Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Okquote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:33 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nope, haar hele leven Meppel! Drenthe!
Kan ook natuurlijkquote:
Klinkt wel goedquote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:39 schreef Evelien het volgende:
Ik ben niet echt een gitarist, ik heb 't instrument meer een beetje leren bespelen om mezelf te kunnen begeleiden... Ik heb wat eigen liedjes staan op YouTube en treed soms ook op op open podia, erg leuk om ervaring op te doen
http://www.youtube.com/results?search_query=evelien+schotpoort&search_type=
met "Marshall Valvestate type bagger" had ik em ff hoog zitten,. alleen die zeikmuziek haalt de boel gelijk onder 0..quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Britpop. Hmm dan zou ik gewoon stoppen met muziek maken
Omdat veel mensen de hoge frets op een akkoestische nooit gebruikenquote:Op zondag 18 mei 2008 01:23 schreef GoodGawd het volgende:
Dus. Waarom hebben sommige akoustische gitaar geen cut away? Toch onhading als je niet bij de hoge frets kan?
lol Dat zou wel een hele crappy reden zijn, haal de frets dan wegquote:Op zondag 18 mei 2008 01:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Omdat veel mensen de hoge frets op een akkoestische nooit gebruiken
Sowieso, hoge fretsquote:Op zondag 18 mei 2008 01:49 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
lol Dat zou wel een hele crappy reden zijn, haal de frets dan weg
Die slagplaat kun je ook los bestellen en op je huidige RG zettenquote:Op zondag 18 mei 2008 13:18 schreef Lightning_NL het volgende:
Omdat op die RG350 een betere brug en betere elementen zitten. En omdat die RG een spiegelende slagplaat heeft
Maar ik zie net dat met die Les Paul je toggle switch ook als killswitch kunt gebruikenDa's wel een erg leuk extraatje. Ik ben al bijna om.
quote:Op zondag 18 mei 2008 13:27 schreef TeleluvR het volgende:
En er zijn ook zat alternatieven als je even verder kijkt:
Dean.
Ik snap niet zo goed wat je met nog een RG moet als je een mooie clean zoekt...quote:Op zondag 18 mei 2008 12:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi!
Ben ik weer met m'n zoektocht naar een gitaar.Ik wil waarschijnlijk toch een gitaar kopen. Al wordt het maar een backup tijdens een gig of meer waarschijnlijk, een gitaar met een andere tuning tijdens een gig.
Ik postte dus in het vorige topic over wat ik nou moest doen. Ik heb besloten om m'n huidige oude gare Ibanez RG470 wat op te knappen (roest verwijderen en electronics vernieuwen) en daarnaast dus nog een gitaartje te kopen. Ik wil niet meer dan 500 euro uitgeven, en ik zit eigenlijk te twijfelen tussen 3 modellen, hieronder in volgorde van voorkeur:
Epiphone Les Paul std
Ibanez RG350
Squier Strat
Nu vraag ik aan jullie, afgaande op de muziek die ik wil gaan maken, welke de beste keuze zal zijn.
Ik ben geen supergoede speler op gitaar, laat dat voorop staan. Mede door de weinige tijd die ik de laatste tijd heb gehad. Maar ik speel 'wel oké'. Vroeger keiharde punkrock gespeeld. Favoriete band: The Offspring. Nog steeds. Daarom ook die Ibanez RG gekocht
Maar tegenwoordig luister ik ook naar wat rustigere rock, het hoeft niet keihard geschreeuw en boos en schoppen te zijn, hoewel ik dat nog steeds wel leuk vind af en toe. Jaren 60 muziek vind ik ook geweldig, en alternatieve rock. Ik noem gewoon wat bands:
Beatles, CCR, Kinks, Byrds, The Offspring, Gemini Five, Metallica, Nirvana, Linkin Park e.d.
Belangrijk vind ik dat de sound clean ook heel goed uit de verf komt! Ik wil een veelzijdige gitaar. Nu is de strat misschien wel het meest veelzijdig, maar ik vind het geluid te iel. Die Ibanez, die associeer ik gewoon ontzettend met hard raggen en niet met een mooie volle cleane sound. Vandaar dus mijn voorkeur voor de Les Paul, die, volgens het beetje research dat ik heb gedaan, vooral een diep, vol geluid heeft. Dus lijkt me mooi voor lekkere alternatieve rock e.d. maar ook clean.
+1quote:Op zondag 18 mei 2008 14:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je met nog een RG moet als je een mooie clean zoekt...
We moesten ten eerste van 18 tot 2345 (!!) wachten om op te treden, dus we waren al helemaal verrot toen we op het podium gingen, dus dan krijg je rare fouten als er een fret naast spelen, het geluid was zo kut dat onze zanger in de eerste paar nummers zijn stem verrot heeft gezongen, zodat we één nummer moesten schrappen, maar het ultieme vage vond ik nog dat ik een half nummer heb gespeeld met mijn jack half uit mijn pedalcase en er geen geluidstechnicus was die dat gemerkt heeft terwijl hij haast vóór mijn cabinet zat.quote:
Hebben ze bij Jules weer een doorstart gedaan?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
We moesten ten eerste van 18 tot 2345 (!!) wachten om op te treden, dus we waren al helemaal verrot toen we op het podium gingen, dus dan krijg je rare fouten als er een fret naast spelen, het geluid was zo kut dat onze zanger in de eerste paar nummers zijn stem verrot heeft gezongen, zodat we één nummer moesten schrappen, maar het ultieme vage vond ik nog dat ik een half nummer heb gespeeld met mijn jack half uit mijn pedalcase en er geen geluidstechnicus was die dat gemerkt heeft terwijl hij haast vóór mijn cabinet zat..
The Offspring keiharde punkrock?quote:Op zondag 18 mei 2008 12:57 schreef Lightning_NL het volgende:
knip
hi! toffe jazzmaster! zoiets komt er hier misschien ook wel eens bij.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:59 schreef Jazzmaster het volgende:
Hoi, ik ben nieuw. Speel ongeveer 2 jaar gitaar, ik zit niet in een band, maar ben wel een beetje op zoek.
Gear:
- Fender MIJ Jazzmaster
- Fender Highway Telecaster
- Seagull S6
- Harley Benton GA5H + cab
- Marshall Valvestate type bagger
[ afbeelding ]
Fat-Stratquote:Op zondag 18 mei 2008 19:48 schreef punkjunk het volgende:
[..]
The Offspring keiharde punkrock?![]()
Denk dat je voor een mooie clean beter voor single coils kunt gaan dus geen LP.
Is dat wat? Ben al een tijdje namelijk rustig op zoek naar een tele.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:27 schreef TeleluvR het volgende:
En er zijn ook zat alternatieven als je even verder kijkt:
Leuke strat/tele: London City
LP-achtigen: PRS?
Eensch... een SG standard heeft een heel lief clean geluid...quote:Op zondag 18 mei 2008 20:14 schreef Jorikjet het volgende:
humbuckers klinken ook goed clean hoor, wel iets warmer dan single coils
Bedankt man! Mocht je een keer een Jazzmaster gaan kopen (en je kan geen Jap vinden), moet je even de nieuwe Classic Player Jazzmaster proberen. Zelfde idee als de Baja tele's en strats, maar dan de Jazzmaster uitvoering!quote:Op zondag 18 mei 2008 20:11 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
hi! toffe jazzmaster! zoiets komt er hier misschien ook wel eens bij.
Die in het witquote:Op zondag 18 mei 2008 13:58 schreef Jazzmaster het volgende:
- Hagstrom Super Swede
Ik heb er eenquote:Op zondag 18 mei 2008 20:16 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Is dat wat? Ben al een tijdje namelijk rustig op zoek naar een tele.
Goed man!quote:Op zondag 18 mei 2008 16:11 schreef The_Dean het volgende:
Wij trouwens bakken leuke reacties gehad over vrijdag
Iedereen vond ons en de vierde band het leukstbands daartussenin werd amper over gesproken
Heerlijk enthousiast publiek ook, lekker schreeuwen, meelallen, bier zuipen
En volgend jaar organiseren ze een 1 daags festivalletje waar wij ook mogen openen omdat we gisteren ook het nieuwe format mochten openen. Is al ons toegezegd, dus als ze dat festival van de grond krijgen mogen we daar ook spelen
quote:Op zondag 18 mei 2008 15:50 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hebben ze bij Jules weer een doorstart gedaan?
Hahaha ja waardeloos is dat eigenlijk he. Helemaal als de drankvoorraad in de backstage behoorlijk begint te smakenquote:Op maandag 19 mei 2008 01:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Alleen gaan we echt niet weer om 23.45 optreden. Beetje 4 uur bank hangen tot je speelt...
Sommige halen een frietje voor je,... anderen maken een hele rijsttafel incl. saté voor de bandsquote:Op maandag 19 mei 2008 01:28 schreef Witchfynder het volgende:
Backstage? Welke backstage?.
Is trouwens jullie ervaring met voedsel in jongerencentra ook zo enoooooooorm positief als de mijne?.
Als ze zelf gaan koken meestal wel ja. Dan kun je niet meer spelen zonder norrit.quote:Op maandag 19 mei 2008 08:25 schreef Aresdreams het volgende:
jongere centrum? voedsel?
dat lijkt mij een slechte combi...
absoluut, vooral met de rythm pickup. mooi rond en warm.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Eensch... een SG standard heeft een heel lief clean geluid...
Jij hebt een rare fantasie soms.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:37 schreef Aresdreams het volgende:
haha, en anders is het pempers aan en spelen, als iemand anders gekookt heeft?
sta je daar, met je luier aan op het podium... lijkt me ook niet alles
Gelukkig kun je dat met een Boss GT-6 weer finaal verkloten.quote:Op zondag 18 mei 2008 20:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Eensch... een SG standard heeft een heel lief clean geluid...
Dan heb ik nog een tip: gewoon niet in de Baroeg gaan spelen.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Eén tip: mochten jullie eens in de Baroeg spelen en daar eten krijgen, vraag eerst of Melanie gekookt heeft. Dan weet je dat het lekker is..
Maak nou eens foto's, man.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo de oefenruimte is nu helemaal compleetEigen mengpaneel erbij en een 4e mic standaard
Man, het kan veeeeeel erger dan de Baroeg. Plus, het is best redelijk verbouwd nu. Ze hebben zélfs een garderobe nu. Soort van micro-013 wilden ze er van maken.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan heb ik nog een tip: gewoon niet in de Baroeg gaan spelen.
Mijn mening is ook gebaseerd op 1 enkel optreden in 2002quote:Op maandag 19 mei 2008 15:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Man, het kan veeeeeel erger dan de Baroeg. Plus, het is best redelijk verbouwd nu. Ze hebben zélfs een garderobe nu. Soort van micro-013 wilden ze er van maken..
tja, als het het eenigste is wat in budget ligt wat wel hard genoeg gaat in de oefenruimte is het gewoon kwestie van kopen en daarna doorsparen voor iets echtsquote:Op maandag 19 mei 2008 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, doe dat maar niet. Zaterdag is er ook een Behringertop door mijn cab gegaan. Ding is gelijk in correlatie gegaan bij CA (Cabinets Anonymous)..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Mjah, goed klinken is dus blijkbaar ook een kwestie van smaak.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:04 schreef Aresdreams het volgende:
het gaat hard en klinkt nog redelijk goed, het is niet het goedkoopste van berhinger
Backstage? Voedsel?quote:Op maandag 19 mei 2008 01:28 schreef Witchfynder het volgende:
Backstage? Welke backstage?.
Is trouwens jullie ervaring met voedsel in jongerencentra ook zo enoooooooorm positief als de mijne?.
voor nu is het goed genoeg in ieder geval.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mjah, goed klinken is dus blijkbaar ook een kwestie van smaak.
Net zo erg als Heidevolk? Die hadden een horde white powermalloten die de ruiten ingooiden nadat ze eruit gezet waren.quote:Op maandag 19 mei 2008 15:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mijn mening is ook gebaseerd op 1 enkel optreden in 2002
IK heb redelijk wat zalen gezien sindsdien maar er zijn er weinig waar ik zulke slechte herinneringen aan heb als aan Baroeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
Ik heb mijn top voor 299,- tweedehands gekocht. Er is dus geen excuus om een Behringertop te kopen.quote:Op maandag 19 mei 2008 15:42 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
tja, als het het eenigste is wat in budget ligt wat wel hard genoeg gaat in de oefenruimte is het gewoon kwestie van kopen en daarna doorsparen voor iets echts
quote:Op maandag 19 mei 2008 16:19 schreef The_Dean het volgende:
Maarja, daar kan Heidevolk weinig aan doen denk ik...Nee, maar vooral in het begin waren ze ineens een hit op stormfront en kregen ze allemaal van dit soort apen op de optredens. Waren ze ook totaaaaal niet blij mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaaaai Brian!quote:
Dat gelukkig nietquote:Op maandag 19 mei 2008 16:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Net zo erg als Heidevolk? Die hadden een horde white powermalloten die de ruiten ingooiden nadat ze eruit gezet waren..
Nee, totaal niet. Meer bands hebben daar last van, hoor. De pagan metalscene in totaal trouwens.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:25 schreef The_Dean het volgende:
Nee, kan ik me voorstellen... is ook helemaal niet zo'n soort band, ofwel?
GT-8 gaat voorlopig nog niet bij het grofvuil, sowieso zolang mijn Zoom GFX-707 er nog niet bij ligtquote:Op maandag 19 mei 2008 16:14 schreef The_Dean het volgende:
Kan je hem dan mooi met GT-8 en al bij het grof vuil zetten
Maar vrijdag trouwens de live opnames en een kratje bier mee gekregen naar huis, dat was wel tof![]()
wel als je alles nieuw wilt hebbenquote:Op maandag 19 mei 2008 16:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb mijn top voor 299,- tweedehands gekocht. Er is dus geen excuus om een Behringertop te kopen..
preciesquote:Op maandag 19 mei 2008 17:17 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben normaal ook van het nieuwe spul. Maar eerlijk gezegd merk ik niet aan de amp dat hij tweedehands is. Ding doet het nog als nieuw, ziet er prima uit (zeker toen ik het peter verspuystickertje eraf had) en klinkt geweldig!.
Tja, kijk..als de Behringer doet wat je wilt, tof. Niemand kan je vertellen wat je moet kopen. Ik vind het voor mijzelf ook niet nodig om op een bas van 1800,- te spelen, ook al vertellen legio bassisten mij van wel. Fuck 'm, als zij dat willen, veel plezier..
quote:Op maandag 19 mei 2008 20:18 schreef TeleluvR het volgende:
[ afbeelding ]
Ik blijf die 'normale' grote humbuckers op een Gretsch er niet uit vinden zien
Hip is uit.quote:Op maandag 19 mei 2008 20:28 schreef Cynic het volgende:
Hip zijn hadden mensen maar ergens in de jaren 90 moeten doen, dat kan nu echt niet meer!
quote:Op maandag 19 mei 2008 20:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ondanks dat maakt hij leuke geweldige muziek..
5120 heb ik ook nog naar gekeken maar i kvond de single coil een beetje schel klinken, de HB versie hadden ze helaas niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 20:18 schreef TeleluvR het volgende:
[ afbeelding ]
Ik blijf die 'normale' grote humbuckers op een Gretsch er niet uit vinden zien. Hetzelfde heb ik met de 5120, een verkrachte 6120 in mijn ogen...
Zoals ik al zei: Ik blijf een Gretsch er niet uit vinden zienquote:
Ik heb een Tanglewood, speelt en klinkt superquote:Op maandag 19 mei 2008 23:54 schreef ibaneX het volgende:
hoi,
Wat is een goud merk (staalsnaar) western/acoustic. Dun halsje en lage actie.
Ik weet dat yamaha wel wat maakt maar dat is weer >300 eutjes.
quote:Op maandag 19 mei 2008 18:23 schreef GoodGawd het volgende:
Iemand ervaring met de Roland Cube 20x of 30x?
Lijkt me namelijk wel een leuk ding voor op mijn slaapkamer
Zet Dean er nu ook maar bij, het zal je verassenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 01:01 schreef ibaneX het volgende:
Washburn & Tanglewood pleur ik op het lijstje(Gas nu goed onder bedwag maar als ik mijn rijbewijs en een auto heb dan is er geld over om uit te geven)
Welkom dudequote:Op dinsdag 20 mei 2008 02:10 schreef MadSteven het volgende:
Nou reageer ik zo opeens uit de middle of nowhere zonder ik zeker weet of ik me een beetje voorgesteld heb hier.
Ahum. Ik ben Steven, 26, woon in Axel na zes jaar lang in Eindhoven gewoond te hebben (doordeweeks in ieder geval) waarvan de laatste jaren vlakbij Feedback Eindhoven
Begonnen als toetsenist eind jaren '80. Overgeschakeld naar gitaar midden jaren 90. Basgitaar gekocht in 1999. Sindsdien altijd in bands gespeeld als bassist. Desondanks nog steeds gitarist thuis en tevens schrijfinstrument voor nummers van band waar ik in bas.
Afgelopen jaar of twee veel gitaareffectpedalen gekocht en als ik weer een fatsoendelijke baan heb, komen er vast nog een paar bij. Ik lijdt nog net niet aan gitaareffectverslaving, maar ik ben wel helemaal verliefd op die dingen geworden.
Ook vind ik het wel weer eens tijd worden voor een nieuwe gitaar - de laatste kocht ik in 2002 geloof ik. En ik wil toch een buizenversterker voor 2010.
Dus grote kans dat je me nog wel terugziet in dit forum.
heb em wel eens gehoord bij een kerel waar ik voor een pedaaltje ging kijken, dan ding veraste me echt gigantisch, met een distorrionpedaaltje erop klonkt ie gewoon echt lekker, ook de record out functie die erop zit werkt goed(denk wel dat ie een goeie geluidskaart had), maar we hebben toen wat opgenomen, en dat klonk echt goed, beter dan toneport/pod/andere line6 zooi.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:23 schreef GoodGawd het volgende:
Iemand ervaring met de Roland Cube 20x of 30x?
Lijkt me namelijk wel een leuk ding voor op mijn slaapkamer
Die schoenenquote:
Dus, zo klink jij als je....quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug wat filmpjes gemaakt, gemist zeker?
1
2
3
4
Jawel, je kunt het knopje gewoon niet meer vinden.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:16 schreef The_Dean het volgende:
Maar troost je, ik kan ook niet clean spelen, dus
Dat had een gitarist van ons ook. Is wel gefixt nu, maar hoe weet ik niet. Volgens mij moest een fret wat bijgevijld worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:20 schreef Jorikjet het volgende:
oja ik zal ff filmpje uploaden van hoe mijn gitaar 3 14e fretten heeft op de e snaar
hmz, te donker![]()
Bekijk deze YouTube-video
naja het probleem is dus dat de 12e, 13e en 14e fret op de hoge e op me gitaar allemaal als de 14e klinken, hele hoge e is fucked up, jammer, want is lekker gitaartje.
Gewoon je muziek erop aanpassen, da's pas rock 'n rollquote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat had een gitarist van ons ook. Is wel gefixt nu, maar hoe weet ik niet. Volgens mij moest een fret wat bijgevijld worden.
Speel je altijd in het donker?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:20 schreef Jorikjet het volgende:
oja ik zal ff filmpje uploaden van hoe mijn gitaar 3 14e fretten heeft op de e snaar
hmz, te donker![]()
naja het probleem is dus dat de 12e, 13e en 14e fret op de hoge e op me gitaar allemaal als de 14e klinken, hele hoge e is fucked up, jammer, want is lekker gitaartje.
Waar de Beatles al geen invloed op hebben gehad...quote:
Ik prefereer The Animals.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waar de Beatles al geen invloed op hebben gehad...
Supergoed echtquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:32 schreef FoggyFreek het volgende:
Texas Flood van Stevie Ray Vaughan, een van mijn grootste invloeden. Ik probeer een aantal licks van hem te kopieren en toch m'n eigen sausje eroverheen te gooien. Met m'n oude gitaar (inmiddels gejat, dus als je hem ergens ziet, meld het me)
En vervolgens niet vertellen wat voor gitaar het isquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:32 schreef FoggyFreek het volgende:
Texas Flood van Stevie Ray Vaughan, een van mijn grootste invloeden. Ik probeer een aantal licks van hem te kopieren en toch m'n eigen sausje eroverheen te gooien. Met m'n oude gitaar (inmiddels gejat, dus als je hem ergens ziet, meld het me)
Hebben ze alleen je gitaar gejat of was het onderdeel van een grotere, smerige breuk?quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:42 schreef FoggyFreek het volgende:
Haha, het is een Telecaster Thinline '72 (japanner). Mijn naam staat er in gegraveerd, gestolen uit mijn huis in Groningen begin dit jaar. Inmiddels heb ik een custom Thinline (zwart, heb ik hier ook gepost volgens mij... inclusief spinnenwebben) maar ik mis 'em zo. Echt veel meer dan ik had verwacht.
Thanks voor de complimenten gasten!
Zwaar klote dat je gitaar gejat is.quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:42 schreef FoggyFreek het volgende:
Haha, het is een Telecaster Thinline '72 (japanner). Mijn naam staat er in gegraveerd, gestolen uit mijn huis in Groningen begin dit jaar. Inmiddels heb ik een custom Thinline (zwart, heb ik hier ook gepost volgens mij... inclusief spinnenwebben) maar ik mis 'em zo. Echt veel meer dan ik had verwacht.
Thanks voor de complimenten gasten!
School? Wat is dat ook alweer?quote:
Wat voor dikte zijn je snaren? .11?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:32 schreef FoggyFreek het volgende:
Zonder hun hadden we Jimi Hendrix niet gekend, ze zijn dus eigenlijk ook behoorlijk belangrijk geweest.quote:
quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:51 schreef FoggyFreek het volgende:
als het echt ruig moet dan tover ik m’n pick tevoorschijn
Je bedoelt toch niet die jazzbass kopie? Lijkt me toch wel algemeen bekend dat ik een gruwelijke hekel heb aan jazzbassen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zonder hun hadden we Jimi Hendrix niet gekend, ze zijn dus eigenlijk ook behoorlijk belangrijk geweest.
Als je nog een backup zoekt voor je Samick, er staat er 1 op marktplaats te koop voor 150 euro.
Je hebt wel een mooie sound, maar bij de hogere stukken kun je wel horen dat SRV dikker speelt. Al een .13 geprobeerd voor de gein?quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:51 schreef FoggyFreek het volgende:
@guitarist.nl
.11 inderdaad, als ik een tijdje niet gespeeld heb kies ik voor .10 met heavy bottoms van Ernie Ball. En Ja, ik wissen pick en vingers eigenlijk constant af. Rustig speel ik doorgaans met vingers, als het echt ruig moet dan tover ik m’n pick tevoorschijn (geen vieze plaatjes bij bedenken he!)
En nu maar wachten op de cover door Dribbel en Dean.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:48 schreef Under_Score het volgende:
Slayer!
Ik had zo snel niet gezien dat het een J-bass kopie is.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet die jazzbass kopie? Lijkt me toch wel algemeen bekend dat ik een gruwelijke hekel heb aan jazzbassen..
Jaaaa precies. Wees beducht voor het immer aanwezige kwaad van de J-bass. Soms herken je hem niet meteen, maar hij is er wel! Past op uw zaak!quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik had zo snel niet gezien dat het een J-bass kopie is.
Dan hoef ik zelf dus ook geen bod uit te brengen.
Kunnen, kunnen....wíllen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:03 schreef guitarist.nl het volgende:
Nog mensen die op de gastenlijst willen voor Paradiso volgende week?
Het is Paradiso late night, dus 12 uur 's nachts, en niemand kan!
quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jaaaa precies. Wees beducht voor het immer aanwezige kwaad van de J-bass. Soms herken je hem niet meteen, maar hij is er wel! Past op uw zaak!.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En nu maar wachten op de cover door Dribbel en Dean..
.12 moeilijker aan te komen? Ik speel daar ook op, die hebben ze toch overal? Ik koop sowieso mijn snaren in setjes van 10 tegenwoordig, ze komen toch wel op.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:44 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je hebt wel een mooie sound, maar bij de hogere stukken kun je wel horen dat SRV dikker speelt. Al een .13 geprobeerd voor de gein?
Ik heb zelf eens een tijdje op .12 gespeeld, maar daar was moeilijker aan te komen, dus weer naar .11 gegaan!
Je moet ook niet proberen om met je stagemoves de karbonades uit het schap te pakken. Die artiesten hebben niet zomaar spandex aan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:03 schreef Cynic het volgende:
zo zeg, ik ben net finaal uit mijn broek gescheurd in de supermarkt
Ware het niet dat mijn stagemove niet bestaat uit het met mijn hand in mijn kontzak stekenquote:Op woensdag 21 mei 2008 18:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je moet ook niet proberen om met je stagemoves de karbonades uit het schap te pakken. Die artiesten hebben niet zomaar spandex aan..
quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En nu maar wachten op de cover door Dribbel en Dean..
quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ware het niet dat mijn stagemove niet bestaat uit het met mijn hand in mijn kontzak steken
Thank god for underwear!
* zoekt tab...quote:
Dat krijg je er van, als je je geld in dozen vol snaren investeert, ipv goede kledij.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ware het niet dat mijn stagemove niet bestaat uit het met mijn hand in mijn kontzak steken
Thank god for underwear!
Wat? In je ondergoed lopen?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:00 schreef Cynic het volgende:
Zou het nog kans hebben mode te worden? Een beetje als nieuwe grunge-look?
Ga het testen zou ik zeggen...quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:00 schreef Cynic het volgende:
Zou het nog kans hebben mode te worden? Een beetje als nieuwe grunge-look?
Man, ik kon dat al spelen toen ik pas 2 jaar een gitaar had. Kun je best.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
* zoekt tab...
Dude, wil je me dood ofzo
Pure kunstquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Man, ik kon dat al spelen toen ik pas 2 jaar een gitaar had. Kun je best..
hoor maar...
Momenteel een semi acoustic Lag gitaar. speelt echt super. Hij is wel 320 euro. Maar ik geloof dat er nog acoustic guitars waren van 200~300 euro. Dan heb je echt een goede gitaar ( niet van dat beginner prut )quote:Op maandag 19 mei 2008 23:54 schreef ibaneX het volgende:
hoi,
Wat is een goud merk (staalsnaar) western/acoustic. Dun halsje en lage actie.
Ik weet dat yamaha wel wat maakt maar dat is weer >300 eutjes.
Adobe Audition. Dit programma kost wel geld (if you catch my drift).quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:29 schreef punxinator het volgende:
En heeft iemand enige idee hoe ik het beste geluid kan opnemen van mijn gitaar zonder weer 100+ euries uit te geven. Ik heb momenteel een verloop stekkertje van mijn semi acoustic naar de computer. Ik heb al gezocht naar een programma op het op te nemen, maar no luck i guess.
Die bedoelde ik!quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Je kan ook even Audacity downloaden die is nog legaal gratis ook
Hm vst ondersteuning, midi programming, is te draaien vanaf een usb-stick....de whole shabang zie ik en dat voor maar 3.2mb?!?!?quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:02 schreef Doodkapje het volgende:
Of Reaper...
mwahh... nog een uurtje werken en dan is 't weekend
Een zangcoach had mij dit aangeraden tijdens een workshop.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Hm vst ondersteuning, midi programming, is te draaien vanaf een usb-stick....de whole shabang zie ik en dat voor maar 3.2mb?!?!?![]()
Iemand ervaring mee?
En dan wat mij betreft met name die met een groot septiemquote:Op donderdag 22 mei 2008 17:02 schreef Cynic het volgende:
Wat zijn septiem-akkoorden eigenlijk mooie dingen
Geen ervaring met de kits zelf, wel paar keer losse onderdelen besteld, maar goeie winkel. Snel geleverd, goeie service, goeie emailcontacthelpdeskdingetje. En wel redelijk geprijsdquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:18 schreef Goover het volgende:
Hallo, tvptje dan maar..
Al iemand ervaring met zelfbouw effect pedaaltjes van deze site?: http://www.newtone-online.nl/
Ja, maar Adobe Audition is veel beterquote:Op donderdag 22 mei 2008 14:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Je kan ook even Audacity downloaden die is nog legaal gratis ook
Ze man whizz ze 60's strat... inmiddels heb ik er ook 1, bevalt goed... had nog naar ervaringen willen vragen, maar ja, GAS hè!quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:55 schreef Falcon4ever het volgende:
oef, zomaar 7 gitaristen topics gemist....
tvp![]()
hey dean, nieuw accountje ?
Nee hoorquote:Op donderdag 22 mei 2008 20:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
HEHEHE, EINDELIJK NA 7 WEKEN BEN IK ER WEER!!! Back @ home!
Heb ik iets gemist?!?
OMGquote:
En charisma!quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:44 schreef punkjunk het volgende:
Wow. die snelheid, die suplesse.
Schaam je!quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:04 schreef Svyatagor het volgende:
Yoyo, ik zit weer zwaaar te gassen op een Tele..
Fantastisch!quote:
quote:
Niks meer dan logisch.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:04 schreef Svyatagor het volgende:
oke, kan er nog weinig van maken...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 07:27 schreef The_Dean het volgende:
Ohja Ares, dat is met de Warp Factor trouwens
Maak nog wel even beter filmpje morgenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:31 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
oke, kan er nog weinig van maken...
Doe ff een fout bloesje erbij aan,... geeft het ook wat flairquote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maak nog wel even beter filmpje morgen
Gefeliquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:37 schreef The_Dean het volgende:
Wou even zeggen dat het vandaag de allerlaatste stagedag van mijn leven is
Vanaf maandag fulltime werken! Al die gitaren en versterkers die nu mogelijk worden
Gas
Dean
Randall
56' Goldtop LP met P90's
Ibanez Iceman
Zolang je nog thuis woont is het inderdaad goed te betalen, ga je op jezelf wonen kom je erachter dat dat ook allemaal niet meer zo makkelijk te betalen isquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:37 schreef The_Dean het volgende:
Vanaf maandag fulltime werken! Al die gitaren en versterkers die nu mogelijk worden
Gas
Dean
Randall
56' Goldtop LP met P90's
Ibanez Iceman
Ja hoor, geen probleemquote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:25 schreef brother52 het volgende:
Ik zit net even te kijken op de site van GFS en aangezien mijn vakantiegeld bijna gestort wordt, denk ik dat ik maar eens wat upgrades moet gaan bestellen.
Nu nog iemand vinden die de pups dan in mijn gitaren kan lassen........Dean?
quote:
Ah je bent geen student meer... gefeliciteerd,... jouw leven is ook voorbijquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:37 schreef The_Dean het volgende:
Gas
Dean
Randall
56' Goldtop LP met P90's
Ibanez Iceman
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ah je bent geen student meer... gefeliciteerd,... jouw leven is ook voorbijjoin the club
![]()
En die Iceman?! Af en toe denk ik dat die dingen uitgevonden zijn om die RG's een beetje mooier te laten lijken
Smaken verschillenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:18 schreef ikheetmartijn het volgende:
Vind ze wel meer mojo hebben dan een RG
Nee, Tonika.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:32 schreef The_Dean het volgende:
Feedback zeker?
Dan heb ik hem straks ook
Hey, daar komt mijn sunburst Dean VX ook vandaanquote:Op vrijdag 23 mei 2008 12:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, Tonika.
Maar ik verwacht Feedback nog wel
Jurgen doet dat in een nummer, maar zijn stack is zo bruut, het was er bijna niet uit te krijgen. Op een moment zat hij bijna in zijn cabinet en toen piepte er iets.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:26 schreef Cynic het volgende:
Gecontroleerde feedback is anders best mooi.
G3???quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:05 schreef matjuhhh007 het volgende:
wie gaat er naar g3 in arnhem 12 juni?
quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geen ervaring met de kits zelf, wel paar keer losse onderdelen besteld, maar goeie winkel. Snel geleverd, goeie service, goeie emailcontacthelpdeskdingetje. En wel redelijk geprijsd
Welke kit zit je aan te denken?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:19 schreef Goover het volgende:
[..]
Dankje, als jij tevreden bent, dan ben ik ook tevreden
Heb je je Italiaanse-pedopak nou al klaar?quote:
Elementen wat verder omhoog draaien wil ook wel eens helpen als je het echt wil hebben. En je noisegate uitzetten. Uit mijn stack krijg ik het ook niet zo goed, da's soms best jammer.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jurgen doet dat in een nummer, maar zijn stack is zo bruut, het was er bijna niet uit te krijgen. Op een moment zat hij bijna in zijn cabinet en toen piepte er iets..
Wordt wel juni denk ik. Of niet?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:00 schreef Doodkapje het volgende:
Wanneer komt die meet nou?
Anathema heeft dat ook altijd zo mooiquote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:26 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gitarist van m'n vorige band (nu in 'Hammer of Justice') wist precies wanneer hij overging van sustain naar feedback zeg maar. Kon hij altijd lekker timen in de nummers.
21 juni lijkt me prima, mits we het in duitsland doen op Hurricanequote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wordt wel juni denk ik. Of niet?
Bijv zaterdag 21 juni. Kunnen we allemaal napraten over mijn geweldige CD-presentatie waar jullie toch allemaal heen gaan..
Tofquote:
Die had ik er op, ook best tevreden over, net als Ernie Ball. Maar nu even iets anders proberen.quote:
d'Addario heb ik wel op mijn akoestische, maar op mijn elektrische blijf ik bij Ernie Ballquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:41 schreef Aresdreams het volgende:
dean, niet iedereen vindt d'Addario fantastisch
moet toegeven dat het wel heel lekker was toen ik niks beters kende, maar nu ken ik andere merken, en moet ik bekennen d'Addario iets minder fijn te vinden dan die andere merken
Ernie Balls blijven bij mij langer lekker klinken...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
d'Addario heb ik wel op mijn akoestische, maar op mijn elektrische blijf ik bij Ernie Ball
Ook vakantiegeld binnen?quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:04 schreef Svyatagor het volgende:
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 09:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ook vakantiegeld binnen?![]()
Ik ben aan het gassen op een Rickenbacker...![]()
Deze is echt zo vet!
Als je nog inspiratie nodig hebt, dit is een fantastisch boek! http://www.theblackguardbook.com/quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:26 schreef ikheetmartijn het volgende:
Zo deze lamzak heeft ook eindelijk een USA Swamp Ash Tele body, wat Vintage Kluson tuners CRL Switch en Alpha pots besteld. Kan ie z'n 'Blackguard' rippoff afmaken
Zo, nu ben ik ontmaagdquote:Op zaterdag 24 mei 2008 09:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat het wel voorbij was, die hype, maar nee![]()
Maar vakantiegeld brandt in mijn zak ja![]()
En dat accepteer jij zomaar dat je 3 maanden een gitaar daar achter laatquote:Op zaterdag 24 mei 2008 09:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zo, nu ben ik ontmaagd
Maar, weest trots op een Rickenbackerroll!![]()
Vakantiegeld moesten ze maar eens afschaffen...
Net als de Feedback trouwens, gvd 3 maanden verder en mijn kapotte potmeter is nog steeds niet vervangen: Daar had ik het zelf een 10.000 keer in kunnen doen!
Binnen de garantie, ik had gehoopt dat ze iets sneller zouden zijn... Straks is er echt goed mis en ga ze lopen zeiken dat je em al opengeschroeft hebt...quote:
Versterker... en nee, dat accepteer ik niet, ga lekker de lastige klant uithangen....quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dat accepteer jij zomaar dat je 3 maanden een gitaar daar achter laat
Vakantiegeld heb ik als het goed is ook binnen, nu nog een mooie bestedingsmogelijkheid vinden
Pauperwinkel extraordinaire...quote:
Wist ik al reeds jaren... Tot een jaar of 8-9 geleden was het een voordelige winkel met aardige service, maar dat is echt over nu!quote:
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:18 schreef The_Dean het volgende:
Inderdaad, ik kom er ook nooit weer
Maar zonet band fotoshoot gehad
Ben benieuwd wat het wordOngesteld, Dean?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ROFL GRAP VAN DE DAG!!!!
Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Haha, zekers, mij hoor je ook niet miepen hoor, alleen typisch dat het mij weer gebeurdquote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:43 schreef TeleluvR het volgende:
Mietje! Niks aan de hand! Rock'n'Roll en zulks!
Goede keus, puike gitaren... veel bang for buck... geniet ervan!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:45 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag een Ibanez Artcore gekocht bij hier bij de muziekwinkel (A)
[ afbeelding ]
Het is deze, alleen de body van mij is iets dikker.
Leuk dingquote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:45 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag een Ibanez Artcore gekocht bij hier bij de muziekwinkel (A)
[ afbeelding ]
Het is deze, alleen de body van mij is iets dikker.
De sound is dan ook prima!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Goede keus, puike gitaren... veel bang for buck... geniet ervan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |