De tering, https://www.hln.be/nieuws(...)s-afgerond~a237ac32/quote:Op woensdag 31 oktober 2018 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar gaat het alleen over de treinen, niet over de baan
Bij een geel sein, bij rood gebeurt er niks.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 07:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het verschil tussen level 2 en level 3 is de aanwezigheid versus de afwezigheid van baangebonden treindetectie. Dus dan is het level 3. Dynamische/verplaatsende blokken kan je eerder zien als een verkoopverhaal: Het is veel makkelijker om korte goed gedefinieerde blokken aantoonbaar veilig in de software op te nemen dan daadwerkelijke dynamische blokken.
[..]
Tja. Vind ik een beetje hetzelfde als zeggen dat L1 Limited Supervision geen echte L1 is. In de praktijk is er geen verschil dus boeiend.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 14:45 schreef MTL het volgende:
[..]
Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen.
Iedereen heeft de mond vol over die dynamische blokken, maar ik heb daar nog altijd geen daadwerkelijke praktische toepassing van gezien
quote:Hallo treinliefhebbers!
Wij zijn van Dare Creative in amsterdam. Een creatief film bedrijf en we maken verhaaltjes over treinspotters. waarom zijn ze liefhebber? Hoe ontstaat deze hobby? Dit zal geplaatst worden op het youtube kanaal van de NS. Hierin willen wij de verschillende kanten van het treinspotten en alles daar omheen laten zien. We kijken elke keer naar de mensen met wie we gaan filmen wat hun verhaal is, wat zij met de hobby doen en waar ze mee bezig zijn en daaromheen kijken wij dan wat een leuke invalshoek is om te laten zien.
Voor de opnamedagen zouden we dan 1 dag met jou gaan filmen. Het leukst is dan om te kijken of we ergens naartoe kunnen, wat je misschien al gepland hebt of wat we kunnen afspreken.
Is dit iets waar jij interesse in hebt? Zo ja? Horen wij het graag zodat we contact met je op kunnen nemen. Je mag bij interesse ook een email sturen naar deborah@darecreative.nl
Ik kijk uit naar je reactie!
Voor de opnamedagen zouden we dan 1 dag met jou gaan filmen. Het leukst is dan om te kijken of we ergens naartoe kunnen, wat je misschien al gepland hebt of wat we kunnen afspreken
Jezus wat origineelquote:Op woensdag 31 oktober 2018 15:50 schreef dennistd het volgende:
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje?
[..]
Na drie filmpjes geen kandidaten meer?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 15:50 schreef dennistd het volgende:
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje?
[..]
Als je bij het aanvragen van NS Flex ook meteen een nieuwe OV-chipkaart aanvraagt, betaalt NS die kosten toch? Of zijn ze daarmee gestopt?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel handig voor de vervoerder: twee keer ¤ 7,50 harken voor een stukje plastic van een kwart cent
Musselkanaal komen geen treinen meer. Ondergrond is niet meer stabiel genoeg en bielzen begonnen wat te rotten.quote:
wacht wat?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:34 schreef MTL het volgende:
Reizen met metro en bus gaat ook op rekening.
Als je daar een abonnement op had, zou ik die op als een razende op een andere OV chipkaart zetten, want die gaat niet meer werken i.c.m. flex
Nou, dat.quote:
Maar dat stond nergens, ik heb een RET -40 abboquote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, dat.
Als je kiest voor NS Flex betaal je alle reizen achteraf (via NS), maar voor bus/tram/metro kan/mag NS niet weten dat jij een abonnement hebt. Dus betaal je de volle mep voor die reizen.
Ik heb het ook niet bedacht.
Toen NS Flex werd geīntroduceerd was het mantra nog "nee, kan niet" dus dit is al een vooruitgang.quote:NS Flex kan gezet worden op een kaart waar ook een regionaal abonnement op staat. Echter bij het ophalen van NS Flex is het positief saldo van je kaart gehaald. Dit saldo wordt verrekend op de NS Flex factuur. Ook de automatisch opladen functionaliteit is bij het ophalen van NS Flex van je kaart gehaald (mocht je dat hebben ingeschakeld). Het kan dus voorkomen dat bij inchecken op het regionaal abonnement je de melding ‘geen saldo’ krijgt. De oplossing is dan om bij een oplaadpunt van een andere vervoerder (géén NS kaartautomaat) weer opnieuw saldo te laden op de kaart. Je kan dan met het (kortings)abonnement van de andere vervoerder op saldo blijven reizen en met NS Flex op rekening voor treinreizen en bus, tram en metroreizen bij de vervoerders waar je geen abonnement voor hebt.
Kaartlezers die prioriteit geven aan reizen op rekening boven kortingsabonnementen?quote:
Het komt door roeren in productie. Als hier voor de introductie over nagedacht wordt dan kan het eenvoudig geímplementeerd worden. Moet het nadien veranderd worden, dan ga je lopen roeren in productiecode waardoor zoiets tot in lengte van dagen kan lijken te duren of waardoor het soms helemaal nooit meer goedkomt.quote:
Een zakelijk abonnement is na een maand elke dag opzegbaar. Ik zou dus Traject Vrij opzeggen en desnoods even een Dal-abonnement nemen, en dat na vijf weken weer opzeggen en dan weer Traject Vrij nemen. Dat scheelt enkele tientjes vergeleken met het houden van een Traject Vrij-abonnement alleen voor de korting in de daluren. Houd er wel rekening mee dat het Dal-abonnement alleen geldig is bij NS, niet bij andere vervoerders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 20:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
traject-abbo op business card vraagje
Ik ga 5 weken niet reizen binnenkort, dan is het meen ik slim om mijn traject te wijzigen van Almere - Bijlmer Arena naar iets van 100 meter. Want dat scheelt abbo-kosten, toch?
Advies voor een traject?
Ik kan mijn traject-abbo natuurlijk ook helemaal eraf gooien, maar dan heb ik ook geen daluren korting meer. Toch?
Maar als ik nu bv met connexion ga en ik heb saldo? en geen kortingsprodukt ? spreekt ie dan het saldo aan?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:08 schreef James1988 het volgende:
Het schijnt tegenwoordig wel te kunnen, met als addertje:
[..]
Toen NS Flex werd geīntroduceerd was het mantra nog "nee, kan niet" dus dit is al een vooruitgang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |