quote:
quote:Op zondag 21 februari 2010 19:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is altijd vet als een klein team goede resultaten behaald
Monza '08
Spa '09
EDIT
Sally had de OP wiki toch gefixt, dus aan jou de eer?![]()
offtopic: al sinds 13/2/2010 00:35 uurquote:
was dat niet de race waar laytonhouse ineens behoorlijk snel was?quote:Op zondag 21 februari 2010 22:31 schreef k_man het volgende:
Oh, er was al een nieuwe gemaakt.
Nou goed, ik zei in de laatste post dus iets over Paul Ricard 1990. Dé race als je houdt van de underdog.
Amerikanen, veel lucht weinig actie. Nadeel is alleen dat ze wanneer ze eigenlijk al dood zijn nog steeds niet van ophouden weten en de boel maar blijven rekken.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar wat USF1 nodig heeft om uberhaubt aan de start te verschijnen, want ze halen alleen de overige races (vanaf de 4e race) wanneer ze genoeg sponsoren weten te vinden.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze met een dergelijk businessplan een startbewijs hebben gekregen.
Bijna 100% aangezien suikeroom Bernie zich er mee bemoeid.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:34 schreef Sally het volgende:
[..]
offtopic: al sinds 13/2/2010 00:35 uur![]()
![]()
Was vandaag wandelen met een paar mensen, en toevallig ook in Duitsland
/offtopic
Ontopic:
Weet iemand hoe het staat met Stefan GP en de kans dat het (en niet 1 van de andere nieuwe teams) een startbewijs krijgt?
quote:Op zondag 21 februari 2010 22:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat ik een nieuw topic zou openen? Helaasch, was de hele dag in Duitsland aan het treinen/U- en S-bahnen en wandelen. Mooi weer gehad!
Ja, Capelli werd tweede. Zijn enige punten van dat jaar. Maar al in 1988 zat March (voordat het Leyton House genoemd werd) er goed bij. Capelli haalde toen 17 punten. Dat resultaat hebben ze nooit meer kunnen evenaren.quote:Op maandag 22 februari 2010 06:33 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
was dat niet de race waar laytonhouse ineens behoorlijk snel was?
Het geldt voor elk team (fabrieksteams uitgezonderd), dat ze sponsoren nodig hebben om te kunnen racen. Als die zich in tegenstelling tot de verwachting niet aandienen hebben ze een probleem. Dat geldt voor Campos, USF1, Sauber, Force India, Williams, etc.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar wat USF1 nodig heeft om uberhaubt aan de start te verschijnen, want ze halen alleen de overige races (vanaf de 4e race) wanneer ze genoeg sponsoren weten te vinden.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze met een dergelijk businessplan een startbewijs hebben gekregen.
Hij bemoeit zich ook met Campos blijkbaar. Dus het lijkt ook wel zeker dat die aan de start komt.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bijna 100% aangezien suikeroom Bernie zich er mee bemoeid.
Liever de Big Bernie show dan twee teams die voor de start van het seizoen afvallen.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Het word gewoon de Big Bernie show als dat zo doorgaat.
Ligt eraan wat hij qua zeggenschap heeft bij die 2 teams.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:29 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Liever de Big Bernie show dan twee teams die voor de start van het seizoen afvallen.
Het is niet erg om afhankelijk te zijn van sponsoren, het is wel een probleem wanneer je niet eens genoeg geld hebt om de start van het seizoen te halen. Ik heb meer begrip voor een team wat halverwege het seizoen zonder geld komt te zitten dan eentje die de start niet eens haalt. Des te meer omdat er meerdere teams waren die zich hebben ingeschreven. .quote:Op maandag 22 februari 2010 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
Het geldt voor elk team (fabrieksteams uitgezonderd), dat ze sponsoren nodig hebben om te kunnen racen. Als die zich in tegenstelling tot de verwachting niet aandienen hebben ze een probleem. Dat geldt voor Campos, USF1, Sauber, Force India, Williams, etc.
Dus zo vreemd is het niet. Jammer is het wel.
Ja, de eerste races van het seizoen waren een drama. Toen kwamen ze met een nieuw chassis naar Paul Ricard en gingen ze opeens als een bezetene. Ze lagen een groot deel van de race op plaats 1 en 2. Jammer genoeg viel de ene auto uit en werd de andere uiteindelijk nog ingehaald, maar het was een zeer verrassende race. Na die tweede plaats presteerden ze trouwens ook weer tamelijk beroerd, dus dat nieuwe chassis deed het kennelijk alleen waanzinnig goed op Paul Ricard.quote:Op maandag 22 februari 2010 06:33 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
was dat niet de race waar laytonhouse ineens behoorlijk snel was?
Grappig dat je dit aanhaaldquote:Op maandag 22 februari 2010 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
Ja, Capelli werd tweede. Zijn enige punten van dat jaar. Maar al in 1988 zat March (voordat het Leyton House genoemd werd) er goed bij. Capelli haalde toen 17 punten. Dat resultaat hebben ze nooit meer kunnen evenaren.
Videoband of op DVD ? ben naarstig op zoek naar de oude seizoenen op DVD of Blu-ray.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grappig dat je dit aanhaaldZit zelf 1988 te kijken thuis, en afgelopen weekend de race op Suzuka zitten kijken waar hij zelfs aan de leiding rijdt met die March. Was de eerste auto van Adrian Newey die ook nog te zien is in een interview. Een andere auto die dat jaar buitengewoon goed gaat is de Arrows, die ook een debuterende designer heeft, namelijk Ross Brawn
Ik heb mezelf aangemeldquote:Op maandag 22 februari 2010 13:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Iemand die hier nog meedoet aan http://www.f1-management.org/ en zin heeft om te participeren in een subleague?
Het zijn opgenomen TV broadcasts, dus van VHS gok ik (of hadden ze in 88 al dvd recorders?quote:Op maandag 22 februari 2010 14:27 schreef Gijsje het volgende:
Videoband of op DVD ? ben naarstig op zoek naar de oude seizoenen op DVD of Blu-ray.
Ik was er nog mee bezig toenquote:Op maandag 22 februari 2010 14:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het zijn opgenomen TV broadcasts, dus van VHS gok ik (of hadden ze in 88 al dvd recorders?).
Hmm doe mij de laatste optie maar, of wellicht kunnen ze samen gaan met Stefan GP.quote:FIA zoekt met Team US F1 naar oplossingen
Afgelopen weekend bevestigde Ken Anderson dat US F1 grote moeite heeft om alles op tijd gereed te hebben voor de seizoensopener in Bahrein, die op 14 maart worden verreden. De FIA is nu samen met het nieuwe Amerikaanse team aan het kijken wat er gedaan kan worden om de US F1-auto's toch op de grid te krijgen.
Volgens het Amerikaanse Speed TV ligt er een aantal scenario's klaar. De eerste is dat US F1 niet met eigen wagens gaat racen, maar auto's gaat inkopen bij een andere partij, zoals Stefan Grand Prix dat doet bij Toyota Motorsport. Het zal echter ook voor een andere partij geen eenvoudige klus zijn om binnen drie weken twee Formule 1-auto's te prepareren. Een andere optie is dat US F1 doorgaat met het ontwikkelen van een eigen auto en zich neerlegt bij de straffen die zal krijgen voor de gemiste races. Anderson liet afgelopen weekend weten dat het team idealiter de eerste vier races overslaat, om daarna in Barcelona aan de start te verschijnen. Volgens de FIAmag een team echter geen enkele race missen, ondanks dat dit in het Concorde Verdrag zou zijn afgesproken dat een team drie races per jaar mag overslaan.
Een ander, minder waarschijnlijk, scenario is dat het team gaat fuseren met een ander team. Dan ligt het nog meer voor de hand dat US F1 zich voor dit jaar terugtrekt en zich opnieuw inschrijft voor volgend seizoen.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)f1-naar-oplossingen/
Ik bedoelde eigenlijk de seizoensreviews. Of die beschikbaar zijn op DVD, ik kan alleen de meest recente seizoenen vinden op Amazon of Bol.com.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Het zijn opgenomen TV broadcasts, dus van VHS gok ik (of hadden ze in 88 al dvd recorders?).
Ik denk niet dat Amerikanen willen gaan samen werken met een ander team, al helemaal niet als het uit een "arm" land zoals Servië komt, dan krijgen ze voor hun gevoel gezichtsverlies.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:17 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Hmm doe mij de laatste optie maar, of wellicht kunnen ze samen gaan met Stefan GP.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gekeken naar de engels tekst, maar ik geloof je op je woordquote:Op maandag 22 februari 2010 14:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb mezelf aangemeld
Maar tjeezus wat is dat engels slecht daar. Ik ben geen taalwonder, maar dat engels daar klopt echt niet volgens mij
Ja, het ziet er inderdaad leuk uitquote:Op maandag 22 februari 2010 15:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gekeken naar de engels tekst, maar ik geloof je op je woord![]()
Ik speel al een paar jaar mee en de manager is erg prettig, hij is wat langer op slot maar daardoor worden eventuele straffen ook meegenomen in de uitslag en puntentelling.
Er is wel een box met de jaren 70-79 (zijn ook los verkrijgbaar). Ook 1980 is op DVD. Andere van voor 2000 heb ik alleen officieel op VHS gezien.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:19 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de seizoensreviews. Of die beschikbaar zijn op DVD, ik kan alleen de meest recente seizoenen vinden op Amazon of Bol.com.
Fok!quote:Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, het ziet er inderdaad leuk uit
Is er al een fok! subleague?
quote:Stefan GP cancels Portimao test
Stefan GP has abandoned plans to test at Portimao in Portugal this week after failing to secure a supply of tyres to run on, AUTOSPORT can reveal.
The Serbian-based team has its new car, the Toyota-based Stefan 01, all ready to hit the track following a fire-up in Cologne last week, but its failure to obtain tyres from Formula 1's official tyre supplier Bridgestone has scuppered its bid to begin testing.
Bridgestone is only contracted to supply F1 tyres to those outfits that have an entry to the world championship, and the Japanese tyre manufacturer was unable to provide alternative GP2 rubber at such short notice.
With Stefan GP boss Zoran Stefanovic unwilling to run the car on tyres that are not suited to F1 performance, he has decided to call off this week's planned run.
"We cannot do the test at the moment and we are still trying to find a solution," Stefanovic told AUTOSPORT. "We have no tyres and will not test on tyres that are not suitable for the car to go testing at full speed.
"We now need to see what our options are, but we definitely need to do something to sort this situation out."
Stefan GP will almost certainly not be able to get hold of F1-spec tyres unless it gets an entry to the 2010 championship - something it has been pushing for for several months now.
Although there are now serious doubts about the future of Team US F1, which has asked to miss the first races of the season, Stefanovic has said that he is still no nearer understanding where his outfit stands.
"We are expecting that the situation will be clarified soon," he said. "Everybody knows that some teams are facing certain problems, and we are looking to clarify this situation."
Stefanovic also hoped to be able to confirm his team's drivers in the next week.
"We have already agreed terms with [Kazuki] Nakajima, and we expect to conclude a deal with [Jacques] Villeneuve. We think it is a good decision for us, and it makes sense for him."
Ze kunnen toch ook setjes gebruikte GP2 banden kopen van teams die de afgelopen tijd getest hebben? Of hebben ze daar geen geld voor (schijnen wat twijfels over te zijn)?quote:Op maandag 22 februari 2010 20:22 schreef Atreidez het volgende:
Dat ze daar gingen testen was een bericht van begin februari.. In 2 weken tijd moet je daar toch een setje GP2 banden naartoe kunnen sturen? In het bericht staat "short notice", zal me niets verbazen dat alleen het plannen van die test en de daarbij behorende nieuwsberichten genoeg waren voor StefanGP en dat ze pas gister voor een setje hebben gebeld ofzo
zoals wel meer dingen waar Bernie zich mee bemoeitquote:Op maandag 22 februari 2010 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
Het zaakje rond Stefan GP stinkt van alle kanten
The Great Train Robberyquote:Op maandag 22 februari 2010 20:39 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
zoals wel meer dingen waar Bernie zich mee bemoeit
Ja dat is dus gelul in de ruimte eerste klas. Hij weet niet of Red Bull, McLaren en Renault het achterste van hun tong hebben laten zien en dat is een feit. Zo simpel is het gewoon.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:13 schreef Sharpdressedman het volgende:
De Spanjaard voegde daar aan toe dat Ferrari nog niet het achterste van zijn tong heeft laten zien. “Red Bull, McLaren en Renault gingen al heel hard en hebben laten zien wat ze in hun mars hebben. Wij niet”, aldus Alonso.
Wedde van niet.. kratje bier?quote:Op maandag 22 februari 2010 23:31 schreef vosss het volgende:
Een ander feit is dat ik van ganser harte hoop dat die jankbal door Massa finaal om de oren gereden gaat worden
Ferrari schijnt nog wat leuke onderdelen te hebben liggen die ze waarschijnlijk in Spanje gaan testen.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat is dus gelul in de ruimte eerste klas. Hij weet niet of Red Bull, McLaren en Renault het achterste van hun tong hebben laten zien en dat is een feit. Zo simpel is het gewoon.
Een ander feit is dat ik van ganser harte hoop dat die jankbal door Massa finaal om de oren gereden gaat worden
Als het teveel voor de hand ligt is het ook geen leuke weddeschapquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Tot nu toe blijkt dat in ieder geval nergens uit.
http://www.guardian.co.uk(...)-ferrari-formula-onequote:At the end of another draining day Fernando Alonso has one last gauntlet to face. As the winter sun fades across an empty track at Jerez, an hour south of Seville, a chattering throng of men and women huddle outside the Ferrari garage. They are Italian and Spanish; and their fervour is uniform.
When the door finally opens, and the two-time world champion and new star of Ferrari emerges, they engulf him. Alonso has worked relentlessly all day, completing 132 laps of testing in a car that has encouraged many bookmakers to install him as a narrow favourite to win this year's drivers' championship. Yet his walk to the Ferrari motorhome looks more taxing.
The 28-year-old smiles politely, stopping every few steps to accept an embrace from a Spanish supporter or to have his photograph taken alongside an entranced Italian fan, but his relief is obvious when he escapes. In an office tucked away at the back of Ferrari's gleaming enclave, Alonso shakes his head. He might have won successive titles for Renault – in 2005 and 2006 – and been subsequently embroiled in the "Spygate" and "Crashgate" controversies that scarred Formula One, but driving for Ferrari is an unusually intense experience.
"My father always told me this would happen," Alonso remembers. "He said, 'If you race for Ferrari then you can retire. Your life is complete.' So after I won my two championships for Renault I said, 'I'm happy now – my career is complete.' And he said, 'No, no, if you drive for Ferrari people will forget the championships. They will remember you as a Ferrari driver.' I said, 'OK, Papa, we'll see.' Now I think he was right. Ferrari gives you a special feeling."
A low-key day of testing offers only a fleeting snapshot of all that awaits Alonso when the new season starts two weeks on Sunday in Bahrain. At least he is suitably equipped to withstand the scrutiny, for he has galvanised a previously non-existent Spanish zeal for Formula One. His fame now prevents him from living in Spain but Alonso derives real pride from the fact that 36,400 fans watched him dominate a routine practice day at Valencia this month, outnumbering those who had attended last year's Turkish grand prix.
"It was a hard battle when I started," Alonso says. "There was nothing. When I raced at Minardi in my first year [2001] my family had to watch me on German TV. In Spain there were no TV rights for Formula One. Now I think the attention on me here will go up even more. But the biggest difficulty will be outside Spain. When I race in Australia or Korea or Japan I know it will be a big change for me because Ferrari fans are worldwide. It's very nice if you win but it's not so good if you lose. All this is part of being a Ferrari driver."
Alonso believes his bruising experience in 2007, when partnering an apparently favoured rookie in Lewis Hamilton at McLaren, will help him to adapt to Ferrari's pressurised environment. "2007 was very difficult but I learnt a lot personally. It was good for my career to take that step of joining them and growing up. I learnt how to work with a team and also to withstand the media pressure. The difficulties I had were coming from the team and the media. Now I am much more prepared for everything in Formula One – and in life as well.
"But at the time McLaren and Ferrari were fighting each other and it was very close. In the end I think we had the better car but we finished second and third [with Hamilton and Alonso both just one point behind Ferrari's Kimi Raikkonen]. Unfortunately we did something wrong."
Bitter infighting cost McLaren the championship, while an engineer's appropriation of technical data from Ferrari almost brought down the entire company. "With the spy history I was in the wrong place at the wrong time," Alonso says. "But I was very happy to help the FIA discover everything."
As a result McLaren were excluded from that season's constructors' championship and were fined a record $100m. And last year, even more damagingly, it was proved that Alonso's team-mate at Renault, Nelson Piquet Jr, had crashed his car deliberately at the 2008 Singapore grand prix. That blatant cheating forced the introduction of a safety car, and Alonso was the unwitting beneficiary as he went on to win the race.
Alonso's position was muddied further by the fact that Flavio Briatore, Renault's team principal, was his manager. Briatore has just won an appeal against his permanent expulsion from the sport but Alonso agrees that "it was a bad season for F1 last year". He adds: "Crashgate was not easy. Flavio is a friend. I have been working with him many years now. So for all the [legal] decisions that go well for him I am happy. But I don't know everything about his case."
Does he expect Briatore to return to the sport? Alonso looks down and shrugs. "I have no idea." Surely he was shocked that Briatore, Renault's chief engineer, Pat Symonds, and Piquet could resort to such squalid and dangerous tactics? "It is in the past," Alonso murmurs evasively.
But Felipe Massa, his new team-mate at Ferrari, remains mortified that the debacle cost him the 2008 drivers' title by a single point. Has he discussed the implications of Crashgate with Massa? "No," Alonso says. That answer is predictable – especially against a typically gossipy Formula One backdrop which implies that the relationship between Alonso and Massa is strained. "People are only writing these things because they know we are very strong. Felipe and I work for the team."
They have, however, had many fierce battles in the past. "I have the same with everybody else," he smiles. "After so many years of course I have battled with Felipe. It's the way it is – and we'll keep having these fights. But Michael Schumacher and [Nico] Rosberg will have fights at Mercedes. I am sure Lewis and Jenson Button will have fights. Mark Webber and Sebastian Vettel will have fights at Red Bull – in fact they were fighting last year already. But no one talks about this. They talk about it with Ferrari because we are in a good position."
Button, like Alonso, arrived at McLaren as the reigning world champion and it is easy to imagine tensions between him and Hamilton. "We'll see," Alonso says. "Obviously I don't know how McLaren is now but if he arrived in my time then, for sure, it would be very tough for him. But, hopefully, it's now better for Jenson because I learned a lot from that season and McLaren did as well."
The return of Schumacher will be as intriguing a sub-plot as the rivalries within McLaren and Ferrari. "I was very surprised when I first heard Michael was coming back. But our lives are so intense that when you are at home it's difficult to get used to a normal life. So if you get an opportunity to come back after three years maybe you can't say no. And it's true that since Michael left I haven't won any championships. So hopefully this is a good sign for me. Maybe there is some relationship between Michael and my success."
Alonso's good humour can be attributed to the fact that he believes his Ferrari is the best car he has ever driven – and that he has escaped a dispiriting situation at Renault where, last year, he finished a distant ninth in the championship. "I knew I was only fighting for seventh or eighth but it was important to learn from that. I have no doubt I am a better driver now."
He is also stimulated by his outside interest in creating a new Tour de France team with his friend Alberto Contador, who won the race in 2007 and 2009. "It's a project for me – a kind of dream I have because I love cycling. Creating a top team and being in a position to win the Tour de France will give me a nice feeling. But I know it is not easy to create a top team from zero. You need good riders, good staff, a lot of preparation and, most important, a lot of sponsors. So I don't think we are in the right moment to start a project like this, because of the world economy."
Would he wait until he has retired from Formula One before he attempts to fulfil his Tour fantasy? "No, it can happen at the same time. It is something Alberto and I can work on. As I said I'm very open. I know this year he is with Astana but from next year onwards, for sure, if there is an opportunity I will be very interested. I think he will be interested as well."
Did he train alongside the remorseless Contador in the winter? "He invited me to train with him a couple of times but I was always trying to have something else to do that day! I trained with the Olympic champion Samuel Sánchez, who is from my city [Ovideo], and with some of Alberto's team‑mates from Astana."
Before he can chase down a possible Tour triumph as a team director, Alonso looks ready for the most absorbing Formula One season in years. "I expect Ferrari, McLaren, Mercedes and Red Bull to be big contenders. But we are very happy where we are at Ferrari."
Even some British bookmakers have made him favourite for the title, ahead of the last two world champions in Hamilton and Button. Would it be wise to put a bet on him? Alonso laughs and stretches out his hand. "Put the money on me now…"
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:55 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik wed dat Albers geen wereldkampioen wordt.
Ik mag Alonso ook voor geen Newtonmeter maar hij is wel een betere coureur dan Massa. Schumacher machquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:13 schreef Ermanon het volgende:
Ik zet dan in op Massa, mag Alonso helemaal niet na dat gebeuren na Crash en Spy-gate, en zijn hoge huil gehaalte als het niet allemaal meezit. Dan liever Massa
Liever 13 teams met een paar armlastige ertussen (maar wel 26 auto's op de baan) dan net 10 teams.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:40 schreef 4-elements het volgende:
Zolang er 13 teams aan de start staan vind ik alles best. Begint al een beetje op begin jaren negentig te lijken zo met al die armlastige teams.
precies maar als je na al die maanden tussen je licentie e.d. en nu nog geen meter gereden hebt klopt er iets niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever 13 teams met een paar armlastige ertussen (maar wel 26 auto's op de baan) dan net 10 teams.
quote:Ferrari haalt flink uit naar nieuwe teams
23 februari 2010
Het team van Ferrari heeft een column op zijn website geplaatst, waarin de Italiaanse formatie behoorlijk hard uithaalt naar de vier nieuwe teams in de Formule 1. Ook krijgt voormalig FIA-president Max Mosley nog een flinke trap na.
"Van de dertien teams die zich hebben aangemeld, hebben er nog maar elf hun gezicht laten zien op het circuit", valt in de column van Ferrari te lezen. "Sommigen hebben nog maar een paar honderd kilometer gereden. Anderen hebben iets meer gereden, maar zijn nog veel te langzaam. Bij het twaalfde team, Campos Meta, heeft onlangs een verandering in het management plaatsgevonden. Het team heeft een flinke financiële injectie gekregen van een gulle gever, maar het team zal er snel achterkomen dat deze ook wat terug verwacht voor het geld. Het valt nog te bezien of de door Dallara ontworpen auto straks over de baan van Barcelona rijdt. Waaschijnlijk zien we de Senna-naam pas in Bahrein in de Formule 1 terugkeren."
"Het dertiende team, US F1, verstopt zich vooralsnog in Charlotte, North Carolina", gaat de column verder. "De Argentijn Lopez zal wel verbaasd zijn. Hij dacht dat hij in de Formule 1 zat, maar nu zal hij helemaal opnieuw moeten beginnen. Verrassend genoeg heeft het team nog steeds het lef om te beweren dat alles in orde is onder die met sterren en strepen gevulde hemel van hun."
"Verder hebben we nog de Servische aasgieren (Stefan Grand Prix, red.). Eerst beginnen ze een belachelijke rechtszaak tegen de FIA en vervolgens pikken ze het Toyota-lijk volledig kaal. Ze hebben wat mensen bij elkaar verzameld waar nog steeds een lucht van schandalen omheen hangt. De Serviërs cirkelen nu in de lucht, wachtend tot het eerste team zich noodgedwongen moet terugtrekken."
"Dit is allemaal de erfenis van de heilige oorlog van een voormalig FIA-president (Max Mosley, die inmiddels is opgevolgd door Jean Todt, red.). Het doel was om kleinere teams toe te laten de Formule 1. En dit is het resultaat. Twee teams die naar de start van het seizoen strompelen en een derde team dat wordt geholpen door een onzichtbare hand. En het vierde team? Dat we kunnen we beter maar als vermist opgeven. Ondertussen hebben we met BMW en Toyota twee constructeurs verloren en is er van Renault weinig meer over dan alleen de naam. Was het het allemaal waard?"
quote:
Zelfs bij de Pizza-boeren denken ze hetzelfde over die Servische maffia baasquote:Verder hebben we nog de Servische aasgieren (Stefan Grand Prix, red.). Eerst beginnen ze een belachelijke rechtszaak tegen de FIA en vervolgens pikken ze het Toyota-lijk volledig kaal. Ze hebben wat mensen bij elkaar verzameld waar nog steeds een lucht van schandalen omheen hangt. De Serviërs cirkelen nu in de lucht, wachtend tot het eerste team zich noodgedwongen moet terugtrekken
Mee eens!quote:
ik denk dat het imago van de f1 dat max verkrachtte er wel een klein beetje mee te maken heeft gehadquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Nou, dat BMW, Toyota en half Renault de sport verlaten hebben zat 'm volgens mij niet echt in de regeltjes van ome Max.
Deels wel hé!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Nou, dat BMW, Toyota en half Renault de sport verlaten hebben zat 'm volgens mij niet echt in de regeltjes van ome Max.
f1fanatic.co.ukquote:Dry weather expected for final test
23 February 2010 by Keith Collantine
The teams had to dodge the rain at Jerez but the final four-day test before the first race of 2010 looks set to be dry.
The weather forecast for the Circuit de Catalunya is largely dry with temperatures in the mid-teens (C).
Some forecasts suggest a low chance of rain – 20-30% – on Friday and Saturday.
At least 11 teams will be at the home of the Spanish Grand Prix for the test but there’s still no sign of Campos Meta or US F1, or Stefan GP for that matter.
During the worst of the weather at Jerez Ferrari suggested the teams would be better off testing in drier (but more distant) venues. The teams have tested at Bahrain in recent years, though sand storms have caused problems at that circuit in past tests.
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Nou, dat BMW, Toyota en half Renault de sport verlaten hebben zat 'm volgens mij niet echt in de regeltjes van ome Max.
Gewijzigde interne doelstellingen (F1 past niet meer bij imago / heeft geen prioriteit meer), economie, etc.quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.
Natuurlijk is de economische neergang ook een reden om de kosten voor zo'n dure sport de nek om te draaien. Alleen is dat de druppel die de emmer deed overlopen bij oa Honda, BMW en Toyota. Uiteindelijk ligt de oorzaak bij de belachelijke hoge eisen die de FIA en Ecclestone aan teams eisen om mee te mogen doen aan de F1, vooral financieel. En als je erbij optelt dat sommige circuits enkel verlies draaien op een F1 weekend, is dat alleen maar schokkend te noemen. Het is niet normaal wat je voor een kaart betaalt, en voor alle andere kosten die je moet maken om een weekend mee te "mogen" maken. Het is te zot voor woorden dat er meer partijen nadeel ondervinden dan voordeel.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Gewijzigde interne doelstellingen (F1 past niet meer bij imago / heeft geen prioriteit meer), economie, etc.
de economische crisis, waardoor eerst Honda en later Toyota en BMW eruit stappen en Renault een deel verkoopt. Max wilde hier wat aan doen door de budgetcap (helaas te laat door de invloed van de grote autofabrikanten), alleen wilde hier teams als Ferrari, BMW (weg) en Toyota (ook weg) niets van weten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?quote:Bridgestone houdt poot stijf: geen contractverlenging
24 februari 2010
Bridgestone is niet van plan om terug te komen op het besluit de Formule 1 te verlaten na het seizoen 2010. Dat heeft de bandenfabrikant laten weten tegenover GPUpdate.net. De Spaanse media berichtte eerder dat de FIA had gevraagd of Bridgestone toch wilde blijven.
De interesse in het leveren van de Formule 1-banden valt een beetje tegen. Kumho en Hankook lieten eerder al weten geen trek te hebben en Michelin wil alleen terugkomen als de banden een duidelijke rol spelen in het terugdringen van de CO2-uitstoot. Volgens de geruchten heeft de FIA derhalve aangeklopt bij Bridgestone, om te kijken of er niet toch nog een overeenkomst gesloten kan worden. Bridgestone liet echter weten bij zijn besluit te blijven.
"De positie van Bridgestone blijft hetzelfde", aldus de bandenfabrikant. "Het zal niet opnieuw de banden leveren in een nieuw Forrmule 1-wereldkampioenschap. Het huidige contract loopt aan het einde van het seizoen 2010 af."
alleen rijden met velgen volgend jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?
Dan hebben we wel de vonken weer terugquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
alleen rijden met velgen volgend jaar.
Misschien moeten ze Prins Malik of Jean Pierre van Rossem eerst consulteren voordat ze in Bahrein willen startenquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Big-Ern het volgende:
Wanneer trekt men de stekker er nu eens uit. Gun het dan die Serviers die volgens eigen zeggen de zaakjes wel goed voor elkaar hebben.
Niet eens zo heel erg vreemd. Er is geen concurrentie dus je kan van niemand winnen. Als de banden het goed doen hoor je er niets over, doen ze het slecht dan zie je dat terug in de pers.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Big-Ern het volgende:
US F1 verliest grote sponsor
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 24 februari 2010 12:07 - Print artikel
De Locstein Group was tot voor kort een van de belangrijkste sponsoren van US F1, maar de wereldwijd opererende financieel diensverlener heeft een einde gemaakt aan de samenwerking en wenst niet langer met het team te worden geassocieerd.
"Locstein heeft verschillende mogelijkheden onderzocht om het bedrijf bekender te maken over de hele wereld, waaronder de Formule 1", is te lezen in de verklaring van het team. "Locstein steunde US F1 door sponsoring, maar toen duidelijk werd dat het team niet het hele seizoen 2010 zou kunnen rijden, hebben we ervoor gekozen om de overeenkomst te beëindigen."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21912
Wanneer trekt men de stekker er nu eens uit. Gun het dan die Serviers die volgens eigen zeggen de zaakjes wel goed voor elkaar hebben.
Ze kunnen wel banden regelen, maar ze willen per se op representatieve banden testen. Dat zijn dus F1 banden of GP2 banden. Beiden geleverd door Bridgestone die niet mee wil/kan werken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:22 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoewel ik de verhalen rond StefanGP ook vreemd vindt... Zo moelijk moet het toch niet zijn om een paar setjes banden te regelen...
Nee ze hadden een band die niet lek kon.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:26 schreef sanger het volgende:
Ik hoorde gisteren dat Michelin eind jaren 90 een onslijtbare autoband had uitgevonden. Misschien een mooi podium om dit te etaleren
Zo ziet jouw gewone autoband er ook uit, als je hem tegen een stoeprandje zetquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ze hadden een band die niet lek kon.
Deze:
[ afbeelding ]
Hij kan wel stuk zo te zien!
Volgens de spreker van gisteren niet. En ik denk dat hij het het beste weet want hij had daar gewerktquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ze hadden een band die niet lek kon.
quote:
quote:FIA inspects US F1's ability to join grid
Team US F1 is the subject of an FIA inspection on Wednesday about its state of readiness for the new season, AUTOSPORT has learned, amid fresh doubts about the American outfit's hopes of competing in 2010.
Less than 24 hours after a senior staff member at the Charlotte-based operation revealed the troubles the team is in, high level sources have told AUTOSPORT that the FIA is now taking a detailed look at the team.
AUTOSPORT understands that FIA technical delegate Charlie Whiting is visiting US F1's headquarters to get an update on its progress for 2010 - and just how ready it is to compete this year.
The visit, which has not been officially confirmed by either US F1 or the FIA, comes in the wake of speculation that team backer Chad Hurley is trying to complete a deal with either Campos Meta or Stefan GP to merge operations and keep US F1's ambitions on track.
On Tuesday, Hurley was singled out as the man one senior staff member at US F1 believes is key to brokering a deal to help it survive.
"We feel Hurley and Parris Mullins [adviser to Hurley] have our best interest [at heart] and also feel Hurley has no intention of abandoning us even though the media has said he's gone with Campos," the staff member told AUTOSPORT.
"With all this talk about where US F1 is at, it's been missed that there are 60+ people who have had to suffer through this for the last two months. All of us left jobs and many of us travelled cross-country for this opportunity.
"In a meeting between the employees, Windsor and Anderson, Windsor put the question up to the employees: 'Who here doesn't think we'll make Bahrain?' I think he might have meant it somewhat rhetorically, but he was answered nonetheless, and 100 per cent of the staff raised their hands. He was visibly shocked.
"But having said that, throughout the turmoil, the team has really come together and we're all committed to the project; precious few have left in spite of the uncertainty of whether we'll be paid this Friday. I've never seen such dedication."
The FIA declined to confirm the inspection is taking place.
When contacted by AUTOSPORT an FIA spokesman said: "We have no comment to make, at this stage."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |