abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78446384

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Wees niet afgeschrikt door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt.

Anime is de japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime's gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde themas als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "qualitysubbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken.
Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Animes worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #15
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #8: Wachten op Ichigo vs Ulquiorra!
[Anime&Manga] Naruto #16
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga!

Voorgaande delen

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78446398
Dammit, aanpassen komt misschien later, ik wilde heul geen lapo
pi_78446419
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Matig argument.
Voor xam'd niet kijken meot je gewoon gekielhaald worden
net zoals je NGE gezien moet hebben
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_78447000
Plichtsmatig
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:03:34 #5
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78447030
Dat geldt voor meer anime
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_78447344
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:03 schreef wdn het volgende:
Dat geldt voor meer anime
Elfen lied
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:13:47 #7
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78447444
Ik zat meer te denken aan:

maar Elfenlied is ook goed
pi_78447446
maar kan iemand me aub vertellen wat er zo goed is aan xamd, wat deden ze dat rahxephon en NGE nog niet gedaan hadden?
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:18:25 #9
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78447602
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:13 schreef zquing het volgende:
maar kan iemand me aub vertellen wat er zo goed is aan xamd, wat deden ze dat rahxephon en NGE nog niet gedaan hadden?
Pi piru pi!!

Xam'd is gewoon goed. En ik zie geen reden waarom het iets anders zou moeten hebben dan dat NGE of Rahxpehon al hadden om niet goed te zijn. Als ik de moeite er voor zou doen zou ik best een lijstje kunnen maken maar wat maakt het uit? Xam's IS gewoon goed.
pi_78447791
Geen Full Metal Panic? Duh.
Eigen brokjes eerst.
pi_78447918
Ik moet nog steeds heel veel anime kijken, eerst maar eens School Rumble afmaken en dan kijk ik wel verder.. Volg toch echt té veel nu
pi_78447968
Ik weet hier niet veel van maar die films va hayao miyazaki zijn leuk
pi_78448290
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:18 schreef wdn het volgende:

[..]

Pi piru pi!!

Xam'd is gewoon goed. En ik zie geen reden waarom het iets anders zou moeten hebben dan dat NGE of Rahxpehon al hadden om niet goed te zijn. Als ik de moeite er voor zou doen zou ik best een lijstje kunnen maken maar wat maakt het uit? Xam's IS gewoon goed.
Ik vond 'm weinig origineel en dus ook niet echt goed. Alles was al gedaan, animatie was wel tof maar daar hield 't voor mij ook wel op
pi_78448302
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:23 schreef Bushmaster het volgende:
Geen Full Metal Panic? Duh.
FMP
pi_78448422
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:38 schreef zquing het volgende:

[..]

FMP
Soms ben je een man van me hart.
Maar dan denk ik weer aan xam'd en eflen lied
pi_78448448
Ach ja, 't zou niet leuk zijn als we nooit ruzie maakten he
pi_78450613
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:13 schreef zquing het volgende:
Is xamd ook voorzien van hele ladingen dwangbuisvulling?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_78450636
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nope.
pi_78450751
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Xamd mag alleen maar dromen van het in de buurt komen van de complexiteit van de characters van NGE en RahXephon

en RahXehpon is de enige serie welke ook maar in de buurt komt van NGE in het genre
pi_78450837
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:33 schreef zquing het volgende:

[..]

Xamd mag alleen maar dromen van het in de buurt komen van de complexiteit van de characters van NGE en RahXephon

en RahXehpon is de enige serie welke ook maar in de buurt komt van NGE in het genre
Ze zijn niet complex, ze zijn geschift. Dat is niet hetzelfde en valt niet met elkaar te verwarren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_78450945
Nee, niet geschift. Dat je de serie pas echt kan begrijpen na de 3e a 4e run met het nodige onderzoek(NGE) gaat inderdaad een beetje ver, maar RahXephon is stukken makkelijker.
pi_78451288
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:37 schreef zquing het volgende:
Nee, niet geschift. Dat je de serie pas echt kan begrijpen na de 3e a 4e run met het nodige onderzoek(NGE)
Er ligt vast ergens een dwangbuis klaar met jouw naam erop.

(3e à 4e run! weheheh )
pi_78451317
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:37 schreef zquing het volgende:
Nee, niet geschift. Dat je de serie pas echt kan begrijpen na de 3e a 4e run met het nodige onderzoek(NGE) gaat inderdaad een beetje ver, maar RahXephon is stukken makkelijker.
Dan is het geen vermaak meer. Moeilijker =! beter.

Maarja, jij bent ook geschift, want je vindt NGE geniaal en NGE is geschift, dus ben jij geschift.
pi_78451545
Maar waar 't mij om gaat is dat Xamd vergeleken met NGE gewoon goedkoop vermaak is van 't niveau schoolrumble, goed, leuk, vermakelijk, maar niet intelligent, zonder de echte diepgang.

Verder is Xamd lang niet zo revolutionair als NGE. Nee imho komt xamd nogggeeneens in de buurt van NGE
pi_78452207
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:47 schreef zquing het volgende:
Maar waar 't mij om gaat is dat Xamd vergeleken met NGE gewoon goedkoop vermaak is van 't niveau schoolrumble, goed, leuk, vermakelijk, maar niet intelligent, zonder de echte diepgang.

Verder is Xamd lang niet zo revolutionair als NGE. Nee imho komt xamd nogggeeneens in de buurt van NGE
Xam;d had wel degelijk diepgang. Dat het niet zo moeilijk was als NGE doet daar niet aan af.
pi_78452329
Die diepgang van een plas water ja
pi_78452427
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:47 schreef zquing het volgende:

Zoveel diepgang heet NGE niet, tenzij je een harde piemel krijgt van het uitzoeken van alle verwijzingen. Voor een op zichzelf staande serie, is het niet denderend. De karakters zijn niet diepgaand, ze hebben allemaal gewoon een duidelijk (en eenzijdig) mentaal probleem.
Veel verwijzingen, maar met alleen verwijzingen heb je nog geen serie.

Echt hoor, ik begrijp totaal niet waarom je NGE zo geweldig vindt. Is het alleen vanwege de verwijzingen? Want elders kent de serie nauwelijks diepgang.
En wat is het idee dat je het einde tig keer overnieuw moet doen? Zeg nou eens eerlijk.
pi_78452713
Ben jullie ook maar een beetje aan 't trollen Het is voor mij ook weer een paar jaartjes terug dat ik 'm gezien heb.

Maar de characters zijn echt wel meer dan de problemen die ze hebben, waar komen die problemen vandaan, hoe ontwikkelen ze zich hoe de serie verloopt. Dat zijn de dingen voor mij die NGE goed maken.

Blijft nogsteeds dat NGE de grondlegger is voor een genre(of in ieder geval een genre groot heeft gemaakt). Dat stereotypes uit NGE nogsteeds gebruikt worden(al heeft NGE ook wel een mooi stukje jatwerk gedaan bij andere series)

Er is maar 1 serie welke tot op het bot zal verdedigen en dat is Nadesico
pi_78452778
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zoveel diepgang heet NGE niet, tenzij je een harde piemel krijgt van het uitzoeken van alle verwijzingen. Voor een op zichzelf staande serie, is het niet denderend. De karakters zijn niet diepgaand, ze hebben allemaal gewoon een duidelijk (en eenzijdig) mentaal probleem.
Veel verwijzingen, maar met alleen verwijzingen heb je nog geen serie.

Echt hoor, ik begrijp totaal niet waarom je NGE zo geweldig vindt. Is het alleen vanwege de verwijzingen? Want elders kent de serie nauwelijks diepgang.
En wat is het idee dat je het einde tig keer overnieuw moet doen? Zeg nou eens eerlijk.
heb je 't originele einde gezien en de eerste film die ze gemaakt hadden Dat was volledig gestoord, geschift mischien zelfs wel.

Hoop dat ze eindelijk een soort van fatsoelijk einde eraan kunnen schrijven nu
pi_78452801
Nadesico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78452869
Is ook ver voor jouw tijd, en voor de tjid van de meeste mensen in dit topic
pi_78453463
Dus ook voor jou tijd.
pi_78453600
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:09 schreef zquing het volgende:

[..]

heb je 't originele einde gezien en de eerste film die ze gemaakt hadden Dat was volledig gestoord, geschift mischien zelfs wel.

Hoop dat ze eindelijk een soort van fatsoelijk einde eraan kunnen schrijven nu
ik heb alles van NGE gezien, behalve de meest recente uitbreidingen.

ik snap geen kut van de eindes. Het origineel van de serie was heel erg "jongens, het geld is op, afknijpen die hap"

En de rest had een hoog what-the-fuck -gehalte.

En ik ben sowieso zo'n zeikerd die series alleen al vanwege het einde kan afrekenen. Ik ga verdomme geen tig afleveringen kijken om vervolgens een fluteinde door de neus geboord te krijgen. Laat staan drie keer! AAAARGH!.

Desalniettemin is het een must-see die iedere animéliefhebber gezien hoort te hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 25-02-2010 21:31:01 ]
pi_78453701
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:22 schreef Ascendancy het volgende:
Dus ook voor jou tijd.
Nope, ik kijk nu al een jaar of 10 en toen was de serie pas 2 jaar oud. Dat ik die nog in RM gezien heb
pi_78453772
tvp , zondag terug van vakantie ( nu int cafe met betaald internet ) en dan nog ff wachten en 3 eps van FMA:B achter elkaar kijken ( vorige week , deze week ,en dan de nieuwe )
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_78453988
waar is m'n dwangbuis, gvd!
pi_78454226
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:11 schreef zquing het volgende:
Is ook ver voor jouw tijd, en voor de tjid van de meeste mensen in dit topic
mwoah. Vision of Escaflowne komt uit hetzelfde jaar. Ik heb nog heel wat afleveringen gedownload van Ranma 1/2 en van Kimagure Orange Road en die zijn toch echt ouder. En ik heb nog nooit m'n klauwen gebrand aan Real.

Was het de eerste serie die je gezien hebt, ofzo? Want zó bijzonder was Nadesico toch niet?
pi_78454554
Het eerste wat ik had gezien was de OVA van Sakura Wars, daarna kwam inderdaad Nadesico. Serie is eigenlijk behoorlijk goed, laatst nog herkeken, gaat dieper dan je denkt op 't eerste zicht. Toch nog wel goede characterdevelopment e.d.

Ik zei ook de meeste mensen, denk niet dat er veel zijn die Escaflowne gezien hebben. Meeste mensen hier zullen denk ik niet veel langer dan een jaartje of 4 kijken
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:44:45 #39
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_78454769
Ich wil neue Elfen lied. Verdammt!
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_78455014
true... er zijn niet veel mensen meer aanwezig die nog het eerste topic uit deze reeks hebben aangevuld (of één van de voorgaande topics, wat dat aangaat)
pi_78455359
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:49 schreef Jordy-B het volgende:
true... er zijn niet veel mensen meer aanwezig die nog het eerste topic uit deze reeks hebben aangevuld (of één van de voorgaande topics, wat dat aangaat)
Hoewel ik nog ergens een verdwaalde post heb in de eerste 20 topics post ook maar actief sinds topic 40(oid). Vind 't wel jammer dat er niet meer zoveel gekeken wordt naar de oudere series terwijl die (imho) beter zijn dan wat nu gemaakt wordt.

Natuurlijk werd er toen ook crap gemaakt en zijn er nog nieuwe pareltjes, alleen heb ik steeds en steeds meer het idee dat vroegah alles beter was
pi_78455680
Toch is FMA:B de beste anime ooit. Het heeft alles. Actie, diepgang, geniale originele characters en een top-animatie.
pi_78455701
Meningen, meningen
pi_78455976

Dat FMA:B geniaal is, is een feit.
pi_78457243
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:56 schreef zquing het volgende:

[..]

Hoewel ik nog ergens een verdwaalde post heb in de eerste 20 topics post ook maar actief sinds topic 40(oid). Vind 't wel jammer dat er niet meer zoveel gekeken wordt naar de oudere series terwijl die (imho) beter zijn dan wat nu gemaakt wordt.

Natuurlijk werd er toen ook crap gemaakt en zijn er nog nieuwe pareltjes, alleen heb ik steeds en steeds meer het idee dat vroegah alles beter was
Series hingen toen wat minder van het grafische aspect af dan nu. Althans, er konden toen nog geen hele ruimteveldslagen uit de computer geschud worden (nou ja, wel als je George Lucas heet, maar zo'n budget was bij de meeste animatiestudio's niet aanwezig). En er waren ook gewoon niet zoveel series, want series waren veel duurder om te maken. We hebben nu ieder seizoen meer nieuwe series dan iemand volgen kan en daar zit veel pulp tussen... En ze doen tegenwoordig niet eens moeite meer om de pulp te verdoezelen.

Het valt wel op dat je in, bijvoorbeeld, de top200 van animenfo geen series van de laatste jaren tegenkomt. Claymore uit 2007 is de nieuwste. De hoofdmoot komt van rond 2000.
Maar we waren tien jaar geleden wel wat jonger en toen hadden we andere smaak en andere verwachtingen. Dus het gevoel van nostalgie zal een grote rol spelen.

En dat vermoed ik, want er staat ook een serie als Ranma 1/2 in de lijst. En dat was toch eigenlijk geen denderende serie. Nu wordt er geklaagd over fillers bij series als Naruto. Nou, Ranma bevat haast niets anders dan fillers. Er zat echt geen tempo in dat verhaal.
Dragon Ball Z staat er ook in. Die serie waarin één gevecht gewoon maaanden duurde. Dat je in het weekend alle afleveringen van de hele week achter elkaar ging kijken en uren later tot de conclusie kwam dat er absoluut niets veranderd was ten opzichte van de voorgaande week.

Er is in die tijd veel pulp uitgebracht en veel pulp is nostalgie geworden.

Maar ik ben het met je eens dat er nog maar weinig series langskomen die echt iets bijzonders meebrengen, zoals Cowboy Bebop, Vision of Escaflowne, NGE (vooruit), Rahxephon, Hellsing, Gungrave, Love Hina, Mahoromatic, Azumanga Daioh, Onegai teacher, etc.
Series als FMA en Kimi Ga Nozomu Eien (copy paste, hoor) zijn ook alweer 7 jaar geleden.
pi_78457860
Heb ook ff snel gekeken naar die top 200, maar een lijst met scrapped princess op plaats 16 kan ik niet serieus nemen. Nu weet ik dat ik andere series kijk dan de meeste en dat ik natuurlijk extreem bevooroordeeld ben. Mononoke op een plaats 47 Welke toch echt beter is dan spirited away op plaats 38

Ik moet er maar mee leren leven dat niet iedereen het meest geeft om diepgang en ontwikkeling
pi_78457985
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:39 schreef zquing het volgende:
Heb ook ff snel gekeken naar die top 200, maar een lijst met scrapped princess op plaats 16 kan ik niet serieus nemen. Nu weet ik dat ik andere series kijk dan de meeste en dat ik natuurlijk extreem bevooroordeeld ben. Mononoke op een plaats 47 Welke toch echt beter is dan spirited away op plaats 38

Ik moet er maar mee leren leven dat niet iedereen het meest geeft om diepgang en ontwikkeling
Dat is ook niet het belangrijkste.
Er moet een goede balans zijn.
En dat heeft FMA:B gewoon. Een geniaal politiek spel verpakt in een shonen. De enige in zijn soort imo.
pi_78458077
Heb je last exile gezien? Blue submarine no6?
pi_78458095
Alvast anime voor morgen binnen.
pi_78458354
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Een geniaal politiek spel verpakt in een shonen.
Ascie, Ascie, Ascie. Hier spring ik even in om te vertellen dat, ondanks dat ook ik een FMA-fanboy ben, je echt ergens iets gemist hebt.
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:55:31 #51
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78458857
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:09 schreef Ascendancy het volgende:
Nadesico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 van de eerste animes die ik heb gezien. Ik denk zelfs na Akira en Guyver de 3de serie
Jaren 90
pi_78459225
Akira is geen serie. Tenminste, niet geanimeerd.
pi_78466139
Wow ben ik even trainen is er een nieuw topic en al op blz 2, yep dit is tvp.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_78471478
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:49 schreef Jordy-B het volgende:

Imo is dit topic echt vertieft door sommige zielige mensen die hier constant sneue posts maken.

Mooi was die tijd van vroeger.
pi_78471516
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:55 schreef wdn het volgende:

[..]

1 van de eerste animes die ik heb gezien. Ik denk zelfs na Akira en Guyver de 3de serie
Jaren 90

Guyver op de nederlandse televisie kijken.
pi_78471552
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:39 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Imo is dit topic echt vertieft door sommige zielige mensen die hier constant sneue posts maken.

heb alleen t einde van die tijd meegekregen, maar leuk was t toen zeker, helemaal aangezien ze toen wel meets konden organiseren
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:05:45 #57
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78472340
quote:

[..]

Och jouw post helpt de sfeer gelukkig ook echt verbeteren! Dus het komt wel goed

On topic maar weer...
Sora no woto. 7 vond ik een diamantje 8 viel (vergeleken bij 7) dan weer een beetje tegen.
pi_78472502
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:41 schreef zquing het volgende:

[..]

heb alleen t einde van die tijd meegekregen, maar leuk was t toen zeker, helemaal aangezien ze toen wel meets konden organiseren
precies! de gezelligheid straalde er toen van af.

De meets waren altijd ook altijd erg tof, vind het jammer dat jij nooit mee kon. De epische onbetaalbare red bull, de lasergame-gangbangrape, de koude pannenkoeken bij zo'n achterlijk tentje, de handjedruk wedstrijden, de foto wedstrijd, zomaar ergens binnenlopen en gratis gaan drinken op besloten feesten, LE:EN, de duveltjes, enz. enz.

Ik zie dat nu niet meer gebeuren.
pi_78472567
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:05 schreef wdn het volgende:

[..]

Och jouw post helpt de sfeer gelukkig ook echt verbeteren! Dus het komt wel goed
Alsof ik moeite ga doen om een vervloekt schip te redden van de ondergang.
pi_78475923
Meet?
pi_78475977
't wordt echt wel tijd daarvoor he
pi_78478659
quote:

[..]

Of ik ben zelf een van de sneue posters, of ik zie de sneue posts over het hoofd. Welke van de twee is 't?
pi_78483188
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:47 schreef Quir het volgende:

[..]

Ascie, Ascie, Ascie. Hier spring ik even in om te vertellen dat, ondanks dat ook ik een FMA-fanboy ben, je echt ergens iets gemist hebt.
Waarom?
pi_78483538
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:35 schreef Quir het volgende:

[..]

Of ik ben zelf een van de sneue posters, of ik zie de sneue posts over het hoofd. Welke van de twee is 't?

Jij bent schijnbaar al besmet.
pi_78483790
quote:

[..]

We hebben hier nu toch inhoudelijke discussies, alleen jij post off-topic.
pi_78485816
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Jij bent schijnbaar al besmet.
Ben ik dan... een sneue poster?
pi_78485857
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:40 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom?
Het is een vermakelijk gezins-bordspelletje, maar geen "geniaal politiek spel".
pi_78489042
TVP

Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:50:39 #69
137562 rakotto
pi_78489775
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:23 schreef Xaryna het volgende:
TVP

[ afbeelding ]
eh? Pikachu?
pi_78489841
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:50 schreef rakotto het volgende:

[..]

eh? Pikachu?
Hikaru.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_78491589
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

We hebben hier nu toch inhoudelijke discussies, alleen jij post off-topic.

pi_78494342
Ik ben verbaasd over hoe goed de Naruto fillers zijn.
pi_78495266
Sora no Woto..... Plas humor
pi_78496552
One Piece... Wordt echt spannend (dat ondanks ik al weet wat er gebeurd...)
pi_78497010
De naruto filler is gelukkig korter dan de vorige.
Sowieso zijn de shipuden fillers erg gebaseerd op het daadwerkelijke verhaal, zo is die bellenblaas dude
SPOILER
als je het nog niet door had. Best wel heftig om dat in een filler te zetten.
pi_78499742
Aardbeving in Japan Okinawa van 7.3

Hoe kan je zo nuchter tv maken... Alle ochtend programma's hebben normale programmering alleen zie je een kaart rechts onder met tsunami waarschuwing (zie je op alle zenders).
Hier is al het kleinste bijna breaking-news (vergeleken met daar).

Kan je ook Japanse tv zien: http://xorsyst.com/japan/watch-japanese-tv-online/

[ Bericht 22% gewijzigd door Qunix op 26-02-2010 22:58:48 ]
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:44:07 #77
137562 rakotto
pi_78500892
7.3 Dat is groots
pi_78513909
nu GG niet echt meer subt op het moment , welke groepen zijn aan te raden voor baka to test en durarara ?
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_78518307
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:44 schreef rakotto het volgende:
7.3 Dat is groots
Valt nog mee blijkbaar met Chili...
pi_78518960
Ik wil ff melden dat ik 't nogsteeds hartstikke gezellig vind hier
pi_78553864
ordinaire tvp..
  maandag 1 maart 2010 @ 14:39:32 #82
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_78591210
Wel chill die tsunami melding bij mijn fma
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  maandag 1 maart 2010 @ 15:02:53 #83
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_78592181
epic shizzless
  maandag 1 maart 2010 @ 17:28:50 #84
137562 rakotto
pi_78598227
Wat een pauper gedoe dat met de Japan Coast notifier bij FMA:B Hopelijk zenden zij die opnieuw uit.

Maar voor de rest I want moar.
pi_78608598
VERDOMME WAT IS DIT WEER EEN LEKKERE EPISODE!!!!!

Vanaf volgende week gaat het los!

Damn!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:33:33 #86
137556 L.no
Midlife crisis
pi_78610981
Iemand die Yamato Nadeshiko Shichi Henge kent? Weet die persoon ook vanaf waar in de manga het einde is van de anime?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_78613360
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:33 schreef L.no het volgende:
Iemand die Yamato Nadeshiko Shichi Henge kent? Weet die persoon ook vanaf waar in de manga het einde is van de anime?
http://www.mangaupdates.com/series.html?id=1258
We fear that which we cannot see
  maandag 1 maart 2010 @ 22:12:56 #88
137556 L.no
Midlife crisis
pi_78613555
quote:
Oh, ik wist niet dat ze zoiets hadden op die site! Thanks.
pi_78614363
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:12 schreef L.no het volgende:

[..]

Oh, ik wist niet dat ze zoiets hadden op die site! Thanks.
Zo lees ik weleens manga's waarvan de anime stopt.
Getbackers, Hajime no Ippo, Beck, Eyeshield21, Tenjou Tenge, Whistle
  maandag 1 maart 2010 @ 22:27:13 #90
137556 L.no
Midlife crisis
pi_78614535
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:24 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Maar weetje, soms heb je van die manga waar de anime niet alles gaat volgen op een nette volgorde. Ik weet dus niet zeker of ik wat chapters gemist heb of niet.
pi_78614809
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:27 schreef L.no het volgende:

[..]

Maar weetje, soms heb je van die manga waar de anime niet alles gaat volgen op een nette volgorde. Ik weet dus niet zeker of ik wat chapters gemist heb of niet.
Jah dat kan idd, dan check ik ff in google ofzo wat fillers waren in de anime. Of wat anders is dan manga.
Meestal valt het wel mee.
Whistle bijv daar is het einde anders, andere liepen ze wel aardig goed over
  maandag 1 maart 2010 @ 22:35:15 #92
137556 L.no
Midlife crisis
pi_78615018
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:31 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Jah dat kan idd, dan check ik ff in google ofzo wat fillers waren in de anime. Of wat anders is dan manga.
Meestal valt het wel mee.
Whistle bijv daar is het einde anders, andere liepen ze wel aardig goed over
Dat zie ik wel wat vaker, alleen kan ik niet 1,2,3 op iets opkomen.
Bij de site staat dat chapter 44 de laatste is in de anime, maar als ik die chapter lees, dan is het een aflevering midden in de serie van die anime. Pretty messed up.
Dusi k ga vanaf het begin wat kijken denk ik.
pi_78616103
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:35 schreef L.no het volgende:

[..]

Dat zie ik wel wat vaker, alleen kan ik niet 1,2,3 op iets opkomen.
Bij de site staat dat chapter 44 de laatste is in de anime, maar als ik die chapter lees, dan is het een aflevering midden in de serie van die anime. Pretty messed up.
Dusi k ga vanaf het begin wat kijken denk ik.
Ok, hmm jah het in net als Wikipedia. Iedereen kan het veranderen misschien heeft niemand het verder verandert nadat de anime verder is gegaan
  maandag 1 maart 2010 @ 23:46:08 #94
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_78619021
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:24 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

is de whistle manga nog de moeite waard en nog wat volumes lang, want dat kleine kereltje schopt net zon kont als zijn pa
pi_78625596
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:46 schreef gniffie het volgende:

[..]

is de whistle manga nog de moeite waard en nog wat volumes lang, want dat kleine kereltje schopt net zon kont als zijn pa
Is de moeite waard, alleen ik zou dan ff wachten met lezen.
Er moeten nog 2 volumes vertaald worden, diegene die dat doet is in zijn eentje.
http://prounite.livejournal.com/
http://www.mangaupdates.com/series.html?id=1224
Ook het einde van de anime is anders, die jongen uit Kyoto komt in de anime terug en speelt in het team van dat kleine kereltje en die genius. Maar in de manga zit hij bij team Kyoto Dus de vijand
pi_78635352
Ook al volg je Bleach niet dit is toch wel grappig om te lezen.

http://community.livejournal.com/bleachness/446299.html
pi_78636049
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:13 schreef torn_Machina het volgende:

Schandalig. Over Bleach, is de arrancar-arc al hervat? Dan kan ik weer gaan kijken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:05:25 #98
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78637545
quote:

OMG! Kubo Tite heeft gejat van de zoon van Gene Simmons! Dat is zoooooo overduidelijk

pi_78652023
pi_78652412
quote:

Wat een onzin. De tekenstijl is duidelijk anders.
En uit 300x20 pages, is dit alles?

Sowieso, iedereen krijgt inspiratie van elkaar. Genre's ontstaan ook zo, dan is het toch ook geen plagiaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')