Zodra meneer Branson ziet dat dat er niet in zit doekt ie het team ook direct weer op.quote:Branson: “Virgin probeert de Formule 1 nog sexyer te maken”
Virgin Racing was in de eerste maanden van 2010 een opvallende verschijning. Op de baan teisterden hydraulicaproblemen de nieuwe renstal, maar naast het asfalt toonde het Britse team zich als een ontspannen equipe. Helemaal wat Virgin-baas Richard Branson voor ogen had toen hij besloot om bij Manor Grand Prix in te stappen.
Branson in de Evening Standard: “Wat ik vorig jaar ontdekte is dat een miljard mensen de Formule 1 volgt, en het overgrote deel doet dat zeer fanatiek. Het merk Virgin behoort bij de twintig grootste merken ter wereld, dus onze betrokkenheid in de Formule 1 is goed voor het merk.”
“De Formule 1 is een een sexy beest en wij proberen deze sport nog een beetje sexyer te maken. Het is spannend, het is leuk en dat zijn eigenschappen die ook op Virgin van toepassing zijn. We steunen graag de underdog. Vorig jaar was dat Brawn GP, nu zijn wij het. Wij beleven meer plezier aan de support aan een nieuwe team dan aan een grote cheque uitschrijven voor een gevestigd team.”
“We verwachten ooit als winnaar uit de bus te komen, maar we zullen dit jaar niet net zoveel geluk hebben als in 2009. Het is zaak om ons respectabel te presenteren en iets op te bouwen voor de komende jaren. We verwachten geen zeges, er staat geen druk op. Het team gaat zijn best doen en hopelijk klimmen we langzaam maar zeker op. In ons tweede jaar willen we in het linkerrijtje staan en misschien kunnen we in jaar drie voor de top vijf gaan.”
Ach, aan de andere kant. Als je de ambitie niet hebt om bovenin mee te doen heb je er uberhaupt niets te zoeken imo.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Zodra meneer Branson ziet dat dat er niet in zit doekt ie het team ook direct weer op.
Hoeveel nieuwkomers hebben dat nou al niet geroepen?
Het is niet erg om realistisch te zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Ach, aan de andere kant. Als je de ambitie niet hebt om bovenin mee te doen heb je er uberhaupt niets te zoeken imo.
Ambitie en realisme gaan vaak moeilijk samen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Het is niet erg om realistisch te zijn.
Ik hoorde liever minardi zeggen dat ze voor plaats 16 gingen ipv top 3 klassering.
Inderdaadquote:Op woensdag 3 maart 2010 15:43 schreef TJDoornbos het volgende:
Lijkt me idd een soort Jordan. Force India is aardig bezig btw de laatste 2 jaar.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:05 schreef Waffle het volgende:
Ze stijgen zeker, maar volgens mij zijn ze nog steeds lang geen top team. Terwijl ze van tevoren zeiden dat ze dat binnen 3 jaar zouden worden of zo.
Hij heeft wat mij betreft volkomen gelijk.quote:[size=large]Webber hits out at new teams[/size]
Red Bull driver blasts 'Mickey Mouse' F1
Mark Webber has blasted the current state of Formula One, stating that it is 'embarrassing' that teams who haven't yet tried out their cars may race in the season-opening grand prix.
Four new teams were granted entry into Formula One for the 2010 season, but of the four, only two teams have engaged in pre-season testing, one is reportedly out of business and the other looks set to undergo a name change.
Considered the pinnacle of motorsport, Red Bull driver Webber believes that the sport is now being made to look amateurish.
"It's embarrassing," Webber said of the situation. "It's incredible that people who haven't yet turned a wheel take part in grands prix.
"It's the sort of stuff from Mickey Mouse or Tom and Jerry," he added.
While Virgin Racing and Lotus look set to make it to the first race in Bahrain, USF1 are in a financial quagmire and will reportedly ask the FIA to defer their entry to the 2011 season.
Campos Meta seem to have weathered the financial storm that looked set to derail their attempts this year, and according to reports in the Spanish media, the team will now be known as Hispania Racing after securing new sponsors. Whether new sponsors will be enough to get the team on the grid remains to be seen.
Over en uit.quote:FIA gunt vacante gridplek niet aan Stefan GP
De startgrid wordt in 2010 bevolkt door twaalf teams. Zelfs het wegvallen van US F1 is voor de FIA geen reden Stefan GP alsnog een startbewijs te gunnen.
De Servische renstal is al enige tijd volop in voorbereiding op het seizoen en was er heilig van overtuigd dat het in Bahrein op de grid zou staan. Die hoop is vervlogen nu de FIA de definitieve deelnemerslijst heeft gepubliceerd.
De autosportbond bevestigt dat US F1 niet van de partij is en dat er vooralsnog geen vervanger wordt geselecteerd. “De FIA is van mening dat het voor een team niet mogelijk is op dit late moment alsnog in te stappen”, luidt de verklaring.
De FIA start op korte termijn een selectieprocedure voor seizoen 2011. Stefan GP, US F1 en andere geïnteresseerden mogen via deze weg proberen een startbewijs te bemachtigen. Het Amerikaanse team vertelde dat het op dit moment 'niet in staat is om deel te nemen'.
Op basis van de deelnemerslijst is nu tevens officieel dat Campos – met Bruno Senna – verder gaat onder de noemer HRT en dat BMW Sauber het voorvoegsel BMW behoudt. Bovendien bevestigt de FIA dat BMW Sauber in 2010 met de startnummer 23 en 24 rijdt.
De startnummers van BMW Sauber waren enige tijd onzeker omdat het team de sport korte tijd formeel had verlaten. Pedro de la Rosa krijgt nummer 23 toegewezen, Kamui Kobayashi plakt 24 op zijn auto.
Dus nu moet usf1 een jaar overbruggen zonder geld en trachten de auto te ontwikkelen. Lijkt me zeer realistisch.....quote:
Mee eensquote:
En waarom niet? Hispania Racing heeft ook nog geen centimeter gereden.quote:“De FIA is van mening dat het voor een team niet mogelijk is op dit late moment alsnog in te stappen”
Ik denk dat Stefan GP zelfs verder was dan US F1...quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:23 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom niet? Hispania Racing heeft ook nog geen centimeter gereden.
Waarom zouden hun het wel kunnen en StefanGP niet vraag ik me dan hardop af?
Ik denk dat het een politiek spel is. Stefan GP heeft er op gegokt dat ze gewoon door het bouwen van een auto wel een plaatsje op de F1-grid zouden krijgen. De Serviërs hebben eerder al de FIA aangeklaagd en klaagden ook vorige week nog over de FIA. Hiermee hebben ze hun eigen graf gegraven, want de FIA laat door dit besluit zien dat ze niet met zich laten sollen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:23 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom niet? Hispania Racing heeft ook nog geen centimeter gereden.
Waarom zouden hun het wel kunnen en StefanGP niet vraag ik me dan hardop af?
Dit is de enige reden. Je kan niet een team twee weken van te voren een plek op de grid gunnen omdat ze toevallig een (en nog steeds geen twee naar ik heb begrepen) auto klaar hebben. Dat zou een precedent scheppen, die de FIA zich niet kan veroorloven, want dan hebben we de komende jaren teams, die geen plek op de grid hebben verkregen, die een auto ontwikkelen en dan via de rechter een plek afdwingen omdat Stefan GP ook een plek op die manier heeft gekregen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het een politiek spel is. Stefan GP heeft er op gegokt dat ze gewoon door het bouwen van een auto wel een plaatsje op de F1-grid zouden krijgen. De Serviërs hebben eerder al de FIA aangeklaagd en klaagden ook vorige week nog over de FIA. Hiermee hebben ze hun eigen graf gegraven, want de FIA laat door dit besluit zien dat ze niet met zich laten sollen.
Daarnaast tonen ze ook dat de door hun uitgeschreven inschrijfprocedures gelden en dat de teams die zich er niet aan houden geen plek op de grid verdienen.
En tot zover de betrouwbaarheid van Stefan GPquote:The FIA is set to rule on whether the rear wing on McLaren's 2010 car is legal.
According to the Telegraph, both Red Bull and Ferrari have requested the clarification about a slot on the wing of the MP5-25 designed to reduce drag and add 10kph to the car's speed on straights.
"There's a bit of a fuss over McLaren's rear wing," confirmed Red Bull team boss Christian Horner.
"They have a slot on it and they can pick up a lot of straight-line speed. I think it will get resolved before the first race.
"We've asked the FIA for clarification although I think Ferrari are probably more excited than we are to be honest," said the Briton.
Horner said the issue is not as serious as the double diffuser controversy of 2009, but is quoted by the Daily Mail as saying McLaren's wing is "certainly a different device from all of the other teams".
"They must be very confident that it's legal. I would think it will be legal," he admitted.
"Basically, if you stall the wing you take all the drag off it and pick up straight-line speed. It's something that's been done quite a lot over the years but with the wing separators you're not supposed to do that.
"Our question ultimately will be: is it clever design or is it in breach of the regulations?" added Horner.
quote:Stefan GP parent company's credentials questioned
The credentials of Zoran Stefanovic's Serbian engineering company AMCO have been called into question, according to the Cologne newspaper Express.
Before supporting Stefanovic's Formula One foray Stefan GP, Cologne based Toyota Motorsport was told AMCO was involved with space and military technology.
AMCO claimed it worked with Germany's Federal Defence Force (Bundeswehr) on flight drones and contributed to the European Space Agency's orbit launch rocket Ariane 5.
"After consulting with the system manufacturers of the drones KZO and LUNA we can confirm that in the Bundeswehr product there are no technologies of the Serbian company AMCO," said a spokesman of the German defence department Bundesamtes fur Wehrtechnik und Beschaffung.
Moreover, the manufacturers Rheinmetall Defense Electronics and Schrick said they are not aware of AMCO as a manufacturer of military technology.
Stefan GP was not granted an entry to contest the 2010 world championship.
Startbewijzen worden per jaar vergeven, USF1 is hun bewijs nu dus gewoon kwijt want je kan niet zomaar ff zeggen van he ik heb een startbewijs voor 2010 maarrre het lukt nu ff niet dus kom in 2011 wel terug. Zo werkt het niet. Dan moet je opnieuw meedoen aan het selectie proces en gezien hun geschiedenis (of het gebrek daaraan) gaan ze dus never nooit meer een startbewijs krijgen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Dus nu moet usf1 een jaar overbruggen zonder geld en trachten de auto te ontwikkelen. Lijkt me zeer realistisch.....
Dat lijkt me inherent aan een debuutseizoen. Ik denk dat weinigen hen het echt kwalijk gaan nemenquote:Op woensdag 3 maart 2010 23:39 schreef Radegast het volgende:
Ik ben benieuwd hoe genant langzaam die nieuwe teams gaan zijn, worden echt rijdende chicanes denk ik.
Ik kan helaas geen technische tekening vinden van wat er nu precies aan de hand is. Vind dit soort dingen altijd interessantquote:
hopelijk krijg je gelijk.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:54 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Startbewijzen worden per jaar vergeven, USF1 is hun bewijs nu dus gewoon kwijt want je kan niet zomaar ff zeggen van he ik heb een startbewijs voor 2010 maarrre het lukt nu ff niet dus kom in 2011 wel terug. Zo werkt het niet. Dan moet je opnieuw meedoen aan het selectie proces en gezien hun geschiedenis (of het gebrek daaraan) gaan ze dus never nooit meer een startbewijs krijgen.
Als hij zelf al denkt dat het legaal is waarom dan nog er tijd aan besteden!quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik kan helaas geen technische tekening vinden van wat er nu precies aan de hand is. Vind dit soort dingen altijd interessant
Uit de eerste forumthread:quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hier is meer te zien: http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=149152&sid=326e128ca2de6a6b65d77583c76be26b#p149152
en hier http://scarbsf1.wordpress(...)-wing-and-shark-fin/
quote:in as few words as possible:
F1 rear wing: highly cambered
high camber: downforce comes with severe induced drag penalty
closing rear-wing slot-gap or making it stall in any other way: downforce reduced
downforce reduced: drag reduced (significantly outweighing the drag penalty of a more lossy wake)
drag reduced: improved top speed
Hebben we überhaupt al een auto gezien eigenlijk???quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:26 schreef Trystar het volgende:
Toch wel raar dat HRT F1 Team zo mag mee doen aan het wereld kampioenschap Formule 1, zonder getest te hebben
Ze hebben een inschrijving op zak en zijn van plan die na te komen. Lijkt me trouwens dat ze in de eerste races rijdende chicanes worden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:26 schreef Trystar het volgende:
Toch wel raar dat HRT F1 Team zo mag mee doen aan het wereld kampioenschap Formule 1, zonder getest te hebben
Check-out http://www.formula1.com/news/technical/2010/0/720.html?quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik kan helaas geen technische tekening vinden van wat er nu precies aan de hand is. Vind dit soort dingen altijd interessant
En ik zie dat ook sas al wat gevonden hadquote:McLaren MP4-25 - rear aero solutions
The rear of the new MP4-25 features various aerodynamic solutions that have been devised through wind-tunnel testing and on-track work. At first glance it's the car's long wheelbase, with its long and narrow gearbox, that catches the eye, but it's actually the airflow management at the back which is more unusual. Like the Red Bull, the exhaust exits have been moved towards the rear of the car (large red arrow), whilst air from the gearbox radiator, which has been cooled with the help of air carefully channelled through the airbox (blue arrow), is also utilised for aerodynamic benefit. Directed towards the top of the rear wing's lower section and the diffuser (small red arrows), it intentionally interferes with airflow over these parts at certain speeds, causing them to stall. Another change to the design of the MP4-25 is the unique central pillar (yellow area) on which the rear wing is mounted.
Minichamps...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |