Ik heb inderdaad wel een redelijke basis-conditie. Heb eigenlijk nooit meer dan een kilometer of 8 gelopen, maar het lijkt me wel een leuke uitdaging om langere afstanden te gaan lopen en ook aan wedstrijden mee te doen, denk dat dat toch wat extra sfeer met zich mee brengt. Ik hoef ook niet perse een hele goede tijd te lopen 12 juni, maar het zou toch wel prettig zijn als ik het kan volhouden zonder (al te veel) te wandelen tussendoor.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:53 schreef ShadyLane het volgende:
Pfoe, dat is over twee maanden al, die zijn omgevlogen voor je het weet. Het zal dus van je huidige niveau afhangen of het haalbaar is. Een p.r. van 19nogwat op de 5km klinkt op zich wel alsof je een (erg) goeie conditie hebt, maar loop je ook langere afstanden? Hoe gaan die op dit moment?
Welkom iig. Als 12 juni te kort dag is kun je wellicht voor een halve in het najaar gaan?
Dit is ook precies wat ik wilde zeggen. Een ademend sportshirt maakt echt een groot verschil. In het verleden had ik altijd een nat, klef katoenen shirt tegen mijn lijf geplakt zitten.quote:Op woensdag 7 april 2010 23:13 schreef ShadyLane het volgende:
Qua hardloopkleding: volgens mij is behalve m'n vader iedereen er wel van overtuigd dat ademende shirts fijner zijn dan katoenen. Dat spul is bij sportwinkels best duur, maar Aldi en Lidl hebben soms aanbiedingen en vaak kun je bij je inschrijving voor grote hardloopevenementen ook een ademend shirt bestellen tegen een schappelijke prijs. De broek maakt volgens mij niet zoveel uit.
Haha goed dat ik gemist wordquote:Op woensdag 7 april 2010 23:14 schreef beertenderrr het volgende:
Is Annoh nog levend teruggekomen uit Utrecht? Sindsdien niets meer van gehoord
ik heb al last van dit fenomeen zo lang als ik loopquote:Op donderdag 8 april 2010 13:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik zie het hier regelmatig voorbij komen, dus ik ben niet de enige die dat heeft. Maar hoe kan het toch dat je de ene keer zo ontzettend veel lekkerder loopt dan de andere keer?
18 April is er de IJsselloop in Deventer, heb je de mogelijkheid om 16KM te lopen, weet niet of dat haalbaar is? Wel een mooi parcoursquote:Op donderdag 8 april 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:
Ik wil heeeel graag mee doen in Enschede aan de halve marathon maar denk dat het daar nog te vroeg is voor mij. Ben van plan om eerst 10K in Hengelo te doen aanstaande zondag.
Die wil ik proberen onder het uur uit te lopen. Moet de dag ervoor wel werken tot 3 uur 's nachts, hopelijk trekt de sfeer me er door heen.
Zie nu dat er ook een 5 mijl mogelijk is op de 25ste
Shit, dan moet ik helaas werken. Als ik dat had geweten had ik vrij genomen 10 EM is mooie afstandquote:Op donderdag 8 april 2010 14:57 schreef PteV het volgende:
[..]
18 April is er de IJsselloop in Deventer, heb je de mogelijkheid om 16KM te lopen, weet niet of dat haalbaar is? Wel een mooi parcours
Voedingspatroon kan wel werken. Afgelopen zondag natuurlijk heel veel dingen met eieren, suiker en room op en als gevolg daarvan besloten maar weer gewoon normaal te gaan eten en vooral geen zooi naar binnen te werken.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb al last van dit fenomeen zo lang als ik loop![]()
bij mij heeft tijdstip, eten (wat/hoeveel/hoelang geleden) en de mate waarin ik hersteld ben van voorgaande sportieve uitspattingen wel enig effect, maar helemaal ben ik er niet achter.
