abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:24:22 #226
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_182973026
Iemand die weet waarom ProRail bij het fuseren van Railinfratrust toentertijd niet gelijk is omgevormd naar zbo?
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:13:56 #227
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182973602
Doe dit maar:


Compleet met TGV Duplex.
So we just called him Fred
pi_182973750
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:13 schreef FredvZ het volgende:
Doe dit maar:
[ afbeelding ]

Compleet met TGV Duplex.
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
pi_182973765
En dan bestaand tracé, die lijn van Zwolle naar Leeuwarden :')

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2018 10:27:39 ]
pi_182974065
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:26 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Lijkt me niet meer dan logisch inderdaad. Emmeloord een station lijkt me vrij logisch

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2018 10:47:05 ]
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:58:02 #231
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_182975400
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:07 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf.
Deel van het geld ging o.a naar een nieuwe ringweg rond Groningen. Daar is vanaf het eerste moment bezuinigd op zo'n beetje alles. Alles ligt al weken stil nu. Het ziet er naar uit dat dit een gigantische kostenpost gaat worden omdat alles vanaf de eerste schep in de grond al niet deugde :')
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt.
Nadat de regio beschikking had over dit budget hebben zij (de regio) ze nog een analyse gedaan naar de Zuiderzeelijn in tranches (al noemden ze het anders): Groningen - Heerenveen zou ¤ 600 mln. moeten kosten o.b.v. eerste kostenindicaties. Die bleken niet te kloppen en de baten bleken heel erg gering. Dus ook dat plan is dus snel afgeschoten.

Zuiderzeelijn? Ik denk het niet. Helemaal niet wanneer die IC zonder stops in Assen/Lelystad e.d. er ook nog eens komt. De verschillen met bestaande infra wordt hierdoor immers alleen maar kleiner.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:25:25 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182975861
Mag wel spoorlijntje komen van Enkhuizen direct naar oostkant ipv hele lus naar beneden via Amsterdam.

Zal wel te duur zijn :)
  dinsdag 6 november 2018 @ 14:26:41 #233
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182978146
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:26 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.
So we just called him Fred
pi_182978208
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 14:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.
Nee, dat kaartje is sowieso een beetje warrig, gaat nergens over.
pi_182979376
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 6 november 2018 @ 15:33:22 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182979579
Dat gaat voorlopig niet meer de baan op :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182980003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat voorlopig niet meer de baan op :')
welke baan? :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2018 @ 18:00:03 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182982410
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Die zijn nog wel even bezig met opruimen aangezien die treinen behoorlijk lang zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 6 november 2018 @ 18:34:04 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182983097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Altijd zo fijn he, als ze aan verticale video's balken aan de zijkant toevoegen waardoor ze op de telefoon extra klein zijn... :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:11:39 #240
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_182983845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag wel spoorlijntje komen van Enkhuizen direct naar oostkant ipv hele lus naar beneden via Amsterdam.

Zal wel te duur zijn :)
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:15:49 #241
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182983946
Breda-Utrecht is al verdomde lastig blijkbaar. Laat staan een dijk van Kuthoven naar Nikshuizen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:16:53 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182983970
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 6 november 2018 @ 19:21:24 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182984086
Wie de fuck wil er nou ever ooit in de noordkant van Noord-Holland zijn? :? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182984153
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer...
gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid?
pi_182984172
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
Daar is zo wat extra zand tegenaan gespoten om hem te verbreden.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2018 @ 19:25:58 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182984227
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid?
De Qliner doet er een uurtje of 2 over om vanaf Alkmaar in Leeuwarden te komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:36:08 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182984531
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:15 schreef JDude het volgende:
Breda-Utrecht is al verdomde lastig blijkbaar.
Maatschappelijke kostenbatenanalyse voor die route valt niet echt goed uit.

De A27-route zou eigenlijk alleen de relatie Breda - Utrecht - Almere bedienen: voor reizigers uit Tilburg zal er weinig veranderen, via 's-Hertogenbosch is net zo snel (of misschien sneller).

Misschien kunnen reizigers uit Roosendaal er nog wat van profiteren, maar of er genoeg vraag is om Roosendaal - Utrecht te versnellen? :?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 6 november 2018 @ 19:40:55 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182984641
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.

Het is gewoon onwil.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:42:27 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182984677
Van mij mag die lijn er best komen hoor :P
pi_182984715
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.

Het is gewoon onwil.
Ik zeg het niet vaak maar ik ben het roerend met je eens. Daarnaast creëer je vanaf Utrecht een nog snellere manier om in België en Parijs te komen én een goede omreisroute. Misschien levert het zelfs wel wat capaciteit op voor badslippers.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')