ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 30-10-2018 19:42:44 ]
Anyway, mijn eerste herfstdag op het spoor en het ging weer eens mis natuurlijk sein- en overwegstoring, twee keer extra overstappen, vertraging nog net op een half uur kunnen houden, informatie praktisch nul, het was weer feest
Op dinsdag 30 oktober 2018 19:40 schreef James1988 het volgende: Ik heb al even geen trein meer van binnen gezien. De laatste keer was met dat rondje van een paar weken terug
Op dinsdag 30 oktober 2018 19:40 schreef James1988 het volgende: Ik heb al even geen trein meer van binnen gezien. De laatste keer was met dat rondje van een paar weken terug
Jij werkt dan ook in een gebied waar alleen 's zomers files zijn
Jij werkt dan ook in een gebied waar alleen 's zomers files zijn
Jij woont & werkt (of nou jah, dagbesteding, vooruit sommige mensen noemen dat werk) ergens waar mensen in de file staan om zo snel mogelijk weg te komen.
Jij woont & werkt (of nou jah, dagbesteding, vooruit sommige mensen noemen dat werk) ergens waar mensen in de file staan om zo snel mogelijk weg te komen.
welnee, ik zit toch iedere dag achter de geraniums duimen te draaien?
Ik ga 5 weken niet reizen binnenkort, dan is het meen ik slim om mijn traject te wijzigen van Almere - Bijlmer Arena naar iets van 100 meter. Want dat scheelt abbo-kosten, toch? Advies voor een traject?
Ik kan mijn traject-abbo natuurlijk ook helemaal eraf gooien, maar dan heb ik ook geen daluren korting meer. Toch?
Stations die dicht bij elkaar liggen. Dordrecht - Dordrecht-Zuid, Rotterdam Centraal-Blaak, Utrecht Vaartsche Rijn - Centraal, zoiets
Je kunt natuurlijk je trajectabo geheel stopzetten, en kijken of een gewoon abonnement iets voor je is. Of neem NS Flex, dat kun je na een maand alweer stopzetten. Dat is mogelijk goedkoper dan een trajectabo.
[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 30-10-2018 20:23:19 ]
Traject Vrij Onbeperkt reizen op een vast traject voor een vast bedrag.
2e klas ¤ 56,00 per maand bij een jaarabonnement ¤ 69,00 per maand bij een maandabonnement
1e klas ¤ 94,00 per maand bij een jaarabonnement ¤ 118,00 per maand bij een maandabonnement
En dat terwijl je voor ¤ 60 per maand een U-OV-abonnement hebt wat geldig is in de hele stad + de treinen. Gek genoeg hoort Leidsche Rijn daar niet bij?
Op dinsdag 30 oktober 2018 20:33 schreef Salatrel het volgende: Toeslag voor de ICd gaat ook omhoog van 2,40 naar 2,60. Fietskaart gaat naar 6,90. Dagkaart Hont 3,20
Met je valse informatie gisteren trap ik hier niet in
Hoewel ze daar ook Nedersaksisch praten is dat geen Nederland
Nee Friedrichshafen ook niet Maar dat soort stations liggen VEEL dichter bij elkaar. Al weet ik ook niet hoe PSM bij die 1075 m komt. Is dat puntje perron tot puntje perron gemeten?
Nee Friedrichshafen ook niet Maar dat soort stations liggen VEEL dichter bij elkaar. Al weet ik ook niet hoe PSM bij die 1075 m komt. Is dat puntje perron tot puntje perron gemeten?
Nee daar liggen 2 overwegen, een parkeerplaats en een bushalte tussen. Dat is veeeeeeel verder idd
Op dinsdag 30 oktober 2018 21:30 schreef James1988 het volgende: Telt de DLR mee? If so: Canary Wharf - West India Quay, er ligt misschien 100 meter tussen de perrons.
Midden van het perron naar midden van het perron: Hilversum-Hilversum sportpark. Het sein aan het uiteinde van het perron van sportpark is het inrijdsein van Hilversum. (1040 meter)
In het buitenland kun je wel meer stations vinden die heel dicht bij elkaar liggen, met name op het Zwitserse en Oostenrijkse smalspoor. In Glion (bij Montreux) liggen er 3 binnen een halve kilometer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op dinsdag 30 oktober 2018 21:43 schreef Dr_Flash het volgende: Ik denk dat er in Sittard een perron is wat langer is dan dat hele traject van 3 stations bij elkaar
Je hebt helemaal gelijk, Sittard heeft een perron van 700 meter.
De afstand tussen de uiterste puntjes van West India Quays en Heron Quays is hemelsbreed 520 meter.
Je hebt helemaal gelijk, Sittard heeft een perron van 700 meter.
De afstand tussen de uiterste puntjes van West India Quays en Heron Quays is hemelsbreed 520 meter.
Dit soort onzin doet me een beetje denken aan de tijd dat ik nog autofoldertjes uit mijn hoofd leerde Kwam ik erachter dat de cilinderinhoud van de dikste auto's groter was dan de tankinhoud van de kleinste. En de tankinhoud van de grootste groter dan de bagageruimte van de kleinste #olieblikslaventijd #jeugdzonden
In de omgeving van Zug (Zwitserland) liggen stations van de S-Bahn zo'n 500 meter uit elkaar. En Hünenberg Zythus - Hünenberg Chämleten spant de kroon met 350 meter van puntje perron tot puntje perron. Dit allemaal op hoofdlijnen waar ook Intercity's en Interregio's rijden.
Op dinsdag 30 oktober 2018 21:46 schreef Janneke141 het volgende: In het buitenland kun je wel meer stations vinden die heel dicht bij elkaar liggen, met name op het Zwitserse en Oostenrijkse smalspoor. In Glion (bij Montreux) liggen er 3 binnen een halve kilometer.
Dat zijn toch eigenlijk veredelde trams. Kunnen we hier in Nederland net zo goed de Nieuwegeinlijn en Randstadrail meetellen.
Openstreetmaps heeft dat soort info ja. Da's echt tof
Helaas niet van FN Hafen, maar een ruwe schatting leert dat het waarschijnlijk ook niet onder de 150 meter blijft daar. En zeker niet onder de 118 van Norddeich.
En fak jou DLR, DIT is een traject waar gewoon InterCity's rijden
Op dinsdag 30 oktober 2018 22:05 schreef BLS het volgende: Ik zie het al helemaal voor me als er een storing tussen die stations is. "DB zet benenwagens in."
Vergis je niet hoeveel koffers de gemiddelde manke bejaarde op die verbinding bij zich heeft
Rondom Canary Wharf kan ik het me nog voorstellen, dat is midden in de docklands en de loopafstand tussen die stations is al zo 5 tot 10 minuten. De snelheid van de treinen ligt daar echter niet hoog, extra stops zijn in te passen zonder al te veel tijdsverlies.
Op dinsdag 30 oktober 2018 22:09 schreef James1988 het volgende: Rondom Canary Wharf kan ik het me nog voorstellen, dat is midden in de docklands en de loopafstand tussen die stations is al zo 5 tot 10 minuten. De snelheid van de treinen ligt daar echter niet hoog, extra stops zijn in te passen zonder al te veel tijdsverlies.
Maar hoe ontstaat zoiets als in Norddeich?
Nou ja eentje voor het dorp en eentje voor de Bertha's die geen meter te ver willen en kunnen lopen met al hun koffers naar de boot. Zelfde eigk wel bij Friedrichshafen.
Hoek van Holland was dat al genoemd? Harlingen precies hetzelfde.
Nee Friedrichshafen ook niet Maar dat soort stations liggen VEEL dichter bij elkaar. Al weet ik ook niet hoe PSM bij die 1075 m komt. Is dat puntje perron tot puntje perron gemeten?
nee, kilometrage zoals die officieel voor stations gehanteerd wordt
Maar is niet de afstand die de trein daadwerkelijk tussen beide stations aflegt. Dat vind ik zelf eigenlijk persoonlijk voor mijzelf op zich wel leuker.
Op dinsdag 30 oktober 2018 22:22 schreef BLS het volgende: Maar is niet de afstand die de trein daadwerkelijk tussen beide stations aflegt. Dat vind ik zelf eigenlijk persoonlijk voor mijzelf op zich wel leuker.
Je weet bij zulke dingen dat Fles het zo gaat omdraaien dat hij gelijk heeft
Je weet bij zulke dingen dat Fles het zo gaat omdraaien dat hij gelijk heeft
Nee hoor, helemaal niet Maar als je wilt gaan vergelijken, dan is dit, volgens mij, de makkelijkste manier om alles eerlijk met elkaar te vergelijken Maar als iemand anders een beter criterium weet hoor ik het graag hoor
Op dinsdag 30 oktober 2018 22:22 schreef BLS het volgende: Maar is niet de afstand die de trein daadwerkelijk tussen beide stations aflegt. Dat vind ik zelf eigenlijk persoonlijk voor mijzelf op zich wel leuker.
Als het over die afstanden gaat rond ik het voor mezelf altijd af op hele kilometers. Naar boven natuurlijk
Ja, vind ik wel. Dan kom ik voor Driemanspolder -> Zoetermeer op 18,66 kilometer (via Forepark en Ypenburg).
Edit: waarmee we volgens mij ook een winnaar hebben voor (ex-)stations met grootste verschil tussen hemelsbrede afstand en korst mogelijke afstand per spoor.
Ja, vind ik wel. Dan kom ik voor Driemanspolder -> Zoetermeer op 18,66 kilometer (via Forepark en Ypenburg).
Kun je het over hebben natuurlijk Ik vind ook van wel, maar we hadden het daar op zich nog niet eerder over gehad. Maar als dat geen eis is, dan is dat meteen een winnaar.
Ja, vind ik wel. Dan kom ik voor Driemanspolder -> Zoetermeer op 18,66 kilometer (via Forepark en Ypenburg).
Edit: waarmee we volgens mij ook een winnaar hebben voor (ex-)stations met grootste verschil tussen hemelsbrede afstand en korst mogelijke afstand per spoor.
Probeer dat maar eens met Nijmegen-Kleve. Via het spoor is dat over de honderd, hemelsbreed denk ik 12.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op dinsdag 30 oktober 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende: Sjarjah International Airport en Dubai International Airport liggen trouwens ook dichter bij elkaar dan Deventer en Apeldoorn
De twee vliegvelden op Sint Maarten liggen nog dichter bij elkaar denk ik, alleen ligt daar nog een grens tussen.
Die twee emiratische vliegvelden zullen wel de uitkomst zijn van een wedstrijdje verpissen tussen twee Arabische sjeiks met een vliegtuigentic, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ik weet nog dat we voor het vaststellen van het regelement van Rondje Nederland in 2006 eindeloze discussies hadden: moet je de Gooiboog, de Hemboog en de Utrechtboog berijden om te kunnen claimen dat je het hele spoornet gehad hebt?
Tsja, definieer een boog, hmm hmm. "stuk spoor tussen twee buurstations met elk minstens drie buurstations, waaronder elkaar" Nee hoor Zwolle - Meppel is geen boog te noemen.
Uiteindelijk kwamen we wel tot een geldige definitie Alleen volgde daaruit dat de betreffende bogen dus wel bereden moesten worden (wat weer extra tijd kostte etc).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hadden ze daar niet ergens een fietspad in/op/naast de rails gebouwd?
Dat, en her en der bij overwegen is het spoor weggehaald en de aansluitingen op het hoofspoor aan beide kanten zijn er niet meer. Om maar te zwijgen over Emmen - Musselkanaal. Ik zou niet weten hoe je daar een trein overheen krijgt behalve over de omweg via Zwolle/Haren. Die spoorlijn ligt er tot Stadskanaal gewoon niet meer. Sinds afgelopen weekend is het trouwens ook einde verhaal voor treinen van Nieuw-Buinen naar Musselkanaal. Weert - Hamont is daarentegen gewoon in gebruik. Er gaat volgens mij zelfs regelmatig een goederentrein overheen rijden (of dat gebeurt al).
Tot zover mijn bijdehante bijdrage van deze avond.
Noemen ze dat tegenwoordig al L3? Het enige dat ik in die video zie is L2 met hele korte blokken rondom de stopplaatsen. Je zou het wellicht een soort van L2 / L3 hybrid kunnen noemen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van baangebonden treindetectie, maar echt L3 vind ik het niet. De blokken zijn (voor zover ik in de video kan zien) niet dynamisch.
[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 31-10-2018 03:58:54 ]
Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom is volgens mij het goedkoopste trajectabonnement. Dat werd een paar jaar geleden in ieder geval steeds genoemd als antwoord op dezelfde vraag.
Noemen ze dat tegenwoordig al L3? Het enige dat ik in die video zie is L2 met hele korte blokken rondom de stopplaatsen. Je zou het wellicht een soort van L2 / L3 hybrid kunnen noemen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van baangebonden treindetectie, maar echt L3 vind ik het niet. De blokken zijn (voor zover ik in de video kan zien) niet dynamisch.
Het verschil tussen level 2 en level 3 is de aanwezigheid versus de afwezigheid van baangebonden treindetectie. Dus dan is het level 3. Dynamische/verplaatsende blokken kan je eerder zien als een verkoopverhaal: Het is veel makkelijker om korte goed gedefinieerde blokken aantoonbaar veilig in de software op te nemen dan daadwerkelijke dynamische blokken. Dat lijkt dan vervolgens op dynamische blokken.
De performancewinst van dynamische blokken t.o.v. korte vaste blokken zijn alleen aanwezig bij perronopvolgingen waarbij je een flinke bak hinder (langzamer rijden dan optimaal) accepteert. Dan komt op een gegeven moment het punt dat een trein zo langzaam rijdt dat blokken korter 50 meter een meetbare winst opleveren. Maar dan moet je wel blokgrenzen langs een perron accepteren. Dat is iets wat in Nederland vooralsnog niet lijkt te mogen. Mag dat wel en wil je die winst graag gebruiken? Dan programmeer je gewoon blokken van 20 meter lang in de RBC (Radio Block Centre). Bij 20 km/h (5,5 m/s) rij je dan iedere 4 seconden een blok vrij voor de volgende trein.
Bij hogere snelheden is al snel het omgooien van een wissel (bijvoorbeeld bij het binnenrijden van een station) maatgevend voor de opvolging als je blokken korter dan 200 meter toepast. Dynamische blokken leveren daar helemaal niets op.
Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom is volgens mij het goedkoopste trajectabonnement.
Ja, net zoals alle andere hier genoemde voorbeelden "het goedkoopste trajectabonnement" zijn. Een heleboel langere trajecten trouwens ook. Alles van maximaal 8 tariefeenheden is immers even duur in het NS-systeem.
Ja, net zoals alle andere hier genoemde voorbeelden "het goedkoopste trajectabonnement" zijn. Een heleboel langere trajecten trouwens ook. Alles van maximaal 8 tariefeenheden is immers even duur in het NS-systeem.
Daarom noemde ik ook een Arriva-traject, die zijn bij korte afstanden goedkoper.
Op woensdag 31 oktober 2018 07:57 schreef Mr_Klaasje het volgende: Bij hogere snelheden is al snel het omgooien van een wissel (bijvoorbeeld bij het binnenrijden van een station) maatgevend voor de opvolging als je blokken korter dan 200 meter toepast. Dynamische blokken leveren daar helemaal niets op.
Op woensdag 31 oktober 2018 12:26 schreef TjjWester het volgende: Weet iemand hoe spoorlijn 55 is beveiligd? Atb of krokodillen op het nederlandse gedeelte???
Ik lees dat de max snelheid daar tegenwoordig 90 is.
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Klopt, toch is het zover ik weet nog steeds niet volledig vervangen..
Weet je zeker dat het gedeelte moelingen-randwyck is vervangen?
Infrabel heeft het in álle persreleases over "het volledige netwerk". De TRAXXen waren de laatste die nog niet voorzien waren van het systeem maar het netwerk was er in december 2015 al klaar voor. Tot 2022 wordt er dan gefaseerd overgestapt op ETCS.
Anders even vragen op Het Grote Blote Tieten Forum?
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Bij een geel sein, bij rood gebeurt er niks.
De ontwerpers van Crocodile dachten dat een machinist altijd naar rood zou handelen. Er is geen rekening gehouden met beoordelingsfouten, afleiding, en de gevaarlijkste: door rood sleutelen.
Het verschil tussen level 2 en level 3 is de aanwezigheid versus de afwezigheid van baangebonden treindetectie. Dus dan is het level 3. Dynamische/verplaatsende blokken kan je eerder zien als een verkoopverhaal: Het is veel makkelijker om korte goed gedefinieerde blokken aantoonbaar veilig in de software op te nemen dan daadwerkelijke dynamische blokken. [..]
Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen. Iedereen heeft de mond vol over die dynamische blokken, maar ik heb daar nog altijd geen daadwerkelijke praktische toepassing van gezien
Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen. Iedereen heeft de mond vol over die dynamische blokken, maar ik heb daar nog altijd geen daadwerkelijke praktische toepassing van gezien
Tja. Vind ik een beetje hetzelfde als zeggen dat L1 Limited Supervision geen echte L1 is. In de praktijk is er geen verschil dus boeiend.
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje?
quote:
Hallo treinliefhebbers!
Wij zijn van Dare Creative in amsterdam. Een creatief film bedrijf en we maken verhaaltjes over treinspotters. waarom zijn ze liefhebber? Hoe ontstaat deze hobby? Dit zal geplaatst worden op het youtube kanaal van de NS. Hierin willen wij de verschillende kanten van het treinspotten en alles daar omheen laten zien. We kijken elke keer naar de mensen met wie we gaan filmen wat hun verhaal is, wat zij met de hobby doen en waar ze mee bezig zijn en daaromheen kijken wij dan wat een leuke invalshoek is om te laten zien.
Voor de opnamedagen zouden we dan 1 dag met jou gaan filmen. Het leukst is dan om te kijken of we ergens naartoe kunnen, wat je misschien al gepland hebt of wat we kunnen afspreken.
Is dit iets waar jij interesse in hebt? Zo ja? Horen wij het graag zodat we contact met je op kunnen nemen. Je mag bij interesse ook een email sturen naar deborah@darecreative.nl
Ik kijk uit naar je reactie! Voor de opnamedagen zouden we dan 1 dag met jou gaan filmen. Het leukst is dan om te kijken of we ergens naartoe kunnen, wat je misschien al gepland hebt of wat we kunnen afspreken
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Reizen met metro en bus gaat ook op rekening. Als je daar een abonnement op had, zou ik die op als een razende op een andere OV chipkaart zetten, want die gaat niet meer werken i.c.m. flex
Op woensdag 31 oktober 2018 17:34 schreef MTL het volgende: Reizen met metro en bus gaat ook op rekening. Als je daar een abonnement op had, zou ik die op als een razende op een andere OV chipkaart zetten, want die gaat niet meer werken i.c.m. flex
Als je kiest voor NS Flex betaal je alle reizen achteraf (via NS), maar voor bus/tram/metro kan/mag NS niet weten dat jij een abonnement hebt. Dus betaal je de volle mep voor die reizen.
Als je kiest voor NS Flex betaal je alle reizen achteraf (via NS), maar voor bus/tram/metro kan/mag NS niet weten dat jij een abonnement hebt. Dus betaal je de volle mep voor die reizen.
Het schijnt tegenwoordig wel te kunnen, met als addertje:
quote:
NS Flex kan gezet worden op een kaart waar ook een regionaal abonnement op staat. Echter bij het ophalen van NS Flex is het positief saldo van je kaart gehaald. Dit saldo wordt verrekend op de NS Flex factuur. Ook de automatisch opladen functionaliteit is bij het ophalen van NS Flex van je kaart gehaald (mocht je dat hebben ingeschakeld). Het kan dus voorkomen dat bij inchecken op het regionaal abonnement je de melding ‘geen saldo’ krijgt. De oplossing is dan om bij een oplaadpunt van een andere vervoerder (géén NS kaartautomaat) weer opnieuw saldo te laden op de kaart. Je kan dan met het (kortings)abonnement van de andere vervoerder op saldo blijven reizen en met NS Flex op rekening voor treinreizen en bus, tram en metroreizen bij de vervoerders waar je geen abonnement voor hebt.
Toen NS Flex werd geīntroduceerd was het mantra nog "nee, kan niet" dus dit is al een vooruitgang.
Het komt door roeren in productie. Als hier voor de introductie over nagedacht wordt dan kan het eenvoudig geímplementeerd worden. Moet het nadien veranderd worden, dan ga je lopen roeren in productiecode waardoor zoiets tot in lengte van dagen kan lijken te duren of waardoor het soms helemaal nooit meer goedkomt.
Ik ga 5 weken niet reizen binnenkort, dan is het meen ik slim om mijn traject te wijzigen van Almere - Bijlmer Arena naar iets van 100 meter. Want dat scheelt abbo-kosten, toch? Advies voor een traject?
Ik kan mijn traject-abbo natuurlijk ook helemaal eraf gooien, maar dan heb ik ook geen daluren korting meer. Toch?
Een zakelijk abonnement is na een maand elke dag opzegbaar. Ik zou dus Traject Vrij opzeggen en desnoods even een Dal-abonnement nemen, en dat na vijf weken weer opzeggen en dan weer Traject Vrij nemen. Dat scheelt enkele tientjes vergeleken met het houden van een Traject Vrij-abonnement alleen voor de korting in de daluren. Houd er wel rekening mee dat het Dal-abonnement alleen geldig is bij NS, niet bij andere vervoerders.
U checkt gewoon in Alkmaar in en in Utrecht uit. Vervolgens worden de kosten voor het traject Amsterdam - Utrecht aan het eind van de maand van uw rekening afgeschreven, tegelijk met de abonnementskosten als u per maand betaalt. Met Traject Vrij wordt bij treinreizen buiten het afgekochte traject namelijk op rekening gereisd. Saldo laden is niet nodig en niet zinvol voor deze treinreis; dat wordt alleen gebruikt bij reizen met bus, tram en metro.
Dank voor je reactie. Ik ga het zien.
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Ik heb nog even met de klantenservice gebeld, t is dus zoals James zegt. Verder heb ik wel, geheel tegen verwachting in mn Franse Iban Nummer kunnen afgeven. dat zijn ze volgens mij wettelijk verplicht. Maar 'automatisch opladen' kan bijvoorbeeld alleen met BeNeLux + Duitsland IBAN's overweg.
Voor mij is dit eigenlijk wel een goede oplossing zo. Hoewel ik er nog een 2e kaart naast hou om dingetjes op voorhand te betalen.
Fijn is dat ik niet meer 'bang' hoef te zijn dat ik ergens in het land kom te staan zonder saldo en dat de oplaadautomaten aldaar geen buitenlandse bankkaart lust . Maar het allerbelangrijkste is dat ik zonder gekloot een kroketje uit de muur kan trekken op rotterdam CS
ProRail heeft bij onbewaakte spoorwegovergang in Lunteren betonblokken geplaatst.
Detail is dat deze overgang toch al weg zou gaan omdat er kort verderop al een bewaakte overgang is. Ze wilden ook een tweede onbewaakte overgang gaan blokkeren maar dat lukt niet vanwege een kort geding.
De Mijllerweg kruist het spoor nergens. En ook bij dat overpad bij die boerenschuren is niks te zien van een weg. Laat staan iets bewaakts binnen 100 meter
Al staat er een stoplicht bij, dus beveiliging is er wel enigszins. Dan hadden er ook wel een paar overwegbomen kunnen staan lijkt me?
Kijk maar uit, als het virus van de Participatiemaatschappij (lees: overheid die zegt: "burger, zoek het maar uit") Prorail bereikt, gaan we dat ook in Nederland krijgen
Of dat je moet betalen om de bomen open te laten gaan of zo Rekening-kruisen
Kijk maar uit, als het virus van de Participatiemaatschappij (lees: overheid die zegt: "burger, zoek het maar uit") Prorail bereikt, gaan we dat ook in Nederland krijgen
Nou, prima oplossing voor die onbeveiligde overwegen toch? Je moet stoppen en dat ding omhoog doen voor je kunt doorrijden, dus "ik had niet door dat hier een overweg is" is uitgesloten.
Dat is nog een relikwie uit de steentijd, met een overwegwachter enzo.
Eerder dit jaar was ik met een paar vrienden in Brundall, waar ook nog zo'n overweg is. We stonden wat te praten terwijl die overwegwachter de hekken aan het sluiten was, tot we ineens hoorden: "Hey, Nederlands?"
De beste man bleek jaren in Nederland te hebben gewoond en was de taal nog enigszins machtig. We hebben een tijdje met hem staan praten, hij vertelde dat hij eind dit jaar met pensioen zou gaan wanneer de hele spoorlijn gemoderniseerd zou worden.
Op donderdag 1 november 2018 20:29 schreef Dr_Flash het volgende: Je hebt toch ook van die overwegen in Engeland met van die hekken die OF de spoorlijn OF de autoweg afsluiten Dat is ook wel creatief.
In Hoogeveen zullen ze vandaag wel jaloers zijn op Nieuwerkerk ad IJssel: die plaats heeft nu elk half uur een directe IC verbinding met Rotterdam. Toegeven, het is een SLT en hij stopt op alle tussengelegen stations, maar het is een IC volgens de planner
Eerder dit jaar was ik met een paar vrienden in Brundall, waar ook nog zo'n overweg is. We stonden wat te praten terwijl die overwegwachter de hekken aan het sluiten was, tot we ineens hoorden: "Hey, Nederlands?"
De beste man bleek jaren in Nederland te hebben gewoond en was de taal nog enigszins machtig. We hebben een tijdje met hem staan praten, hij vertelde dat hij eind dit jaar met pensioen zou gaan wanneer de hele spoorlijn gemoderniseerd zou worden.
Ja, dat socializet toch lekkerder dan een TBL1+ baken of whatever
Dat er eigenlijk helemaal geen echte snelwegen zijn (behalve de M4 van Bristol naar Swansea) heeft zo z'n charme. Je bent lang onderweg, maar je ziet wel véél meer dan wanneer je alleen maar miles knalt over de Mhuppeldepup.
Op vrijdag 2 november 2018 13:53 schreef FredvZ het volgende: In Hoogeveen zullen ze vandaag wel jaloers zijn op Nieuwerkerk ad IJssel: die plaats heeft nu elk half uur een directe IC verbinding met Rotterdam. Toegeven, het is een SLT en hij stopt op alle tussengelegen stations, maar het is een IC volgens de planner
het was een hele vervelende storing hoor. Al mijn rangeerklussen waren vervallen
Vraagje: nu het Rotterdamse metronetwerk tusden cs en beurs in 2 geknipt is, is het überhaupt nog mogelijke iets van den haag naar bv slinge te rijden?
Wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de metro stellen die op cs stonden op het moment van onderbreking niet op t haagse deel kunnen rijden? Kunnen ze die ergens stallen?
Op zondag 4 november 2018 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraagje: nu het Rotterdamse metronetwerk tusden cs en beurs in 2 geknipt is, is het überhaupt nog mogelijke iets van den haag naar bv slinge te rijden?
Wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de metro stellen die op cs stonden op het moment van onderbreking niet op t haagse deel kunnen rijden? Kunnen ze die ergens stallen?
in theorie kan er wat heen en weer gereden worden. Je kunt namelijk gesleept bij Nedtrain Leidschendam het metrospoor af en dan via de Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal naar de Waalhaven waar de metro's het metrospoor weer op kunnen.
Wil je metro's stallen dan kun je op Leidschendam op de sporen waar normaal de HTM staat wel iets kwijt of anders zet je iets in de metrotunnel onder Rotterdam neer
in theorie kan er wat heen en weer gereden worden. Je kunt namelijk gesleept bij Nedtrain Leidschendam het metrospoor af en dan via de Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal naar de Waalhaven waar de metro's het metrospoor weer op kunnen.
Wil je metro's stallen dan kun je op Leidschendam op de sporen waar normaal de HTM staat wel iets kwijt of anders zet je iets in de metrotunnel onder Rotterdam neer
Maar kan SG/2 MG/2 wel op eigen kracht naar Leidschendam?
Op zondag 4 november 2018 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de metro stellen die op cs stonden op het moment van onderbreking niet op t haagse deel kunnen rijden? Kunnen ze die ergens stallen?
Volgens mij stond er niks wat niet naar Den Haag kon rijden.
Een paar fotootjes om het topic wat op te fleuren:
Een Schienenbus van de Oleftalbahn (Kall - Hellenthal), waar ik een paar weken geleden samen met Dennis en PSM in heb gezeten.
Vanuit mijn slaapkamerraam zie ik soms oude zooi langskomen.
In Porthmadog (Wales) is het eindpunt van de Ffestiniog Railway, een smalspoorlijn door Snowdonia National Park. Deze loc, "Lyd", is door de Ffestiniog Railway zelf gebouwd en is in dienst sinds 2010.
De Ffestiniog Railway is een uiterst professionele organisatie. Er is een centrale verkeersleiding, er wordt gewerkt met tokens, en hoewel men probeert de charme van weleer uit te stralen valt niet te ontkennen dat het een moderne organisatie is: de armseinen worden bijvoorbeeld aangestuurd met een motortje.
Ik snap ook nog steeds niet waarom er geen directe lijn Lelystad - Emmeloord - Heerenveen - Drachten - Groningen gaat komen.
Geld is 1 ding, er is genoeg groei in de toekomst en en moet je zien hoe snel je vanaf Amsterdam in Leeuwarden of Groningen kunt zijn als je bij Lelystad omhoog vliegt. Lang stuk 160 knallen. Als IC hoef je niet te stoppen op Emmeloord. Volle bak, nieuw baanvak, ERTMS, hatseflats.
Op dinsdag 6 november 2018 08:59 schreef Monopoly het volgende: Ik snap ook nog steeds niet waarom er geen directe lijn Lelystad - Emmeloord - Heerenveen - Drachten - Groningen gaat komen.
Geld is 1 ding, er is genoeg groei in de toekomst en en moet je zien hoe snel je vanaf Amsterdam in Leeuwarden of Groningen kunt zijn als je bij Lelystad omhoog vliegt. Lang stuk 160 knallen. Als IC hoef je niet te stoppen op Emmeloord. Volle bak, nieuw baanvak, ERTMS, hatseflats.
Men heeft dat toen doorgerekend in een MKBA en kwam tot de conclusie dat het niet maatschappelijk rendabel was. In plaats daarvan is het geld toen beschikbaar gesteld voor andere infrastructuur in het noorden.
Men heeft dat toen doorgerekend in een MKBA en kwam tot de conclusie dat het niet maatschappelijk rendabel was. In plaats daarvan is het geld toen beschikbaar gesteld voor andere infrastructuur in het noorden.
Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf. Deel van het geld ging o.a naar een nieuwe ringweg rond Groningen. Daar is vanaf het eerste moment bezuinigd op zo'n beetje alles. Alles ligt al weken stil nu. Het ziet er naar uit dat dit een gigantische kostenpost gaat worden omdat alles vanaf de eerste schep in de grond al niet deugde
Toen NS de Noordelijke lijnen afstootte wegens te weinig reizigers dacht men ook dat het niet meer rendabel was. Nu rijden er regelmatig (over)volle treinen op de lijntjes daar. Ik denk dat het Noorden wel degelijk baat zou hebben bij de Zuiderzeelijn.
Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf. Deel van het geld ging o.a naar een nieuwe ringweg rond Groningen. Daar is vanaf het eerste moment bezuinigd op zo'n beetje alles. Alles ligt al weken stil nu. Het ziet er naar uit dat dit een gigantische kostenpost gaat worden omdat alles vanaf de eerste schep in de grond al niet deugde
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt. Nadat de regio beschikking had over dit budget hebben zij (de regio) ze nog een analyse gedaan naar de Zuiderzeelijn in tranches (al noemden ze het anders): Groningen - Heerenveen zou ¤ 600 mln. moeten kosten o.b.v. eerste kostenindicaties. Die bleken niet te kloppen en de baten bleken heel erg gering. Dus ook dat plan is dus snel afgeschoten.
Zuiderzeelijn? Ik denk het niet. Helemaal niet wanneer die IC zonder stops in Assen/Lelystad e.d. er ook nog eens komt. De verschillen met bestaande infra wordt hierdoor immers alleen maar kleiner.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.
Nee, dat kaartje is sowieso een beetje warrig, gaat nergens over.
Breda-Utrecht is al verdomde lastig blijkbaar. Laat staan een dijk van Kuthoven naar Nikshuizen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Maatschappelijke kostenbatenanalyse voor die route valt niet echt goed uit.
De A27-route zou eigenlijk alleen de relatie Breda - Utrecht - Almere bedienen: voor reizigers uit Tilburg zal er weinig veranderen, via 's-Hertogenbosch is net zo snel (of misschien sneller).
Misschien kunnen reizigers uit Roosendaal er nog wat van profiteren, maar of er genoeg vraag is om Roosendaal - Utrecht te versnellen?
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.
Op dinsdag 6 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende: Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.
Het is gewoon onwil.
Ik zeg het niet vaak maar ik ben het roerend met je eens. Daarnaast creëer je vanaf Utrecht een nog snellere manier om in België en Parijs te komen én een goede omreisroute. Misschien levert het zelfs wel wat capaciteit op voor badslippers.
In 2010 is er een onderzoek gedaan n.a.v. het plan dat in 2008 door BAM en Goudappel Coffeng was gepresenteerd, die is hier te lezen (lang leve Google):
Okee, het hangt dus van werkelijk honderden schattingen, ramingen en ander nat vingerwerk aan elkaar. Als we meteen die lijn aangelegd hadden in de jaren '70 dan waren we minder geld kwijt geweest dan wat al dit soort lijvige kutonzinrapporten inmiddel gekost heeft aan dure consultants en topambtenaren. Waardeloos.
Op dinsdag 6 november 2018 20:55 schreef derLudolf het volgende: Zou het overigens idioot vinden als Assen wordt overgeslagen. Nu al is Zwolle Assen het langste IC traject. D'r is meer in het Noorden dan Grunn'n
Nee.
Trouwens, ik vermoed eerder dat er een uurlijkse super-IC wordt toegevoegd bovenop de al bestaande treinen. Volgens mij moet dat net passen en je kan dan de IC uit Enschede er op aan laten sluiten in Zwolle.
Op dinsdag 6 november 2018 20:50 schreef Dr_Flash het volgende: Okee, het hangt dus van werkelijk honderden schattingen, ramingen en ander nat vingerwerk aan elkaar.
Het lastige is dat veel van de te verwachten baten lastig te kwantificeren zijn. Het valt te verwachten dat er een nieuwe woonwijk zal ontstaan rondom een station (kijk maar naar Tilburg Reeshof), maar over wat voor termijn gaat het? En gaan de mensen die daar wonen ook in groten getale met de trein, of komen ze daar wonen omdat er kavels/woningen zijn en stappen ze vervolgens alsnog in de auto?
quote:
Als we meteen die lijn aangelegd hadden in de jaren '70 dan waren we minder geld kwijt geweest dan wat al dit soort lijvige kutonzinrapporten inmiddel gekost heeft aan dure consultants en topambtenaren. Waardeloos.
"Vroeger" werd er waarschijnlijk wat makkelijker een besluit genomen, tegenwoordig moet het veel beter onderbouwd worden omdat er heel veel andere projecten zijn die ook een goed idee lijken... maar dat niet altijd zijn.
Misschien gaat het makkelijker als er voor de financiering een private partner wordt gevonden, maar die zullen er ook niet om staan te springen. De Eurotunnelgroep schreef pas 21 jaar na haar oprichting voor het eerst zwarte cijfers.
Ja, maar toch vind ik dat geen reden om het dan maar niet te doen. Want als er naar al die zogenaamd goeie ideeën op die manier gekeken wordt, gebeurt er nooit wat.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou ja alles leuk en best, maar het klopt natuurlijk wel wat deadlock zegt: het is een extra omreisroute. Er zijn nu maar 3 plekken in het land waar je de grote rivieren over kunt steken. En wat extra cargo capacity om de rest van het net te ontlasten. Dat is in geen miljarden uit te drukken natuurlijk. En dat zogenaamde rapport rept daar met geen woord over
Utrecht-Breda... Dat is dezelfde categorie als de A3, Zuiderzeelijn en Markerwaard. Maar het is ook dezelfde categorie als "zwarte piet of niet", de uitgelekte miljoenennota en de deelname van Nederland aan het songfestival. Elk infradebat komt de lijn terug, net als de brug bij Ravenstein... En elke keer met dezelfde argumenten voor en tegen.
Simpelgezegd: voor een extra lijn op de kaart en in gebruik betaal je een paar miljard euro (ik heb bedragen gehoord tussen de 2 en de 6). Die lijn trekt bijna geen nieuwe reizigers, maar 'kannibaliseert' de andere lijnen (wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn). Uit het staatje komt naar voren dat de reistijdwinst vijf minuten is tussen Utrecht en Breda. Voor andere bestemmingen voor/na Utrecht/Breda is het nog veel diffuser. Tja, dan gebeurt het dus gewoon niet...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 6 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende: Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.
Het is gewoon onwil.
Moet je nagaan, als zelfs toen niet is besloten om die lijn aan te leggen en wel Dordrecht - Tiel hoe kansloos die lijn Utrecht - Breda is
Op woensdag 7 november 2018 10:04 schreef Goverman het volgende: Utrecht-Breda... Dat is dezelfde categorie als de A3, Zuiderzeelijn en Markerwaard. Maar het is ook dezelfde categorie als "zwarte piet of niet", de uitgelekte miljoenennota en de deelname van Nederland aan het songfestival. Elk infradebat komt de lijn terug, net als de brug bij Ravenstein... En elke keer met dezelfde argumenten voor en tegen.
Simpelgezegd: voor een extra lijn op de kaart en in gebruik betaal je een paar miljard euro (ik heb bedragen gehoord tussen de 2 en de 6). Die lijn trekt bijna geen nieuwe reizigers, maar 'kannibaliseert' de andere lijnen (wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn). Uit het staatje komt naar voren dat de reistijdwinst vijf minuten is tussen Utrecht en Breda. Voor andere bestemmingen voor/na Utrecht/Breda is het nog veel diffuser. Tja, dan gebeurt het dus gewoon niet...
Je zou het kunnen overwegen als de treinen op Den Bosch - Utrecht verder gaan uitpuilen. Zelfde idee als de BetuweRoute, of verbreden in de grote steden langs de Brabantroute of een nieuwe spoorlijn aanleggen. Of de Hanzelijn, anders waren er ook grootschalige spoorprojecten nodig langs weeps - Amersfoort en Amersfoort - Zwolle.
Op woensdag 7 november 2018 09:19 schreef Bitlord het volgende: Zit nu in stelletje 2111, volgens mij de oudste Sprinter uit 1975. Nog een maandje voordat deze afgevoerd worden?
Afvoeren? Terwijl de opvolger nog in dienst moet komen?
De lijn Utrecht - Breda aanleggen is ook een manier om de A27 te ontlasten. Je zult hier wel degelijk reizigers winnen die de files zat zijn. Daarnaast maak je het bestaande spoornetwerk robuuster door een alternatieve route te bieden bij werkzaamheden of verstoringen. Hetzelfde geld voor de zuiderzeelijn. Mocht er een storing zijn tussen meppel en zwolle dan is meteen heel noord Nederland onbereikbaar per spoor. Als je meer reizigers wil trekken is betrouwbaarheid belangrijk. En die kun je bieden als er 2 spoorlijnen via 2 verschillende trajecten naar de randstad gaan.
En daarnaast zie ik Lelystad graag uitgroeien als knooppunt
Op woensdag 7 november 2018 11:16 schreef desbarts het volgende: De lijn Utrecht - Breda aanleggen is ook een manier om de A27 te ontlasten. Je zult hier wel degelijk reizigers winnen die de files zat zijn. Daarnaast maak je het bestaande spoornetwerk robuuster door een alternatieve route te bieden bij werkzaamheden of verstoringen. Hetzelfde geld voor de zuiderzeelijn. Mocht er een storing zijn tussen meppel en zwolle dan is meteen heel noord Nederland onbereikbaar per spoor. Als je meer reizigers wil trekken is betrouwbaarheid belangrijk. En die kun je bieden als er 2 spoorlijnen via 2 verschillende trajecten naar de randstad gaan.
En daarnaast zie ik Lelystad graag uitgroeien als knooppunt
Allemaal leuk en aardig... Maar om een paar duizend (zeer, zeer optimistisch geschat) van de weg te halen dan maar een nieuwe spoorlijn aan te leggen voor een paar miljard? Ik denk het niet.
En verder: het spoor netwerk richting het zuiden is prima robuust: via Rotterdam/Breda en via Utrecht/Den Bosch heb je twee routes...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 7 november 2018 11:19 schreef James1988 het volgende: De A27 ontlasten kun je ook doen met een totaalverbod op vrachtvervoer tijdens de brede spitsen.
Kon ook prima toen die brug opeens op instorten stond.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
En verder: het spoor netwerk richting het zuiden is prima robuust: via Rotterdam/Breda en via Utrecht/Den Bosch heb je twee routes...
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.
't Is maar wat je robuust noemt natuurlijk...
Daarom is inzetten op versterking van bestaande verbindingen (zowel qua onderhoud als qua uitbreiding van capaciteit) volgens mij ook veel slimmer.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op Utrecht-Den Bosch ga je natuurlijk via Arnhem bij een verstoring. Veel korter.
Nadeel van dit soort discussies is dat iedereen wat roept. Hetzelfde geldt voor het dubbelspoor tussen Deventer en Olst. Terwijl 90-95% van de vertraagde treinen richting Zwolle komen door vertragingen voor Zutphen of moeten wachten op het binnenrijden van station Zutphen. Deventer-Olst verdubbelen levert slechts een beperkt voordeel. Het geld wat je bespaart door dat niet te doen kan je beter uitgeven aan maatregelen om tijd te winnen op Zutphen-Zwolle-Zutphen. Kost minder en je hebt er in alle vertragingssituaties wat aan.
Op woensdag 7 november 2018 09:19 schreef Bitlord het volgende: Zit nu in stelletje 2111, volgens mij de oudste Sprinter uit 1975. Nog een maandje voordat deze afgevoerd worden?
Volgens mij blijft de boel eerst nog gewoon in dienst, en dan nog een tijdje als warme reserve. SNG heeft zich immers nog niet betrouwbaar bewezen in de reizigersdienst.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.
't Is maar wat je robuust noemt natuurlijk...
Utrecht - Den Bosch via Breda als omreisroute ben je ook wel even zoet mee natuurlijk
En Rotterdam - Utrecht doet ook niemand via 's-Hertogenbosch. Dan ga je of via Den Haag (als Rotterdam - Gouda eruit ligt), of via Schiphol (als het probleem tussen Gouda en Utrecht zit).
En toch blijf ik het een gemiste kans vinden dat een spoorlijn Breda-Utrecht niet is gekoppeld aan de HSL.
Denk aan een alternatief als: - de huidige HSL Antwerpen-Breda (evt. max 200 km/u) - opwaarderen van de bestaande spoorlijn Breda - Rotterdam - Schiphol naar 200 km/u - een nieuwe 200km/u-lijn vanuit Breda naar Utrecht
Dat was toch veel beter dan met 160km/u boemelen op een state-of-the-art hsl?
Maar achteraf is mooi wonen, I guess.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat was toch veel beter dan met 160km/u boemelen op een state-of-the-art hsl?
Maar achteraf is mooi wonen, I guess.
Dat heeft weinig met de infra te maken, meer met het aanschaffen van uit elkaar vallende V250's.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Oh dát is het. Ze hebben de afbaktemperatuur verward met de snelheid die het hok moest kunnen halen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt. Nadat de regio beschikking had over dit budget hebben zij (de regio) ze nog een analyse gedaan naar de Zuiderzeelijn in tranches (al noemden ze het anders): Groningen - Heerenveen zou ¤ 600 mln. moeten kosten o.b.v. eerste kostenindicaties. Die bleken niet te kloppen en de baten bleken heel erg gering. Dus ook dat plan is dus snel afgeschoten.
Zuiderzeelijn? Ik denk het niet. Helemaal niet wanneer die IC zonder stops in Assen/Lelystad e.d. er ook nog eens komt. De verschillen met bestaande infra wordt hierdoor immers alleen maar kleiner.
Vergeet de ombouw van knooppunt Joure niet, daar zit ook een deel van dat geld in.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Er zijn ook wel wat minder nuttige dingen van het geld gedaan. Zoals investeringen om de kanalen in Assen weer bevaarbaar maken of een gebouw waar alle cultuur zich zou moeten clusteren in Groningen.
Op donderdag 8 november 2018 07:33 schreef Mr_Klaasje het volgende: Er zijn ook wel wat minder nuttige dingen van het geld gedaan. Zoals investeringen om de kanalen in Assen weer bevaarbaar maken of een gebouw waar alle cultuur zich zou moeten clusteren in Groningen.
Oh god, dat gedrocht ja. En het komt niet eens aan de Grote Markt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.