abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61706978

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Wees niet afgeschrikt door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt.

Anime is de japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn,
maar anime's gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Schonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte
Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"
Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde themas als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan
Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".
Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je Fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "qualitysubbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken.
Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Animes worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #10
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf Sushi maken deel 4
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #4 Saving Orihime !!
[Anime&Manga] Naruto #10 And so they meet again...
Avatar op Nickeloden #3 Brand je handen niet aan het vuur!! - Geen anime; vermelden waard.
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houdt je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je ordeel over anime en manga!

Voorgaande delen

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_61706988
Heb ik 'm maar gemaakt, mschol.
pi_61707073
Eindelijk heb ik Hoshizora Kiseki kunnen vinden, hij is binnen en ga hem vanavond maar eens kijken.

Weet iemand toevallig wanneer dark knight guilty begint?

TVP
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_61707108
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:33 schreef Disorder het volgende:
Ik vond manga ook vet..

..toen ik 14 was.
Ik wou dat ik gezegend was met dit formidabele gevoel voor humor.
  woensdag 17 september 2008 @ 17:35:54 #6
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_61707145
Ohayô
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_61707271
Osu.

En om de topictitel te rechtvaardigen

[ Bericht 97% gewijzigd door Quir op 17-09-2008 17:54:04 ]
  woensdag 17 september 2008 @ 18:12:06 #8
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_61707998
Misschien een beetje mierenneukerij maar het is "Ippen.... shinde miru?" dus met een 'n' en shinde miru? gescheiden met een spatie. De n wordt niet altijd duidelijk uitgesproken. Maargoed, het geeft mij wel weer reden om een TVP te plaatsen met enige inhoud.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_61708214
ik ga gewoon voor de ouderwetse tvp
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_61708293
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:12 schreef MaxiTitan het volgende:
Misschien een beetje mierenneukerij maar het is "Ippen.... shinde miru?" dus met een 'n' en shinde miru? gescheiden met een spatie. De n wordt niet altijd duidelijk uitgesproken. Maargoed, het geeft mij wel weer reden om een TVP te plaatsen met enige inhoud.
Moet kunnen.
pi_61708827
Nog een kleine 3 weken tot we weer kunnen genieten van het tweede seizoen van Gundam 00.
Ik heb nog niet echt andere series gezien die ik direct moet zien voor het aankomende winterseizoen.
pi_61708848
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:28 schreef Quir het volgende:
Heb ik 'm maar gemaakt, mschol.
vindt et helemaal best

alweer bijna op et einde van Eureka 7..
  woensdag 17 september 2008 @ 18:57:40 #13
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61709154
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:12 schreef MaxiTitan het volgende:
We zijn nooit te oud om te leren

Op naar de 100!

Disorder: wat een geweldige humor heb jij. Alleen jammer dat wij beter weten he
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_61710063
Ik plaats ook even een tvp-tje. Heb nog 5 series en 1 film in de backlog, maar ook nog 3 op -hold- waaronder Transformers Generation 1 en de Tovenaar van Oz. Geen mager aantal afleveringen me dunkt. Kare Kano laat ik nu definitief vallen na 8 afleveringen, het is absoluut mijn smaak niet.
  woensdag 17 september 2008 @ 20:01:34 #15
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61711084
Ik ben maandag begonnen aan The agies of Uruk and heb nu de hele tijd de drang om.
YAY URUK DEY URUK te roepen
pi_61714090
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:44 schreef torn_Machina het volgende:
Nog een kleine 3 weken tot we weer kunnen genieten van het tweede seizoen van Gundam 00.
Ik heb nog niet echt andere series gezien die ik direct moet zien voor het aankomende winterseizoen.
Can't wait!

Wanneer komtie nou precies uit dan?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 september 2008 @ 21:24:37 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_61714214
Heb van het weekend Grave of the Fireflies gezien...
Wat een film zeg......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_61716116
Binnenkort ook een vervolg op Jigoku Shoujo, en Chaos;Head begint!
pi_61717849
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:24 schreef Netsplitter het volgende:
Heb van het weekend Grave of the Fireflies gezien...
Wat een film zeg......
Ah, die ga ik vrijdag tijdens college kijken (ik doe Japans in Leiden, vandaar ). Ben benieuwd, heb hem nog niet gezien namelijk.
pi_61720056
go-ki-ken de-su

donderdag 18 september 2008 @ 06:49:04 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61722939
Chi! Geweldig goed hoe ze die kat neerzetten. Zo treffend en typerend
pi_61723097
Chi .

Laatste aflevering dat ik heb gezien is Nabari no Ou afl. 21. Er komt aardig wat los te zitten.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:49:48 #23
137562 rakotto
pi_61726148
Wel grappig dat Chi. Alleen wat een hopeloze mensen die allemaal reageren op dat video. OMG zeg.
  donderdag 18 september 2008 @ 11:12:25 #24
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_61726657
quote:
Op donderdag 18 september 2008 07:24 schreef Ge4ce het volgende:
Chi .

Laatste aflevering dat ik heb gezien is Nabari no Ou afl. 21. Er komt aardig wat los te zitten.
Wordt die serie nog door iemand anders gesubt?
Want Rumi doet het niet meer omdat hij/ze een brief heeft/hebben gehad om distributie te staken.
Dat vond ik wel jammer...

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 18-09-2008 11:18:34 ]
MaxiTitan City
pi_61729907
Het wordt nog steeds gesubt. Alleen nu door enkele onbekende subbers.
  donderdag 18 september 2008 @ 14:03:21 #26
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61730723
Itawarese nekorondo en dan nog iets
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 18 september 2008 @ 18:51:15 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_61737233
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:49 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Ah, die ga ik vrijdag tijdens college kijken (ik doe Japans in Leiden, vandaar ). Ben benieuwd, heb hem nog niet gezien namelijk.
Ben benieuwd wat je er van vind.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 18 september 2008 @ 22:52:19 #28
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_61744843
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:30 schreef Ge4ce het volgende:
Het wordt nog steeds gesubt. Alleen nu door enkele onbekende subbers.
Ah, gevonden... Het zijn idd een paar onbekende fansubbers, ik dacht dat ik die serie niet meer compleet zou krijgen... Ik heb de raws toen maar naar binnen zitten slepen maar dat is natuurlijk niet optimaal voor iemand die maar minimale kennis heeft van de Japanse taal.
MaxiTitan City
pi_61764133
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je er van vind.
Het ging niet door, de dvd was opeens uit de bibliotheek verdwenen.. Waarschijnlijk gaan we hem nu volgende week kijken, of gewoon niet. In dat laatste geval kijk ik hem wel op de computer ofzo.
  zaterdag 20 september 2008 @ 12:37:58 #30
137562 rakotto
pi_61778229
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 17:26 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Het ging niet door, de dvd was opeens uit de bibliotheek verdwenen.. Waarschijnlijk gaan we hem nu volgende week kijken, of gewoon niet. In dat laatste geval kijk ik hem wel op de computer ofzo.
Wat een timing.
pi_61779924
Kanonne, deel 67 alweer... kan wel merken dat ik een tijd uit het topic ben geweest. Maar ja, dat komt waarschijnlijk ook omdat ik een tijd lang geen tijd had om anime te kijken. Ben bij de topics vanaf deel 5 tot deel 48 geweest, maar daarna even grote stilte

Anyway... zijn er nog belangrijke series die ik gemist heb??? Ben mijn collectie series aan het aanvullen en ik merk dat bij een hoop series het aantal eps niet overeenkomt bij animenfo en de gemiddelde torrent site. Dan zie ik bv op animenfo staan dat er 26 eps zijn en dan zie ik er bij de torrent sites maar 24 staan. Meer mensen die daar last van hebben?

Anyway HOI
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_61780576
Mischien rekenen ze specials of OVA's erbij?

pi_61780719
Ik heb bijvoorbeeld de serie chobits compleet...dacht ik. 24 eps, 1 special en 3 recaps. Maar ik zie bij elke anime info site dat chobits 26 eps heeft en daarnaast nog specials.
pi_61780796
Huh, ik heb ook maar 24 afleveringen van Chobits..
pi_61781671
same here, maar 24 eps +1special
  zaterdag 20 september 2008 @ 18:22:58 #36
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61784019
24 hiero ook
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:37:09 #37
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_61787029
Er is maar één 'echte' special/featurette van Chobits en dat is de de aflevering met sumomo en kotoko in de hoofdrollen. Verder zijn er drie episodes die buiten de verhaallijn staan (de recap eps) Shinbo & Sumomo talk, Minoru & Yuzuki talk en Hibiya & Kotoko talk.

Ik heb de DVD's officieel en heb het nagekeken, ze staan apart op de laatste DVD, Chobits vol. 6.
24 eps voor het 'echte verhaal' en bonus zaken apart. AniDB zet ze tussen de episodes terwijl dit niet het geval is op de DVD. En wat aniDB met die p1 eps bedoelt weet ik niet, het ziet er niet speciaal uit ofzo...
MaxiTitan City
pi_61796243
Maar wel vaag dan idd dat zowel animenfo als animenewsnetwork er 26 eps van maken. Zo gebeurd dat vaker met series. Ik controleer altijd hoeveel eps van welke serie zijn om ze compleet te krijgen. Maar dan helpt dit dus neit echt
pi_61814687
De Vampire Knight anime is leuk! En nu heb ik zin om de manga te kopen. Maar ik moet eigenlijk toch eerst die 25 ongelezen manga die in m'n kast staan eens lezen.
Pff. Zoveel om te lezen en kijken, zo weinig tijd.
pi_61827595
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:53 schreef sinaasappelsapje het volgende:
De Vampire Knight anime is leuk! En nu heb ik zin om de manga te kopen. Maar ik moet eigenlijk toch eerst die 25 ongelezen manga die in m'n kast staan eens lezen.
Pff. Zoveel om te lezen en kijken, zo weinig tijd.
Anime download je toch? Dat koop je toch niet???
  maandag 22 september 2008 @ 16:30:26 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61827807
Vampire Knight is inderdaad leuk. Maar is ook iets dat een redelijk selectief publiek zal kennen denk ik.
Ben met smart aan het wachten op seizoen twee

The Aegis of Uruk kan ik aanraden. S1 zit vol met humor en doet erg denken aan een World of Warcraft campaign. Er zit een einde aan s1 maar ook niet dusdanig dat er geen s2 kan volgen (er zijn wat onbeantwoorde vragen zullen we maar zeggen).

En uppie83: als het niet zo duur was en zo verrekte lastig te kopen voor me zou ik mijn hele huis vol hebben staan
pi_61828295
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:24 schreef uppie83 het volgende:

[..]

lang niet alles idd..
maar sommige zijn gewoon hun geld waard.
zo ben ik erg blij met de diverse boxen die ik heb staan (elfen lied, gunslinger girls, CCS)
  maandag 22 september 2008 @ 16:50:14 #43
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61828364
CCS zul je me niet zien kopen maar Elfen lied heb ik dus ook. En Samurai Champloo en Serial Experiment Lain ook.
Geweldige series en 1x per jaar waard om weer eens te kijken met een zak chips en 2ltr cola
pi_61828592
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:50 schreef wdn het volgende:
CCS zul je me niet zien kopen maar Elfen lied heb ik dus ook. En Samurai Champloo en Serial Experiment Lain ook.
Geweldige series en 1x per jaar waard om weer eens te kijken met een zak chips en 2ltr cola
smaken verschillen he

maar b.v chobits wil ik eigenlijk nog best eens hebben...
pi_61830095
owjah, hoe moeten we nu de op editten?
pi_61830245
Ach ik heb alleen de films Spirited Away en Cowboy Bebop legaal. Die van Spirited Away eigenlijk alleen om te testen hoe ik een aankoop kon doen over internet met een creditcard
pi_61830473
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:30 schreef wdn het volgende:
Vampire Knight is inderdaad leuk. Maar is ook iets dat een redelijk selectief publiek zal kennen denk ik.
Ben met smart aan het wachten op seizoen twee
Dacht dat seizoen 2 in september van start gaat
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_61833314
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:24 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Anime download ik inderdaad, manga koop ik Soms download ik de scans als bepaalde delen lastig te krijgen zijn of nog niet vertaald zijn ofzo.
pi_61910226
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, morgen Abunai!!!

De animelist tot nu toe is:

Clannad
Coyote Ragtime Show
Inukami!
Kamen no Maid Guy
Mushishi
Nadia: Secret of Blue Water
Naruto Shippuuden Movie
Princess Tutu
Slayers: Revolution
Soul Eater

maar om eerlijk te zijn, kom ik natuurlijk voor de dealerrooms, gamesroom, DDR, workshops, j-pop band, maid café en catgirl cosplayers (mits vrouw en bmi 19-25 ) yay!
  donderdag 25 september 2008 @ 18:39:37 #50
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_61911134
abunai kun je daar na betaling aan de kassa naar binnen wandelen of moet je vooraf kaarten kopen?
pi_61912821
Weet niet of dit al gemeld was maar er komen nieuwe afleveringen van Hajime no Ippo!!

ik ben blij

bron
pi_61914656
quote:
Op donderdag 25 september 2008 18:39 schreef wdn het volgende:
abunai kun je daar na betaling aan de kassa naar binnen wandelen of moet je vooraf kaarten kopen?
volledig uitverkocht..........
pi_61915124
Oh KnK4, where art thou?
pi_61915708
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:57 schreef Sh0g het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, morgen Abunai!!!

De animelist tot nu toe is:

Clannad
Coyote Ragtime Show
Inukami!
Kamen no Maid Guy
Mushishi
Nadia: Secret of Blue Water
Naruto Shippuuden Movie
Princess Tutu
Slayers: Revolution
Soul Eater

maar om eerlijk te zijn, kom ik natuurlijk voor de dealerrooms, gamesroom, DDR, workshops, j-pop band, maid café en catgirl cosplayers (mits vrouw en bmi 19-25 ) yay!
Overmorgen! Die J-pop band kan ik helaas niet zien, aangezien ik rond 8 uur toch wel weer terug richting huis moet. Ben benieuwd naar het maid café en naar wat er allemaal te vinden is in de dealerroom. Oh en ik vind het kut dat de Free Karaoke pas om 9 uur 's avonds begint want daar kan ik dus niet bij zijn dan.
pi_61952910
Ik heb Volume 1 van Gunslinger Girl gekocht.

Btw, mijn god, wat is het engels in Burst Angel (manga) slecht...

[ Bericht 65% gewijzigd door Quir op 27-09-2008 17:41:02 ]
pi_61968277
En hoe is het Engels vergeleken met de scanlatie? (de fan-gecreëerde chapters/volume)
pi_61968589
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:06 schreef Ge4ce het volgende:
En hoe is het Engels vergeleken met de scanlatie? (de fan-gecreëerde chapters/volume)
Die heb ik niet, doe eens even pm-etje sturen?
  zondag 28 september 2008 @ 18:18:26 #58
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61975749
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:48 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:
Weet niet of dit al gemeld was maar er komen nieuwe afleveringen van Hajime no Ippo!!

ik ben blij

bron
YEAAAAAAAHHHHH MIJN LIEVELINGSANIMÉ WORDT VERVOLGD!!!

*pinkt traan weg*

Ben net terug van Abunai. Het was heel erg leuk!! Heb veel gezien en gedaan.
Vrijdag o.a. 2 uur mahjong gespeeld en Soul Eater gekeken, maar daar vond ik geen zak aan en lelijk getekend. Helaas Sekirei gemist.
Zaterdag begonnen bij DDR (heb het maar gehouden op kijken), daarna 2,5 uur in de dealerroom gelopen en heb 2 posters van Ikkitousen en een figuurtje van een animé die ik niet ken, maar die er wel tof uit zag gekocht (zal nog opzoeken welke). Op zich viel het een beetje tegen wat er te koop was. Er was wel veel, maar ik miste merch van minder bekende animé. Jammer dat er geen moyashimon plushies werden verkocht of Full Metal Panic of Shuffle figures. En helaas was ik net te laat met posters uitzoeken uit een grote stapel, met o.a. Ouran High School, D. Gray-Man, want deze bleken illegaal ofzo en werden meegenomen. Verder nog eps gekeken van o.a. Spice and Wolf (niet zo heel boeiend), Kanokon (supergrappig) en de live action Hanazakari No Kimitachi He (echt supergrappig). Ook nog flink gegamed en wat zitten tekenen bij Free Drawing. Heb ook nog ff in het Maid Café gezeten, maar er waren maar weinig maids. Toch liepen er wel veel meisjes in maid kostuum.
Zondag de AMV contest bekeken. Terechte winnaar had een prachtig Mai Hime filmpje gemaakt. Daarna 2 eps Inukami!, maar die animé is ook niet echt de moeite van het kijken waard.

Al met al best een geslaagde abunai, al stoorde ik me wel gigantisch aan die hyperactieve meisjes die al Japans schreeuwend rondrenden in hun brakke cosplay outfits.
Wel tof dat ik erachter kwam dat 1 van de dealers een zaak had geopend in Zwolle, waar mijn ouders wonen. Ze hadden best tof spul, dus meer reden om vaker terug te gaan naar huis.

Nog een grappige anekdote: er was een meisje in de stoel voor me in slaap gevallen in een video room en volgens mij had ze toen een beschamend ongelukje een meisje had zelfs iemand van de ehbo erbij gehaald, omdat ze dacht dat er iets mis was. Daarna gingen er 2 irritante meisjes op de plaatsen voor ons zitten die niet stil konden zitten. Totdat 1 van die meisjes erachter kwam dat er iets raars op haar stoel zat, wat nogal gek rook whehehe
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:35 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Overmorgen! Die J-pop band kan ik helaas niet zien, aangezien ik rond 8 uur toch wel weer terug richting huis moet. Ben benieuwd naar het maid café en naar wat er allemaal te vinden is in de dealerroom. Oh en ik vind het kut dat de Free Karaoke pas om 9 uur 's avonds begint want daar kan ik dus niet bij zijn dan.

Hoe vond jij het? Je had niet toevallig een groene jas aan en een nintendo ds bij je?
pi_61975909
De laatste paar afleveringen van Macross Frontier vallen tegen. Verhaal is echt wazig op het eind.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_62005839
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:18 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Hoe vond jij het? Je had niet toevallig een groene jas aan en een nintendo ds bij je?
Leuk! En nee, ik had geen groene jas of Nintendo DS bij me.
Heb leuke dingen gekocht (voornamelijk manga) en meegedaan aan de para para workshop. Was m'n eerste keer para para dus het ging niet heel geweldig nog, maar het was wel leuk. De cosplay acts waren ook leuk, vooral die Spirited Away act, geweldig. De dealerroom had wat mij betreft wel wat langer open gemogen op zaterdag, heb er uiteindelijk maar 1,5 uur rondgelopen ofzo. Ik miste trouwens wel de Ramune die ze op Chibicon wel hadden, had verwacht dat ze dat op Abunai ook wel zouden verkopen. Maar al met al was het erg gezellig, ben er volgend jaar waarschijnlijk wel weer bij.
Heb gister ook gelijk een DDR-mat besteld voor thuis.
pi_62010571
Vond de locatie toch wat minder dan voorgaande jaren.............. Maar 't was zeker weer helemaal top

@sinaasappelsapje, als je ramune hebben wil kan ik wel voor je kopen, ze hebben 't in een paar chinese supermarkten in amsterdam
pi_62013386
Op Utrecht CS is het ook te koop geloof ik, maar dan is het 3 euro per flesje ofzo.
pi_62017403
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:54 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Op Utrecht CS is het ook te koop geloof ik, maar dan is het 3 euro per flesje ofzo.
wat een afzetters zeg....... Hier betaal je 1,35 per flesje, op schiphol, in die supermarkt, hebben ze ook
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:37:51 #64
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62018553
Waar blijven de foto's? Hmmm?
pi_62018619
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:37 schreef wdn het volgende:
Beetje vergeten te maken.................... Op aniway en 't abunai forum staan er veel
pi_62022470
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:37 schreef wdn het volgende:
Mijn camera was brak, dus heb geen foto's gemaakt. Er staan ook al veel foto's en filmpjes op youtube.

Deze amv werd trouwens 3e LOLOL
pi_62024024
pi_62024506
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:39 schreef outcast_within het volgende:
[ afbeelding ]
verdwijnt net na Abunai 07 en komt na een jaar weer terug
pi_62024596
en ik ondek net dat we maar 12 topics hebben vol gekregen in een jaar..............
pi_62024820
quote:
Op zondag 30 september 2007 22:50 schreef zquing het volgende:
http://img218.imageshack.us/img218/3667/dscn1560ik2.jpg

omg, ik dacht dat zulke mensen een fabeltje waren en dat gaat dus naar abunai
whehehhe, heb 'm live gezien xD
pi_62024834
COMBOBREAKER!
pi_62024857
Wat is er trouwens gebeurt met de startpost?
pi_62024884
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:57 schreef zquing het volgende:

[..]

verdwijnt net na Abunai 07 en komt na een jaar weer terug
Volgend jaar ben ik er bij
pi_62024894
BOB BOB BOB BOB
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2008 @ 15:13:59 #75
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_62024918
Ik krijg geen subs bij de Death Note Special. Thuis maar dat CCCP gaan proberen
:')
pi_62025069
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:11 schreef outcast_within het volgende:
Wat is er trouwens gebeurt met de startpost?
was weer eens tijd voor een nieuwe
pi_62025116
out with the new in with the old
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:18:17 #78
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62031155
De Lucky Star OVA is geweldig.
Dus d/l en kijken mocht je de serie hebben gevolgd.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:01:19 #79
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_62034235
Mijn vader was dealer en ik ging vroeger weleens mee naar beurzen en conventies. Toen lange tijd niet en nu weer wel. Abunai was echt leuk! We kwamen vrijdag om 21.00 aan, dus veel gemist. Ik wilde heel graag de live action serie van Zettai Kareshi (Absolute Boyfriend) zien, maargoed. Hanazakari No Kimitachi He was zo grappig, vooral die Nakatsu die aan zijn geaardheid twijfelde en Oscar Wolf & Spice vond ik erg mooi, maar ik kon niet alles volgen. Kamen No Maid Guy is hilarisch, al word ik soms wel ziek van de fan service. Twee mensen hadden de Cosplay wedstrijd gewonnen als Alexiel en Sevothtarte van Angel Sanctuary. Het was echt ongelooflijk mooi.

Net als zij ^
De Kendo demonstratie was grappig. Ik schaamde me best wel omdat we de hele tijd hard ons best meoten doen om niet in lachen uit te barsten terwijl het best een serieuze sport is. Daar ging het ook zo: *pok* "waaaah!" *pok* "waaah!" Maar die J-pop band was pas echt noobig en kut. We stonden helemaal vooraan bij het podium en ik wilde gaan zitten, maar mijn vriendin zei "Ja, maar dan raak je snel je plaats vooraan kwijt hoor!" Nou, 10 minuten later ging ik gewoon zitten. De zaal was inmiddels leeggestroomd en ze stonden voor een groepje van 13 man te spelen. De zangeres haalde de tonen nog net niet en de toetseniste (die zich most of the time toch doodverveelde) drukte een paar keer hard op de verkeerde toetsen.
Verder ging ik met pedobear op de foto. Hij werd 2e bij de Noodle Slurping contest en begon aan het eind ook te trillen en alles kwam in zijn baard. Hij had zijn pak half uitgetrokken omdat hij misschien zou morsen en daaronder was hij NAAKT. Naja, de bovenkant dan. Verder was er een klacht binnengekomen over een gast bij ons kraampje. Een meisje van 14 met enorme jongens werd gevraagd of haar haar echt was en toen vroeg die gast of haar borsten ook echt waren. Dat kind werd boos en diende meteen een klacht in. "Ja, een van de medewerkers van Henk. Een of andere creoolse jongen." Hij was niet eens creools, maar Braziliaans or so. Dus na afloop in de shoarmatent midden in de nacht gingen we filosofisch doen ("Wát ben jij?") Die andere gozer zei zelfs "Ik ben jaloers, want in mijn tijd hadden meisjes nog niet zulke grote borsten." tegen haar en over hem zei ze niks tegen de staff. Waarschijnlijk kwam het door zijn aanstekelijke lachje dat alles wat hij verder zegt wegmoffelt.
Op zondag hadden we 2,5 uur in de video room geslapen.

Ik ga volgend jaar ook naar chibicon en animecon, omdat ik nu ingeroosterd sta ("Ja, we komen dit weekend mensen te kort voor het kraampje...") Ohh, wat erg
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_62034419
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:01 schreef Q_Orianka het volgende:
....
Kom eens langs in 't jdrama topic, daar is geen leven meer jammergenoeg
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:15:08 #81
142151 Q_Orianka
pi_62034644
Ik kijk niet zoveel Aziatische drama's
pi_62034697
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:15 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik kijk niet zoveel Aziatische drama's
maar je vond hana kimi en die andere leuk, een goede reden om te beginnen toch
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:45:08 #83
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_62035654
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:01 schreef Q_Orianka het volgende:
Mijn vader was dealer en ik ging vroeger weleens mee naar beurzen en conventies. Toen lange tijd niet en nu weer wel. Abunai was echt leuk! We kwamen vrijdag om 21.00 aan, dus veel gemist. Ik wilde heel graag de live action serie van Zettai Kareshi (Absolute Boyfriend) zien, maargoed. Hanazakari No Kimitachi He was zo grappig, vooral die Nakatsu die aan zijn geaardheid twijfelde en Oscar Wolf & Spice vond ik erg mooi, maar ik kon niet alles volgen. Kamen No Maid Guy is hilarisch, al word ik soms wel ziek van de fan service. Twee mensen hadden de Cosplay wedstrijd gewonnen als Alexiel en Sevothtarte van Angel Sanctuary. Het was echt ongelooflijk mooi.
[ afbeelding ]
Net als zij ^
De Kendo demonstratie was grappig. Ik schaamde me best wel omdat we de hele tijd hard ons best meoten doen om niet in lachen uit te barsten terwijl het best een serieuze sport is. Daar ging het ook zo: *pok* "waaaah!" *pok* "waaah!" Maar die J-pop band was pas echt noobig en kut. We stonden helemaal vooraan bij het podium en ik wilde gaan zitten, maar mijn vriendin zei "Ja, maar dan raak je snel je plaats vooraan kwijt hoor!" Nou, 10 minuten later ging ik gewoon zitten. De zaal was inmiddels leeggestroomd en ze stonden voor een groepje van 13 man te spelen. De zangeres haalde de tonen nog net niet en de toetseniste (die zich most of the time toch doodverveelde) drukte een paar keer hard op de verkeerde toetsen.
Verder ging ik met pedobear op de foto. Hij werd 2e bij de Noodle Slurping contest en begon aan het eind ook te trillen en alles kwam in zijn baard. Hij had zijn pak half uitgetrokken omdat hij misschien zou morsen en daaronder was hij NAAKT. Naja, de bovenkant dan. Verder was er een klacht binnengekomen over een gast bij ons kraampje. Een meisje van 14 met enorme jongens werd gevraagd of haar haar echt was en toen vroeg die gast of haar borsten ook echt waren. Dat kind werd boos en diende meteen een klacht in. "Ja, een van de medewerkers van Henk. Een of andere creoolse jongen." Hij was niet eens creools, maar Braziliaans or so. Dus na afloop in de shoarmatent midden in de nacht gingen we filosofisch doen ("Wát ben jij?") Die andere gozer zei zelfs "Ik ben jaloers, want in mijn tijd hadden meisjes nog niet zulke grote borsten." tegen haar en over hem zei ze niks tegen de staff. Waarschijnlijk kwam het door zijn aanstekelijke lachje dat alles wat hij verder zegt wegmoffelt.
Op zondag hadden we 2,5 uur in de video room geslapen.

Ik ga volgend jaar ook naar chibicon en animecon, omdat ik nu ingeroosterd sta ("Ja, we komen dit weekend mensen te kort voor het kraampje...") Ohh, wat erg
Wacht, wacht, je vader is dé Henk?
The Internets, I needs it..
pi_62035878
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:45 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Wacht, wacht, je vader is dé Henk?
wist je dat niet?
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:43:59 #85
142151 Q_Orianka
pi_62037556
Een Surinees met een kaal hoofd en een waterbuik? Oui. Ik kwam tijdens Abunai pas achter dat mijn vader helemaal niet dik is. Hij houdt alleen water vast in zijn buikgebied en voor de rest is hij een en al spier. Weetje hoeveel die kerel elke dag sjouwt?
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:09:30 #86
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62038340
ahum De Henk? Ik mis iets denk ik
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:13:23 #87
137562 rakotto
pi_62040025
Henk wie?
pi_62046079
henk van de winkel henk mss s
pi_62046247
Een van de eerste winkels in nederland waar je je animestuff halen kon
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:11:11 #90
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_62061145
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:52 schreef zquing het volgende:

[..]

wist je dat niet?
Nein, volg het topic ook maar sporadisch.
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:43 schreef Q_Orianka het volgende:
Een Surinees met een kaal hoofd en een waterbuik? Oui. Ik kwam tijdens Abunai pas achter dat mijn vader helemaal niet dik is. Hij houdt alleen water vast in zijn buikgebied en voor de rest is hij een en al spier. Weetje hoeveel die kerel elke dag sjouwt?
Met zoveel conventies valt er wel veel te sjouwen

Welke band trad er dan op dat zo slecht was?

Helaas kon ik niet naar Abunai gaan, had er wel zin in maar vanwege wisseling van baan en geen animo onder mijn vrienden/familie om mee te gaan was het niet mogelijk. Zou dan mijn 3e conventiebezoek zijn na Animecon en Chibicon van dit jaar, doch helaasch.

Volgend jaar dan maar.
The Internets, I needs it..
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:33:47 #91
137562 rakotto
pi_62061842
Waarom moest het nou weg uit Enschede? Kon er dan makkelijk met de fiets naartoe... Zwolle is nu een end weg.
pi_62062417
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:33 schreef rakotto het volgende:
Waarom moest het nou weg uit Enschede? Kon er dan makkelijk met de fiets naartoe... Zwolle is nu een end weg.
't werd te klein de lokatie, abunai is teveel gegroeid
pi_62062446
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:33 schreef rakotto het volgende:
ach.. beide is voor mij een onmogelijkheid
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:46:38 #94
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_62083409
Dit vond ik toch wel de cosplay winnaar van Abunai 2008.

donderdag 2 oktober 2008 @ 19:04:09 #95
142151 Q_Orianka
pi_62083894
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:46 schreef Sh0g het volgende:
Dit vond ik toch wel de cosplay winnaar van Abunai 2008.

[ afbeelding ]

Ja idd! Maar wat is dat ding? Hij had de Noodle Slurping contest moeten winnen
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:41:40 #96
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_62085298
Dat is pedobear
pi_62085541
Longcat.
pi_62088377
なんだっけ
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:53:19 #99
137562 rakotto
pi_62090261
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:53 schreef mschol het volgende:

[..]

ach.. beide is voor mij een onmogelijkheid
Dat is wel jammer ja als je er naartoe wilt.

En enenenenenne Pedobear!
pi_62094635
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:53 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat is wel jammer ja als je er naartoe wilt.
mjah wil et best eens een keer meegemaakt hebben
kopen zal er daar waarschijnlijk niet van komen maar ja sfeer proeven is vaak al goed bij dat soort evenementen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')