abonnement Unibet Coolblue
pi_182856028
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Daar gaat het alleen over de treinen, niet over de baan
De tering, https://www.hln.be/nieuws(...)s-afgerond~a237ac32/
Bier.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:11:16 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182856314
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Bij een geel sein, bij rood gebeurt er niks.

De ontwerpers van Crocodile dachten dat een machinist altijd naar rood zou handelen. Er is geen rekening gehouden met beoordelingsfouten, afleiding, en de gevaarlijkste: door rood sleutelen.
pi_182856939
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 07:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het verschil tussen level 2 en level 3 is de aanwezigheid versus de afwezigheid van baangebonden treindetectie. Dus dan is het level 3. Dynamische/verplaatsende blokken kan je eerder zien als een verkoopverhaal: Het is veel makkelijker om korte goed gedefinieerde blokken aantoonbaar veilig in de software op te nemen dan daadwerkelijke dynamische blokken.
[..]

Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen.
Iedereen heeft de mond vol over die dynamische blokken, maar ik heb daar nog altijd geen daadwerkelijke praktische toepassing van gezien :P
pi_182857156
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:45 schreef MTL het volgende:

[..]

Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen.
Iedereen heeft de mond vol over die dynamische blokken, maar ik heb daar nog altijd geen daadwerkelijke praktische toepassing van gezien :P
Tja. Vind ik een beetje hetzelfde als zeggen dat L1 Limited Supervision geen echte L1 is. In de praktijk is er geen verschil dus boeiend.
Bier.
  Redactie Sport woensdag 31 oktober 2018 @ 15:50:35 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182857922
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje? :P

quote:
Hallo treinliefhebbers!

Wij zijn van Dare Creative in amsterdam. Een creatief film bedrijf en we maken verhaaltjes over treinspotters. waarom zijn ze liefhebber? Hoe ontstaat deze hobby? Dit zal geplaatst worden op het youtube kanaal van de NS. Hierin willen wij de verschillende kanten van het treinspotten en alles daar omheen laten zien. We kijken elke keer naar de mensen met wie we gaan filmen wat hun verhaal is, wat zij met de hobby doen en waar ze mee bezig zijn en daaromheen kijken wij dan wat een leuke invalshoek is om te laten zien.

Voor de opnamedagen zouden we dan 1 dag met jou gaan filmen. Het leukst is dan om te kijken of we ergens naartoe kunnen, wat je misschien al gepland hebt of wat we kunnen afspreken.

Is dit iets waar jij interesse in hebt? Zo ja? Horen wij het graag zodat we contact met je op kunnen nemen. Je mag bij interesse ook een email sturen naar deborah@darecreative.nl

Ik kijk uit naar je reactie!
Voor de opnamedagen zouden we dan 1 dag met jou gaan filmen. Het leukst is dan om te kijken of we ergens naartoe kunnen, wat je misschien al gepland hebt of wat we kunnen afspreken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:06:17 #131
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182858185
Greavy met zijn ladder en snoeischaar!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 oktober 2018 @ 16:06:26 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182858187
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:50 schreef dennistd het volgende:
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje? :P

[..]

Jezus wat origineel :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_182859582
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:50 schreef dennistd het volgende:
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje? :P

[..]

Na drie filmpjes geen kandidaten meer? 8)7
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:27:04 #135
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_182859900
Ik heb een vraagje over NS Flex. Ik heb zojuist dat aangeschaft en nu storten ze mijn saldo terug...

Maar wat als ik nu let metro en bus wil reizen...
  Redactie Sport woensdag 31 oktober 2018 @ 17:34:41 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182860049
Dat gaat ook op rekening. Let er wel op dat eventuele regionale kortingsproducten of abonnementen niet geldig zijn!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_182860053
Reizen met metro en bus gaat ook op rekening.
Als je daar een abonnement op had, zou ik die op als een razende op een andere OV chipkaart zetten, want die gaat niet meer werken i.c.m. flex :P
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 oktober 2018 @ 17:41:41 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182860200
dus dan moet je met TWEE chipkaarten gaan rondlopen? HANDIG _O_ voor de reiziger *O*

:N

Wel handig voor de vervoerder: twee keer ¤ 7,50 harken voor een stukje plastic van een kwart cent :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:45:47 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182860274
quote:
9s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:

Wel handig voor de vervoerder: twee keer ¤ 7,50 harken voor een stukje plastic van een kwart cent :Y
Als je bij het aanvragen van NS Flex ook meteen een nieuwe OV-chipkaart aanvraagt, betaalt NS die kosten toch? Of zijn ze daarmee gestopt?

Bij je regionale abonnement is het inderdaad wel zo dat je zelf voor een OV-Chipkaart moet zorgen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 oktober 2018 @ 17:57:26 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182860517
Wat is het toch ook een fantastisch product O+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 18:00:22 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182860603
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Emmen - Musselkanaal?
Musselkanaal komen geen treinen meer. Ondergrond is niet meer stabiel genoeg en bielzen begonnen wat te rotten. -O-

Coevorden-Neuenhaus is voor passagiers nu ook een mooi stukje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:00:26 #142
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_182860605
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:34 schreef MTL het volgende:
Reizen met metro en bus gaat ook op rekening.
Als je daar een abonnement op had, zou ik die op als een razende op een andere OV chipkaart zetten, want die gaat niet meer werken i.c.m. flex :P
wacht wat? :(
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:02:53 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182860682
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

wacht wat? :(
Nou, dat.

Als je kiest voor NS Flex betaal je alle reizen achteraf (via NS), maar voor bus/tram/metro kan/mag NS niet weten dat jij een abonnement hebt. Dus betaal je de volle mep voor die reizen.

Ik heb het ook niet bedacht.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:03:29 #144
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_182860702
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, dat.

Als je kiest voor NS Flex betaal je alle reizen achteraf (via NS), maar voor bus/tram/metro kan/mag NS niet weten dat jij een abonnement hebt. Dus betaal je de volle mep voor die reizen.

Ik heb het ook niet bedacht.
Maar dat stond nergens, ik heb een RET -40 abbo :P
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:08:14 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182860838
Het schijnt tegenwoordig wel te kunnen, met als addertje:

quote:
NS Flex kan gezet worden op een kaart waar ook een regionaal abonnement op staat. Echter bij het ophalen van NS Flex is het positief saldo van je kaart gehaald. Dit saldo wordt verrekend op de NS Flex factuur. Ook de automatisch opladen functionaliteit is bij het ophalen van NS Flex van je kaart gehaald (mocht je dat hebben ingeschakeld). Het kan dus voorkomen dat bij inchecken op het regionaal abonnement je de melding ‘geen saldo’ krijgt. De oplossing is dan om bij een oplaadpunt van een andere vervoerder (géén NS kaartautomaat) weer opnieuw saldo te laden op de kaart. Je kan dan met het (kortings)abonnement van de andere vervoerder op saldo blijven reizen en met NS Flex op rekening voor treinreizen en bus, tram en metroreizen bij de vervoerders waar je geen abonnement voor hebt.

Toen NS Flex werd geīntroduceerd was het mantra nog "nee, kan niet" dus dit is al een vooruitgang.
pi_182860857
Welke systeemkeuze zou dit verhinderen?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:10:02 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182860903
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:08 schreef b2py het volgende:
Welke systeemkeuze zou dit verhinderen?
Kaartlezers die prioriteit geven aan reizen op rekening boven kortingsabonnementen?
pi_182860918
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:08 schreef b2py het volgende:
Welke systeemkeuze zou dit verhinderen?
Het komt door roeren in productie. Als hier voor de introductie over nagedacht wordt dan kan het eenvoudig geímplementeerd worden. Moet het nadien veranderd worden, dan ga je lopen roeren in productiecode waardoor zoiets tot in lengte van dagen kan lijken te duren of waardoor het soms helemaal nooit meer goedkomt.
Bier.
pi_182860993
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 20:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
traject-abbo op business card vraagje :)

Ik ga 5 weken niet reizen binnenkort, dan is het meen ik slim om mijn traject te wijzigen van Almere - Bijlmer Arena naar iets van 100 meter. Want dat scheelt abbo-kosten, toch?
Advies voor een traject?

Ik kan mijn traject-abbo natuurlijk ook helemaal eraf gooien, maar dan heb ik ook geen daluren korting meer. Toch?
Een zakelijk abonnement is na een maand elke dag opzegbaar. Ik zou dus Traject Vrij opzeggen en desnoods even een Dal-abonnement nemen, en dat na vijf weken weer opzeggen en dan weer Traject Vrij nemen. Dat scheelt enkele tientjes vergeleken met het houden van een Traject Vrij-abonnement alleen voor de korting in de daluren. Houd er wel rekening mee dat het Dal-abonnement alleen geldig is bij NS, niet bij andere vervoerders.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:19:36 #150
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_182861149
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:08 schreef James1988 het volgende:
Het schijnt tegenwoordig wel te kunnen, met als addertje:

[..]

Toen NS Flex werd geīntroduceerd was het mantra nog "nee, kan niet" dus dit is al een vooruitgang.
Maar als ik nu bv met connexion ga en ik heb saldo? en geen kortingsprodukt ? spreekt ie dan het saldo aan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')