Heb ik ook gekocht! Ideaal! ik heb zo'n strakke hardloopbroek en das toch wel ideaal. Ik was een beetje septisch over de strakke broek (vond altijd dat je wel heel goed moet kunnen lopen voor profi kleding, staat een beetje raar als je in vol ornaat loopt te piepen en te gorgelen met een rood aangelopen hoofd.)quote:Op donderdag 8 april 2010 08:22 schreef caspervc het volgende:
_jos,
De aldi en de lidl hadden vorige week acties met kleding, met een beetje geluk ligt er nog wel een shirtje... En kijk eens bij de perry sport of intersport in het aanbiedingenrek.
waar ga je de fiets voor gebruiken?quote:Op donderdag 8 april 2010 20:49 schreef JortK het volgende:
Net 7.5 km gedaan voor het eerst sinds twee weken, toch nog in 37:30
Binnenkort kijken voor een fiets, ik zit alleen te twijfelen tussen een echte racefiets of net een slag bredere banden...
Jammer om te horen dat het niet is gelukt, al had je je zinnen er natuurlijk niet op gezetquote:Op donderdag 8 april 2010 09:58 schreef annoh het volgende:
[..]
Haha goed dat ik gemist word. Tsja, ik ben levend maar ook een beetje teleurgesteld teruggekomen uit Utrecht. Ik zal beginnen met mijn tijd: 2:04:30. Niet onder de 2 uur dus. Mission failed.
Het begon allemaal zo mooi. Ik was niet te lang voor de start aanwezig, maar had genoeg tijd om mijn startnummer (en het fijne shirt) op te halen, me om te kleden en nog even naar wat finishende marathoners te kijken. Wat een weinig glorieuze bedoening is dat eigenlijk, maar wel leuk om te zien: de een kwam met een enorme oerkreet over de finish, de ander leek niet meer te weten wat voor of achter was. En dan kregen ze een medaille, en mochten ze naar de kleedkamers strompelen.
Maargoed, toen zelf rennen. Ik vond het op het eerste stuk zo leuk dat we aan de andere kant de marathonlopers zagen lopen. Zij waren al helemaal kapot en kregen enthousiast applaus van alle halve marathon lopers, echt leuk. Het stuk langs het water was ook leuk, dat je aan de overkant de snelle kon zien gaan. Op een gegeven moment liep er een hele snelle vrouw tussen een stuk of 5 mannen, en die kreeg natuurlijk ook enthousiast applaus (vooral van alle vrouwen).
In het eerste uur liep ik 11 km, en ging het echt heerlijk. Mijn benen voelden goed, mijn ademhaling was perfect, en langzaam (nouja eigenlijk vrij snel) kreeg ik toch weer dat doel van 2 uur in mijn hoofd. Ik wist dat ik voor mijn doen een flink tempo liep, maar het ging zo lekker, ik heb wel geprobeerd wat gas terug te nemen, maar dat lukte me steeds maar voor korte stukjes. Dit bleef doorgaan tot km 15, en toen was het binnen 1 km die wat moeilijker ging gewoon klaar. Ik werd kotsmisselijk, en kon (daardoor?) niet meer lekker ademen, en vanaf toen werd het echt een struggle (vooral die %$ brug!! ik klaag nooit meer over het vondelpark!). Uiteindelijk ben ik dus niet zo heel ontevreden met die 2:04:30, maar ik was wel echt terleurgesteld dat het laatste stuk zo ruk ging. Aan de ene kant ben ik gewoon te snel gestart en is het mijn eigen schuld, aan de andere kant vind ik het frustrerend dat het me niet gewoon luktIk had dinsdag trouwens ook echt bizar veel spierpijn, veel meer dan na mijn 19km trainingslopen. Maargoed, done is done.
De komende weken ga ik denk ikfocussen op langzame long runs en interval trainingen, zodat ik het 24 april nog een keer kan proberen.
Die google docs pagina voor PR tijden is trouwens echt heel slim, wat een goed idee!!
Op is ingevuldquote:Op donderdag 8 april 2010 23:50 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
waar ga je de fiets voor gebruiken?
Je moet trouwens nog even je PR's invullen in de OP
ik zou als ik jou was dan gewoon lekker voor de dunne banden gaan, dan ga je veel harder en heb je veel minder weerstand (helemaal met wind tegen)quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:39 schreef JortK het volgende:
[..]
Op is ingevuld
Ik wil de fiets gebruiken voor lange afstanden fietsen, dus puur voor sport.
Tips voor een soort merk?quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:23 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik zou als ik jou was dan gewoon lekker voor de dunne banden gaan, dan ga je veel harder en heb je veel minder weerstand (helemaal met wind tegen)
nee niet bepaald. Weet dat cannondale erg hoog aangeschreven staat, maar ik heb er zelf ook niet heel veel verstand vanquote:
Kijk eens rond op fiets.nl of vraag het in het "amateur wielrenners" topic met budget, doel etc.quote:
zeker meedoen, het schijnt heel tof te zijnquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:06 schreef Woodpecker het volgende:
Zeg, ik krijg de mogelijkheid om als loper mee te doen aan een roparun-team. Heeft iemand hier ervaring mee, en is het geschikt voor een beginnend loper die net een halve marathon kan lopen?
deze toevallig?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:15 schreef computergirl het volgende:
Voor de kenners, de sessie van vandaag begon met 2 minuten van een vrouwelijke rapper die allemaal obscene dingen in mijn oortje toeterde
Bedankt, en nodigquote:Op vrijdag 9 april 2010 18:04 schreef Quito1 het volgende:
Gister was ik voor mijn werk even in Rotterdam... Wat baal ik op zo'n moment dat ik zondag niet kan meelopen.
Ondertussen mijn startbewijs wel kunnen verkopen, er gaat nu iemand anders lopen op mijn naam.
Succes zondag Star_Gazer, Sjobber, E-runner en StinsonB!
De roparun is binnekort toch al?quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:06 schreef Woodpecker het volgende:
Zeg, ik krijg de mogelijkheid om als loper mee te doen aan een roparun-team. Heeft iemand hier ervaring mee, en is het geschikt voor een beginnend loper die net een halve marathon kan lopen?
Komt goed Sjobber, het weer is lekker zo te zien en dat scheelt al heel wat.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:55 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Bedankt, en nodig
Maar wel gister nog 8.55km gelopen en ging echt rete goed!
Maar ik weet gewoon dat ik niet te hard van start moet gaan en gewoon kijken waar het schip strand. Want met deze voorbereiding zou het al goed zijn de finish te halen binnen de tijdslimiet
Ik heb net mijn startbewijs verkocht, de koper heeft vaker gelopen en ook al kwam hij niet uit de buurt van Rotterdam ging hij vandaag nog even die kant op omdat het 's ochtends altijd verschrikkelijk druk was bij het ophalen van startbewijzen....quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:41 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ga zo denk ik al naar Rotterdam om het startbewijs vast te halen. Anders wordt het morgen weer zo stressen. Kan ik gelijk nog even de beurs bekijken.
is 10 minuten niet te kort eigenlijk? Dan kom je nooit lekker in je ritme lijkt me.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:38 schreef e-runner het volgende:
[..]
De roparun is binnekort toch al?
Ik heb vroeger een estafetteloop gedaan om het ijsselmeer. Dat was wel iets korter, maar toch 26 uur lopen in totaal. We begonnen met 10 lopers en er bleven er op het eind nog 8 over.
Wij liepen ieder 10 minuten en dan rust. Achter me reed een busje waar je dan als je beurt erop zat weer in kon stappen. Met de roparun rijden er ook fietsers mee.
Als je goed je tempo pakt is het te doen, maar pittig is het wel. In het begin gaat het heerlijk, maar langzaamaan komt de stijfheid in de spieren.
Ik loop en fiets er nu ook bijna een jaar met veel plezier mee.quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:18 schreef winka het volgende:
Ik heb een fantastisch cadeau gehad van mijn familie voor m'n verjaardag, een Forerunner 305Wat een lel van een ding trouwens zeg
Maar ben er echt onwijs blij mee.
Vandaag meteen in gebruik genomenIk heb 5km op m'n gemakje gelopen, ook omdat we vandaag nog een dagje weg zouden gaan. Niet leuk als ik dan uitgeput meega
Het was echt heerlijk hardloop weer vanmorgen.
Ben nu ook in het bezit van een driekwart broek
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:38 schreef e-runner het volgende:
Ik vond die estafetteloop heel leuk om te doen en ik zou je zeker aanrijden om mee te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |