Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Okquote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:33 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nope, haar hele leven Meppel! Drenthe!
Kan ook natuurlijkquote:
Klinkt wel goedquote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:39 schreef Evelien het volgende:
Ik ben niet echt een gitarist, ik heb 't instrument meer een beetje leren bespelen om mezelf te kunnen begeleiden... Ik heb wat eigen liedjes staan op YouTube en treed soms ook op op open podia, erg leuk om ervaring op te doen
http://www.youtube.com/results?search_query=evelien+schotpoort&search_type=
met "Marshall Valvestate type bagger" had ik em ff hoog zitten,. alleen die zeikmuziek haalt de boel gelijk onder 0..quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Britpop. Hmm dan zou ik gewoon stoppen met muziek maken
Omdat veel mensen de hoge frets op een akkoestische nooit gebruikenquote:Op zondag 18 mei 2008 01:23 schreef GoodGawd het volgende:
Dus. Waarom hebben sommige akoustische gitaar geen cut away? Toch onhading als je niet bij de hoge frets kan?
lol Dat zou wel een hele crappy reden zijn, haal de frets dan wegquote:Op zondag 18 mei 2008 01:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Omdat veel mensen de hoge frets op een akkoestische nooit gebruiken
Sowieso, hoge fretsquote:Op zondag 18 mei 2008 01:49 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
lol Dat zou wel een hele crappy reden zijn, haal de frets dan weg
Die slagplaat kun je ook los bestellen en op je huidige RG zettenquote:Op zondag 18 mei 2008 13:18 schreef Lightning_NL het volgende:
Omdat op die RG350 een betere brug en betere elementen zitten. En omdat die RG een spiegelende slagplaat heeft
Maar ik zie net dat met die Les Paul je toggle switch ook als killswitch kunt gebruikenDa's wel een erg leuk extraatje. Ik ben al bijna om.
quote:Op zondag 18 mei 2008 13:27 schreef TeleluvR het volgende:
En er zijn ook zat alternatieven als je even verder kijkt:
Dean.
Ik snap niet zo goed wat je met nog een RG moet als je een mooie clean zoekt...quote:Op zondag 18 mei 2008 12:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi!
Ben ik weer met m'n zoektocht naar een gitaar.Ik wil waarschijnlijk toch een gitaar kopen. Al wordt het maar een backup tijdens een gig of meer waarschijnlijk, een gitaar met een andere tuning tijdens een gig.
Ik postte dus in het vorige topic over wat ik nou moest doen. Ik heb besloten om m'n huidige oude gare Ibanez RG470 wat op te knappen (roest verwijderen en electronics vernieuwen) en daarnaast dus nog een gitaartje te kopen. Ik wil niet meer dan 500 euro uitgeven, en ik zit eigenlijk te twijfelen tussen 3 modellen, hieronder in volgorde van voorkeur:
Epiphone Les Paul std
Ibanez RG350
Squier Strat
Nu vraag ik aan jullie, afgaande op de muziek die ik wil gaan maken, welke de beste keuze zal zijn.
Ik ben geen supergoede speler op gitaar, laat dat voorop staan. Mede door de weinige tijd die ik de laatste tijd heb gehad. Maar ik speel 'wel oké'. Vroeger keiharde punkrock gespeeld. Favoriete band: The Offspring. Nog steeds. Daarom ook die Ibanez RG gekocht
Maar tegenwoordig luister ik ook naar wat rustigere rock, het hoeft niet keihard geschreeuw en boos en schoppen te zijn, hoewel ik dat nog steeds wel leuk vind af en toe. Jaren 60 muziek vind ik ook geweldig, en alternatieve rock. Ik noem gewoon wat bands:
Beatles, CCR, Kinks, Byrds, The Offspring, Gemini Five, Metallica, Nirvana, Linkin Park e.d.
Belangrijk vind ik dat de sound clean ook heel goed uit de verf komt! Ik wil een veelzijdige gitaar. Nu is de strat misschien wel het meest veelzijdig, maar ik vind het geluid te iel. Die Ibanez, die associeer ik gewoon ontzettend met hard raggen en niet met een mooie volle cleane sound. Vandaar dus mijn voorkeur voor de Les Paul, die, volgens het beetje research dat ik heb gedaan, vooral een diep, vol geluid heeft. Dus lijkt me mooi voor lekkere alternatieve rock e.d. maar ook clean.
+1quote:Op zondag 18 mei 2008 14:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je met nog een RG moet als je een mooie clean zoekt...
We moesten ten eerste van 18 tot 2345 (!!) wachten om op te treden, dus we waren al helemaal verrot toen we op het podium gingen, dus dan krijg je rare fouten als er een fret naast spelen, het geluid was zo kut dat onze zanger in de eerste paar nummers zijn stem verrot heeft gezongen, zodat we één nummer moesten schrappen, maar het ultieme vage vond ik nog dat ik een half nummer heb gespeeld met mijn jack half uit mijn pedalcase en er geen geluidstechnicus was die dat gemerkt heeft terwijl hij haast vóór mijn cabinet zat.quote:
Hebben ze bij Jules weer een doorstart gedaan?quote:Op zondag 18 mei 2008 14:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
We moesten ten eerste van 18 tot 2345 (!!) wachten om op te treden, dus we waren al helemaal verrot toen we op het podium gingen, dus dan krijg je rare fouten als er een fret naast spelen, het geluid was zo kut dat onze zanger in de eerste paar nummers zijn stem verrot heeft gezongen, zodat we één nummer moesten schrappen, maar het ultieme vage vond ik nog dat ik een half nummer heb gespeeld met mijn jack half uit mijn pedalcase en er geen geluidstechnicus was die dat gemerkt heeft terwijl hij haast vóór mijn cabinet zat..
The Offspring keiharde punkrock?quote:Op zondag 18 mei 2008 12:57 schreef Lightning_NL het volgende:
knip
hi! toffe jazzmaster! zoiets komt er hier misschien ook wel eens bij.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 22:59 schreef Jazzmaster het volgende:
Hoi, ik ben nieuw. Speel ongeveer 2 jaar gitaar, ik zit niet in een band, maar ben wel een beetje op zoek.
Gear:
- Fender MIJ Jazzmaster
- Fender Highway Telecaster
- Seagull S6
- Harley Benton GA5H + cab
- Marshall Valvestate type bagger
[ afbeelding ]
Fat-Stratquote:Op zondag 18 mei 2008 19:48 schreef punkjunk het volgende:
[..]
The Offspring keiharde punkrock?![]()
Denk dat je voor een mooie clean beter voor single coils kunt gaan dus geen LP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |