dat heeft. Maar hoe kan het toch dat je de ene keer zo ontzettend veel lekkerder loopt dan de andere keer?
ik heb al last van dit fenomeen zo lang als ik loop
bij mij heeft tijdstip, eten (wat/hoeveel/hoelang geleden) en de mate waarin ik hersteld ben van voorgaande sportieve uitspattingen wel enig effect, maar helemaal ben ik er niet achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 08-04-2010 13:59:34 ]
pi_80084333
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:
Ik wil heeeel graag mee doen in Enschede aan de halve marathon maar denk dat het daar nog te vroeg is voor mij. Ben van plan om eerst 10K in Hengelo te doen aanstaande zondag.
Die wil ik proberen onder het uur uit te lopen. Moet de dag ervoor wel werken tot 3 uur 's nachts, hopelijk trekt de sfeer me er door heen.

Zie nu dat er ook een 5 mijl mogelijk is op de 25ste
18 April is er de IJsselloop in Deventer, heb je de mogelijkheid om 16KM te lopen, weet niet of dat haalbaar is? Wel een mooi parcours
pi_80086427
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:57 schreef PteV het volgende:

[..]

18 April is er de IJsselloop in Deventer, heb je de mogelijkheid om 16KM te lopen, weet niet of dat haalbaar is? Wel een mooi parcours
Shit, dan moet ik helaas werken. Als ik dat had geweten had ik vrij genomen 10 EM is mooie afstand
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:49:23 #64
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80098561
Net 7.5 km gedaan voor het eerst sinds twee weken, toch nog in 37:30

Binnenkort kijken voor een fiets, ik zit alleen te twijfelen tussen een echte racefiets of net een slag bredere banden...
  donderdag 8 april 2010 @ 22:38:37 #65
213360 ChrisMoneymaker
heeft geen idee.
pi_80104466
Ik zal me hier ook maar eens melden..

26 jaar, moest vroeger nooit zoveel van hardlopen hebben, maar heb alsnog het virus van mn pa (met behoorlijk aardig atletiekverleden) ge-erfd.

Ik ben nu 2 maanden bezig en erg snel gaat het nog niet (vandaag 3.7 km in 20 minuten) maar dat komt allemaal vanzelf wel.
pi_80106127
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb al last van dit fenomeen zo lang als ik loop
bij mij heeft tijdstip, eten (wat/hoeveel/hoelang geleden) en de mate waarin ik hersteld ben van voorgaande sportieve uitspattingen wel enig effect, maar helemaal ben ik er niet achter.
Voedingspatroon kan wel werken. Afgelopen zondag natuurlijk heel veel dingen met eieren, suiker en room op en als gevolg daarvan besloten maar weer gewoon normaal te gaan eten en vooral geen zooi naar binnen te werken.
Misschien dat het daarom slecht ging? Ik ga het normal eten en niet snacken en zooi naar binnen gooien, wel een paar weken volhouden, dus ben benieuwd hoe ik zaterdag loop. Zal sowieso eens bijhouden wat ik eet en hoe ik loop. Er moet toch wel ergens logica inzitten?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 8 april 2010 @ 23:44:11 #67
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_80107319
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:22 schreef caspervc het volgende:
_jos,

De aldi en de lidl hadden vorige week acties met kleding, met een beetje geluk ligt er nog wel een shirtje... En kijk eens bij de perry sport of intersport in het aanbiedingenrek.
Heb ik ook gekocht! Ideaal! ik heb zo'n strakke hardloopbroek en das toch wel ideaal. Ik was een beetje septisch over de strakke broek (vond altijd dat je wel heel goed moet kunnen lopen voor profi kleding, staat een beetje raar als je in vol ornaat loopt te piepen en te gorgelen met een rood aangelopen hoofd.)

Maar ik had met een joggingbroek altijd last van schuurplekken bij mijn saakie, en daar is die strakke hardloopbroek wel een oplossing voor!

Shirts krijg ik via de broer van mijn huisgenootje, die is prof hardloper en die wint meestal shirts, maar hij wordt gesponserd , dus hij mag het niet dragen!
  donderdag 8 april 2010 @ 23:50:29 #68
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80107566
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:49 schreef JortK het volgende:
Net 7.5 km gedaan voor het eerst sinds twee weken, toch nog in 37:30

Binnenkort kijken voor een fiets, ik zit alleen te twijfelen tussen een echte racefiets of net een slag bredere banden...
waar ga je de fiets voor gebruiken?
Je moet trouwens nog even je PR's invullen in de OP
pi_80107973
Sow even een heel topic doorgelezen.

Goed dat iedereen zo goed bezig is. Ik probeer elke dag te lopen en dat gaat redelijk, alleen soms ben ik te druk (en bij te veel spierpijn doe ik het ook niet) maar tot nu toe is motivatie nog geen probleem.

Vanavond weer gelopen. Het ging best goed, alleen de verbetering merk ik nog niet echt...mja geduld is the key. Stiekem zit ik te denken om de plaatselijke singelloop te gaan lopen. 2,8 km is dat, dus dat is niks vergeleken met wat anderen lopen. En om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik dat wel zou redden, maar dat probeer ik van te voren dan wel een keer. Morgen maar eens een fatsoenlijke sport bh kopen. en daarna goede schoenen, want ik heb steeds pijn aan mijn voeten met lopen.

succes allen
  vrijdag 9 april 2010 @ 01:29:52 #70
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80110262
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:58 schreef annoh het volgende:

[..]

Haha goed dat ik gemist word . Tsja, ik ben levend maar ook een beetje teleurgesteld teruggekomen uit Utrecht. Ik zal beginnen met mijn tijd: 2:04:30. Niet onder de 2 uur dus. Mission failed.

Het begon allemaal zo mooi. Ik was niet te lang voor de start aanwezig, maar had genoeg tijd om mijn startnummer (en het fijne shirt) op te halen, me om te kleden en nog even naar wat finishende marathoners te kijken. Wat een weinig glorieuze bedoening is dat eigenlijk, maar wel leuk om te zien: de een kwam met een enorme oerkreet over de finish, de ander leek niet meer te weten wat voor of achter was. En dan kregen ze een medaille, en mochten ze naar de kleedkamers strompelen.
Maargoed, toen zelf rennen. Ik vond het op het eerste stuk zo leuk dat we aan de andere kant de marathonlopers zagen lopen. Zij waren al helemaal kapot en kregen enthousiast applaus van alle halve marathon lopers, echt leuk. Het stuk langs het water was ook leuk, dat je aan de overkant de snelle kon zien gaan. Op een gegeven moment liep er een hele snelle vrouw tussen een stuk of 5 mannen, en die kreeg natuurlijk ook enthousiast applaus (vooral van alle vrouwen).
In het eerste uur liep ik 11 km, en ging het echt heerlijk. Mijn benen voelden goed, mijn ademhaling was perfect, en langzaam (nouja eigenlijk vrij snel) kreeg ik toch weer dat doel van 2 uur in mijn hoofd. Ik wist dat ik voor mijn doen een flink tempo liep, maar het ging zo lekker, ik heb wel geprobeerd wat gas terug te nemen, maar dat lukte me steeds maar voor korte stukjes. Dit bleef doorgaan tot km 15, en toen was het binnen 1 km die wat moeilijker ging gewoon klaar. Ik werd kotsmisselijk, en kon (daardoor?) niet meer lekker ademen, en vanaf toen werd het echt een struggle (vooral die %$&# brug!! ik klaag nooit meer over het vondelpark!). Uiteindelijk ben ik dus niet zo heel ontevreden met die 2:04:30, maar ik was wel echt terleurgesteld dat het laatste stuk zo ruk ging. Aan de ene kant ben ik gewoon te snel gestart en is het mijn eigen schuld, aan de andere kant vind ik het frustrerend dat het me niet gewoon lukt Ik had dinsdag trouwens ook echt bizar veel spierpijn, veel meer dan na mijn 19km trainingslopen. Maargoed, done is done.
De komende weken ga ik denk ikfocussen op langzame long runs en interval trainingen, zodat ik het 24 april nog een keer kan proberen.

Die google docs pagina voor PR tijden is trouwens echt heel slim, wat een goed idee!!
Jammer om te horen dat het niet is gelukt, al had je je zinnen er natuurlijk niet op gezet Het waaide dan ook wel behoorlijk hard, dus wat dat betreft kan je het jezelf ook niet echt kwalijk nemen. Die van Amsterdam is wat dat betreft dan een stuk sneller en dat blijkt ook uit je pr.

Het zou overigens kunnen dat in die groep waar je die vrouw had gespot, ik zelf ook tussen liep Ik heb ook een hele tijd met een dame en wat anderen rondgehobbeld, maar er liepen er ook nog een paar voor me, dus het is geen zekerheid

En ja, die brug was idd ben daar ook volledig op stuk gelopen. Als ik van te voren had geweten dat die zou komen, had ik er wel rekening mee gehouden. Opeens stond je er moest je omhoog. Dat was balen Voor de mensen die in Zandvoort ook gelopen hebben, het was ongeveer net zoiets als de strandopgang als je het strand verlaat

Verder gewoon weer in de herkansing naar Amsterdam toe. Mocht dat niet lukken, wil ik me eventueel wel een keer beschikbaar stellen als haas als je dat graag hebt het zou mooi zijn die magische grens een keer te doorbreken en dat is zeker wel mogelijk

Overigens heb ik zondag een lokaal loopje, ben benieuwd hoe ik daar ga scoren. Bij de mannen recreanten zou ik zomaar een podiumplaats kunnen halen, dat zou wat zijn! Top 10 vind ik ook al prima, maar het belangrijkste blijft dat het gewoon een zeer leuk rondje is De rest is alleen heel mooi meegenomen Heb er nu al zin in! Spierpijn van maandag is nog niet helemaal weg, waarschijnlijk pas morgen weer helemaal hersteld. Dan snel nog 1 kleine training en dan zondag weer op volle snelheid achter de Kenianen aan
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:39:31 #71
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80112306
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:50 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

waar ga je de fiets voor gebruiken?
Je moet trouwens nog even je PR's invullen in de OP
Op is ingevuld

Ik wil de fiets gebruiken voor lange afstanden fietsen, dus puur voor sport.
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:23:23 #72
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80113192
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:39 schreef JortK het volgende:

[..]

Op is ingevuld

Ik wil de fiets gebruiken voor lange afstanden fietsen, dus puur voor sport.
ik zou als ik jou was dan gewoon lekker voor de dunne banden gaan, dan ga je veel harder en heb je veel minder weerstand (helemaal met wind tegen)
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:47:42 #73
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80113826
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:23 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

ik zou als ik jou was dan gewoon lekker voor de dunne banden gaan, dan ga je veel harder en heb je veel minder weerstand (helemaal met wind tegen)
Tips voor een soort merk?
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:30:06 #74
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80114993
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:47 schreef JortK het volgende:

[..]

nee niet bepaald. Weet dat cannondale erg hoog aangeschreven staat, maar ik heb er zelf ook niet heel veel verstand van volgens mij kan je trouwens best nette fietsen van marktplaats af vissen voor een mooie prijs. Die uit de winkel zijn altijd zo idioot duur, terwijl een fiets best een tijdje mee kan gaan.

tijd om een stukje te gaan hardlopen, moet mijn best gaan doen om me in te houden. Wil zo graag weer net zo hard lopen als maandag maar ja, zondag wedstrijd dus moet me inhouden. Lastig

[ Bericht 21% gewijzigd door beertenderrr op 09-04-2010 11:55:12 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:06:10 #75
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_80120472
Zeg, ik krijg de mogelijkheid om als loper mee te doen aan een roparun-team. Heeft iemand hier ervaring mee, en is het geschikt voor een beginnend loper die net een halve marathon kan lopen?
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:19:06 #76
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80120990
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:47 schreef JortK het volgende:

[..]

Kijk eens rond op fiets.nl of vraag het in het "amateur wielrenners" topic met budget, doel etc.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:30:19 #77
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80121417
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:06 schreef Woodpecker het volgende:
Zeg, ik krijg de mogelijkheid om als loper mee te doen aan een roparun-team. Heeft iemand hier ervaring mee, en is het geschikt voor een beginnend loper die net een halve marathon kan lopen?
zeker meedoen, het schijnt heel tof te zijn de meeste deelnemers kunnen niet eens een halve marathon lopen, dus dat moet zeker lukken het is volgens mij een estafette achtige loop met allemaal studenten. Je loopt maximaal iets van 8km aan een stuk en dan moet je even rusten om later weer een afstand te lopen. Skv doet er dit jaar aan mee als ik het goed gelezen heb en ik ga er zelf volgend jaar aan meedoen als het meezit.

net terug van mn training, ging voor geen zak voel nog overal pijntjes in mn hamstrings na die halve marathon. Hoelang hebben jullie nodig om daar van te herstellen? Heb uiteindelijk maar 1 rondje van 6km gelopen, in naar mijn idee een langzaam tempo. Blijkt dat er alsnog een snelheid van 14,2km/h gemiddeld uitkwam Ben benieuwd hoe het zondag zal gaan, een nieuw PR op de 10 zit er sowieso wel in. Vraag me alleen af of het ook het maximaal haalbare van dit moment zal zijn.

Overigens, het is warm vandaag

[ Bericht 29% gewijzigd door beertenderrr op 09-04-2010 13:52:17 ]
pi_80128085
Warm vandaag? Niet hier.

Net wel even gerend. Het ging goed. ik had me een stuk voorgenomen waarvan ik dacht, dit red ik vast niet. maar het ging prima. ik was niet eens kapot. Morgen gewoon weer met mijn oude schema verder.

succes allen
pi_80128393
Ik vond het ook wel meevallen met de warmte, maar ik loop dan ook op een dijk waar het vaak hard waait. Vond het zonnetje wel heel lekker en heb daarom voor het 'grote' rondje gekozen. Wilde eigenlijk wat korter gaan lopen en dan meer met intervallen. Nu ik tot november alleen maar aan dingen van max. 10 km mee ga doen is het weleens een idee om wat meer op snelheid te gaan trainen dan op afstand. Maar dat komt later wel een keer, nu verleidde de zon me tot een duurloop op 1 tempo (een best aardig tempo nog, dat wel!)
pi_80129952
hier best wel warm.
Ik heb 'Evy' weer tijdelijk weer eens in gebuik genomen, gewoon omdat ik de laatste tijd na elke minuut lopen alweer een wandelpauze wil......( ) Evy moet weer fier op mij worden
Voor de kenners, de sessie van vandaag begon met 2 minuten van een vrouwelijke rapper die allemaal obscene dingen in mijn oortje toeterde
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:40:28 #81
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_80130892
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:15 schreef computergirl het volgende:

Voor de kenners, de sessie van vandaag begon met 2 minuten van een vrouwelijke rapper die allemaal obscene dingen in mijn oortje toeterde
deze toevallig?

pi_80131383
Werden wel veel dezelfde woorden in gebruikt, maar het was little Kim of zo?
pi_80131701
Gister was ik voor mijn werk even in Rotterdam... Wat baal ik op zo'n moment dat ik zondag niet kan meelopen.
Ondertussen mijn startbewijs wel kunnen verkopen, er gaat nu iemand anders lopen op mijn naam.

Succes zondag Star_Gazer, Sjobber, E-runner en StinsonB!
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:06:03 #84
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80133671
Oeh nog een rentopic om te volgen
Je moeder is een hamster
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:18:31 #85
279894 winka
There is no place like home..
pi_80136571
Ik heb een fantastisch cadeau gehad van mijn familie voor m'n verjaardag, een Forerunner 305 Wat een lel van een ding trouwens zeg Maar ben er echt onwijs blij mee.

Vandaag meteen in gebruik genomen Ik heb 5km op m'n gemakje gelopen, ook omdat we vandaag nog een dagje weg zouden gaan. Niet leuk als ik dan uitgeput meega Het was echt heerlijk hardloop weer vanmorgen.

Ben nu ook in het bezit van een driekwart broek
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:30:26 #86
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_80137114
Het startnummer is binnen Er hangt een heerlijk sfeertje in de stad De tribunes in aanbouw op de Coolsingel, de kilometerbordjes, de dranghekken... De hele stad zoemt van de gespannen lopers!

Ik heb kriebels
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_80138085
Heb de eerste week gedaan, vandaag laatste dag gelopen van het schema. Pijn in mijn schenen is wel al minder. Heb alleen wel pijn onder mijn voet. Zal wel komen door het gewicht dat er elke keer op komt...hopen dat dat ook minder wordt! :-)
pi_80138236
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:04 schreef Quito1 het volgende:
Gister was ik voor mijn werk even in Rotterdam... Wat baal ik op zo'n moment dat ik zondag niet kan meelopen.
Ondertussen mijn startbewijs wel kunnen verkopen, er gaat nu iemand anders lopen op mijn naam.

Succes zondag Star_Gazer, Sjobber, E-runner en StinsonB!
Bedankt, en nodig
Maar wel gister nog 8.55km gelopen en ging echt rete goed!
Maar ik weet gewoon dat ik niet te hard van start moet gaan en gewoon kijken waar het schip strand. Want met deze voorbereiding zou het al goed zijn de finish te halen binnen de tijdslimiet
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:02:01 #89
77130 star_gazer
pi_80138562
Gisteren nog 5km gehobbeld. De afgelopen week bijna niet getraind; lekker uitgerust om het lijf op te laden voor de grote dag zondag
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_80139773
Resterende tijd voldoende drinken en goed eten..
pi_80152593
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:06 schreef Woodpecker het volgende:
De roparun is binnekort toch al?
Ik heb vroeger een estafetteloop gedaan om het ijsselmeer. Dat was wel iets korter, maar toch 26 uur lopen in totaal. We begonnen met 10 lopers en er bleven er op het eind nog 8 over.
Wij liepen ieder 10 minuten en dan rust. Achter me reed een busje waar je dan als je beurt erop zat weer in kon stappen. Met de roparun rijden er ook fietsers mee.
Als je goed je tempo pakt is het te doen, maar pittig is het wel. In het begin gaat het heerlijk, maar langzaamaan komt de stijfheid in de spieren. Ik vond die estafetteloop heel leuk om te doen en ik zou je zeker aanrijden om mee te doen. Je kan een halve marathon lopen en op dat niveau zat ik toen ook wel.
Maar start rustig en laat je niet opjagen, want dat moet je betalen later.
pi_80152641
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:55 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Bedankt, en nodig
Maar wel gister nog 8.55km gelopen en ging echt rete goed!
Maar ik weet gewoon dat ik niet te hard van start moet gaan en gewoon kijken waar het schip strand. Want met deze voorbereiding zou het al goed zijn de finish te halen binnen de tijdslimiet
Komt goed Sjobber, het weer is lekker zo te zien en dat scheelt al heel wat.
Voel me tot nu toe nog niet echt uitgerust. Gisteren tot half 9 gewerkt en veel gelopen... pffff...
Niet ideaal voor een marathon, maar het is nog een dag dus veel eten en drinken.
Ga zo denk ik al naar Rotterdam om het startbewijs vast te halen. Anders wordt het morgen weer zo stressen. Kan ik gelijk nog even de beurs bekijken.
pi_80152945
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:41 schreef e-runner het volgende:

[..]
Ga zo denk ik al naar Rotterdam om het startbewijs vast te halen. Anders wordt het morgen weer zo stressen. Kan ik gelijk nog even de beurs bekijken.
Ik heb net mijn startbewijs verkocht, de koper heeft vaker gelopen en ook al kwam hij niet uit de buurt van Rotterdam ging hij vandaag nog even die kant op omdat het 's ochtends altijd verschrikkelijk druk was bij het ophalen van startbewijzen....
pi_80153047
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:38 schreef e-runner het volgende:

[..]

De roparun is binnekort toch al?
Ik heb vroeger een estafetteloop gedaan om het ijsselmeer. Dat was wel iets korter, maar toch 26 uur lopen in totaal. We begonnen met 10 lopers en er bleven er op het eind nog 8 over.
Wij liepen ieder 10 minuten en dan rust. Achter me reed een busje waar je dan als je beurt erop zat weer in kon stappen. Met de roparun rijden er ook fietsers mee.
Als je goed je tempo pakt is het te doen, maar pittig is het wel. In het begin gaat het heerlijk, maar langzaamaan komt de stijfheid in de spieren.
is 10 minuten niet te kort eigenlijk? Dan kom je nooit lekker in je ritme lijkt me.
misschien omdat ik meer een 'diesel' ben (eentje met startproblemen ook nog ) kom ik pas na een poos goed op gang
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:27:01 #95
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_80153347
10 minuten per loper zou voor mij ook niks zijn, dan ben ik ook nog niet echt op stoom. Ik zou dan eerder een half uur kiezen denk ik, dan zijn je rustpauzes ook wat langer.
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:27:54 #96
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_80153367
Winka, gefeliciteerd leuk apparaatje

En verder alvast succes Star_Gazer, Sjobber, E-runner en StinsonB! Het is maar 42,2km Ben benieuwd naar de verhalen!
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:59:00 #97
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80156715
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:18 schreef winka het volgende:
Ik heb een fantastisch cadeau gehad van mijn familie voor m'n verjaardag, een Forerunner 305 Wat een lel van een ding trouwens zeg Maar ben er echt onwijs blij mee.

Vandaag meteen in gebruik genomen Ik heb 5km op m'n gemakje gelopen, ook omdat we vandaag nog een dagje weg zouden gaan. Niet leuk als ik dan uitgeput meega Het was echt heerlijk hardloop weer vanmorgen.

Ben nu ook in het bezit van een driekwart broek
Ik loop en fiets er nu ook bijna een jaar met veel plezier mee.
Gister tempoloop gedaan 5km, in 24 minuten. Als het mee zit zal ik de 23 minuten die ik volgende week wil lopen waarschijnlijk wel halen. Succes morgen iedereen!
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 10 april 2010 @ 13:44:03 #98
77130 star_gazer
pi_80157895
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:38 schreef e-runner het volgende:
Ik vond die estafetteloop heel leuk om te doen en ik zou je zeker aanrijden om mee te doen.
-
  zaterdag 10 april 2010 @ 14:20:31 #99
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_80160619
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 13:44 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Oei, dat werd zo wel een heel eng zinnetje!
Zal de marathonkoorts wel zijn. Startnummers zijn binnen morgen gaan we ervoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')