Jeg insisterer på, at OV-chipkortet skal destrueresquote:
in theorie kan er wat heen en weer gereden worden. Je kunt namelijk gesleept bij Nedtrain Leidschendam het metrospoor af en dan via de Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal naar de Waalhaven waar de metro's het metrospoor weer op kunnen.quote:Op zondag 4 november 2018 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje: nu het Rotterdamse metronetwerk tusden cs en beurs in 2 geknipt is, is het überhaupt nog mogelijke iets van den haag naar bv slinge te rijden?
Wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de metro stellen die op cs stonden op het moment van onderbreking niet op t haagse deel kunnen rijden? Kunnen ze die ergens stallen?
Maar kan SG/2 MG/2 wel op eigen kracht naar Leidschendam?quote:Op zondag 4 november 2018 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in theorie kan er wat heen en weer gereden worden. Je kunt namelijk gesleept bij Nedtrain Leidschendam het metrospoor af en dan via de Den Haag Hollands Spoor en Rotterdam Centraal naar de Waalhaven waar de metro's het metrospoor weer op kunnen.
Wil je metro's stallen dan kun je op Leidschendam op de sporen waar normaal de HTM staat wel iets kwijt of anders zet je iets in de metrotunnel onder Rotterdam neer
nope, alleen gesleeptquote:Op zondag 4 november 2018 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan SG/2 MG/2 wel op eigen kracht naar Leidschendam?
Maar dat is dan toch alleen een beveiligings issue?quote:
ik weet niet of ze ook 1800V lusten. Daarnaast is er toelating natuurlijkquote:Op zondag 4 november 2018 20:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch alleen een beveiligings issue?
Volgens mij stond er niks wat niet naar Den Haag kon rijden.quote:Op zondag 4 november 2018 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de metro stellen die op cs stonden op het moment van onderbreking niet op t haagse deel kunnen rijden? Kunnen ze die ergens stallen?
Volgens mij rijden ze alleen op 750V. Er zijn ooit 10 5200's van een downchopper voorzien, maar die zijn er allang niet meer.quote:Op zondag 4 november 2018 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet niet of ze ook 1800V lusten. Daarnaast is er toelating natuurlijk
Håld nu kæft.quote:Op zondag 4 november 2018 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jeg insisterer på, at OV-chipkortet skal destrueres
MG2 is al een paar jaar niet meer, op het romeo stel naquote:Op zondag 4 november 2018 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar kan SG/2 MG/2 wel op eigen kracht naar Leidschendam?
Hold dig selv, fyren har ret!quote:
Men heeft dat toen doorgerekend in een MKBA en kwam tot de conclusie dat het niet maatschappelijk rendabel was. In plaats daarvan is het geld toen beschikbaar gesteld voor andere infrastructuur in het noorden.quote:Op dinsdag 6 november 2018 08:59 schreef Monopoly het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet waarom er geen directe lijn Lelystad - Emmeloord - Heerenveen - Drachten - Groningen gaat komen.
Geld is 1 ding, er is genoeg groei in de toekomst en en moet je zien hoe snel je vanaf Amsterdam in Leeuwarden of Groningen kunt zijn als je bij Lelystad omhoog vliegt. Lang stuk 160 knallen. Als IC hoef je niet te stoppen op Emmeloord. Volle bak, nieuw baanvak, ERTMS, hatseflats.
Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf.quote:Op dinsdag 6 november 2018 09:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Men heeft dat toen doorgerekend in een MKBA en kwam tot de conclusie dat het niet maatschappelijk rendabel was. In plaats daarvan is het geld toen beschikbaar gesteld voor andere infrastructuur in het noorden.
Whehehe Ik denk dat ze vooral bezig zijn met de vraag hoeveel toeslag ze hiervoor gaan vragenquote:Op dinsdag 6 november 2018 08:45 schreef Salatrel het volgende:
NS wil snellere intercity testen tussen Groningen en Randstad
Ik mis alleen nog de maatregel van een hele ruime boog om Hoogeveen heen
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:13 schreef FredvZ het volgende:
Doe dit maar:
[ afbeelding ]
Compleet met TGV Duplex.
Lijkt me niet meer dan logisch inderdaad. Emmeloord een station lijkt me vrij logischquote:Op dinsdag 6 november 2018 10:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt.quote:Op dinsdag 6 november 2018 09:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat was een waardeloos besluit. Goed, dat is achteraf.
Deel van het geld ging o.a naar een nieuwe ringweg rond Groningen. Daar is vanaf het eerste moment bezuinigd op zo'n beetje alles. Alles ligt al weken stil nu. Het ziet er naar uit dat dit een gigantische kostenpost gaat worden omdat alles vanaf de eerste schep in de grond al niet deugde
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mooi niet, als we hier in de noordoostpolder spoor krijgen komt er ook een station.
Nee, dat kaartje is sowieso een beetje warrig, gaat nergens over.quote:Op dinsdag 6 november 2018 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het detailniveau van dat kaartje gaat niet eens in op dat soort kleine stations, dus geen idee waarom je denkt dat er geen station komt volgens dit kaartje.
welke baan?quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat voorlopig niet meer de baan op
Die zijn nog wel even bezig met opruimen aangezien die treinen behoorlijk lang zijnquote:Op dinsdag 6 november 2018 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Altijd zo fijn he, als ze aan verticale video's balken aan de zijkant toevoegen waardoor ze op de telefoon extra klein zijn...quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Oops van gisteren in Australië in beeld: https://mobile.abc.net.au(...)10469802?pfmredir=sm
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.quote:Op dinsdag 6 november 2018 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mag wel spoorlijntje komen van Enkhuizen direct naar oostkant ipv hele lus naar beneden via Amsterdam.
Zal wel te duur zijn
Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer...quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid?quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zolang noordkant van Noord-Holland sneller bereikbaar is vanaf Lwd of Groningen. Nu is het 3 uur en meer...
Daar is zo wat extra zand tegenaan gespoten om hem te verbreden.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Enkhuizen - Stavoren? Ik ben voor. Maar misschien is langs de Afsluitdijk handiger. Erop lukt niet meer, want asfalt was belangrijker.
De Qliner doet er een uurtje of 2 over om vanaf Alkmaar in Leeuwarden te komenquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gaat er geen interlinert over de Afsluitdijk oid?
Maatschappelijke kostenbatenanalyse voor die route valt niet echt goed uit.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:15 schreef JDude het volgende:
Breda-Utrecht is al verdomde lastig blijkbaar.
Ik zeg het niet vaak maar ik ben het roerend met je eens. Daarnaast creëer je vanaf Utrecht een nog snellere manier om in België en Parijs te komen én een goede omreisroute. Misschien levert het zelfs wel wat capaciteit op voor badslippers.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.
Het is gewoon onwil.
Nee.quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Zou het overigens idioot vinden als Assen wordt overgeslagen. Nu al is Zwolle Assen het langste IC traject.
D'r is meer in het Noorden dan Grunn'n
Het lastige is dat veel van de te verwachten baten lastig te kwantificeren zijn. Het valt te verwachten dat er een nieuwe woonwijk zal ontstaan rondom een station (kijk maar naar Tilburg Reeshof), maar over wat voor termijn gaat het? En gaan de mensen die daar wonen ook in groten getale met de trein, of komen ze daar wonen omdat er kavels/woningen zijn en stappen ze vervolgens alsnog in de auto?quote:Op dinsdag 6 november 2018 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee, het hangt dus van werkelijk honderden schattingen, ramingen en ander nat vingerwerk aan elkaar.
"Vroeger" werd er waarschijnlijk wat makkelijker een besluit genomen, tegenwoordig moet het veel beter onderbouwd worden omdat er heel veel andere projecten zijn die ook een goed idee lijken... maar dat niet altijd zijn.quote:Als we meteen die lijn aangelegd hadden in de jaren '70 dan waren we minder geld kwijt geweest dan wat al dit soort lijvige kutonzinrapporten inmiddel gekost heeft aan dure consultants en topambtenaren. Waardeloos.
IC-direct rondrit Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Utrecht-Amsterdam.quote:Op dinsdag 6 november 2018 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
En een IC die nergens stopt en het in onder de 40 minuten doet. Hoppatee.
Huuuu rondje rond de kerk. Of eigenlijk, rond een hoop kerken.quote:Op dinsdag 6 november 2018 23:25 schreef JDude het volgende:
[..]
IC-direct rondrit Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Utrecht-Amsterdam.
Moet je nagaan, als zelfs toen niet is besloten om die lijn aan te leggen en wel Dordrecht - Tiel hoe kansloos die lijn Utrecht - Breda isquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat negatief gezien zeg. Was er ooit een reden om een verbinding als Dordrecht - Tiel aan te leggen? Nee natuurlijk niet. Maar toen de trein er eenmaal was, ging het lopen en ontwikkelde het gebied zich. Met een spoorlijn Breda - Utrecht kun je ook Oosterhout, Raamsdonksveer, Vianen en Nieuwegein aansluiten op de vaart der volkeren. Gorinchem zou een heus knooppunt worden.
Het is gewoon onwil.
Je zou het kunnen overwegen als de treinen op Den Bosch - Utrecht verder gaan uitpuilen. Zelfde idee als de BetuweRoute, of verbreden in de grote steden langs de Brabantroute of een nieuwe spoorlijn aanleggen. Of de Hanzelijn, anders waren er ook grootschalige spoorprojecten nodig langs weeps - Amersfoort en Amersfoort - Zwolle.quote:Op woensdag 7 november 2018 10:04 schreef Goverman het volgende:
Utrecht-Breda... Dat is dezelfde categorie als de A3, Zuiderzeelijn en Markerwaard. Maar het is ook dezelfde categorie als "zwarte piet of niet", de uitgelekte miljoenennota en de deelname van Nederland aan het songfestival. Elk infradebat komt de lijn terug, net als de brug bij Ravenstein... En elke keer met dezelfde argumenten voor en tegen.
Simpelgezegd: voor een extra lijn op de kaart en in gebruik betaal je een paar miljard euro (ik heb bedragen gehoord tussen de 2 en de 6). Die lijn trekt bijna geen nieuwe reizigers, maar 'kannibaliseert' de andere lijnen (wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn). Uit het staatje komt naar voren dat de reistijdwinst vijf minuten is tussen Utrecht en Breda. Voor andere bestemmingen voor/na Utrecht/Breda is het nog veel diffuser. Tja, dan gebeurt het dus gewoon niet...
Afvoeren? Terwijl de opvolger nog in dienst moet komen?quote:Op woensdag 7 november 2018 09:19 schreef Bitlord het volgende:
Zit nu in stelletje 2111, volgens mij de oudste Sprinter uit 1975. Nog een maandje voordat deze afgevoerd worden?
Allemaal leuk en aardig... Maar om een paar duizend (zeer, zeer optimistisch geschat) van de weg te halen dan maar een nieuwe spoorlijn aan te leggen voor een paar miljard? Ik denk het niet.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:16 schreef desbarts het volgende:
De lijn Utrecht - Breda aanleggen is ook een manier om de A27 te ontlasten. Je zult hier wel degelijk reizigers winnen die de files zat zijn. Daarnaast maak je het bestaande spoornetwerk robuuster door een alternatieve route te bieden bij werkzaamheden of verstoringen. Hetzelfde geld voor de zuiderzeelijn. Mocht er een storing zijn tussen meppel en zwolle dan is meteen heel noord Nederland onbereikbaar per spoor. Als je meer reizigers wil trekken is betrouwbaarheid belangrijk. En die kun je bieden als er 2 spoorlijnen via 2 verschillende trajecten naar de randstad gaan.
En daarnaast zie ik Lelystad graag uitgroeien als knooppunt
Kon ook prima toen die brug opeens op instorten stond.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:19 schreef James1988 het volgende:
De A27 ontlasten kun je ook doen met een totaalverbod op vrachtvervoer tijdens de brede spitsen.
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:33 schreef Goverman het volgende:
[..]
En verder: het spoor netwerk richting het zuiden is prima robuust: via Rotterdam/Breda en via Utrecht/Den Bosch heb je twee routes...
Daarom is inzetten op versterking van bestaande verbindingen (zowel qua onderhoud als qua uitbreiding van capaciteit) volgens mij ook veel slimmer.quote:Op woensdag 7 november 2018 11:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.
't Is maar wat je robuust noemt natuurlijk...
Volgens mij blijft de boel eerst nog gewoon in dienst, en dan nog een tijdje als warme reserve. SNG heeft zich immers nog niet betrouwbaar bewezen in de reizigersdienst.quote:Op woensdag 7 november 2018 09:19 schreef Bitlord het volgende:
Zit nu in stelletje 2111, volgens mij de oudste Sprinter uit 1975. Nog een maandje voordat deze afgevoerd worden?
[ afbeelding ]
Utrecht - Den Bosch via Breda als omreisroute ben je ook wel even zoet mee natuurlijkquote:Op woensdag 7 november 2018 11:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Utrecht-Den Bosch via Rotterdam en Breda is anders best een grote omweg. Bij een verstoring ben je een kleine 2 uur onderweg voor wat normaal een half uurtje duurt.
't Is maar wat je robuust noemt natuurlijk...
En toch blijf ik het een gemiste kans vinden dat een spoorlijn Breda-Utrecht niet is gekoppeld aan de HSL.quote:Op dinsdag 6 november 2018 23:25 schreef JDude het volgende:
[..]
IC-direct rondrit Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Breda-Utrecht-Amsterdam.
Dat heeft weinig met de infra te maken, meer met het aanschaffen van uit elkaar vallende V250's.quote:Op woensdag 7 november 2018 14:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat was toch veel beter dan met 160km/u boemelen op een state-of-the-art hsl?
Maar achteraf is mooi wonen, I guess.
quote:Op woensdag 7 november 2018 14:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met de infra te maken, meer met het aanschaffen van uit elkaar vallende V250's.
Heb je al een reis naar Italië geboekt?quote:
Wat is bodemplaat in het Italiaans?quote:Op woensdag 7 november 2018 15:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je al een reis naar Italië geboekt?
crosta di pizzaquote:Op woensdag 7 november 2018 17:12 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat is bodemplaat in het Italiaans?
Oh dát is het. Ze hebben de afbaktemperatuur verward met de snelheid die het hok moest kunnen halen.quote:
Vergeet de ombouw van knooppunt Joure niet, daar zit ook een deel van dat geld in.quote:Op dinsdag 6 november 2018 11:58 schreef Goverman het volgende:
[..]
Wel even volledig zijn heh... Ja, de Zuiderzeelijn is afgeschoten. Kostte veel en leverde niet heel veel op t.o.v. bestaande lijnen (inclusief Hanzelijn die toen nog in aanleg was). Het gereserveerde budget (¤ 2,73 mld) is toen in een "Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn" gestopt waar de regio (provincies Groningen, Fryslan en Drenthe) zelf beschikking over hadden. En daar zijn heel veel grotere en kleinere projecten voor bedacht. Variërend van een qua verkeersveiligheid sterk verbeterde N33 tot aan een nieuw opstelterrein bij Zwolle (i.h.k.v. Zwolle-Herfte), maar ook Groningen Spoorzone, Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden, boogverruiming Hoogeveen (jaja...) en nog veel meer. Er is ook een deel naar de zuidelijke ring van Groningen gegaan, dat klopt.
Nadat de regio beschikking had over dit budget hebben zij (de regio) ze nog een analyse gedaan naar de Zuiderzeelijn in tranches (al noemden ze het anders): Groningen - Heerenveen zou ¤ 600 mln. moeten kosten o.b.v. eerste kostenindicaties. Die bleken niet te kloppen en de baten bleken heel erg gering. Dus ook dat plan is dus snel afgeschoten.
Zuiderzeelijn? Ik denk het niet. Helemaal niet wanneer die IC zonder stops in Assen/Lelystad e.d. er ook nog eens komt. De verschillen met bestaande infra wordt hierdoor immers alleen maar kleiner.
ja, een promille of... een kwartquote:Op woensdag 7 november 2018 20:44 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vergeet de ombouw van knooppunt Joure niet, daar zit ook een deel van dat geld in.
in 1 rotonde?quote:
Het opheffen van een rotondequote:Op woensdag 7 november 2018 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in 1 rotonde?
Dan nog, nog geen 4 % van de 2 miljard die er was.
Oh daarvoor is een klaverblad aangelegd of zo? Dan tikt het aardig aan jaquote:
Trompet- en haarlemmermeeraansluitingquote:Op woensdag 7 november 2018 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daarvoor is een klaverblad aangelegd of zo? Dan tikt het aardig aan ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |