Relax!quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:05 schreef en_door_slecht het volgende:
Nou, kom op dan met die kikkers...
Doe jij dat maar even jaquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zal ik Fles maar voor zijn door te zeggen dat PTA niet staat voor Padden, Tropische kikkers en Amfibieën![]()
de turk op utrecht CSquote:Op maandag 22 oktober 2007 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Samenvattend: Ik begreep dat ik eigenlijk![]()
mocht doen dat er al electriciteit was aangesloten.
Het snackbarretje was dicht natuurlijk, maar daar schijn je voor 80 CENT nog gewoon een frietje te kunnen krijgen. Broodje Frikandel 1,15 of zo. Ik heb thuis nog een foto van die prijslijst
Prijzen daar joh, het kan gewoon WEL
Moet je bij die gore zakkenvullers van de Smullers eens om komen
Ik had ze al gezien op OHIHquote:Op maandag 22 oktober 2007 19:31 schreef Wadloper het volgende:
Mooie plaatjes Zug!
Hier de twee van vanmiddag, je kan ze aanklikken uiteraard![]()
[ link | afbeelding ]
GTW 317 naar Groningen
[ link | afbeelding ]
V201 richting Onnen
Die zwarte loc heb ik met mazzel geschoten, camera zei dat batterijen leeg waren, maar heb ze snel gewisseld en heb dus deze foto nog nét kunnen maken![]()
![]()
Bron: Telegraaf.nlquote:NS brengt dagelijks bladvalweerbericht
door Harrie Nijen-Twilhaar
UTRECHT - Nederlandse treinreizigers, machinisten en conducteurs kunnen vanaf vandaag iedere dag het actuele 'herfstblaadjesweerbericht' in de gaten houden in verband met mogelijke gladde sporen, vertragingen en uitval van treinen.
Het gaat om een wereldprimeur, omdat een dergelijk weerbericht in geen enkel land voor de treinenloop wordt gemaakt.
Door middel van het combineren van temperatuur, windsnelheid, condensvorming en neerslag kan een voorspelling worden gegeven wanneer gladde sporen kunnen ontstaan. Platgereden blaadjes zorgen in de herfstperiode voor gladde sporen en kunnen vertraging en uitval van treinen veroorzaken.
Spoorwegbeheerder ProRail zorgt samen met MeteoConsult voor de dagelijkse gladheidswaarschuwingen. De informatie is voor zowel treinreizigers als spoorwegpersoneel bedoeld.
De speciale waarschuwing bestaat uit een cijfer van 0 tot 10. Van 0-2 (groen) is er weinig gladheidgevaar van 3-5 (oranje) een gering gladheidgevaar en van 6-10 (rood) veel kans op gladde sporen.
"Deze informatie wordt gebruikt om te bepalen of er speciale gel op het spoor moet worden gespoten om het spoor stroef te maken", aldus ProRail-woordvoerder Babet Verstappen. Het weerbericht is 's ochtends vroeg via de website van ProRail te lezen.
"Als het gladheidsgevaar in het rood komt te staan, moeten treinreizigers mogelijk rekening houden met vertraging of uitval van treinen."
Ook NS-machinisten en collega's van het goederenvervoer worden gewaarschuwd als er kans is op gladde sporen zodat zij hun snelheid kunnen aanpassen.
Gladde sporen ontstaan doordat herfstbladeren worden platgereden door treinen. In combinatie met vocht ontstaat er een gladde, doorzichtige koolstoffilm op de rails.
Zuh mottuh gewoon alle tsjoektsjoeks ombouwen naar maglev, dan gaat alles veel sneller ookquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
Ze mottuh gewoon spoorvegers op elke tjoektjoek hangen!
Kost wat, heb je ook wat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zuh mottuh gewoon alle tsjoektsjoeks ombouwen naar maglev, dan gaat alles veel sneller ook
Nou, ik dacht meer aan een roterende sttaalborstel of zo, maar okee. Boven de 60 km/h gaat dat vast stukken overslaan en zo, zoeen installatie kan ook afbreken, borstels onder de blader-derrie moeten ook weer schoongemaakt worden, blaaaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar ff serieus: waarom is het zo onmogelijk om een aantal treinen te voorzien van een soort voorbindlorrie die met een groot pak tissues de spoorstaven poetst?
ook goed!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zuh mottuh gewoon alle tsjoektsjoeks ombouwen naar maglev, dan gaat alles veel sneller ook
denk dat ze veel te hard slijten :/quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik dacht meer aan een roterende sttaalborstel of zo, maar okee. Boven de 60 km/h gaat dat vast stukken overslaan en zo, zoeen installatie kan ook afbreken, borstels onder de blader-derrie moeten ook weer schoongemaakt worden, blaaa
dat woord trouwens
Bij treinen die harder dan 30 km/h rijden moet die straal perslucht dan zo hard blazen dat je een soort tunnel blaast in het hondje, of het been, van de man die bij de eerstvolgende overweg staat te wachten. Denk ik hoorquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
zou ene dikke een straal perslucht niet werken om de blaadjes en restjes blad van de rails te schieten?
Ik denk niet dat dat veel zal helpen. Bladeren kun je met relatief weinig inspanning een eindje wegblazen, maar de massa/oppervlakte verhouding bereik je per blad met een enorme straal niet veel meer dan met een klein zuchtje. Met andere woorden: het duurt te lang. Het enige wat ze kunnen doen, is zand/sandite op de rails leggen om de wielen meer grip te laten hebben en wachten totdat het seizoen weer voorbij is. Treinen hebben bij zo ongeveer ieder buitje al last van de gladde rails, dus waarom ze de installaties alleen in de hefst inzettenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ook goed!
zou ene dikke een straal perslucht niet werken om de blaadjes en restjes blad van de rails te schieten?
Ik zeg: Tandrad.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat dat veel zal helpen. Bladeren kun je met relatief weinig inspanning een eindje wegblazen, maar de massa/oppervlakte verhouding bereik je per blad met een enorme straal niet veel meer dan met een klein zuchtje. Met andere woorden: het duurt te lang. Het enige wat ze kunnen doen, is zand/sandite op de rails leggen om de wielen meer grip te laten hebben en wachten totdat het seizoen weer voorbij is. Treinen hebben bij zo ongeveer ieder buitje al last van de gladde rails, dus waarom ze de installaties alleen in de hefst inzetten![]()
Mja, zie Doorloopkop t/m Schoonmaakkastquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
werkt helaas alleen bij lage snelheden en zal voor de NS wel te onderhoudsgevoelig zijn. Een katapult zou misschien wel kunnen werken. Komt de trein lekker snel op tempo zonder dat de wielen heel erg gaan slijten. Nu nog iets voor het afremmen bedenken![]()
Ik denk het nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:14 schreef Boschkabouter het volgende:
Fles, hoe laat was jij eigenlijk bij die Euroterminal? Volgens mij had ik jou gezien op zo'n heftruckding
omgekeerde kattapult!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, zie Doorloopkop t/m Schoonmaakkast
Remmen? SANDITEmaar dan VEEL he
Remt te hard af. Met negatieve g-krachten moet je voorzichtiger zijnquote:
Gewoon zo'n haak als op een vliegdekschip, die kun je zo lomp maken als je zelf wilt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
Remt te hard af. Met negatieve g-krachten moet je voorzichtiger zijn
Ook goed. Bij te snel afremmen viegen de mensen uit hun stoel als deze zo staat dat ze met de rijrichting mee zitten. Te lomp werkt niet, omdat dan de kabels te lang worden en er daardoor gevaarlijke toestanden zouden kunnen ontstaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:37 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Gewoon zo'n haak als op een vliegdekschip, die kun je zo lomp maken als je zelf wilt.
Zeikmodus: G-krachten kunnen niet negatief zijn, die vliegeniers hebben alleen een verschil nodig tussen naar boven en naar beneden vallen, daarom spreken ze over positief en negatief
Man, ik was nu niet bepaald serieus, natuurlijk is zo'n haak geen optie.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook goed. Bij te snel afremmen viegen de mensen uit hun stoel als deze zo staat dat ze met de rijrichting mee zitten. Te lomp werkt niet, omdat dan de kabels te lang worden en er daardoor gevaarlijke toestanden zouden kunnen ontstaan.
heule sterke MagLEV style magneten er onder.. MAGNEET BRAKES!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:08 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Man, ik was nu niet bepaald serieus, natuurlijk is zo'n haak geen optie.
Gnanana!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:44 schreef en_door_slecht het volgende:
En van Dumpert gejat:
[ afbeelding ]
Ja. Weleens van een wisselstraat gehoord?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan natuurlijk ook een raampje open doen en je slurf daar uit hangen met wat rare bochten
Bron: de Stentorquote:Ook Syntus klaagt over ProRail
DOETINCHEM/ZUTPHEN (anp) – Het loopt de spuigaten uit met storingen op het spoor in die delen van Gelderland waar vervoersbedrijf Syntus actief is, waaronder de lijn Zutphen-Winterswijk. De onderneming is al vier jaar in gesprek met spoorbeheerder ProRail over noodzakelijke investeringen, tot op heden zonder het gewenste resultaat.
Dat stelde manager Remko ten Brinke van Syntus dinsdag in een toelichting op een eerder verspreid persbericht, dat zich laat lezen als een noodkreet. ‘Onze klanten klagen steen en been en ze hebben gelijk’, aldus Ten Brinke. ‘Er zijn allerlei toezeggingen voor verbeteringen gedaan door ProRail, maar we zien nog geen resultaten. Het duurt allemaal veel te lang.’ Syntus is niet het eerste vervoersbedrijf dat kritiek uit op ProRail. De afgelopen weken klaagden onder meer de Nederlandse Spoorwegen, Connexxion, en Railion over de prestaties van de spoorbeheerder.
Alexxxxxxxxxxxxxxxxx had ook nog een of ander schraal vogelbekdier-achtig misbaksel uit Tsjechiëquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:15 schreef en_door_slecht het volgende:
Oke, ik verveel me (of beter: ik ben weer aan het soggen) en stel een post-de-lelijkste-trein verkiezing voor.
Spelregels: weet ik nog niet. Post eerst maar eens wat lelijke treinen.
Mijn inzet voor deze ronde:
[ afbeelding ]
Barrel van de České dráhy en rijdt rond in de buurt van Praag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |