Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 30-10-2018 19:42:44 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36 |
"FOTO VOLGT" gewoon overgenomen uit vorige topic | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:37 |
Anyway, mijn eerste herfstdag op het spoor en het ging weer eens mis natuurlijk sein- en overwegstoring, twee keer extra overstappen, vertraging nog net op een half uur kunnen houden, informatie praktisch nul, het was weer feest | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:40 |
Ik heb al even geen trein meer van binnen gezien. De laatste keer was met dat rondje van een paar weken terug | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:43 |
Ik ben ook al bijna twee weken treingehandicapt. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:44 |
Zo, OP aangepast | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:47 |
Jij werkt dan ook in een gebied waar alleen 's zomers files zijn | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:50 |
Jij woont & werkt (of nou jah, dagbesteding, vooruit sommige mensen noemen dat werk) ergens waar mensen in de file staan om zo snel mogelijk weg te komen. | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:51 |
Best lekker hoor, tijdens de ochtendspits 20 minuten lang ongestoord 130 km/u kunnen rijden | |
toblorone | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:51 |
Haha die beschrijving van Salatrel. | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:52 |
welnee, ik zit toch iedere dag achter de geraniums duimen te draaien? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:55 |
Dat is omdat jij al niet meer beter weet | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:57 |
Groningen is druk zat hoor | |
Stefanovic83 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:16 |
traject-abbo op business card vraagje Ik ga 5 weken niet reizen binnenkort, dan is het meen ik slim om mijn traject te wijzigen van Almere - Bijlmer Arena naar iets van 100 meter. Want dat scheelt abbo-kosten, toch? Advies voor een traject? Ik kan mijn traject-abbo natuurlijk ook helemaal eraf gooien, maar dan heb ik ook geen daluren korting meer. Toch? helluuuuuup | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:18 |
Stations die dicht bij elkaar liggen. Dordrecht - Dordrecht-Zuid, Rotterdam Centraal-Blaak, Utrecht Vaartsche Rijn - Centraal, zoiets Je kunt natuurlijk je trajectabo geheel stopzetten, en kijken of een gewoon abonnement iets voor je is. Of neem NS Flex, dat kun je na een maand alweer stopzetten. Dat is mogelijk goedkoper dan een trajectabo. [ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 30-10-2018 20:23:19 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:31 |
Delfzijl - ~West kun je pissen, maar ja, geen NS hmm | |
Salatrel | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:33 |
Toeslag voor de ICd gaat ook omhoog van 2,40 naar 2,60. Fietskaart gaat naar 6,90. Dagkaart Hont 3,20 | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:40 |
Zelf verdiend | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:44 |
Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:47 |
Utrecht Centraal Wisselstraat Zuid ja, ook zoiets | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:51 |
En daarvoor vragen ze dan dit:
En dat terwijl je voor ¤ 60 per maand een U-OV-abonnement hebt wat geldig is in de hele stad + de treinen. Gek genoeg hoort Leidsche Rijn daar niet bij? | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:56 |
Kropswolde - Martenshoek is ook een mooie | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:59 |
Nog korter is Harlingen Haven - Harlingen met 1075 meter Gebeurt er regelmatig dat Harlingers onderweg naar Leeuwarden als ze vroeg zijn in de trein richting Haven stappen. Zo hebben ze de beste zitplaatsen | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:59 |
Wat zijn eigenlijk de twee dichtst bij elkaar liggende stations van Nederland? | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:00 |
Op dit moment zit ik op 1075 meter als kortste | |
Frozen-assassin | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:06 |
Met je valse informatie gisteren trap ik hier niet in | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:09 |
Als het per sé een NS-traject moet zijn dan komt Zoetermeer - Zoetermeer Oost met 1077 meter wel in aanmerking. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:10 |
Heel goed. Trek ALLES in twijfel | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:11 |
Harlingen Haven - Harlingen is twee meter korter Utrecht Centraal - Vaartsche Rijn blijkt rond de 1,3 kilometer te zitten, dus die valt af | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:12 |
Ja klopt | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:14 |
Jammer dat Utrecht Majella er nooit is gekomen | |
#ANONIEM | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:15 |
Delfzijl, Delfzijl west dan? | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:16 |
Harlingen - Harlingen Haven is al 3x gezegd. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:21 |
Ga maar eens hier kijken. Puntje perron tot puntje perron blijft onder de 150 meter. Friedrichshafen Stadt links, Hafen rechts. | |
Salatrel | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:24 |
Hollandsspoor laan van noi? Amsterdam zuid Amsterdam RAI? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:25 |
Norddeich - Norddeich Mole. Even kijken. | |
derLudolf | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:27 |
Hoewel ze daar ook Nedersaksisch praten is dat geen Nederland | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:28 |
Nee Friedrichshafen ook niet Maar dat soort stations liggen VEEL dichter bij elkaar. Al weet ik ook niet hoe PSM bij die 1075 m komt. Is dat puntje perron tot puntje perron gemeten? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:28 |
Allebei rond de 1,6 km. In die categorie heb je er een hele hoop. | |
b2py | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:29 |
Muiderpoort 1 - Muiderpoort 2, Muiderpoort - Science park, science park - Diemen, duivendrek - Diemen Z? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:30 |
De kwabben van je moeder zijn het meest prominent in die categorie. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:30 |
Nee daar liggen 2 overwegen, een parkeerplaats en een bushalte tussen. Dat is veeeeeeel verder idd | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:30 |
Telt de DLR mee? If so: Canary Wharf - West India Quay, er ligt misschien 100 meter tussen de perrons. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:30 |
screenie uit Maps posten fdan | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:31 |
Voor de invoering van Randstadrail had ik mijn geld gezet op Driemanspolder - Zoetermeer. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:31 |
jamaar dat telt niet. Somehow | |
Mr_Klaasje | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:31 |
Midden van het perron naar midden van het perron: Hilversum-Hilversum sportpark. Het sein aan het uiteinde van het perron van sportpark is het inrijdsein van Hilversum. (1040 meter) | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:32 |
https://www.google.nl/map(...),0.71t/data=!3m1!1e3 | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:34 |
Wauw fuck dat slaat echt nergens op idd | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:34 |
Das war einmal... 25 mei 2006 | |
Mr_Klaasje | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:38 |
Sneek Noord-Sneek is ook heel aardig (1100m) maar toch echt langer dan wat hier al langskwam. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:41 |
Koog B - Koog Z? | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:41 |
En 150 meter verderop ligt nóg een station: Heron Quays. https://www.google.nl/map(...)00.15h/data=!3m1!1e3 | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:43 |
Ik denk dat er in Sittard een perron is wat langer is dan dat hele traject van 3 stations bij elkaar | |
Mr_Klaasje | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:43 |
Rond de 1600 ook.. Wel een leuke is Bovenkarspel Flora-Bovenkarspel Grootebroek | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:44 |
Die foto is echt goud! | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:46 |
Dankje Zelf gemaakt, toen het nog net kon | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:46 |
In het buitenland kun je wel meer stations vinden die heel dicht bij elkaar liggen, met name op het Zwitserse en Oostenrijkse smalspoor. In Glion (bij Montreux) liggen er 3 binnen een halve kilometer. | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:48 |
Je hebt helemaal gelijk, Sittard heeft een perron van 700 meter. De afstand tussen de uiterste puntjes van West India Quays en Heron Quays is hemelsbreed 520 meter. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:51 |
Dit soort onzin doet me een beetje denken aan de tijd dat ik nog autofoldertjes uit mijn hoofd leerde Kwam ik erachter dat de cilinderinhoud van de dikste auto's groter was dan de tankinhoud van de kleinste. En de tankinhoud van de grootste groter dan de bagageruimte van de kleinste #olieblikslaventijd #jeugdzonden | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:52 |
In de omgeving van Zug (Zwitserland) liggen stations van de S-Bahn zo'n 500 meter uit elkaar. En Hünenberg Zythus - Hünenberg Chämleten spant de kroon met 350 meter van puntje perron tot puntje perron. Dit allemaal op hoofdlijnen waar ook Intercity's en Interregio's rijden. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:53 |
Hoe dzat het ook alweer met Nordeich-Nordeich Mole Flash? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:53 |
<200 m Correctie: 118,10 m We have a winner [ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 30-10-2018 21:59:29 ] | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:55 |
Dat zijn toch eigenlijk veredelde trams. Kunnen we hier in Nederland net zo goed de Nieuwegeinlijn en Randstadrail meetellen. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:58 |
Afstandmeten.nl heeft nieuwe kaarten waar ook de perrons exact op staan | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:58 |
Dat ben ik met je eens, maar daar vinden ze toch echt dat het deel uitmaakt van de spoorweginfrastructuur. | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:59 |
Openstreetmaps heeft dat soort info ja. Da's echt tof | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:00 |
Helaas niet van FN Hafen, maar een ruwe schatting leert dat het waarschijnlijk ook niet onder de 150 meter blijft daar. En zeker niet onder de 118 van Norddeich. En fak jou DLR, DIT is een traject waar gewoon InterCity's rijden | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:05 |
Ik zie het al helemaal voor me als er een storing tussen die stations is. "DB zet benenwagens in." | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:06 |
Vergis je niet hoeveel koffers de gemiddelde manke bejaarde op die verbinding bij zich heeft | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:09 |
Rondom Canary Wharf kan ik het me nog voorstellen, dat is midden in de docklands en de loopafstand tussen die stations is al zo 5 tot 10 minuten. De snelheid van de treinen ligt daar echter niet hoog, extra stops zijn in te passen zonder al te veel tijdsverlies. Maar hoe ontstaat zoiets als in Norddeich? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:14 |
Nou ja eentje voor het dorp en eentje voor de Bertha's die geen meter te ver willen en kunnen lopen met al hun koffers naar de boot. Zelfde eigk wel bij Friedrichshafen. Hoek van Holland was dat al genoemd? Harlingen precies hetzelfde. | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:14 |
nee, kilometrage zoals die officieel voor stations gehanteerd wordt | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:15 |
Daar hebben we in dit geval geen enkele boodschap aan | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:17 |
bijna ACHT KEER zo ver als Norddeich dus. Go home. | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:17 |
Maar maar maar Als we dan tussen de puntjes van de perrons gaan meten dan wint Zoetermeer met 820 meter het wel van Harlingen met 980 meter. Edit: oh gaan we nu ineens bijdehand hemelsbreed doen? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:21 |
Dat is niet bijdehand, dat is "zuiver" | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:22 |
Maar is niet de afstand die de trein daadwerkelijk tussen beide stations aflegt. Dat vind ik zelf eigenlijk persoonlijk voor mijzelf op zich wel leuker. | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:23 |
| |
Frozen-assassin | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:23 |
Je weet bij zulke dingen dat Fles het zo gaat omdraaien dat hij gelijk heeft | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:23 |
tsja, was "aan dezelfde lijn" eigenlijk een eis? | |
derLudolf | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:24 |
Dan loop je door de trein van het ene naar het andere station | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:26 |
Nee hoor, helemaal niet Maar als je wilt gaan vergelijken, dan is dit, volgens mij, de makkelijkste manier om alles eerlijk met elkaar te vergelijken Maar als iemand anders een beter criterium weet hoor ik het graag hoor "afstand langs het spoor" is altijd discutabel. Doe je dat per meter, per centimeter, per 10 meter? Dat maakt (veel) uit https://en.wikipedia.org/wiki/Coastline_paradox | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:27 |
Als het over die afstanden gaat rond ik het voor mezelf altijd af op hele kilometers. Naar boven natuurlijk | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:28 |
De gemiddelde IC van een bak of 7-8 kan op beide stations tegelijk in- en uitstapgelegenheid bieden idd | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:28 |
Ja, vind ik wel. Dan kom ik voor Driemanspolder -> Zoetermeer op 18,66 kilometer (via Forepark en Ypenburg). Edit: waarmee we volgens mij ook een winnaar hebben voor (ex-)stations met grootste verschil tussen hemelsbrede afstand en korst mogelijke afstand per spoor. | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:30 |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:32 |
Kun je het over hebben natuurlijk Ik vind ook van wel, maar we hadden het daar op zich nog niet eerder over gehad. Maar als dat geen eis is, dan is dat meteen een winnaar. | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:37 |
Probeer dat maar eens met Nijmegen-Kleve. Via het spoor is dat over de honderd, hemelsbreed denk ik 12. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:38 |
Emmen - Musselkanaal? | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:39 |
Tallinn-Helsinki zal het wel winnen. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:40 |
Tenzij je het natuurlijk niet in absolute kilometers gaat bepalen maar als quotiënt. Dan is Zoetermeer moeilijk te kloppen. | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:40 |
Weert - Hamont? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:41 |
Stockholm - Hanko. Overtoep | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:42 |
Ik klop er overneen met Algeciras-Casablanca. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:43 |
Dat is ook qua verhouding wel een goeie ja. Is misschien via Maastricht nog wel korter dan via Roosendaal. Dat win je te voet | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:43 |
Bluf. Daar is geen directe spoorverbinding mogelijk | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:44 |
Niet? Ik geef toe, het was een gokje. | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:44 |
DB spuugt zelfs een reisadvies over Amsterdam uit voor Weert - Hamont Dat sowieso.. Trouwens, die jizdenka-tool lijkt vernieuwd te zijn. Ik krijg er geen afstanden meer uit | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:46 |
Nee, alleen in het westen van de Algerijnse kuststrook rijden treinen. Lybië weet ik niet. Tunesië vast wel, Egypte vast niet ten westen van de Delta. | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:50 |
Daar kun je gewoon met een trein over als je dat zou willen. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:50 |
Sjarjah International Airport en Dubai International Airport liggen trouwens ook dichter bij elkaar dan Deventer en Apeldoorn | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:51 |
Maar die rijdt er niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:51 |
Ja, Nijmegen - Kleve ook. Emmen - Musselkanaal misschien ook wel. Roermond - Dalheim? ook Definities, definities | |
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:51 |
Hadden ze daar niet ergens een fietspad in/op/naast de rails gebouwd? | |
Janneke141 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:53 |
De twee vliegvelden op Sint Maarten liggen nog dichter bij elkaar denk ik, alleen ligt daar nog een grens tussen. Die twee emiratische vliegvelden zullen wel de uitkomst zijn van een wedstrijdje verpissen tussen twee Arabische sjeiks met een vliegtuigentic, niet? | |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:56 |
Ik weet nog dat we voor het vaststellen van het regelement van Rondje Nederland in 2006 eindeloze discussies hadden: moet je de Gooiboog, de Hemboog en de Utrechtboog berijden om te kunnen claimen dat je het hele spoornet gehad hebt? Tsja, definieer een boog, hmm hmm. "stuk spoor tussen twee buurstations met elk minstens drie buurstations, waaronder elkaar" Nee hoor Zwolle - Meppel is geen boog te noemen. Uiteindelijk kwamen we wel tot een geldige definitie Alleen volgde daaruit dat de betreffende bogen dus wel bereden moesten worden (wat weer extra tijd kostte etc).
| |
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:57 |
Nou, en of ze dat hebben | |
BLS | dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:37 |
Dat, en her en der bij overwegen is het spoor weggehaald en de aansluitingen op het hoofspoor aan beide kanten zijn er niet meer. Om maar te zwijgen over Emmen - Musselkanaal. Ik zou niet weten hoe je daar een trein overheen krijgt behalve over de omweg via Zwolle/Haren. Die spoorlijn ligt er tot Stadskanaal gewoon niet meer. Sinds afgelopen weekend is het trouwens ook einde verhaal voor treinen van Nieuw-Buinen naar Musselkanaal. Weert - Hamont is daarentegen gewoon in gebruik. Er gaat volgens mij zelfs regelmatig een goederentrein overheen rijden (of dat gebeurt al). Tot zover mijn bijdehante bijdrage van deze avond. | |
MTL | woensdag 31 oktober 2018 @ 03:11 |
Noemen ze dat tegenwoordig al L3? Het enige dat ik in die video zie is L2 met hele korte blokken rondom de stopplaatsen. Je zou het wellicht een soort van L2 / L3 hybrid kunnen noemen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van baangebonden treindetectie, maar echt L3 vind ik het niet. De blokken zijn (voor zover ik in de video kan zien) niet dynamisch. [ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 31-10-2018 03:58:54 ] | |
Stefanovic83 | woensdag 31 oktober 2018 @ 06:30 |
Hoe een vraag naar een gunstig traject-abo traject kan leiden tot deze serie posts Mooi. Maar Harlingen dus maar. | |
Kansenjongere | woensdag 31 oktober 2018 @ 07:17 |
Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom is volgens mij het goedkoopste trajectabonnement. Dat werd een paar jaar geleden in ieder geval steeds genoemd als antwoord op dezelfde vraag. | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 07:40 |
Kijk ook even naar NS Flex: Dal Voordeel kost ¤ 5 per maand en is maandelijks opzegbaar. Dat is goedkoper dan een trajectabonnement. | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 oktober 2018 @ 07:57 |
Het verschil tussen level 2 en level 3 is de aanwezigheid versus de afwezigheid van baangebonden treindetectie. Dus dan is het level 3. Dynamische/verplaatsende blokken kan je eerder zien als een verkoopverhaal: Het is veel makkelijker om korte goed gedefinieerde blokken aantoonbaar veilig in de software op te nemen dan daadwerkelijke dynamische blokken. Dat lijkt dan vervolgens op dynamische blokken. De performancewinst van dynamische blokken t.o.v. korte vaste blokken zijn alleen aanwezig bij perronopvolgingen waarbij je een flinke bak hinder (langzamer rijden dan optimaal) accepteert. Dan komt op een gegeven moment het punt dat een trein zo langzaam rijdt dat blokken korter 50 meter een meetbare winst opleveren. Maar dan moet je wel blokgrenzen langs een perron accepteren. Dat is iets wat in Nederland vooralsnog niet lijkt te mogen. Mag dat wel en wil je die winst graag gebruiken? Dan programmeer je gewoon blokken van 20 meter lang in de RBC (Radio Block Centre). Bij 20 km/h (5,5 m/s) rij je dan iedere 4 seconden een blok vrij voor de volgende trein. Bij hogere snelheden is al snel het omgooien van een wissel (bijvoorbeeld bij het binnenrijden van een station) maatgevend voor de opvolging als je blokken korter dan 200 meter toepast. Dynamische blokken leveren daar helemaal niets op. | |
ReisT | woensdag 31 oktober 2018 @ 08:01 |
Ja, net zoals alle andere hier genoemde voorbeelden "het goedkoopste trajectabonnement" zijn. Een heleboel langere trajecten trouwens ook. Alles van maximaal 8 tariefeenheden is immers even duur in het NS-systeem. | |
Kansenjongere | woensdag 31 oktober 2018 @ 08:26 |
Daarom noemde ik ook een Arriva-traject, die zijn bij korte afstanden goedkoper. | |
TjjWester | woensdag 31 oktober 2018 @ 12:26 |
Weet iemand hoe spoorlijn 55 is beveiligd? Atb of krokodillen op het nederlandse gedeelte??? Ik lees dat de max snelheid daar tegenwoordig 90 is. [ Bericht 27% gewijzigd door TjjWester op 31-10-2018 12:37:38 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 oktober 2018 @ 12:44 |
ProRail: "Welke wissel? Zijn we er een vergeten?" | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2018 @ 12:48 |
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten. | |
TjjWester | woensdag 31 oktober 2018 @ 12:49 |
Klopt, toch is het zover ik weet nog steeds niet volledig vervangen.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 oktober 2018 @ 12:50 |
Volgens het SpoorwegJournaal is vorig jaar december de operatie "Overal TBL1+" al afgerond. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 oktober 2018 @ 12:52 |
https://www.vrt.be/vrtnws(...)henoodrem-1-2842552/ 2016 dus zelfs al. | |
TjjWester | woensdag 31 oktober 2018 @ 12:55 |
Weet je zeker dat het gedeelte moelingen-randwyck is vervangen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 oktober 2018 @ 12:59 |
Infrabel heeft het in álle persreleases over "het volledige netwerk". De TRAXXen waren de laatste die nog niet voorzien waren van het systeem maar het netwerk was er in december 2015 al klaar voor. Tot 2022 wordt er dan gefaseerd overgestapt op ETCS. Anders even vragen op Het Grote Blote Tieten Forum? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 31 oktober 2018 @ 13:35 |
Daar gaat het alleen over de treinen, niet over de baan | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 oktober 2018 @ 13:54 |
De tering, https://www.hln.be/nieuws(...)s-afgerond~a237ac32/ | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 14:11 |
Bij een geel sein, bij rood gebeurt er niks. De ontwerpers van Crocodile dachten dat een machinist altijd naar rood zou handelen. Er is geen rekening gehouden met beoordelingsfouten, afleiding, en de gevaarlijkste: door rood sleutelen. | |
MTL | woensdag 31 oktober 2018 @ 14:45 |
Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen. Iedereen heeft de mond vol over die dynamische blokken, maar ik heb daar nog altijd geen daadwerkelijke praktische toepassing van gezien | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 oktober 2018 @ 14:58 |
Tja. Vind ik een beetje hetzelfde als zeggen dat L1 Limited Supervision geen echte L1 is. In de praktijk is er geen verschil dus boeiend. | |
dennistd | woensdag 31 oktober 2018 @ 15:50 |
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje?
| |
Frozen-assassin | woensdag 31 oktober 2018 @ 16:06 |
Greavy met zijn ladder en snoeischaar! | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2018 @ 16:06 |
Jezus wat origineel | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 oktober 2018 @ 16:19 |
https://www.guacamoley.co(...)11e8871cc5c94d0ec567 | |
b2py | woensdag 31 oktober 2018 @ 17:12 |
Na drie filmpjes geen kandidaten meer? | |
Darkwing_Duck | woensdag 31 oktober 2018 @ 17:27 |
Ik heb een vraagje over NS Flex. Ik heb zojuist dat aangeschaft en nu storten ze mijn saldo terug... Maar wat als ik nu let metro en bus wil reizen... | |
dennistd | woensdag 31 oktober 2018 @ 17:34 |
Dat gaat ook op rekening. Let er wel op dat eventuele regionale kortingsproducten of abonnementen niet geldig zijn! | |
MTL | woensdag 31 oktober 2018 @ 17:34 |
Reizen met metro en bus gaat ook op rekening. Als je daar een abonnement op had, zou ik die op als een razende op een andere OV chipkaart zetten, want die gaat niet meer werken i.c.m. flex | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2018 @ 17:41 |
dus dan moet je met TWEE chipkaarten gaan rondlopen? HANDIG voor de reiziger Wel handig voor de vervoerder: twee keer ¤ 7,50 harken voor een stukje plastic van een kwart cent | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 17:45 |
Als je bij het aanvragen van NS Flex ook meteen een nieuwe OV-chipkaart aanvraagt, betaalt NS die kosten toch? Of zijn ze daarmee gestopt? Bij je regionale abonnement is het inderdaad wel zo dat je zelf voor een OV-Chipkaart moet zorgen. | |
Peterselieman | woensdag 31 oktober 2018 @ 17:57 |
Wat is het toch ook een fantastisch product | |
derLudolf | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:00 |
Musselkanaal komen geen treinen meer. Ondergrond is niet meer stabiel genoeg en bielzen begonnen wat te rotten. Coevorden-Neuenhaus is voor passagiers nu ook een mooi stukje. | |
Darkwing_Duck | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:00 |
wacht wat? | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:02 |
Nou, dat. Als je kiest voor NS Flex betaal je alle reizen achteraf (via NS), maar voor bus/tram/metro kan/mag NS niet weten dat jij een abonnement hebt. Dus betaal je de volle mep voor die reizen. Ik heb het ook niet bedacht. | |
Darkwing_Duck | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:03 |
Maar dat stond nergens, ik heb een RET -40 abbo | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:08 |
Het schijnt tegenwoordig wel te kunnen, met als addertje:Toen NS Flex werd geïntroduceerd was het mantra nog "nee, kan niet" dus dit is al een vooruitgang. | |
b2py | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:08 |
Welke systeemkeuze zou dit verhinderen? | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:10 |
Kaartlezers die prioriteit geven aan reizen op rekening boven kortingsabonnementen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:10 |
Het komt door roeren in productie. Als hier voor de introductie over nagedacht wordt dan kan het eenvoudig geímplementeerd worden. Moet het nadien veranderd worden, dan ga je lopen roeren in productiecode waardoor zoiets tot in lengte van dagen kan lijken te duren of waardoor het soms helemaal nooit meer goedkomt. | |
Tochjo | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:13 |
Een zakelijk abonnement is na een maand elke dag opzegbaar. Ik zou dus Traject Vrij opzeggen en desnoods even een Dal-abonnement nemen, en dat na vijf weken weer opzeggen en dan weer Traject Vrij nemen. Dat scheelt enkele tientjes vergeleken met het houden van een Traject Vrij-abonnement alleen voor de korting in de daluren. Houd er wel rekening mee dat het Dal-abonnement alleen geldig is bij NS, niet bij andere vervoerders. | |
Darkwing_Duck | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:19 |
Maar als ik nu bv met connexion ga en ik heb saldo? en geen kortingsprodukt ? spreekt ie dan het saldo aan? | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:23 |
Ik denk dat je dan ook op rekening reist. Dat staat er in ieder geval wel: "met NS Flex op rekening voor treinreizen en bus, tram en metroreizen bij de vervoerders waar je geen abonnement voor hebt." | |
Darkwing_Duck | woensdag 31 oktober 2018 @ 19:28 |
Wat is dat nou weer voor ruksysteem, ik wil gewoon de metro vooruit betalen | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 19:50 |
Dan heb je twee OV-chipkaarten nodig. | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2018 @ 20:11 |
Nee je moet niet zelf iets willen. Je moet willen wat NS wil. Of je moet in je kont geneukt willen worden. Dat is effectively hetzelfde trouwens | |
Kansenjongere | woensdag 31 oktober 2018 @ 20:27 |
Dat zijn er precies twee te veel. | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 20:28 |
Beter dan 3 apps, een speciale simkaart, en je eerstgeboren kind. | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2018 @ 20:31 |
Wat krijg je voor een rib? | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 20:32 |
Een medium sized, geel-blauwe, geribbelde buttplug. | |
Dr_Flash | woensdag 31 oktober 2018 @ 20:45 |
Oh jammer zeg | |
James1988 | woensdag 31 oktober 2018 @ 20:45 |
Je had gehoopt op een large? | |
Pizza_Boom | woensdag 31 oktober 2018 @ 20:56 |
Dank voor je reactie. Ik ga het zien. | |
Darkwing_Duck | woensdag 31 oktober 2018 @ 23:11 |
Ik heb nog even met de klantenservice gebeld, t is dus zoals James zegt. Verder heb ik wel, geheel tegen verwachting in mn Franse Iban Nummer kunnen afgeven. dat zijn ze volgens mij wettelijk verplicht. Maar 'automatisch opladen' kan bijvoorbeeld alleen met BeNeLux + Duitsland IBAN's overweg. Voor mij is dit eigenlijk wel een goede oplossing zo. Hoewel ik er nog een 2e kaart naast hou om dingetjes op voorhand te betalen. Fijn is dat ik niet meer 'bang' hoef te zijn dat ik ergens in het land kom te staan zonder saldo en dat de oplaadautomaten aldaar geen buitenlandse bankkaart lust . Maar het allerbelangrijkste is dat ik zonder gekloot een kroketje uit de muur kan trekken op rotterdam CS | |
Duvel | donderdag 1 november 2018 @ 08:23 |
De systeemkeuze "OV-chipkaart". | |
Frozen-assassin | donderdag 1 november 2018 @ 12:25 |
ProRail heeft bij onbewaakte spoorwegovergang in Lunteren betonblokken geplaatst. Detail is dat deze overgang toch al weg zou gaan omdat er kort verderop al een bewaakte overgang is. Ze wilden ook een tweede onbewaakte overgang gaan blokkeren maar dat lukt niet vanwege een kort geding. | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 12:30 |
ja, ik kan hem alleen niet vinden op Maps | |
_serial_ | donderdag 1 november 2018 @ 12:34 |
Deze volgens mij. https://goo.gl/maps/oo6Htxbaga22 Edit : dat is de andere. | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 12:37 |
omgeving matcht totaal niet met de foto op nos.nl | |
_serial_ | donderdag 1 november 2018 @ 12:48 |
Op de sateliet fotos zie je wel wat overgangen. Maar geen weg? | |
Frozen-assassin | donderdag 1 november 2018 @ 12:52 |
Satellietfoto's zijn van 2018 dus die zijn wel actueler. Op straatniveau van 2014 dus omgeving kan veranderd zijn | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 12:53 |
Zou aan de Mijllerweg zijn. Nou, wijs maar aan dan. Bij die drie schuren iets? https://www.google.nl/map(...)34!4d5.6126103?hl=en De Mijllerweg kruist het spoor nergens. En ook bij dat overpad bij die boerenschuren is niks te zien van een weg. Laat staan iets bewaakts binnen 100 meter | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 november 2018 @ 13:14 |
Het is hier, net ten zuidoosten van de Meulunterense beek: https://www.google.nl/map(...)2,414m/data=!3m1!1e3 Bij die drie schuren heb je NABO's met een Mebela. | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 14:49 |
heb je wat? | |
Maegrim | donderdag 1 november 2018 @ 14:49 |
nabo's met een mebela zegtie tog | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 14:59 |
yeah whatever. | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 15:00 |
trouwens als dat hem inderdaad is, dan is dat verhaal van "binnen 100 meter een bewaakte overweg" kletskoek. Er ligt niks binnen 500 meter. | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 15:01 |
Oh trouwens, die blokken halen geen reet uit want die schoolkinderen klimmen er zo om- of overheen. | |
James1988 | donderdag 1 november 2018 @ 16:07 |
Niet Actief Beveiligde Overweg met een mechanisch bedienbaar landhek. Deze Britse overweg vind ik creatief bedacht: Al staat er een stoplicht bij, dus beveiliging is er wel enigszins. Dan hadden er ook wel een paar overwegbomen kunnen staan lijkt me? | |
Flodder450 | donderdag 1 november 2018 @ 20:13 |
Ze zijn gesloopt en vervangen door die nieuwe stationsverlichting, wat een fucking achterlijk iets om die overkapping te slopen | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 20:26 |
Kijk maar uit, als het virus van de Participatiemaatschappij (lees: overheid die zegt: "burger, zoek het maar uit") Prorail bereikt, gaan we dat ook in Nederland krijgen Of dat je moet betalen om de bomen open te laten gaan of zo Rekening-kruisen | |
James1988 | donderdag 1 november 2018 @ 20:28 |
Nou, prima oplossing voor die onbeveiligde overwegen toch? Je moet stoppen en dat ding omhoog doen voor je kunt doorrijden, dus "ik had niet door dat hier een overweg is" is uitgesloten. | |
Dr_Flash | donderdag 1 november 2018 @ 20:29 |
Je hebt toch ook van die overwegen in Engeland met van die hekken die OF de spoorlijn OF de autoweg afsluiten Dat is ook wel creatief. https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en | |
James1988 | donderdag 1 november 2018 @ 20:36 |
Dat is nog een relikwie uit de steentijd, met een overwegwachter enzo. Eerder dit jaar was ik met een paar vrienden in Brundall, waar ook nog zo'n overweg is. We stonden wat te praten terwijl die overwegwachter de hekken aan het sluiten was, tot we ineens hoorden: "Hey, Nederlands?" De beste man bleek jaren in Nederland te hebben gewoond en was de taal nog enigszins machtig. We hebben een tijdje met hem staan praten, hij vertelde dat hij eind dit jaar met pensioen zou gaan wanneer de hele spoorlijn gemoderniseerd zou worden. | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 november 2018 @ 20:40 |
In Hoogeveen wordt het volgende week ingericht. | |
Fred | vrijdag 2 november 2018 @ 13:53 |
In Hoogeveen zullen ze vandaag wel jaloers zijn op Nieuwerkerk ad IJssel: die plaats heeft nu elk half uur een directe IC verbinding met Rotterdam. Toegeven, het is een SLT en hij stopt op alle tussengelegen stations, maar het is een IC volgens de planner | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2018 @ 18:33 |
Ja, dat socializet toch lekkerder dan een TBL1+ baken of whatever | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2018 @ 18:37 |
Ben je daar dan met de auto eigenlijk James? Ik zit het eens te streetviewen, maar het ziet er ook zonder treinerij machtig interessant uit | |
James1988 | vrijdag 2 november 2018 @ 18:40 |
Yes sir, daar was ik met de auto. Best een leuk gebied om in rond te rijden. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2018 @ 18:42 |
Is toch genot man dit https://goo.gl/maps/YRxva4TGsKP2 | |
James1988 | vrijdag 2 november 2018 @ 18:45 |
Ja, dat is leuk! Moet je voor de gein eens een beetje rondkijken in Snowdonia National Park, dat is helemaal genieten | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2018 @ 18:49 |
ja daar ben ik ook geweest lekker landweggetjes rijden bwoah | |
James1988 | vrijdag 2 november 2018 @ 18:50 |
En geweldige uitzichten Ik rij daar overigens gewoon met m'n Nederlandse auto rond. Links rijden met het stuur links gaat prima. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2018 @ 18:58 |
Ik heb nog uuuuuuren aan GoPro cabineritten liggen van Welshe landweggetjes nooit wat mee gedaan | |
James1988 | vrijdag 2 november 2018 @ 19:02 |
Het is zo leuk om daar rond te rijden. Dat er eigenlijk helemaal geen echte snelwegen zijn (behalve de M4 van Bristol naar Swansea) heeft zo z'n charme. Je bent lang onderweg, maar je ziet wel véél meer dan wanneer je alleen maar miles knalt over de Mhuppeldepup. | |
Salatrel | vrijdag 2 november 2018 @ 20:30 |
het was een hele vervelende storing hoor. Al mijn rangeerklussen waren vervallen | |
Dr_Flash | vrijdag 2 november 2018 @ 23:03 |
Vast wel | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 november 2018 @ 14:52 |
Was het nieuwe Deense snelheidsrecord al voorbijgekomen? Kopenhagen-Køge-Ringsted: | |
Duvel | zaterdag 3 november 2018 @ 15:13 |
Åh gud! Hvor er vævskassen? *fäp*fåp*fæp* | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 november 2018 @ 15:20 |
I min mor. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2018 @ 15:21 |
Ziet er helemaal niet heel snel uit eigenlijk | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 november 2018 @ 15:22 |
De koeien gaan er toch echt zure melk van geven! | |
Dr_Flash | zaterdag 3 november 2018 @ 15:43 |
oh ja dat wel natuurlijk | |
Darkwing_Duck | zondag 4 november 2018 @ 15:28 |
Jeg insisterer på, at OV-chipkortet skal destrueres | |
DeaDLocK2K | zondag 4 november 2018 @ 18:49 |
Dr_Flash | zondag 4 november 2018 @ 19:10 |
Nikskunners | |
Darkwing_Duck | zondag 4 november 2018 @ 20:25 |
Vraagje: nu het Rotterdamse metronetwerk tusden cs en beurs in 2 geknipt is, is het überhaupt nog mogelijke iets van den haag naar bv slinge te rijden? Wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de metro stellen die op cs stonden op het moment van onderbreking niet op t haagse deel kunnen rijden? Kunnen ze die ergens stallen? | |
Peterselieman | zondag 4 november 2018 @ 20:30 |
in theorie kan er wat heen en weer gereden worden. Je kunt namelijk gesleept bij Nedtrain Leidschendam het metrospoor af en dan via de Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal naar de Waalhaven waar de metro's het metrospoor weer op kunnen. Wil je metro's stallen dan kun je op Leidschendam op de sporen waar normaal de HTM staat wel iets kwijt of anders zet je iets in de metrotunnel onder Rotterdam neer | |
Darkwing_Duck | zondag 4 november 2018 @ 20:33 |
Maar kan SG/2 MG/2 wel op eigen kracht naar Leidschendam? | |
Peterselieman | zondag 4 november 2018 @ 20:33 |
nope, alleen gesleept | |
Darkwing_Duck | zondag 4 november 2018 @ 20:40 |
Maar dat is dan toch alleen een beveiligings issue? | |
Peterselieman | zondag 4 november 2018 @ 20:43 |
ik weet niet of ze ook 1800V lusten. Daarnaast is er toelating natuurlijk | |
James1988 | zondag 4 november 2018 @ 20:44 |
Vanaf morgen wordt er weer gereden tussen Beurs en Centraal Station, al blijft station Stadhuis voorlopig gesloten. | |
Fred | zondag 4 november 2018 @ 21:13 |
Volgens mij stond er niks wat niet naar Den Haag kon rijden. | |
Fred | zondag 4 november 2018 @ 21:15 |
Volgens mij rijden ze alleen op 750V. Er zijn ooit 10 5200's van een downchopper voorzien, maar die zijn er allang niet meer. | |
DeaDLocK2K | zondag 4 november 2018 @ 21:16 |
Håld nu kæft. | |
Fred | zondag 4 november 2018 @ 21:17 |
MG2 is al een paar jaar niet meer, op het romeo stel na SG2 doet het nog verdienstelijk in Bursa. | |
Duvel | zondag 4 november 2018 @ 21:33 |
Hold dig selv, fyren har ret! | |
DeaDLocK2K | zondag 4 november 2018 @ 21:36 |
Undskyld mit venner | |
Dr_Flash | maandag 5 november 2018 @ 20:08 |
Nou, toen konden we hier wel weer normaal gaan praten | |
James1988 | maandag 5 november 2018 @ 20:40 |
Een paar fotootjes om het topic wat op te fleuren: Een Schienenbus van de Oleftalbahn (Kall - Hellenthal), waar ik een paar weken geleden samen met Dennis en PSM in heb gezeten. Vanuit mijn slaapkamerraam zie ik soms oude zooi langskomen. In Porthmadog (Wales) is het eindpunt van de Ffestiniog Railway, een smalspoorlijn door Snowdonia National Park. Deze loc, "Lyd", is door de Ffestiniog Railway zelf gebouwd en is in dienst sinds 2010. De Ffestiniog Railway is een uiterst professionele organisatie. Er is een centrale verkeersleiding, er wordt gewerkt met tokens, en hoewel men probeert de charme van weleer uit te stralen valt niet te ontkennen dat het een moderne organisatie is: de armseinen worden bijvoorbeeld aangestuurd met een motortje. Vertrek van de "Lyd"-locomotief met een sleep rijtuigen uit Porthmadog. Lyd in Snowdonia National Park | |
Salatrel | dinsdag 6 november 2018 @ 08:45 |
NS wil snellere intercity testen tussen Groningen en Randstad Ik mis alleen nog de maatregel van een hele ruime boog om Hoogeveen heen | |
#ANONIEM | dinsdag 6 november 2018 @ 08:59 |
Ik snap ook nog steeds niet waarom er geen directe lijn Lelystad - Emmeloord - Heerenveen - Drachten - Groningen gaat komen. Geld is 1 ding, er is genoeg groei in de toekomst en en moet je zien hoe snel je vanaf Amsterdam in Leeuwarden of Groningen kunt zijn als je bij Lelystad omhoog vliegt. Lang stuk 160 knallen. Als IC hoef je niet te stoppen op Emmeloord. Volle bak, nieuw baanvak, ERTMS, hatseflats. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 november 2018 @ 09:06 |
Men heeft dat toen doorgerekend in een MKBA en kwam tot de conclusie dat het niet maatschappelijk rendabel was. In plaats daarvan is het geld toen beschikbaar gesteld voor andere infrastructuur in het noorden. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 november 2018 @ 09:07 |
Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf. Deel van het geld ging o.a naar een nieuwe ringweg rond Groningen. Daar is vanaf het eerste moment bezuinigd op zo'n beetje alles. Alles ligt al weken stil nu. Het ziet er naar uit dat dit een gigantische kostenpost gaat worden omdat alles vanaf de eerste schep in de grond al niet deugde | |
#ANONIEM | dinsdag 6 november 2018 @ 09:09 |
Toen NS de Noordelijke lijnen afstootte wegens te weinig reizigers dacht men ook dat het niet meer rendabel was. Nu rijden er regelmatig (over)volle treinen op de lijntjes daar. Ik denk dat het Noorden wel degelijk baat zou hebben bij de Zuiderzeelijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2018 @ 09:13 |
Whehehe Ik denk dat ze vooral bezig zijn met de vraag hoeveel toeslag ze hiervoor gaan vragen | |
boriq | dinsdag 6 november 2018 @ 09:24 |
Iemand die weet waarom ProRail bij het fuseren van Railinfratrust toentertijd niet gelijk is omgevormd naar zbo? | |
Fred | dinsdag 6 november 2018 @ 10:13 |
Doe dit maar: Compleet met TGV Duplex. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 november 2018 @ 10:26 |
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 november 2018 @ 10:27 |
En dan bestaand tracé, die lijn van Zwolle naar Leeuwarden [ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2018 10:27:39 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 6 november 2018 @ 10:46 |
Lijkt me niet meer dan logisch inderdaad. Emmeloord een station lijkt me vrij logisch [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2018 10:47:05 ] | |
Goverman | dinsdag 6 november 2018 @ 11:58 |
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt. Nadat de regio beschikking had over dit budget hebben zij (de regio) ze nog een analyse gedaan naar de Zuiderzeelijn in tranches (al noemden ze het anders): Groningen - Heerenveen zou ¤ 600 mln. moeten kosten o.b.v. eerste kostenindicaties. Die bleken niet te kloppen en de baten bleken heel erg gering. Dus ook dat plan is dus snel afgeschoten. Zuiderzeelijn? Ik denk het niet. Helemaal niet wanneer die IC zonder stops in Assen/Lelystad e.d. er ook nog eens komt. De verschillen met bestaande infra wordt hierdoor immers alleen maar kleiner. | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 november 2018 @ 12:25 |
Mag wel spoorlijntje komen van Enkhuizen direct naar oostkant ipv hele lus naar beneden via Amsterdam. Zal wel te duur zijn | |
Fred | dinsdag 6 november 2018 @ 14:26 |
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 november 2018 @ 14:28 |
Nee, dat kaartje is sowieso een beetje warrig, gaat nergens over. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 november 2018 @ 15:22 |
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2018 @ 15:33 |
Dat gaat voorlopig niet meer de baan op | |
Salatrel | dinsdag 6 november 2018 @ 15:57 |
welke baan? | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2018 @ 18:00 |
Die zijn nog wel even bezig met opruimen aangezien die treinen behoorlijk lang zijn | |
dennistd | dinsdag 6 november 2018 @ 18:34 |
Altijd zo fijn he, als ze aan verticale video's balken aan de zijkant toevoegen waardoor ze op de telefoon extra klein zijn... | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 6 november 2018 @ 19:11 |
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker. | |
JDude | dinsdag 6 november 2018 @ 19:15 |
Breda-Utrecht is al verdomde lastig blijkbaar. Laat staan een dijk van Kuthoven naar Nikshuizen. | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 november 2018 @ 19:16 |
Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer... | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2018 @ 19:21 |
Wie de fuck wil er nou ever ooit in de noordkant van Noord-Holland zijn? | |
Salatrel | dinsdag 6 november 2018 @ 19:23 |
gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 november 2018 @ 19:24 |
Daar is zo wat extra zand tegenaan gespoten om hem te verbreden. | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2018 @ 19:25 |
De Qliner doet er een uurtje of 2 over om vanaf Alkmaar in Leeuwarden te komen | |
James1988 | dinsdag 6 november 2018 @ 19:36 |
Maatschappelijke kostenbatenanalyse voor die route valt niet echt goed uit. De A27-route zou eigenlijk alleen de relatie Breda - Utrecht - Almere bedienen: voor reizigers uit Tilburg zal er weinig veranderen, via 's-Hertogenbosch is net zo snel (of misschien sneller). Misschien kunnen reizigers uit Roosendaal er nog wat van profiteren, maar of er genoeg vraag is om Roosendaal - Utrecht te versnellen? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2018 @ 19:40 |
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden. Het is gewoon onwil. | |
James1988 | dinsdag 6 november 2018 @ 19:42 |
Van mij mag die lijn er best komen hoor | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 november 2018 @ 19:43 |
Ik zeg het niet vaak maar ik ben het roerend met je eens. Daarnaast creëer je vanaf Utrecht een nog snellere manier om in België en Parijs te komen én een goede omreisroute. Misschien levert het zelfs wel wat capaciteit op voor badslippers. | |
James1988 | dinsdag 6 november 2018 @ 19:45 |
In 2010 is er een onderzoek gedaan n.a.v. het plan dat in 2008 door BAM en Goudappel Coffeng was gepresenteerd, die is hier te lezen (lang leve Google): http://www.decisio.nl/wp-(...)jn-Breda-Utrecht.pdf | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2018 @ 20:35 |
tl;dr | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2018 @ 20:50 |
Okee, het hangt dus van werkelijk honderden schattingen, ramingen en ander nat vingerwerk aan elkaar. Als we meteen die lijn aangelegd hadden in de jaren '70 dan waren we minder geld kwijt geweest dan wat al dit soort lijvige kutonzinrapporten inmiddel gekost heeft aan dure consultants en topambtenaren. Waardeloos. | |
derLudolf | dinsdag 6 november 2018 @ 20:55 |
Zou het overigens idioot vinden als Assen wordt overgeslagen. Nu al is Zwolle Assen het langste IC traject. D'r is meer in het Noorden dan Grunn'n | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 november 2018 @ 21:00 |
Nee. Trouwens, ik vermoed eerder dat er een uurlijkse super-IC wordt toegevoegd bovenop de al bestaande treinen. Volgens mij moet dat net passen en je kan dan de IC uit Enschede er op aan laten sluiten in Zwolle. | |
James1988 | dinsdag 6 november 2018 @ 21:02 |
Het lastige is dat veel van de te verwachten baten lastig te kwantificeren zijn. Het valt te verwachten dat er een nieuwe woonwijk zal ontstaan rondom een station (kijk maar naar Tilburg Reeshof), maar over wat voor termijn gaat het? En gaan de mensen die daar wonen ook in groten getale met de trein, of komen ze daar wonen omdat er kavels/woningen zijn en stappen ze vervolgens alsnog in de auto? "Vroeger" werd er waarschijnlijk wat makkelijker een besluit genomen, tegenwoordig moet het veel beter onderbouwd worden omdat er heel veel andere projecten zijn die ook een goed idee lijken... maar dat niet altijd zijn. Misschien gaat het makkelijker als er voor de financiering een private partner wordt gevonden, maar die zullen er ook niet om staan te springen. De Eurotunnelgroep schreef pas 21 jaar na haar oprichting voor het eerst zwarte cijfers. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2018 @ 21:06 |
Ja, maar toch vind ik dat geen reden om het dan maar niet te doen. Want als er naar al die zogenaamd goeie ideeën op die manier gekeken wordt, gebeurt er nooit wat. | |
James1988 | dinsdag 6 november 2018 @ 21:09 |
De verwachte reistijd voor Utrecht - Breda valt me trouwens een beetje tegen. Dat is 51 minuten. Utrecht - Breda via 's-Hertogenbosch is momenteel mogelijk in 56 minuten. De reistijd naar de tussengelegen stations gaat er natuurlijk wel flink op vooruit. Breda - Utrecht Centraal is met de auto te doen in 52 minuten, mits er geen files staan. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2018 @ 21:26 |
En een IC die nergens stopt en het in onder de 40 minuten doet. Hoppatee. | |
James1988 | dinsdag 6 november 2018 @ 21:32 |
25 kV, ERTMS, en 200 km/u rijden. | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 november 2018 @ 23:19 |
Er zou toch 200km/h gereden moeten worden op Hanzelijn? | |
JDude | dinsdag 6 november 2018 @ 23:25 |
IC-direct rondrit Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Utrecht-Amsterdam. | |
James1988 | dinsdag 6 november 2018 @ 23:32 |
Huuuu rondje rond de kerk. Of eigenlijk, rond een hoop kerken. | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 06:13 |
Nou ja alles leuk en best, maar het klopt natuurlijk wel wat deadlock zegt: het is een extra omreisroute. Er zijn nu maar 3 plekken in het land waar je de grote rivieren over kunt steken. En wat extra cargo capacity om de rest van het net te ontlasten. Dat is in geen miljarden uit te drukken natuurlijk. En dat zogenaamde rapport rept daar met geen woord over | |
Bitlord | woensdag 7 november 2018 @ 09:19 |
Zit nu in stelletje 2111, volgens mij de oudste Sprinter uit 1975. Nog een maandje voordat deze afgevoerd worden? | |
Goverman | woensdag 7 november 2018 @ 10:04 |
Utrecht-Breda... Dat is dezelfde categorie als de A3, Zuiderzeelijn en Markerwaard. Maar het is ook dezelfde categorie als "zwarte piet of niet", de uitgelekte miljoenennota en de deelname van Nederland aan het songfestival. Elk infradebat komt de lijn terug, net als de brug bij Ravenstein... En elke keer met dezelfde argumenten voor en tegen. Simpelgezegd: voor een extra lijn op de kaart en in gebruik betaal je een paar miljard euro (ik heb bedragen gehoord tussen de 2 en de 6). Die lijn trekt bijna geen nieuwe reizigers, maar 'kannibaliseert' de andere lijnen (wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn). Uit het staatje komt naar voren dat de reistijdwinst vijf minuten is tussen Utrecht en Breda. Voor andere bestemmingen voor/na Utrecht/Breda is het nog veel diffuser. Tja, dan gebeurt het dus gewoon niet... | |
b2py | woensdag 7 november 2018 @ 10:06 |
Moet je nagaan, als zelfs toen niet is besloten om die lijn aan te leggen en wel Dordrecht - Tiel hoe kansloos die lijn Utrecht - Breda is | |
b2py | woensdag 7 november 2018 @ 10:07 |
Je zou het kunnen overwegen als de treinen op Den Bosch - Utrecht verder gaan uitpuilen. Zelfde idee als de BetuweRoute, of verbreden in de grote steden langs de Brabantroute of een nieuwe spoorlijn aanleggen. Of de Hanzelijn, anders waren er ook grootschalige spoorprojecten nodig langs weeps - Amersfoort en Amersfoort - Zwolle. | |
ReisT | woensdag 7 november 2018 @ 10:58 |
Afvoeren? Terwijl de opvolger nog in dienst moet komen? | |
desbarts | woensdag 7 november 2018 @ 11:16 |
De lijn Utrecht - Breda aanleggen is ook een manier om de A27 te ontlasten. Je zult hier wel degelijk reizigers winnen die de files zat zijn. Daarnaast maak je het bestaande spoornetwerk robuuster door een alternatieve route te bieden bij werkzaamheden of verstoringen. Hetzelfde geld voor de zuiderzeelijn. Mocht er een storing zijn tussen meppel en zwolle dan is meteen heel noord Nederland onbereikbaar per spoor. Als je meer reizigers wil trekken is betrouwbaarheid belangrijk. En die kun je bieden als er 2 spoorlijnen via 2 verschillende trajecten naar de randstad gaan. En daarnaast zie ik Lelystad graag uitgroeien als knooppunt | |
James1988 | woensdag 7 november 2018 @ 11:19 |
De A27 ontlasten kun je ook doen met een totaalverbod op vrachtvervoer tijdens de brede spitsen. | |
Goverman | woensdag 7 november 2018 @ 11:33 |
Allemaal leuk en aardig... Maar om een paar duizend (zeer, zeer optimistisch geschat) van de weg te halen dan maar een nieuwe spoorlijn aan te leggen voor een paar miljard? Ik denk het niet. En verder: het spoor netwerk richting het zuiden is prima robuust: via Rotterdam/Breda en via Utrecht/Den Bosch heb je twee routes... | |
JDude | woensdag 7 november 2018 @ 11:50 |
Kon ook prima toen die brug opeens op instorten stond. | |
ReisT | woensdag 7 november 2018 @ 11:57 |
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt. 't Is maar wat je robuust noemt natuurlijk... | |
Goverman | woensdag 7 november 2018 @ 12:09 |
Daarom is inzetten op versterking van bestaande verbindingen (zowel qua onderhoud als qua uitbreiding van capaciteit) volgens mij ook veel slimmer. | |
Mr_Klaasje | woensdag 7 november 2018 @ 13:15 |
Op Utrecht-Den Bosch ga je natuurlijk via Arnhem bij een verstoring. Veel korter. Nadeel van dit soort discussies is dat iedereen wat roept. Hetzelfde geldt voor het dubbelspoor tussen Deventer en Olst. Terwijl 90-95% van de vertraagde treinen richting Zwolle komen door vertragingen voor Zutphen of moeten wachten op het binnenrijden van station Zutphen. Deventer-Olst verdubbelen levert slechts een beperkt voordeel. Het geld wat je bespaart door dat niet te doen kan je beter uitgeven aan maatregelen om tijd te winnen op Zutphen-Zwolle-Zutphen. Kost minder en je hebt er in alle vertragingssituaties wat aan. | |
dennistd | woensdag 7 november 2018 @ 13:18 |
Volgens mij blijft de boel eerst nog gewoon in dienst, en dan nog een tijdje als warme reserve. SNG heeft zich immers nog niet betrouwbaar bewezen in de reizigersdienst. | |
b2py | woensdag 7 november 2018 @ 13:22 |
Utrecht - Den Bosch via Breda als omreisroute ben je ook wel even zoet mee natuurlijk | |
James1988 | woensdag 7 november 2018 @ 13:27 |
En Rotterdam - Utrecht doet ook niemand via 's-Hertogenbosch. Dan ga je of via Den Haag (als Rotterdam - Gouda eruit ligt), of via Schiphol (als het probleem tussen Gouda en Utrecht zit). | |
Eix | woensdag 7 november 2018 @ 14:33 |
En toch blijf ik het een gemiste kans vinden dat een spoorlijn Breda-Utrecht niet is gekoppeld aan de HSL. Denk aan een alternatief als: - de huidige HSL Antwerpen-Breda (evt. max 200 km/u) - opwaarderen van de bestaande spoorlijn Breda - Rotterdam - Schiphol naar 200 km/u - een nieuwe 200km/u-lijn vanuit Breda naar Utrecht Dat was toch veel beter dan met 160km/u boemelen op een state-of-the-art hsl? Maar achteraf is mooi wonen, I guess. | |
JDude | woensdag 7 november 2018 @ 14:39 |
Dat heeft weinig met de infra te maken, meer met het aanschaffen van uit elkaar vallende V250's. | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 15:19 |
| |
James1988 | woensdag 7 november 2018 @ 15:28 |
Heb je al een reis naar Italië geboekt? | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 16:18 |
Nee | |
James1988 | woensdag 7 november 2018 @ 16:30 |
Snel zijn, anders haalt Trenitalia ze misschien ook wel weer uit dienst | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 16:45 |
Heb je best kans van ja | |
JDude | woensdag 7 november 2018 @ 17:12 |
Wat is bodemplaat in het Italiaans? | |
Adrie072 | woensdag 7 november 2018 @ 17:15 |
Di boooodum | |
James1988 | woensdag 7 november 2018 @ 17:18 |
crosta di pizza | |
JDude | woensdag 7 november 2018 @ 17:23 |
Oh dát is het. Ze hebben de afbaktemperatuur verward met de snelheid die het hok moest kunnen halen. | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 18:12 |
| |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 19:15 |
Even eentje uit den ouden doosch | |
Kentekenplaat | woensdag 7 november 2018 @ 20:44 |
Vergeet de ombouw van knooppunt Joure niet, daar zit ook een deel van dat geld in. | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 21:01 |
ja, een promille of... een kwart | |
b2py | woensdag 7 november 2018 @ 21:27 |
77 miljoen ekkies | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 21:29 |
in 1 rotonde? Dan nog, nog geen 4 % van de 2 miljard die er was. | |
b2py | woensdag 7 november 2018 @ 21:31 |
Het opheffen van een rotonde | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2018 @ 21:32 |
Oh daarvoor is een klaverblad aangelegd of zo? Dan tikt het aardig aan ja | |
b2py | woensdag 7 november 2018 @ 21:37 |
Trompet- en haarlemmermeeraansluiting | |
Mr_Klaasje | donderdag 8 november 2018 @ 07:33 |
Er zijn ook wel wat minder nuttige dingen van het geld gedaan. Zoals investeringen om de kanalen in Assen weer bevaarbaar maken of een gebouw waar alle cultuur zich zou moeten clusteren in Groningen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 8 november 2018 @ 09:26 |
Oh god, dat gedrocht ja. En het komt niet eens aan de Grote Markt. |