Jeg insisterer på, at OV-chipkortet skal destrueresquote:
in theorie kan er wat heen en weer gereden worden. Je kunt namelijk gesleept bij Nedtrain Leidschendam het metrospoor af en dan via de Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal naar de Waalhaven waar de metro's het metrospoor weer op kunnen.quote:Op zondag 4 november 2018 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje: nu het Rotterdamse metronetwerk tusden cs en beurs in 2 geknipt is, is het überhaupt nog mogelijke iets van den haag naar bv slinge te rijden?
Wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de metro stellen die op cs stonden op het moment van onderbreking niet op t haagse deel kunnen rijden? Kunnen ze die ergens stallen?
Maar kan SG/2 MG/2 wel op eigen kracht naar Leidschendam?quote:Op zondag 4 november 2018 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in theorie kan er wat heen en weer gereden worden. Je kunt namelijk gesleept bij Nedtrain Leidschendam het metrospoor af en dan via de Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal naar de Waalhaven waar de metro's het metrospoor weer op kunnen.
Wil je metro's stallen dan kun je op Leidschendam op de sporen waar normaal de HTM staat wel iets kwijt of anders zet je iets in de metrotunnel onder Rotterdam neer
nope, alleen gesleeptquote:Op zondag 4 november 2018 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan SG/2 MG/2 wel op eigen kracht naar Leidschendam?
Maar dat is dan toch alleen een beveiligings issue?quote:
ik weet niet of ze ook 1800V lusten. Daarnaast is er toelating natuurlijkquote:Op zondag 4 november 2018 20:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch alleen een beveiligings issue?
Volgens mij stond er niks wat niet naar Den Haag kon rijden.quote:Op zondag 4 november 2018 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de metro stellen die op cs stonden op het moment van onderbreking niet op t haagse deel kunnen rijden? Kunnen ze die ergens stallen?
Volgens mij rijden ze alleen op 750V. Er zijn ooit 10 5200's van een downchopper voorzien, maar die zijn er allang niet meer.quote:Op zondag 4 november 2018 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet niet of ze ook 1800V lusten. Daarnaast is er toelating natuurlijk
Håld nu kæft.quote:Op zondag 4 november 2018 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jeg insisterer på, at OV-chipkortet skal destrueres
MG2 is al een paar jaar niet meer, op het romeo stel naquote:Op zondag 4 november 2018 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan SG/2 MG/2 wel op eigen kracht naar Leidschendam?
Hold dig selv, fyren har ret!quote:
Men heeft dat toen doorgerekend in een MKBA en kwam tot de conclusie dat het niet maatschappelijk rendabel was. In plaats daarvan is het geld toen beschikbaar gesteld voor andere infrastructuur in het noorden.quote:Op dinsdag 6 november 2018 08:59 schreef Monopoly het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet waarom er geen directe lijn Lelystad - Emmeloord - Heerenveen - Drachten - Groningen gaat komen.
Geld is 1 ding, er is genoeg groei in de toekomst en en moet je zien hoe snel je vanaf Amsterdam in Leeuwarden of Groningen kunt zijn als je bij Lelystad omhoog vliegt. Lang stuk 160 knallen. Als IC hoef je niet te stoppen op Emmeloord. Volle bak, nieuw baanvak, ERTMS, hatseflats.
Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf.quote:Op dinsdag 6 november 2018 09:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Men heeft dat toen doorgerekend in een MKBA en kwam tot de conclusie dat het niet maatschappelijk rendabel was. In plaats daarvan is het geld toen beschikbaar gesteld voor andere infrastructuur in het noorden.
Whehehe Ik denk dat ze vooral bezig zijn met de vraag hoeveel toeslag ze hiervoor gaan vragenquote:Op dinsdag 6 november 2018 08:45 schreef Salatrel het volgende:
NS wil snellere intercity testen tussen Groningen en Randstad
Ik mis alleen nog de maatregel van een hele ruime boog om Hoogeveen heen
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:13 schreef FredvZ het volgende:
Doe dit maar:
[ afbeelding ]
Compleet met TGV Duplex.
Lijkt me niet meer dan logisch inderdaad. Emmeloord een station lijkt me vrij logischquote:Op dinsdag 6 november 2018 10:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt.quote:Op dinsdag 6 november 2018 09:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf.
Deel van het geld ging o.a naar een nieuwe ringweg rond Groningen. Daar is vanaf het eerste moment bezuinigd op zo'n beetje alles. Alles ligt al weken stil nu. Het ziet er naar uit dat dit een gigantische kostenpost gaat worden omdat alles vanaf de eerste schep in de grond al niet deugde
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Nee, dat kaartje is sowieso een beetje warrig, gaat nergens over.quote:Op dinsdag 6 november 2018 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.
welke baan?quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat voorlopig niet meer de baan op
Die zijn nog wel even bezig met opruimen aangezien die treinen behoorlijk lang zijnquote:Op dinsdag 6 november 2018 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Altijd zo fijn he, als ze aan verticale video's balken aan de zijkant toevoegen waardoor ze op de telefoon extra klein zijn...quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag wel spoorlijntje komen van Enkhuizen direct naar oostkant ipv hele lus naar beneden via Amsterdam.
Zal wel te duur zijn
Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer...quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid?quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer...
Daar is zo wat extra zand tegenaan gespoten om hem te verbreden.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
De Qliner doet er een uurtje of 2 over om vanaf Alkmaar in Leeuwarden te komenquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid?
Maatschappelijke kostenbatenanalyse voor die route valt niet echt goed uit.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:15 schreef JDude het volgende:
Breda-Utrecht is al verdomde lastig blijkbaar.
Ik zeg het niet vaak maar ik ben het roerend met je eens. Daarnaast creëer je vanaf Utrecht een nog snellere manier om in België en Parijs te komen én een goede omreisroute. Misschien levert het zelfs wel wat capaciteit op voor badslippers.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.
Het is gewoon onwil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |