Daar kun je gewoon met een trein over als je dat zou willen.quote:
Maar die rijdt er niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 22:50 schreef BLS het volgende:
[..]
Daar kun je gewoon met een trein over als je dat zou willen.
Ja, Nijmegen - Kleve ook. Emmen - Musselkanaal misschien ook wel. Roermond - Dalheim? ook Definities, definitiesquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 22:50 schreef BLS het volgende:
[..]
Daar kun je gewoon met een trein over als je dat zou willen.
Hadden ze daar niet ergens een fietspad in/op/naast de rails gebouwd?quote:
De twee vliegvelden op Sint Maarten liggen nog dichter bij elkaar denk ik, alleen ligt daar nog een grens tussen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Sjarjah International Airport en Dubai International Airport liggen trouwens ook dichter bij elkaar dan Deventer en Apeldoorn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nou, en of ze dat hebbenquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet ergens een fietspad in/op/naast de rails gebouwd?
Dat, en her en der bij overwegen is het spoor weggehaald en de aansluitingen op het hoofspoor aan beide kanten zijn er niet meer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet ergens een fietspad in/op/naast de rails gebouwd?
Noemen ze dat tegenwoordig al L3? Het enige dat ik in die video zie is L2 met hele korte blokken rondom de stopplaatsen.quote:
Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom is volgens mij het goedkoopste trajectabonnement. Dat werd een paar jaar geleden in ieder geval steeds genoemd als antwoord op dezelfde vraag.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 06:30 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hoe een vraag naar een gunstig traject-abo traject kan leiden tot deze serie posts
Mooi.
Maar Harlingen dus maar.
Kijk ook even naar NS Flex: Dal Voordeel kost ¤ 5 per maand en is maandelijks opzegbaar. Dat is goedkoper dan een trajectabonnement.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 06:30 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hoe een vraag naar een gunstig traject-abo traject kan leiden tot deze serie posts
Mooi.
Maar Harlingen dus maar.
Het verschil tussen level 2 en level 3 is de aanwezigheid versus de afwezigheid van baangebonden treindetectie. Dus dan is het level 3. Dynamische/verplaatsende blokken kan je eerder zien als een verkoopverhaal: Het is veel makkelijker om korte goed gedefinieerde blokken aantoonbaar veilig in de software op te nemen dan daadwerkelijke dynamische blokken. Dat lijkt dan vervolgens op dynamische blokken.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 03:11 schreef MTL het volgende:
[..]
Noemen ze dat tegenwoordig al L3? Het enige dat ik in die video zie is L2 met hele korte blokken rondom de stopplaatsen.
Je zou het wellicht een soort van L2 / L3 hybrid kunnen noemen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van baangebonden treindetectie, maar echt L3 vind ik het niet. De blokken zijn (voor zover ik in de video kan zien) niet dynamisch.
Ja, net zoals alle andere hier genoemde voorbeelden "het goedkoopste trajectabonnement" zijn. Een heleboel langere trajecten trouwens ook. Alles van maximaal 8 tariefeenheden is immers even duur in het NS-systeem.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 07:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom is volgens mij het goedkoopste trajectabonnement.
Daarom noemde ik ook een Arriva-traject, die zijn bij korte afstanden goedkoper.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 08:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, net zoals alle andere hier genoemde voorbeelden "het goedkoopste trajectabonnement" zijn. Een heleboel langere trajecten trouwens ook. Alles van maximaal 8 tariefeenheden is immers even duur in het NS-systeem.
ProRail: "Welke wissel? Zijn we er een vergeten?"quote:Op woensdag 31 oktober 2018 07:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Bij hogere snelheden is al snel het omgooien van een wissel (bijvoorbeeld bij het binnenrijden van een station) maatgevend voor de opvolging als je blokken korter dan 200 meter toepast. Dynamische blokken leveren daar helemaal niets op.
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:26 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand hoe spoorlijn 55 is beveiligd? Atb of krokodillen op het nederlandse gedeelte???
Ik lees dat de max snelheid daar tegenwoordig 90 is.
Klopt, toch is het zover ik weet nog steeds niet volledig vervangen..quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Volgens het SpoorwegJournaal is vorig jaar december de operatie "Overal TBL1+" al afgerond.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:49 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Klopt, toch is het zover ik weet nog steeds niet volledig vervangen..
Weet je zeker dat het gedeelte moelingen-randwyck is vervangen?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens het SpoorwegJournaal is vorig jaar december de operatie "Overal TBL1+" al afgerond.
Infrabel heeft het in álle persreleases over "het volledige netwerk". De TRAXXen waren de laatste die nog niet voorzien waren van het systeem maar het netwerk was er in december 2015 al klaar voor. Tot 2022 wordt er dan gefaseerd overgestapt op ETCS.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het gedeelte moelingen-randwyck is vervangen?
Daar gaat het alleen over de treinen, niet over de baanquote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)henoodrem-1-2842552/ 2016 dus zelfs al.
De tering, https://www.hln.be/nieuws(...)s-afgerond~a237ac32/quote:Op woensdag 31 oktober 2018 13:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar gaat het alleen over de treinen, niet over de baan
Bij een geel sein, bij rood gebeurt er niks.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Krokodillen zijn geen beveiliging. Volgens mij dateert dat systeem uit 1920 of zo, en kun je na het acquitteren van de melding "ja ik heb dat rode sein gezien" er probleemloos met tempo 160 doorheen knoerten.
Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 07:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het verschil tussen level 2 en level 3 is de aanwezigheid versus de afwezigheid van baangebonden treindetectie. Dus dan is het level 3. Dynamische/verplaatsende blokken kan je eerder zien als een verkoopverhaal: Het is veel makkelijker om korte goed gedefinieerde blokken aantoonbaar veilig in de software op te nemen dan daadwerkelijke dynamische blokken.
[..]
Tja. Vind ik een beetje hetzelfde als zeggen dat L1 Limited Supervision geen echte L1 is. In de praktijk is er geen verschil dus boeiend.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 14:45 schreef MTL het volgende:
[..]
Uiteraard heb je gelijk dat het volgens de letter L3 is en ik snap de keuze voor korte blokken in plaats van dynamische blokken ook volkomen, maar het voelt als een soort van nep L3 met die korte blokken: we gebruiken maar korte blokken omdat we die dynamische blokken niet voor elkaar konden krijgen.
Iedereen heeft de mond vol over die dynamische blokken, maar ik heb daar nog altijd geen daadwerkelijke praktische toepassing van gezien
quote:Hallo treinliefhebbers!
Wij zijn van Dare Creative in amsterdam. Een creatief film bedrijf en we maken verhaaltjes over treinspotters. waarom zijn ze liefhebber? Hoe ontstaat deze hobby? Dit zal geplaatst worden op het youtube kanaal van de NS. Hierin willen wij de verschillende kanten van het treinspotten en alles daar omheen laten zien. We kijken elke keer naar de mensen met wie we gaan filmen wat hun verhaal is, wat zij met de hobby doen en waar ze mee bezig zijn en daaromheen kijken wij dan wat een leuke invalshoek is om te laten zien.
Voor de opnamedagen zouden we dan 1 dag met jou gaan filmen. Het leukst is dan om te kijken of we ergens naartoe kunnen, wat je misschien al gepland hebt of wat we kunnen afspreken.
Is dit iets waar jij interesse in hebt? Zo ja? Horen wij het graag zodat we contact met je op kunnen nemen. Je mag bij interesse ook een email sturen naar deborah@darecreative.nl
Ik kijk uit naar je reactie!
Voor de opnamedagen zouden we dan 1 dag met jou gaan filmen. Het leukst is dan om te kijken of we ergens naartoe kunnen, wat je misschien al gepland hebt of wat we kunnen afspreken
Jezus wat origineelquote:Op woensdag 31 oktober 2018 15:50 schreef dennistd het volgende:
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje?
[..]
Na drie filmpjes geen kandidaten meer?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 15:50 schreef dennistd het volgende:
Nog iemand die beroemd wil worden met zijn bloknootje en linnen tasje?
[..]
Als je bij het aanvragen van NS Flex ook meteen een nieuwe OV-chipkaart aanvraagt, betaalt NS die kosten toch? Of zijn ze daarmee gestopt?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel handig voor de vervoerder: twee keer ¤ 7,50 harken voor een stukje plastic van een kwart cent
Musselkanaal komen geen treinen meer. Ondergrond is niet meer stabiel genoeg en bielzen begonnen wat te rotten.quote:
wacht wat?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 17:34 schreef MTL het volgende:
Reizen met metro en bus gaat ook op rekening.
Als je daar een abonnement op had, zou ik die op als een razende op een andere OV chipkaart zetten, want die gaat niet meer werken i.c.m. flex
Nou, dat.quote:
Maar dat stond nergens, ik heb een RET -40 abboquote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, dat.
Als je kiest voor NS Flex betaal je alle reizen achteraf (via NS), maar voor bus/tram/metro kan/mag NS niet weten dat jij een abonnement hebt. Dus betaal je de volle mep voor die reizen.
Ik heb het ook niet bedacht.
Toen NS Flex werd geïntroduceerd was het mantra nog "nee, kan niet" dus dit is al een vooruitgang.quote:NS Flex kan gezet worden op een kaart waar ook een regionaal abonnement op staat. Echter bij het ophalen van NS Flex is het positief saldo van je kaart gehaald. Dit saldo wordt verrekend op de NS Flex factuur. Ook de automatisch opladen functionaliteit is bij het ophalen van NS Flex van je kaart gehaald (mocht je dat hebben ingeschakeld). Het kan dus voorkomen dat bij inchecken op het regionaal abonnement je de melding ‘geen saldo’ krijgt. De oplossing is dan om bij een oplaadpunt van een andere vervoerder (géén NS kaartautomaat) weer opnieuw saldo te laden op de kaart. Je kan dan met het (kortings)abonnement van de andere vervoerder op saldo blijven reizen en met NS Flex op rekening voor treinreizen en bus, tram en metroreizen bij de vervoerders waar je geen abonnement voor hebt.
Kaartlezers die prioriteit geven aan reizen op rekening boven kortingsabonnementen?quote:
Het komt door roeren in productie. Als hier voor de introductie over nagedacht wordt dan kan het eenvoudig geímplementeerd worden. Moet het nadien veranderd worden, dan ga je lopen roeren in productiecode waardoor zoiets tot in lengte van dagen kan lijken te duren of waardoor het soms helemaal nooit meer goedkomt.quote:
Een zakelijk abonnement is na een maand elke dag opzegbaar. Ik zou dus Traject Vrij opzeggen en desnoods even een Dal-abonnement nemen, en dat na vijf weken weer opzeggen en dan weer Traject Vrij nemen. Dat scheelt enkele tientjes vergeleken met het houden van een Traject Vrij-abonnement alleen voor de korting in de daluren. Houd er wel rekening mee dat het Dal-abonnement alleen geldig is bij NS, niet bij andere vervoerders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 20:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
traject-abbo op business card vraagje
Ik ga 5 weken niet reizen binnenkort, dan is het meen ik slim om mijn traject te wijzigen van Almere - Bijlmer Arena naar iets van 100 meter. Want dat scheelt abbo-kosten, toch?
Advies voor een traject?
Ik kan mijn traject-abbo natuurlijk ook helemaal eraf gooien, maar dan heb ik ook geen daluren korting meer. Toch?
Maar als ik nu bv met connexion ga en ik heb saldo? en geen kortingsprodukt ? spreekt ie dan het saldo aan?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:08 schreef James1988 het volgende:
Het schijnt tegenwoordig wel te kunnen, met als addertje:
[..]
Toen NS Flex werd geïntroduceerd was het mantra nog "nee, kan niet" dus dit is al een vooruitgang.
Ik denk dat je dan ook op rekening reist. Dat staat er in ieder geval wel:quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar als ik nu bv met connexion ga en ik heb saldo? en geen kortingsprodukt ? spreekt ie dan het saldo aan?
Wat is dat nou weer voor ruksysteem, ik wil gewoon de metro vooruit betalenquote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan ook op rekening reist. Dat staat er in ieder geval wel:
"met NS Flex op rekening voor treinreizen en bus, tram en metroreizen bij de vervoerders waar je geen abonnement voor hebt."
Nee je moet niet zelf iets willen. Je moet willen wat NS wil. Of je moet in je kont geneukt willen worden. Dat is effectively hetzelfde trouwensquote:Op woensdag 31 oktober 2018 19:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor ruksysteem, ik wil gewoon de metro vooruit betalen
Dat zijn er precies twee te veel.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 19:50 schreef James1988 het volgende:
Dan heb je twee OV-chipkaarten nodig.
Beter dan 3 apps, een speciale simkaart, en je eerstgeboren kind.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat zijn er precies twee te veel.
Wat krijg je voor een rib?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Beter dan 3 apps, een speciale simkaart, en je eerstgeboren kind.
Een medium sized, geel-blauwe, geribbelde buttplug.quote:
Oh jammer zegquote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een medium sized, geel-blauwe, geribbelde buttplug.
Je had gehoopt op een large?quote:
Dank voor je reactie. Ik ga het zien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 18:33 schreef Tochjo het volgende:
[..]
U checkt gewoon in Alkmaar in en in Utrecht uit. Vervolgens worden de kosten voor het traject Amsterdam - Utrecht aan het eind van de maand van uw rekening afgeschreven, tegelijk met de abonnementskosten als u per maand betaalt. Met Traject Vrij wordt bij treinreizen buiten het afgekochte traject namelijk op rekening gereisd. Saldo laden is niet nodig en niet zinvol voor deze treinreis; dat wordt alleen gebruikt bij reizen met bus, tram en metro.
De systeemkeuze "OV-chipkaart".quote:
Deze volgens mij.quote:Op donderdag 1 november 2018 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, ik kan hem alleen niet vinden op Maps
Ze zijn gesloopt en vervangen door die nieuwe stationsverlichting, wat een fucking achterlijk iets om die overkapping te slopenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 23:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat die monumentaal zijn en dus alleen gerenoveerd worden.
Voor de rest klopt het wel wat hier gezegd wordt over Hoogkerk-Vierverlaten.
Kijk maar uit, als het virus van de Participatiemaatschappij (lees: overheid die zegt: "burger, zoek het maar uit") Prorail bereikt, gaan we dat ook in Nederland krijgenquote:Op donderdag 1 november 2018 16:07 schreef James1988 het volgende:
Niet Actief Beveiligde Overweg met een mechanisch bedienbaar landhek.
Deze Britse overweg vind ik creatief bedacht:
Al staat er een stoplicht bij, dus beveiliging is er wel enigszins. Dan hadden er ook wel een paar overwegbomen kunnen staan lijkt me?
Nou, prima oplossing voor die onbeveiligde overwegen toch? Je moet stoppen en dat ding omhoog doen voor je kunt doorrijden, dus "ik had niet door dat hier een overweg is" is uitgesloten.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk maar uit, als het virus van de Participatiemaatschappij (lees: overheid die zegt: "burger, zoek het maar uit") Prorail bereikt, gaan we dat ook in Nederland krijgen
In Hoogeveen wordt het volgende week ingericht.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Je hebt toch ook van die overwegen in Engeland met van die hekken die OF de spoorlijn OF de autoweg afsluiten Dat is ook wel creatief.
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en
Ja, dat socializet toch lekkerder dan een TBL1+ baken of whateverquote:Op donderdag 1 november 2018 20:36 schreef James1988 het volgende:
Dat is nog een relikwie uit de steentijd, met een overwegwachter enzo.
Eerder dit jaar was ik met een paar vrienden in Brundall, waar ook nog zo'n overweg is. We stonden wat te praten terwijl die overwegwachter de hekken aan het sluiten was, tot we ineens hoorden: "Hey, Nederlands?"
De beste man bleek jaren in Nederland te hebben gewoond en was de taal nog enigszins machtig. We hebben een tijdje met hem staan praten, hij vertelde dat hij eind dit jaar met pensioen zou gaan wanneer de hele spoorlijn gemoderniseerd zou worden.
Is toch genot man dit https://goo.gl/maps/YRxva4TGsKP2quote:Op vrijdag 2 november 2018 18:40 schreef James1988 het volgende:
Yes sir, daar was ik met de auto.
Best een leuk gebied om in rond te rijden.
het was een hele vervelende storing hoor. Al mijn rangeerklussen waren vervallenquote:Op vrijdag 2 november 2018 13:53 schreef FredvZ het volgende:
In Hoogeveen zullen ze vandaag wel jaloers zijn op Nieuwerkerk ad IJssel: die plaats heeft nu elk half uur een directe IC verbinding met Rotterdam. Toegeven, het is een SLT en hij stopt op alle tussengelegen stations, maar het is een IC volgens de planner
Vast welquote:Op vrijdag 2 november 2018 20:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het was een hele vervelende storing hoor. Al mijn rangeerklussen waren vervallen
Åh gud! Hvor er vævskassen?quote:Op zaterdag 3 november 2018 14:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was het nieuwe Deense snelheidsrecord al voorbijgekomen? Kopenhagen-Køge-Ringsted:
I min mor.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Åh gud! Hvor er vævskassen?
*fäp*fåp*fæp*
De koeien gaan er toch echt zure melk van geven!quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ziet er helemaal niet heel snel uit eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |