quote:Campos Meta team principal Colin Kolles is confident that his outfit will be ready for the start of the season, despite the recent struggles it has faced.
Kolles has been drafted in after a shareholding takeover by Jose Ramon Carabante, and he has the task of getting the team on track in just a fortnight.
And although time is tight, Kolles is upbeat that the staff he has put in place will ensure the Dallara-built car is ready in time for the season-opening Bahrain Grand Prix.
"It is very tough, but we will make it - because I never give up," Kolles told AUTOSPORT. "We will have the cars in Bahrain and we will be running. This in itself will be pretty much a big achievement."
Former BAR and Red Bull Racing technical chief Geoff Willis is helping the team with its preparations for 2010, and AUTOSPORT understands that his current consultancy role could be turned into a full-time appointment.
Kolles has said that he expects to make an announcement about the team's driver line-up within the next week - with sources suggesting that Bruno Senna's deal at the outfit is no longer guaranteed. This week's AUTOSPORT cites sources suggesting that Senna has been asked to bring sponsorship money to the outfit to keep hold of his place.
Karun Chandhok has been strongly linked with a deal there, while US F1's Jose Maria Lopez has also been in talks with Campos too, according to his manager.
The future of Campos founder Adrian Campos is also unclear. AUTOSPORT understands he has been offered a role at the team, but there is no guarantee a deal will happen.
Campos told AUTOSORT: "I did what I had to do for the best of the team – that was the most important thing for me."
Dat is nog steeds 2,5 seconde langzamer dan tijdens de testen vorig jaar. Toen ging Barrichello rond in 1:18.926.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:53 schreef svenistheman het volgende:
Webber gaat hard in zijn gesimuleerde kwalificatierun.
Zit nu op 1:21.487 :D
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 2 Rosberg Mercedes 1m22.514s +1.027 3 Hulkenberg Williams 1m22.684s +1.197 4 de la Rosa Sauber 1m23.321s +1.834 5 Alonso Ferrari 1m24.580s +3.093 6 Button McLaren 1m24.582s +3.095 7 Alguersuari Toro Rosso 1m24.869s +3.382 8 Liuzzi Force India 1m25.303s +3.816 9 Petrov Renault 1m26.208s +4.721 10 Di Grassi Virgin 1m27.057s +5.570 11 Fauzy Lotus 1m29.795s +8.308 |
vleugel liet los schijntquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:38 schreef vosss het volgende:
Ow ik lees net dat Di Grassi de Virgin in elkaar geprakt heeft en dat gezien de schade het nog maar de vraag is of de bolide vanmiddag nog kan rijden.
Net wat dat team even NIET kon gebruiken dunkt me
dat was de voorkant, nu de achtervleugel.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
Ow okay. Dat is dan al de tweede keer dat dat gebeurd
Ik dacht dat ze het probleem opgelost hadden.
Ik gok zomaar dat MercedesGP het grootste budget heeft dit jaar. Mercedes, Petronas en nu weer een multinationalquote:Mercedes GP overtuigt Duitse multinational tot sponsoring
Mercedes GP kan als alles goed gaat voor de seizoensopening in Bahrein een nieuwe sponsor presenteren. Het Duitse blad Sponsors maakt daar melding van.
Welk bedrijf zich aan Mercedes GP verbindt is onduidelijk, al stelt Sponsors dat het een Duitse multinational betreft die voor het eerst een Formule 1-team zal sponsoren. De sponsoring zou vooral te danken zijn aan de aanwezigheid van Michael Schumacher.
Je zou toch haast denken dat als een voorvleugel zomaar afbreekt dat je dan meteen ook even controleert of de achterkant wel voldoende stevig vast zit toch?quote:Di Grassi: "Ik weet niet de exacte reden voor de crash"
Lucas di Grassi crashte vanochtend hard in bocht negen van de baan, tijdens de laatste testweek op het circuit in Barcelona. De Braziliaan stond kort F1Today.nl te woord.
Di Grassi: "Ik weet niet exact wat er is gebeurd. Ik verloor plots de controle over de wagen en crashte in de bandenstapels. Misschien lag er olie op de baan, maar er kan ook iets zijn afgebroken. We zullen de data gaan bekijken, en later vandaag met een verklaring komen. Mijn testdag zit er nu in ieder geval op aangezien de wagen gerepareerd moet worden. Morgen zal ik gewoon weer testen."
Het lijkt erop dat na de voorvleugel in Jerez, nu de achtervleugel is afgebroken, zoals ooggetuigen al eerder hadden gemeld. Dat er olie op de baan lag lijkt onwaarschijnlijk, aangezien de marshalls de baan niet hebben schoongeveegd met het witte poeder. Een vrij kwalijke zaak voor Virgin, waarbij nu zowel de voor- als achtervleugel zijn afgebroken.
Siemens?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:01 schreef vosss het volgende:
Ik gok zomaar dat MercedesGP het grootste budget heeft dit jaar. Mercedes, Petronas en nu weer een multinational
Voor commentaar: http://live.autosport.com/commentary.php/id/182quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:24 schreef vosss het volgende:
Heeft iemand overigens een live linkje?
Ach, we kunnen nu gaan gokken wat de volgende keer kapot gaatquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Je zou toch haast denken dat als een voorvleugel zomaar afbreekt dat je dan meteen ook even controleert of de achterkant wel voldoende stevig vast zit toch?
Thanks peterseliequote:Op donderdag 25 februari 2010 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor commentaar: http://live.autosport.com/commentary.php/id/182
Jawel en volgens mij ook de tijdwaarneming geregeldquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hadden die niet al eens McLaren gesponsord?
hoezo niet? Kan altijd nog.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:42 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
De MP4-21 stonden ze op, dus Siemens is het niet
Hierom:quote:
quote:Mercedes GP overtuigt Duitse multinational tot sponsoring
Welk bedrijf zich aan Mercedes GP verbindt is onduidelijk, al stelt Sponsors dat het een Duitse multinational betreft die voor het eerst een Formule 1-team zal sponsoren. De sponsoring zou vooral te danken zijn aan de aanwezigheid van Michael Schumacher.
Huisman!quote:
Henkel maar is niet nieuw in de F1!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Huisman!
welke sponsor hadden ze ook alweer misgelopen dit jaar?
Miele, er is geen betere.quote:
henkel, maar die sponsorde McLaren al eerder.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:05 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Huisman!
welke sponsor hadden ze ook alweer misgelopen dit jaar?
ok sorry ben beetje dufquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hierom:
[..]
Ik zie op de foto trouwens dat Henkel het ook niet kan zijn
Stonden op de BMW Sauber als T-Systems.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:24 schreef LeXX het volgende:
Misschien Deutsche Telecom? T-Mobile is wel een f1 waardig merk, en heeft toch nog nooit F1 gesponsord?
Das waar ook... Dan houdt ik het op een Energiebedrijf, of toch de Metro. Ik zie Michael al rijden met een auto met "Ich bin doch nicht blod" op de zijkantquote:Op donderdag 25 februari 2010 17:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Stonden op de BMW Sauber als T-Systems.
e.on?quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:42 schreef LeXX het volgende:
[..]
Das waar ook... Dan houdt ik het op een Energiebedrijf,
Die is toch niet echt hèquote:
Beate ushe is toch het moederbedrijf van onder andere Pabo?quote:
Yup ... ze hadden vroeger (bijna) een link met Ralf Schumacher.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Beate ushe is toch het moederbedrijf van onder andere Pabo?
Met Yelmertje Buurmanquote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:00 schreef Atreidez het volgende:
Vandaag om 11.00 een GP2 race in Bahrein.. Weet niet of het ergens uitgezonden wordt, maar doet er weinig toe, want zit toch op me werk
quote:According to a report from the BBC, Indian GP2 driver Karun Chandhok will be unveiled as the second Campos F1 driver "imminently", after securing the seat that seemed to be destined for USF1 man Jose Maria Lopez.
[FInally, a man with eyebrows to rival Alonso's.]
FInally, a man with eyebrows to rival Alonso's.
Chandhok, who is known to have substantial sponsorship backing, much like J-Lo himself, was in the frame for the seat, though recent reports seemed to suggest that the team were aiming for a deal with Lopez.
However, rumours persist that Lopez might still be taken on by the financially-troubled team, with Bruno Senna being ditched on the eve of the new season.
Campos team principal Colin Kolles simply told the BBC that their driver line-up would be "announced soon".
Chandhok, who won an underwhelming two of his 60 GP2 races across the last three years, had also been linked with a role with the Stefan GP team, but now seems set to drive for the Spanish team.
Meanwhile Lopez, who is backed by a reported $8 million of sponsorship, could potentially still be signed as a reserve driver for the team should they keep Senna as the team leader.
Chris Goodwin, Senna's manager, was quoted by the Beeb as saying: "There's no reason to think Bruno won't be part of it. It's clear as far as we're concerned. He signed a contract in October and he'll be in the car this season."
Chandhok and Senna are former team mates from their GP2 days, with the pairing driving for the iSport team in 2008.
Ze testen vandaag. Voorlopig zijn dit de tijden:quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 2 De la Rosa Sauber 1m20.973s +0.336 3 Liuzzi Force India 1m21.056s +0.419 4 Vettel Red Bull 1m21.455s +0.818 5 Alguersuari Toro Rosso 1m21.571s +0.934 6 Hamilton McLaren 1m22.559s +1.922 7 Schumacher Mercedes 1m24.075s +3.438 8 Kubica Renault 1m24.912s +4.275 9 Hulkenberg Williams 1m25.017s +4.380 10 Trulli Lotus 1m26.941s +6.304 11 Glock Virgin 1m27.067s +6.430 All timing unofficial. Updated: 11:43 GMT |
http://adamcooperf1.com/2(...)nd-stefan-gp-merger/quote:US F1 shareholder Chad Hurley and Stefan GP boss Zoran Stefanovich are trying to put together a deal that will see their teams join forces and make it to the first race in Bahrain, sources have confirmed.
Hurley has given up on a possible deal with Colin Kolles and Campos to pursue the Stefan talks, and thus the logical scenario of a team with no car linking up with a team with no entry finally appears likely to unfold.
The FIA will in theory have no problem in allowing Stefan onto the Bahrain grid if such a deal takes place before the start of the season. It would also support a name change, although other F1 stakeholders would also have to agree.
Life will be much easier for the FIA and its new president Jean Todt if a merger does go ahead. The alternative scenario – the cancelling of the US F1 entry and a new bid process – would be far more complicated legally.
Meanwhile Jacques Villeneuve is on standby and will be willing to sign up as team mate to Kazuki Nakajima, should the team get an entry.
However we understand that US F1 founders Ken Anderson and Peter Windsor are not amenable to such a deal, and still wish to pursue their dream of fielding an American car. However, since Hurley owns a significant stake in the team – and has more funds to put in – he is presumably in the driving seat, and that may ultimately enable him to push the merger through.
In addition the visit of Charlie Whiting to Charlotte on Wednesday has given the FIA a clearer picture of what is going on there, and the governing body may now be in a position to force the issue and perhaps give Anderson and Windsor no alternative but to do a deal.
There could be more for Stefan GP to gain than just an entry. Stefan already has a base in Belgrade, Serbia and also has a foothold at the Toyota factory in Cologne. However the US F1 facility in Charlotte could still be of use as a manufacturing base. It may prove more economical to have parts made in the USA than by Toyota.
Ultimately there’s also a question of the 2011 car, which won’t necessarily be a Toyota product. US F1 also has access to the Windshear wind tunnel facility. If the Charlotte facilities are of use to Stefan then clearly jobs could be secure there.
Sources say that one Toyota/Stefan chassis is ready in Cologne, but the second is not yet complete, and a total lack of spares back-up will make the early races difficult, to say the least. Not surprisingly Stefan has not been in a hurry to encourage Toyota to build a lot of spares until the entry is confirmed.
The engine will not be badged as a Toyota, although the company will send a handful of fulltime staff members to races to support it. They are likely to be the only current Toyota employees to travel to the races with Stefan.
Voor de volledigheid ook nog even het aantal rondes die iedere coureur vandaag heeft gereden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:17 schreef Mr_Moon het volgende:
Tijden voor vandaag:
1 Hulkenberg Williams 1m20.614s
2 Alonso Ferrari 1m20.637s +0.023
3 De la Rosa Sauber 1m20.973s +0.359
4 Liuzzi Force India 1m21.056s +0.442
5 Vettel Red Bull 1m21.258s +0.644
6 Alguersuari Toro Rosso 1m21.571s +0.957
7 Schumacher Mercedes 1m21.689s +1.075
8 Hamilton McLaren 1m22.152s +1.538
9 Kubica Renault 1m24.912s +4.298
10 Trulli Lotus 1m25.524s +4.910
11 Glock Virgin 1m25.942s +5.328
Mooie tijd voor Hulkenberg en weer zit de Sauber er goed bij...
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1. Hulkenberg Williams-Cosworth (B) 1:20.614 99 2. Alonso Ferrari (B) 1:20.637 134 3. de la Rosa BMW-Sauber (B) 1:20.973 114 4. Liuzzi Force India-Mercedes (B) 1:21.056 90 5. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:21.258 125 6. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.571 104 7. M.Schumacher Mercedes GP (B) 1:21.689 85 8. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.152 93 9. Kubica Renault (B) 1:24.912 53 10. Trulli Lotus-Cosworth (B) 1:25.524 70 11. Glock Virgin-Cosworth (B) 1:25.942 52 |
quote:Alonso says Ferrari ready for Bahrain
Fernando Alonso says Ferrari is 100 per cent ready for the Bahrain Grand Prix after completing his pre-season testing in Barcelona on Friday.
The two-time champion, joining the Italian squad this year, had a strong day at the Catalan circuit, finishing as second quickest behind the Williams of Nico Rosberg.
Alonso has now completed his on-track work before the first race of the season, as team-mate Felipe Massa will take over from tomorrow for the final two days of testing.
The Spanish driver said Ferrari is as well prepared as it could have been.
"I don't know," he told Spanish reporters when asked if he had a winning car. "What's clear is that we have done a great job. The car has worked well during all the pre-season, and I was lucky with my days because I had a lot of dry days.
"We made a list of things before we began testing and today we checked the final item, so I think we arrive in Bahrain having done all we could have done, with the homework done. We'll see what happens.
"We don't know how fast we are compared to our rivals, but I think we will extract 100 per cent of our potential."
Alonso insisted the F10 is the best Formula 1 car he has ever driven, although he admitted that did not mean it will be the strongest car this year.
"What I say I usually say it because that's what I think and I can say it again," he added. "It's the best car I've ever driven, but that doesn't mean that is the best car on the grid.
"It's the best car I've ever had but it's impossible to know if there's a better car until the first races, but I'm quiet, and very happy with how February has gone."
The Spaniard said his team had completed all the preparations and that he had no concerns for the first race.
"We have simulated a full weekend and the car has responded well. I have no worries ahead of Bahrain."
quote:Schumacher rules out early victories
Michael Schumacher says that Mercedes GP's performance is still not where the team wants it to be after his first day on track at the final pre-season test.
The seven-time world champion finished the day seventh fastest at Barcelona, and while he admitted that the team had not tried any low-fuel running, he repeated his claim from the first test at Valencia that Mercedes will not be able to win races early in the season.
"At the moment we are not perfectly in the position we would like, probably to be competitive enough to win the first races," Schumacher told reporters on Friday.
"But we are working hard, the season is long, and the main issue is not to be too far off. This is very difficult to judge right now, the real picture."
Despite the apparent lack of pace from his car, Schumacher added that he had settled in well with the team that won both world championships as Brawn last year.
"We are working very well together, it has taken very little time to get on with everybody," he said. "They are very good guys, it's very professional and a good atmosphere.
"But we have to prove ourselves on the track. Testing is one thing, racing is another thing."
Zo lijkt ie wel erg veel op de Sauberquote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:13 schreef beantherio het volgende:
Was er al gepost dat Ferrari vandaag z'n eigen haaienvin heeft getest?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sjezus wat lijkt die auto enorm lang zegquote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:13 schreef beantherio het volgende:
Was er al gepost dat Ferrari vandaag z'n eigen haaienvin heeft getest?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat komt misschien een beetje omdat de bovenkant van de vin compleet waterpas lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:28 schreef Party_P het volgende:
[..]
Sjezus wat lijkt die auto enorm lang zeg
Dat ook, maar de auto's zijn toch ook echt langer geworden? mede door grotere benzinetank.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat komt misschien een beetje omdat de bovenkant van de vin compleet waterpas lijkt te zijn.
Wel iets ja, maar Ferrari extremer dan de rest. Die kozen juist vorig seizoen voor een auto met korte wielbasis dacht ik.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:01 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dat ook, maar de auto's zijn toch ook echt langer geworden? mede door grotere benzinetank.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 2. Sebastien Buemi Toro Rosso 1m21.413s + 0.727s 106 3. Jenson Button McLaren 1m21.450s + 0.764s 105 4. Rubens Barrichello Williams 1m21.975s + 1.289s 101 5. Felipe Massa Ferrari 1m22.344s + 1.658s 115 6. Vitaly Petrov Renault 1m22.523s + 1.837s 68 7. Adrian Sutil Force India 1m22.606s + 1.920s 61 8. Sebastian Vettel Red Bull 1m23.123s + 2.437s 51 9. Jarno Trulli Lotus 1m25.059s + 4.373s 102 10. Kamui Kobayashi Sauber 1m26.216s + 5.530s 105 11. Timo Glock Virgin 1m26.305s + 5.619s 31 |
GPUpdate put weer eens 'uit de oude doos'....quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:29 schreef vosss het volgende:
Dat was toch al lang bekend?
=edit=
Datum 4 februari
had de datum niet gezienquote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:29 schreef vosss het volgende:
Dat was toch al lang bekend?
=edit=
Datum 4 februari
Volgens mij las ik ergens dat het voor het eerst sinds 1965 (ofzo) zou zijn.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:45 schreef vosss het volgende:
Is dat een record in de geschiedenis van F1?
Zie ookquote:Op zondag 28 februari 2010 11:45 schreef vosss het volgende:
Zeg op foksport lees ik dat JV maandag een stoeltje gaat passen bij StefanGP.
Als dat nou doorgaat en StefanGP krijgt het startbewijs van USF1 van de FIA, dan rijden er 5 voormalig wereldkampioenen mee komend seizoen.
Is dat een record in de geschiedenis van F1?
quote:Volgens Zoran Stefananovic hebben de Formule 1-bazen heel wat uit te leggen als zijn team niet toegelaten wordt tot de Formule 1-grid. Het Servische team heeft een auto die gereed is en de onderdelen zijn inmiddels in Bahrein gearriveerd, terwijl Team US F1 nog niets heeft wat op een bolide lijkt. Dat Amerikaanse sport zou de sport schade toe brengen.
Hoi Sally,quote:Op zondag 28 februari 2010 11:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Zie ook
Stefan GP kritisch op FIA en US F1
[..]
iig sinds lange tijd, dacht dat 5 het max was.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:45 schreef vosss het volgende:
Zeg op foksport lees ik dat JV maandag een stoeltje gaat passen bij StefanGP.
Als dat nou doorgaat en StefanGP krijgt het startbewijs van USF1 van de FIA, dan rijden er 5 voormalig wereldkampioenen mee komend seizoen.
Is dat een record in de geschiedenis van F1?
Pas op hequote:Op zondag 28 februari 2010 11:45 schreef vosss het volgende:
Zeg op foksport lees ik dat JV maandag een stoeltje gaat passen bij StefanGP.
Als dat nou doorgaat en StefanGP krijgt het startbewijs van USF1 van de FIA, dan rijden er 5 voormalig wereldkampioenen mee komend seizoen.
Is dat een record in de geschiedenis van F1?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:20.472 134 2. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.496 59 3. Massa Ferrari (B) 1:20.539 113 4. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:20.611 99 5. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:20.667 76 6. M.Schumacher Mercedes GP (B) 1:20.745 122 7. Barrichello Williams-Cosworth (B) 1:20.870 83 8. Kobayashi BMW-Sauber (B) 1:20.911 67 9. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:22.135 87 10. Kubica Renault (B) 1:23.175 106 11. Kovalainen Lotus-Cosworth (B) 1:25.251 65 12. di Grassi Virgin-Cosworth (B) 1:26.160 47 |
Nee, dit is niet kinderachtig van Ferrari, ooh gut, iemand van McLaren kijkt naar onze autoquote:
Ze keken specifiek naar de diffuser en ik kan me goed indenken waarom Ferrari zo reageert. Ze hebben er immers veel werk geld en tijd ingestoken, en hebben geen zin dat McLaren ze na-aapt.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:59 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Nee, dit is niet kinderachtig van Ferrari, ooh gut, iemand van McLaren kijkt naar onze auto
lijkt me logisch, maar kom op. Dit is niet geheim/verborgen te houden dus dit maakt echt geen verschilquote:Op zondag 28 februari 2010 20:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ze keken specifiek naar de diffuser en ik kan me goed indenken waarom Ferrari zo reageert. Ze hebben er immers veel werk geld en tijd ingestoken, en hebben geen zin dat McLaren ze na-aapt.
Ook al hebben ze geen startbewijs en nog niet getest, ze lijken wel mijlen verder voor te liggen dan USF1.quote:Op zondag 28 februari 2010 11:54 schreef Sally het volgende:
Zie ook
Stefan GP kritisch op FIA en US F1
[..]
En dat Renault, Lotus en Virgin wel erg ver achter liggen.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:29 schreef vosss het volgende:
En wat me ook op valt is dat Hulkenberg sneller is dan oude rot in het vak Rubens en dat Vitaly sneller is dan Kubica.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |