Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:13 schreef FredvZ het volgende:
Doe dit maar:
[ afbeelding ]
Compleet met TGV Duplex.
Lijkt me niet meer dan logisch inderdaad. Emmeloord een station lijkt me vrij logischquote:Op dinsdag 6 november 2018 10:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt.quote:Op dinsdag 6 november 2018 09:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf.
Deel van het geld ging o.a naar een nieuwe ringweg rond Groningen. Daar is vanaf het eerste moment bezuinigd op zo'n beetje alles. Alles ligt al weken stil nu. Het ziet er naar uit dat dit een gigantische kostenpost gaat worden omdat alles vanaf de eerste schep in de grond al niet deugde
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Nee, dat kaartje is sowieso een beetje warrig, gaat nergens over.quote:Op dinsdag 6 november 2018 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.
welke baan?quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat voorlopig niet meer de baan op
Die zijn nog wel even bezig met opruimen aangezien die treinen behoorlijk lang zijnquote:Op dinsdag 6 november 2018 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Altijd zo fijn he, als ze aan verticale video's balken aan de zijkant toevoegen waardoor ze op de telefoon extra klein zijn...quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag wel spoorlijntje komen van Enkhuizen direct naar oostkant ipv hele lus naar beneden via Amsterdam.
Zal wel te duur zijn
Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer...quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid?quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer...
Daar is zo wat extra zand tegenaan gespoten om hem te verbreden.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
De Qliner doet er een uurtje of 2 over om vanaf Alkmaar in Leeuwarden te komenquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid?
Maatschappelijke kostenbatenanalyse voor die route valt niet echt goed uit.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:15 schreef JDude het volgende:
Breda-Utrecht is al verdomde lastig blijkbaar.
Ik zeg het niet vaak maar ik ben het roerend met je eens. Daarnaast creëer je vanaf Utrecht een nog snellere manier om in België en Parijs te komen én een goede omreisroute. Misschien levert het zelfs wel wat capaciteit op voor badslippers.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.
Het is gewoon onwil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |