abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:50:06 #101
472645 BLS
verbindt.
pi_182847681
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:40 schreef James1988 het volgende:
Weert - Hamont?
Daar kun je gewoon met een trein over als je dat zou willen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:50:41 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182847690
Sjarjah International Airport en Dubai International Airport liggen trouwens ook dichter bij elkaar dan Deventer en Apeldoorn 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:51:09 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182847702
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:50 schreef BLS het volgende:

[..]

Daar kun je gewoon met een trein over als je dat zou willen.
Maar die rijdt er niet. :P
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:51:25 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182847708
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:50 schreef BLS het volgende:

[..]

Daar kun je gewoon met een trein over als je dat zou willen.
Ja, Nijmegen - Kleve ook. Emmen - Musselkanaal misschien ook wel. Roermond - Dalheim? ook :Y Definities, definities ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:51:51 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182847715
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, Nijmegen - Kleve ook.
Hadden ze daar niet ergens een fietspad in/op/naast de rails gebouwd? :?
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:53:46 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182847757
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Sjarjah International Airport en Dubai International Airport liggen trouwens ook dichter bij elkaar dan Deventer en Apeldoorn 8)7
De twee vliegvelden op Sint Maarten liggen nog dichter bij elkaar denk ik, alleen ligt daar nog een grens tussen.

Die twee emiratische vliegvelden zullen wel de uitkomst zijn van een wedstrijdje verpissen tussen twee Arabische sjeiks met een vliegtuigentic, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:56:19 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182847807
Ik weet nog dat we voor het vaststellen van het regelement van Rondje Nederland in 2006 eindeloze discussies hadden: moet je de Gooiboog, de Hemboog en de Utrechtboog berijden om te kunnen claimen dat je het hele spoornet gehad hebt?

Tsja, definieer een boog, hmm hmm. "stuk spoor tussen twee buurstations met elk minstens drie buurstations, waaronder elkaar" :? Nee hoor :N Zwolle - Meppel is geen boog te noemen.

Uiteindelijk kwamen we wel tot een geldige definitie :Y Alleen volgde daaruit dat de betreffende bogen dus wel bereden moesten worden (wat weer extra tijd kostte etc).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:57:51 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182847826
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hadden ze daar niet ergens een fietspad in/op/naast de rails gebouwd? :?
Nou, en of ze dat hebben _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:37:22 #109
472645 BLS
verbindt.
pi_182848338
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hadden ze daar niet ergens een fietspad in/op/naast de rails gebouwd? :?
Dat, en her en der bij overwegen is het spoor weggehaald en de aansluitingen op het hoofspoor aan beide kanten zijn er niet meer.
Om maar te zwijgen over Emmen - Musselkanaal. Ik zou niet weten hoe je daar een trein overheen krijgt behalve over de omweg via Zwolle/Haren. Die spoorlijn ligt er tot Stadskanaal gewoon niet meer. Sinds afgelopen weekend is het trouwens ook einde verhaal voor treinen van Nieuw-Buinen naar Musselkanaal.
Weert - Hamont is daarentegen gewoon in gebruik. Er gaat volgens mij zelfs regelmatig een goederentrein overheen rijden (of dat gebeurt al).

Tot zover mijn bijdehante bijdrage van deze avond.
pi_182849594
quote:
Noemen ze dat tegenwoordig al L3? Het enige dat ik in die video zie is L2 met hele korte blokken rondom de stopplaatsen.
Je zou het wellicht een soort van L2 / L3 hybrid kunnen noemen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van baangebonden treindetectie, maar echt L3 vind ik het niet. De blokken zijn (voor zover ik in de video kan zien) niet dynamisch.

[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 31-10-2018 03:58:54 ]
pi_182850388
Hoe een vraag naar een gunstig traject-abo traject kan leiden tot deze serie posts :D
Mooi.

Maar Harlingen dus maar.
pi_182850565
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 06:30 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hoe een vraag naar een gunstig traject-abo traject kan leiden tot deze serie posts :D
Mooi.

Maar Harlingen dus maar.
Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom is volgens mij het goedkoopste trajectabonnement. Dat werd een paar jaar geleden in ieder geval steeds genoemd als antwoord op dezelfde vraag.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 07:40:17 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182850695
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 06:30 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hoe een vraag naar een gunstig traject-abo traject kan leiden tot deze serie posts :D
Mooi.

Maar Harlingen dus maar.
Kijk ook even naar NS Flex: Dal Voordeel kost ¤ 5 per maand en is maandelijks opzegbaar. Dat is goedkoper dan een trajectabonnement.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 07:57:32 #114
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_182850821
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 03:11 schreef MTL het volgende:

[..]

Noemen ze dat tegenwoordig al L3? Het enige dat ik in die video zie is L2 met hele korte blokken rondom de stopplaatsen.
Je zou het wellicht een soort van L2 / L3 hybrid kunnen noemen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van baangebonden treindetectie, maar echt L3 vind ik het niet. De blokken zijn (voor zover ik in de video kan zien) niet dynamisch.
Het verschil tussen level 2 en level 3 is de aanwezigheid versus de afwezigheid van baangebonden treindetectie. Dus dan is het level 3. Dynamische/verplaatsende blokken kan je eerder zien als een verkoopverhaal: Het is veel makkelijker om korte goed gedefinieerde blokken aantoonbaar veilig in de software op te nemen dan daadwerkelijke dynamische blokken. Dat lijkt dan vervolgens op dynamische blokken.

De performancewinst van dynamische blokken t.o.v. korte vaste blokken zijn alleen aanwezig bij perronopvolgingen waarbij je een flinke bak hinder (langzamer rijden dan optimaal) accepteert. Dan komt op een gegeven moment het punt dat een trein zo langzaam rijdt dat blokken korter 50 meter een meetbare winst opleveren. Maar dan moet je wel blokgrenzen langs een perron accepteren. Dat is iets wat in Nederland vooralsnog niet lijkt te mogen. Mag dat wel en wil je die winst graag gebruiken? Dan programmeer je gewoon blokken van 20 meter lang in de RBC (Radio Block Centre). Bij 20 km/h (5,5 m/s) rij je dan iedere 4 seconden een blok vrij voor de volgende trein.

Bij hogere snelheden is al snel het omgooien van een wissel (bijvoorbeeld bij het binnenrijden van een station) maatgevend voor de opvolging als je blokken korter dan 200 meter toepast. Dynamische blokken leveren daar helemaal niets op.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 08:01:32 #115
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_182850855
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 07:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom is volgens mij het goedkoopste trajectabonnement.
Ja, net zoals alle andere hier genoemde voorbeelden "het goedkoopste trajectabonnement" zijn. Een heleboel langere trajecten trouwens ook. Alles van maximaal 8 tariefeenheden is immers even duur in het NS-systeem.
pi_182851016
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 08:01 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja, net zoals alle andere hier genoemde voorbeelden "het goedkoopste trajectabonnement" zijn. Een heleboel langere trajecten trouwens ook. Alles van maximaal 8 tariefeenheden is immers even duur in het NS-systeem.
Daarom noemde ik ook een Arriva-traject, die zijn bij korte afstanden goedkoper.
pi_182854454
Weet iemand hoe spoorlijn 55 is beveiligd? Atb of krokodillen op het nederlandse gedeelte???


Ik lees dat de max snelheid daar tegenwoordig 90 is.

[ Bericht 27% gewijzigd door TjjWester op 31-10-2018 12:37:38 ]
speak only if it improves the silence.
pi_182854695
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 07:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Bij hogere snelheden is al snel het omgooien van een wissel (bijvoorbeeld bij het binnenrijden van een station) maatgevend voor de opvolging als je blokken korter dan 200 meter toepast. Dynamische blokken leveren daar helemaal niets op.
ProRail: "Welke wissel? Zijn we er een vergeten?"
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 oktober 2018 @ 12:48:11 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182854757
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:26 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand hoe spoorlijn 55 is beveiligd? Atb of krokodillen op het nederlandse gedeelte???

Ik lees dat de max snelheid daar tegenwoordig 90 is.
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182854778
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Klopt, toch is het zover ik weet nog steeds niet volledig vervangen..
speak only if it improves the silence.
pi_182854790
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Klopt, toch is het zover ik weet nog steeds niet volledig vervangen..
Volgens het SpoorwegJournaal is vorig jaar december de operatie "Overal TBL1+" al afgerond.
Bier.
pi_182854877
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volgens het SpoorwegJournaal is vorig jaar december de operatie "Overal TBL1+" al afgerond.
Weet je zeker dat het gedeelte moelingen-randwyck is vervangen?
speak only if it improves the silence.
pi_182854956
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:55 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het gedeelte moelingen-randwyck is vervangen?
Infrabel heeft het in álle persreleases over "het volledige netwerk". De TRAXXen waren de laatste die nog niet voorzien waren van het systeem maar het netwerk was er in december 2015 al klaar voor. Tot 2022 wordt er dan gefaseerd overgestapt op ETCS.

Anders even vragen op Het Grote Blote Tieten Forum?
Bier.
pi_182855716
quote:
Daar gaat het alleen over de treinen, niet over de baan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')