abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:05:09 #1
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53916059

Hier alweer deel 87 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87
.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

[ Bericht 1% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 13-10-2007 23:12:17 ]
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:07:38 #2
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53916121
laaste post vorige topic:
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 22:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat kan . We waren echter met zoveel mensen dat het alsnog wel op de foto is gekomen .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:11:29 #3
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53916211
foutje
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53916261
Morgen weer van Bedum naar Amersfoort... leuk zo'n weekendretourtje, jammer dat het nu zo donker al is :s
pi_53916309
Morgen maar ff nergens heen Enkel doet raar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:36:54 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53916817
De rest van de platen van vandaag nog even uploaden. Het al voorgeschotelde voorproefje:

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53916880
weer iets wat je niet met Fles mag doen valt allemaal tegeeeeeeeeen!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 oktober 2007 @ 00:21:27 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53917977
Leuke CTA in Groningen:


De trein Groningen-Heerhugowaard?


Of Groningen-Hengelo?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53918165
Treinvindpost, ja defecte bordjes zijn ok
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53921613
Zoek de verschillen:


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:07:39 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53921625
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
De rest van de platen van vandaag nog even uploaden. Het al voorgeschotelde voorproefje:

[ afbeelding ]
Arme Fles!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:08:09 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53921631
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Zoek de verschillen:


[ afbeelding ]
De gele deur van de machinist!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:20:17 #13
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53921784
Koersrol Boegdeur Frontseinen. Beestickering en striping
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:27:58 #14
86072 thatsme
and That's you!
pi_53921871
en treinstelnummer!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:30:36 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53921900
etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53921914
En de bekleding, en het aantal toiletten zo te zien

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:36:13 #17
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53921981
Heeft er iemand al bier in de automaat van de protos gesignaleerd?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:41:26 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53922045
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
En de bekleding, en het aantal toiletten zo te zien
Dat zie ik niet op de geposte foto!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53922054
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Heeft er iemand al bier in de automaat van de protos gesignaleerd?
Dat zou wat zijn zeg

Ik denk niet dat dat er ooit gaat komen. Gisteren waren de kasten überhaupt nog leeg hoor ik net
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53922060
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:41 schreef Duvel het volgende:
Dat zie ik niet op de geposte foto!
Dat is omdat je dom bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53922062
Nee voor zover ik weet is dat ding nog steeds leeg
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:43:10 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53922075
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is omdat je dom bent
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:50:46 #23
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53922176
Dat kan je wel zien, onder die nieuwe ligt veel meer pleepapier
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53922611
Ik tel zeuveng verschillen
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_53922906
Gister even een lekker stukkie getoerd. Allereerst van Dordrecht naar 's Hertogenbosch en vervolgens met de omgeleide ICE International van 's Hertogenbosch naar Utrecht. Vervolgens met de koloper naar Rotterdam en als laatste de V-IRM weer terug naar Dordt


De ICE International bij aankomt 's Hertogenbosch
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:28:28 #26
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_53923674
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:43:35 #27
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53923905
quote:
das de toekomst , winkelen vanuit de trein
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53923976
quote:
OMG Dat word de toekomst voor de overbevolking
pi_53924003
Gisteren meteen maar van een Kruivatkaartje ( ) gebruik gemaakt.


Tee en Plan U gebroederlijk naast elkaar in Zwolle.

In Nijmegen dachten ze dat de TEE langs zou komen, echter wist men niet waarnaar toe.

CTA´aatje te Nijmegen.

De TEE kwam uiteraard niet, even later kwam wel een omgeleide ICE langs.


ICE 123 (´s-Hertogenbosch - Frankfurt Main Hbf) bij doorkomst in Nijmegen gisteren om 15.25u.


Plan V voor het begin van zijn reis als IC 3750 om 15.28u naar Zwolle te Nijmegen.

Vervolgens terug naar Arnhem en vanaf daar met een andere omgeleide ICE via Den Bosch naar Utrecht Centraal gereisd.


ICE 120 te Arnhem. Dezelfde als hierboven in het topic gefotografeerd te Den Bosch


Met een leuke CTA-bak erbij.

Vervolgens vanaf Utrecht weer met IC 565 naar Leeuwarden.
pi_53924699
Kwam net deze tegen op Youtube: http://nl.youtube.com/watch?v=2ZZftJbBy-M
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:43:27 #31
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53924990
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef Dichterbijer het volgende:
Kwam net deze tegen op Youtube: http://nl.youtube.com/watch?v=2ZZftJbBy-M
Was dit de bedoeling?

Ja slopen wel, maar op deze manier?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53925588
Hierbij nog een filmpje: de aanleg van een tunnel/brug te Hilversum begin dit jaar: http://nl.youtube.com/watch?v=x2iX5kZXidM
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:34:31 #33
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53928180
quote:
Op dinsdag 31 februari 2007 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De omroep is ook weer lekker aan het prutsen in Amf. Gisteren werd de reizigers die uit de IC naar Schiphol kwamen, op de mouw gespeld dat die trein in Amf zou blijven. Later draaiden de koersrollen op Schiphol, en vertrok hij keurig op tijd om 17:25 in de richting Hilversum Zonder mensen erin, die stonden allemaal te vloeken en te schelden omdat ze over Utrecht gepraat werden. De 17:25 IC naar Den Haag was overigens al dubbel vol omdat de 17:22 IC naar Rotterdam opgeheven was

En vanochtend om 9:30 werd nog even gemeld dat de IC naar Rotterdam van 9:22 "nog voor u gereed stond op sppr 5b" terwijl die pas een aantal minuten later binnen kwam rijden (uiteindelijk +13 bij vertrek).

[ afbeelding ]
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53928394
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:26 schreef Dichterbijer het volgende:
Kwam net deze tegen op Youtube: http://nl.youtube.com/watch?v=2ZZftJbBy-M
ROFL!

t was vast niet de bedoeling dattie zou omvallen op deze manier
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 oktober 2007 @ 17:59:40 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53928766
Gister dus met Ou-Tannu op pad geweest met een Arriva dagkaart


Let ook op het kaartnummer

In Groningen onder andere ICMm 4013 en 4014 gezien.

De 4013

Daarna naar Leer getuft, waar we oa deze meuk tegenkwamen:



De 10303 klaar om afgerangeerd te worden

Alle reizigerstreinen die we tegenkwamen waren dubbeldeksmeuk.

Niet geheel bijpassende loc bij het dubbeldekstreintje

Dit locje stond er als zijnde GDST, maar vertrok 10 minuten na het nemen van de foto:


Van het Groninger deel van de reis heb ik helaas geen foto's kunnen nemen, omdat we in oost Groningen met onmogelijke overstappen zaten, zoals een al vertrokken lijntaxi die speciaal voor ons terugkwam Gelukkig hebben we door de inzet van de taxisjoofs het stukje tussen Delfzijl en Roodeschool snel afgelegd, zodat we op schema bleven. Daarom is het volgende plaatje pas weer van Hlgh

De 10324

Daarna zijn we nog naar Stavoren geweest om de reis goed te beëindigen.

De 10238, nog steeds zonder logo op de kop

De rest van de foto's staat hier:
http://s54.photobucket.co(...)13%20oktober%202007/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53929047
Lol @ treinkaartje. Jammer dat dat treinstel niet naar Harlingen reed die dag.
pi_53929502


^^ de weerspiegeling van bagage rekken + bestemmings display int raam, en natuurlijk bagage rek zonder spiegeling
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:44:20 #38
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53929688
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]

^^ de weerspiegeling van bagage rekken + bestemmings display int raam, en natuurlijk bagage rek zonder spiegeling
Idee . De Duitse recherche kon met een onherkenbare foto van een pedofiel weer herkenbaar maken, kan iemand dat ook nog met deze koersrol .
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53930099
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 17:34 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Waarom iets uit februari 2007?

Waarom doen alsof het 31 februari is?

Waarom eigenlijk eoa kuttopic uit 19 fucking 99 er achter?

WAAROM?

Vingerverfverwijzingen gebruik ik vaker hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53931435
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Idee . De Duitse recherche kon met een onherkenbare foto van een pedofiel weer herkenbaar maken, kan iemand dat ook nog met deze koersrol .
ik GOK dat er Leeuwarden moet staan ?:)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 oktober 2007 @ 20:05:59 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53931517
Klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53931590
Was ook niet zo moeilijk

19:31:20 oftewel eitje
pi_53933762
Net terug gekomen in Amersfoort met de 4023... de Mendini.. 1 van zijn laatste ritjes volgens mij.
pi_53933850
Gaat die eruit? Zonde ik houd wel van treinen met een uniek karakter.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53933939
Nou ja, de 4015 is alweer gerenoveerd en al op de baan. Kan niet al te lang duren voordat ook de 4023 gewoon net zoeen ICMm als alle anderen wordt...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53934014
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:46 schreef du_ke het volgende:
Gaat die eruit? Zonde ik houd wel van treinen met een uniek karakter.
Komt dan ook als een ICMm op de baan... dus eenheidsworst

Van de herfst bioscoop waren alleen nog een paar plukken vloerbedekking te zien bij de poten van de banken.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:19:40 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53934681
Jammmer dat ze Alessandro Mendini niet in huren voor een verbouwde ICMm, dat zou pas stoer zijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53935308
Nog twee fotootjes van vanmiddag van de 30158 (reed eerst niet op zondag).


Een Spurt gereedstaande voor vertrek naar Leeuwarden.


Dezelfde trein zojuist begonnen aan zijn reis van 27 kilometer.
pi_53942504
Emmertje sop zou geen kwaad kunnen bij die laatste Socios
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 oktober 2007 @ 10:34:36 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53943665
Tsja, Fles. In Groningen halen ze zo nu en dan een stel door de wasstraat en doen dan de kop nog als handwas
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 oktober 2007 @ 11:29:13 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53944770
In de nieuwste Arriva nieuwsbrief wordt er op gewezen dat de kruidvatkaartjes ook bij Arriva geldig zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53945067
Kruidvat
Arriva
Spurt
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:46:29 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53945098
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
In de nieuwste Arriva nieuwsbrief wordt er op gewezen dat de kruidvatkaartjes ook bij Arriva geldig zijn
Dat is wel grappig nieuws!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:52:39 #54
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53946756
Wie gaat er mee een sjaal scoren

En wat hebben ze met het konijn gedaan?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53947159
Ik ga voor de broodtrommel.
pi_53947251
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
En wat hebben ze met het konijn gedaan?
Onder een trein gekomen... Railrunner
pi_53947386
ik zat vanochtend in de 894. weet niet of iemand dat boeiend vindt
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 oktober 2007 @ 13:27:22 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53947508
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:11 schreef Socios het volgende:
Ik ga voor de broodtrommel.
Doe mij dat handzame klokje maar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53950013
Wat een onzin

Ik heb tenminste een sjaal van VolkerRail

Gratis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 oktober 2007 @ 16:09:53 #60
86072 thatsme
and That's you!
pi_53950452
ik heb nog een leuke NS sjaal liggen:

nooit meer de weg kwijt
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_53950853
Cool, met het miljoenenlijntje erop!
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:50:46 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53951338
En zonder Flevolijn en Zuidtak!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:03:49 #63
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53953443
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:22 schreef ghizzer het volgende:
ik zat vanochtend in de 894. weet niet of iemand dat boeiend vindt
Ja, waar reed ie?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53954376
HC 5869, je bent een prutsert. Nooit langs zien komen, en zelfs nog te beroerd om de toiletten te ontgrendelen.

Dat was het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53954695
Toch de laatste dagen nog wat nieuws kunnen toevoegen aan de collectie. Hier aangevuld met wat ouder materiaal:


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage maandag 15 oktober 2007 @ 21:25:29 #66
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_53954943
Vandaag een Wadsloper in volle vaart tussen Amersfoort en Utrecht voorbij zien knallen.


Getrokken door een 6400-loc, dat dan weer wel...

Dacht k tenminste

[ Bericht 26% gewijzigd door PartyAnimal87 op 15-10-2007 21:33:04 ]
pi_53955306
Kan best hoor ik weet van niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53955316
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, Fles. In Groningen halen ze zo nu en dan een stel door de wasstraat en doen dan de kop nog als handwas
Bouwen die Friezen een onderhoudsloods in Leeuwarden, zetten ze er geen wasmachine naast. Als je alle onderhoud in Lw wil doen prima, zet er dan ook een wasstraat neer.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_53955495
Leuke verzameling Fles!
pi_53955589
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke verzameling Fles!
En wat huiswerk voor jou, dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53955623
Mijn dieptepunt van dit weekend: Geen witte wadloper op de maaslijn
pi_53955626
Mijn hoogtepunten daarentegen:


Dikke vette rook en een graantrein


Een echte Duitse Ludmilla als opdruklok achter een omgeleide staal/kalktrein en hij heeft het zwaar


Duits lokje en veoliaslopers


ERS 6610 met 10 jaar ERS logo


Twee Belgische loks met een kalktreintje, echt waar, deze reed met max 5 km de heuvel op....


Regionaal stoptreintje


Oudgedienden serie 140 met een volle kolentrein


En nog een keer het regionale stoptreintje
pi_53955713
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef Zug-Chef het volgende:

[bla bla]
Lyudmila is een meisje, trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53957735
Nog een youtube filmpje!
Deze heb ik gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=JHLB1NOJCDU erg mooi die sneeuw

En deze heb ik vannacht gemaakt:
http://nl.youtube.com/watch?v=T6lKDfnbfn4
pi_53958131
@Zug-Chef, wederom top-foto's, thanks for sharing! Ik geniet er altijd van om jouw platen te bekijken.

@Dichterbijer, leuk filmpje, wat voor trein zat je in?
pi_53958653
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:24 schreef von_Preussen het volgende:
@Zug-Chef, wederom top-foto's, thanks for sharing! Ik geniet er altijd van om jouw platen te bekijken.

@Dichterbijer, leuk filmpje, wat voor trein zat je in?
ICM 42xx Standaard stuff op die lijn. Amsterdam - Amersfoort
pi_53964253
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Mijn dieptepunt van dit weekend: Geen witte wadloper op de maaslijn
Als je Somda in de gaten had gehouden, wist je dat hij in Onnen was
pi_53964390
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:03 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Ja, waar reed ie?
Tussen Apeldoorn en Almelo. Was de trein om 08.59 uur uit Deventer in de richting Almelo.
pi_53964773
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 10:47 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Als je Somda in de gaten had gehouden, wist je dat hij in Onnen was
Juist niet toch, hij was eerst in Onnen, en is later op de vrijdag in Arnhem gezien... Althans dat werd ook vermeld op het forum aldaar..
pi_53965103
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 11:11 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Juist niet toch, hij was eerst in Onnen, en is later op de vrijdag in Arnhem gezien... Althans dat werd ook vermeld op het forum aldaar..
Oke, dat bericht had ik nog niet gelezen. Excuses!
Overigens zag ik hem ook niet in Arnhem staan gisteren. In Venlo ben ik niet geweest
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:07:57 #81
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_53968709
125 Teletekst di 16 okt
***************************************
Koperdieven ontregelen treinverkeer

***************************************
` Op enkele plaatsen in Midden-België
hebben koperdieven het treinverkeer
ontregeld.Ze knipten gisternacht bij
Puur in de buurt van Mechelen een kabel
van de bovenleiding door.Die viel op
een andere kabel waardoor kortsluiting
ontstond.

Wissels en seinen vielen uit waardoor
meer dan honderd treinen in de regio
uitvielen.Vannacht werd ook tussen
Edingen en Saintes een bovenleiding
doorgeknipt.Tien overwegen zijn nu niet
meer beveiligd.

De laatste jaren is koper gewild bij
dieven doordat de prijzen sterk zijn
gestegen op de internationale markt.
***************************************
volgende nieuws financieel sport


Hopelijk blijven de gasten die dat doen een keer aan de stroom hangen. 3000 volt lijkt me toch minder.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_53970552
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:07 schreef Eix het volgende:
Hopelijk blijven de gasten die dat doen een keer aan de stroom hangen. 3000 volt lijkt me toch minder.
Ik dacht precies hetzelfde
Blijf gewoon eens met je poten van andermans spullen af
pi_53971317
Vandaag stond er nabij het station van Deventer een duitse lok met een witte voor/achterkant.
pi_53972946
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Regionaal stoptreintje
Mooie foto´s! Op welke lijn zijn die foto´s van dat regionale stoptreintje genomen? De lijn naar Kleve ofzo?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:23:21 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53973016
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Mooie foto´s! Op welke lijn zijn die foto´s van dat regionale stoptreintje genomen? De lijn naar Kleve ofzo?
Vanuit Nederland rijdt al een tijdje niets meer naar Kleve... En zeker niet elektrisch! Volgens mij is dit bij Venlo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53974595
Dat is idd bij Venlo, het is lijn RE4 (de “Maas-Wupper-Express") welke dus van Venlo naar Hamm rijdt. Ik vind het wel een leuk treintje, ben er zelf deze zomer mee gereden.

Kijk hier voor meer:

http://de.wikipedia.org/wiki/Maas-Wupper-Express

[ Bericht 2% gewijzigd door von_Preussen op 16-10-2007 19:51:39 ]
pi_53975170
Ah okey . Vrijdag neem ik die trein tot Düsseldorf Hbf, had ´m niet eerder gezien.
pi_53976137
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:24 schreef von_Preussen het volgende:
@Zug-Chef, wederom top-foto's, thanks for sharing! Ik geniet er altijd van om jouw platen te bekijken.
Graag gedaan

@ Socios, dit is idd de lijn Venlo - Kaldenkirchen. Fotoplekje ligt vlak voor de Nederlands-Duitse grens :-)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:53:17 #89
86072 thatsme
and That's you!
pi_53976832
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:40 schreef ghizzer het volgende:
Vandaag stond er nabij het station van Deventer een duitse lok met een witte voor/achterkant.

deze waarschijnlijk
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_53977206
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch de laatste dagen nog wat nieuws kunnen toevoegen aan de collectie. Hier aangevuld met wat ouder materiaal:
[ afbeelding ]
Zo, vandaag weer even nuttig gebruik gemaakt van "geen reet te doen op je werk deel 114, dus maar een dagje vrij"

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:15:35 #91
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_53977283
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo, vandaag weer even nuttig gebruik gemaakt van "geen reet te doen op je werk deel 114, dus maar een dagje vrij"

[ afbeelding ]

Iets met euregio enzo?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_53977564
Ja die losse buttlijntjes rond Aachen he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53984112
quote:
BNN-presentatrice Nicolette Kluijver is woensdagochtend verhoord op het bureau van de Spoorwegpolitie. In de uitzending van Try Before You Die op 23 september trok Kluijver aan de noodrem van een trein, waarop de Nederlandse Spoorwegen aangifte tegen haar deden.

De presentatrice legde woensdag een verklaring af op het Amsterdamse bureau. Ze is verhoord als verdachte van drie strafbare feiten, aldus een woordvoerster van de Spoorwegpolitie. Het gaat om het ingrijpen in de bediening van een trein, het vernielen van het glas waarachter de noodknop zit om de deuren te openen en het lopen op het spoor.

De officier van justitie zal de hoogte bepalen van de boete die Kluijver krijgt opgelegd. Voor de Spoorwegpolitie is de zaak hiermee afgerond.

Gesprek

BNN bevestigde woensdag dat er een gesprek tussen Kluijver en de Spoorwegpolitie heeft plaatsgevonden, maar wilde hier verder geen uitspraken over doen. "Wij vinden dit iets tussen BNN en de NS", aldus een woordvoerster.
bron
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53985677
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:53 schreef thatsme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
deze waarschijnlijk
inderdaad! dat was m.
pi_53989535
Voor de liefhebbers: van 20 tot 28 oktober geen treinverkeer mogelijk tussen Blerick en Venlo.
Gevolg: Alle ERS containertreinen en al het kolen en ertsvervoer van Railion worden omgeleid via Roermond-Venlo. Verder zal ProRail hoogstwaarschijnlijk de Veolia dienstregeling ietwat uitdunnen om zo de cargo's meer ruimte te geven.

Bron: ns.nl / somda.nl
pi_53989639
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de liefhebbers: van 20 tot 28 oktober geen treinverkeer mogelijk tussen Blerick en Venlo.
Gevolg: Alle ERS containertreinen en al het kolen en ertsvervoer van Railion worden omgeleid via Roermond-Venlo. Verder zal ProRail hoogstwaarschijnlijk de Veolia dienstregeling ietwat uitdunnen om zo de cargo's meer ruimte te geven.

Bron: ns.nl / somda.nl
heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 oktober 2007 @ 15:07:58 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53989795
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijden
Gewoon laten rijden wat er kan rijden, dan maar niet volgens een vaste dienstregeling op Venlo-Roermond. Tussen Nijmegen en Blerick kunnen de wadjes wel gewoon pendelen volgens een dienstregelingetje.

[ Bericht 17% gewijzigd door Peterselieman op 17-10-2007 15:54:07 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53992416
Die wadjes kunnen ook wel doorrijden naar Venlo toch? Gezien de hoeveelheid spoor die er in Venlo ligt hoeven die goederentreinen geen perron te bezetten.
Socialist in Mercedes
pi_53992988
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijden
Tss, alsof er ineens 20 cargo's per uur per richting doorheen moeten Die paar wadjes kunnen er makkelijk tussendoor blijven rijden hoor. Slappe-lul-redenering van de Veo-josti's.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53993676
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de liefhebbers: van 20 tot 28 oktober geen treinverkeer mogelijk tussen Blerick en Venlo.
Gevolg: Alle ERS containertreinen en al het kolen en ertsvervoer van Railion worden omgeleid via Roermond-Venlo. Verder zal ProRail hoogstwaarschijnlijk de Veolia dienstregeling ietwat uitdunnen om zo de cargo's meer ruimte te geven.

Bron: ns.nl / somda.nl
Zondag rijden de treinen maar tot Horst / Sevenum (zaterdagnacht tot maandagochtend zijn er op dat traject werkzaamheden)
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:54:21 #101
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53995173
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:13 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Graag gedaan
Eens voor een groter publiek showen?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_53995389
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Eens voor een groter publiek showen?
Vertel
pi_53995770
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heeft veolia ook eens een goede reden om niet te rijden
Hebben ze weer wat tijd voor extra onderhoud!

EDIT: Niet dus, de rest rijdt wel gewoon
  woensdag 17 oktober 2007 @ 20:23:09 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_53995827
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:03 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vertel
Zal ik deze week doen, moet nog even iets online worden gezet waarvoor er even moet worden gewacht op iemand die dat kan/mag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_53997069
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tss, alsof er ineens 20 cargo's per uur per richting doorheen moeten Die paar wadjes kunnen er makkelijk tussendoor blijven rijden hoor. Slappe-lul-redenering van de Veo-josti's.

zolang er geen GTWs zijn voor Veolia grijpen ze elke reden aan om geen treindienst te hoeven rijden eh

want optijd rijden kennen ze toch niet
pi_53997135
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zolang er geen GTWs zijn voor Veolia grijpen ze elke reden aan om geen treindienst te hoeven rijden eh

want optijd rijden kennen ze toch niet
Nee nou ja, en de provincie schrijft boetes uit?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53997574
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee nou ja, en de provincie schrijft boetes uit?
ja, maar nu hebben ze een geweldige reden he! Prorail vind dat t niet kan,, tja dan kan veolia nog zo hard een trein willen sturen.. maar ja
pi_53997823
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja, maar nu hebben ze een geweldige reden he! Prorail vind dat t niet kan,, tja dan kan veolia nog zo hard een trein willen sturen.. maar ja
Het is een schande. Dat geld van die boetes, wat zien we daarvan terug? Ja, tariefsverhogingen, het moet ERGENS van betaald worden niewaar? En ondertussen zitten er 2 (nou, wel meer ook) volstrekt incompetente bendes losgeslagen teringdebielen een eind in het rond te blunderen over het spoorwegnet. Van ons geld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53998740
Je moet wat in de trein: http://nl.youtube.com/watch?v=j6KrpFJaH1w
Wederom van eigen hand...
pi_53999158
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Je moet wat in de trein: http://nl.youtube.com/watch?v=j6KrpFJaH1w
Wederom van eigen hand...
Is die (mob) camera zo brak of is die ruit zo vies?
............................
pi_53999585
Ruit was vies en de zon ging al onder...geen goeie combi... uberhaupt zijn de ramen van een VIRM erg vies...
pi_54002202
Tussen Zwolle en Emmen, rijdt daar ICM(m) eigenlijk volgens een vaste dienstregeling? Als ik daar kom zie ik die wel eens langsrijden maar ik heb er nog nooit ingezeten op die lijn?

In ieder geval ga ik vrijdag een stukje treinen naar het Noorden des lands
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:31:42 #113
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54002680
Nee, daar komt alleen ICM als de turbo-Veetjes kapot zijn, zoals een paar weken geleden toen er een paar aanrijdingen achter elkaar waren geweest. ICMm zou dan stom toeval zijn, maar die zijn er nog niet gesignaleerd. Vooral ook omdat ze liever een ICM-IV inzetten als vervanger voor twee plan V'tjes.

Ik heb toen zelfs twee keer van dat comfort mogen genieten.
Als er wat minder stellen voorradig zijn, wil er ook nog wel eens een setje Buffels richting Emmen worden gestuurd, die staan toch altijd in Zwolle een beetje 55-minuten te keren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:36:05 #114
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54002737
Je kan het bijvoorbeeld ook zien is de spots-historie van Somda, voor Zwolle-Emmen dus:
http://www.somda.nl/www/spots/t38%3F%3F/30/
http://www.somda.nl/www/spots/t80%3F%3F/30/
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_54005279
Tijd geleden dat ik naar Emmen met de trein ben geweest. Geregeld langs Zwolle gekomen en ´gewacht´ tot ik eens toevallig ICM voor vertrek naar Emmen zag staan. Toen snel uitgestapt en naar Emmen gegaan toen het nog een echte sneltrein was. Het was ook nog de Mendini!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:57:10 #116
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54011121
Ehm Springer bij delft...

Toeps is na stukje schiedam tot stilstand gekomen en een stukje achteruit gereden met ICK...
Dat dat mag...
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54013401


De vingerverfbrigade is bezig aan een informatiserings-offensief
quote:
Toelichting voorval:

Seinstoring Zutphen-Winterswijk
Er is geen toelichting voorval.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 oktober 2007 @ 17:15:14 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54013427
Ze kunnen voor dat traject waarschijnlijk niets origineels meer verzinnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54013443
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:57 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ehm Springer bij delft...

Toeps is na stukje schiedam tot stilstand gekomen en een stukje achteruit gereden met ICK...
Dat dat mag...
Waar staat dat het om een springer gaat dan?

En achteruit rijden hoeft helemaal geen probleem te zijn op zich, als de TRDL rekening houdt met wat er om hem heen gebeurt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54013544
Zo, vandaag eens met de Protos geweest. Best een leuk treintje, als ie het doet. We stonden bij Lunteren enkele minuten stil omdat er schijnbaar een storing was, een groepje Duitsers heeft toen de trein “uit- en aangezet” en toen konden we weer door.

En ook de Kippenlijn zelf is leuk, een station waar je van het perron meteen het centrum inloopt, dat kleine lijntje wat zich door krappe bochten in de bebouwing wringt, het heeft zeker wat.
pi_54016233
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En achteruit rijden hoeft helemaal geen probleem te zijn op zich
Jawel, ICK mag niet geduwd worden...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 oktober 2007 @ 19:47:43 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54016288
Misschien was het een trek-trek setje?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54017262
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar staat dat het om een springer gaat dan?

En achteruit rijden hoeft helemaal geen probleem te zijn op zich, als de TRDL rekening houdt met wat er om hem heen gebeurt
Dat riepen ze om.
Ik dacht eerst al dat ik uren zou zitten, dat viel gelukkig dus wel mee. Die mensen op Schiedam stonden overigens wel raar te kijken, komt daar zo'n trein van de verkeerde kant achteruit binnen...
pi_54017274
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Jawel, ICK mag niet geduwd worden...
Het was ook maximaal 250 meter...
pi_54017287
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
Misschien was het een trek-trek setje?
Nope.
pi_54017566
Weet iemand of er SWT in de DB-automaten in Venlo verkrijgbaar zijn en welke betaalmiddelen gelden (alleen munt, of meer)?
pi_54018030
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Jawel, ICK mag niet geduwd worden...
Tsja, tussen wat verboden is en in praktijk gebeurd ligt schijnbaar een groot verschil.

Zelf heb ik van de zomer ook meegemaakt dat een ICK-stam door de 1760 (wegens een defect aan de loc, hij had net omgezet, mischien kon ie niet meer “vooruit” rijden) door de wisselstraat naar een opstelspoor werd geduwd. Dat waren toch ook enkele honderden meters.

Wat is eigenlijk de reden dat ze niet geduwd mogen worden, gevaar voor ontsporing?
pi_54018205
Morgen ga ik een reisje maken.

30126: Harlingen 7.06 - Leeuwarden 7.29 (DM ´90)
IC 12526: Leeuwarden 7.45 - Zwolle 8.39 (ICM)
IC 3733: Zwolle 8.50 - Nijmegen 10.05 (Plan V/ V-IRM)
32225: Nijmegen 10.37 - Venlo 11.34 (DH)
RE 9019: Venlo 12.04 - Düsseldorf Hbf 13.08 (BR)
ICE 519: Düsseldorf Hbf 13.26 - Köln Hbf 13.49 (ICE)
ICE 14: Köln Hbf 14.44 - Aachen Hbf 15.16 (ICE)
RB 8968: Aachen Hbf 15.32 - Heerlen 16.02 (Talent)

IC 862: Heerlen 16.21 - Utrecht Centraal 18.22 (V-IRM)
IC 12767: Utrecht Centraal 18.47 - Leeuwarden 20.54 (ICM)
30167: Leeuwarden 20.59 - Harlingen 21.22 (DM ´90)

856 kilometer in 14 uur en 16 minuten.

Volgens teletekst zijn er in Duitsland geen stakingen aangekondigd voor Internationale treinen en ICE´s. Dus ik hoop dat ik nergens hinder van ondervind en alles volgens planning kan reizen.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:17:34 #129
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54018216
Te grote langskrachten over de buffers.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:19:20 #130
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54018261
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 20:48 schreef Doc__Zenith het volgende:
Weet iemand of er SWT in de DB-automaten in Venlo verkrijgbaar zijn en welke betaalmiddelen gelden (alleen munt, of meer)?
Volgens mij munt en briefgeld, geen pin, en zijn SWT's te koop. Zal wel niet anders zijn dan in Enschede.
Wat wel anders is, is dat je bij die grensovergang een zusats-ticket moet kopen, slechts geldig voor een enkele reis.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_54018568
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Tsja, tussen wat verboden is en in praktijk gebeurd ligt schijnbaar een groot verschil.

Zelf heb ik van de zomer ook meegemaakt dat een ICK-stam door de 1760 (wegens een defect aan de loc, hij had net omgezet, mischien kon ie niet meer “vooruit” rijden) door de wisselstraat naar een opstelspoor werd geduwd. Dat waren toch ook enkele honderden meters.

Wat is eigenlijk de reden dat ze niet geduwd mogen worden, gevaar voor ontsporing?
Het meest logische antwoord lijkt me dat ze geen stuurstand hebben en daardoor niet kunnen zien waar ze rijden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 oktober 2007 @ 21:44:00 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54018744
ICK heeft geen stuurstanden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:50:32 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54018859
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:17 schreef MREn het volgende:
Te grote langskrachten over de buffers.
Dan ben je bij Schiedam wel zuur, daar hangt ie mooi in een boog als je terug moet naar het station.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54018885
waarom een stuurstand bouwen als het materiaal toch al niet geduwt mag worden he
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:57:09 #135
86072 thatsme
and That's you!
pi_54019010
of je er mee rangeert of er 160 mee gaat rijden is natuurlijk wel een verschil he
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 22:50:16 #136
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54020290
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:17 schreef Socios het volgende:

ICE 14: Köln Hbf 14.44 - Aachen Hbf 15.16 (ICE)
Dat is een verdomd gaaf stukje.

De trein rijd daar het eerste stuk Köln - Düren (39km) met 250km/u, heerlijk.

http://de.wikipedia.org/w(...)%B6ln%E2%80%93Aachen

Hoeveel was je kwijt voor de tickets eigelijk? En dan in het bijzonder voor deze trein.

[ Bericht 12% gewijzigd door Eix op 18-10-2007 22:58:00 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54025308
Ja, speciaal uitgezocht voor deze reis. Ik ben benieuwd. Er rijden maar drie ICE´s per dag over dat stukje (Wel nog Thalys, maar die doet er langer over )

Ik heb reeds een ICE-ticket Düsseldorf Hbf - Heerlen voor EUR 28,20. in mijn bezit, gekocht bij Die Bahn.

Alleen het stukje Köln Hbf - Aachen Hbf zou EUR 19,00. kosten.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:04:51 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54026407
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:19 schreef MREn het volgende:
Volgens mij munt en briefgeld, geen pin,
Maar wel CreditCard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54027394
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:57 schreef thatsme het volgende:
of je er mee rangeert of er 160 mee gaat rijden is natuurlijk wel een verschil he
Juist, zie ook deze stam rijtuigen waarbij een rangeerder achteraan staat en door het raampje instructies doorgeeft.

  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:18:02 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54027651
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 04:17 schreef Socios het volgende:
Ik heb reeds een ICE-ticket Düsseldorf Hbf - Heerlen voor EUR 28,20. in mijn bezit, gekocht bij Die Bahn.
Toch best prijzig, voor zo'n klein stukje, zeker omdat het à 250 km/h ook nog eens zo voorbij is Terwijl je er niet echt wat van merkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:53:02 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54028359
De frambozenlollies van de HSL lelijk? Welnee, het kan altijd erger:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54028579
Hoe verkracht ik het aanzien van een treinstel
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:05:34 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54028597
Zijn de HSL rijtuigen zuurstokken, dan zijn dit wel erg veel lollies Idd erg lelijk zeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54028775
Volgende week vrijdag een openbaar vervoer onderzoek vanuit mn stage in Tongeren, België En in Tongeren moet ik het bordje nog, rijden er IC en IR treinen en is het ook de hoofdgoederenlijn tussen Duitsland en Antwerpse Haven. Vettigheid
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:29:07 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54029058
Ik kijk even op de site van Nicospilt en kom dit plaatje van de 4206, gemaakt op 5 september 2007, tegen:

Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:57:14 #146
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54029495
En de 4210 vandaag:
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:09:54 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54029700
Gaat lekker zo met de ICM IV
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:10:22 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54029710
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:57 schreef MREn het volgende:
En de 4210 vandaag: [ afbeelding ]
Vrouw aan het stuur, bloed aan de muur

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54031332
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:57 schreef MREn het volgende:
En de 4210 vandaag: [ afbeelding ]
Waar was dit?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:46:36 #150
86072 thatsme
and That's you!
pi_54031523
hoofddorpt

[ Bericht 25% gewijzigd door thatsme op 19-10-2007 14:07:55 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:46:49 #151
86072 thatsme
and That's you!
pi_54031527
hoofddorp
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')