quote:
quote:Op zondag 21 februari 2010 19:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is altijd vet als een klein team goede resultaten behaald
Monza '08
Spa '09
EDIT
Sally had de OP wiki toch gefixt, dus aan jou de eer?![]()
offtopic: al sinds 13/2/2010 00:35 uurquote:
was dat niet de race waar laytonhouse ineens behoorlijk snel was?quote:Op zondag 21 februari 2010 22:31 schreef k_man het volgende:
Oh, er was al een nieuwe gemaakt.
Nou goed, ik zei in de laatste post dus iets over Paul Ricard 1990. Dé race als je houdt van de underdog.
Amerikanen, veel lucht weinig actie. Nadeel is alleen dat ze wanneer ze eigenlijk al dood zijn nog steeds niet van ophouden weten en de boel maar blijven rekken.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar wat USF1 nodig heeft om uberhaubt aan de start te verschijnen, want ze halen alleen de overige races (vanaf de 4e race) wanneer ze genoeg sponsoren weten te vinden.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze met een dergelijk businessplan een startbewijs hebben gekregen.
Bijna 100% aangezien suikeroom Bernie zich er mee bemoeid.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:34 schreef Sally het volgende:
[..]
offtopic: al sinds 13/2/2010 00:35 uur![]()
![]()
Was vandaag wandelen met een paar mensen, en toevallig ook in Duitsland
/offtopic
Ontopic:
Weet iemand hoe het staat met Stefan GP en de kans dat het (en niet 1 van de andere nieuwe teams) een startbewijs krijgt?
quote:Op zondag 21 februari 2010 22:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat ik een nieuw topic zou openen? Helaasch, was de hele dag in Duitsland aan het treinen/U- en S-bahnen en wandelen. Mooi weer gehad!
Ja, Capelli werd tweede. Zijn enige punten van dat jaar. Maar al in 1988 zat March (voordat het Leyton House genoemd werd) er goed bij. Capelli haalde toen 17 punten. Dat resultaat hebben ze nooit meer kunnen evenaren.quote:Op maandag 22 februari 2010 06:33 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
was dat niet de race waar laytonhouse ineens behoorlijk snel was?
Het geldt voor elk team (fabrieksteams uitgezonderd), dat ze sponsoren nodig hebben om te kunnen racen. Als die zich in tegenstelling tot de verwachting niet aandienen hebben ze een probleem. Dat geldt voor Campos, USF1, Sauber, Force India, Williams, etc.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar wat USF1 nodig heeft om uberhaubt aan de start te verschijnen, want ze halen alleen de overige races (vanaf de 4e race) wanneer ze genoeg sponsoren weten te vinden.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze met een dergelijk businessplan een startbewijs hebben gekregen.
Hij bemoeit zich ook met Campos blijkbaar. Dus het lijkt ook wel zeker dat die aan de start komt.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bijna 100% aangezien suikeroom Bernie zich er mee bemoeid.
Liever de Big Bernie show dan twee teams die voor de start van het seizoen afvallen.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Het word gewoon de Big Bernie show als dat zo doorgaat.
Ligt eraan wat hij qua zeggenschap heeft bij die 2 teams.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:29 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Liever de Big Bernie show dan twee teams die voor de start van het seizoen afvallen.
Het is niet erg om afhankelijk te zijn van sponsoren, het is wel een probleem wanneer je niet eens genoeg geld hebt om de start van het seizoen te halen. Ik heb meer begrip voor een team wat halverwege het seizoen zonder geld komt te zitten dan eentje die de start niet eens haalt. Des te meer omdat er meerdere teams waren die zich hebben ingeschreven. .quote:Op maandag 22 februari 2010 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
Het geldt voor elk team (fabrieksteams uitgezonderd), dat ze sponsoren nodig hebben om te kunnen racen. Als die zich in tegenstelling tot de verwachting niet aandienen hebben ze een probleem. Dat geldt voor Campos, USF1, Sauber, Force India, Williams, etc.
Dus zo vreemd is het niet. Jammer is het wel.
Ja, de eerste races van het seizoen waren een drama. Toen kwamen ze met een nieuw chassis naar Paul Ricard en gingen ze opeens als een bezetene. Ze lagen een groot deel van de race op plaats 1 en 2. Jammer genoeg viel de ene auto uit en werd de andere uiteindelijk nog ingehaald, maar het was een zeer verrassende race. Na die tweede plaats presteerden ze trouwens ook weer tamelijk beroerd, dus dat nieuwe chassis deed het kennelijk alleen waanzinnig goed op Paul Ricard.quote:Op maandag 22 februari 2010 06:33 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
was dat niet de race waar laytonhouse ineens behoorlijk snel was?
Grappig dat je dit aanhaaldquote:Op maandag 22 februari 2010 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
Ja, Capelli werd tweede. Zijn enige punten van dat jaar. Maar al in 1988 zat March (voordat het Leyton House genoemd werd) er goed bij. Capelli haalde toen 17 punten. Dat resultaat hebben ze nooit meer kunnen evenaren.
Videoband of op DVD ? ben naarstig op zoek naar de oude seizoenen op DVD of Blu-ray.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grappig dat je dit aanhaaldZit zelf 1988 te kijken thuis, en afgelopen weekend de race op Suzuka zitten kijken waar hij zelfs aan de leiding rijdt met die March. Was de eerste auto van Adrian Newey die ook nog te zien is in een interview. Een andere auto die dat jaar buitengewoon goed gaat is de Arrows, die ook een debuterende designer heeft, namelijk Ross Brawn
Ik heb mezelf aangemeldquote:Op maandag 22 februari 2010 13:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Iemand die hier nog meedoet aan http://www.f1-management.org/ en zin heeft om te participeren in een subleague?
Het zijn opgenomen TV broadcasts, dus van VHS gok ik (of hadden ze in 88 al dvd recorders?quote:Op maandag 22 februari 2010 14:27 schreef Gijsje het volgende:
Videoband of op DVD ? ben naarstig op zoek naar de oude seizoenen op DVD of Blu-ray.
Ik was er nog mee bezig toenquote:Op maandag 22 februari 2010 14:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het zijn opgenomen TV broadcasts, dus van VHS gok ik (of hadden ze in 88 al dvd recorders?).
Hmm doe mij de laatste optie maar, of wellicht kunnen ze samen gaan met Stefan GP.quote:FIA zoekt met Team US F1 naar oplossingen
Afgelopen weekend bevestigde Ken Anderson dat US F1 grote moeite heeft om alles op tijd gereed te hebben voor de seizoensopener in Bahrein, die op 14 maart worden verreden. De FIA is nu samen met het nieuwe Amerikaanse team aan het kijken wat er gedaan kan worden om de US F1-auto's toch op de grid te krijgen.
Volgens het Amerikaanse Speed TV ligt er een aantal scenario's klaar. De eerste is dat US F1 niet met eigen wagens gaat racen, maar auto's gaat inkopen bij een andere partij, zoals Stefan Grand Prix dat doet bij Toyota Motorsport. Het zal echter ook voor een andere partij geen eenvoudige klus zijn om binnen drie weken twee Formule 1-auto's te prepareren. Een andere optie is dat US F1 doorgaat met het ontwikkelen van een eigen auto en zich neerlegt bij de straffen die zal krijgen voor de gemiste races. Anderson liet afgelopen weekend weten dat het team idealiter de eerste vier races overslaat, om daarna in Barcelona aan de start te verschijnen. Volgens de FIAmag een team echter geen enkele race missen, ondanks dat dit in het Concorde Verdrag zou zijn afgesproken dat een team drie races per jaar mag overslaan.
Een ander, minder waarschijnlijk, scenario is dat het team gaat fuseren met een ander team. Dan ligt het nog meer voor de hand dat US F1 zich voor dit jaar terugtrekt en zich opnieuw inschrijft voor volgend seizoen.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)f1-naar-oplossingen/
Ik bedoelde eigenlijk de seizoensreviews. Of die beschikbaar zijn op DVD, ik kan alleen de meest recente seizoenen vinden op Amazon of Bol.com.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het zijn opgenomen TV broadcasts, dus van VHS gok ik (of hadden ze in 88 al dvd recorders?).
Ik denk niet dat Amerikanen willen gaan samen werken met een ander team, al helemaal niet als het uit een "arm" land zoals Servië komt, dan krijgen ze voor hun gevoel gezichtsverlies.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:17 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Hmm doe mij de laatste optie maar, of wellicht kunnen ze samen gaan met Stefan GP.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gekeken naar de engels tekst, maar ik geloof je op je woordquote:Op maandag 22 februari 2010 14:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb mezelf aangemeld
Maar tjeezus wat is dat engels slecht daar. Ik ben geen taalwonder, maar dat engels daar klopt echt niet volgens mij
Ja, het ziet er inderdaad leuk uitquote:Op maandag 22 februari 2010 15:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gekeken naar de engels tekst, maar ik geloof je op je woord![]()
Ik speel al een paar jaar mee en de manager is erg prettig, hij is wat langer op slot maar daardoor worden eventuele straffen ook meegenomen in de uitslag en puntentelling.
Er is wel een box met de jaren 70-79 (zijn ook los verkrijgbaar). Ook 1980 is op DVD. Andere van voor 2000 heb ik alleen officieel op VHS gezien.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:19 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de seizoensreviews. Of die beschikbaar zijn op DVD, ik kan alleen de meest recente seizoenen vinden op Amazon of Bol.com.
Fok!quote:Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, het ziet er inderdaad leuk uit
Is er al een fok! subleague?
quote:Stefan GP cancels Portimao test
Stefan GP has abandoned plans to test at Portimao in Portugal this week after failing to secure a supply of tyres to run on, AUTOSPORT can reveal.
The Serbian-based team has its new car, the Toyota-based Stefan 01, all ready to hit the track following a fire-up in Cologne last week, but its failure to obtain tyres from Formula 1's official tyre supplier Bridgestone has scuppered its bid to begin testing.
Bridgestone is only contracted to supply F1 tyres to those outfits that have an entry to the world championship, and the Japanese tyre manufacturer was unable to provide alternative GP2 rubber at such short notice.
With Stefan GP boss Zoran Stefanovic unwilling to run the car on tyres that are not suited to F1 performance, he has decided to call off this week's planned run.
"We cannot do the test at the moment and we are still trying to find a solution," Stefanovic told AUTOSPORT. "We have no tyres and will not test on tyres that are not suitable for the car to go testing at full speed.
"We now need to see what our options are, but we definitely need to do something to sort this situation out."
Stefan GP will almost certainly not be able to get hold of F1-spec tyres unless it gets an entry to the 2010 championship - something it has been pushing for for several months now.
Although there are now serious doubts about the future of Team US F1, which has asked to miss the first races of the season, Stefanovic has said that he is still no nearer understanding where his outfit stands.
"We are expecting that the situation will be clarified soon," he said. "Everybody knows that some teams are facing certain problems, and we are looking to clarify this situation."
Stefanovic also hoped to be able to confirm his team's drivers in the next week.
"We have already agreed terms with [Kazuki] Nakajima, and we expect to conclude a deal with [Jacques] Villeneuve. We think it is a good decision for us, and it makes sense for him."
Ze kunnen toch ook setjes gebruikte GP2 banden kopen van teams die de afgelopen tijd getest hebben? Of hebben ze daar geen geld voor (schijnen wat twijfels over te zijn)?quote:Op maandag 22 februari 2010 20:22 schreef Atreidez het volgende:
Dat ze daar gingen testen was een bericht van begin februari.. In 2 weken tijd moet je daar toch een setje GP2 banden naartoe kunnen sturen? In het bericht staat "short notice", zal me niets verbazen dat alleen het plannen van die test en de daarbij behorende nieuwsberichten genoeg waren voor StefanGP en dat ze pas gister voor een setje hebben gebeld ofzo
zoals wel meer dingen waar Bernie zich mee bemoeitquote:Op maandag 22 februari 2010 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
Het zaakje rond Stefan GP stinkt van alle kanten
The Great Train Robberyquote:Op maandag 22 februari 2010 20:39 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
zoals wel meer dingen waar Bernie zich mee bemoeit
Ja dat is dus gelul in de ruimte eerste klas. Hij weet niet of Red Bull, McLaren en Renault het achterste van hun tong hebben laten zien en dat is een feit. Zo simpel is het gewoon.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:13 schreef Sharpdressedman het volgende:
De Spanjaard voegde daar aan toe dat Ferrari nog niet het achterste van zijn tong heeft laten zien. “Red Bull, McLaren en Renault gingen al heel hard en hebben laten zien wat ze in hun mars hebben. Wij niet”, aldus Alonso.
Wedde van niet.. kratje bier?quote:Op maandag 22 februari 2010 23:31 schreef vosss het volgende:
Een ander feit is dat ik van ganser harte hoop dat die jankbal door Massa finaal om de oren gereden gaat worden
Ferrari schijnt nog wat leuke onderdelen te hebben liggen die ze waarschijnlijk in Spanje gaan testen.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat is dus gelul in de ruimte eerste klas. Hij weet niet of Red Bull, McLaren en Renault het achterste van hun tong hebben laten zien en dat is een feit. Zo simpel is het gewoon.
Een ander feit is dat ik van ganser harte hoop dat die jankbal door Massa finaal om de oren gereden gaat worden
Als het teveel voor de hand ligt is het ook geen leuke weddeschapquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Tot nu toe blijkt dat in ieder geval nergens uit.
http://www.guardian.co.uk(...)-ferrari-formula-onequote:At the end of another draining day Fernando Alonso has one last gauntlet to face. As the winter sun fades across an empty track at Jerez, an hour south of Seville, a chattering throng of men and women huddle outside the Ferrari garage. They are Italian and Spanish; and their fervour is uniform.
When the door finally opens, and the two-time world champion and new star of Ferrari emerges, they engulf him. Alonso has worked relentlessly all day, completing 132 laps of testing in a car that has encouraged many bookmakers to install him as a narrow favourite to win this year's drivers' championship. Yet his walk to the Ferrari motorhome looks more taxing.
The 28-year-old smiles politely, stopping every few steps to accept an embrace from a Spanish supporter or to have his photograph taken alongside an entranced Italian fan, but his relief is obvious when he escapes. In an office tucked away at the back of Ferrari's gleaming enclave, Alonso shakes his head. He might have won successive titles for Renault – in 2005 and 2006 – and been subsequently embroiled in the "Spygate" and "Crashgate" controversies that scarred Formula One, but driving for Ferrari is an unusually intense experience.
"My father always told me this would happen," Alonso remembers. "He said, 'If you race for Ferrari then you can retire. Your life is complete.' So after I won my two championships for Renault I said, 'I'm happy now – my career is complete.' And he said, 'No, no, if you drive for Ferrari people will forget the championships. They will remember you as a Ferrari driver.' I said, 'OK, Papa, we'll see.' Now I think he was right. Ferrari gives you a special feeling."
A low-key day of testing offers only a fleeting snapshot of all that awaits Alonso when the new season starts two weeks on Sunday in Bahrain. At least he is suitably equipped to withstand the scrutiny, for he has galvanised a previously non-existent Spanish zeal for Formula One. His fame now prevents him from living in Spain but Alonso derives real pride from the fact that 36,400 fans watched him dominate a routine practice day at Valencia this month, outnumbering those who had attended last year's Turkish grand prix.
"It was a hard battle when I started," Alonso says. "There was nothing. When I raced at Minardi in my first year [2001] my family had to watch me on German TV. In Spain there were no TV rights for Formula One. Now I think the attention on me here will go up even more. But the biggest difficulty will be outside Spain. When I race in Australia or Korea or Japan I know it will be a big change for me because Ferrari fans are worldwide. It's very nice if you win but it's not so good if you lose. All this is part of being a Ferrari driver."
Alonso believes his bruising experience in 2007, when partnering an apparently favoured rookie in Lewis Hamilton at McLaren, will help him to adapt to Ferrari's pressurised environment. "2007 was very difficult but I learnt a lot personally. It was good for my career to take that step of joining them and growing up. I learnt how to work with a team and also to withstand the media pressure. The difficulties I had were coming from the team and the media. Now I am much more prepared for everything in Formula One – and in life as well.
"But at the time McLaren and Ferrari were fighting each other and it was very close. In the end I think we had the better car but we finished second and third [with Hamilton and Alonso both just one point behind Ferrari's Kimi Raikkonen]. Unfortunately we did something wrong."
Bitter infighting cost McLaren the championship, while an engineer's appropriation of technical data from Ferrari almost brought down the entire company. "With the spy history I was in the wrong place at the wrong time," Alonso says. "But I was very happy to help the FIA discover everything."
As a result McLaren were excluded from that season's constructors' championship and were fined a record $100m. And last year, even more damagingly, it was proved that Alonso's team-mate at Renault, Nelson Piquet Jr, had crashed his car deliberately at the 2008 Singapore grand prix. That blatant cheating forced the introduction of a safety car, and Alonso was the unwitting beneficiary as he went on to win the race.
Alonso's position was muddied further by the fact that Flavio Briatore, Renault's team principal, was his manager. Briatore has just won an appeal against his permanent expulsion from the sport but Alonso agrees that "it was a bad season for F1 last year". He adds: "Crashgate was not easy. Flavio is a friend. I have been working with him many years now. So for all the [legal] decisions that go well for him I am happy. But I don't know everything about his case."
Does he expect Briatore to return to the sport? Alonso looks down and shrugs. "I have no idea." Surely he was shocked that Briatore, Renault's chief engineer, Pat Symonds, and Piquet could resort to such squalid and dangerous tactics? "It is in the past," Alonso murmurs evasively.
But Felipe Massa, his new team-mate at Ferrari, remains mortified that the debacle cost him the 2008 drivers' title by a single point. Has he discussed the implications of Crashgate with Massa? "No," Alonso says. That answer is predictable – especially against a typically gossipy Formula One backdrop which implies that the relationship between Alonso and Massa is strained. "People are only writing these things because they know we are very strong. Felipe and I work for the team."
They have, however, had many fierce battles in the past. "I have the same with everybody else," he smiles. "After so many years of course I have battled with Felipe. It's the way it is – and we'll keep having these fights. But Michael Schumacher and [Nico] Rosberg will have fights at Mercedes. I am sure Lewis and Jenson Button will have fights. Mark Webber and Sebastian Vettel will have fights at Red Bull – in fact they were fighting last year already. But no one talks about this. They talk about it with Ferrari because we are in a good position."
Button, like Alonso, arrived at McLaren as the reigning world champion and it is easy to imagine tensions between him and Hamilton. "We'll see," Alonso says. "Obviously I don't know how McLaren is now but if he arrived in my time then, for sure, it would be very tough for him. But, hopefully, it's now better for Jenson because I learned a lot from that season and McLaren did as well."
The return of Schumacher will be as intriguing a sub-plot as the rivalries within McLaren and Ferrari. "I was very surprised when I first heard Michael was coming back. But our lives are so intense that when you are at home it's difficult to get used to a normal life. So if you get an opportunity to come back after three years maybe you can't say no. And it's true that since Michael left I haven't won any championships. So hopefully this is a good sign for me. Maybe there is some relationship between Michael and my success."
Alonso's good humour can be attributed to the fact that he believes his Ferrari is the best car he has ever driven – and that he has escaped a dispiriting situation at Renault where, last year, he finished a distant ninth in the championship. "I knew I was only fighting for seventh or eighth but it was important to learn from that. I have no doubt I am a better driver now."
He is also stimulated by his outside interest in creating a new Tour de France team with his friend Alberto Contador, who won the race in 2007 and 2009. "It's a project for me – a kind of dream I have because I love cycling. Creating a top team and being in a position to win the Tour de France will give me a nice feeling. But I know it is not easy to create a top team from zero. You need good riders, good staff, a lot of preparation and, most important, a lot of sponsors. So I don't think we are in the right moment to start a project like this, because of the world economy."
Would he wait until he has retired from Formula One before he attempts to fulfil his Tour fantasy? "No, it can happen at the same time. It is something Alberto and I can work on. As I said I'm very open. I know this year he is with Astana but from next year onwards, for sure, if there is an opportunity I will be very interested. I think he will be interested as well."
Did he train alongside the remorseless Contador in the winter? "He invited me to train with him a couple of times but I was always trying to have something else to do that day! I trained with the Olympic champion Samuel Sánchez, who is from my city [Ovideo], and with some of Alberto's team‑mates from Astana."
Before he can chase down a possible Tour triumph as a team director, Alonso looks ready for the most absorbing Formula One season in years. "I expect Ferrari, McLaren, Mercedes and Red Bull to be big contenders. But we are very happy where we are at Ferrari."
Even some British bookmakers have made him favourite for the title, ahead of the last two world champions in Hamilton and Button. Would it be wise to put a bet on him? Alonso laughs and stretches out his hand. "Put the money on me now…"
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik wed dat Albers geen wereldkampioen wordt.
Ik mag Alonso ook voor geen Newtonmeter maar hij is wel een betere coureur dan Massa. Schumacher machquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:13 schreef Ermanon het volgende:
Ik zet dan in op Massa, mag Alonso helemaal niet na dat gebeuren na Crash en Spy-gate, en zijn hoge huil gehaalte als het niet allemaal meezit. Dan liever Massa
Liever 13 teams met een paar armlastige ertussen (maar wel 26 auto's op de baan) dan net 10 teams.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:40 schreef 4-elements het volgende:
Zolang er 13 teams aan de start staan vind ik alles best. Begint al een beetje op begin jaren negentig te lijken zo met al die armlastige teams.
precies maar als je na al die maanden tussen je licentie e.d. en nu nog geen meter gereden hebt klopt er iets niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever 13 teams met een paar armlastige ertussen (maar wel 26 auto's op de baan) dan net 10 teams.
quote:Ferrari haalt flink uit naar nieuwe teams
23 februari 2010
Het team van Ferrari heeft een column op zijn website geplaatst, waarin de Italiaanse formatie behoorlijk hard uithaalt naar de vier nieuwe teams in de Formule 1. Ook krijgt voormalig FIA-president Max Mosley nog een flinke trap na.
"Van de dertien teams die zich hebben aangemeld, hebben er nog maar elf hun gezicht laten zien op het circuit", valt in de column van Ferrari te lezen. "Sommigen hebben nog maar een paar honderd kilometer gereden. Anderen hebben iets meer gereden, maar zijn nog veel te langzaam. Bij het twaalfde team, Campos Meta, heeft onlangs een verandering in het management plaatsgevonden. Het team heeft een flinke financiële injectie gekregen van een gulle gever, maar het team zal er snel achterkomen dat deze ook wat terug verwacht voor het geld. Het valt nog te bezien of de door Dallara ontworpen auto straks over de baan van Barcelona rijdt. Waaschijnlijk zien we de Senna-naam pas in Bahrein in de Formule 1 terugkeren."
"Het dertiende team, US F1, verstopt zich vooralsnog in Charlotte, North Carolina", gaat de column verder. "De Argentijn Lopez zal wel verbaasd zijn. Hij dacht dat hij in de Formule 1 zat, maar nu zal hij helemaal opnieuw moeten beginnen. Verrassend genoeg heeft het team nog steeds het lef om te beweren dat alles in orde is onder die met sterren en strepen gevulde hemel van hun."
"Verder hebben we nog de Servische aasgieren (Stefan Grand Prix, red.). Eerst beginnen ze een belachelijke rechtszaak tegen de FIA en vervolgens pikken ze het Toyota-lijk volledig kaal. Ze hebben wat mensen bij elkaar verzameld waar nog steeds een lucht van schandalen omheen hangt. De Serviërs cirkelen nu in de lucht, wachtend tot het eerste team zich noodgedwongen moet terugtrekken."
"Dit is allemaal de erfenis van de heilige oorlog van een voormalig FIA-president (Max Mosley, die inmiddels is opgevolgd door Jean Todt, red.). Het doel was om kleinere teams toe te laten de Formule 1. En dit is het resultaat. Twee teams die naar de start van het seizoen strompelen en een derde team dat wordt geholpen door een onzichtbare hand. En het vierde team? Dat we kunnen we beter maar als vermist opgeven. Ondertussen hebben we met BMW en Toyota twee constructeurs verloren en is er van Renault weinig meer over dan alleen de naam. Was het het allemaal waard?"
quote:
Zelfs bij de Pizza-boeren denken ze hetzelfde over die Servische maffia baasquote:Verder hebben we nog de Servische aasgieren (Stefan Grand Prix, red.). Eerst beginnen ze een belachelijke rechtszaak tegen de FIA en vervolgens pikken ze het Toyota-lijk volledig kaal. Ze hebben wat mensen bij elkaar verzameld waar nog steeds een lucht van schandalen omheen hangt. De Serviërs cirkelen nu in de lucht, wachtend tot het eerste team zich noodgedwongen moet terugtrekken
Mee eens!quote:
ik denk dat het imago van de f1 dat max verkrachtte er wel een klein beetje mee te maken heeft gehadquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Nou, dat BMW, Toyota en half Renault de sport verlaten hebben zat 'm volgens mij niet echt in de regeltjes van ome Max.
Deels wel hé!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Nou, dat BMW, Toyota en half Renault de sport verlaten hebben zat 'm volgens mij niet echt in de regeltjes van ome Max.
f1fanatic.co.ukquote:Dry weather expected for final test
23 February 2010 by Keith Collantine
The teams had to dodge the rain at Jerez but the final four-day test before the first race of 2010 looks set to be dry.
The weather forecast for the Circuit de Catalunya is largely dry with temperatures in the mid-teens (C).
Some forecasts suggest a low chance of rain – 20-30% – on Friday and Saturday.
At least 11 teams will be at the home of the Spanish Grand Prix for the test but there’s still no sign of Campos Meta or US F1, or Stefan GP for that matter.
During the worst of the weather at Jerez Ferrari suggested the teams would be better off testing in drier (but more distant) venues. The teams have tested at Bahrain in recent years, though sand storms have caused problems at that circuit in past tests.
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Nou, dat BMW, Toyota en half Renault de sport verlaten hebben zat 'm volgens mij niet echt in de regeltjes van ome Max.
Gewijzigde interne doelstellingen (F1 past niet meer bij imago / heeft geen prioriteit meer), economie, etc.quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.
Natuurlijk is de economische neergang ook een reden om de kosten voor zo'n dure sport de nek om te draaien. Alleen is dat de druppel die de emmer deed overlopen bij oa Honda, BMW en Toyota. Uiteindelijk ligt de oorzaak bij de belachelijke hoge eisen die de FIA en Ecclestone aan teams eisen om mee te mogen doen aan de F1, vooral financieel. En als je erbij optelt dat sommige circuits enkel verlies draaien op een F1 weekend, is dat alleen maar schokkend te noemen. Het is niet normaal wat je voor een kaart betaalt, en voor alle andere kosten die je moet maken om een weekend mee te "mogen" maken. Het is te zot voor woorden dat er meer partijen nadeel ondervinden dan voordeel.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Gewijzigde interne doelstellingen (F1 past niet meer bij imago / heeft geen prioriteit meer), economie, etc.
de economische crisis, waardoor eerst Honda en later Toyota en BMW eruit stappen en Renault een deel verkoopt. Max wilde hier wat aan doen door de budgetcap (helaas te laat door de invloed van de grote autofabrikanten), alleen wilde hier teams als Ferrari, BMW (weg) en Toyota (ook weg) niets van weten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?quote:Bridgestone houdt poot stijf: geen contractverlenging
24 februari 2010
Bridgestone is niet van plan om terug te komen op het besluit de Formule 1 te verlaten na het seizoen 2010. Dat heeft de bandenfabrikant laten weten tegenover GPUpdate.net. De Spaanse media berichtte eerder dat de FIA had gevraagd of Bridgestone toch wilde blijven.
De interesse in het leveren van de Formule 1-banden valt een beetje tegen. Kumho en Hankook lieten eerder al weten geen trek te hebben en Michelin wil alleen terugkomen als de banden een duidelijke rol spelen in het terugdringen van de CO2-uitstoot. Volgens de geruchten heeft de FIA derhalve aangeklopt bij Bridgestone, om te kijken of er niet toch nog een overeenkomst gesloten kan worden. Bridgestone liet echter weten bij zijn besluit te blijven.
"De positie van Bridgestone blijft hetzelfde", aldus de bandenfabrikant. "Het zal niet opnieuw de banden leveren in een nieuw Forrmule 1-wereldkampioenschap. Het huidige contract loopt aan het einde van het seizoen 2010 af."
alleen rijden met velgen volgend jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?
Dan hebben we wel de vonken weer terugquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
alleen rijden met velgen volgend jaar.
Misschien moeten ze Prins Malik of Jean Pierre van Rossem eerst consulteren voordat ze in Bahrein willen startenquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Big-Ern het volgende:
Wanneer trekt men de stekker er nu eens uit. Gun het dan die Serviers die volgens eigen zeggen de zaakjes wel goed voor elkaar hebben.
Niet eens zo heel erg vreemd. Er is geen concurrentie dus je kan van niemand winnen. Als de banden het goed doen hoor je er niets over, doen ze het slecht dan zie je dat terug in de pers.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Big-Ern het volgende:
US F1 verliest grote sponsor
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 24 februari 2010 12:07 - Print artikel
De Locstein Group was tot voor kort een van de belangrijkste sponsoren van US F1, maar de wereldwijd opererende financieel diensverlener heeft een einde gemaakt aan de samenwerking en wenst niet langer met het team te worden geassocieerd.
"Locstein heeft verschillende mogelijkheden onderzocht om het bedrijf bekender te maken over de hele wereld, waaronder de Formule 1", is te lezen in de verklaring van het team. "Locstein steunde US F1 door sponsoring, maar toen duidelijk werd dat het team niet het hele seizoen 2010 zou kunnen rijden, hebben we ervoor gekozen om de overeenkomst te beëindigen."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21912
Wanneer trekt men de stekker er nu eens uit. Gun het dan die Serviers die volgens eigen zeggen de zaakjes wel goed voor elkaar hebben.
Ze kunnen wel banden regelen, maar ze willen per se op representatieve banden testen. Dat zijn dus F1 banden of GP2 banden. Beiden geleverd door Bridgestone die niet mee wil/kan werken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:22 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoewel ik de verhalen rond StefanGP ook vreemd vindt... Zo moelijk moet het toch niet zijn om een paar setjes banden te regelen...
Nee ze hadden een band die niet lek kon.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:26 schreef sanger het volgende:
Ik hoorde gisteren dat Michelin eind jaren 90 een onslijtbare autoband had uitgevonden. Misschien een mooi podium om dit te etaleren
Zo ziet jouw gewone autoband er ook uit, als je hem tegen een stoeprandje zetquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ze hadden een band die niet lek kon.
Deze:
[ afbeelding ]
Hij kan wel stuk zo te zien!
Volgens de spreker van gisteren niet. En ik denk dat hij het het beste weet want hij had daar gewerktquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ze hadden een band die niet lek kon.
quote:
quote:FIA inspects US F1's ability to join grid
Team US F1 is the subject of an FIA inspection on Wednesday about its state of readiness for the new season, AUTOSPORT has learned, amid fresh doubts about the American outfit's hopes of competing in 2010.
Less than 24 hours after a senior staff member at the Charlotte-based operation revealed the troubles the team is in, high level sources have told AUTOSPORT that the FIA is now taking a detailed look at the team.
AUTOSPORT understands that FIA technical delegate Charlie Whiting is visiting US F1's headquarters to get an update on its progress for 2010 - and just how ready it is to compete this year.
The visit, which has not been officially confirmed by either US F1 or the FIA, comes in the wake of speculation that team backer Chad Hurley is trying to complete a deal with either Campos Meta or Stefan GP to merge operations and keep US F1's ambitions on track.
On Tuesday, Hurley was singled out as the man one senior staff member at US F1 believes is key to brokering a deal to help it survive.
"We feel Hurley and Parris Mullins [adviser to Hurley] have our best interest [at heart] and also feel Hurley has no intention of abandoning us even though the media has said he's gone with Campos," the staff member told AUTOSPORT.
"With all this talk about where US F1 is at, it's been missed that there are 60+ people who have had to suffer through this for the last two months. All of us left jobs and many of us travelled cross-country for this opportunity.
"In a meeting between the employees, Windsor and Anderson, Windsor put the question up to the employees: 'Who here doesn't think we'll make Bahrain?' I think he might have meant it somewhat rhetorically, but he was answered nonetheless, and 100 per cent of the staff raised their hands. He was visibly shocked.
"But having said that, throughout the turmoil, the team has really come together and we're all committed to the project; precious few have left in spite of the uncertainty of whether we'll be paid this Friday. I've never seen such dedication."
The FIA declined to confirm the inspection is taking place.
When contacted by AUTOSPORT an FIA spokesman said: "We have no comment to make, at this stage."
quote:Campos Meta team principal Colin Kolles is confident that his outfit will be ready for the start of the season, despite the recent struggles it has faced.
Kolles has been drafted in after a shareholding takeover by Jose Ramon Carabante, and he has the task of getting the team on track in just a fortnight.
And although time is tight, Kolles is upbeat that the staff he has put in place will ensure the Dallara-built car is ready in time for the season-opening Bahrain Grand Prix.
"It is very tough, but we will make it - because I never give up," Kolles told AUTOSPORT. "We will have the cars in Bahrain and we will be running. This in itself will be pretty much a big achievement."
Former BAR and Red Bull Racing technical chief Geoff Willis is helping the team with its preparations for 2010, and AUTOSPORT understands that his current consultancy role could be turned into a full-time appointment.
Kolles has said that he expects to make an announcement about the team's driver line-up within the next week - with sources suggesting that Bruno Senna's deal at the outfit is no longer guaranteed. This week's AUTOSPORT cites sources suggesting that Senna has been asked to bring sponsorship money to the outfit to keep hold of his place.
Karun Chandhok has been strongly linked with a deal there, while US F1's Jose Maria Lopez has also been in talks with Campos too, according to his manager.
The future of Campos founder Adrian Campos is also unclear. AUTOSPORT understands he has been offered a role at the team, but there is no guarantee a deal will happen.
Campos told AUTOSORT: "I did what I had to do for the best of the team – that was the most important thing for me."
Dat is nog steeds 2,5 seconde langzamer dan tijdens de testen vorig jaar. Toen ging Barrichello rond in 1:18.926.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:53 schreef svenistheman het volgende:
Webber gaat hard in zijn gesimuleerde kwalificatierun.
Zit nu op 1:21.487 :D
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 2 Rosberg Mercedes 1m22.514s +1.027 3 Hulkenberg Williams 1m22.684s +1.197 4 de la Rosa Sauber 1m23.321s +1.834 5 Alonso Ferrari 1m24.580s +3.093 6 Button McLaren 1m24.582s +3.095 7 Alguersuari Toro Rosso 1m24.869s +3.382 8 Liuzzi Force India 1m25.303s +3.816 9 Petrov Renault 1m26.208s +4.721 10 Di Grassi Virgin 1m27.057s +5.570 11 Fauzy Lotus 1m29.795s +8.308 |
vleugel liet los schijntquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:38 schreef vosss het volgende:
Ow ik lees net dat Di Grassi de Virgin in elkaar geprakt heeft en dat gezien de schade het nog maar de vraag is of de bolide vanmiddag nog kan rijden.
Net wat dat team even NIET kon gebruiken dunkt me
dat was de voorkant, nu de achtervleugel.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
Ow okay. Dat is dan al de tweede keer dat dat gebeurd
Ik dacht dat ze het probleem opgelost hadden.
Ik gok zomaar dat MercedesGP het grootste budget heeft dit jaar. Mercedes, Petronas en nu weer een multinationalquote:Mercedes GP overtuigt Duitse multinational tot sponsoring
Mercedes GP kan als alles goed gaat voor de seizoensopening in Bahrein een nieuwe sponsor presenteren. Het Duitse blad Sponsors maakt daar melding van.
Welk bedrijf zich aan Mercedes GP verbindt is onduidelijk, al stelt Sponsors dat het een Duitse multinational betreft die voor het eerst een Formule 1-team zal sponsoren. De sponsoring zou vooral te danken zijn aan de aanwezigheid van Michael Schumacher.
Je zou toch haast denken dat als een voorvleugel zomaar afbreekt dat je dan meteen ook even controleert of de achterkant wel voldoende stevig vast zit toch?quote:Di Grassi: "Ik weet niet de exacte reden voor de crash"
Lucas di Grassi crashte vanochtend hard in bocht negen van de baan, tijdens de laatste testweek op het circuit in Barcelona. De Braziliaan stond kort F1Today.nl te woord.
Di Grassi: "Ik weet niet exact wat er is gebeurd. Ik verloor plots de controle over de wagen en crashte in de bandenstapels. Misschien lag er olie op de baan, maar er kan ook iets zijn afgebroken. We zullen de data gaan bekijken, en later vandaag met een verklaring komen. Mijn testdag zit er nu in ieder geval op aangezien de wagen gerepareerd moet worden. Morgen zal ik gewoon weer testen."
Het lijkt erop dat na de voorvleugel in Jerez, nu de achtervleugel is afgebroken, zoals ooggetuigen al eerder hadden gemeld. Dat er olie op de baan lag lijkt onwaarschijnlijk, aangezien de marshalls de baan niet hebben schoongeveegd met het witte poeder. Een vrij kwalijke zaak voor Virgin, waarbij nu zowel de voor- als achtervleugel zijn afgebroken.
Siemens?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:01 schreef vosss het volgende:
Ik gok zomaar dat MercedesGP het grootste budget heeft dit jaar. Mercedes, Petronas en nu weer een multinational
Voor commentaar: http://live.autosport.com/commentary.php/id/182quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:24 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand overigens een live linkje?
Ach, we kunnen nu gaan gokken wat de volgende keer kapot gaatquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Je zou toch haast denken dat als een voorvleugel zomaar afbreekt dat je dan meteen ook even controleert of de achterkant wel voldoende stevig vast zit toch?
Thanks peterseliequote:Op donderdag 25 februari 2010 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor commentaar: http://live.autosport.com/commentary.php/id/182
Jawel en volgens mij ook de tijdwaarneming geregeldquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hadden die niet al eens McLaren gesponsord?
hoezo niet? Kan altijd nog.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:42 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
De MP4-21 stonden ze op, dus Siemens is het niet
Hierom:quote:
quote:Mercedes GP overtuigt Duitse multinational tot sponsoring
Welk bedrijf zich aan Mercedes GP verbindt is onduidelijk, al stelt Sponsors dat het een Duitse multinational betreft die voor het eerst een Formule 1-team zal sponsoren. De sponsoring zou vooral te danken zijn aan de aanwezigheid van Michael Schumacher.
Huisman!quote:
Henkel maar is niet nieuw in de F1!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Huisman!
welke sponsor hadden ze ook alweer misgelopen dit jaar?
Miele, er is geen betere.quote:
henkel, maar die sponsorde McLaren al eerder.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Huisman!
welke sponsor hadden ze ook alweer misgelopen dit jaar?
ok sorry ben beetje dufquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hierom:
[..]
Ik zie op de foto trouwens dat Henkel het ook niet kan zijn
Stonden op de BMW Sauber als T-Systems.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:24 schreef LeXX het volgende:
Misschien Deutsche Telecom? T-Mobile is wel een f1 waardig merk, en heeft toch nog nooit F1 gesponsord?
Das waar ook... Dan houdt ik het op een Energiebedrijf, of toch de Metro. Ik zie Michael al rijden met een auto met "Ich bin doch nicht blod" op de zijkantquote:Op donderdag 25 februari 2010 17:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Stonden op de BMW Sauber als T-Systems.
e.on?quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:42 schreef LeXX het volgende:
[..]
Das waar ook... Dan houdt ik het op een Energiebedrijf,
Die is toch niet echt hèquote:
Beate ushe is toch het moederbedrijf van onder andere Pabo?quote:
Yup ... ze hadden vroeger (bijna) een link met Ralf Schumacher.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Beate ushe is toch het moederbedrijf van onder andere Pabo?
Met Yelmertje Buurmanquote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:00 schreef Atreidez het volgende:
Vandaag om 11.00 een GP2 race in Bahrein.. Weet niet of het ergens uitgezonden wordt, maar doet er weinig toe, want zit toch op me werk
quote:According to a report from the BBC, Indian GP2 driver Karun Chandhok will be unveiled as the second Campos F1 driver "imminently", after securing the seat that seemed to be destined for USF1 man Jose Maria Lopez.
[FInally, a man with eyebrows to rival Alonso's.]
FInally, a man with eyebrows to rival Alonso's.
Chandhok, who is known to have substantial sponsorship backing, much like J-Lo himself, was in the frame for the seat, though recent reports seemed to suggest that the team were aiming for a deal with Lopez.
However, rumours persist that Lopez might still be taken on by the financially-troubled team, with Bruno Senna being ditched on the eve of the new season.
Campos team principal Colin Kolles simply told the BBC that their driver line-up would be "announced soon".
Chandhok, who won an underwhelming two of his 60 GP2 races across the last three years, had also been linked with a role with the Stefan GP team, but now seems set to drive for the Spanish team.
Meanwhile Lopez, who is backed by a reported $8 million of sponsorship, could potentially still be signed as a reserve driver for the team should they keep Senna as the team leader.
Chris Goodwin, Senna's manager, was quoted by the Beeb as saying: "There's no reason to think Bruno won't be part of it. It's clear as far as we're concerned. He signed a contract in October and he'll be in the car this season."
Chandhok and Senna are former team mates from their GP2 days, with the pairing driving for the iSport team in 2008.
Ze testen vandaag. Voorlopig zijn dit de tijden:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 2 De la Rosa Sauber 1m20.973s +0.336 3 Liuzzi Force India 1m21.056s +0.419 4 Vettel Red Bull 1m21.455s +0.818 5 Alguersuari Toro Rosso 1m21.571s +0.934 6 Hamilton McLaren 1m22.559s +1.922 7 Schumacher Mercedes 1m24.075s +3.438 8 Kubica Renault 1m24.912s +4.275 9 Hulkenberg Williams 1m25.017s +4.380 10 Trulli Lotus 1m26.941s +6.304 11 Glock Virgin 1m27.067s +6.430 All timing unofficial. Updated: 11:43 GMT |
http://adamcooperf1.com/2(...)nd-stefan-gp-merger/quote:US F1 shareholder Chad Hurley and Stefan GP boss Zoran Stefanovich are trying to put together a deal that will see their teams join forces and make it to the first race in Bahrain, sources have confirmed.
Hurley has given up on a possible deal with Colin Kolles and Campos to pursue the Stefan talks, and thus the logical scenario of a team with no car linking up with a team with no entry finally appears likely to unfold.
The FIA will in theory have no problem in allowing Stefan onto the Bahrain grid if such a deal takes place before the start of the season. It would also support a name change, although other F1 stakeholders would also have to agree.
Life will be much easier for the FIA and its new president Jean Todt if a merger does go ahead. The alternative scenario – the cancelling of the US F1 entry and a new bid process – would be far more complicated legally.
Meanwhile Jacques Villeneuve is on standby and will be willing to sign up as team mate to Kazuki Nakajima, should the team get an entry.
However we understand that US F1 founders Ken Anderson and Peter Windsor are not amenable to such a deal, and still wish to pursue their dream of fielding an American car. However, since Hurley owns a significant stake in the team – and has more funds to put in – he is presumably in the driving seat, and that may ultimately enable him to push the merger through.
In addition the visit of Charlie Whiting to Charlotte on Wednesday has given the FIA a clearer picture of what is going on there, and the governing body may now be in a position to force the issue and perhaps give Anderson and Windsor no alternative but to do a deal.
There could be more for Stefan GP to gain than just an entry. Stefan already has a base in Belgrade, Serbia and also has a foothold at the Toyota factory in Cologne. However the US F1 facility in Charlotte could still be of use as a manufacturing base. It may prove more economical to have parts made in the USA than by Toyota.
Ultimately there’s also a question of the 2011 car, which won’t necessarily be a Toyota product. US F1 also has access to the Windshear wind tunnel facility. If the Charlotte facilities are of use to Stefan then clearly jobs could be secure there.
Sources say that one Toyota/Stefan chassis is ready in Cologne, but the second is not yet complete, and a total lack of spares back-up will make the early races difficult, to say the least. Not surprisingly Stefan has not been in a hurry to encourage Toyota to build a lot of spares until the entry is confirmed.
The engine will not be badged as a Toyota, although the company will send a handful of fulltime staff members to races to support it. They are likely to be the only current Toyota employees to travel to the races with Stefan.
Voor de volledigheid ook nog even het aantal rondes die iedere coureur vandaag heeft gereden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:17 schreef Mr_Moon het volgende:
Tijden voor vandaag:
1 Hulkenberg Williams 1m20.614s
2 Alonso Ferrari 1m20.637s +0.023
3 De la Rosa Sauber 1m20.973s +0.359
4 Liuzzi Force India 1m21.056s +0.442
5 Vettel Red Bull 1m21.258s +0.644
6 Alguersuari Toro Rosso 1m21.571s +0.957
7 Schumacher Mercedes 1m21.689s +1.075
8 Hamilton McLaren 1m22.152s +1.538
9 Kubica Renault 1m24.912s +4.298
10 Trulli Lotus 1m25.524s +4.910
11 Glock Virgin 1m25.942s +5.328
Mooie tijd voor Hulkenberg en weer zit de Sauber er goed bij...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1. Hulkenberg Williams-Cosworth (B) 1:20.614 99 2. Alonso Ferrari (B) 1:20.637 134 3. de la Rosa BMW-Sauber (B) 1:20.973 114 4. Liuzzi Force India-Mercedes (B) 1:21.056 90 5. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:21.258 125 6. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.571 104 7. M.Schumacher Mercedes GP (B) 1:21.689 85 8. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.152 93 9. Kubica Renault (B) 1:24.912 53 10. Trulli Lotus-Cosworth (B) 1:25.524 70 11. Glock Virgin-Cosworth (B) 1:25.942 52 |
quote:Alonso says Ferrari ready for Bahrain
Fernando Alonso says Ferrari is 100 per cent ready for the Bahrain Grand Prix after completing his pre-season testing in Barcelona on Friday.
The two-time champion, joining the Italian squad this year, had a strong day at the Catalan circuit, finishing as second quickest behind the Williams of Nico Rosberg.
Alonso has now completed his on-track work before the first race of the season, as team-mate Felipe Massa will take over from tomorrow for the final two days of testing.
The Spanish driver said Ferrari is as well prepared as it could have been.
"I don't know," he told Spanish reporters when asked if he had a winning car. "What's clear is that we have done a great job. The car has worked well during all the pre-season, and I was lucky with my days because I had a lot of dry days.
"We made a list of things before we began testing and today we checked the final item, so I think we arrive in Bahrain having done all we could have done, with the homework done. We'll see what happens.
"We don't know how fast we are compared to our rivals, but I think we will extract 100 per cent of our potential."
Alonso insisted the F10 is the best Formula 1 car he has ever driven, although he admitted that did not mean it will be the strongest car this year.
"What I say I usually say it because that's what I think and I can say it again," he added. "It's the best car I've ever driven, but that doesn't mean that is the best car on the grid.
"It's the best car I've ever had but it's impossible to know if there's a better car until the first races, but I'm quiet, and very happy with how February has gone."
The Spaniard said his team had completed all the preparations and that he had no concerns for the first race.
"We have simulated a full weekend and the car has responded well. I have no worries ahead of Bahrain."
quote:Schumacher rules out early victories
Michael Schumacher says that Mercedes GP's performance is still not where the team wants it to be after his first day on track at the final pre-season test.
The seven-time world champion finished the day seventh fastest at Barcelona, and while he admitted that the team had not tried any low-fuel running, he repeated his claim from the first test at Valencia that Mercedes will not be able to win races early in the season.
"At the moment we are not perfectly in the position we would like, probably to be competitive enough to win the first races," Schumacher told reporters on Friday.
"But we are working hard, the season is long, and the main issue is not to be too far off. This is very difficult to judge right now, the real picture."
Despite the apparent lack of pace from his car, Schumacher added that he had settled in well with the team that won both world championships as Brawn last year.
"We are working very well together, it has taken very little time to get on with everybody," he said. "They are very good guys, it's very professional and a good atmosphere.
"But we have to prove ourselves on the track. Testing is one thing, racing is another thing."
Zo lijkt ie wel erg veel op de Sauberquote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:13 schreef beantherio het volgende:
Was er al gepost dat Ferrari vandaag z'n eigen haaienvin heeft getest?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sjezus wat lijkt die auto enorm lang zegquote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:13 schreef beantherio het volgende:
Was er al gepost dat Ferrari vandaag z'n eigen haaienvin heeft getest?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat komt misschien een beetje omdat de bovenkant van de vin compleet waterpas lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:28 schreef Party_P het volgende:
[..]
Sjezus wat lijkt die auto enorm lang zeg
Dat ook, maar de auto's zijn toch ook echt langer geworden? mede door grotere benzinetank.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat komt misschien een beetje omdat de bovenkant van de vin compleet waterpas lijkt te zijn.
Wel iets ja, maar Ferrari extremer dan de rest. Die kozen juist vorig seizoen voor een auto met korte wielbasis dacht ik.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:01 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dat ook, maar de auto's zijn toch ook echt langer geworden? mede door grotere benzinetank.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 2. Sebastien Buemi Toro Rosso 1m21.413s + 0.727s 106 3. Jenson Button McLaren 1m21.450s + 0.764s 105 4. Rubens Barrichello Williams 1m21.975s + 1.289s 101 5. Felipe Massa Ferrari 1m22.344s + 1.658s 115 6. Vitaly Petrov Renault 1m22.523s + 1.837s 68 7. Adrian Sutil Force India 1m22.606s + 1.920s 61 8. Sebastian Vettel Red Bull 1m23.123s + 2.437s 51 9. Jarno Trulli Lotus 1m25.059s + 4.373s 102 10. Kamui Kobayashi Sauber 1m26.216s + 5.530s 105 11. Timo Glock Virgin 1m26.305s + 5.619s 31 |
GPUpdate put weer eens 'uit de oude doos'....quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:29 schreef vosss het volgende:
Dat was toch al lang bekend?
=edit=
Datum 4 februari
had de datum niet gezienquote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:29 schreef vosss het volgende:
Dat was toch al lang bekend?
=edit=
Datum 4 februari
Volgens mij las ik ergens dat het voor het eerst sinds 1965 (ofzo) zou zijn.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:45 schreef vosss het volgende:
Is dat een record in de geschiedenis van F1?
Zie ookquote:Op zondag 28 februari 2010 11:45 schreef vosss het volgende:
Zeg op foksport lees ik dat JV maandag een stoeltje gaat passen bij StefanGP.
Als dat nou doorgaat en StefanGP krijgt het startbewijs van USF1 van de FIA, dan rijden er 5 voormalig wereldkampioenen mee komend seizoen.
Is dat een record in de geschiedenis van F1?
quote:Volgens Zoran Stefananovic hebben de Formule 1-bazen heel wat uit te leggen als zijn team niet toegelaten wordt tot de Formule 1-grid. Het Servische team heeft een auto die gereed is en de onderdelen zijn inmiddels in Bahrein gearriveerd, terwijl Team US F1 nog niets heeft wat op een bolide lijkt. Dat Amerikaanse sport zou de sport schade toe brengen.
Hoi Sally,quote:Op zondag 28 februari 2010 11:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Zie ook
Stefan GP kritisch op FIA en US F1
[..]
iig sinds lange tijd, dacht dat 5 het max was.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:45 schreef vosss het volgende:
Zeg op foksport lees ik dat JV maandag een stoeltje gaat passen bij StefanGP.
Als dat nou doorgaat en StefanGP krijgt het startbewijs van USF1 van de FIA, dan rijden er 5 voormalig wereldkampioenen mee komend seizoen.
Is dat een record in de geschiedenis van F1?
Pas op hequote:Op zondag 28 februari 2010 11:45 schreef vosss het volgende:
Zeg op foksport lees ik dat JV maandag een stoeltje gaat passen bij StefanGP.
Als dat nou doorgaat en StefanGP krijgt het startbewijs van USF1 van de FIA, dan rijden er 5 voormalig wereldkampioenen mee komend seizoen.
Is dat een record in de geschiedenis van F1?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:20.472 134 2. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.496 59 3. Massa Ferrari (B) 1:20.539 113 4. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:20.611 99 5. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:20.667 76 6. M.Schumacher Mercedes GP (B) 1:20.745 122 7. Barrichello Williams-Cosworth (B) 1:20.870 83 8. Kobayashi BMW-Sauber (B) 1:20.911 67 9. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:22.135 87 10. Kubica Renault (B) 1:23.175 106 11. Kovalainen Lotus-Cosworth (B) 1:25.251 65 12. di Grassi Virgin-Cosworth (B) 1:26.160 47 |
Nee, dit is niet kinderachtig van Ferrari, ooh gut, iemand van McLaren kijkt naar onze autoquote:
Ze keken specifiek naar de diffuser en ik kan me goed indenken waarom Ferrari zo reageert. Ze hebben er immers veel werk geld en tijd ingestoken, en hebben geen zin dat McLaren ze na-aapt.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:59 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Nee, dit is niet kinderachtig van Ferrari, ooh gut, iemand van McLaren kijkt naar onze auto
lijkt me logisch, maar kom op. Dit is niet geheim/verborgen te houden dus dit maakt echt geen verschilquote:Op zondag 28 februari 2010 20:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ze keken specifiek naar de diffuser en ik kan me goed indenken waarom Ferrari zo reageert. Ze hebben er immers veel werk geld en tijd ingestoken, en hebben geen zin dat McLaren ze na-aapt.
Ook al hebben ze geen startbewijs en nog niet getest, ze lijken wel mijlen verder voor te liggen dan USF1.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:54 schreef Sally het volgende:
Zie ook
Stefan GP kritisch op FIA en US F1
[..]
En dat Renault, Lotus en Virgin wel erg ver achter liggen.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:29 schreef vosss het volgende:
En wat me ook op valt is dat Hulkenberg sneller is dan oude rot in het vak Rubens en dat Vitaly sneller is dan Kubica.
Daar staat onder andere hoe Stefan GP tegen US F1 aankijkt, waardoor eerdere berichten over een merge minder waarschijnlijk zijn.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoi Sally,
Dat heeft toch geen biet te maken met mijn vraag?
Groetjes,
vosss
quote:Als Villeneuve inderdaad gaat racen dit seizoen, zullen er in 2010 maar liefst vijf voormalige wereldkampioenen op de baan rijden. Want ook Jenson Button (2009), Lewis Hamilton (2008), Fernando Alonso (2005, 2006) en zevenvoudig kampioen Michael Schumacher (1994, '95, 2000, '01, '02, '03, '04) zullen in 2010 rijden.
Lees meer: 'Villeneuve naar Stefan GP'
Neen, geen record dus.quote:QUOTE (Rob @ Jun 27 2009, 17:43)
The most is five.
1966 - Brabham, Phil Hill, Graham Hill, Clark and Surtees
1968 - Brabham, Graham Hill, Clark, Surtees and Hulme
1970 - Brabham, Graham Hill, Surtees, Hulme and Stewart
Times when there were four champions are...
1964 - Brabham, Phill Hill, Graham Hill, Clark
1965 - Brabham, Graham Hill, Clark and Surtees
1967 - Brabham, Graham Hill, Clark and Surtees
1969 - Brabham, Graham Hill, Surtees and Hulme
1971 - Graham Hill, Surtees, Hulme and Stewart
1972 - Graham Hill, Surtees, Hulme and Stewart
1973 - Graham Hill, Hulme, Stewart and Fittipaldi
1979 - Fittipaldi, Lauda, Hunt and Andretti
1983 - Lauda, Jones, Piquet and Rosberg
1985 - Lauda, Jones, Piquet and Rosberg
1986 - Jones, Piquet, Rosberg and Prost
1999 - Schumacher, Damon Hill, Villeneuve and Hakkinen
There is one anomaly - 1959 had no world champions on the grid as Fangio had retired and Mike Hawthorn was killed in January before the start of the season.
Ook in 1994 waren er races zonder wereldkampioen aan de start.quote:Op maandag 1 maart 2010 03:55 schreef Sally het volgende:
@ vosss: al wat ouder, maar het gaat nog steeds op, zie de volgende thread op een forum voor het antwoord op je vraag:
http://forums.autosport-a(...)dex.php/t111472.html
[..]
Neen, geen record dus.
Zonder regerend wereldkampioen, maar wel met ex-wereldkampioenen Senna en Mansell. 1959 was het enige jaar dat er geen regerend en geen ex-wereldkampioenen meededen...quote:Op maandag 1 maart 2010 09:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook in 1994 waren er races zonder wereldkampioen aan de start.
Senna ging dood in dat seizoen, remember.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:07 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Zonder regerend wereldkampioen, maar wel met ex-wereldkampioenen Senna en Mansell. 1959 was het enige jaar dat er geen regerend en geen ex-wereldkampioenen meededen...
39quote:Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef vosss het volgende:
OK, 3 keer eerder voorgekomen dus, maar de laatste keer is al 49 jaar geleden.
En dat terwijl de F1 dit jaar 60 jaar bestaat.
Geen record dus, mar wel redelijk uniek omdat het pas 3x eerder is voorgekomen
bronquote:StefanGP will not race in Bahrain
Officials at the track confirmed to me that StefanGP’s containers, which the team stated on February 2nd it had sent to Bahrain, have not arrived at the circuit. Of course the containers may still be at customs awaiting their signing out, but the frimly held belief that the team’s containers of spare parts for their ex-Toyota racers were already at the Bahrain International Circuit are false. They are not here.
But perhaps the firmest nail in the coffin of the team’s hopes that they would be permitted to race should one of the new teams fail to make it, was an admission from another official at the BIC that they have received word from the FIA informing them to take StefanGP’s team profile, which had been prepared by the BIC on the off chance of the team’s participation, out of the media kits for the season-opening Grand Prix. According to this official, the FIA’s reasoning for this was that StefanGP “will not be racing in Bahrain.”
En ik lees dat die 7 cijfers zijn geboden door USF1 om aan te geven dat ze er volgend jaar zeker bij zijn. EN als Hurley er nog steeds bij betrokken is, kan dat geld van YouTube komen.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:04 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat USF1 toestemming aan de FIA gevraagd heeft voor een jaar uitstel.
Ik mag toch hopen dat ze nu dat plekje aan StefanGP geven
Hoe meer auto's op de grid hoe beter.
Aan de andere kant, geruchten zijn dat de FIA een bedrag van 7 cijfers eist van USF1 om zo hun intentie aan te tonen om er volgend jaar wel bij te zijn. Dus het zou zomaar kunnen dat ze dat uitstel krijgen denk ik
quote:Who's in the lead?
In short it’s impossible to know, especially given the far greater fuel load variance than in past years. However, my looking at lap times across the longer runs it’s possible to work out who has a nose in front.
More so than previous years outright pace isn’t necessarily the critical performance element. Consistency is important and so is tyre wear. A car that works well on low and high fuel and is easy on its tyres is a better bet than one that can has extraordinary single lap pace.
In terms of consistency Ferrari seems out in front. The Scuderia has had more running that other teams and over long runs the lap times are impressive. McLaren isn’t too far behind the the MP4-25 seems slightly harder on its tyres than the F10. A long run comparison at Valencia showed the two cars equally matched for the first 30 laps or so but then for the last 8 or so laps of the run the Ferrari continue to improve its lap times while the McLaren fell away badly (on the same tyres).
Red Bull seems to be up there too although Mercedes is a few tenths off the pace. Ross Brawn put this down to weight distribution issues. The 2010 car requires weight distribution 1-2% back compared to the 2009 design and the Brawn engineers may have got the initial calculations wrong – although not disastrously so.
Het wordt steeds gekker.quote:'Team US F1 wil heel seizoen 2010 overslaan'
01 maart 2010
Team US F1 heeft een verzoek bij de FIA ingediend om het hele seizoen 2010 over te slaan. Zo meldt de Amerikaanse zender Speed TV. Het nieuwe Amerikaanse team is niet in staat om over twee weken aan de start te verschijnen in Bahrein en zou er nu de voorkeur aan geven om pas in 2011 in de Formule 1 te debuteren.
De renstal zou bereid zijn om een groot bedrag naar de internationale autosportbond over te maken om duidelijk te maken dat zij nog steeds serieus van plan is om in de Formule 1 te stappen. Het verzoek van US F1 om het seizoen 2010 over te mogen slaan, komt nadat gesprekken met Stefan Grand Prix, dat dit jaar ook graag aan de Formule 1 mee wil doen, over een fusie op niets uit waren gelopen. Stefan Grand Prix hoopt in Bahrein als zelfstandig team in de F1 te kunnen debuteren. In een verklaring laat het Servische team weten: "We willen dit jaar graag meedoen aan de Formule 1. We zijn er klaar voor. We begrijpen dat dit alleen kan als de FIA en FOM ons toelaten, maar we hebben er alle vertrouwen in dat zij de juiste beslissing nemen."
Team US F1 had de Argentijn Jose Maria Lopez al als racerijder gestrikt.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/8536567.stmquote:Sources have told BBC Sport that hopefuls Stefan Grand Prix will almost certainly be given the slot vacated by US F1.
quote:US F1 had signed Rossiter as well as Lopez – but still the sums didn’t add up
Further evidence of the apparent mismanagement at US F1 has come with the confirmation that the team had not one but two fully sponsored drivers signed up well before the start of the season – and yet still couldn’t manage to build a car in time.
The team announced on January 25 that it had signed Jose Maria Lopez, but it never officially confirmed that in December it had also agreed a deal with former Honda test driver James Rossiter.
While there were rumours that Rossiter was in the frame – thanks to Lopez’s management telling the Argentinian media – sources confirm that the deal was in fact signed and sealed. Both drivers were committed to bringing $8m, a large chunk of which – as is standard practice – was to be paid before the first race.
However in early February Rossiter’s backers sought reassurances that everything was going to plan in Charlotte, and that sufficient additional funding was in place.
When US F1 was not able to provide those guarantees, Rossiter withdrew from the deal.
Days later US F1 had a showdown with Lopez’s management, and confirmed to the driver that the team would not make Bahrain. At that point Lopez also pulled out and went to Europe in a desperate effort to look for an alternative seat. Lopez’s management has since complained that the team must have known the situation when the deal was signed.
Certainly the fact that US F1 failed to build a car on time – despite having contracts with two drivers with F1 testing experience with a combined value of $16m – would suggest that something about the project was deeply flawed.
Rossiter has since signed up with the KVRT IndyCar team.
25 febr.......quote:Op maandag 1 maart 2010 18:34 schreef _Jos_ het volgende:
Toch StefanGP in Bahrain?
[..]
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/8536567.stm
quote:Hij is er weer: de (vernieuwde) FOK! Formule 1-manager!
Weer als vanouds met een team van twee coureurs, een chassis en een motor. Daarmee kun je punten halen voor de plek waarop die onderdelen in het echt zijn geëindigd. Voor die punten krijg je geld, waarmee je je team weer kunt verbeteren.
We hebben dit jaar echter een nieuwe feature: de onderdelen gaan variëren in waarde, al naar gelang ze beter of slechter gepresteerd hebben in een raceweekend! Als een onderdeel veel punten heeft gehaald, gaat het in waarde omhoog en wordt het lastiger dit onderdeel aan te kopen. Maar blijft een onderdeel onder het aantal van 60 punten in één raceweekend, dan wordt het goedkoper. Wel zit er een maximum en minimum aan de waarde.
Kun je niet wachten om aan de FOK! Formule 1-manager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! De eerste ronde begint op vrijdag 12 maart 23:59 uur, dus zorg dat je voor die tijd je team opgeslagen hebt!
Kijk gauw verder bij de speluitleg of de puntentelling, en als je nog andere vragen hebt, kun je terecht bij de FAQ.
Tot slot willen we je komend seizoen veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de Formule 1-manager 2010 van FOK!
Nog een paar opmerkingen vooraf:
Het zal je vast opvallen, maar in je teammanagementpagina staat een veld waar de banden nog genoemd worden. Die doen uiteraard niet mee en hoef je niet te vullen. Er komt zo snel mogelijk een goed veld voor in de plaats.
Verder ben je wellicht gewend vanuit de FOK! Voetbalmanager dat er plaatjes getoond worden als je een onderdeel selecteert, maar hier (nog) niet. Dat zal ook zo snel mogelijk ingevuld worden, dus wees niet verbaasd als er ineens een plaatje verschijnt bij een onderdeel dat er eerst nog geen had. Het zal een voor een in de code worden ingevuld.
Omdat het ontbreken van plaatjes geen belemmering vormt voor het gebruik van de FOK! Formule 1-manager wilden we niet langer wachten met de lancering!
Lada F1quote:Lada to sponsor Renault F1
ESPNF1 Staff
March 2, 2010
Probably the manufacturer least likely to be associated with Formula One, Russian car maker Lada, has announced it will be sponsoring the Renault F1 team for 2010.
The announcement, made by Russian prime minister Vladimir Putin, is linked to the signing of Vitaly Petrov as the country's first F1 driver. Putin said Renault's signing of Petrov, is a "great symbol of cooperation" between the French marque and Russia.
"We will sponsor this activity [the F1 team] as a first step, and do not rule out later increasing our financial participation in the project," the prime minister told news agency EFE.
In 2008 Renault bought a 25% stake in Lada's parent company Avtovaz for US$1 billion, and it is reported that Renault's chief executive Carlos Ghosn may now look to increase the marque's involvement.
Although the car will carry Lada branding for 2010, there are no plans to change the team name.
Aldus http://www.f1today.nl/quote:Eddie Jordan: “Stefan GP staat in Bahrein op de startgrid”
Stefan GP neemt op 14 maart deel aan de Grand Prix van Bahrein, de opening van het seizoen 2010. De Servische renstal bezit nog geen startbewijs, maar volgens oud-teambaas Eddie Jordan mag het team de plek van US F1 overnemen.
Jordan is nu expert voor de BBC en vertelde de Britse zender dat Stefan GP in Bahrein aan de start staat, met Jacques Villeneuve. “Ik heb begrepen dat Stefan GP in Bahrein meedoet met Villeneuve. En sta niet raar te kijken als YouTube-oprichter en US F1-partner Chad Hurley zich bij het team van Zoran Stefanovich aansluit.”
Lada is nagenoeg Failliet! En zelfs het WTCC team is onzeker...quote:
Zie het andere topicquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef nils7 het volgende:
En nu zijn én de manager én dat nieuwsbericht verdwenen! En ik had net zo een mooi team
quote:Op maandag 1 maart 2010 21:31 schreef Sharpdressedman het volgende:
Kovalainen: ‘Lotus is slechter dan Minardi’
vs
Kovalainen: "Het gaat beter dan ik had verwacht"
wtf
van twitterquote:H_Kovalainen
Seen some news from finnish media about lotus/minardi, comments taken out of context, not fair for our team, gonna combat it big time now!
Fingers crossed!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:22 schreef Sally het volgende:
Ook maar even hier:
En we zijn live!
FOK! Formule 1-manager gelanceerd!
Kijk snel verder op:
http://managers.fok.nl/f1/f1-2010
[..]
Die vage BLOG is wel van een gerenomeerd F1 journalist, die ook oprichter is van GPWeek magazine en tegenwoordig werkzaam is als commentator bij Speed TV (als vervanger van Peter Windsor die nog steeds probeert USF1 te redden).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:23 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Aldus http://www.f1today.nl/
Ben benieuwd, dat verhaal van gister van die vage wordpress site geloof ik minder dat het bovenstaande.
CNN gaat Lotus sponsoren voor meerdere jarenquote:
Nou goed, toch hoop ik dat meneer Jordan gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die vage BLOG is wel van een gerenomeerd F1 journalist, die ook oprichter is van GPWeek magazine en tegenwoordig werkzaam is als commentator bij Speed TV (als vervanger van Peter Windsor die nog steeds probeert USF1 te redden).
www.F1today.nlquote:Naamswijziging Campos Meta in Hispania Racing F1 Team op komst
De naam Campos Meta 1 zal waarschijnlijk nooit op de grid voor een Formule 1-race staan. De nieuwe eigenaar Jose Ramon Cabarente is van plan om de naam van de renstal te veranderen naar Hispania Racing F1 Team, een verwijzing naar zijn bedrijf Grupo Hispania.
Dat bericht brengt de Spaanse krant AS. De naamswijziging moet nog wel goedgekeurd worden door de leidende instanties, met instemming van de andere teams. Donderdag zou het team haar nieuwe naam bekend willen maken in Murcia en tegelijkertijd Bruno Senna en Karun Chandhok presenteren. Auto Hebdo meldt ondertussen dat de Belgische engineer Jacky Eeckelaert een plek bij Hispania Racing F1 Team krijgt.
De sponsoring zou van de Russische regering komen. En hiervoor gebruiken ze de merknaam Lada.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lada is nagenoeg Failliet! En zelfs het WTCC team is onzeker...
Wat is er trouwens met de Manager gebeurt?
Ik zag het bericht van Sally netjes staan, ingevuld...
Nog een bericht gepost op het nieuwsitem (dat er users waren met een -bedrag als budget)
En nu zijn én de manager én dat nieuwsbericht verdwenen! En ik had net zo een mooi team
Het sitenieuws is even uit de lucht gehaald omdat er een bug op trad niet nooit verwacht wasquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat is er trouwens met de Manager gebeurt?
Ik zag het bericht van Sally netjes staan, ingevuld...
Nog een bericht gepost op het nieuwsitem (dat er users waren met een -bedrag als budget)
En nu zijn én de manager én dat nieuwsbericht verdwenen! En ik had net zo een mooi team
Deze dus: FOK! F1-manager 2010 #2quote:
Het zou wel aardig zijn om te weten hoeveel Honda er nog in de Mercedes zit...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef Atreidez het volgende:
Er is ook nog zoiets als prestige en persoonlijke eer.. Ik kan me best voorstellen dat sommige teams zich niet willen laten verleiden tot het kopen van een auto van een andere fabrikant.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef Atreidez het volgende:
Er is ook nog zoiets als prestige en persoonlijke eer.. Ik kan me best voorstellen dat sommige teams zich niet willen laten verleiden tot het kopen van een auto van een andere fabrikant.
amenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:14 schreef Atreidez het volgende:
Denk niet dat Gascoyne begonnen is met het idee van "Laat ik even een middelmatige auto bouwen"... Die man heeft binnen de gegeven tijd en met het gegeven budget toch mooi een rijdende auto op de grid gezet (waar niet spontaan vleugels van afvallen). Dat verdiend in mijn boekje toch een stuk meer respect als een StefanGP, waarvan de vraag nog maar is of die Toyota's rijklaar zijn ...
Hmm het is voorbij dusquote:Project US F1 komt niet van de grond
Het is over en uit voor US F1. De Amerikaanse renstal heeft besloten het project te staken en zijn medewerkers hier inmiddels van op de hoogte gebracht.
Nog voordat een bolide van US F1 ook maar één kilometer heeft gereden, is de droom al voorbij. En het is niet eens een verrassing. De afgelopen dagen reeg het negatieve nieuws zich aaneen.
In een ultieme poging het project alsnog doorgang te laten vinden, deed het team een beroep op de FIA om in 2011 te mogen debuteren. Zelfs als het antwoord van de autosportbond al positief was, heeft het niet mogen baten.
Rond lunchttijd heeft productiemanager Dave Skog de staf bijeen geroepen en het slechte nieuws verteld. De werknemers zijn vrij om te gaan en zitten in principe per direct zonder baan, al laat definitieve bevestiging van het nieuws nog even op zich wachten.
De voortekenen zijn echter weinig gunstig. Het telefoonnummer van de fabriek is inmiddels buiten gebruik en ook is Autosport.com lang niet de enige bron die het nieuws meldt. Oprichters Peter Windsor en Ken Anderson zijn niet bereikbaar voor commentaar.
De ontmanteling van US F1 betekent dat er een plek vrijkomt op de startgrid. Mogelijk kan de vacante positie worden ingevuld door Stefan GP, dat staat te springen om deel te nemen en zijn zaakjes op orde zegt te hebben.
Hierover wordt binnenkort meer duidelijkheid verwacht.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:26 schreef k_man het volgende:
Krijgt die ouwe Jordan misschien toch gelijk.
Toch apart. In tijden van crisis een regering die een sport sponsort...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De sponsoring zou van de Russische regering komen. En hiervoor gebruiken ze de merknaam Lada.
Ik val niet op blond, maar dat ziet ie toch goedquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:48 schreef Disavowed het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eddie heeft altijd oog gehad voor dat soort dingen.
quote:'Team US F1 legt werkzaamheden in fabriek stil'
02 maart 2010
Team US F1 is opgehouden te bestaan. Dat meldt het Britse tijdschrift Autosport op dinsdagavond. De fabriek van het team in het Amerikaanse Charlotte zou zijn gesloten en het personeel ingelicht dat ze op onbetaald verlof kunnen, maar voorlopig niet nodig zijn. Het nieuws is door het team zelf nog niet bevestigd.
Ken Anderson en Peter Windsor, de oprichters van US F1, zouden niet aanwezig zijn geweest in Charlotte om het nieuws te melden en deze taak hebben overgelaten aan productiemanager Dave Skog. Maandag werd nog gemeld dat US F1 het hele jaar zou willen overslaan, om in 2011 in de Formule 1 te debuteren, maar het staken van de werkzaamheden is volgens Autosport nu definitief.
Het nieuws zal met bijzonder veel gejuich in Servië worden ontvangen. Stefan Grand Prix hoopte namelijk nog altijd op een startbewijs voor dit seizoen, maar had deze niet. Het wegvallen van US F1 zou daarbij kunnen helpen, al zal het team zich nog officieel moeten terugtrekken uit de sport voor Bahrein, de eerste Grand Prix van dit jaar, voor Stefan een kans maakt op een plek op de grid.
GPUpdate.net heeft nog geprobeerd contact te krijgen met US F1, maar kreeg daarbij geen gehoor. In plaats daarvan wordt een bericht afgespeeld dat het nummer tijdelijk buiten gebruik is en dat er verder geen informatie beschikbaar is.
Idd. Doodzonde dat Jordan niet meer bestaatquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik val niet op blond, maar dat ziet ie toch goed
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:58 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Idd. Doodzonde dat Jordan niet meer bestaat.
Hij kan beter een cursus Charisma volgenquote:
Ja hij is 21 december ter aarde besteld. Irvine en Schumi droegen samen met Frentzen, Trulli en Barrichrello samen met Damon Hill de kist.quote:
Het is nog niet voorbij. USF1 wil nog steeds de entry gebruiken om in 2011 op de grid te komen. Alleen wachten ze op uitsluitsel van de FIA. Zeker is dat ze in 2010 niet meer op de grid komen en daarom het personeel hebben ontslagen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:25 schreef Party_P het volgende:
[..]
Hmm het is voorbij dusNja ook niet bepaald verrassend.
Autosport.com meld het ook al: http://www.autosport.com/news/report.php/id/81819
Zodra meneer Branson ziet dat dat er niet in zit doekt ie het team ook direct weer op.quote:Branson: “Virgin probeert de Formule 1 nog sexyer te maken”
Virgin Racing was in de eerste maanden van 2010 een opvallende verschijning. Op de baan teisterden hydraulicaproblemen de nieuwe renstal, maar naast het asfalt toonde het Britse team zich als een ontspannen equipe. Helemaal wat Virgin-baas Richard Branson voor ogen had toen hij besloot om bij Manor Grand Prix in te stappen.
Branson in de Evening Standard: “Wat ik vorig jaar ontdekte is dat een miljard mensen de Formule 1 volgt, en het overgrote deel doet dat zeer fanatiek. Het merk Virgin behoort bij de twintig grootste merken ter wereld, dus onze betrokkenheid in de Formule 1 is goed voor het merk.”
“De Formule 1 is een een sexy beest en wij proberen deze sport nog een beetje sexyer te maken. Het is spannend, het is leuk en dat zijn eigenschappen die ook op Virgin van toepassing zijn. We steunen graag de underdog. Vorig jaar was dat Brawn GP, nu zijn wij het. Wij beleven meer plezier aan de support aan een nieuwe team dan aan een grote cheque uitschrijven voor een gevestigd team.”
“We verwachten ooit als winnaar uit de bus te komen, maar we zullen dit jaar niet net zoveel geluk hebben als in 2009. Het is zaak om ons respectabel te presenteren en iets op te bouwen voor de komende jaren. We verwachten geen zeges, er staat geen druk op. Het team gaat zijn best doen en hopelijk klimmen we langzaam maar zeker op. In ons tweede jaar willen we in het linkerrijtje staan en misschien kunnen we in jaar drie voor de top vijf gaan.”
Ach, aan de andere kant. Als je de ambitie niet hebt om bovenin mee te doen heb je er uberhaupt niets te zoeken imo.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Zodra meneer Branson ziet dat dat er niet in zit doekt ie het team ook direct weer op.
Hoeveel nieuwkomers hebben dat nou al niet geroepen?
Het is niet erg om realistisch te zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Ach, aan de andere kant. Als je de ambitie niet hebt om bovenin mee te doen heb je er uberhaupt niets te zoeken imo.
Ambitie en realisme gaan vaak moeilijk samen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Het is niet erg om realistisch te zijn.
Ik hoorde liever minardi zeggen dat ze voor plaats 16 gingen ipv top 3 klassering.
Inderdaadquote:Op woensdag 3 maart 2010 15:43 schreef TJDoornbos het volgende:
Lijkt me idd een soort Jordan. Force India is aardig bezig btw de laatste 2 jaar.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:05 schreef Waffle het volgende:
Ze stijgen zeker, maar volgens mij zijn ze nog steeds lang geen top team. Terwijl ze van tevoren zeiden dat ze dat binnen 3 jaar zouden worden of zo.
Hij heeft wat mij betreft volkomen gelijk.quote:[size=large]Webber hits out at new teams[/size]
Red Bull driver blasts 'Mickey Mouse' F1
Mark Webber has blasted the current state of Formula One, stating that it is 'embarrassing' that teams who haven't yet tried out their cars may race in the season-opening grand prix.
Four new teams were granted entry into Formula One for the 2010 season, but of the four, only two teams have engaged in pre-season testing, one is reportedly out of business and the other looks set to undergo a name change.
Considered the pinnacle of motorsport, Red Bull driver Webber believes that the sport is now being made to look amateurish.
"It's embarrassing," Webber said of the situation. "It's incredible that people who haven't yet turned a wheel take part in grands prix.
"It's the sort of stuff from Mickey Mouse or Tom and Jerry," he added.
While Virgin Racing and Lotus look set to make it to the first race in Bahrain, USF1 are in a financial quagmire and will reportedly ask the FIA to defer their entry to the 2011 season.
Campos Meta seem to have weathered the financial storm that looked set to derail their attempts this year, and according to reports in the Spanish media, the team will now be known as Hispania Racing after securing new sponsors. Whether new sponsors will be enough to get the team on the grid remains to be seen.
Over en uit.quote:FIA gunt vacante gridplek niet aan Stefan GP
De startgrid wordt in 2010 bevolkt door twaalf teams. Zelfs het wegvallen van US F1 is voor de FIA geen reden Stefan GP alsnog een startbewijs te gunnen.
De Servische renstal is al enige tijd volop in voorbereiding op het seizoen en was er heilig van overtuigd dat het in Bahrein op de grid zou staan. Die hoop is vervlogen nu de FIA de definitieve deelnemerslijst heeft gepubliceerd.
De autosportbond bevestigt dat US F1 niet van de partij is en dat er vooralsnog geen vervanger wordt geselecteerd. “De FIA is van mening dat het voor een team niet mogelijk is op dit late moment alsnog in te stappen”, luidt de verklaring.
De FIA start op korte termijn een selectieprocedure voor seizoen 2011. Stefan GP, US F1 en andere geïnteresseerden mogen via deze weg proberen een startbewijs te bemachtigen. Het Amerikaanse team vertelde dat het op dit moment 'niet in staat is om deel te nemen'.
Op basis van de deelnemerslijst is nu tevens officieel dat Campos – met Bruno Senna – verder gaat onder de noemer HRT en dat BMW Sauber het voorvoegsel BMW behoudt. Bovendien bevestigt de FIA dat BMW Sauber in 2010 met de startnummer 23 en 24 rijdt.
De startnummers van BMW Sauber waren enige tijd onzeker omdat het team de sport korte tijd formeel had verlaten. Pedro de la Rosa krijgt nummer 23 toegewezen, Kamui Kobayashi plakt 24 op zijn auto.
Dus nu moet usf1 een jaar overbruggen zonder geld en trachten de auto te ontwikkelen. Lijkt me zeer realistisch.....quote:
Mee eensquote:
En waarom niet? Hispania Racing heeft ook nog geen centimeter gereden.quote:“De FIA is van mening dat het voor een team niet mogelijk is op dit late moment alsnog in te stappen”
Ik denk dat Stefan GP zelfs verder was dan US F1...quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:23 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom niet? Hispania Racing heeft ook nog geen centimeter gereden.
Waarom zouden hun het wel kunnen en StefanGP niet vraag ik me dan hardop af?
Ik denk dat het een politiek spel is. Stefan GP heeft er op gegokt dat ze gewoon door het bouwen van een auto wel een plaatsje op de F1-grid zouden krijgen. De Serviërs hebben eerder al de FIA aangeklaagd en klaagden ook vorige week nog over de FIA. Hiermee hebben ze hun eigen graf gegraven, want de FIA laat door dit besluit zien dat ze niet met zich laten sollen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:23 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom niet? Hispania Racing heeft ook nog geen centimeter gereden.
Waarom zouden hun het wel kunnen en StefanGP niet vraag ik me dan hardop af?
Dit is de enige reden. Je kan niet een team twee weken van te voren een plek op de grid gunnen omdat ze toevallig een (en nog steeds geen twee naar ik heb begrepen) auto klaar hebben. Dat zou een precedent scheppen, die de FIA zich niet kan veroorloven, want dan hebben we de komende jaren teams, die geen plek op de grid hebben verkregen, die een auto ontwikkelen en dan via de rechter een plek afdwingen omdat Stefan GP ook een plek op die manier heeft gekregen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het een politiek spel is. Stefan GP heeft er op gegokt dat ze gewoon door het bouwen van een auto wel een plaatsje op de F1-grid zouden krijgen. De Serviërs hebben eerder al de FIA aangeklaagd en klaagden ook vorige week nog over de FIA. Hiermee hebben ze hun eigen graf gegraven, want de FIA laat door dit besluit zien dat ze niet met zich laten sollen.
Daarnaast tonen ze ook dat de door hun uitgeschreven inschrijfprocedures gelden en dat de teams die zich er niet aan houden geen plek op de grid verdienen.
En tot zover de betrouwbaarheid van Stefan GPquote:The FIA is set to rule on whether the rear wing on McLaren's 2010 car is legal.
According to the Telegraph, both Red Bull and Ferrari have requested the clarification about a slot on the wing of the MP5-25 designed to reduce drag and add 10kph to the car's speed on straights.
"There's a bit of a fuss over McLaren's rear wing," confirmed Red Bull team boss Christian Horner.
"They have a slot on it and they can pick up a lot of straight-line speed. I think it will get resolved before the first race.
"We've asked the FIA for clarification although I think Ferrari are probably more excited than we are to be honest," said the Briton.
Horner said the issue is not as serious as the double diffuser controversy of 2009, but is quoted by the Daily Mail as saying McLaren's wing is "certainly a different device from all of the other teams".
"They must be very confident that it's legal. I would think it will be legal," he admitted.
"Basically, if you stall the wing you take all the drag off it and pick up straight-line speed. It's something that's been done quite a lot over the years but with the wing separators you're not supposed to do that.
"Our question ultimately will be: is it clever design or is it in breach of the regulations?" added Horner.
quote:Stefan GP parent company's credentials questioned
The credentials of Zoran Stefanovic's Serbian engineering company AMCO have been called into question, according to the Cologne newspaper Express.
Before supporting Stefanovic's Formula One foray Stefan GP, Cologne based Toyota Motorsport was told AMCO was involved with space and military technology.
AMCO claimed it worked with Germany's Federal Defence Force (Bundeswehr) on flight drones and contributed to the European Space Agency's orbit launch rocket Ariane 5.
"After consulting with the system manufacturers of the drones KZO and LUNA we can confirm that in the Bundeswehr product there are no technologies of the Serbian company AMCO," said a spokesman of the German defence department Bundesamtes fur Wehrtechnik und Beschaffung.
Moreover, the manufacturers Rheinmetall Defense Electronics and Schrick said they are not aware of AMCO as a manufacturer of military technology.
Stefan GP was not granted an entry to contest the 2010 world championship.
Startbewijzen worden per jaar vergeven, USF1 is hun bewijs nu dus gewoon kwijt want je kan niet zomaar ff zeggen van he ik heb een startbewijs voor 2010 maarrre het lukt nu ff niet dus kom in 2011 wel terug. Zo werkt het niet. Dan moet je opnieuw meedoen aan het selectie proces en gezien hun geschiedenis (of het gebrek daaraan) gaan ze dus never nooit meer een startbewijs krijgen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Dus nu moet usf1 een jaar overbruggen zonder geld en trachten de auto te ontwikkelen. Lijkt me zeer realistisch.....
Dat lijkt me inherent aan een debuutseizoen. Ik denk dat weinigen hen het echt kwalijk gaan nemenquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:39 schreef Radegast het volgende:
Ik ben benieuwd hoe genant langzaam die nieuwe teams gaan zijn, worden echt rijdende chicanes denk ik.
Ik kan helaas geen technische tekening vinden van wat er nu precies aan de hand is. Vind dit soort dingen altijd interessantquote:
hopelijk krijg je gelijk.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:54 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Startbewijzen worden per jaar vergeven, USF1 is hun bewijs nu dus gewoon kwijt want je kan niet zomaar ff zeggen van he ik heb een startbewijs voor 2010 maarrre het lukt nu ff niet dus kom in 2011 wel terug. Zo werkt het niet. Dan moet je opnieuw meedoen aan het selectie proces en gezien hun geschiedenis (of het gebrek daaraan) gaan ze dus never nooit meer een startbewijs krijgen.
Als hij zelf al denkt dat het legaal is waarom dan nog er tijd aan besteden!quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik kan helaas geen technische tekening vinden van wat er nu precies aan de hand is. Vind dit soort dingen altijd interessant
Uit de eerste forumthread:quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hier is meer te zien: http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=149152&sid=326e128ca2de6a6b65d77583c76be26b#p149152
en hier http://scarbsf1.wordpress(...)-wing-and-shark-fin/
quote:in as few words as possible:
F1 rear wing: highly cambered
high camber: downforce comes with severe induced drag penalty
closing rear-wing slot-gap or making it stall in any other way: downforce reduced
downforce reduced: drag reduced (significantly outweighing the drag penalty of a more lossy wake)
drag reduced: improved top speed
Hebben we überhaupt al een auto gezien eigenlijk???quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:26 schreef Trystar het volgende:
Toch wel raar dat HRT F1 Team zo mag mee doen aan het wereld kampioenschap Formule 1, zonder getest te hebben
Ze hebben een inschrijving op zak en zijn van plan die na te komen. Lijkt me trouwens dat ze in de eerste races rijdende chicanes worden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:26 schreef Trystar het volgende:
Toch wel raar dat HRT F1 Team zo mag mee doen aan het wereld kampioenschap Formule 1, zonder getest te hebben
Check-out http://www.formula1.com/news/technical/2010/0/720.html?quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik kan helaas geen technische tekening vinden van wat er nu precies aan de hand is. Vind dit soort dingen altijd interessant
En ik zie dat ook sas al wat gevonden hadquote:McLaren MP4-25 - rear aero solutions
The rear of the new MP4-25 features various aerodynamic solutions that have been devised through wind-tunnel testing and on-track work. At first glance it's the car's long wheelbase, with its long and narrow gearbox, that catches the eye, but it's actually the airflow management at the back which is more unusual. Like the Red Bull, the exhaust exits have been moved towards the rear of the car (large red arrow), whilst air from the gearbox radiator, which has been cooled with the help of air carefully channelled through the airbox (blue arrow), is also utilised for aerodynamic benefit. Directed towards the top of the rear wing's lower section and the diffuser (small red arrows), it intentionally interferes with airflow over these parts at certain speeds, causing them to stall. Another change to the design of the MP4-25 is the unique central pillar (yellow area) on which the rear wing is mounted.
Minichamps...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |