quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:56 schreef zquing het volgende:[..]
Hoewel ik nog ergens een verdwaalde post heb in de eerste 20 topics post ook maar actief sinds topic 40(oid). Vind 't wel jammer dat er niet meer zoveel gekeken wordt naar de oudere series terwijl die (imho) beter zijn dan wat nu gemaakt wordt.
Natuurlijk werd er toen ook crap gemaakt en zijn er nog nieuwe pareltjes, alleen heb ik steeds en steeds meer het idee dat vroegah alles beter was
Series hingen toen wat minder van het grafische aspect af dan nu. Althans, er konden toen nog geen hele ruimteveldslagen uit de computer geschud worden (nou ja, wel als je George Lucas heet, maar zo'n budget was bij de meeste animatiestudio's niet aanwezig). En er waren ook gewoon niet zoveel series, want series waren veel duurder om te maken. We hebben nu ieder seizoen meer nieuwe series dan iemand volgen kan en daar zit veel pulp tussen... En ze doen tegenwoordig niet eens moeite meer om de pulp te verdoezelen.
Het valt wel op dat je in, bijvoorbeeld, de top200 van animenfo geen series van de laatste jaren tegenkomt. Claymore uit 2007 is de nieuwste. De hoofdmoot komt van rond 2000.
Maar we waren tien jaar geleden wel wat jonger en toen hadden we andere smaak en andere verwachtingen. Dus het gevoel van nostalgie zal een grote rol spelen.
En dat vermoed ik, want er staat ook een serie als Ranma 1/2 in de lijst. En dat was toch eigenlijk geen denderende serie. Nu wordt er geklaagd over fillers bij series als Naruto. Nou, Ranma bevat haast niets anders dan fillers. Er zat echt geen tempo in dat verhaal.
Dragon Ball Z staat er ook in. Die serie waarin één gevecht gewoon maaanden duurde. Dat je in het weekend alle afleveringen van de hele week achter elkaar ging kijken en uren later tot de conclusie kwam dat er absoluut niets veranderd was ten opzichte van de voorgaande week.
Er is in die tijd veel pulp uitgebracht en veel pulp is nostalgie geworden.
Maar ik ben het met je eens dat er nog maar weinig series langskomen die echt iets bijzonders meebrengen, zoals Cowboy Bebop, Vision of Escaflowne, NGE (vooruit), Rahxephon, Hellsing, Gungrave, Love Hina, Mahoromatic, Azumanga Daioh, Onegai teacher, etc.
Series als FMA en Kimi Ga Nozomu Eien (copy paste, hoor) zijn ook alweer 7 jaar geleden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.