quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 22:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat kan. We waren echter met zoveel mensen dat het alsnog wel op de foto is gekomen
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Arme Fles!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
De rest van de platen van vandaag nog even uploaden. Het al voorgeschotelde voorproefje:
[ afbeelding ]
Dat zie ik niet op de geposte foto!quote:Op zondag 14 oktober 2007 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
En de bekleding, en het aantal toiletten zo te zien
Dat zou wat zijn zegquote:Op zondag 14 oktober 2007 11:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Heeft er iemand al bier in de automaat van de protos gesignaleerd?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
http://media.putfile.com/Train-Runs-Through-Bangkok-Market
OMGquote:Op zondag 14 oktober 2007 13:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
http://media.putfile.com/Train-Runs-Through-Bangkok-Market
Was dit de bedoeling?quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef Dichterbijer het volgende:
Kwam net deze tegen op Youtube: http://nl.youtube.com/watch?v=2ZZftJbBy-M
quote:Op dinsdag 31 februari 2007 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De omroep is ook weer lekker aan het prutsen in Amf. Gisteren werd de reizigers die uit de IC naar Schiphol kwamen, op de mouw gespeld dat die trein in Amf zou blijven. Later draaiden de koersrollen op Schiphol, en vertrok hij keurig op tijd om 17:25 in de richting HilversumZonder mensen erin, die stonden allemaal te vloeken en te schelden omdat ze over Utrecht gepraat werden. De 17:25 IC naar Den Haag was overigens al dubbel vol omdat de 17:22 IC naar Rotterdam opgeheven was
En vanochtend om 9:30 werd nog even gemeld dat de IC naar Rotterdam van 9:22 "nog voor u gereed stond op sppr 5b" terwijl die pas een aantal minuten later binnen kwam rijden (uiteindelijk +13 bij vertrek).
[ afbeelding ]
ROFL!quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef Dichterbijer het volgende:
Kwam net deze tegen op Youtube: http://nl.youtube.com/watch?v=2ZZftJbBy-M
Ideequote:Op zondag 14 oktober 2007 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
^^ de weerspiegeling van bagage rekken + bestemmings display int raam, en natuurlijk bagage rek zonder spiegeling
Waarom iets uit februari 2007?quote:
ik GOK dat er Leeuwarden moet staan ?:)quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Idee. De Duitse recherche kon met een onherkenbare foto van een pedofiel weer herkenbaar maken, kan iemand dat ook nog met deze koersrol
.
Komt dan ook als een ICMm op de baan... dus eenheidsworstquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:46 schreef du_ke het volgende:
Gaat die eruit? Zonde ik houd wel van treinen met een uniek karakter.
Dat is wel grappig nieuws!quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
In de nieuwste Arriva nieuwsbrief wordt er op gewezen dat de kruidvatkaartjes ook bij Arriva geldig zijn
Onder een trein gekomen... Railrunnerquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
En wat hebben ze met het konijn gedaan?![]()
Ja, waar reed ie?quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:22 schreef ghizzer het volgende:
ik zat vanochtend in de 894. weet niet of iemand dat boeiend vindt
Bouwen die Friezen een onderhoudsloods in Leeuwarden, zetten ze er geen wasmachine naast. Als je alle onderhoud in Lw wil doen prima, zet er dan ook een wasstraat neer.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, Fles. In Groningen halen ze zo nu en dan een stel door de wasstraat en doen dan de kop nog als handwas![]()
En wat huiswerk voor jou, dusquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke verzameling Fles!
ICM 42xx Standaard stuff op die lijn. Amsterdam - Amersfoortquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:24 schreef von_Preussen het volgende:
@Zug-Chef, wederom top-foto's, thanks for sharing! Ik geniet er altijd van om jouw platen te bekijken.
@Dichterbijer, leuk filmpje, wat voor trein zat je in?
Als je Somda in de gaten had gehouden, wist je dat hij in Onnen wasquote:Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Mijn dieptepunt van dit weekend: Geen witte wadloper op de maaslijn
Juist niet toch, hij was eerst in Onnen, en is later op de vrijdag in Arnhem gezien... Althans dat werd ook vermeld op het forum aldaar..quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Als je Somda in de gaten had gehouden, wist je dat hij in Onnen was
Oke, dat bericht had ik nog niet gelezen. Excuses!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Juist niet toch, hij was eerst in Onnen, en is later op de vrijdag in Arnhem gezien... Althans dat werd ook vermeld op het forum aldaar..
Ik dacht precies hetzelfdequote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:07 schreef Eix het volgende:
Hopelijk blijven de gasten die dat doen een keer aan de stroom hangen. 3000 volt lijkt me toch minder.
Mooie foto´s! Op welke lijn zijn die foto´s van dat regionale stoptreintje genomen? De lijn naar Kleve ofzo?quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Regionaal stoptreintje
Vanuit Nederland rijdt al een tijdje niets meer naar Kleve... En zeker niet elektrisch!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Mooie foto´s! Op welke lijn zijn die foto´s van dat regionale stoptreintje genomen? De lijn naar Kleve ofzo?
Graag gedaanquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:24 schreef von_Preussen het volgende:
@Zug-Chef, wederom top-foto's, thanks for sharing! Ik geniet er altijd van om jouw platen te bekijken.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:40 schreef ghizzer het volgende:
Vandaag stond er nabij het station van Deventer een duitse lok met een witte voor/achterkant.
Zo, vandaag weer even nuttig gebruik gemaakt van "geen reet te doen op je werk deel 114, dus maar een dagje vrij"quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch de laatste dagen nog wat nieuws kunnen toevoegen aan de collectie. Hier aangevuld met wat ouder materiaal:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo, vandaag weer even nuttig gebruik gemaakt van "geen reet te doen op je werk deel 114, dus maar een dagje vrij"
[ afbeelding ]
bronquote:BNN-presentatrice Nicolette Kluijver is woensdagochtend verhoord op het bureau van de Spoorwegpolitie. In de uitzending van Try Before You Die op 23 september trok Kluijver aan de noodrem van een trein, waarop de Nederlandse Spoorwegen aangifte tegen haar deden.
De presentatrice legde woensdag een verklaring af op het Amsterdamse bureau. Ze is verhoord als verdachte van drie strafbare feiten, aldus een woordvoerster van de Spoorwegpolitie. Het gaat om het ingrijpen in de bediening van een trein, het vernielen van het glas waarachter de noodknop zit om de deuren te openen en het lopen op het spoor.
De officier van justitie zal de hoogte bepalen van de boete die Kluijver krijgt opgelegd. Voor de Spoorwegpolitie is de zaak hiermee afgerond.
Gesprek
BNN bevestigde woensdag dat er een gesprek tussen Kluijver en de Spoorwegpolitie heeft plaatsgevonden, maar wilde hier verder geen uitspraken over doen. "Wij vinden dit iets tussen BNN en de NS", aldus een woordvoerster.
heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijdenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de liefhebbers: van 20 tot 28 oktober geen treinverkeer mogelijk tussen Blerick en Venlo.
Gevolg: Alle ERS containertreinen en al het kolen en ertsvervoer van Railion worden omgeleid via Roermond-Venlo. Verder zal ProRail hoogstwaarschijnlijk de Veolia dienstregeling ietwat uitdunnen om zo de cargo's meer ruimte te geven.
Bron: ns.nl / somda.nl
Gewoon laten rijden wat er kan rijden, dan maar niet volgens een vaste dienstregeling op Venlo-Roermond.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijden
Tss, alsof er ineens 20 cargo's per uur per richting doorheen moetenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijden
Zondag rijden de treinen maar tot Horst / Sevenum (zaterdagnacht tot maandagochtend zijn er op dat traject werkzaamheden)quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de liefhebbers: van 20 tot 28 oktober geen treinverkeer mogelijk tussen Blerick en Venlo.
Gevolg: Alle ERS containertreinen en al het kolen en ertsvervoer van Railion worden omgeleid via Roermond-Venlo. Verder zal ProRail hoogstwaarschijnlijk de Veolia dienstregeling ietwat uitdunnen om zo de cargo's meer ruimte te geven.
Bron: ns.nl / somda.nl
Eens voor een groter publiek showen?quote:
Vertelquote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Eens voor een groter publiek showen?
Hebben ze weer wat tijd voor extra onderhoud!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijden
Zal ik deze week doen, moet nog even iets online worden gezet waarvoor er even moet worden gewacht op iemand die dat kan/mag.quote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tss, alsof er ineens 20 cargo's per uur per richting doorheen moetenDie paar wadjes kunnen er makkelijk tussendoor blijven rijden hoor. Slappe-lul-redenering van de Veo-josti's.
Nee nou ja, en de provincie schrijft boetes uit?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zolang er geen GTWs zijn voor Veolia grijpen ze elke reden aan om geen treindienst te hoeven rijden eh![]()
want optijd rijden kennen ze toch niet
ja, maar nu hebben ze een geweldige reden he! Prorail vind dat t niet kan,, tja dan kan veolia nog zo hard een trein willen sturen.. maar jaquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee nou ja, en de provincie schrijft boetes uit?
Het is een schande. Dat geld van die boetes, wat zien we daarvan terug? Ja, tariefsverhogingen, het moet ERGENS van betaald worden niewaar? En ondertussen zitten er 2 (nou, wel meer ook) volstrekt incompetente bendes losgeslagen teringdebielen een eind in het rond te blunderen over het spoorwegnet. Van ons geld.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja, maar nu hebben ze een geweldige reden he! Prorail vind dat t niet kan,, tja dan kan veolia nog zo hard een trein willen sturen.. maar ja
Is die (mob) camera zo brak of is die ruit zo vies?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Je moet wat in de trein: http://nl.youtube.com/watch?v=j6KrpFJaH1w
Wederom van eigen hand...
quote:Toelichting voorval:
Seinstoring Zutphen-Winterswijk
Er is geen toelichting voorval.
Waar staat dat het om een springer gaat dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ehm Springer bij delft...
Toeps is na stukje schiedam tot stilstand gekomen en een stukje achteruit gereden met ICK...
Dat dat mag...
Jawel, ICK mag niet geduwd worden...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En achteruit rijden hoeft helemaal geen probleem te zijn op zich
Dat riepen ze om.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar staat dat het om een springer gaat dan?
En achteruit rijden hoeft helemaal geen probleem te zijn op zich, als de TRDL rekening houdt met wat er om hem heen gebeurt
Het was ook maximaal 250 meter...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Jawel, ICK mag niet geduwd worden...
Nope.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Misschien was het een trek-trek setje?
Tsja, tussen wat verboden is en in praktijk gebeurd ligt schijnbaar een groot verschil.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Jawel, ICK mag niet geduwd worden...
Volgens mij munt en briefgeld, geen pin, en zijn SWT's te koop. Zal wel niet anders zijn dan in Enschede.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:48 schreef Doc__Zenith het volgende:
Weet iemand of er SWT in de DB-automaten in Venlo verkrijgbaar zijn en welke betaalmiddelen gelden (alleen munt, of meer)?
Het meest logische antwoord lijkt me dat ze geen stuurstand hebben en daardoor niet kunnen zien waar ze rijden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tsja, tussen wat verboden is en in praktijk gebeurd ligt schijnbaar een groot verschil.
Zelf heb ik van de zomer ook meegemaakt dat een ICK-stam door de 1760 (wegens een defect aan de loc, hij had net omgezet, mischien kon ie niet meer “vooruit” rijden) door de wisselstraat naar een opstelspoor werd geduwd. Dat waren toch ook enkele honderden meters.
Wat is eigenlijk de reden dat ze niet geduwd mogen worden, gevaar voor ontsporing?
Dan ben je bij Schiedam wel zuur, daar hangt ie mooi in een boog als je terug moet naar het station.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:17 schreef MREn het volgende:
Te grote langskrachten over de buffers.
Dat is een verdomd gaaf stukje.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:17 schreef Socios het volgende:
ICE 14: Köln Hbf 14.44 - Aachen Hbf 15.16 (ICE)
Maar wel CreditCardquote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:19 schreef MREn het volgende:
Volgens mij munt en briefgeld, geen pin,
Juist, zie ook deze stam rijtuigen waarbij een rangeerder achteraan staat en door het raampje instructies doorgeeft.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:57 schreef thatsme het volgende:
of je er mee rangeert of er 160 mee gaat rijden is natuurlijk wel een verschil he
Toch best prijzig, voor zo'n klein stukje, zeker omdat het à 250 km/h ook nog eens zo voorbij isquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 04:17 schreef Socios het volgende:
Ik heb reeds een ICE-ticket Düsseldorf Hbf - Heerlen voor EUR 28,20. in mijn bezit, gekocht bij Die Bahn.
Hmm, zou mij persoonlijk ook irriteren... en dan vergeten ze ook nog eens dat de machinist ook nog eens dat allemaal hoort ?quote:
Ducttape is je vriend!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kijk even op de site van Nicospilt en kom dit plaatje van de 4206, gemaakt op 5 september 2007, tegen:
[ afbeelding ]
Ik vind die kerel tussendoor wel grappig, en de conducteur is ook een keizer.quote:
Ja doei, straks zetten ze op die luikjes ook allemaal andere sloten en heb ik niets meer aan mijn stoere sleutel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een huilie is die vent in het midden zeg![]()
Verder heb ik niet gekeken. Ik zou het zeker wel raar vinden en in het begin ook wel irritant, maar later zou ik het leuk gaan vinden en meedoenLachen man, maak je nogeens een keer wat mee
Niet eerlijk ja! Ik zou zo'n sleutel trouwens niet misbruiken als ik 'm had, krijg je alleen maar grote problemen mee.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou tijd worden jaIedere boeren kneuter kan zo'n sleutel bij een ijzerhandel keaupen
Nee, ik ook niet natuurlijk. Als ik hem had dan hèquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:03 schreef Duvel het volgende:
Niet eerlijk ja! Ik zou zo'n sleutel trouwens niet misbruiken als ik 'm had, krijg je alleen maar grote problemen mee.
Precies, zoiets doe je niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet natuurlijk. Als ik hem had dan hè![]()
mja, volgens mij moet t wel rendabel zijn om een trein tussen groningen - drachten - heerenveen - joure - lemmer - emmeloord - lelystad te gooienquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:01 schreef sander89 het volgende:
Ben bang dat de zuiderzeelijn helemaal niet meer komt of iets wat er op lijkt, zou wel mooi zijn geweest en kon je meteen naar Hamburg door. Misschien bedenken ze zich weer maar ze lopen nu al 18 jaar over te denken dus het kan nog wel effe duren als het zo door gaat.
Alhoewel die rokende geeteewee ook aardig isquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
Nice, Zug-Chef.
Ik was er idd dus een uurtje te vroeg![]()
Dat is goed nieuws! Gefeli! Hoe minder stops, hoe beterquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:31 schreef vw_caddy het volgende:
Feest in Winsum.Heb flink geklaagd bij de provincie over de extra stop van de trein Gn-Rd in Swd. Die stop wordt er nu weer uitgehaald.
Zo dan issie dus in Zwolle meteen weer aan de kant gezet... Kan dan toch snel gaan met zo'n treinstelquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:32 schreef Socios het volgende:
Grappig weer eens V´tjes in Leeuwarden, en Plan V 961 zag ik om 19.56u weer als Sneltrein naar Emmen vertrekken vanaf Zwolle.
Yo Flash, heb je deze al:quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch de laatste dagen nog wat nieuws kunnen toevoegen aan de collectie. Hier aangevuld met wat ouder materiaal:
[ afbeelding ]
Yupquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:21 schreef SevenWonders het volgende:
Yo Flash, heb je deze al:
[ afbeelding ]
Afgelopen maandag gemaakt in...idd...
Naah wat nou? Is toch hartstikke consequent beleid, niet dan?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:39 schreef vw_caddy het volgende:
Wat cijfers van het onderzoek gehouden door prov. Groningen. Let vooral op de trefkans conducteur.
Vaag wel, die andere statistieken laten wel totaal verschillende beelden zienquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:35 schreef vw_caddy het volgende:
Hehehe, dat dacht ik ook al. Kan geen toeval zijn.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:29 schreef Socios het volgende:
Een trefkans van 12% op Groningen - Nieuweschans?! Handig als veel reist op dat traject, koop je gewoon een Internationaal treinretour naar Weener (D) dat twee maanden geldig is... Die gebruik je gewoon totdat 'ie een keer gestempeld wordt.
Ben er laatst ook op sollicitatiegesprek geweest..... Zelfs de plaatselijke groenteboer doet zijn solligesprekken beter.quote:
Doet u me dan maar een bos radijzen, in de Weinrot-Beige livrei gaernequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:16 schreef vw_caddy het volgende:
Ben er laatst ook op sollicitatiegesprek geweest..... Zelfs de plaatselijke groenteboer doet zijn solligesprekken beter.![]()
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan iemand me vertellen wat er de logica van is dat je bij meerdere museumspoorclubs je naam, adres, postcode en woonplaats moet opgeven als je je voor een EMAIL-nieuwsbrief wilt aanmelden?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:16 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ben er laatst ook op sollicitatiegesprek geweest..... Zelfs de plaatselijke groenteboer doet zijn solligesprekken beter.![]()
Tijdens ons rondje Arriva was het 2 uit 10.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:39 schreef vw_caddy het volgende:
Wat cijfers van het onderzoek gehouden door prov. Groningen. Let vooral op de trefkans conducteur.
Is wel een goedkope manier om veel treinen te controleren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:55 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag al veel meer controle gezien, vooral instapcontrole
Toch wel, planmatig vertrekt de IC van .49 doorgaans van dat spoor 3. De .19 vertrekt wel van spoor 1, net als ´vroeger´ volgens mij toen er nog maar één IC per uur reed.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:36 schreef ghizzer het volgende:
Oh ja.. die ICK-rijtuigen.. die stond daar toch in Venlo niet gereed? Anders wel vaag, want hij staat altijd op dat perron waarvan jij de foto's hebt genomen.
ah juist. heb t idd net gezien op internet! (Y)quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Toch wel, planmatig vertrekt de IC van .49 doorgaans van dat spoor 3. De .19 vertrekt wel van spoor 1, net als ´vroeger´ volgens mij toen er nog maar één IC per uur reed.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:59 schreef Socios het volgende:
Dat moet jou goed doen, Wadlopers terug in Groningen.![]()
Vorige week dacht je al een wadloper in de 30300 serie gezien te hebbenquote:
Ja, zijn ook op eigen kracht naar Onnen gegaanquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:zou die op eigen kracht naar GN gereden zijn ?
Nee, heb al andere plannenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er morgen nog iemand naar Euroterminal 2 in Coevorden?
Nee, volgende week zaterdag wel naar Eurospoor. Is het nog wat geworden met een evt. Pendel vanaf Coevorden? Of hoe ga je?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er morgen nog iemand naar Euroterminal 2 in Coevorden?
Ik ga er wel heen. Er stond een half uur geleden nog in ieder geval een tent met bier. (Grolsch) en wat treintjes en dergelijke.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er morgen nog iemand naar Euroterminal 2 in Coevorden?
Dat was ik van plan, maar heb nu andere plannen...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er morgen nog iemand naar Euroterminal 2 in Coevorden?
Leuk, ik hoop dat het wat was. Wi zijn er langs gereden, maar het was erg druk, en het regende, dus zijn we doorgereden.quote:
Ok! Spammerdespammerdespam:quote:
Ja precies, en lopend was het dus 3 km geweest of zo. Nou is mijn enkel best verrot sinds een paar weken, en ik had ook op tijd moeten zijn voor de kaartjes en alles, en dat ging dus niet lukken. Nou ja, pech. Wel jammer, ik had graag eens een ritje met de BE gemaaktquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:46 schreef Duvel het volgende:
Nou ja, het is volgens Google Earth iets van 2,1km, hemelsbreed. Maar daar heb je niets aan zonder heli. Hier een plaatje van de lokale situatie.
[ link | afbeelding ]
Ja, dat is wel jammer inderdaad. Erg dom om niet even een busje in te zetten, ze hadden wel gezorgd voor voldoende parkeerplek. Maar dan moet je wel met de auto komen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, en lopend was het dus 3 km geweest of zo. Nou is mijn enkel best verrot sinds een paar weken, en ik had ook op tijd moeten zijn voor de kaartjes en alles, en dat ging dus niet lukken. Nou ja, pech. Wel jammer, ik had graag eens een ritje met de BE gemaakt
Ja, dat noemt zich dan "Knooppunt van Weg, Water en Spoor"quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:26 schreef Duvel het volgende:
Ja, dat is wel jammer inderdaad. Erg dom om niet even een busje in te zetten, ze hadden wel gezorgd voor voldoende parkeerplek. Maar dan moet je wel met de auto komen.
Valt mee hoorquote:Op maandag 22 oktober 2007 09:41 schreef ghizzer het volgende:
vorige week maandag waren ze bezig met de CTA´s in Zwolle. zag ik ook ´Maastricht´ als eindbestemming op de borden staan. Eigenlijk best belachelijk als ik er goed over nadenk.
Wow! en vroeger.. hoeveel jaren geleden is dat geweest?quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Valt mee hoor
Vroeger reed er in de ochtendspits één trein per dag in 1 keer van Groningen / Leeuwarden via Zwolle, Utrecht, Eindhoven naar Maastricht. Dat moet natuurlijk wel op de CTA kunnen dan
Bla bla alles beter bla bla.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:28 schreef Duvel het volgende:
Bla bla bla vroeger bla bla.
Bla bla jeugd van tegenwoordigquote:
Keulen denk ik...quote:Op zondag 21 oktober 2007 23:22 schreef Petre het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooi stationsdak![]()
Waar was dat nou?
[ afbeelding ]
Vanaf die voetgangersbrug geschoten?
Bedoel je zoiets?quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:41 schreef ghizzer het volgende:
vorige week maandag waren ze bezig met de CTA´s in Zwolle. zag ik ook ´Maastricht´ als eindbestemming op de borden staan. Eigenlijk best belachelijk als ik er goed over nadenk.
Zegguh fles, wil jij niet zo klagen over de plaats pakweg 12 km van mijn ouderlijk huisquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Het was veel te ver lopen, er was geen spoor van een pendelbusje ("we hopen op veel bezoekers!! ja ja) en ik heb nog geprobeerd een taxi te bellen, en daar mocht ik een UUR op gaan wachten
Mja, laat dan maar zitten
Wat voor fucking rimboe is dat daar johGa ik DAARvoor om half 7 mn nest uit op zondag?
Volgende keer bel ik je gewoon je bed uit, mag jij me brengenquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:21 schreef SuperWeber het volgende:
Zegguh fles, wil jij niet zo klagen over de plaats pakweg 12 km van mijn ouderlijk huis
Whehehe, hou je er even rekening mee, dat ik er momenteel niet echt in de buurt benquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgende keer bel ik je gewoon je bed uit, mag jij me brengen
Ja dag, het is toch gewoon buitenland daar!quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:21 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zegguh fles, wil jij niet zo klagen over de plaats pakweg 12 km van mijn ouderlijk huis
Je kunt ook zeggen: 'spacious'.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja dag, het is toch gewoon buitenland daar!
Dat is zogenaamd grafitti-werende foliequote:Op maandag 22 oktober 2007 14:47 schreef dennistd het volgende:
ICM 4226 zag er erg nieuw geverfd uit.....
quote:Op zondag 21 oktober 2007 23:22 schreef Petre het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooi stationsdak![]()
Waar was dat nou?
Klopt, Köln Hbf inderdaad, klein uurtje rondgehangen daar.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:36 schreef thatsme het volgende:
Keulen denk ik...
Ja, leuk altijd om te zien wat er allemaal op zo´n CTA staat/ kan. Als ze rollen kom je op bepaalde stations ook EuroCity tegen op plaatsen waar zo´n trein nog nooit gereden heeft.quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:41 schreef ghizzer het volgende:
vorige week maandag waren ze bezig met de CTA´s in Zwolle. zag ik ook ´Maastricht´ als eindbestemming op de borden staan.
Geen grondverf, maar verf dat eroverheen is gedaan tijdens opstel 's nachts. De 4026 heeft namelijk ook een letter op de kopquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:47 schreef dennistd het volgende:
ICM 4226 zag er erg nieuw geverfd uit..... de kop echter niet, die stond in de grondverf leek het
Relax!quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:05 schreef en_door_slecht het volgende:
Nou, kom op dan met die kikkers...
Doe jij dat maar even jaquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zal ik Fles maar voor zijn door te zeggen dat PTA niet staat voor Padden, Tropische kikkers en Amfibieën![]()
de turk op utrecht CSquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Samenvattend: Ik begreep dat ik eigenlijk![]()
mocht doen dat er al electriciteit was aangesloten.
Het snackbarretje was dicht natuurlijk, maar daar schijn je voor 80 CENT nog gewoon een frietje te kunnen krijgen. Broodje Frikandel 1,15 of zo. Ik heb thuis nog een foto van die prijslijst
Prijzen daar joh, het kan gewoon WEL
Moet je bij die gore zakkenvullers van de Smullers eens om komen
Ik had ze al gezien op OHIHquote:Op maandag 22 oktober 2007 19:31 schreef Wadloper het volgende:
Mooie plaatjes Zug!
Hier de twee van vanmiddag, je kan ze aanklikken uiteraard![]()
[ link | afbeelding ]
GTW 317 naar Groningen
[ link | afbeelding ]
V201 richting Onnen
Die zwarte loc heb ik met mazzel geschoten, camera zei dat batterijen leeg waren, maar heb ze snel gewisseld en heb dus deze foto nog nét kunnen maken![]()
![]()
Bron: Telegraaf.nlquote:NS brengt dagelijks bladvalweerbericht
door Harrie Nijen-Twilhaar
UTRECHT - Nederlandse treinreizigers, machinisten en conducteurs kunnen vanaf vandaag iedere dag het actuele 'herfstblaadjesweerbericht' in de gaten houden in verband met mogelijke gladde sporen, vertragingen en uitval van treinen.
Het gaat om een wereldprimeur, omdat een dergelijk weerbericht in geen enkel land voor de treinenloop wordt gemaakt.
Door middel van het combineren van temperatuur, windsnelheid, condensvorming en neerslag kan een voorspelling worden gegeven wanneer gladde sporen kunnen ontstaan. Platgereden blaadjes zorgen in de herfstperiode voor gladde sporen en kunnen vertraging en uitval van treinen veroorzaken.
Spoorwegbeheerder ProRail zorgt samen met MeteoConsult voor de dagelijkse gladheidswaarschuwingen. De informatie is voor zowel treinreizigers als spoorwegpersoneel bedoeld.
De speciale waarschuwing bestaat uit een cijfer van 0 tot 10. Van 0-2 (groen) is er weinig gladheidgevaar van 3-5 (oranje) een gering gladheidgevaar en van 6-10 (rood) veel kans op gladde sporen.
"Deze informatie wordt gebruikt om te bepalen of er speciale gel op het spoor moet worden gespoten om het spoor stroef te maken", aldus ProRail-woordvoerder Babet Verstappen. Het weerbericht is 's ochtends vroeg via de website van ProRail te lezen.
"Als het gladheidsgevaar in het rood komt te staan, moeten treinreizigers mogelijk rekening houden met vertraging of uitval van treinen."
Ook NS-machinisten en collega's van het goederenvervoer worden gewaarschuwd als er kans is op gladde sporen zodat zij hun snelheid kunnen aanpassen.
Gladde sporen ontstaan doordat herfstbladeren worden platgereden door treinen. In combinatie met vocht ontstaat er een gladde, doorzichtige koolstoffilm op de rails.
Zuh mottuh gewoon alle tsjoektsjoeks ombouwen naar maglev, dan gaat alles veel sneller ookquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
Ze mottuh gewoon spoorvegers op elke tjoektjoek hangen!
Kost wat, heb je ook wat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zuh mottuh gewoon alle tsjoektsjoeks ombouwen naar maglev, dan gaat alles veel sneller ook
Nou, ik dacht meer aan een roterende sttaalborstel of zo, maar okee. Boven de 60 km/h gaat dat vast stukken overslaan en zo, zoeen installatie kan ook afbreken, borstels onder de blader-derrie moeten ook weer schoongemaakt worden, blaaaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar ff serieus: waarom is het zo onmogelijk om een aantal treinen te voorzien van een soort voorbindlorrie die met een groot pak tissues de spoorstaven poetst?
ook goed!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zuh mottuh gewoon alle tsjoektsjoeks ombouwen naar maglev, dan gaat alles veel sneller ook
denk dat ze veel te hard slijten :/quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik dacht meer aan een roterende sttaalborstel of zo, maar okee. Boven de 60 km/h gaat dat vast stukken overslaan en zo, zoeen installatie kan ook afbreken, borstels onder de blader-derrie moeten ook weer schoongemaakt worden, blaaa
dat woord trouwens
Bij treinen die harder dan 30 km/h rijden moet die straal perslucht dan zo hard blazen dat je een soort tunnel blaast in het hondje, of het been, van de man die bij de eerstvolgende overweg staat te wachten. Denk ik hoorquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou ene dikke een straal perslucht niet werken om de blaadjes en restjes blad van de rails te schieten?
Ik denk niet dat dat veel zal helpen. Bladeren kun je met relatief weinig inspanning een eindje wegblazen, maar de massa/oppervlakte verhouding bereik je per blad met een enorme straal niet veel meer dan met een klein zuchtje. Met andere woorden: het duurt te lang. Het enige wat ze kunnen doen, is zand/sandite op de rails leggen om de wielen meer grip te laten hebben en wachten totdat het seizoen weer voorbij is. Treinen hebben bij zo ongeveer ieder buitje al last van de gladde rails, dus waarom ze de installaties alleen in de hefst inzettenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ook goed!
zou ene dikke een straal perslucht niet werken om de blaadjes en restjes blad van de rails te schieten?
Ik zeg: Tandrad.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat dat veel zal helpen. Bladeren kun je met relatief weinig inspanning een eindje wegblazen, maar de massa/oppervlakte verhouding bereik je per blad met een enorme straal niet veel meer dan met een klein zuchtje. Met andere woorden: het duurt te lang. Het enige wat ze kunnen doen, is zand/sandite op de rails leggen om de wielen meer grip te laten hebben en wachten totdat het seizoen weer voorbij is. Treinen hebben bij zo ongeveer ieder buitje al last van de gladde rails, dus waarom ze de installaties alleen in de hefst inzetten![]()
Mja, zie Doorloopkop t/m Schoonmaakkastquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
werkt helaas alleen bij lage snelheden en zal voor de NS wel te onderhoudsgevoelig zijn. Een katapult zou misschien wel kunnen werken. Komt de trein lekker snel op tempo zonder dat de wielen heel erg gaan slijten. Nu nog iets voor het afremmen bedenken![]()
Ik denk het nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:14 schreef Boschkabouter het volgende:
Fles, hoe laat was jij eigenlijk bij die Euroterminal? Volgens mij had ik jou gezien op zo'n heftruckding
omgekeerde kattapult!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, zie Doorloopkop t/m Schoonmaakkast
Remmen? SANDITEmaar dan VEEL he
Remt te hard af. Met negatieve g-krachten moet je voorzichtiger zijnquote:
Gewoon zo'n haak als op een vliegdekschip, die kun je zo lomp maken als je zelf wilt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
Remt te hard af. Met negatieve g-krachten moet je voorzichtiger zijn
Ook goed. Bij te snel afremmen viegen de mensen uit hun stoel als deze zo staat dat ze met de rijrichting mee zitten. Te lomp werkt niet, omdat dan de kabels te lang worden en er daardoor gevaarlijke toestanden zouden kunnen ontstaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:37 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Gewoon zo'n haak als op een vliegdekschip, die kun je zo lomp maken als je zelf wilt.
Zeikmodus: G-krachten kunnen niet negatief zijn, die vliegeniers hebben alleen een verschil nodig tussen naar boven en naar beneden vallen, daarom spreken ze over positief en negatief
Man, ik was nu niet bepaald serieus, natuurlijk is zo'n haak geen optie.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook goed. Bij te snel afremmen viegen de mensen uit hun stoel als deze zo staat dat ze met de rijrichting mee zitten. Te lomp werkt niet, omdat dan de kabels te lang worden en er daardoor gevaarlijke toestanden zouden kunnen ontstaan.
heule sterke MagLEV style magneten er onder.. MAGNEET BRAKES!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:08 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Man, ik was nu niet bepaald serieus, natuurlijk is zo'n haak geen optie.
Gnanana!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:44 schreef en_door_slecht het volgende:
En van Dumpert gejat:
[ afbeelding ]
Ja. Weleens van een wisselstraat gehoord?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan natuurlijk ook een raampje open doen en je slurf daar uit hangen met wat rare bochten
Bron: de Stentorquote:Ook Syntus klaagt over ProRail
DOETINCHEM/ZUTPHEN (anp) – Het loopt de spuigaten uit met storingen op het spoor in die delen van Gelderland waar vervoersbedrijf Syntus actief is, waaronder de lijn Zutphen-Winterswijk. De onderneming is al vier jaar in gesprek met spoorbeheerder ProRail over noodzakelijke investeringen, tot op heden zonder het gewenste resultaat.
Dat stelde manager Remko ten Brinke van Syntus dinsdag in een toelichting op een eerder verspreid persbericht, dat zich laat lezen als een noodkreet. ‘Onze klanten klagen steen en been en ze hebben gelijk’, aldus Ten Brinke. ‘Er zijn allerlei toezeggingen voor verbeteringen gedaan door ProRail, maar we zien nog geen resultaten. Het duurt allemaal veel te lang.’ Syntus is niet het eerste vervoersbedrijf dat kritiek uit op ProRail. De afgelopen weken klaagden onder meer de Nederlandse Spoorwegen, Connexxion, en Railion over de prestaties van de spoorbeheerder.
Alexxxxxxxxxxxxxxxxx had ook nog een of ander schraal vogelbekdier-achtig misbaksel uit Tsjechiëquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:15 schreef en_door_slecht het volgende:
Oke, ik verveel me (of beter: ik ben weer aan het soggen) en stel een post-de-lelijkste-trein verkiezing voor.
Spelregels: weet ik nog niet. Post eerst maar eens wat lelijke treinen.
Mijn inzet voor deze ronde:
[ afbeelding ]
Barrel van de České dráhy en rijdt rond in de buurt van Praag.
Phat chance, het zal ongetwijfeld ergens in de buurt van de Oeresundsbron zijnquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:16 schreef Duvel het volgende:
Hé, daar heb ik volgens mij van de zomer nog gereden, maar dan met de auto (op de betalingsvej).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |