Mee eens!quote:
ik denk dat het imago van de f1 dat max verkrachtte er wel een klein beetje mee te maken heeft gehadquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Nou, dat BMW, Toyota en half Renault de sport verlaten hebben zat 'm volgens mij niet echt in de regeltjes van ome Max.
Deels wel hé!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Nou, dat BMW, Toyota en half Renault de sport verlaten hebben zat 'm volgens mij niet echt in de regeltjes van ome Max.
f1fanatic.co.ukquote:Dry weather expected for final test
23 February 2010 by Keith Collantine
The teams had to dodge the rain at Jerez but the final four-day test before the first race of 2010 looks set to be dry.
The weather forecast for the Circuit de Catalunya is largely dry with temperatures in the mid-teens (C).
Some forecasts suggest a low chance of rain – 20-30% – on Friday and Saturday.
At least 11 teams will be at the home of the Spanish Grand Prix for the test but there’s still no sign of Campos Meta or US F1, or Stefan GP for that matter.
During the worst of the weather at Jerez Ferrari suggested the teams would be better off testing in drier (but more distant) venues. The teams have tested at Bahrain in recent years, though sand storms have caused problems at that circuit in past tests.
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef k_man het volgende:
Gewijzigde interne doelstellingen (F1 past niet meer bij imago / heeft geen prioriteit meer), economie, etc.quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.
Natuurlijk is de economische neergang ook een reden om de kosten voor zo'n dure sport de nek om te draaien. Alleen is dat de druppel die de emmer deed overlopen bij oa Honda, BMW en Toyota. Uiteindelijk ligt de oorzaak bij de belachelijke hoge eisen die de FIA en Ecclestone aan teams eisen om mee te mogen doen aan de F1, vooral financieel. En als je erbij optelt dat sommige circuits enkel verlies draaien op een F1 weekend, is dat alleen maar schokkend te noemen. Het is niet normaal wat je voor een kaart betaalt, en voor alle andere kosten die je moet maken om een weekend mee te "mogen" maken. Het is te zot voor woorden dat er meer partijen nadeel ondervinden dan voordeel.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Gewijzigde interne doelstellingen (F1 past niet meer bij imago / heeft geen prioriteit meer), economie, etc.
de economische crisis, waardoor eerst Honda en later Toyota en BMW eruit stappen en Renault een deel verkoopt. Max wilde hier wat aan doen door de budgetcap (helaas te laat door de invloed van de grote autofabrikanten), alleen wilde hier teams als Ferrari, BMW (weg) en Toyota (ook weg) niets van weten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 08:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik kan naast Bernie en Max geen andere schuldigen aanwijzen.
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?quote:Bridgestone houdt poot stijf: geen contractverlenging
24 februari 2010
Bridgestone is niet van plan om terug te komen op het besluit de Formule 1 te verlaten na het seizoen 2010. Dat heeft de bandenfabrikant laten weten tegenover GPUpdate.net. De Spaanse media berichtte eerder dat de FIA had gevraagd of Bridgestone toch wilde blijven.
De interesse in het leveren van de Formule 1-banden valt een beetje tegen. Kumho en Hankook lieten eerder al weten geen trek te hebben en Michelin wil alleen terugkomen als de banden een duidelijke rol spelen in het terugdringen van de CO2-uitstoot. Volgens de geruchten heeft de FIA derhalve aangeklopt bij Bridgestone, om te kijken of er niet toch nog een overeenkomst gesloten kan worden. Bridgestone liet echter weten bij zijn besluit te blijven.
"De positie van Bridgestone blijft hetzelfde", aldus de bandenfabrikant. "Het zal niet opnieuw de banden leveren in een nieuw Forrmule 1-wereldkampioenschap. Het huidige contract loopt aan het einde van het seizoen 2010 af."
alleen rijden met velgen volgend jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?
Dan hebben we wel de vonken weer terugquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:19 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
alleen rijden met velgen volgend jaar.
Misschien moeten ze Prins Malik of Jean Pierre van Rossem eerst consulteren voordat ze in Bahrein willen startenquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Big-Ern het volgende:
Wanneer trekt men de stekker er nu eens uit. Gun het dan die Serviers die volgens eigen zeggen de zaakjes wel goed voor elkaar hebben.
Niet eens zo heel erg vreemd. Er is geen concurrentie dus je kan van niemand winnen. Als de banden het goed doen hoor je er niets over, doen ze het slecht dan zie je dat terug in de pers.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat er nog geen vervanger gevonden is. Voor zover ik in de media heb kunnen lezen is de FIA eigenlijk met niemand serieus in gesprek toch?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Big-Ern het volgende:
US F1 verliest grote sponsor
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 24 februari 2010 12:07 - Print artikel
De Locstein Group was tot voor kort een van de belangrijkste sponsoren van US F1, maar de wereldwijd opererende financieel diensverlener heeft een einde gemaakt aan de samenwerking en wenst niet langer met het team te worden geassocieerd.
"Locstein heeft verschillende mogelijkheden onderzocht om het bedrijf bekender te maken over de hele wereld, waaronder de Formule 1", is te lezen in de verklaring van het team. "Locstein steunde US F1 door sponsoring, maar toen duidelijk werd dat het team niet het hele seizoen 2010 zou kunnen rijden, hebben we ervoor gekozen om de overeenkomst te beëindigen."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=21912
Wanneer trekt men de stekker er nu eens uit. Gun het dan die Serviers die volgens eigen zeggen de zaakjes wel goed voor elkaar hebben.
Ze kunnen wel banden regelen, maar ze willen per se op representatieve banden testen. Dat zijn dus F1 banden of GP2 banden. Beiden geleverd door Bridgestone die niet mee wil/kan werken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:22 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoewel ik de verhalen rond StefanGP ook vreemd vindt... Zo moelijk moet het toch niet zijn om een paar setjes banden te regelen...
Nee ze hadden een band die niet lek kon.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:26 schreef sanger het volgende:
Ik hoorde gisteren dat Michelin eind jaren 90 een onslijtbare autoband had uitgevonden. Misschien een mooi podium om dit te etaleren
Zo ziet jouw gewone autoband er ook uit, als je hem tegen een stoeprandje zetquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ze hadden een band die niet lek kon.
Deze:
[ afbeelding ]
Hij kan wel stuk zo te zien!
Volgens de spreker van gisteren niet. En ik denk dat hij het het beste weet want hij had daar gewerktquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ze hadden een band die niet lek kon.
quote:
quote:FIA inspects US F1's ability to join grid
Team US F1 is the subject of an FIA inspection on Wednesday about its state of readiness for the new season, AUTOSPORT has learned, amid fresh doubts about the American outfit's hopes of competing in 2010.
Less than 24 hours after a senior staff member at the Charlotte-based operation revealed the troubles the team is in, high level sources have told AUTOSPORT that the FIA is now taking a detailed look at the team.
AUTOSPORT understands that FIA technical delegate Charlie Whiting is visiting US F1's headquarters to get an update on its progress for 2010 - and just how ready it is to compete this year.
The visit, which has not been officially confirmed by either US F1 or the FIA, comes in the wake of speculation that team backer Chad Hurley is trying to complete a deal with either Campos Meta or Stefan GP to merge operations and keep US F1's ambitions on track.
On Tuesday, Hurley was singled out as the man one senior staff member at US F1 believes is key to brokering a deal to help it survive.
"We feel Hurley and Parris Mullins [adviser to Hurley] have our best interest [at heart] and also feel Hurley has no intention of abandoning us even though the media has said he's gone with Campos," the staff member told AUTOSPORT.
"With all this talk about where US F1 is at, it's been missed that there are 60+ people who have had to suffer through this for the last two months. All of us left jobs and many of us travelled cross-country for this opportunity.
"In a meeting between the employees, Windsor and Anderson, Windsor put the question up to the employees: 'Who here doesn't think we'll make Bahrain?' I think he might have meant it somewhat rhetorically, but he was answered nonetheless, and 100 per cent of the staff raised their hands. He was visibly shocked.
"But having said that, throughout the turmoil, the team has really come together and we're all committed to the project; precious few have left in spite of the uncertainty of whether we'll be paid this Friday. I've never seen such dedication."
The FIA declined to confirm the inspection is taking place.
When contacted by AUTOSPORT an FIA spokesman said: "We have no comment to make, at this stage."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |